Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Garfiel Toivottavasti roskishaamu merkkais jotain! *peukut pystyssä*
Omasta kokemuksesta tiedän ainakin sen etten luota enää predictor-merkkiseen testiin.. Oon saanut siihen haamuviivoja parikin kertaa jo ihan testiajan sisällä (toki voi olla et ne on ollutkin kemiallisia raskauksia tjn..) Mutta sitten onkin alkanu menkat tai oon tehny toisella testillä negan ja se on ollut ihan kauhee pettymys... :headwall:
Kerran olen saanut myös roskishaamun mut miun kohdalla se jäikin vaan siihen...
Mutta netistä oon lukenut paljon kyllä positiivisiä kertomuksia miten roskishaamu on enteillyt tulevasta plussasta. Eli toivotaan et siun kohdalla olis myös näin :) :heart:

Mammy Mulla on myös itseasiassa parikin tuttua jotka on tulleet hups vaan-raskaaksi.. Ja kyllä sillon pistää mietityttämään tää maailman epäoikeudenmukaisuus...
Taas on sellainen hetki itselläkin et tuntuu kun koko lähipiiri sikiäis kokoajan..
Alkaa olla aika raskasta kuunnella ihmisten "millos te teette vauvoja-kysymyksiä.... "
Itse ainakin olen oppinut tänä aikana, etten kysy keneltäkään tuota kysymystä.. eihän sitä ikinä tiedä millon osuu arkaan paikkaan... Ja noista kysymyksistä huomaa senkin, miten itsestäänselvyytenä sitä pidetään että niitä lapsia tulee sillon kun niitä päätetään hankkia.
 
lueskelin noista roskishaamuista ja kyllä se taitaa olla silleen, ettei se viiva välttämättä tule siihen siitä raskaushormoonista vaan muista aineista ja epäpuhtauksista joita virtsassa on. Kun liuska kuivuu niin siihen voi jäädä se viivan kohta näkyviin. Mutta eihän se sen enempää tarkoita negatiivistakaan, joten eipä auta kuin odotella vaan ja testata uudelleen.
 
Garfield Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, eikös pp10 oo vielä aika aikaista testailla? Siis siinä mielessä, et vaikka olis tärpännyt niin ei välttämättä vielä näkyis?

Millaisia kokemuksia teillä on tuosta IVF:stä? Marjatan kanssa puhuttiin viimeks vaan jatkoista sen verran että kolmas inssi, mutta pitäis miettiä jo valmiiks vähän tuotakin vaihtoehtoa.. ja halutaanko esim. taukoa ennen kun kokeillaan tuota IVF:ää...
Itsellä on kyllä sellainen olo et noita taukoja kun tulee niin tavallaan stressaa vaan enemmän..
 
Hei kaikki!
Olen pitkään jo etsinyt vertaisryhmää Joensuusta/Pohjois-Karjalasta, mutta simpukan ryhmää ei tällä hetkellä ole toiminnassa, enkä muualtakaan ole löytänyt. Kiva kun löysin :)
Täällä päässä 26-vuotias nainen. Yrittäminen aloitettu 8/09, eikä tietenkään silloin yrittämisen nimellä vaan ajatuksella "tulee jos on tullakseen". Sittemmin elämä mennyt ylä- ja alamäkeä. Keväällä kävin YTHS:llä ja Esa lähetti lähetteen lapsettomuuspolille ja sanoi, että spontaanistikin saa ennen syksyä onnistua. Ei onnistuttu. Nyt ainoastaan kerran olemme vierailleet polilla, silloin ainoana tuloksena tuli että miehellä hieman normaalia alentunut siittiöiden liikkuvuus, mitään muuta ei löytänyt. Lääkärinä oli juuri tuo Anne ja hän sanoi myös, ettei välttämättä vaikuta ja antoiröntgenajan, mitään poikkeavaa ei kuitenkaan sieltä löytynyt. Miulle määrättiin Clomeja ja Lugeja, kuulemma vain tehostamaan ruumiin omaa toimintaa, niitä sitten tässä kierrossa olen ottanut. Tulevasta en tiedä, hoidoista enkä muusta. Laparoskopiaan kuulemma on lähetetty endon ym. poissulkemiseksi, vaikkeivat kai varsinaisesti sitä epäilekään. Molemmat lääkärit ovat sanoneet ultrasta että "siistit", myös ovulaatio on ollut joko juuri tapahtunut tai tapahtumassa. Laparoskopiaan ei aikaa ole kuulunut, vaikka lähete lähetettiin jo kuukausi sitten. Tuskin taidan tän vuoden puolella päästä sinnekään. Joulukuun jälkeen taidan lääkkeissäkin pitää taukoa, koska ei meinaa pää kestää. Kertoo varmaan jotain uskosta tähän tilanteeseen, että mietin jo nyt seuraavia kiertoja. Siellä polilla vähän taisivat ihmetellä sitä, kun tivasin neuvoja seuraavaa kiertoa varten. Miusta lapsettomuuspolin hlökunta on ollut aika kiva kun vertaa asiassa vaikka YTHS:n hlökuntaan, vaikkakin juuri tuo epätietoisuus vaivaa.
 
