Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Onnetonpulu sama vika..tänään dpo13 puhdastakin puhtaampi nega:stick: sapettaa niin perkeleesti..varsinki kun tietää, että poli on kiinni eikä seuraavaan kiertoon saa mitään lääkkeitä..vasta helmikuussa on seuraava hoito..voi paska sanonpahan vaan:ashamed:
 
Tyty86--hemmetti kun ees nyt tiiä millon ne follikkelit on irronnut vai onko ees ollenkaan.Jos ois sillon kun piti niin nyt ois menossa jo dpo 16 tai 17 ja ikinä ei oo ollut menkat myöhässä..Ootko testaillut??onkohan siellä polilla ketään huomenna paikalla et voisin kysellä neuvoja://
 
Hei mites toi puhelinaika toimi? Vastaako ne ihan normisti puhelimeen ja voiko aikaa varata heti viikolle 2 jo nyt( polin joulutauon loputtua heti sille auki olevalle viikolle )?

Mulla siis dpo16 ja ei menkkoja eikä plussaakaan:kieh: voihan paska..
 
Polille soittelin ja tähän kiertoon ei päässä tekee mitään hoitoi kun tänään kp1 ja ensviikko viel poli kii..kiukuttaa niin kovasti..vasta kun alkaa seuraava vuoto niin pitää polille soittaa ja varata aikaa. Sain nyt sen miehen sperma ajan varatuksi kuitenki..
 
tyty86 Samassa veneessä mennään.Meni niin tiukille tuon politauon kanssa, ois voinu menkat alkaa muutamaa päivää myöhemmin ni ois kerennyt tähän kiertoon.Nyt siis joutuu oottamaan seuraavaa kiertoa ja kp 3 alan pistelemään menopuria.Odottavan aika on pitkä...ja saa nähä millanen kierto on nyt tää luomukierto kun nuo clomit pisti kaiken ihan sekasin.Pääasia et niitä en joudu enää syömään.Ja miulahan oli sillon ultrassa huono se limakalvo, kumma homma kun koskaan ei oo ollu näin runsasta vuotoa et olin hukkua.Eli todennäkösesti ne munikset sit irtos myöhemmin ja limakalvo kerkes siihen kasvamaan kummiskin.Pläääääh.
 
Hei missä kaikki on:wave:?
Mä koitan saada muuta ajateltavaa ja olenkin ruennut ihan urakalla suunnittelemaan syksyllä tulevia häitä:heart: ja nyt kun ei oo kerta tärppii käyny niin ei ainakaan tarvii häitä siirtää raskauden takii, vaan nyt jatkossa jos plussa suodaan mennään isolla masulla sanomaan "tahdon"=)
 
Heippa! Mites sujui joulu ja vuodenvaihde? Mie oon syönyt ihan liikaa ja nyt pitää taas ihan urakalla alkaa pudottaa painoa. Kyllä se niiiin helposti tulee aina takaisin ja hirveesti pitää tehdä toitä, että lähtee pois. Epistä!

Sunnuntaina 8.1. miulla on kp 21 ja alkaa Synarelan sumutus. Viime kierto jäi 25-päiväiseksi. Tai siis vuotohan alkoi jo kp 25, mutta vasta illalla klo 21, joten lasken vasta seuraavan päivän kp 1:ksi. Ens viikolla käyn taas P:n luona ja 25.1. on 0-ultra. Mie tosin joudun sumuttelemaan pidempään kuin yleensä joutuisi, kun pakko siirtää punktio ja ICSI viikolle 7. Jos mentäisiin normin mukaan, se osuisi viikolle 6 ja silloin mies on työmatkalla. Eli edessä siis kolme viikkoa mummotauteilua... Synarelahan onkin mulle ihan uusi tuttavuus, viimeks mentiin Procrenin kanssa. Jännittää ihan kauheesti tuleva hoito, kun viimeksi se oli niin iso pettymys se yksi alkio. Mitä jos taas käy samalla tavalla?

Onkos kellään täällä nyt alkamassa IVF/ICSI-kierrosta samoihin aikoihin?

