Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Ja naamakirjsta sen verran että miun tulimunan jälkeen ilmoitti läheiseni olevansa raskaana ja tämän hän teki naamakirjan kautta. Olen sitten joutunut pistämään kiellon etteivät hänen päivitykset näy minulle sillä hän laittoi massukuvia ja ultra kuvia ynms. sinne. Totesin että säästä itseäni ,kun en joudu tuijottalemaan hänen päivityksiään heti ensimmäisenä kun kirjaudun facebookiin, kun lakkaan tilaamasta hänen päivityksiään. Ja sukulaiset eivät ymmärrä miksi minun on ollut hankala sulattaa sitä. Noh tiedän lapsen vahingoksi ja tiedän millainen äiti on kyseessä, niin on hankalaa siettää sitä tosi asiaa, että hän sai lapsen kun minun paljastui tuulimunaksi. Joskus tuntuu ettei maailmassa ole okeuden mukaisuutta sitten yhtään. FB tuntuu toisinaan olevan Mukulakirja, mitään muuta kuin mahoja ja toisten jälki kasvua saa vaan tuijotella.
 
Pitkästä aikaa täällä!!!Pahoittelen etten ole ollut täällä kommentoimassa aikoihin..huomasin selaillessani että monella ollut ikäviä uutisia, pahoittelut :hug:

Miulahan oli siis luomukierto edellinen. En tiiä mistä johtui, mutta pää ja hermot ollu niin kireellä ettei ikinä oo vastaava ollu. Mietin että voisko johtua mitenkään kun pari kiertoa tuli niitä clomeja syötyä.Parisuhdekkin meni jyrkästi alamäkeen tässä välissä ja eri oli TOSI lähellä. Päätin jo etten ikimaailman päivänä lähde enää yhteenkään hoitoon mukaan. En ole soittanut edes polille kun ajattelin että joskus ehkä jos siltä tuntuu ni ainahan sitä voi ottaa sitten yhteyttä.
MUTTA, nyt miula kp3/kp4 ja kävi kaivamaan hirvittävästi että jos taas menee kierto hukkaan ja lääkkeitäkin sattui olemaan..Niimpä kaivelin äsken kaapista Menopurin ja tuikkasin nahkaani :D. Ja mikä positiivista ni mies itse tänä aamuna kysyi että enkö meinaa soittaa ollenkaan polille. Se oli siltä niin iso juttu että pisti miettimään.. :) Sitäpaitsi seuraava kierto menee miulta varmaankin ohi niin en halua aikaa yhtään haaskata enää. Elikkä kokeillaan vielä sitä inssiä näin ja jos ei onnaa niin sitten mietitään joko siirrytään ivf:ään. Ja kyllähän tämä inssikin on parempi vaihtoehto kuin luomukierto kun simpatkin on priimaa. Oon niin varma että miula on muniksien laadussa jotain häikkää tai sit se alkio ei vaan yksinkertaisesti jostain syystä suostu millään kiinnittymään. Miula ollu elimistö niin hirveessä stressitilassa ettei oo ihan äsken ollut!!Nyt täytys saada jotain mukavaa ajateltavaa ja saada millä tahansa mieli positiivisemmaksi :) Ja tuskin juttelu esim. Päivinkään kanssa tekis pahaa :) Että tämmöstä tänne...Aamulla soitto polille ja aika ultraan. Onko kellään tehty inssiä menopurien kanssa ? Milloin teillä ollut eka ultra? Yllättäinhän miula taitaa taas vkonlopulle sattua h-hetki, mut onneks lääkkeillä pystyy varmaan jonkin verran kikkailemaan aikataulun kanssa.
 
Onpa hankalaa täällä ollut monella! :hug: Niin paljon paljon voimia ja tsemppiä teille ihan kaikille tulevaan! Voi kuinka toivoisinkaan parempaa ja onnellisempaa vuotta tästä kaikille!

Tyty ja onnetonpulu: Tyty epäili, että onko kukaan onnistunu inssillä. Varmasti on pitkälti kiinni siitä, missä "ongelma" on, mutta onneksemme me onnistuimme juurikin toisesta inseminaatiosta (menopur+pregnyl+lugesteron). Meillä vika siis minun ovuloimattomuudessa, miehen simppatulokset oli aina hyvät.