Kaihokielo: hyvä kun löysit tänne. Pitäisköhän meidän tosiaan alkaa organisoida sitä tapaamista, kun tää lista alkaa taas aktivoitua?
Tsempit sulle kaihokielo. Tehtiinkö sulle aukiolotutkimus? Minä oon kans leikkausjonossa. Alkuun kieltäydyin siitä, mutta kun hoidot ei onnistuneet ja mulla on ollu epämääräisiä kipuja niin nyt sinne kuitenkin oon menossa, jos ei nyt tämä hoito natsaa. (torstaina raskaustestipäivä) Leikkausjonossa oon ollu keväästä saakka ja varmaan oisin sinne jo päässyt, jos ei ois sovittu että eivät lähetä kutsua kesken hoitojen, vaan vasta tän hoitokerran jälkeen. Ehkä kuitenkin jo joulukuussa tulee kutsu. Jono voi olla muutamia kuukausia.


LMLB: mitäpä noista ivf hoidoista osaisi sanoa. Ei sitä oikein lyhyesti voi kuvata. Toinen kerta mulla menossa. Olen roikkunut näillä palstoilla paljon, ja jokainen kokee ne eri tavoin. Myös kerrat vaihtelevat. Alkuun piikittäminen tuntui vastenmieliseltä, nyt se ei tunnu enää oikein missään. Kivut on masentaneet minua, mutta jos joku nyt miun tilannetta säikähtää niin voin kertoa, etten ole koko tänä aikana löytänyt kohtalotoveria, joten vaikka tuo punktio on joillakin kipeä toimenpide niin suurin osa tuntuu kuitenkin näiden kipujen suhteen munisten kasvatteluaikana selviytyvän aika hyvin. Fiilikset vaihtelevat epätoivosta innostukseen. Eilen juuri juttelin siskoni kanssa, että kyllä nyt kuitenkin kannattaa jaksaa yrittää eikä luovuttaa. Myöhemmin kun voi olla liian myöhään.
 
Viimeksi muokattu:
Danita samaa mieki toivon,,,tosin niin varmaan hän itekkin toivoo,,mikä tuntuu tosi vaikeelta :( Ko ite toivois sitä raskautta kaikkein eniten...

LMLB juu ei tämäkään ole ainut mun kavereista, jotka ilmoittanu asiasta vähä samoilla sanoilla...Kyselijöille mie olen sanonu nyt suoraan et meille tulee lapsia sitten kun ja jos onnistutaan niitä samaan, ei ole kaikille itsestäänselvyys...kyl miun mielestä ihmisille saa näpäyttää takas jos tulevat kyselemään noin henkilökohtaisia asioita...


