Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

anteeksi, jäi edellinen kesken kun tuli hässäkkä tilanne. Siis kondylooma voi olla oireeton vuosia ja häviää kai aikanaan elimistöstä? ystävälläni juuri löydettiin, ja ainakin hänen mies vielä välttynyt tartunnalta. Tässä tapauksessa siis nainen sai tartunnan "ulkopuoliselta" kun suhde oli katkolla. (olivat asumuserossa, mutta palasivat sitten yhteen ja sitten vasta helahti tauti pintaan...)
 
voi, nyt mie törttöilin lisää:ashamed: en huomannu tota siun edellistä postausta. Joo, klamydiasta en tiijäkkään sitten mitään. Anteeksi. Ja kurja tilanne ihan ilman sivusta ihmettelijöitä =(


Jaksuja sulle!
 
Rowan: Minä taidan olla niin hermoheikko nyt tämän asian suhteen, että saanen pian luulotauti diagnoosin ;) En ilkee soittaa sinne polille ja kysyä näitä tyhmiä kysymyksiä, eivät ota kuitenkaan todesta tätä pelkoa. Ja toisaalta ne soittoajat on aina aamulla ja oon aina koulussa sillon... En oo kysyny edes niitä kromosomitutkimusten tuloksia, kun en tiedä mistä niitä kysyis kun puhelimeen vastaa aina vaan hoitajat, eikä ne kerro kuiteskaan mitään...

Onnetonpulu: Jotenkin nuo lisätutkimukset vähentää hitusen stressiä, jos niihin vaan pääsee... Toivottavasti saatte lisätutkimuksia... Meillä on taas kamala pelko siitä, että kun ei haluttu niitä inssejä, että jos/kun tämä raskaus menee kesken, ei päästäkään suoraan tammikuussa sinne ivf hoitoihin... tietysti toivotaan ettei niitä tarvittaskaan, mutta jos/kun kaikki ei mene hyvin....

Tyty: Voi olla kyllä aika koetus selvittää tuo klamydia juttu, sana sanaa vastaan... Ja varsinkin kun vain toisella on tartunta, niin helposti syyttävä sormi osoittaa sinnepäin... Voimia sinne!
 
ON Täällä menee taas päin persettä. Tänään kp8 ja limakalvo vaivaiset 5mm, joten turha tehdä inssiäkään kun onnistumismahdollisuudet niin pienet:( Tänään vielä menopur ja huomenna pregnyl. Eli kotitouhuiks menee mutta eipä tuo limakalvo kerkee millään kasvaa enää.Viime kierrossa ollut sama kp 6mm ja inssissä 7mm. Ja lääkäri sanoi että vähintään se 7-8 pitäis olla. Eipä ole ennen tällasta ongelmaa ollut, toivottavasti johtuu ainoastaan clomeista. Olin ihan itku kurkussa siellä vastaanotolla, kylläpä taas masentaa. Ja seuraava kierto menee politauon takia ohi ja sit seuraavaa kokeillaan menopurilla ja inssillä.Voi paskan paska.Ja sen jälkeen sitten kuulemma vielä keretään tehä ivf tulevana keväänä.Koitin taas vaatia lisätutkimuksia, turhaan. Kun ei ole keskenmenoja ollut kolmea niin ei tutkimuksia enempää tehdä. Tuntuu vaan ettei ketään kiinnosta ja kai se on ihan normaalia että v.2003 alkaen on tää lapsentekoprojekti alkanut eikä vielä tähän 8 vuoteen oo saatu aikaseks kun 1 alkuraskauden keskenmeno.Nyt masentaa :(
 
Onnetonpulu: Kannattaa kysyä saisitko clomit vaihdettua esim. femareihin, joiden ei pitäisi ohentaa limistä. Mulla ainakin clomit ohensi limiksen olemattomaksi. Mullakin oli limis ekassa hoitokierrossa inssissä 6-7 mm... Nyt tässä tärppikierrossa kait samaa luokkaa... että ei ihan mahdoton, mutta toki sais olla paksumpikin... Noita verikokeita varmasti pystyy ottamaan yksityisellä, koska siellä tutkimukset maksaa asiakas... En tiedä tekeekö ne niitä yksityisellä Joensuussa, mutta varmasti ainakin Kuopiossa on yksi lapsettomuusklinikka...
 
