Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Mammy Tää sama lääkäri on ollut meilläkin.. oli itseasiassa ensimmäisellä käynnillä ja siis mukava ja hyvä lääkäri, pitää varmaan olla itse vaan aktiivisempi tiedonsaannissa kuin muiden lääkäreiden kohdalla... Hoitajaa en ollut nähnyt aiemmin minäkään.. Toivottavasti torstaina ois silti tutummat ihmiset työvuorossa...
Ja samaa mieltä siitä, että E on kyllä mahtava lääkäri.. Jotenkin sillä käynnillä kun mulle sattui E lääkäriksi, tuntui ensimmäistä kertaa että joku oikeasti paneutui juuri tähän meidän tilanteeseen. Kyseli paljon ja täydensi tietoja entisestään... Kuunteli myös mun mielipiteen clomeista.. sanoin miten kivuliaaksi ne mut teki ja että sellainen tunne on että ne varmasti kuivatti mun limakalvon kasaan.. (Edellinen lääkäri jolle polilla tästä kerroin tuplasi annoksen!) Mutta E siis lopetti nuo kerrasta ja päätti että menopurin turvin jatketaan.. Siitä kerrasta on vaan jäänyt tähän astisten kokemusten perusteella positiivisin mieli :)

Danita Mulla mies lähtee käyttämään varmaan torstaina polilla.. asutaan vielä suht kaukana.. joten sillä vaan ajattelin että kattooko ne siellä ihan kieroon jos kuskaan miehen mukana noinkin pieneen toimenpiteeseen.. :D
 
moi,

hyvä Danita että on parempi fiilis. Jossain hedelmöityshoito-opaassa lukee, että suurimman follin on oltava yli 17mm tai väh. 18mm, keräysvaiheessa. Jotain tuota suuruusluokkaa siis. Mulla varmaan osa oli pienempiä, mutta silti tuli hyviä soluja.

Anne on ihan hyvä lääkäri. Hän on aika tietopankki. Kun erehtyy kysymään jotain pientä lääketieteellistä asiaa, saa pitkän ja huolellisen luennon. Oon tykänny siitä, saa faktaa pöytään. Mutta tosiaan on täytynyt kysyä. kun ensin tuntuu ettei se sano mitään, niin sitten kun kysyy, niin tuleekin luento. Yllätyn aina ihan. Tunnepuolella ei ehkä sitten niin vastaanottavainen osaa olla. Mutta aatelkaas miten raskas heidän työ olisi, jos heittäytyisivät kaikkien meidän kyynelien vietäväksi... ;)
Se uusi hoitaja oli miusta tosi mukava ja symppis.
 
Ihana kuulla että hoitaja on ihana :) SIllon kun olimme edellisen kerran hoitajina oli Päivi ja Maaarit(?)...Olivat ihania molemmat..kumpaakan en ole tänä syksynä tavannut..Hoitajista ainoastaan tämän isomman rauhallisen naisen :) Tuntuu mukavalta hänkin...Mul on surkee nimimuisti :whistle:

Täällä on kuin onkin kp1..tästä se lähtee...huh...Ja lääkemuutoksesta:tuntuu et tää ns "ei niin tehokas lääke" toimii tässä kropassa paremmin :O Jos jatkuu näin tarviin tuskin aloittaa insuliinia viel ensi viikolla :))
 
polillä käyty ja puregonia alan pistää huomenna..annoksena 200 nyt alkuun,sit 175...viikon päästä seuraava ultra..Marjatta oli lääkärinä ja minulle uusi hoitaja oli mukava:) Marjatta tosin sekoili ja repeiltiin kaikki...vedin housut jalkaan ja istuin alas niin hän sanoi et katsotaanpa ja osoitti vaatteenvaihto nurkkaan :D olin vähä että häh :D sano että joo ei katota uudelleen sittenkää ja nauro :D
 
Mitenkäs piinailut eli pitkät päivät on sujuneet??