Kaihokielo Kiva että löysit ketjun :) Mehän oltiin klinikalla asiakkaina keväästä 2006 ennen kun eka hoito tehtiin keväällä 2008. Siihen asti kokeiltiin clomeilla, odotettiin laparoskopiaa,odotettiin sen jälkeen ja odotetiin ja odotettiin, vaikka mie en ovuloinu clomeillakaan,,,Toivottavasti teillä ei menis yhtä kauan <3

ON piikityspäivä nro 6 menossa,,annos nyt 150..Huomenna ultra...saa nähsä onko mitään tapahtunu..
Käytiin anoppilassa...anoppi uteli mieheltä ; eikös se M juo kahvia?onhan se joskus juonu?mut ei nyt juo? Kuin myös eikäs se M tupakoi enää, kyllähän se on sillon tällön tupakoinu...Ja nää kysymykset oli tullu useeseen kertaan vuorokauden aikana,,mun selän takana...Mies oli sanonu et ei juo, joi se joskus töissä mute ei se oikeestaan muuten...ja eihän se koskan oo ollu mikään kova tupakoimaan,nyt se ei polta joo ollenkaan...Et joo...todennäköisesti siel on vedetty omii johtopäätöksii siitä että M on raskaana...huoh...
 
Kaihokielo tervetuloa!

Garfield vielä on toivoa, vaikka on tietysti ymmärrettävää, että haluat varautua ns.pahimpaan. Mut mie toivon, että plussaat loppuviikosta. :)

Voi apua, mulla on huomenna punktio.. Pelottaa ihan kauheesti.. lähinnä pelkään sitä kipua.
Onks joku teistä huomenna polille tulossa? Jos sieltä huoneesta kuuluu huutoa, niin se oon sit mie. :D :wave:
Eilen illalla pistin pregnylin, tänään oli pakko leikkiä testeillä. Paljon plussia sain :) en oo ikinä saanut ovulaatiotestiin noin vahvaa viivaa..
 
Danita Kovasti tsemppiä punktioon!!Mie en muista kenenkää taustoja niin kysyn et monesko punktio sul on menossa? Mie olen yhden kokenu ja se ei tehny kipeetä...onneks oli mies mukana!!ja saa kyl lähtee nytkin jos vaan päästään siihen asti...mut se kipu on niin yksilöllistä..!mie olen tulossa siis klo 11.00...et jos oot siel niin nykäse hihasta ;)
 
Tervehdys Kaihokielo!
Danita, tsemppiä kovasti punktioon. Voin kuvitella fiilikset! Minuu jännittää ja pelottaa jo nyt, vaikka ei yhtään tiiä, että miten tää hoito etenee ja päästäänkö sinne asti. Huomenna on mulla kans aika (nähtävästi 0-?)ultraan (vai mikä niistä nyt oli se 0, kun en niin selvillä taas ole :ashamed:), mutta vasta iltapäivällä, eli et varmaan enää sillon oo siellä huutamassa ;). Kerrohan sitten kokemuksista!
 
Viimeksi muokattu:
ultra numero 2 takana...eikä kovin hyviä uutisia...vasemmalla 11-12mm 3kpl ja alle 6mm 10kpl..oikeella 11-12mm 3 kpl ja alle 6mm 6kpl...minkähän kokoisia noi isoimmat kuuluis tässä vaiheessa olla?siis kun ensi viikolla on keräys?

eli jatketaan kasvattelua pienellä annoksella ja huomenna laitan ekan jarrupiikin..Kyseli oliko edellisessä hyperiä..eli kai se nyt se pelko on olemassa, kyselin sit et tapahtuuko niin ettei ne kasvakkaan, vai kasvatellaanko niitä siihen asti että ne on tarpeeks isoja ja kuulemma on harvinaista ettei yhtään saada isoa...toivon että en itse kuulu näihin harvinaisuuksiin...

