Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Voi pikkunen! :hug: Oon todella pahoillani :'(. Kurjaa, kun ehtii iloita ja sitten joutuukin pettymään... Tämä on todellakin yhtä vuoristorataa koko homma ja jaksaminen on kovilla. Mie suosittelen todellakin, että jos yhtään tuntuu ja haluat niin kannattaa käydä juttelemassa Päivi L:n kanssa. Mie olen kerran käynyt ja nyt meinaan mennä uudestaan kunhan tämä 3. inssin tulos selviää (ylihuomenna on pp 14 enkä usko plussaan). Mulle ainakin oli apua siitä ja sain kehotuksen soittaa kun siltä tuntuu ja tulla uudelleen. Kesätauko tekee varmasti teillekin hyvää. Kyllähän sie varmaan sinne polille voisit jo soitella tai sitten kun vuoto alkaa. Yleensähän siellä sanotaan, että sitten kun vuoto alkaa, mutta kun on ollut tuollainen tilanne, niin kai sinne vois soitella jo aiemminkin. Mie soitan kyllä heti keskiviikkona testin jälkeen, koska mulla luget loppuu huomenillalla ja aattelin kysyä "lupaa" lugejen lopettamiselle ettei tarvi hakea uutta pakettia apteekista. Kovasti voimia teille! :heart: Ja tervetuloa kesäremonttiketjuun, jos ei tärppää ennen kesää. Mutta toivottavasti tärppää!

kati, onnittelut hyvin menneestä operaatiosta ja varsinkin hyvistä tuloksista :)! Jouduitko olemaan sairaalassa pidempään vai pääsitkö jo samana päivänä kotiin? Miulla on ollu joskus noita Mammaksi-liuskoja, nykyään ostan ne Prismasta, mut periaatteessa ne on ihan samanlaisia. Miulla vaan ei oikein kunnolla toimi nuo liuskatestit, en oo ikinä saanu testiviivaa yhtä tummaksi tai tummemmaksi kuin kontrolliviiva, vaikka ovis kyllä ihan todistetusti tapahtuu. Clearbluen digitestiin oon saanut plussan useasti, mutta sekään ei toimi miulla pomminvarmasti, niinkuin tässä kierrossakin kävi. Miulla on jotenkin nopee LH-nousu ja lasku ja vaikka testasin 2 x/vrk, niin en saanu plussaa testiin, mutta kun inssiin mentiin, niin munikset oli jo irronneet eli ovulaatio tapahtui. Ja digitestissä kuitenkin ne viivat oli tummia, mutta eipä vaan antanut sitä hymynaamaa. Mutta yleensä nuo toimii paremmin, mie vissiin sit kuulun siihen vähemmistöön, jolla ne ei aina toimi niinkuin pitäis. On siis miun kohdalla vähän arpapeliä koko touhu. Meinaan kuitenkin kesälläkin testailla, ehkä yhden paussikierron pidän ilman. Lykkyä testailuun ja kesään! Toivotaan, ettei teidän tarvii syksyllä mennäkään polille!
 
Voi ei Pikkuinen halaukset täältäkin :hug: Voimia paljon!!
Pitää vaan uskoa tulevaan, joku päivä on se THE päivä, vaikeaa se vaan välillä on :(

Kati- great että leikkaus sujui hyvin! Onko sinulla nyt sitten virallisesti diagnosoitu endo? (Sorisori, kun en muista :ashamed:)
Minä en käytä ovistestejä, en vaa oo koskaan saanu niihin plussia vaikka oon kokeillu eri merkkejä, kuten mammaksin, digi, apteekin ovistestejä, kotitestin ja mitähän muita vielä.. Joko en osaa tehä oikein tai sitten ei vaan toimi minulla. En sitten ollenkaan viiti ostella.
Kesätärppiä sinne ~~~~:whistle:

Mitäs LittleMissLadyBirdille kuuluu? Pääsettekö PASsiin vielä ennen kesää?
 
:wave: Piipahdin aikaisemmin kyselemässä kokemuksia polista ja nyt sitten ollaan sinne asiakaiksi siirrytty. Samaa mieltä olen kuin kommentoineet eli mukava henkilökunta ja hyvää palvelua.

Mulla on nyt kp27/30-35, yk17 ja dpo10. Taustalla pcos ja loppuvuodesta kiertoja säännöllistetty 3:n kierron Terolut-kuurilla. Viimeisessä tuli tärppi, mutta vuoti pois joulun alla. :( Miehessä ei ole vikaa. Tässä kierrossa on apuina perusteellinen tukipaketti Clomifen + Fostimon + Pregnyl + Lugesteron. Piinaavat päivät siis nyt meneillään ja kovasti odottelen testaamaan pääsyä. Perjantain olen valinnut testipäiväksi. Fiilikset vaihtelevat varmasti raskaana olevasta varmasti raskautumattomaan. Toiveet ovat korkealla, mutta plussan uskon vasta nähdessäni vahvat viivat tavallisessa ja Raskaana-tekstin digitaalisessa. Sittenkin iloitsen vain varovasti ainakin ultraan asti.