Hoitajista ja lääkäreistä: kaikki neljä lääkäriä olen käynyt läpi, ja mukavia kaikki. Tosin jos saisi toivoa niin Esa ehdottomasti. Mutta kaikki osaavat hommansa ja varmasti välittävät, vaikkeivät siltä aina vaikuttaisi; kuvittele jos asiakaspalvelutyössä joka päivä tapaa sen kolmesataa asiakasta ja kaikille jaksaa leperrellä ja lirkutella.. Noh, vähän kärjistäen mutta kuitenkin. Ne tekee tosiaan sitä joka päivä, ja siitä on tullu niille rutiinia.
Muakin vähän ekalla kerralla ihmetytti, kun itse oli ihan itkun partaalla kun oli niin paljon eri fiiliksiä mielessä ja sit ne teki kaikki hommat niin rutiininomaisesti. Mut hoitsut kyllä jaksaa "hoitaa", ne on ihania.

Mites onko joku täällä olevista käynyt läpi pakastetun siirron? Mitä siinä tapahtuu, niinku lääkkeellisesti ja muutenkin? Meillä ois alkuvuodesta se, enkä yhtään tiedä mitä odottaa.

Montako päivää ihmisillä vielä testeihin? Voi, kunpa teillä tarttuisi!
 
Niin, ja pti tuosta saikusta vielä sanoa, että rohkeasti vain sanomaan että on kipeä! Varsinkin jos on raskas työ, se on tosi inhottavaa jos joutuu koko ajan varomaan ettei satu. Tämä on kuitenkin niin iso juttu elimistölle, että pitäs pitää siitä hyvää huolta että on sitten pienellekin parempi ympäristö tarttua kiinni..
 
Mulla ei kans tietoa kuin kolmesta lääkäristä.

PASseja ei ole meille tehty, mutta sen verran siitä viimeksi mainittiin, että siinä olisi vain tablettimuotoinen lääkitys. Listoilla olen kuullut lääkkeellisestä ja lääkeettömästä passista. Muuta en tiedä.

Mulla on vähän sellainen olo että pms oireet tekee tuloaan. Eilen oli hillitön nälkä, niin kuin aina ennen menkkoja alkaa kummallinen energian tankkaus. Rinnat samalla tavalla arat kuin aina ennenkin ennen menkkoja. Samoin yölliset hikoilukohtaukset tuttuja. Viime yönä tuli sellainen (=lämmöt laskee) . Mutta en heitä kirvestä kaivoon!

pp6
 
Garfield älä heitäkkään!!noi voi olla aivan yhtä hyvin raskausoireita :) *peukuttaa*

Onko teil tietoo tarviiks puregon kynään olla ne neulat just niit saman kokosii mitä on siin harkkapakkauksessa? Ko mul olis läjäpäin vähä pienempii...
 
Garfield *peukut ja varpaat pystyssä täälläkin et ois kyse raskausoireista* =)

OmaNapa: Eilen pistin pregnylin kun ei tuonut ovulaatiotesti plussaa.. Eli huomenna ois taas inssipäivä... Joku puhui siitä monta kertaa inseminaatio tehdään, eli kai se aika yksilökohtaista on.. meillä on selittämätön lapsettomuus ainakin toistaiseksi ja Anne tais puhua et kolme on se aika normi määrä näissä tapauksissa..(?)
Mä olen myös nähnyt neljä lääkäriä.. Anne, Marjatta, Esa ja sit juuri se joka tuplas sen clomiannoksen (vaikka juuri kerroin miten kipeäksi niistä tulin) niin se oli tosiaan mieslääkäri.. ihan tuntematon ja se hoitaja esitteli sille sillon sitä huonetta ja se lääkäri siinä kehui että hyvät tilat on.. Mut veikkaan että se oli joku kerta sijainen.. käynnistä jäi ainakin sillon kurja mieli.. se ei kuunnellut mua juuri ollenkaan, eikä vastannut mun kysymyksiin...eikä kertonut siis mitään muutakaan sen hetkisestä tilanteesta siitä huolimatta että kovasti yritin kysellä..: /
 
Hei Ladies, I´m back in business!