Perjantaina uusi aika....
 
jännät paikat mammylla! uskotaan ja toivotaan parasta! mulla ei kyllä ole mitään hajua noista kokoasioista, kun on kaikki ivf:n suhteen vielä niin uutta ja ihmeellistä.

mulla on menossa kp5 tai 4, pistelyn alotan huomenna ja viikon päästä katotaan, että mitä on kroppa tuumannu moisesta. punktiota on suunniteltu vkolle 48. eli mammy: perästä tullaan sitten seuraksi piinailemaan. muistanko oikein, että sulla oli lyhyellä kaavalla nyt?

alko toden teolla ahistaa tuo puregon ja sen pistely. vaikuttaa niin tekniseltä värkiltä. ja huomasin myös, että tossa uudessa paketissa pregnylille tarkotetut neulat on aavistuksen pidempiä ja paksumpia, kuin mitä käytin insseissä. taidanpas käyttää niitä vanhoja, kun niitä muutama jäi varastoon :whistle:. sen verta kammotusta vielä tuottaa tuo pistely...
 
carpalo joo meil on terot, vuoto, puregon jne ...eli lyhyt kaava...ens viikolla punktio ja siirto jos vaan sinne asti päästään...mie aloin pistämään jo kiertopäivä 3...

tsemppiä piikkikammoon,,,mul oli kans se mut jotenki se hävis esikoisen odotusaikana kun olin sairaalassa melkein pari kk ja joka aamu otettiin verta jne...
 
Täällä ollaan, hengissä edelleen :)
Ne jotka tänään polilla kävivät niin tietävätkin jo, että E oli työvuorossa. Punktio ei koskenu yhtään. Turhaan pelkäsin. Mulla oli aukiolotutkimus kymmenen kertaa kivuliaampi kokemus kun tämä. Punktion jälkeen kivut oli aika kovat, ja edelleen on kipuja, mutta särkylääkkeiden avulla kivut saa pidettyä kurissa.
Noh punktion tulos ei sitten ollutkaan niin hyvä. Vain kolme kypsää munasolua :/ Meillähän vielä se vika on miehen siittiöissä, että enpä paljon laske sen varaan, että siirtoon päästään.

Mammy mulla oli siinä toisessa ultrassa juurikin 6kpl 12-13mm follia. Sitten pistin vielä kahtena iltana puregonia isolla annoksella. Ei tuo siun tilanne miusta nyt ihan älyttömän huonolta kuulosta.

Carpalo tsemppiä pistelyihin!

Garfield ootko testaillu lisää?
 
Garfield, tapaaminen olisi miusta ainakin kiva. Aukiolotutkimusta ei ole tehty, tietääkseni. Eikös siinä pumpata jotain ilmaa vai miten se tehdään?

Tänään tuli taas muihinkin asioihin liittyviä huonoja uutisia. Kaikki tuntuu kasaantuvan, molemmilla meillä miehen kanssa työttömyysuhkat päällä. Tai mie nyt valmistun vasta ei-mihinkään yliopistosta, joten omasta puolesta se tuntuukin aika selvältä. Mutta miehelläkin jatkuva uhka päällä, ettei sopimuksia jatketa.Onko kenelläkään muulla tunnetta, että kaikki ikävä kasaantuu samalle ajalle? Tuntuu just nyt, ettei tätä kaikkea voi kestää ollenkaan.

Miulla on ehkä pp 8, tosin ovulaatio tuntui tulevan clomien takia tosi aikasin, jo 13 kp:nä. Tai 12 kiertopäivä sen bongasin, kun se Anne käski aloittaa tikuttamisen kp 12. Sillon samana pävänä oli myös melkoset kivut munasarjoissa, joten epäilen että ovis ehkä oli 12 kp. Onko kellään muulla ovulaatio aikaistunut Clomien takia? Tuntuu, että monet kirjoittaa sen pikemminkin myöhäistyneen.