Hurjasti kaikille onnea ja tsemppiä tähän vuoteen, toivon niin, että kaikki me saisimme plussat tänä vuonna! :heart:
 
Heippa ja hyvää alkanutta vuotta!

Joulu meni toipuessa negasta ja ihmetellessä sekaisin olevaa kiertoa. Kyllä välillä nyppii, kun tuntuu että vuodan koko ajan. Ei siis pelkoa, että tarvitsisi "pelätä" mitään luomuihmettä, kun oma kroppa pitää huolen siitä, että halut on miinuksella : /
Maanantaina käväisin jo tohtorilla noiden ylimääräisten vuotojen takia, mutta eihän siellä mitään näkynyt. Lienee ollut kysta tai jotain. Tänään sitten aukesikin taas hanat, olihan jo kp22 :headwall:

Aloitin eilen Synarelan, tulossa 2. ICSI. Punktion pitäisi kai osua viikolle 5, jos kaikki menee käsikirjoituksen mukaan. Ollaan siis aika lähellä aikatauluissa Rowanin kanssa.

Onko kenellekään määrätty omalta polilta mitään tarkempia tutkimuksia, esim. vasta-aineita, kromosomeja tms? Entä oletteko saaneet alkionsiirtoon jotakin muuta tukilääkitystä kuin Luget? Siis esim. kortisonia tms?

Toivotaan, että tästä vuodesta tulee oikea Onnenvuosi meille kaikille!!
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja roppakaupalla plussia tänne kirjoittaville!

Tyty: Nauti häiden suunnittelusta täysillä, on mielettömän mukavaa aikaa. Itse ihan kaipaan sitä aikaa ;)

Tulin vaan toivottamaan kaikille plussa onnea ja kertomaan, että tänään käyty jo kolmatta kertaa ultrassa. RV 92 ois kasassa. Hyvin ovat pikkuiset kasvaneet masussa vaikka vuodoilla minua vähän väliä onkin peloiteltu. Hematooma edelleen vaivana. Nyt pikkuiset ovat jo reilu 22 mm "pitkiä" ja toinen vilkutteli tänään minulle ultrassa. Toivottavasti kaikki vaan menis tällä kertaa loppuun asti hyvin.
 
Niiskunen mulle kirjotettiin resepti ekalla poli käynnillä kortisooniin.Sovittiin, ettei otettu sitä ekaan hoitoon käyttöön. Ja eka hoito meni muutenki läskiks. Nyt politauko ja ei hoitoa. Mutta kävin hakee kortisoonin apteekista ja meinasin ottaa sen käyttöön tähä kiertoon omin päin. Mulla siis todettu selkärankareuma jonka takia immuniteetti voi hylkiä alkiota ja kortisoonilla pyrittäs se parantamaan. Saa nähdä toimiiko, mulla siis alkio koittaa kiinnittyä mutta menee kesken. Ja luget myös käytössä mahdollisen keltarauhas vajeen takia.
 
Hei kaikille! Ja parempaa alkanutta vuotta! Jospa tämä vuosi toisi plussatuulia tällekin palstalle...

Aikaa on vierähtänyt siitä, kun viimeksi palstailin. Täytyy myöntää, että olen pysytellyt tahallani poissa palstalta. Meinasin hermostua, kun palstalla käytiin keskustelua plussien poiskaapimisesta. Plussahan se on se, mitä tässä kaikki metsästetään! Nooh, ehkä olin silloin aika herkillä ja hormonijunalla oli välillä vähän liikaa vauhtia... Aika hiljaiseksi on palsta käynytkin, mutta toivottavasti te kaikki rakkaat kanssasisaret kaivaudutte talviuniltanne takaisin palstan ihmeelliseen maailmaan, kunhan polikin aukeaa ja uutta toivoa aletaan taas raapimaan kasaan..