Millon se polin kesätauko oikein alkaa? Sain ohjeeksi soittaa aikaa vuodon alettua tai tehtyäni positiivisen testin. Kesätauosta oli puhetta, mutta sen ajankohtaa ei kerrottu. Olisi mukava ehtiä vielä toinen hoitokierros ennen luomuilua, jos nyt ei onnistuta.

Plussatuulia kaikille!
 
Macy, kovasti peukkuja teille, että nyt ois tärpännyt! :) Mie kysyin tuota kesätaukoasiaa joskus huhtikuussa ja silloin oli tilanne se, etteivät olleet ihan satavarmoja. Sen ne sanoi, että kesäkuun ekan viikon on vielä auki, mutta tokasta viikosta ei ollut ainakaan silloin vielä varmuutta.
 
Pahoittelut Pikkunen.

Rowan Kiitos :) Jäin sairaalaan yöks, kun pääsin saliin vasta puolen päivän jälkeen. Pitänee nyt yrittää noilla testeillä aloitella. Mie kun syön Teroluteja, niin pitää miettii, että missä vaiheessa kiertoo sitä alkaa testailla. Vaikuttaakohan ne sit mitenkään ovikseen? Toivon ihan samaa, ettei tarviis syksyllä polille aikaa varailla. ;)

Melargia Ei oo endoa diagnosoitu, eikä kyllä koskaan epäiltykään. Tosin ottivat koepaloja skopian yhteydessä, mutta lääkäri sano, että tuskin ovat endoa. Miulla oli vaan kiinnikkeitä umpparitulehduksen ja vatsakalvontulehduksen jäljiltä, että niitä sit irroteltiin ja tehtiin aukkari.
 
Rowan79 > Kiitos! :flower: Kuinkahan kauan se tauko mahtaa kestää? Itse kun ei malttaisi yhtä kiertoa pitempään odotella. :D Itse asiassa olen koko kuumeilun ajan ajatellut käyväni vyöhyketerapiassa, mutta en ole tullut selvittäneeksi onko täällä mieleistä hoitajaa. Kesätauko olisi hyvä ajankohta hoitaa kehoa vyöhyketerapialla ja tuleehan mulla muuton myötä runsaasti ulkoilua ja liikuntaakin pihahommissa. :) Parin kierron tauko hoidoista olisi siis tavallaan mahdollisuus eikä niin ollen ollenkaan negatiivinen asia. :)

Pikkunen<3 > Oletko soitellut polille? Itse sain ohjeen soittaa vuodon alettua tai testin näyttäessä plussaa. Omin päin ei välttämättä kannattaisi lääkkeitä lopetella, joten toivon sinun keskustelevan vähintään hoitajan kanssa. Jos raskaus alulla onkin eikä vielä näy testissä, niin saatat tarvita Lugeja vielä tueksi. Joskus hormonitasot nousevat hitaasti, näyte on edellistä laimeampaa tai joku muu asia vaikuttaa tulokseen. Oletko testannut saman merkkisellä ja herkkyisellä testillä joka kerralla ja aina aamun ekasta pisusta? (Anteeksi, jos vastailit jo toisessa ketjussa. Olen ihan hajamielinen. :ashamed: ) Plussatuulta!

Huomaan, etten oikein osaa kommentoida teille. Olen välillä käynyt lueskelemassa ja nytkin perehtynyt useampaan sivuun, mutta siti olen pihalla. Lieneekö syy siinä, että olen keltanokka polilla vai huonossa keskittymiskyvyssäni. :confused: Palstailen enemmän vauvakuumepuolella, sillä olen löytänyt siellä itselleni sopivat pinot. En jostain syystä osaa asettua tähän osioon vaikka vertaistukea täältä löydänkin. Liekö jotenkin alitajuista pyrkimystä olla ajattelematta lapsettomuutta ja keskittyä kuumeilemaan vaiko suppealle alueelle jämähtämistä. Tottuneesti esitän asiani vauvakuumeosiossa vaikka täältä saisin paremmin vastauksia. :rolleyes:

Plussatuulta viikkoon!
 
Heips kaikille!

Pikkunen Pahoittelut... :hug: mulle on aina sanottu että jos testaa negan pp14 niin sillon voi lopettaa luget ja vuoto kun alkaa niin soittoa polille...(?)

Omaa Napaa: Eli kierto veny ja paukku peräti 35 päivään asti.. (arvasin et heti venähtää kun ei oo mitään lääkkeitä mukana kierrossa..) mut vihdoinkin sit eilen alko ja tänään siis kp2 ja alkoi noi zumenonit... toivottavasti ne tekee niitä Passeja kuitenkin tässä kuussa vielä silleen et keretään siirtoon..( toivon että joku niistä huurunenistä selviää sulatusprosessista) : /
Huomenna soittelen polille.. eka seurantaultra ois kai se kp 12 mikä sattuu mulle perjantaina ja 13.pvä (kuvastaa hyvin tätä meikäläisen tuuria taas.....) siitä missä vaiheessa kiertoa se varsinainen PAS-siirto yleensä suoritetaan mulla ei oo kyllä hajuakaan... oon yrittäny tän välikierron olla mahdollisimman pienellä googlaus-määrällä etten tuu ihan hulluks taas itteni kanssa... :p