Sori kun vaan kyselen, enkä tartu teidän juttuihin. Itelle noi punktiot, ICS:it ym. on vielä aika hepreaa, niin en tiedä, mitä niistä voisi kysyä. Mutta sitä vielä että käytättekö hoidoissa lugeja? Tai siis käytetäänkö niitä jokaisen kierron aikana hoidoissa oviksen jälkeen?
Itellä kun oli nyt eka kerta, ja ne tuntuu inhottavilta, kun sotkee, kutittaa ym. Muut sivuvaikutukset on kuitenkin olleet aika pienet. Tässä on vaan se, kun ei nyt ollenkaan tiedä, mitä odottaa, kun tuntuu että kaikki nää käytetyt hormonit sekoittaa niin, ettei voi tietää, onko mitään ruumiissa tapahtunut muuten kuin hormonien vaikutuksesta. Kai se on vain odotettava, vaikkei paljon tunnu toiveikkaalta.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Mullekin on toistaiseksi suurin osa noista hoitomuodoista/lääkkeistä vielä ihan hepreaa..
Pitäis kyllä kai vähän alkaa opiskella tuota polilta annettua vihkosta niin tietäis mitä mahdollisesti keväällä on edessä..
Toivon kyllä että teillä nuo hoidot tuottaisivat toivottuja tuloksia ja voin vaan kuvitella että raskaammaksi tämä varmasti kokoajan käy.. melkoista tunteiden vuoristorataa......

Garfield ootko jo testaillut uudemman kerran?

Kaihokielo Mulla menee ainakin luget.. on menny itseasiassa kesästä asti.. mut työaikojen takia koin ne välillä hankalaks ja pakko myöntää että tais jäädä joku päivä aina välistäkin..
Nyt kuitenkin kun ollaan inseminaatiot tehty niin sen jälkeen kaksi vkoa annoksella 2tbl/iltaisin...
Ja sottaista touhua on, mulla ei kyllä kutinaa ole tullut.. mut helpoimmalla pääsee kun illlalla laittaa ennen nukkumaanmenoa niin ettei tarvii ihan heti nousta sängystä...
Mulla tulee sivuoireena jatkuva vessassa ramppaus ja kovemmat vihlonnat vatsassa ja nivuskivut... Tässä kierrossa ekaa kertaa oli myös pp4 kunnon menkkamaiset juilinnat, sit kun ne loppui niin alkoi tuntua oudolle tuossa navan seudulla.. ihan niinkuin kiristäis... hankala selittää.. mut johtunee varmaan kuitenkin noista alkukierron piikityksistä...

Clomeista onneks pääsin eroon, ne ei sopineet kyllä mulle yhtään... sanotaanko et puolivuotta olin aamusta iltaan asti kiukkuinen kuin ampiainen, välillä taas ihan superherkkis tai itkupotkuraivari.... Mies on myös muuten enemmän kuin kiitollinen siitä että niistä päästiin.. Tuntuu kuin uus nainen kokonaan :D
 
Danita mulla ei voida isolla annoksella mennä kun on niitä pieniä niin paljon :( Eli pistelen nyt 150 yksikköö sinne perjantaihin asti ainakin...plus siis orgalutran:ia huomisesta alkaen..Hieno tuloshan tuo kolme on!!!meil oli viimeksi kaksi ja siitä on tuloksena tuo poian 2v mussukka <3 Ja tänään just esa sano ettei oo ideaali tilanne et niitä on paljon ja pieniä,,vaan aina parempi olis et olis muutama hyvä,,joten tsemppiä vaan teille ja toivon kovasti et pääsette siirtoon asti <3 Esa on kyl ihan huippu!!mie joka ikinen kerta hämmästelen siin pöydällä kui se VOI olla niin hellä??:D Toivon et Esa on ensi viikollakin kun mul on punktio...=) Olikohan sun mies jonka näin kun tuli verhojen takaa 11 maissa? :) ei oikeesti tarvi vastata,mut siis toivottavasti ei meidän kälätys häirinny...käytävällä kälätettiin pojun ja hänen kummitätin ja sit tajuttiin et siel verhojen takana oli ihmisiä..