Paljon on siis ehtinyt tapahtua sen jälkeen, kun viimeksi postailin. Ensimmäinen IVF on nyt sitten takana. Yritän referoida viime viikkojen pilvilinnat ja painajaiset lyhyesti:

Punktio ei ihan mennyt niin kuin elokuvissa. Munasarjani kävivät ylikierroksilla ja rakkuloita tuli paaaaaaljon. Olin todella kipeä yli viikon. Pääsimme kuitenkin siirtoon, vaikka sekin oli välillä epävarmaa. En edes muista tarkkoja määriä enää, mutta suurin piirtein näin: Yli 30 rakkulasta paljastui 16 munasolua, joista ikäväksemme vain 10 oli kypsiä. Näistä kymmenestä sitten viisi hedelmöittyi, mutta vain kaksi alkoi jakaantua. Siirtopäivänä toinen selvinneistä oli hyvä nelisoluinen ja toinen toisen luokan epäsymmetrinen. Aika surkeat prosentit siis jokaisessa vaiheessa! Sain sitten molemmat kyytiläiset mukaan, mutta pakastin jäi tyhjäksi.

Ennen joulua sain sitten ensimmäiset haamuviivat ja olin seota onnesta. Jouluaattona alkoi epämääräinen vuoto ja joulu meni sitten kyyneliä niellessä. Yritin kuitenkin uskotella, että vuoto johtui hyperstimulaatiosta. Tiputtelu vähän laantui joulun jälkeen ja viivakin vahvistui testissä. Olin niin onnellinen! Ensimmäinen plussa ikinä!! Varasin jo ultra-ajan ja kaikki!

Viime vuoden toiseksi viimeisenä päivänä sitten alkoivat kovat kivut ja kova vuoto. Ensiavun ultrassa näin pienen pienen kalvopussin, jossa näkyi jo pienen pieni toukka. Pussi oli kuitenkin vähän väärässä kohtaa ollakseen enää kohdussa kiinni ja uudenvuodenaattoiltana olikin sitten jo selvää, että olen menettänyt sen pienen toukan, jota ultrassa kurkisteltiin.

Eli tämä vuosi on mennyt toipuessa. Vatsaa kivistelee edelleen ja vuoto ei ota loppuakseenkaan. Pää on ihan sekaisin ja iltaisin on vaikeaa saada unta… Keskenmeno tämän kaiken jälkeen tuntuu niin kamalan kohtuuttomalta. En edelleenkään osaa ajatella, että miten tästä voisi jatkaa…

Anteeksi, en nyt osaa kommentoida teidän muiden tilanteita, kun olen niin pihalla. Eikä ajatus meinaa yhtään kulkea…

Näin siis täällä. Toivottavasti teidän muiden uusi vuosi on alkanut paremmin...
 
Heido kaikille!
Pienen tauon jälkeen päivittelen tilannetta... Viime kierto oli lääkkeetön välikierto, pitkähkö sellanen; 37 päivää. En varmaan ovuloi ollenkaan ilman lääkkeitä. Tänä keskiviikkona alotan Menopurin pistelyt ja ensi maanantaina on ultra. Tähän kiertoon olisi tarkoitus tehdä meidän ensimäinen inssi. Mutta joo, jospa tämä vuosi olisi kaikille meille positiivisempi ;)
 
Mandeila suuret pahoittelut :hug: Vaikea loppuvuosi ja vuoden alku sinulla on ollut :( Kyllä tuota tapahtunutta on vaikea käsittää, kun odottaa ja toivoo vuosia ja sitten kun sen saavuttaa kaiken tehneenä, niin menettääkin sen.. Vaikeita asioita.. Jaksamista sinulle :hug:

Kati Tsemppiä sinulle/teille inssiin! Oli varmaan melko piinallista odottaa kierron loppua, kun oli pitkä kierto?

Niiskusellekin tsempitykset tähän toiseen rutistukseen!

Kaikille parempaa vuotta 2012! tai ainakin toivottavasti se ois parempi kuin edellinen..

Nyt kun kissaa on vähän nostettu pöydälle, niin itsekin myönnän että olen pysytellyt poissa täältä, ehkä tämän ketjun tunnelma vaan muuttui yhdessä vaiheessa, ärsytys rupesi nousemaan, niin oli parempi pysyä poissa ettei tule sanotuksi pahasti..

