Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Garfield :hug: voimia voimien keräilyyn.

mammy: ääh, kuulostaapa ikävälle. Vaan asioilla on tapana järjestyä. Onko lapsenvahtia löytynyt? Tsemppiä kovasti huomiseen!

Omaa napaa: ultrassa käyty. Jotain siellä oli kasvamassa, vaan enpä älynnyt kysyä, että paljonko näkyy... Eikä tuo esa kysymättä kertonu. Turpea olo on joka tapauksessa ja tuntuu kuin ois käynnissä alituinen ovulaatio. Sen verran kuulin, että ens viikolla polilla on joku turkulainen lääkäri...Toivon vaan sormet ja varpaat ristissä, ettei se ole se ikävempi tapaus, josta täällä joku on maininnut. Jännittää jo.
 
Heipsan! vähän tietämätön oon, mitä kautta ootte päässy PHKS:laan lapsettomuus tutkimuksiin/hoitoihin. Oon 25v. ja yritystä takana 1 1/2 vuotta, yks tuulimunaraskaus mahtuu väliin. Täytyykö noista hoidoista maksaa vaan poliklinikkamaksut vai jotain muutakin?
 
MarieClaire rohkea päätös pitää taukoa. Voin ainakin kokemuksesta kertoa, että häiden suunnittelu vie tehokkaasti ajatukset pois vauvoista yms. Ja mulla on sulle neuvo: Ota kaikki ilo irti häiden suunnittelusta, se on niin ihanaa ja ainutlaatuista aikaa. <3

Mammy voi harmi, jos siun mies ei pääse punktioon. Mutta mulla oli kyllä niin postitiivinen kokemus se punktio, että olisin pärjännyt ilman miestäkin. Ainut että itse ei saa ajaa kotiin.. Tulehan huomenna kertomaan kuulumisia :) Tsemppiä!

Carpalo Tulostiko ne uuden hoitolapun? siinä ainakin pitäisi näkyä montako follia kummallakin puolella on näkynyt ja minkä kokoisia.

Hetanen Tämän ketjun väki on hoidossa PKKS:ssä eli Pohjois-Karjalan keskussairaalassa. Ja julkiselle puolelle pääsee hoitoon yksityisen lääkärin tai sitten ihan terveyskeskuslääkärin lähetteellä. Eli lääkäriin vaan aikaa varaamaan! Julkisella puolella hoidot maksavat poliklinikkamaksujen lisäksi lääkkeet!

(.) ei mitään. pp 5. Oireina ajoittaista alamahan vihlontaa, minkä miellän lugejen sivuoireeksi. Oon ehkä antanu itelleni luvan toivoa liikaa, saatan siis tippua korkealta :(
 
jee...ollaan vissiin lirissä...meille ei taas muistutettu klinikalta mitään ohjeita siitä spermasta...eli edellisestä syöksystä todellakin on yli 7vrk mikä oli jonkun netin ohjeen mukaan se ohje :( eli huominenko on nyt sit ihan menny läskiks ton takii? :( spermassa siis ei ole mitään vikaa ollu koskaan,mut voiko sitä käyttää ko aikaa on niin paljon edellisestä kerrasta?

lapsenvahti on järjestynyt eli sen puoleen kaikki on ok...
 
pp 13 ja puhdas nega testattu. Eli voi varmaan nuo luget tuosta lopetella.. en usko että tuo tulos päivässä enää tulee muuttumaan... Taidan jäädä myös taustailemaan hetkeksi... Tammikuussa sitten taas....