Tarkennusta: :attn: Politauon aikana puhelinajat toimivat normaalisti. Kesätauon aikana varhaisultramahdollisuus oli naisten polin puolella, joten luulisi olevan joulutauonkin aikana. :)

Pikkunen<3 > Mulle ainakin puhuivat tauosta. Riippuu varmasti siitäkin mihin vaiheeseen kiertoa tauko osuu. Ehkä alkukierron lääkkeitä saa käyttöön, jos pääsee sitten polille kontrolliin heti tauon jälkeen. Mulla testailupäivät osuvat jouluviikolle, joten taukokierto on tulossa negaan päädyttäessä. Ajatus ahdistaa, mutta luultavasti tekee ihan hyvää. Toivotaan kuitenkin kovasti sitä ihanaista joululahjaplussaa. :D

Päivin luona käynnit maksaa polimaksun, jos ei samalla käy polin puolella vastaanotolla. Menee siis vain yksi polimaksu per päivä. Sitä en muista meneekö molemmilta, jos mies tulee mukaan. Muistaakseni ei, mikäli miehelle ei tehdä tutkimuksia. Yhteinen keskusteluaika saattaa olla eri asia, kun siinähän hoidetaan molempien henkistä jaksamista tai suunnitellaan yhdessä tulevaa.

tyty86 > :hug: Olipas melkoinen isku, mutta hyvä että huomattiin ja saat nyt hoitoa. Äkkiä se aika menee ja pääsette takaisin raskautta yrittämään. Klamydia tosiaan voi olla kauankin oireeton, joten toivottavasti miehesi pääsee pian alkujärkytyksen yli ja suhteenne palaa entiselleen. Voimia!

Onnittelut plussanneille, plussatuulta piinailijoille ja vauvapölyä ovistelijoille! :wave: Itselläni on nyt kp15/30-34 ja dpo1-2. Taustailu on tuntunut hyvältä, mutta oli myös mukava tulla piipahtamaan. Päivin luona kävin ja tarkoitus olisi ottaa aikoja säännöllisesti. Tuntuu nyt olevan tarvetta lukkojen auki pitämiselle, että oma asioiden käsittely etenisi paremmin eikä tilanne kävisi entistä raskaammaksi.
 
Nippe82 Seuraavaan inssikiertoon miula tuleekin pelkästään menopurit, toivottavasti niillä saa limakalvon kuntoon.Soittelin jo tuossa kesällä Kuopion yksityiselle ja kysyin voisivatko ottaa niitä kokeita.Ois pitäny varata aika lääkärille ja lääkäri ois sit päättäny että onko syytä ottaa vai ei.On se kumma kun ei ees rahalla saa niitä.Taidankin ettiä kaikkia Suomen lapsettomuuspolit käsiini ja laitella mailia ja selvitellä missä ne sais otettua.
 
Macygray: Kiitos tiedosta. Empä tiennyt tuota, että menee vain yksi polimaksu, jos varaa samalle päivälle lapsettomuuspolille ajan sekä sinne "terapiaan". Itse asiassa oon tässä miettiny, että kerkesin varata ajan jo ivf hoitojen suunnittelua varten juuri ennen joulua ja nyt sitten onkin se eka ultra samana päivänä tuntia aiemmin, siis jos sinne asti kyytiläinen pysyy matkassa. Oon pähkäilly, että jos perun sen ivf suunnitteluajan, niin varmana menee kesken ja sitten ivf hoito viivästyy, jos ei käydä sillä suunnittelukäynnillä, mutta toisaalta vois olla aika kiva käydä sen ekan ultran jälkeen siellä juttusilla, menipä asiat hyvin tai huonosti. Jos menee huonosti, niin uudet näkkulmat vois olla tarpeen ja sitten jos kaikki ok, niin osaiskohan "terapiatäti" kertoa miten välttää sitten keskenmenoa ???

Onnetonpulu: Hyvä, että saat lääkkeet "vaihtoon". Miksi ihmeessä tarjotaan clomeja, jos niissä sivuvaikutukset miusta ainakin ja monella muulla pahemmat kuin esim. femareissa? Sitten monelle on clomien kans käyny just noin, että limis menee olemattomaksi... Mutta kyllä suuresti ihmettelen mikä siinä verikokeiden määräämisessä on niin vaikeeta, jos asiakas maksaa!?!? Siis oon luullu, että yksityisellä suorastaan saa kaikki tutkimukset mitä vaan haluaa, kun vaan on tuohta taskussa...
 
Suomessa taitaa yksityisilläkin lääkäreillä/asemilla olla vielä sen verran korkeella moraali, ettei rahallakaan saa kaikkea. Ja hyvä niin. Mutta varmasti tuskastuttavaa jos ei jotain verikokeita saa rahalla. Kun eihän niiden ottamisesta oo mitään haittaa?!!!

varmasti ois Nippe ihan ok että käyt siellä Päivin luona joka tapauksessa. Ainakin itse tekisin niin. Tsemiä odotteluun!
 
Soja: No on kumma, että rahallakaan ei saa kaikkea, varsinkin kun yhdestä verikokeesta ei luulis sinulle tai miehellesi olevan terveydellistä haittaa. Ymmärtäisin, jos ois röntgen kuvista tms. säteilyä aiheuttavista jutuista kyse, ettei "turhaan" niitä otettaisi. Mutta luulen, että jos menet yksityiselle ja teillä yritystä jo noin kauan, että suostuisivat lähetteen laittamaan... Uskon ja toivon ainakin niin... Pitäähän asialle löytää syy jostakin, vaikka toki eihän aina löydy, mutta yrittää voi ainakin etsiä syytä...

