Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Moi!
Carpalo toivotaan,että pääset aloittamaan hoidon suunnitellusti!

Garfield ihania uutisia. Naureskelen täällä, kun kuvittelen lääkäriä ja hoitajaa tuulettamassa niin että meinaavat tippua jakkaralta :D :D Miekin tuuletan siun puolesta!
Pidän myös peukut pystyssä, että saisit valio yksilön kyytiin ylihuomenna!

Pian loppuu miun mummotauti :) Tänään kävin nollaultrassa ja siinä oli kaikki niinkun pitääkin. Huomenna alkaa puregonin pistelyt. Maanantaina ensimmäinen seurantaultra. Pikkuisen alkaa jännittää. Ajattelin myös vielä tänään soittaa äitille ja kertoa, että ruettiin nyt sitten "miehen kanssa vauvoja tekemään" :LOL: sekin vähän jännittää, että mitä äiti tuumii. Meillä aika monet tietää hoidoista, mutta vanhemmille ei jotenkin ole tullut kerrottua..
 
VOi ihana kuulla Garfield et saitte noin monta ja että ei ollu kivulias kokemus tällä kertaa!!!!!:) Keneltä sie sitä Esaa pyysit?kun mieki niin haluaisin esan,se on niin hellä ja luotan sen ammattitaitoon 100 prosenttisesti,,,en tykkää M:stä yhtään :(

ON Itellä huomen aamulla se sisuksille meno,loppuupa viimein tää jännittäminen ja pääsen sopetumaan et hoito taas siirtyy...Primolud turvottaa taas kamalasti...en tajuu miten se voi kerryttää nestettä näin paljo :(
 
morjens,

danita: jännää, jännää. Mulla onnistu piikittelyt tällä kertaa siinä mielessä hyvin, etten saanut yhtään mustelmaa vatsaan. viimeksi niitä oli lukuisia. kai sitä oppi tietämään, missä ne suonet kulkee. Viimeksi pistin enemmän navan alle ja sinne tuli mustelmia. Nyt laitoin navan korkeudelle, niin eipä tullut yhtään. Saapa nähdä, millaiselta neulatyynyltä siun vatsa näyttää... ;) Tsemppiä!

mammy: tämä lääkärin pyyntö meni näin: Menin kakkosultraan ja samalla mieheni oli siis mukana keskustelemassa kivuista ja punktion lääkityksestä. Jo odotushuoneessa näin että M oli työvuorossa ja ajattelin että "voi PER::::...., miten mie nyt voin puhua suoraan siitä, millaista mulla oli viime punktiossa, kun hän itse oli sitä tekemässä, mutta hyvin se kuitenkin meni. Hän kuunteli huolella ja otti asian vakavasti, miehelläni oli siihen iso merkitys. Mieheni idea oli alunperin myös se, että kylllä lekuria voi halutessaan pyytää, kun olin kotona voihkinut että kunpa E olisi vuorossa silloin. No, vastaanotolla kysäisin, osaako M sanoa, kuka on vuorossa silloin kun mulla on punktio. Ja hän kysyi, että oiskos mulla toivomuksia. Sanoin suoraan, että heistä kolmesta E on aina ollut helläkätisin. Ja siinä sitten M lupasi kysyä tulisko se. Ei voinut luvata tietenkään, mutta niinpä vaan E tuli!! Ja hyvin meni. Nyt jos teistä jokainen alkaa kysellä E:n perään punktiossa, niin tietävät ketä syyttää... :LOL: :LOL:

vielä ei ole soiteltu labrasta... jännittää

turvotuksesta. jo aamulla huomasin, että vatsan seutu alkaa normalisoitua, kun nyt on rakkulat tyhjät eikä ole tarvinnut piikitellä muutamaan päivään. Ihana päästä taas normaalimpaan elämään kiinni...
 
Garfield ok..täytyy yrittää kysellä hienovaraisesti :D

ON kävin siel sisuksilla tänään ja kuinkaollakkaan suureksi yllätyksekseni ei lääkärin mukaan olemitään onhelmaa viedähoitoa loppuun asti!!!!:O Lääkevaihto tapahtuu ilman mitään ongelmia...Mut en mie nuolaise ennen kun tipahtaa,kokeilen siis soittoaikaan soittaa polille ja kysellä onko he samaa mieltä asiasta edelleen kun viimeksi että jos lupa tulee niin hoito tehdään loppuun asti...Mulla olis siis nollaultra ens viikon tiistaina...huh...ei täs paljo sulattelu aikaa taas jää ko varmuutta ei oo mistää ollu...
 