Menopuria (75IU) pistelin kp 5-12, kp 10 oli eka ultra. Minulla myös ovulaatio olis osunu viikonlopulle, joten lääkityksen ja inssin kanssa kikkailtiin (Kiitos Annen!) niin, että torstaina (kp 12) pistin vielä menopurin, perjantaina (kp 13) tehtiin inssi, ja koska ovistestit oli negoja ja inssissä munasolu ei ollu vielä irronnu, ni inssin jälkeen pistin pregnylin ja lauantaina vielä varmisteltiin kotona ja alotin luget.

Itse olin heittäny toivon koko homman suhteen, koska edellinen inssi ei ollu tuottanu tulosta, vaikka kaikki oli menny hyvin, ja toisaalta nyt oli kaikenlaista säätämistä... Mutta plussa napsahti ja toistaseks raskaus on mennyt ihan hyvin...

Tarkoituksenani oli tuoda toivoa teille joilla inssit menossa/tulossa.

Toisilla täällä on rankemmat hoidot menossa, ja varmasti on raskasta. Niin keholle kuin mielellekin. En edes tiedä, mitä sanoa, muuta kuin toivon teille niin paljon kaikkea hyvää. Rankan matkan olette kaikki kulkeneet. Voimia tuolle matkalle! Toivon sydämeni pohjasta, että tarinanne saa onnellisen lopun. Riippumatta siitä, kuinka pitkä tarinasta tulee.

Minä edelleen seuraan tätä palstaa. Olen onnellinen tästä raskaudesta, mutta silti lapsettomuuden jäljet on syvällä sisälläni. En ole kuitenkaan kommentoinut, sillä jotenkin sitä on syyllinen olo: Miksi me, vaikka moni on odottanut vielä kauemmin. Vaan eipä lapsia ennenkään ole jaettu vuoronumeroiden mukaan...

Voimia! :heart:
 
Moikka!

Tämä on niiiin älyttömän pitkä ketju, etten millään jaksa kaikkea lukea.. Mutta saiskohan täältä kuitenkin vähän apua/vastauksia?

Me ollaan miehen kanssa mietitty, että pitäisköhän meidän lähteä lapsettomuustutkimuksiin, kun ei ala vauvaa kuulua.. Esikoinen tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä, toista yritetty kohta vuosi.
Nyt haluaisin tietää noista tutkimuksista ja nimenomaan juuri PKSSK:ssa.

Tarviiko sinne lähetteen? Miten nopeasti sinne pääsee? Minkälaisia tutkimukset on, miten nopeasti vastaukset tulee? Paljonko perustutkimukset suurinpiirtein maksaa?
Vaikuttaako se jotenkin, että on jo yksi lapsi? Mitä muuta tulisi tietää/ottaa huomioon?? Äh, unohdin jo puolet mitä piti kysyä :D Mutta kertokaa kaikki mahdollinen!

Kiitos paljon jos joku viitsii vastata! :)
 
Hönötintti itse sain lähetteen siilaisen terveysaseman kautta.Ensin tavan lekurille, joka laitto gynelle lähetteen. Gyne ultras ja otettiin verikokeita sekä kartoitettiin ongelmaa. Mulla näky selkee ongelma kohdussa ( polyypit,jotka myöhemmin osottautuivat vääriksi) jonka takia sain lähetteen PKKS:n polille. Siellä sitten ensikäynnillä kartotettiin mikä ongelma jne. Ultrattiin munasarjat ja kohtu. Mä en tiiä oisinko päässy jos selvää syytä ei ois löytyny,koska gyne asno, että yleensä ei laiteta lähetettä jos ei selkeetä syytä ja meillä myös esikko ennestään. Tuolla lapsettomuuspolilla sitten kartoitetaan mitä tutkimuksia tarvitaan. Yleensä ainakin verikokeita ja miehen simenneste tutkimus ja naiselle tarvittaessa aukiolotutkimus. En tiedä, mielestäni yksityisen kautta saa myös lähetteen. Mutta siis lähetteellä mennään koska kyseessä kunnallinen hoito.
 