Plussatuulia kaikille!! :hug:
 
LMLB, nythän myö ei sit uskota mihinkään perjantai 13. päivä-hömpötyksiin (ehheh, vaikka ite oonki vähän taikauskoinen, mutta tällä kertaa tässä asiassa se nyt on ihan höpöä :)), vaan siulla seurantaultrassa sitten näyttää vallan mainiolta! Hirmuisen paljon oonea PAS-kiertoon, toivottavasti tekevät vielä! Ja niitä plussatuulia!! :)

ON: Inte Gravid, Ei raskaana :'( Vaikka tuo tulos oli ihan odotettu, niin siitä lähti kyllä iso parku tänä aamuna. Jotenkin se vaan nyt on niin lopullista, että meidän vauva ei ikinä saa alkuansa miun sisällä, vaan se tapahtuu laboratoriossa, jos tapahtuu... Ei pitäis ajatella näin, mutta tuli musta hetki. Teki vaikeeta soittaa polille, mutta onnistuin olemaan itkemättä vaikka ääni tais välillä väristä. Sain luvan lopettaa luget. Hoitaja oli kyllä niin ihana ja kannustava ja "käski" viettää kivan kesän ja kerätä voimia syksyyn. Femar-asia jäi vielä vähän epäselväksi. Siis haluan tietää, että saisinko käyttää niitä hoitotauollakin ilman seurantaa, kun muuten menee 25 kpl kankkulan kaivoon ja niin kalliitakin ne oli. Hoitaja lupasi kysyä lääkäriltä asiaa ja laittaa viestiä sitten. Poli siis ilmeisesti aukeaa joskus elokuun lopulla (?)
 
Plussatuulia sinulle Macy Gray! Ei taida täällä tällä hetkellä olla paljon muita testin tekijöitä :(
Itse taas en vois kirjoitella kuumeilupuolella, kun jotenkin tuntuu ettei kuulu sinne, on ihan ulkopuolinen. Jotenkin tulee sellanen (sanon nyt pahasti, anteeksi!) vaaleanpunaiset lasit päässä -meininki ja tekis vaan huutaa sinne että ettekö te tajua ettei elämä mene ihan niin... Ja se että sitten oisin pinon ainut joka ei plussaa.. Mutta eihän se tarkoitu muita, mitä minä ajattelen. Hyvä että sieltä olet löytänyt oman paikkasi ja tänne saa tulla kyllä avautumaan ihan vapaasti! Anteeksi tämä minun purkaus :ashamed:, toivottavasti en pahoittanut mieltäsi.

Suuret pahoittelut Rowanille :hug: Pahalta varmasti tuntuu :( Pitää viettää nyt hauska kesä ja aatella silleen että ens vuonna kesä on erilainen (vaikka tietysti toivoo että se olisi ollut jo tämä kesä, mutta ei anneta sellasten ajatusten vallata!). Kumma miten mieli reagoi, vaikka järjellä aattelee ja on asennoitunut silleen ettei onnistunut, mutta silti se pettymys vaan iskee, jaksuja sinulle! Kun sais sellasen on/off -napin omalle mielelleen..
Tuleeko sieltä polilta sitten jotain kirjettä millon alkaa hoito vai miten se jatko menee?

Kati- Aaa, jotenkin vaan aattelin heti että endon takia tehty se skopia, sori! Onko noi kiinnikkeet tuntuneet/haitanneet? Tuleeko sinulle jotain tietoa sitten niistä koepaloista, että mitä niissä oli? Toivottavasti kesällä onnistuu!!

LMLB Kyllä se menkat kehtaa ootatuttaa ihteesä, kun sitä juuri toivoo, mutta tosi hyvä että nyt alkoi! Jospa se 13. oiskin sinun tapauksessa onnen päivä :D Mikä tuon zumenonin tarkoitus on? Hurjasti toivon tsemppiä että pas onnistuu ja ja tulee plussa!! :heart:

Omasta napasta: Tätiä vaan oottelen, iskee vaan "pieni" ongelma, ettei ehkä voida tehä tätä viimeistä yritystä, kun mies on parin viikon päästä poissa puoltoista viikkoa ja saattas just sattua inssi (jos ees sinne asti pääsee) siihen aikaan, niin eipä sitä toinna pistoksiakaan alottaa.. No eipä oo kyllä luottoo että ees onnistuis se OI :stick:
 
Melargia kiitos lohdullisista sanoista :heart:! Voi apua, sit pitää teidän vielä jännittää miehen poissaoloa... Meillähän oli vähän sama tilanne kaksi kertaa keväällä, mutta onneksi se ei sit sotkenutkaan suunnitelmia. Mites jos te ette nyt pääsekään inssiin enää keväällä tai OI ei tuota tulosta (toivottavasti kuitenkin pääsette sinne inssiin!!), meettekö syksyllä suoraan IVF:ään vai kokeiletteko vielä inssiä syksyllä? Ja itse pitää soittaa ensin IVF-hoitajalle (Päivi L.) ja varata aika sinne, siis molempien pitää mennä. Siellä siis käydään yhdessä läpi IVF-hoitoa ja syksyn aikatauluja. Elokuulle voidaan varata aika, jos vaan Pävin aikatauluihin käy. Sitten varataan aika polille suunnittelukäynnille. Mie meinaan Päivin luo mennä tässä toukokuussa vielä juttelemaan ja purkamaan tätä kevättä. Samalla sitten aattelin jo kysyä mahdollista aikaa siihen IVF-käynnille.
 