Hei Naiset, palailen pienen tauon jälkeen, kun viimeksi tuntui, että stressi jotenkin lisääntyi muiden kokemisia miettiessä.

Tänään tasan kaksi viikkoa alkionsiirrosta, siis rt-päivä. Viime kerralla kuukautiset alkoi jo ennen rt-päivää, josta tiesin jo ettei mikään ollut tarttunut kiinni. Viime yön näin paljon unia, joissa testaan plussan. Luulin tämän kerran olevan erilainen kuin viimeisen, luulin tuntevani pahoinvointia ja selittämätöntä ruokahalun lisääntymistä, ja tiedättehän te - niitä alkion kiinnittymisestä aiheutuvia pieniä nippaisuja vatsanpohjassa.

No negahan se oli, elämäni pisimmät minuutit taas tähän asti odotella testin valmistumista. Niin epäreilua.. Miten rikki ihminen voikaan olla noin pienestä ja elämän suurimmasta asiasta!? Miten jaksaa taas kerätä mielensä riekaleet että jaksaa uskoa ja toivoa taas seuraavaan yritykseen..?

Mä toivon teille kaikille hirmuisesti onnea ja tsemppiä koitoksiin. Me ei olla yksin näiden asioiden kanssa, ja kuitenkin ollaan.

Garfield: keväällä jaettiin kokemuksia punktiosta, mulla sama homma tällä kerralla kuin sulla: E.K. teki hommat eikä tällä kertaa vuodatettu kuin muutama kyynel. Kyllä mä toivosin E:n joka hoitokerralle hoitamaan kaikki vaiheet, jotenkin se vaan ei tunnu niin pahalle. Harmi kun se osaa niin paljon muutakin, niin sen pitää olla muuallakin välillä töissä! =)
 
hunter85: :hug: että näin sitten kävi, pahoittelut...

Tuo on NIIN totta: Me ei olla yksin näiden asioiden kanssa, ja kuitenkin ollaan.

mammy: sehän alkaa kuulostaa lupaavalta, on sulla ollu epävarma prosessi.

ON: mie oon NIIN onnellinen nyt. Piinaviikot alkakoon ja ihanat luget!!!! Yksi pulla uunissa, kolme pakkasessa. Voitteko uskoa, että näin hyvin kävi. Minä en olis uskonu...
 
Viimeksi muokattu:
Mammy ihanaa, että sait hyviä uutisia :)

Hunter85 pahoittelut negasta.

Garfield Jee, saitte pakkaseenkin.. Toivotaan parhainta lopputulosta ja että kaksi viikkoa menis nopeesti :)
Miullahan muuten alkaa piinaviikot silloin kun sulla loppuu. Olettaen että mie siirtoon pääsen.. eli siis toivotaan että seuraavat 4 viikkoa menis nopeesti.. :)
 
Hunter85: :hug: tuntuu niin pahalta puolestasi. Voimia.

mammy: kuulostaapa hyvältä. Jospa ne asiat lähtis rullailemaan :)

Garfield: Hyvä saalis! Onnea ja kovasti tsemppiä piinaviikoille!

ON: sumut aloitettu. Tästä se sitten lähtee.
 
Hunter85 pahoittelut :(
Garfield tsemppiä piinailuun :) ja tarrasukkia pikkuiselle, et pysyis kyydissä <3


Meillä ilemisesti mennään lyhyellä kaavalla?Koska nyt siis nolla ulktra on 9.11 ja sit punktio olis suunnitelman mukaan jo viikolla 47..mie en ole ihan perillä näistä erilaisista kaavoista,mut siis meil ei mitään sumuja tms ole käytössä...
 
Garfiel ei mitään hajua..koska tilanne selvis vasta keskiviikkona, eikä kukaan ole soitellu klinikalta päin enkä itse ole päässyt läpi(laitoin viestin kyllä) niin oletan että se selvii tiistaina kun menen nollaultraan..viimeks kasvateltiin pitempään ja miedommin, hyperin pelossa kun pco:ta taustalla,mutta nyt ilmeisesti toimitaan vähä eri tavalla koska saatiin vaik kaksi munista...
 
täällä pp2, ei tietenkään mitään oireita, mutta mieli edelleen korkealla. oon tyytyväinen siihen, että meidän tavaroilla saatiin alkioita aikaiseksi. Jospa se tästä. Jos ei nyt, niin tulevaisuudessa. Paikat on edelleen arat, mutta kivut on jo väistymään päin.
 
carpalo tsemppiä sumutteluihin!