Omasta tilanteesta sen verran, että joulukuun alussa tehtiin inssi, josta nega ja nyt ollaan sitten oltu taukokierrolla. Nyt kun tämä kierto joskus loppuu niin tulossa toinen inssi. Ja jos sekään ei nappaa niin siirrytään IVF:ään. Sellasilla suunnitelmilla edetään täällä suunnalla.
 
Niiskuselle paljon lykkyä 2. ICSIin, siellä siis sama vaihe kun meillä... Mie aloitin Synarelan sunnuntaina ja joudun tosiaan sumuttelemaan sitä varmaan ylikin kolme viikkoa sen miehen työmatkan vuoksi. Eli pari viikkoa sit teidän jäljessä tullaan.

Mandeilalla on ollu kyllä tosi raskas loppuvuosi ja tämän vuoden alku... :hug: Ei tässä voi oikein muuta kuin toivotella toipumista ja voimien keruuta sitten seuraavaan yritykseen, vaikka helppoa se ei varmasti ole. Mutta sie tiiät, että me ollaan täällä tukemassa kun sitä tuntuu! :heart:

Katille paljon onnea ekaan inssiyritykseen ja toivottavasti se nyt sitten tärppäisi! :)

Mandeilan ja Melargian tavoin miekin olen ollut aika ärsyyntynyt siitä sävystä, johon keskustelu täällä alkoi mennä loppuvuodesta ja tuntui että mieluummin pysyn poissa. Kun itse ei ole ikinä sitä plussaa testiin saanut ja eka ICSIkin oli pettymys, tuntui tosi pahalta lukea "plussienkaavintajuttuja". Vaikka ymmärrän, että plussan jälkeen pelottaa ihan taatusti, että miten tulee käymään, niin silti pisti kyllä ahdistamaan, kun itse sitä ensimmäistäkin plussaa vielä vaan hartaasti odottaa...

Joka tapauksessa toivon, että ihan kaikki me onnistuttaisiin tänä vuonna ja kesän korvalla voitaisiin sanoa, että kaikki pettymykset olisivat mennen talven lumia!

Synarelasta kysyisin teiltä jotka ootte aiemmin sumutelleet: mulla valuu joka kerta sitä lääkettä kurkkuun (maistuupa pahalta!), meneekö sitä siis hukkaan? Vai mahtaako se imeytyä sieltä kurkustakin. Mietin vaan, että tehoaako lääke kunnolla, jos siitä aina osa valuu kurkkuun...
 
Mandeila todella kurja juttu ettei plussa ollutkaan pysyvä:hug: Mä tiedän tunteen, että kun saa plussan mutta se ei siitä mihinkään johdakkaan..vaikka mulla ei ole ollutkaan noin rankkoja hoitoja vielä niin ymmärrän kyllä tuntees..

Nyt on miehen simppa testi viety labraan ja kohan oma kierto alkaa alusta niin soittelen polille aikaa.Nyt tosin kp12 ja ovista odottelen..menee tää kierto harakoille politauon takia..tai siis kyllähän me "luomuillaan" eli koetetaan hyödyntää ovis mutta tuskin tärppi tulee..tosin tää ei niin luomu luomu kierto oo kun meinaan ottaa taas luget loppukiertoon käyttöön ja sit sen kortisoonin. Soitin polillekkin ja nyt on kaikki klamydia kokeet negoja..huh..yksi huoli vähemmän..
 
Hei! Olisi kysymys: Nyt kun mulla on hoitotauko polin talviloman takia, niin täytyykö mun varata aika jatkon suunnitteluun vastaanoton puolelle? Olen menossa Päivin juttusille, mutta aika taitaa mennä muuhun keskusteluun. Lääkkeitä ei ole valmiiksi, mutta reseptit taitaa löytyä kaikkiin viime kierroissa olleisiin lääkkeisiin.

Ei siis tullt jouluplussaa, mutta punainen joulu sen sijaan tuli. Olin jo testannut negan, mutta tarkoitukseni oli Lugeilulla siirtää vuoto pyhien yli. Alkoi sitten kuitenkin tihkua läpi aaton aattona, joten lopetin tahmapallerot ja aattona alkoikin vuoto runsastua. Voisin sanoa tätiä kivuttomaksi, sillä niin huomaamaton se oli turvotusta lukuun ottamatta. Onneksi niin, sillä muuten olisi pettymys hiipinyt takaisin varjostamaan joulun viettoani.