Melargia > En tietenkään pahastunut. :) Tuolla Vauvakuume-osiossa palstailee kanssani jonkun verran muitakin kauemmin yrittäneitä, joillakin monta vuotta jo mennyt. Osa palstailee myös tällä puolella, osa ei koe tänne kuuluvansa. Se on niin yksilöllistä minkä kokee omakseen. Joillakin mieli pysyy positiivisempana tuolla vauvakuumeisissa vaikka kyllähän ne vaaleanpunaiset lasit silmillään joukkoon liittyvät ja ehkä heti plussaavat hieman saavat kirvelyä aikaan. Hyvä henki on kuitenkin niissä pinoissa, joihin olen "kotiutunut". Pitkään kuumeilleet saa tsempitystä ja ihan yhtä lämpimästi suhtaudutaan nopeasti plussaaviin. Sakin kirjavuudessa on myös hyvät puolensa. :)

Itselleni paljastui pco samaan aikaan, kun ehkäisy jätettiin pois. Koen kuitenkin olevani ensisijaisesti kuumeileva ja toissijaisesti vasta lapsettomuudesta kärsivä. Yksi lapsihan minulla on mieheni kanssa ennestään ja helposti alkunsa saanut, joten se vaikuttanee asiaan persoonani ohella. Nyt kun ehkäisy on ollut pois käytöstä jo puolitoista vuotta ja polilla käydään, niin lapsettomuudesta on tullut konkreettisempi asia. Kaipaan enemmän kuulumisia ja kokemuksia kohtalotovereilta ja tietenkin on oma merkityksensä keskustella samalla polilla kävijöiden kanssa. Täältä varmasti löytyy ihan erityisellä tavalla tukea, kun yhdistäviä tekijöitä erilaisista taustoista huolimatta on paljon.

Millaisina olette kokeneet keskusteluajat Päivin kanssa? Onko lääkäri suositellut tai ehdottanut vai onko aloite tullut teiltä itseltä? Onko aikoja helppo saada ja millaisissa tilanteissa sieltä saa apua? Olen hakeutumassa tk-lääkärin kautta mtt:n sairaanhoitajan juttusille, sillä elämässäni on tässä raskautumisyrityksen aikana ollut erityisen paljon surua myös läheisten ihmisten menehtymisten vuoksi. Mietin kannattaisiko minun erottaa tämä raskautumisvaikeutta koskevan mielipahan purkaminen tuosta muusta surusta ja pyytää polilta keskusteluaika sitä varten. Kehoni oireilee ilmeisestikin surun aiheuttamaa stressiä ja rajoittaa normaalia elämää, joten asialle täytyy tehdä jotain ennen kuin sairastun masennukseen ja asiat vaikeutuvat entisestään.
 
Macy, :hug: Pahoitteluni kokemistasi menetyksistä! Tuohon en osaa vastata, että kannattaako lapsettomuusasiat ja muu stressi ja ahdistus pitää erillään, ei varmaan ainakaan ihan kokonaan, koska ne varmasti osittain ruokkivat myös toisiaan. En sitten tiedä, että jos tarvitset pitempiaikaista terapiaa (useita käyntejä säännöllisesti), olisiko silloin se mtt parempi vaihtoehto. Mutta varmasti voit käydä myös Päivin luona, hän on kuitenki erikoistunut just näihin lapsettomuusjuttuihin. Kannattaa ehkä häneltä itseltään kysyä asiaa tai jotain. Mie otin polilla ite puheeksi keväällä, että on tosi raskasta ollut ja tuntuu ettei pää pysy ihan mukana, myös miulla on ollut tässä kevään aikana murhetta ja stressiä muistakin asioista. Kerroin myös siitä, että olen nuorena sairastanut vaikean masennuksen ja kysyin, voisinko puhua jollekin. Lääkäri sanoi heti, että tottakai ja hoitaja antoi Päivin käyntikortin. Siinä samalla kyllä jo vähän juteltiin lapsettomuuden tuomista psyykkisistä vaikutuksista ja lääkäri sanoi, että kyllä nuo tuntemukset ovat ihan normaaleja, etten ole ainoa. Se helpotti silloin. Mie olen siis kerran käynyt Päivin juttusilla ja se teki kyllä hyvää. Olin tuntenut syyllisyyttä negatiivisista tunteistani ja siihen tuo käynti kyllä auttoi, ja muutenkin. Siis miehän tunsin syyllisyyttä siitäkin, että menin Päivin vastaanotolle :eek:! Ajattelin, että oonko mie tarpeeks masentunut/alakuloinen viedäkseni hänen aikaansa tärkeämmiltä potilailta. Onneksi Päivi heivasi moiset luulot heti roskikseen ja päinvastoin oli tyytyväinen, että tulin ja sanoi, että mielellään tapaisi uudelleenkin. Ja juteltiin kyllä myös muista ahdistukseni aiheista kuin vain lapsettomuudesta. Nyt siis aion mennä uudelleen, pitäisi varata aika. On vaan nyt sellainen tilanne, että olis pakko saada yksi essee tehtyä tässä n. 1,5 viikon sisällä. Minnuu ahistaa se ihan kauheasti, kun en oo saanut sitä tehtyä kun on ollu pikkusen muut asiat mielessä. Ja nyt se on pakko saada ja samaan aikaan on ahdistus tästä keväästä ja epäonnistumisista. Pakko on nyt vaan työntää tää asia taka-alalle siihen asti, kun saan esseen valmiiksi. Siksi varaan sen ajankin vasta parin viikon päähän, että sit saan rauhassa siellä Päivin luona purkaa mieltä ja kotonakin työstää näitä kevään kokemuksia rauhassa ilman painetta siitä, että nyt pitäis olla lukemassa tai kirjoittamassa. Vähän pelottaa, että miten miun pää kestää tuon pari viikkoa... No kestää se kun pakko on.