Täällähän on tapahtunut paljolti, piinailijoita on siis useampia kohta kun LMLBkin saa inssin käytyä.

Garfieldille paljon hyvillä ajatuksilla varustettuja onnentuulia matkaan, rauhallisesti siis pitää vaan odotella mitä tämä kierto tuo tullessaan. Voimia!

Tiedättekö onko klinikka miten joulukussa tauolla? Jos on niin sitten meillä jää kaikki jatkot tuonne ensi vuodelle. Nyt ei pystyttykään tähänkään kuuhun alottamaan hoitosuunnitelmaa kun tuo ulkomaanmatka sekoitti kaiken. Eli jos klinikka on tauolla joulukuussa, on ainoo vaihtoehto inssi yksityisellä taikka asian jättäminen ensi vuodelle.

Hiljalleen palailen muistelemaan tänne sitä, että lapseton olen edelleen. Kyllä vaan huolet ja murheet unohtui, kun pääsi hetkeksi muualle, nyt oma arki tuntuu aika kurjalta :( Tekisi mieli muuttaa ulkomaille kokonaan, jonnekkin kauas, pois kaiken tämän keskeltä.
 
LMLB tsemppiä huomiselle. Ei ne kato kieroon miehen mukanaoloa. Ainakaa mie en kokenut niin. Ja pitäähän miehen olla paikalla kun vaimo/avovaimo pannaan paksuksi (toivottavasti) :LOL:

mammy Tarkotushan on pistää se puregon ihonalaiskudokseen, ja mitä pienempi/laihempi ihminen on kyseessä, sitä pienemmällä neulalla päästään sinne ihonalaiskudokseen. Isommalla (lue läskimmällä) ihmisellä liian lyhyellä neulalla pistäessä aine saattaa jäädä ihonsisälle ja osa aineesta valua poiskin. Eli jos ne siun neulat ei oo paljoa lyhyempiä ja olet suht hoikka niin voit varmasti käyttää ne.

MarieClaire tervetuloa takaisin. :)

Tänään olin särkylääkkeen avulla töissä, sen verran mahaan vihloi.. Pitää nyt seurata sinne perjantai aamuun tätä oloa.. en kyllä edelleenkään tiedä uskallanko kysyä sitä sairaslomaa..
 
Danita en ole hoikka :D Mutta siis olen diabeetikko ja laittanu insuliinin noilla neuloilla ja hyvin ne on ihan alle menneet..läpi läskin siis 8milliselläkin :D :D

Meillä ei tehnty kertaakaan inssiä....yli 2v oltiin clomeilla jne mistä ei ollu mitn hyötyä...
 
Viimeksi muokattu:
Joo se neljäs tohtori oli just sama ku LMLBkin on nähny, luulen et oisko ollu sen päivän vaan tuuraamassa. Mutta ei mullekaan mikään erityisen hyvä fiilis siitä jääny, kun kysyin jotain asiaa, vastaus tuli töksähtämällä takas...

Minä en tiiä miten pitkä tauko jouluna on, mutta sanoivat että viimeistään 10.1. on joulun jälkeen takas.

Garfield: ihan hirveitä fiiliksiä noi kun ei tiedä onko se alkavan raskauden merkki vai vaan ne pms-oireet.. Toivotaan että ne on merkki kiinnittymisestä! Jostain luin, että saattaa tulla jotain vuotoakin, mikä saattaa liittyä kiinnitymiseen.. Joten toivotaan, toivotaan!

Voi, kun sitä tietää miten paljon nämä asiat itselleen merkitsee, tietää miten paljon ne voi toisellekin merkitä ja siks toivoo vain parasta muillekin..
 
Ivf:ää ei tehdä kun seuraavan kerran helmikuusta alkaen muistaakseni,joten meillä seuraava hoito menee sinne joka tapauksessa...