Olipa muuten kiva kun taas oli äitipolilla tuttuja...ja mie ko vaan menin ohi...mie en vaan tykkää yhtään et toi ilmottautuminen on siinä :(

Kaihokielo mulle tehtiin aukiolotutkimus ensin varjoainekuvauksella tms mikä tehtiin ihan polilla...sen mukaan toret olivat auki,mutta kuinka ollakkaan laparoskopiassa ne olivatkin monella sykkyrällä...en siis suosittele kenellekkään et tuudittautuu sen ekan testin tulokseen,,,Mulla ie ole clomit toiminu koskaan vaikka kuukausia ja kuukausia olen sitä syönyt joten ei saanut ovista aikaan ollenkaan,,,
 
Viimeksi muokattu:
Kaihokielo: jos noi luget kutittaa, niin kannattaa tsekata, ootko pähkinälle allerginen. Ne ei sovi, jos oot. Muita vaihtoehtoisia lääkkeitä on kyllä. Kysäsepä klinikalta. Ikävä kuulla, että teillä on tuollainen työtilanne. Itsekin oon vanha yo:lainen. Kun en löytänyt töitä, jatkoin opintoja... ;) Eipä auennut rahaputki silläkään, mutta tulin joten kuten toimeen. Onpa siitä jo aikaa. huh...

Lugeja käytetään ivf hoidossakin alkion siirron jälkeen tukemaan alkiota ja sen kiinnittymistä.

Danita: onpa hyvä, että punktio meni hyvin. Tiedän kyllä että "vain muutama solu" harmittaa. Mulla on sellainen näkemys, että vaikka tilastollisiin todennäköisyyksiin uskonkin, niin silti on aina mukana myös sattumaa. Se yksi just teille sopiva solu ja siitiiö saattaa hyvnkin kohdata toisensa.

mammy-: tulehan kertomaan miten käy perjantaina. Se on tosiaan ärsyttävää, että joutuu pysähtymään siinä "äitipolilla". Ois paljon mukavempi vaan kävellä ohi eikä jäädä siihen seisoskelemaan ja odottamaan vuoroaan. Vielä parempi jos ei tarviis kävellä siitä lainkaan.

ON: tietysti testasin vaikka vannoin, että odotan torstaihin. negaahan se edelleen oli eilen (pp12). Aika huonolta näyttää. menkkaoireet välillä käyvät ja häipyvät pitkäksi aikaa pois. Eilen ei tuntunut oikeen mitään ja taas tänä aamuna on kipuja alavatsalla. Mutta nekään kun eivät kerro mitään. Aika vähän olen kuullut tapauksista, joissa pp12 nega on muuttunut vielä plussaksi, mutta onhan sekin mahdollista. Olin eilen aivan rikki ja hajalla, kiroilin ja huusin (voi mies parkaa) . Kyllä tämä ottaa pannuun niin rankasti! Huomen aamuna testi ja soitto klinikalle. Saapa nähdä mitä ne sanoo, jos vuoto ei ole alkanut. Mie en tiennyt että hoitokerrat voi poiketa tälleen. Kun kerran viimeksi tuli vuoto lugejen läpi, niin miksei se voi tulla nytkin. Vaikea uskoa enää että oisin raskaana kuitenkaan.
 
Garfield toi uskominen on kyl kaiken vaikeinta koko hommassa,,,mut me uskotaan ja toivotaan sun puolesta!!Toiki tuun perjantaina kertoo mitä ne sanoo...

Mun on tosi viakee uskoo koko hoitoon,,toisaalta alitajunta uskoo siihen liiankin paljon, koska E sai alkunsa ensimmäisestä hoidosta,,sen takia yritän jarrutella ja tiedostaa, että on paljon todennäköisempää ettei onnistuta,kun että onnistuttais...mies eilen kyseli,ettämikäs se on sitten laskettuaika...yritin palauttaa häntäki maanpinnalle että ehkä ei kannata miettiä, kuinka jaksan kesäkuumalla isolla mahalla, tässä vaiheessa :| vaikka tottakai sitä itekkin haaveilee, saahan mieskin niin tehdä,mut kai mua pelottaa et siihen sattuu sit kamalasti jos ei se vähä jarruttele itteesä ja fiiliksiään...