Sain muuten eilen viestiä polilta, että voin käyttää femaria 3-4 peräkkäisessä kierrossa. Eli kunhan täti kurvaa paikalle, aloitan kp 2. Ei oo vaan tätioireita vieläkään. Nyt ajattelin pitää taukoa täältäkin tuoksi ajaksi, kun saan tuon opiskelujutun valmiiksi. Käyn kyllä joka päivä lukemassa teidän kuulumiset, mutta omat kirjoittelut jätän siksi aikaa, kun pitää yrittää pitää ajatukset poissa näistä jutuista. Hirmuisesti tsemppiä kaikille ja plussatuulia! +++++

:heart:
 
Rowanille paljon opiskeluintoa ja toivottavasti hieman rentouttavaa palstataukoa!
Hyvä juttu että saat käyttää niitä femareita kesän ajan, ois muuten ollu kalliit viis tablettia :D

Miten macy graylla? Testasitko? Vai tuliko jo täti? Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat solmuja auki!


Täällä ei mitn. :mad: Taitaa alkaa meidän kesäloma jo nyt : /
 
Melargia > Testasin sunnuntaina uudestaan negan ja eilen sain polilta luvan lopettaa luget. Tänään alkoikin sitten jo vuoto eli ei tarvinnut kauaa odotella. Viimeiset kapselit laitoin sunnuntaina aamulla, sillä ilta-annos unohtui. :ashamed: Tällä kertaa se kuitenkin taisi olla vain hyvä, sillä pääsin nopeasti uuteen kiertoon ja ehditään vielä toinen hoitokierros ennen kesätaukoa. Tauko alkaa maananataina 13.6. (tietenkin kiinni myös sen edellisen viikonlopun) eli ehdin testaamaankin. Toivottavasti tämä kierto nyt sitten onnistaisi. Clomit alkaa torstaina ja ensi viikolla on kontrolli. Fostimonilla ilmeisesti jatketaan kypsyttelyä. Varmistan vielä pysytelläänkö Clomien kanssa samassa annostuksessa. Mietityttää vain ajoitus, kun mies on reissuhommissa ja viime kierron mukaisesti edetessä ovis osuisi torstaille. Toivottavasti ei nyt kaadu siihen tämä kierto.

Tänään on siis kp1/30-35 ja yk18 lähti käyntiin.

Rowan79 > Kiitos! Päivi sanoi kyllä sinulle ihan oikein. Ei itseään tarvitse pitää muita vähemmän tärkeänä. Jokainen kokee asiat eri tavalla ja on oikeutettu saamaan halutessaan apua. Ole ylpeä itsestäsi, että rohkenit mennä juttelemaan. Monille se on liian korkea kynnys vaikka he apua haluaisivat ja tarvitsisivatkin.

Tuon epäonnistuneen hoitokierron seurauksena mulla on nyt usko onnistumiseen ihan nollassa. Toiveet on kyllä korkealla enkä edelleenkään anna periksi. Luultavasti se uskokin vielä löytyy kierron edetessä ja ultrien myötä. Olen lähtenyt polilta aina hymy huulillani vaikka kotona välillä purkauksia tuleekin.

Lauantai oli vaikea päivä. Olin lapsettomien lauantaihin liittyen lueskellut lapsettomuusaiheista blogia (Meinasin kaatua ) ja sitten kuulin tuttavapariskunnan vauvauutisen. He saivat esikoisensa juuri ennen kuin me jätimme ehkäisyn pois ja odottavat nyt neljännellä kuulla toista. Pohjimmiltani olen kyllä iloinen heidän onnestaan, mutta kyseisenä päivänä se vaan oli liikaa. Perjantain negan otin alunperin vielä aika tyynesti, mutta lauantaina murruin. Tuntui niin epäreilulta. En edelleenkään ole pystynyt onnittelemaan ja tunnen siitä suurta häpeää. Tämä on toinen kerta, kun kirpaisee näin lujaa, eikä tämä tunnu ollenkaan hyvältä. En tiedä pääsenkö tästä mitenkään muuten yli kuin saamalla plussan testiin ja näkemällä ultrassa kaiken olevan hyvin.