MarieClaire Ihanaa häiden suunnitteluaikaa :heart:

Ja kaikille muille yhteisesti toivottelen myös Plussatuulia ja rauhallista joulunodottelua :heart:

:hug: :wave:
 
perseelleen meni :( eli oli ilmeisesti tapahtunu ennen aikainen ovulaatio :( joten neljä foliikkelia oli jäljellävaan ja vain yhdessä munasolu :( itkeny olen ja paljon!!!!en voi tajuu miten se on mahdollista :( ei tajunnu Esakaan,,,sano että se on selittämätöntä,mutta mikään jarru ei ole tietysti 100 prosenttinen :(

Tälle ainoalle on tehty icsi ja huomenna selvii sit päästäänkö siirtoon...usko en enää et tästä mihinkää päästään :(
 
en tajuu miten näin voi käydä:( ei kuulemma voikkaan,.,,tai siis näköjään voi,sano Esa :( punktio meni ihan suht ok muuten,,tosi kipee olin vähä aikaa mutta lohduton itkeminen ei varmasti parantanu tilannetta...tai se kuinka naapuri pedissä mies julisti kuinka mahtava nainen hänellä on kun pystyi TEKEMÄÄN niin monta hienoa munasolua: /:headwall:

danita sehän on ns pakkohedelmöitetty,mut jakautuminen on sit eri juttu...haluaisin vain nukkua huomiseen tietoon asti...tää on niiiiin syvältä...pidän nyt taukoa tässä kirjoittelussa, yritän olla ajattelematta asiaa...
 
mammy :hug: Ei voi olla totta! Onpa tosiaan koettelemuksia! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että pääsette siirtoon. Voimia!

LMLB :hug:, hyvää joulun odotusta.

Danita, en saanut polilta uutta hoitokorttia, vaan uudet pistoannokset rustattiin vanhaan korttiin. Vaan jospa pe selviäis jotain. Itepähän oon niin pöljä, etten tajua kysellä sillon, kun pitäs. Jotenkin meinaan mennä ihan lukkoon tuolla polilla käydessä...

Meinaa käydä tämä jännitys ja hoitostressi isoksi. Tänään piti kiukuta ja tirauttaa itku ihan kun tuli vaan niin paha olo. Kaikki tämä saa vaan toisinaan epäilemään omaa kehoa ja sen toimimista...
 
LMLB Pahoitteluni negasta. :hug: Unohdin sanoa, kun viimeks kirjotin :ashamed:

Carpalo no seuraavassa ultrassa varmasti kertovat tilanteen tarkemmin. Ja ei se pelkästään jännitystä tai stressiä ole, se johtuu siitä puregonista! Miehän jäin osittain (osittain kipujen) sen takia jo muutama päivä ennen punktioo sairaslomalle kun mulla ei oikein pää meinannu kestää sitä puregonia. Kiva töissä oli itkua pidätellä :) Vasta nyt jälkikäteen ymmärrän paremmin, että puregon oli kaiken pahan alku ja juuri :D Tsemppiä, kyllä se alkaa helpottaa, kunhan saat pistelyt päätökseen!

Mammy miten kävi?
 
mammy :heart: ihanaa! Peukut on täällä pystyssä edelleen!!!

Danita, se puregonko tätä tekee??? Vkonloppu tuntu menevän ihan mukavasti noitten pistojenkin kanssa, mutta eilen alko iskee sellanen maailmanloppu olo ja vähän se on tänäänki jatkunu. Työmotivaatiota ja keskittymistä sai kyllä haeskella. Onneks on viikonloppu taas tulossa, voi sulkeutua neljän seinän sisälle itkeskelemään ;)
 
Hei vaan kaikki

Minäkin olen ollut vähän taustalla, kun olen halunnut vähän taukoa koko lapsettomuuteen.

Garfield miusta ei oo mikään ihme, että sitä pyörii kaikenlaisia ajatuksia päässä suhteessa näihin juttuihin. Nää on niin vaikeita. Itellä ei oo just tollasia ollut, mutta ihan järjetöntä vihaa ja katkeruutta melkein kaikkea ja kaikkia kohtaan. Enkä ihmettelisi, vaikka mahdollista lastakin kohtaan olisi ristiriitaisia tunteita. Ei ne varmasti tarkoita, ettet olisi hyvä äiti ja rakastaisi sitä lasta. Tää on vaan sellanen labyrintti, joka tuntuu välillä aivan mahdottomalta kestää.