Garfield Jännää.. :) Hyvä, että kivut alkavat poistumaan.

ON: tänään ensimmäisiä pieniä vihlaisuja alavatsalla tuntunut. Oon miettinyt, että en varmaan pysty olemaan töissä enää ensi viikon lopulla..
Antaako ne sieltä polilta sitten helposti sairaslomaa?
 
Hei danita: en ole kysynyt sairaslomaa, mutta olin koko ajan siihen valmistautunut, jos olo menisi mahdottomaksi. Mulla on istumatyö eikä fyysisesti raskas, joten pystyin sitä tekemään, vaikka olinkin kipeä. Luulen, että kuuntelevat hyvin siun oman arvion tarviitko saikkua vai et.
 
voi voi, danita on pahoilla mielin.. Ensimmäistä kertaa polikäynti ei mennyt oikein putkeen..
5 päivää oon pistellyt,mutta miun munasarjoissa ei oo kuulemma vielä tapahtunut oikein mitään, vasemmalla puolella kaikki oli pieniä ja oikealla olivat vähän ruenneet kasvamaan ja olivat n. 7mm. Kun pitäisi kuulemma olla jo 11mm. No nyt sitten pistelen hevosen annoksilla ja perjantaina seuraava ultra.
Miullahan jo tuntunut pieniä vihlaisuja alavatsalla ja kyselinkin että mitenkäs jos en kykene töihin sitten lopummalla viikkoa niin lääkäri vain sanoi että särkylääkettä voi ottaa niin ja niin paljon.. ei mitään sanonut että sairaslomaa voisi saada. Sen lisäksi vielä sanoi että punktio päivä on sairasloma, vaikka mulle lääkäri M aiemmin jo lupaili kolmea päivää, kun teen fyysisesti raskasta työtä. Tämänpäiväistä lääkäriä mikälienimeltään ei voi kyllä syyttää sympatiasta.. Kyllä piti muutama kyynel tipauttaa kun vastaanotolta pääsin, jotenkin niin paha mieli jäi ja tuntuu että jos ne ei tuolla polilla ymmärrä mitenkä henkisestikin (fyysisestä puhumattakaan) raskas tää hoito on, niin tuskin sitten missään/kukaan ymmärtää..

Simpli86 Joissain isommissa kaupungeissa tehdään kait aina kolme, mutta täällä meillä katsotaan enemmän yksilöllisesti, niimpä meillekin tehtiin vain 1 inssi. Eli kyllä se niin taitaa olla, että ne kenellä tilanne "huono" niin nopeemmin pääsee "raskaampiin" hoitoihin.
 
Danita: nyt kuuntelet! Sinä olet itse paras arvioimaan kykenetkö työhösi vai tarvitsetko sairaslomaa. Minä sain tolkuttamalla tolkuttaa kivuistani, mutta kukaan klinikalla ei oikein tuntunut tajuavan sitä ennen kuin mieheni tuli mukaan "vahvistamaan" tarinaani. Klinikan henkilökunta on kyllä ihania, mutta huonoja päiviä heillekin sattuu. Ja ennen kaikkea he eivät voi mitenkään päästä meidän "nahkoihin" tekemään arviota siitä, mikä meidän olo on. He eivät myöskään tiedä mitään siitä, mitä teemme työksemme. Joten olet vaan tiukkana ja sanot ettet jaksa, jos siltä tuntuu. Ja aina voi vedota myös tuohon psyykkiseen puoleen, kun näissä hoidoissa kuitenkin korostetaan kokonaisvaltaista näkemystä. Kyllä on kumma jos ei sairaslomaa herkene. Kukas lääkäri sulla oli, oliko mies vai nainen? Mutta yksi varoituksen sana, osa työnantajista tulkitsee hoidot "itse hankituksi syyksi" , jolloin sairaspäivät voivat jäädä palkattomiksi. En tiedä miten sulla.