Pikkunen kiitos sulle:hug: inssi onnistumiset luo aina lisää uskoo tähä yrittämiseen. Kaikkea hyvää sulleraskauten ja muista nauttia:heart:
Onnetonpulu samassa veneessä ollaan..eli inssi ois meilläkin eessä seuraavaan kiertoon. Nyt ku lopetin luget vuoto alkaa ehkä maanantaina jolloin soittelen polille. Ja mulla nimenomaa tehään myös inssi menopurilla + pregnyl irrottaa ja luget loppuun.
 
simpli Osuvasti sanottu että Mukulakirja, sitä se kyllä on. Naurattaa tuo "mahoja" :LOL: Vois aatella vähän toisellakin lailla tuon sanan merkitystä.. Minullakin on ollut taktiikana pistää pois näkyvistä kaikki joka hiukkakin viittaa lisääntymiseen, raskauteen tai synnytykseen tai muuten vauvat/lapset sitä-ja tätä. No thanks! Sitten parempina ja vahvoina hetkinä voin käydä lukemassa niitä juttuja heidän seiniltään ja siten kiduttaa itseäni :D

onnetonpulu liikuntaa vaan kehiin, jos sillä sais pahimpia höyryjä ulos :) Ainakin itselle se auttaa kummasti.
Minulla on ollut koko ajan menopur käytössä ja nyt kaks inssiäkin tehty + pari OI. Pistokset alko kp5 ja ultra pääsääntöisesti kp 8 ja irrotuspiikki on ollu siinä kp10 ja sitten nuo inssit kp12. Tsemppiä sinulle ja parempia mieliä :)

hönötintti Lähete sinne tosiaan tarvitaan ja esim. omasta terveyskeskuksesta lähteä kyselemään, esim. neuvolan kautta. Mutta meille ainakin tosiaan painotettiin että pitää olla vähintään jo vuosi yritystä että lähetteen olisi saanut. About kuukausi kaks siinä lähetteen lähtemisestä menee kun vastaus tulee polilta ja sitten polin ajanvarauksien tilanteesta riippuen eka aika, ei mitenkään kauan. Ja kustannuksista, että pelkkä poliklinikkamaksu vaan. Tuosta en tiiä miten se vaikutta jos ennestään lapsi/lapsia.

Kati Miten menee? Milloinkas sinä testailitkaan? :D

Omanapailen vähän: piinapäivät alkoi ja ah, niin ihanat luget :p
 
hönötintti täydennän melargian vastausta tuon lapsiasian suhteen. Hoitoihin ja tutkimuksiin pääsee julkiselle mikäli yhteisiä lapsia on yksi mutta jos jo 2 yhteistä lasta, niin sitten ei enää julkinen puoli auta ongelmissa. ja mikäli kyseessä uusio perhe, niin aiempia lapsia ei kai lasketa. Mutta se vuosi pitää olla toisiaan yritystä takana... ja se on pitkä aika odottavalle
 
Melargia hirmuisesti tsemppiä piinailuun!

Hönötintti, lähetteen saa tosiaan terkkarista tai yksityiseltä, ihan makuasia kummassa haluaa asioida. Jos ikä sattuu olemaan jo 30 "paremmalla" puolella, niin ei sitä vuottakaan tarvitse odotella, eikä kai sitä yrityksen aloitus päiväystä mistään tarkisteta :) Eli lähetettä vaan hakemaan, jos yhtään asia mietityttää.

on: tänään toka folliultra, ja satoisat oli näkymät :) Parisenkymmentä rakkulaa siellä tuntuisi olevan. Ja siltä kyllä tosiaan tuntuukin! Tiistaina sitten punktio ja torstaina siirto. Vaikka vielähän tässä toki on monta muuttujaa ennen siirtoa, mutta parasta toivotaan eikä muita vaihtoehtoja ole! :)
 
pikkunen <3 Mukava kuulla näitä onnistuneitakin juttuja!!Ite vaan omalla kohdalla vähemmän myönteisesti suhtaudun inssiin kun ovulaation kanssa ei ole ongelmia ja siittiötkin hyviä. Toki ainahan se syy voi olla esim.munasolun kehittymisessä tms. johon lääkkeet vois auttaa:))Mut valtavasti onnea teille :heart:

tyty86 Samoissa tosiaan mennään!Työ tuutte pikkasen jälessä, joten piinailet vielä kun miula jo alkanu uus kierto. Voi tätä positiivista ajattelua :D Onko teille siis tehty jo aikasemmin näillä samoilla tropeilla?