Nyt on eka puregon laitettu,,ja pipi on :( siis vatsa...kaippa se tästä helpottaa...
 
Heipsan!
Nyt siirtyy Myös tämä tyttö piinailijoiden jonon jatkoksi... :p
Eli inssi nro 2 takana.. Marjatta oli tänäänkin lääkärinä.. hoitajana se mulle vähemmän tuttu nainen..
Miehen raahasin myös mukaan (Että saa sekin vähän konkreettista tuntua tähän hommaan, muutakin kuin kuppiin ruikkaaminen :D ) Toimenpide tuntu vieläkin nopeammalta kuin viimeksi..
Limakalvo oli ok.. paksuus 8mm. Follien koosta en tajunnut edes kysellä.. kai ne sen yhden menopurin vauhdittamana vielä maanantaista ovat saattaneet suureta... :confused:
Simppatilannekin oli tänään parempi kun viimeksi vähän siitä pesusta kärsi.. mutta nyt parempi.. jotain lukemia vertaili viimeks 0,6 ja tänään 1,2 ??
Noh enivei... nyt sitä taas pyöritellään peukaloita......:popcorn:
 
LMLB tsemppiä piinailuun :)) :heart:


ON lähes sietämätön päänsärky on ollu kaverini eilis illasta asti :( Ja tein oudon havainnon.. (ko penskat tutki mun napaa :D ) Mun navan molemmilla puolilla on mustelmat :O ja pistin ekan piikin varmaan 5cm navan yläpuolelle...voiko noi silti olla yhteydessä toisiinsa?ei se mustelma kipee oo...ihan vihree vaan...(äiti,sun napa on homeessa :LOL: )
 
Viimeksi muokattu:
Täälläpäs tapahtuu! Tsemppiä kovasti kaikille piinailijoille ja paljon +++++!
Oon pitkin viikkoa käyny täällä kattelemassa, mutta omia kuulumisia ei paljoa ole...tai no sumua, sumua ja vähän lisää sumua. Mummo-oireena lähinnä palelu. Vaan ens viikolla vois jo päästä pistelemään. Onko tuo puregon ikävämpi/hankalampi pistää kuin menopur? Se kynä vaikutti ihan näppärältä, mutta pelottaa, että onnistuuko sen kanssa hosumaan jotenki.

Joulutauosta sen verta, että miun käsityksen mukaan tekeevät ainaski viimesiä punktioita vkolla 49, eli kaipa ne joskus sen jälkeen laittavat puljun tauolle.
 
Tänään sitten ultrassa näkyi 6 follia, että eipä voida puhua mistään hyvästä tuloksesta. Pitää nyt toivoa, että edes siirtoon päästään. Marjatta oli työvuorossa ja antoi mulle sitten sairaslomaa siirtoon asti. Töihin kun soitin sairaslomasta niin esimies vaatimalla vaati tietää sairasloman syyn. Hänellä kuulemma oikeus tietää.. Kylläpä suututtaa, olisin niin halunnut olla kertomatta töissä tästä asiasta.
Noh tiistaina sitten punktioon..
Garfield ihan mielenkiinnosta, kun sullahan piti olla vaan 5 follia niin tekikö Marjatta sen ns. virheellisen laskelman ultrassa. Mietin vaan että onko mulla vielä toivoa, että saataiskin vähän enemmän...

Mitenkäs se tapaaminen? Mie en oo kenellekkään mitään yksäreitä asiasta laitellut, mut voisin kyllä olla kiinnostunut...?
 
carpalo mul ei ole ollu ko puregon ja miusta se on tosi iisi pistää :) ihan samanlainen ko insuliini..Mulle sanottiin et viikoll 50 asti tehdään ivf-hoitoja...

Danita Taas pakko mainita, et meil ei ollu kuin kaksi munasolua ja siihen ei enempää tarvittu <3
 
Nyt tulee purkautuminen!!!!!Älkää lukeko jos ette halua sellaista...;)

Tänä aamuna kaveri avautui facebuukissa mulle...-Nyt tulee pommi,pelkään että oon raskaana!!