Aloitin uudessa työssä ja siirryin samalla lähes täysipäiväiseksi. Polireissujen ajoittaminen vaikeutui, mutta eihän tässä voi odottelemaankaan jäädä. Elämää on jatkettava ja tavoiteltava myös muita haaveita.

Päänsärky vaivaa, joten en nyt jaksa keskittyä kommentointiin. Kävin kyllä aikaisemmin lueskelemassa kuulumisia, joten ihan pihalla en kuulumisista ole. Kaikkea hyvää koko porukalle tähän vuoteen!
 
Mandeila Pahoittelut :hug:

Melargia Olihan tuo aika piinallista odotella noinkin pitkä aika niitä menkkoja, varsinkin kun lääkkeitten kanssa oli tottunut alle 30 pv kiertoon. Ilman lääkkeitä kierrot tosiaan huitelee tuolla yli 35 päivässä... :/

Kiitos Rowan! :)
 
Kiitos kaikille myötätunnosta ja haleista! Niitä tarvitaan.

Macy, kannattaa varmaan soitella polille, koska jonkun suunnitelmanhan kuitenkin tarviit, vaikka reseptit jo oliskin. Ja onnea uuteen työhön! :flower: Mulla on kans työpaikanvaihto mielessä. Olen jo pitkään sinnitellyt nykyisessä työssä, sillä ajatuksella, että se olisi hyvä työpaikka mammalomailla. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että hoidot ja mammalomahaaveet eivät saa ohjailla näin paljon elämää ja olen katsellut muitakin vaihtoehtoja. :)

Tyty
, hienoa, että klamydia on nyt selätetty! Taukoillaan yhdessä...

Melargia, pahoittelut negasta! Pistetään kaikki toivomme tähän vuoteen!

Kati, tsempit pistelyyn & tulevaan inssiin!

Niiskunen
, ei ole meitäkään enempää tutkittu enkä ole mitään lääkkeitäkään saanut. Inssitkin mulle tehtiin ilman mitään lääkkeitä. IVF:ssä tietty oli koko arsenaali käytössä, mutta ei mitään ns. ylimääräistä, kuten aspiriinia, kortisonia yms.

Rowan, onko sumuttelu tuntunut onnistuvan yhtään paremmin? Joko mummottaa? Toivottavasti en pelotellut sua liikaa hikoilukertomuksillani. Ja ISO KIITOS viimeisestä -ja toiseksi viimeisestä ja ja ja ja.... :hug:

Itselläni oli tänään oikeastaan pitkästä aikaa sellainen päivä, että jaksoin vähän hymyilläkin ja olin töiden jälkeenkin vielä ihan energinen. Töistä ajellessa oikein ajattelin, että onpa pitkästä aikaa hyvä fiilis. Ehkä tämä siis tästä... :)

Onpas outoa, kun kenelläkään ei taida olla piinailut päällä. Mutta tsempit kaikille tulevaan ja leppoisia tunnelmia taukoilijoille!
 
Tänään saatu ovisplussa:) tässä jo kolmatta päivää polttelee muniksia ja repii, et oispa tää mega hyper ovis ja simo tarttus syöttiin:D! En tiedä johtuuko kortisoonista jota olen 3pv syöny,mutta viimoset päivät on kyl poltellu muniksiia tosi paljon. Tuntuu et kummaltaki puolelta irtoo munis..
HUomenna sitte luget käyttöön ja jos ei luomu ihmettä tapahu ( aika heikkoa:D ) niin parin viikon päästä soittelen polille ja varaan sen ajan.

Mulla on siipan kaa hyvä fiilis vihdoin ku se sai isomman palkan ja saatii rästi laskut pois maksettua, kaamee stressi ollu niiden takii jo pari kuukautta.tänää lähetään shoppaamaanki itellemme jotain ja ostetaan jääkappi niin täytee ruokaa ettei jakseta syyä sitä loppuun iha heti:)
 
  • Tykkää
Reactions: soja

Yhteistyössä