Melargia Tuota liikuntaa on tullut harrastettua viime aikoina vähän liiaksikin.Loppuvuodesta tuli muutama kilo stressin myötä ja niistä olen koittanu päästä eroon. Miula meinaa alkaa tuo liikkuminenkin välillä mennä yli kun oikein intoudun, mut siihen on niin hyvä purkaa kaikki paha olo_Onnea piinailuun sinne!!Nappaa se plussa ni mekin saadaan lisää toivoa onnistumiseen!!:)
 
Onnetonpulu ei olla keretty tekee viel yhtää inssii ku oli se fuckig klamydia episodi siin ja sit viel politauko:headwall: mä vaan venaan et tää hanuri rupeis vuotaa et pääsis soittelee polille aikaa. Nyt on hitonmoista kikkailuu noiden poliaikojenki kaa ku mies tekee kuopios keikka duunia maaliskuuhu saakka. Niin mul ei oo autoo eikä lapsenvahtii..pitää siis koittaa jotenki pelata..ja inssin aikaa miehen tulis olla kotona.
 
Onnetonpulu: Taidan minäkin tuota kokeilla vaikka ei pitäisi olla ikä se juttu mutta jos ne sietää tressin paremmin sitä suuremmalla syytä eikun naamaan...:D Kun lueskelin muuten muilta sivuilta tuosta Ubikinonista niin sanotaan että se vähentää radikaaleja ja miun käsityksen mukaan nämä on niitä jotka usein vaikuttavat munasolujen laatuun. Muistaakseni taisi olla vielä niin että PCOS naisilla on näitä elimmistössä enemmän. En toki ole 100% varma mutta muistelen näin. Pakko haetuttaa kuuri...:D

Täti tuli kylään melkein viikon kuuroleikin jälkeen. Ei ole ollut vähään aikaan yhtä kovia menkkakipuja...:/ Pitää arkena soitella polille aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä täällä nyt jänskäilen..eilen illalla sain pregent stickiin haamuviivan joka oli tänä aamuna vahvistunu mutta siltikkin todella haamu. Mieskin toki näki ne viivat. Tein myös digitestin aamupisusta joka ilmoitti " ei raskaana". Menin sit purkaa ton testin ja sielähän on kaksi liuskaa, ja siis kolme viivaa. Ja kolme viivaa viittaisi glearbluen sivujen mukaan raskauteen. Olivat tosin haamuvivoja mutta silti ne erotti. Tänään jo dpo15 eikä menkkoja..luhetki lopetin 3pv sitten..et mä en nyt tiiä voisinko ollakkin raskaana. Huomenna vielä uutta testii kehiin..todella hitaasti kyllä nousee HCG jos nyt vasta haamu.

Oireita ei juuri oo mihinkään suuntaan,muuta kuin että hikoiluttaa aivan sairaasti ja pissin väri on muuttunu neonkeltaseksi:LOL: on siinäkin mukamas "oire"..kusella oon juossu jo kaks viikkoa, ja nyt tuntuu myös painon tunnetta kohdun tietämillä. Tänään alko menkka jomotukset,joten varmaan se vuoto alkaa ja voin lopettaa tän haihattelun.
 
Viimeksi muokattu:
Aamuinen testi jo haaleempi..et taas tais vaan hipasta toi alkio kohtua..kemiallinen siis..:stick: paska..alkais vuoto niin menen rytinällä uuteen kiertoon:mad: ja perkele mähän plussaan seuraavasta inssistä...piirrän vaikka itte viivan siihe testiin:LOL:
Jep ja tänään myös kp1 huomenna soitto polille.
 