Miten teillä muilla on viikonvaihde sujunut?
 
Viimeksi muokattu:
Moiii kaikille! :wave:

Macy gray Pahoittelut negasta :hug: Hyvä asenne sinulla!! Voi kun itselläkin löytys sitä toivoa tällä hetkellä, en vaan usko että ilman apua tärppiä kävis ja se avun onnistuminenkin on niin ja näin : / Mutta ei se auta ku olla ja elää, onneks on kohta kesä :cool:
Jos edellinen kierto oli sellanen lämmittely ja sitte tämä ois se jossa onnistuu.. Kauan teillä kokeillaan noita ovulaation induktioita? Sinulla clomit toimii ihan hyvin? Meillähän kaatu tämä viimenen yritys siihen kun mies on puoltoista viikkoa poissa, yhen pv käy kotona ens vkloppuna, niin eipä toinna mitään pistoksia alottaakaan. Toivottavasti sinun ovis ei osu just sillo kun sinun mies on poissa! Se nimittäin harmittaa ja molempia :(
Tiedän niiin tuon tunteen kun kuulee toisen plussasta ja se ottaa sitte tosi syvältä ja kovaa! :hug:
Ja se ettei vaan kerta kaikkiaan pysty onnittelemaan ja siitä potee syyllisyyttä ja itseinhoa ja kaikkee mahollista, ajattelee vaan että miks pitää olla näin p**** ihminen ja tuntee tälleen. Ja ennen kaikkea sitten se toisen onni muistuttaa koko ajan ettei meillä olla lähellekään siinä tilanteessa jossa se toinen on ja se sattuu :'( Minulla meni melkein puol vuotta, etten pitäny juuri yhteyttä kaveriini joka kerta laakista plussasi juuri kun itse oli tutkimuksiin menossa.. Enkä oo vieläkään pystyny onnittelemaan, vaikka se lapsi nyt kesällä syntyy :ashamed: Onnittelen sitten kun syntyy..
Ja kuulin juuri vkloppuna anopilta kun miehen kolme serkkua odottaa, että voi jee oli mukava lauantai, joo-o.. Tällä hetkellä on jotenkin sietokyvyllä nollatoleranssi raskausuutisille. Sellanen oli minunki vkloppu :(

Miten LMLB tilanne? Voi kun tulis hyviä uutisia..

On: Kp2 ja jäädään kesälomalle, kun sattuu pahimoilleen mies olemaan poissa puoltoista viikkoa kriittisillä päivillä. Harmittaa, (miestä taitaa enemmän), mutta minkäpä sitä voi tälle tilanteelle. Kesän jälkeen sitten koitetaan niillä pistoksilla ja sitten jos ne toimii niin inssejä, mutta jos ei niin sitte se IVF.. Minä niin ootan vaan ku rupeaa ilmat lämpenemään ja pääsee uimaan ja muuta kesäkivaa :cool: Ja koitan unohtaa ees vähäks aikaa nämä asiat..
 
Melargia > Muistaakseni lääkäri sanoi, että neljää kiertoa enempää ei näin mennä. Seuraava konsti olisi sitten ilmeisesti inseminaatio. Itse en tosin oikein ymmärrä mitä hyötyä siitä olisi, kun miehen sperma on priimaa ja reissutyöstä huolimatta ajoitukset ovat yleensä riittävät. Viime kierrossa Clomeilla ei saatu follia erottumaan, mutta kai se hyvänä pohjana Fostimonille toimi. Pistokset aloitettiin heti Clomien perään ja viidennen pistoksen jälkeisessä kontrollissa näkyi hieno folli. Pari pistosta täytyi vielä tuikata ennen Pregnyliä.

Tällä hetkellä en ole edes valmis muuhun kuin lääkkeellisesti avustettuun. Jos tästä kierrosta ei tärppää, niin kesätauon ajan meinaan käydä vyöhyketerapiassa. Olen saanut sielä apua muihin vaivoihin, joten ehkä se tähänkin olisi avuksi. Kesän aikana täytyy kyllä miettiä valmiiksi haluammeko (vielä) järeämpiä hoitoja vai koittaa kevyemmillä. Taukoa en haluaisi pitää, joten todennäköisesti järeämpiin päädytään. Toivottavasti kuitenkin kävisi niin onnellisesti, että plussa ehtisi tulla ennen kesätaukoa tai viimeistään sen aikana.

Tuo miehen reissutyö on onneksi sellaista, että hän on yleensä kolme päivää viikosta kotona. Siinä ehtii puuhailla ihan tarpeeksi ajoitusta ajatellen, mutta silti hieman murehdin alkaneen kierron etenemistä. Jos ovis on edellisen kierron tapaan kp17, niin ajoitus on siinä ja siinä. Pääsemme puuhaamaan vasta ovispäivänä ja edellinen kerta on neljä päivää aikaisemmin. |O Siittiöiden laadusta ja määrästä huolimatta en uskalla luottaa siihen, että tuo riittäisi. Jos tässä kierrossa folli kasvaisi paremmin ja ovis osuisi parikin päivää aikaisemmaksi, niin mahdollisuudet olisivat paremmat. Kaikkein paras olisi, että ovis olisi sunnuntaina. Silloin voitaisiin talletella koko viikonloppu. :D (Tai siis joka ilta) Ainoa paha puoli sen viikonlopun oviksessa on se, että silloin on meidän muutto ja tohinaa riittää. Vai voiko se olla jopa hyvä, että olen paljon liikkeessä ja ajatukset pois vauvakuumeesta?
 
