Danita: nyt kuuntelet! Sinä olet itse paras arvioimaan kykenetkö työhösi vai tarvitsetko sairaslomaa. Minä sain tolkuttamalla tolkuttaa kivuistani, mutta kukaan klinikalla ei oikein tuntunut tajuavan sitä ennen kuin mieheni tuli mukaan "vahvistamaan" tarinaani. Klinikan henkilökunta on kyllä ihania, mutta huonoja päiviä heillekin sattuu. Ja ennen kaikkea he eivät voi mitenkään päästä meidän "nahkoihin" tekemään arviota siitä, mikä meidän olo on. He eivät myöskään tiedä mitään siitä, mitä teemme työksemme. Joten olet vaan tiukkana ja sanot ettet jaksa, jos siltä tuntuu. Ja aina voi vedota myös tuohon psyykkiseen puoleen, kun näissä hoidoissa kuitenkin korostetaan kokonaisvaltaista näkemystä. Kyllä on kumma jos ei sairaslomaa herkene. Kukas lääkäri sulla oli, oliko mies vai nainen? Mutta yksi varoituksen sana, osa työnantajista tulkitsee hoidot "itse hankituksi syyksi" , jolloin sairaspäivät voivat jäädä palkattomiksi. En tiedä miten sulla.
Ja noista follien koosta. Mulla oli nollaultrassa 6-8 mm, ekassa ultrassa (viiden piikin jälkeen) 9-10 mm oikeassa munasarjassa, toisessa edelleen tuo sama 6-8mm. Toisessa ultrassa 13-14mm/11-12mm. Mulla nostettiin annosta ekan ultran jälkeen, "kun saisivat kasvaa hieman nopeammin". Tokan ultran jälkeen vielä kolme piikkiä ja siiten pregnyl. Ja hyvin meni!! Mulla viimekin hoidoissa folikkelit aika pienikokoisia, mutta kunhan ne vain kasvaa yli 17 mm kokoon, niin asia on bueno. Olenkin kauhistellut tuolla kun joillain kasvaa reilusti yli 20mm follikkeleja. Ei mulla tule sellaisia, eikä tarvitsekaan. kaikissa rakkuloissa oli munasolu (7kpl), kuusi hedelmöittyi, neljä hyvää alkiota.