Viimeksi muokattu:
simpli Katoin nuita Q10:jä Yo:n apteekissa ja mitä siinä kerkesin tutkiskelemaan nii aika mietoja oli. Miekun haluun mahollisimman tujuja :D Täytyy käydä vkolla kattomassa mitä luontaistuotekaupoilla on tarjota :) Mut ehdottomasti aion ottaa testiin!!

tyty86 Voi kurjuus :( Tuo on oikein hyvä asenne et seuraavassa kierrossa se onnaa!! hienoa :)

ON: Neljä päivää menopuria mennyt ja tiistaina ultra. Veikkaan että viimestään keskiviikkona tuikkaan pregnylin :)
 
Perjantaille ois aika jotta saan menopur reseptin ja alotan pistelyt. Samalla käydään kuulemas miehen simppatestin tulokset. Ensviikol ehkä jo sit inssi. Menispä aika nopeesti..kyllä kyrpii nää pakkaset, ollan likan kaa täällä neljän seinän sisässä jumissa:mad: hulluks tulleepi..
 
tyty86 hyvä että pääsette vauhilla eteenpäin:))Saa nähä et jos kaikki menee meillä hyvin että onko inssi jo perjantaina vai siirtyykö maanantaille. Pakkaset tosiaan tekee sen ettei hirveemmin huvita ulkona ylimäärästä olla://

Pakko vielä hehkuttaa tuosta ubikinonista. Tilasin jenkkilästä 4kk:n satsin ja 400mg päiväannoksella mennään joten pitäis ainaki olla riittävästi :D Lueskelin eilne forumeita jne ja paljon tuli positiivisia juttuja tuosta eteen :)) Vaikka miulakaan ei munasolujen laadussa ainakaan aiemmin ole ollut huomauttamista, mut eniten kiinnostaa kokeilla siksi kun monessa paikkaa mainittiin juuri se että suojaa munasoluja stressiltä :)) Ja sitähän tässä on riittämiin ollut.
 
onnetonpulu sanovatko polilla mitään tosta ukibionista? Mie joskus kokeilin vehnänalkioöljyä ja hyi vittu mitä tavaraa:x:LOL: mullaei auttanut se mihinkään..toivotaan että tosta ukista ois sulle apua. Sä pääset mua viikon aijemmin piinailee:p mulle inssi ehkä tehään 10.2.11 koska normisti jos oman kierron mukaan menis niin inssi osuis viikonlopulle,joten aijon ottaa puheeksi että pumppaisvat miut menopurilla niin täytee et kerettäs tehä inssi ennen sitä viikonloppua.
 
Viimeksi muokattu:
Hei muuten tuli mieleen tämmöinen että, eikös IVF:ään joudu jonottaa jonkin verran, mutta miten on inssin laita? Eli jos mulle nyt tähän kiertoon tehään eka inssi, voidaanko seuraavaan kiertoon suoraan tehä toinen inssi vai onko joku jonotus systeemi?
 
tyty ei oo sen kummempaa jonotusta, mullakin vaihtu 2. inssi lennosta IVF:ään, kun ei pistelyt selvää johtofollia herättäny. Polilla tehdään keväällä ja syksyllä tietty ajan jakso IVF-hoitoja, mut uskon että kerkeette siihen jos tarvii. Kannattaa vaikka kysellä
 
Melargia Ihan hyvin menee :D Piinailu kohta loppumassa, testailen keskiviikkona. Alamasulla ehkä vähän enemmän tuntemuksia kuin edellisissä OI-kierroissa, mutta johtunee isommasta luge-annoksesta. Tsemppiä siulle piinailuun!

Tyty Pystyy varmaan tekemään seuraavaan kiertoon inssin, ettei tarvii jonotella. Mie ainakin käsitin, että jos meillä ei nyt onnistu, niin tehdään heti seuraavaan kiertoon toinen inssi.
 