Täällä edelleen kauhee pelko läsnä. Paleltaa kamalasti koko ajan. Lisäksi menkkamaisia kipuja silloin tällöin alavatsassa ja selkäkipua jonkin verran...
 
Laitoin eilen seitsemälle klinikalle kyssäriä tutkimuksista ja 5 on jo vastannut:D Osassa täytyy varata aika lääkärille, mutta esim. AVA:lla Treella voi ilman lääkärillä käyntiä kokeissa käydä :) Hyytymistekijöiden otto jostain syystä vaatii kans lääkäriajan ja yhdessä paikassa ei edes voida ottaa.Täytyy nyt itse siis selvitellä et mitkä kannattaa ottaa. Soittelen varmaan huomenna vielä tuonne Kuopioon ja selvittelen tilannetta:) Saampahan ainakin mielenrauhan ja kun tiedän että ivf:ään mennään niin haluan että siihen mennessä kaikki on poissuljettu :)
 
Onnetonpulu: Joo tais oma edellinen viesti mennä sun ja Sojan osalta samaan putkeen mainitsematta sun nimeä ;) Taitaa olla sormet nopeemmat kirjottamaan mitä ajatus kulkee... Eli tietty toivon että te saatte lähetteen ja pääsette tutkimuksiin... Mutta oot ainakin nyt ottanut ihan urakan selvittääksesi asiaa. Itse olen sitä mieltä, että kokeiden ottoa on turha viivytellä, koska ei nyt varmaan johdu siitä, mutta ainakin itseltä kun otettiin kromosomitutkimukset, niin varmaan 50 kg paino tippui harteilta ja plussa tuli. No sitä ei taas tiedä kaunako tää plussa kestää, mutta ehkä stressi ainakin väheni jonkin verran...
 
Täällä on plussa vahvistunut, joten vihdoin raskaana ollaan! Mitä vain voi tietysti vielä sattua, mutta nyt olen iloinen jokaisesta päivästä, mitkä saamme raskaana olla, ja tietysti toivomme, että vihdoin pienen syliin asti elävänä saisimme.

Tsemppiä teille ihan kaikille! Kiitos että oon saanu taittaa tätä raskasta matkaa yhdessä teidän kanssa! Piinailijoille isot tsempitykset, ja muut: paljon voimia ja onnea ensivuoteen!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: soja ja Melargia
Pikkunen: Onnea hurjasti! Ihanaa, että uskallat nauttia jokaisesta päivästä. Kumpa minäkin. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Itse täällä panikoin edelleen, alavatsassa edelleen menkkamaisia kipuja (ihan kuin menkat alkaisivat minä hetkenä hyvänsä) ja viime yönä oli pari pientä pisaraa veristä vuotoa ollut... Ei siis auttanut perjantain varmistusverikoe tässä paniikissa yhtään... HCG oli kivasti noussut, mutta itse tulkitsin sitä lähinnä englannin kielisten nettilaskureiden avulla, että pieleen voi mennä senkin suhteen... Eli hcg rv 4+1 oli 517 ja rv 5+2 jotain 5548... Mutta eihän tämä nousu vielä kerro onko kyseessä ulkopuolinen, tuulimuna, rypäle tai mikälie... Voi kun ei tarvitsisi enää kolmatta kertaa kärsiä samaa kohtaloa peräkkäin! Pari viikkoa melkein ultraan vielä. Neuvolassa eikä polilla ymmärretä tätä minun paniikkia, aina vaan sanotaan, että kaikki on hyvin, mutta niinhän sanottiin viimeksikin ja sitä edellisellä kerralla... Mutta kun kaikki ei ollut hyvin viimeksikään eikä sitä edellisellä kerrallakaan!

Nyt on selvitetty jo kaikki varotoimenpiteet, koska ultra on juuri ennen joulua ja olemme lähdössä reissuun. Oli puhetta, että jos menen ultraan syömättä ja juomatta (vähintään 6 h), niin kaavinta voitaneen tehdä päivystyksenä heti ultran jälkeen, jos/kun kaikki ei ole hyvin. Koska seuraavana aamuna ollaan lähdössä reissuun, eikä vaihtoehtoja ole muita. Minä niin toivon, ettei kenenkään tarvitsisi kokea tätä pelkoa ja kauhua.
 