Tuo MarieClairen runo oli ihana. Monethan sanoo, että just sillon tärppää, kun sitä ei odota. Omalla kohdallani en siihen usko, mutta toivottavasti siulle kävis luomuihme :)

Mie soittelin yksi päivä polille ja sain kuulla, että laparoskopia on mahdollisesti vasta keväällä. Ja sitä ennen vain ootetaan, ootetaan ja ootetaan. Ei kiva. Sen jälkeen vasta voi aloittaa hoidot. Ja tänään tuli postissa joku kirje, jossa tuli miehen kiveskohjutulokset (ei merkittävää merkitystä) ja omat hormonipitoisuudet (normaalit). Ja tieto, että odotetaan laparoskopiaa. Joku Päivi oli puhelimessa ja miulle tuli hyvä mieli sen puhelun jälkeen, kun sain kysellä kerrankin kaikki asiat, jotka mietitytti. Muuten tuntuu, että oon ollut niin pihalla kaikista näistä hoidoista ja tulevaisuudesta, kun kaikki tuntuu olettavan, että nämä tiedetään automaattisesti. Se sanoi myös, ettei Clomien kanssa oo pakko käyttää lugeja, ja nyt kyllä meinaan ens kierron tehdä ilman. En tykännyt yhtään niistä ja lisäksi ärsyttää, kun ne myöhästytti näitä menkkoja tosi paljon (alkoivat vihdoinkin tänään melkoisine kipuineen ja lisäksi oksentelin koko aamun, mitä ei oo tapahtunut ikinä, ei menkkojen aikaan, eikä paljon muullonkaan).

Mammy hienoa, toivon plussatuulia sinne suuntaan :heart:
 
Nyt on sinnittelijä kyydissä <3 alkio oli hyvä ja hyvin jakautunut...siihen on nyt laitetu aikalailla isot toiveet <3

Marjatta oli tänään klinikalla ja kyl kävi ahdistaa ko kyseli, että laitoinhan kahta piikkiä yhtä aikaa jne,,,,joo en...ko ajattelin vähä ite soveltaa!!hitto...tein juuri niinku olin ohjeet saanu ja silti jo itseäni syytän valmiiksi vaikka Päivi sanoi etten ole ite voinu mitenkää viakuttaa asiaan...toinen sit viel kyseenalaistaa :( Kai ne on vaan ihmiessään miten noin voi käydä...
 
( . ) Polilla taas pyörähdetty. Eilen illalla vatsaa alko turvottaa melko lailla ja yöllä oli ongelmia nukkua toisella kyljellä. Syyksi paljastui se, että miltei kaikki rakkulat ovat päättäneet pulpahtaa oikealle puolelle. Siellä niitä isompia kellotti 10. Vasemmalle puolella 1 isompi, jos nyt ihan sitäkään ja pari pienempää. Viikonloppuna saan kuulema vain makoilla sohvalla ja todennäköisesti on luvassa sairaslomaa punktiosta siirtopäivään. Nyt vaan odotellaan, miltä tilanne mahtaa näyttää tiistaina, jollon punktio on tarkotus tehdä.

mammy, mainiota :heart: Plussatuulia!!! Äläkä tosiaan syyttele itseäsi tuosta! Sinun syysi se ei missään nimessä ole, kuten varmasti tiedät. Luulisin, että nuo lääkäritkin on tuolla tosiaan aika ihmeissään tapahtuneesta ja siksi kyselevät. Kovasti tsemppiä piinailuun!

Kaihokielo, tsemppiä odotteluun!

Kuinkas sujuu Danitan piinailu?
 
Mammy Nyt vaan kärsivällisyyttä piinapäiviin. Mie uskoin koko ajan, että pääsette siirtoon asti :)

Carpalo Hyvinhän sulla on muniksia tulossa. :) Huomennako pistät pregnylin?