Niiskunen, sie ootkin tänään punktiossa. Ainakin kelpo saalis on luvassa. Kuulumisia odotellaan! :) Tsemppiä viikkoon!

onnetonpulu, miulla vähän sama homma tuon liikunnan kanssa, menee vähän jo ylikin. Miun pää ois hajonnu varmaan jo lopullisesti tässä viimeisten viikkojen aikana, jos en ois purkanu oloja salilla. Kehittymistäkin on tapahtunut aika hyvin nyt, kun keskitän raivoni kuntosalilaitteisiin tai juoksumatolle. Siinä on kanssakuntoilijoilla varmaan ollu ihmettelemistä ku tämmönen raivokas ilme päällä, omaan maailmaani sulkeutuneena omat musat korvilla painelen menemään. Pois alta kaikki! :kieh:

tyty, juu ei meillä mitään IVF-jonoja ole. Kierron mukaan mennään, luulis, että te vielä ehditte nyt keväällä tositoimiin, jos se on seuraava askel.

Mie kävin viime viikolla siellä 0-ultrassa ja kaikki oli ok. Aloitan huomenna Puregonin, ekat kolme iltaa pistän 250 IU ja sit kaksi iltaa 200 IU. Maanantaina on sitten eka folliultra. Minnuu jännittää ja pelottaa ihan kauheesti. Pelottaa se, että toimiiko tuo lääke nyt paremmin isommalla annostuksella vai onko sama tulos kuin viimeksi. Miulla on ollu muutenkin vähän vaikeaa viimeiset pari viikkoa. Synarelasta se nyt ainakin osaksi on johtunut, oon ollu aika masentuneissa fiiliksissä ja en oikein oo jaksanut ylläpitää positiivista mieltä :(. Kyllä odotan huomista, kun Synarela puolittuu ja Puregon alkaa. Jospa se ees vähän helpottas. Vaikka on näissä fiiliksissä nyt osansa tällä koko tilanteellakin, en mie pelkästään hormoneja (tai siis hormonittomuutta) syytä. Oon käynyt P:n luona nyt suunnilleen joka toinen viikko ja on tullu kyllä tarpeeseen.Viime viikolla alkoi myös hirveet päänsäryt, oon joutunu nappaamaan särkylääkettä ihan urakalla. Sit on limakalvot tuolla alakerrassa kuivuneet niin, että vähän kutiaa. Ja seksi tekee kipeää, vaikka liukuvoidettakin laittais. Ihan oon kuiva korppu koko akka. Voi miesparka... Vähän jänskättää taas pistelyn aloitus, vaikka tuttua hommaa onkin. Voi kun nyt kaikki menisi hyvin...
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
tyty86 En maininnut polilla ubikinonista, oon tullu siihen tulokseen et parempi nää "luontaistuotteet" pitää omana tietonaan :D. Juu ja noista jonoista: miun käsittääkseni Joensuusa on sen verta hyvä tilanne ettei varsinaisia jonoja ole :)

Rowan79 Tuo siun rehkintä kuulostaa niin tutulta :D Kyllä sitä itelläänkin pälli leviis jos ei pääsis liikuntaan ja salille purkamaan näitä höyryjä. Oon ollu vähän pihalla mitä tapahtuu, mut teillä ilmeisesti sit ivf kyseessä? Tsemppiä kovasti!!

ON: Mie kävin tänään ultrassa ja Anne oli lääkärinä. Miusta se oli tosi mukava ja rauhallinen sekä vastas kysymyksiin ja selitti kaiken hyvin:) tänään 6.pvä Menopuria ja limakalvo jo 7mm, tosi hyvä!! Eli se hemmetin clomifen pilas aikasimmissa kierroissa miun limakalvin. Oikeella puolen näky 2x14mm johtofollikkelia ja inssi on perjantaina. Mie oon nii onneton nuitten ovulaatiotestien kanssa että ikinä en oo ottanu niistä selvää. Nyt kävin ostaa semmosia clearbluen digitaalisia joten valinnan varaa ei jää onko lh-huippu vaiko ei :D . Eli huomenillalla teen testin ja jos nega niin pistän vielä huomenna menopuria. Jos to-iltaan mennessä ei oo ovistestiin tullut plussaa ni sit laitan pregnylin ja inssi jokatapauksessa perjantaina. Eli kaikki näyttää tosi hyvältä, voikun tulis vielä mieluinen lopputulos :)
 

Yhteistyössä