Macy Minunki miehellä on sellanen työ että on pari päivää viikosta poissa kotoa..
Aika paljo on ollu pistoksia sinulla :O Ootko jo kauan käyny tuossa vyöhyketerapiassa?
Onnea uudesta asunnosta! Jos se oiski hyvä juttu se muutto, ei niin pyöri ajatukset mielessä koko ajan.. Tehokas 'sotasuunnitelma' sinulla oviksen hyödyntämiseksi :D
 
Melargia > Kieltämättä 7 pistosta Clomikuurin lisäksi tuntui aika paljolta. Mulla on pitkä kierto ja ovuloin normaalistikin kp17-22. Ilmeisesti kehoni heräilee kierron vaihduttua hieman hitaasti, varsinkin jos on edellisessä kierrossa ollut kiinnittymisyritystä.

Vyöhyketerapiassa en tällä hetkellä käy, mutta olen vuosien varrella käynyt useita kertoja. Yleensä suositellaan kuuriluontoisia käyntejä, mutta yksittäisistäkin on ollut apua. Edellisen kerran kävin syksyllä 2009 eli hieman ennen kuin jätimme ehkäisyn pois. Horminitoimintaa tuo yksittäinen käynti ei riittänyt tasaamaan, mutta turvotus lähti laskemaan aineenvaihdunnan tehostumisen myötä. Muuton vuoksi en sitten päässyt jatkamaan kuuriluontoisesti. Pidin kyllä siitä hoitajasta ja hyvän löydettyäni olen tosi huono etsimään uutta. Siksi täkäläisen vyöhyketerapeutin luo ajan soittaminen on lykkääntynyt. Aikaisemmin hoidot ovat auttaneet migreeniin ja henkisten taakkojen purkamiseen.
 
Eilen käyty polilla... mullahan on siis menny ne zumenonit 4mg/vrk.. just kun ehdin kehua miehelle et mun kohdun limakalvo on aina ollu kyl hyvä ja et luulis et kohta jo päästään (hope so) siirtoon, niin vielä mitä! ei ollutkaan kaikki kohdillaan.. ohut limis 5,5mm... hitto... nyt sit zumenon 6mg/vrk ja lisäks Estradot-laastarit, että estrogeeniä ois nyt vaikka muille jakaa!! huh... tiistaina uus seuranta ja puhui et jos perjantaina kerkeis sit sulatella ja siirtää(?) kai se samana päivänä tapahtuu? ja sulattavat sen orren missä kaks alkiota jos molemmat selvii niin saan molemmat kyytiin.... syksylle jää se yks sitten... mut pitää nyt toivoa siis että edes toinen selviäis.. Millanen hävikki muilla PAS-hoidoissa olleilla on ollu sulatuksessa?? anteeks kun tuli taas niin paljon pelkästään omaa napaa... oon ollu töissä kokoajan ja kipeänäkin vielä niin en oo saanu ajatuksella luettua kaikkea vielä...

PS/ toivottavasti huomenna saadaan juhlia suomen KULTAA kiekossa!!! :cool: :eek: =)
 
LMLB:
Sivusta seuranneena vastailen taas :). Mulla ekassa passissa sulatettiin kolme josta yks vaan oli siirrettävä ja se oli jo 8-soluinen, toisessa siirrettiin kaks, 4- ja 5-soluiset, mut mikään ei ole näistä jatkanut elämää tuolla kohdussa eli aina negaa ja menkat alkaneet.
Mulla on kp 2-5 zumenon 4mg ja kp 6 lähtien 6mg. Mullakaan ei siis limis kasva niinku pitäs.
Mikä kp sulla on siirto jos se sattuu sille perjantaille? Onnea vaan passiin!
Mulla tulossa myös about viikon päästä kolmas pas. Sit jäädäänkin kesätauolle :). Syksyllä jatketaan, toivottavasti :). Pakkasessa siis tällä hetkellä 14 alkiota. Ja jos joku ei oo iha alusta asti lukenu tätä palstaa niin meillä neljä ja puol vuotta lapsettomuutta takana ja tässä lähellä joensuuta asutaan. Neljä inssiä ja kaks laparoskopiaa tehty, taustalla lievää pcota ja endoaki selvinnyt vasta noissa tähystyksissä. Ihan näin vaan selvennykseks ;)

Ja kaikille muillekin Tsemiä ja kärsivällisyyttä hoitoihin! Kesä tulloo, nauttikaa! :)
 