Täällä menossa pp 9. Aika nopeeta loppujen lopuksi tuo aika mennyt. pp6-pp7 vihloi välillä aika kovastikin vasemmalle puolelle alavatsaa. Toivottavasti se ei ole eksynyt munatorveen. Eikös näissä ole suurempi riski kohdunulkoiseen??
Tiistaina olis vapaapäivä, olis joutopäivä testailla? :D Torstai virallinen testipäivä vasta.
 
Viimeksi muokattu:
carpalo Kiitos paljon <3 tosi hyvin teil tulossa munia ;)
Danita ihana kun joku muu uskoo vaik ite en ain jaksa :heart: toivotaan et nippailut olis hyvä merkki kuitenkin :) olen miettiny tota samaa et onko riski isompi eksyä...

millä testeillä ootte testannu jos ootte testannu ennen testipäivää?mitkä on ns herkkiä testejä?
 
carpalo mie en ollu kipuinen enää siinä vaiheessa...koska olihan munasolut karanneet,,joten epäilinkin ettei kaikki ole ok...et jos jotain positiivista tuosta kivusta etsitään niin uskon et ainakin siel on niitä mitkä kipuilee<3
 
I`m Back... eli kolmas inssi vissiin sittenkin tässä kuussa kun tuo viime kierto jäi jostain syystä tosi lyhyeksi... sit alkaakin ens vuonna kokonaan eri hoidot jos ei tärppi käy... Itse en kyllä jaksa uskoa et meille tää inseminaatio tulosta tuottais... Mut ihan hyvä kun toi kolmas tulee tälle vuodelle.. tänään taas menopuria piikittämään...
 
Pakko vielä lisätä.. mulla oli siis menkat ihan normaalisti.. nyt kp 5 ja vieläkin tulee vuotoa.. siitä huolimatta on vatsassa ollut omituisia tuntemuksia, siis ei kuukautiskipuja mutta samanlaiselta tuntuu kun keltarauhasen jyllätessä.. eilen huvikseen testasin cb:n testillä.. ja ns.viivanpaikka näkyi selkeästi.. ja nyt sit kurkkasin ja ihan selkeä "roskishaamuplussa" siellä oli.. (eli siinä on selkeä + merkki luettavissa ja molemmissa viivoissa sinistä... )onko muille käyny noin? En kyllä usko et se sen enempää mitään merkkaa, on sen verran runsaat kuukautisetkin olleet..kaipa sen menopurin uskaltaa normaalisti pistää...
 
LMLB tsempit kovasti ja mie uskon sun puolesta et se onnistuu :) Itelle on ollu tosi tärkeetä et joku muu uskoo,kun ite ei enää jaksa...

Osaako kukaan sanoa mistä noi vihlovat kivut johtuu?aiheuttako luget sellasia?siis ne on alamahalla,enemmän ehkä vasemmalla...ja tänään ollu vähä jo jomotustaki ihan kun enteilis menkkoja :( ja vasta pp3menossa :(
 
LMLB Kiva, että ehditte vielä tänä vuonna inssiin. Toivottavasti teillä nyt tärppäis ja ei tarviis raskaampiin hoitoihin siirtyä! Tuosta testiasiasta en osaa sanoa, mulla ei ole kokemusta cb:n testeistä, oon aina halvemmilla testaillu. Ehkä sinuna tekisin kasan erimerkkisiä testejä. :)

Mammy Mie oon käyttäny aina kotitesti.fi halvimpia liuskatestejä. Ovat herkkiä ja hinta on edullinen. Näitä testejä oon tosiaan tehnyt kymmeniä ellen satoja, ja näihin ei oo ilmestyny mitään viivan paikkoja/haamuja virheellisesti.

Tänään sitten tuohon kyseiseen liuskatestiin tuli se kuuluisa (täälläpäin ennennäkemätön) toinen viiva. Kovin haalea viiva se vielä oli, mutta selvästi kuitenkin ilman suurennuslasia hämärässäkin erottui.. :heart:
En tiiä mitä pitäis ajatella. Oon ihan hämmentynyt, menen varmaan sänkyyn makaamaan seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi, ettei mitään vain sattuisi. :D
 

Yhteistyössä