Tyty: Eikös se syke ala näkyä jo rv 6? Varsinkin kun tarkka ovulaation/hedelmöityksen aika on tiedossa. Eli lähinnä oon lukenu, että syke ei oo näkyny rv 7, jos kierto on heittelehtinyt tai hedelmöitys tapahtunut myöhemmin. Ainakin viimeksi tuulimunaraskaudessa oli tämä lapsettomuuslääkäri rv 7+0 sitä mieltä, että jos tarkka ovulaatio/hedelmöitysajankohta on selvillä, niin pitää näkyä syke ja tietty rakenne. Nyt olen menossa rv 7+1. Ja silloin sanoi jo suoraan, ettei toivoa edellisellä kerralla onnistuvasta raskaudesta ole, koska raskausviikkoja oli 7+0, eikä ollut sykettä ym... Eli kyllä se sillon pitää olla jo tiedossa onko eloa vai ei...
 
NIppe mulla näky rv7+6 syke. Se riippuu onko välineet mimmoset, jos huono ultra ei vältsin sykettä näy. Ja tosiaan, en huomioinu et teillä tarkka hedelmöitys aika. Mutta monellakaan ei ala rv6 syke näkymään..vaan vasta rv8+jotain. Harkintaa mukaan tuohon kaavinta asiaan..eihän se tarkota et alkio ois heti kiinnittyny kun se sinne kohtuun on menny..joillain kestää jopa 7pv enneku kiinnittyy ja se kiinityskin on alkiolla yksilöllistä..joku voi olla pari pv jälessä kehityksessä kuin toinen taas edellä=) mitkä viikot sulla tarkalleen ku meet ultraan? Toivotaan, että se syke näkyis:hug:
 
Tyty: Meen ihan sinne naistentautienpolille ultraan (kaipa siellä ihan kunnon laitteet on?). Sillon on rv 7+1. Viimeksi tuulimuna havaittiin täällä paikallisessa terkkarissa rv 7+0, jossa laitteet paljon huonommat (tosin lääkärinä yksi näistä lapsettomuuspolin lääkäreistä). Ja kuitenkin sain nyt ajallaan heti plussan testiinkin, joten eikös sekin kertoisi kiinnittymisen tapahtuneen aika normaaliajan puitteissa? Ja toisaalta tuo hcg oli dpo 15 tuon ajankohdan mukaan hieman normaalia korkeampi, joidenkin taulukoiden mukaan...
 
Onnetonpulu: Kiitos, kyllä mekin sitä tietysti toivotaan enemmän kuin mitään muuta, mutta kahden keskenmenon jälkeen taitaa olla suurempi todennäköisyys saada keskenmeno kun mitä että raskaus jatkuisi loppuun saakka. Varsinkin jos siihen lisätään vielä hedelmöityshoidoilla aikaansaadun raskauden suurempi keskenmenon riski...
 
Onnea Pikkuinen Toivotaan että pysyy matkassa!

Nipelle myös tsemppiä matkaan! :)

Täällä odotellaan malttamattomana viikon päästä olevaa np-ultraa. Mahan tunnistaa jo :) sain tilattua parit äitiyshousut ja tulivat just sopivaan aikaan ku aika epämukavilta omat housut tuntuu. Pääsärystä olen potenut tässä viikon ja loppua ei tunnu näkyvän. Pitäisi vissiin lääkärille tilata aika ku neuvolasta niin sanottiin perjantaina.
 
Jauhopeukalo: Onnea np-ultraan! Ja toivottavasti päänsärky kaikkoaa pois!

Itse taidan nyt siirtyä hieman takavasemmalle, vaikka en uskalla siirtyä odottajien/plussanneiden joukkoon. Käyn välillä kurkistelemassa teidän kuulumisia ja toivon kaikille sitä plussaa kovasti! Mutta uskoisin, että enköhän palaja tänne takaisin piakkoin, ainakin tähän asti tiputus pilvilinnoista on tapahtunut ennemmin tai myöhemmin... Vielä 1,5 viikkoa ultraan, aika kuluu niin hitaasti...
 
Me lähetään tytön kanssa huomenna mummilaan pariksia päivää, sit kotiin pakkaamaan ja ensviikolla lappiin toiseen mummilaan joulun viettoon:xmas: toivon kaikille rauhaisaa joulua ja toivottavasti niitä joulun ihmeitä tapahtuisi vielä:heart:!

Meillä on tosta omasta jupakasta selvitty, jäi mysteeriksi mistä tauti iskenyt mulle..ehkä se vielä jokupäivä selviää, mutta nyt se on unohdettu taka alalle.Meillä oli viikon seksi kieltokin, ja nyt kyllä hyödynnettiin ihan luomuna tää ovis. Tänään siis bongasin ovisplussan testeillä. Eihän tässä ois saanu vielä ilman kortsua puuhailla mut me nyt otettiin se riski. En usko että tauti tarttuu kun kumpikin jo hoidettu ja lääkkeet vedetty. Meinasin ottaa luget käyttöön loppukiertoon...
 

Yhteistyössä