Ja noista follien koosta. Mulla oli nollaultrassa 6-8 mm, ekassa ultrassa (viiden piikin jälkeen) 9-10 mm oikeassa munasarjassa, toisessa edelleen tuo sama 6-8mm. Toisessa ultrassa 13-14mm/11-12mm. Mulla nostettiin annosta ekan ultran jälkeen, "kun saisivat kasvaa hieman nopeammin". Tokan ultran jälkeen vielä kolme piikkiä ja siiten pregnyl. Ja hyvin meni!! Mulla viimekin hoidoissa folikkelit aika pienikokoisia, mutta kunhan ne vain kasvaa yli 17 mm kokoon, niin asia on bueno. Olenkin kauhistellut tuolla kun joillain kasvaa reilusti yli 20mm follikkeleja. Ei mulla tule sellaisia, eikä tarvitsekaan. kaikissa rakkuloissa oli munasolu (7kpl), kuusi hedelmöittyi, neljä hyvää alkiota.
 
Tää kävi myös tänään polilla.. Viime ke-la piikitin menopuria ja tänään oli sit seurantaultra.. Follien tilanne: Oikealla yksi 16mm ja vasemmalla 6mm... nyt sitten ovistestien tuloksesta riippuen huomenna pregnyl ja torstaina toinen inssi.... Onko teillä ollu miehet mukana ikinä inssissä vai vasta sitten kun ollaan siirrytty noihin rankempiin/kivuliaampiin hoitoihin? Tosiaan tämänpäiväinen lääkäri ei ehkä kertonut niinkään paljoa siitä millainen tilanne tuolla alhaalla oli.. piti itse hoitolapusta luntata :) Tosiaan tuntuu, että joskus menen tuolla ihan lukkoon ja jää aina puolet asioista kysymättä.. Mikä noissa folleissa on ns. "ihannekoko" ? Sori, oon sen verran tietämätön ja netistä löytyy niin montaa mielipidettä...
 
Mulle soitti tänään tuntematon hoitaja..ei siis ollut silloin kun viimeksi olimme hoidossa,eikä ole tänä syksynä sattunut kertaakaan,ja lääkäri kuulu olevan Anne joku(joka ei sekään ollut vuonna 2008)..huomenna menen siis käymään huolimatta siitä onko vuoto alkanut vai ei..ja saan ohjeistuksen miten alan piikittää ja mitä lääkettä..Onko tämä Anne sit oikeesti kamala? mua ahdistaa jo valmiiks mennä ja ahdistus lisääntyy kun tietää ettei vastaanotto ole välttämättä paras mahdollinen :(
 
Garfield kiitos tsempityksestä. Nyt kun tuossa päiväunilta heräsin niin maailma ei enää tunnu kaatuvan niskaan :) Aioin kyllä sitten taistella siitä sairaslomasta tarpeen vaatiessa!! Ja tuo siun follien kasvu myös lohdutti. Kun siellä polilla jäi jotenkin sellanen tunne että tää on epänormaalia, lääkäri jo kyseli, että sainko mitään oireita procrenista, epäili vissiin että se ei olis toiminu??

LMLB Joo se lääkäri ei todella kertonut mitään. Jos en olis kysynyt niin oisin saanu ilman mitään tietoa lähteä. Ja uutta hoitolappua en edes saanut. Vanhaan kirjotti uuden puregon annostuksen ja sillä selvä..
Mulla tais mies olla inssissä mukana, mut hänellä oli vapaapäivä, joten jouti hyvin. En häntä kyllä sinne olis välttämättä tarvinnut. toimenpide kesti minuutin :D

Mammy se lääkäri on ollut siellä jo ainakin tämän vuoden, mutta sen hoitajan näin ensimmäistä kertaa tänä syksynä. Älä turhaan etukäteen stressaa. Ei se lääkäri niin kamala ollut. Se ei vaan kertonu mitään, mitä ei kysyny. Ja sitten se ei varmaan oikein ymmärrä mitä myö joudutaan kokemaan. Kyllä se varmasti asiansa osaa lääkitys ja tutkimus asioissa..
 
Miusta se Anne on ollu ihan mukava, nou hätä.

Mie sain saikkua just sen mitä tarvitsin kun vaan itse sanoi selkeästi mikä olo/uskonko pystyväni töihin.

Joku kyseli insseistä, meillä oli yks OI (kotikonstein :p ) ja toisen kerran piti olla inssi, mutta kun muniksia ei meinattu saada liikkeelle, tulikin sit IVF... ja kaikkiaan taisin 26päivää piikitellä... saatiin sit ehkä about 10 solua ja siirrettäviä alkioita oisko ollu 4-5.... en enää tarkkaan muista.
 

Yhteistyössä