Oli oikein kiva kuulla tää, kun hän on eronnu 3viikkoo sitten aviomiehestään ja ollut sen jälkeen ainakin kolmen miehen kanssa...

Olin ilkee,,,totesin; Naurattaa!!Me yritetään kk toiseen, vuodesta toiseen, ja aikuinen ihminen ilmoittaa HUPS!taisin tulla raskaaksi,kun en käyttänyt ehkäisyä.Ole onnellinen,nauti siitä tunteesta!Seil on pieni elämän alku!Antaisin lähes mitä vaan että olisin samassa tilanteessa...

Hän totesi; Anteeks, taisin puhua väärälle ihmiselle..Kun tiedän taustaa.Kyllä minäkin kohta nautin,jos siis niin on käynyt.

*ärinäämurinaamutinaa*

Ei oikee taas tiedä mitä ajatella...Mitä mieltä työ ootte?
 
Moikka,

mukava oli lukea teidän kuulumisia. Jos joku alkaa järkätä tapaamista, niin laittakaa mullekin viestiä.

Mulla oli ultrassa Anne ja sitten Marjatta. Molemmat näkivät 5. Kaipa ne loput olivat siellä takana. Asia selvisi vasta punktiossa, kun pari ekaa oli punktioitu niin sieltä löytyi lisää.

Aloitin jokin aika sitten ketjun siitä, jos on vain vähän soluja. Ihania onnistumiskertomuksia siellä. Kannattaa käydä tsekkamassa, jos arvelluttaa. Miun mielialaa ne kohensivat kummasti, auttoivat hyväksymään myös sen, etten ole mikään tehokas "munija". :) Ja silti voi onnistua!

Mitä mieltä olette ns. "roskishaamuista". eli siitä, että testi on ensin ihan puhdas nega ja sitten esim. seuraavana aamuna kun katsoo, niin näkyy haalea viiva. Onko se vain tuon testin reaktio, kun se "seisoo", vai onko sillä mitään yhteyttä varsinaiseen hormonitasoon.

Joo, joo. Eli siis tein testin aivan liian aikaisin ja eilen illalla se oli puhdas nega. Nyt siinä näkyy haalea viiva. Uutta testiä en tee enää tänään, mutta ajattelin että huomenna vois taas kokeilla. Garfield pp9.

Käykäähän kertomassa millaisilla fiiliksillä odottelette, piinistelette, pistelette jne.. ;)
 
mammy miehän oon jo niin katkeroitunut, että toivon todella, että se siun ystävä ei olis raskaana.. Jos hän olisi onnellisesti naimisissa niin sitten se olis hyväksyttävämpää.. Mulle ainakin tämmöset tilanteet on kaikista vaikeimpia että joku tuttu/ystävä/sukulainen tulee raskaaksi vahingossa, niin se tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta enkä voi olla ajattelematta että se/ne ei olis ansainnu sitä raskautta/vauvaa... Oon onneks onnistunut pitää nää ajatukset omassa päässäni, enkä oo kenellekkään menny mitään laukomaan :)
Kiitos tsemppauksesta, mie en muistanutkaan, että teilläkin oli vähän soluja.. Pitää vaan toivoa parasta..

Garfield apua, mie en pysy housuissani.. jännittää siun puolesta. Mie en oo koskaan ollu raskaana, ja en oo koskaan saanu mihinkään (niihin satoihin) testeihin mitään väriä vaikka oisin niitä päivätolkulla säilönyt.. tuon on pakko merkata jotain.. Minkä merkkisen testin teit?
Ainut testi mihin sain testiajan sisällä selvästi näkyvän harmaan viivanpaikan oli prismasta ostettu, joku prisman oma merkki kenties... sen jälkeen en oo niitä käyttänyt, tosi ärsyttävää oli se..
 

Yhteistyössä