Kiitoksia tsempityksestä macy gray :hug:

londi80 Mulla ois sillon siirtopäivänä siis kp 19... Eikai se auta kun jännitellä ensin tiistaita ja sit (ehkä) perjantaita.. kai se tiistain uä antaa vielä lopullisen varmuuden jos se siirtopvä on se perjantai... no toivottava vaan parasta, vaikka jotenkin mulla on sellanen kuva että tuo tuoresiirto on se jolla niitä onnistumisia on enemmän saatu... mutta tosiaan en oo näitä PAS-juttuja edes lueskellut kauheesti... tekee ihan hyvää varmaan tuo tuleva kesätauko... pessimisti ei pety joten en usko vielä masua kasvattelevani muulla kuin grillin herkuilla.... :p :D

Tänään jännitetään Suomi-Ruotsi......... :wave:
 
londi ja LMLB, teille peukkuja PASeihin!! LMLB, toivottavasti saat huomenna ultrassa hyviä uutisia. Mie en niin noista PAS-jutuista tiedä, en oo kummemmin vielä perehtynyt, kun kaikki nuo on vasta syksyllä edessä.

Macy, kuulostaa mielenkiintoiselta tuo vyöhyketerapia. Onko kallista? Oiskohan siitä apua päänsärkyihin ja hartiajumeihin... Ja tähän henkiseen puoleenkin.

Huhhuh, olipa eilen varsinainen kiekkojännitys!! Jess, tulos oli toki paras mahdollinen :D. Mie pompin maalien tullessa sohvalta niin lujaa, että piti kaksinkerroin mennä kun sattui munasarjoihin. Ovulaation aika siis on käsillä, tai sit se oli jo eilen. Mullahan on nyt siis se eka femar-kierto ilman seurantaa ja ei voi kyllä erehtyä, että jotain tuolla kasvaa, on semmoset nippailut olleet viikonlopusta lähtien ja edelleenkin. Hyödynnetty on :heart:. En tosin usko, että kesällä mitään plussaa tulee, mutta yrittänyttä ei laiteta.
 
Rowan79 > Mielestäni ei ole kallista. Maksaa non 40€/h ja siitä voi saada apua monenlaisiin henkisiin ja fyysisiin ongelmiin. Itselläni välillä on vaikea saada pahaa mieltä purettua ja jumin iskiessä käyn "aukomassa" vyöhyketerapiassa. Kaikille se ei sovi (=ole avuksi), mutta kokeilla kannattaa. Alkuun tulee haastattelu taustatiedoista ja silloin kannattaa mainita hoidoista, että ne voidaan terapiahoidossa huomioida. Migreeniin olen itse saanut apua eikä kyllä hoitojen jälkeen ole muutenkaan päänsäryt enemmälti vaivanneet. Jännitysniska ja -hartijat mulla kyllä on ja kaikki rentoutuminen helpottaa kipuilua.

Tuli valvottua Suomen peli ja nyt väsyttää. Oli kyllä tämän väsymyksen arvoista. Kohta varmaankin menen jo nukkumaan, sillä huomenna on kontrolliultra ja haluan olla virkeänä. Toivottavasti tilanne näyttää hyvältä ja jatkot sujuu mukavasti.
 
Tulin kertomaan polikuulumisia. Ultrassa ei taaskaan näkynyt mitään positiivista eli paljon saman kokoisia rakkuloita vain ja limakalvokin ohut. Oli sen verran minit menkat jopa minun tyypilliseen mittakaavaani nähden, että hoitosuunnitelmaa muutettiin seuraavien kiertojen osalta. Nyt siis vielä mennään viime kierron tapaan eli eilen otin viimeisen Clomin ja tänään alkaa pistokset. Perjantaina on uusi kontrolli eli kolme pistosta laitan näin aluksi ja sitten katsotaan montako tarvitaan lisää. Pregnylillä varmistetaan ovis ja Luget tulee loppukierron tueksi.

Jos tärppiä ei tule, niin saan kesän aikana popsia jäljelle jääneet 10 Clomifenia 2 tbl/pv kp3-7 haluamassani kierrossa ilman kontrollia. Kesätauon jälkeen jätetään Clomit pois ja kypsytellään pelkillä Fostimon-pistoksilla pari hoitokierrosta. Jos ei sittenkään plussata, niin mietitään järeämpiä keinoja. Ajatukseni ovat jo ihan kesätauossa ja tauon jälkeisissä hoitokierroissa vaikka tässäkin kierrossa voi onnistaa. Lääkäri lohdutteli, että ei pidä antaa periksi. Ilmeisesti naamastani näkyi, että usko onnistumiseen on pohjalukemissa. Ovulaatio-ongelmaa lääkäri piti ilmeisenä ja limakalvon heikkoa kasvua ongelmallisena. Onneksi hoitoa muokataan jo seuraavalle kierrokselle, jos elokuun loppuun mennessä ei tärppiä ole saatu aikaan. Tuntuu kyllä, ettei pääni kestä sinne asti. Toivottavasti tämä kierto olisi nyt se The kierto. Kesätauon lähestyminen kun tekee odottamisesta entistä piinaavampaa.

Fiilikset ovat sen verran maassa, että nyt jää ihan omanapailuksi. :ashamed:
 

Yhteistyössä