Mul on alamaha kipee...viiltävää kipua enemmän vasemmalla puolella..koko viimeyön nin unia jarrupiikeistä,,,miehellekkin jotain höpisin ja heräsin siihen ku yks nauraa ja kyselee et mitä oikein sanoin...nii enhän mie stressaa tätä yhtään: /

Naurattaa noi meidän ihanat klinikan lääkärit :D Esa totesi, "niin sie olet nyt pistäny lugeja"..mie vaan "ööö...tota puregonia" esa: "hehe,niin niin puregonia,,,lugeja pistäny, hehehe"...sit pöydällä se totes "pitäshän täällä vasemmallakin olla munasarja"..mie "joo,kyllä pitäis"...Esa"minnekkäs se on hävinny..täällähän se onki"...meinasin sanoo että en oo ainakaa huomannu et se pois sieltä olis tullu :D no joo,,,ei ehkä ihan leikin asia mut ei tätä jaksa ilman huumoria käydä läpi...:)
 
Kaksi alkiota hedelmöittynyt, ja huomenna siis toinen pääsee kyytiin. Nyt ihan hyvä mieli. Ei mennyt kuitenkaan ihan hukkaan pistelyt, kivut, itkut, sairaslomat yms. :)

Garfield :hug: en oikein mitään järkevää osaa sanoo nyt, voisinhan mie toki sanoa, että niin kauan kun vuoto ei ala niin on toivoa. Mutta se ei varmaan sinua nyt hirveästi lohduta.

Kiitos Mammy hyvistä nauruista, kyllä nuo lääkärit osaa toheltaa :)

Nyt lähden hemmottelemaan itseäni, eli parturiin värjäämään ja leikkauttamaan tukkaa ja kulmia :)
 
Uskominen on vaikeata, toden totta. Toivoa silti voi että kaikki kääntyy parhain päin meillä kaikilla :)

Garfield, kerro miten kävi sitten. Mieki piinailen, hirveet menkkaoireet päällä, mahaa nipistelee just menkkamaisella tavalla, ei vielä vuotoa, mutta eiköhän se ala ainakin viikonlopun jälkeen, kunhan negan voi luotettavasti testata ja luget jättää pois. En oo pähkinälle allerginen, huomasinkin että siinä on maapähkinäöljyä tms. Ja nyt ei kyllä kutitakaan taas, että tarkkaillaan tilannetta.

Danita, hienoja uutisia ja hyvää hemmottelemista. Kaikki me ansaitsemme hemmottelua, se on varma :)
Tää lähtee hemmottelemaan (?) itseään kävelylenkille.
Kauneudenhoidosta puheen ollen, itse oon menny jo niin höpöksi, että eilen mietin, pitääkö lopettaa meikkaaminen, että jos tää kaikki vaikka johtuukin siitä. Luin siis uutisen jostain tutkimuksesta, jossa raskaana olevia ei suositella meikkaamaan. Huoh :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Danita hieno juttu!!!oon tosi onnellinen teidän puolesta :) Oliko lääkäri sitä mieltä et yksi siirretään?vai halusitteko itse niin?Mie olen tuotakin asiaa jo miettiny, et mitenkähän päätetään jos tuollainen tilanne tulee..Viimeksi laitettiin kaksi ja toinen tippui kyydistä...

kaihokielo et oo ainut joka pähkäilee tota...vaik siis tyhmä miusta koko uutinen,mut siis joo,.,,kaikkee se oma pää kehittääkin...: /
 
mie oon miettiny kaikenlaista kemikalisoitumista mille alistumme: pesuaineet, ihovoiteet, vaatteissa olevat myrkyt, ruoan lisäaineet yms. jne. Ei ihme jos meidän kropat ei toimi niin kuin pitäisi. Mutta minkäs teet, aika vaikea elää lasipullossa.
 
garfield miettiny olen minäkin,,mut olen myös miettiny sitä et miks toi ei sit päde kaikkiin?Jotkut miettivät paljon vähemmän näitä valintoja, käytävät pesuaineita joissa on zeoliittia ym kakkaa, ostavat vain einesruokia joissa on myös kaikkee kakkaa jne jne,,,ja silti hups vaan tulevat raskaaksi...
 

Yhteistyössä