kestovaipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
olen kiinnostunut kestovaipoista mutta en oikein tiedä, että minkälaisia kannattaisi ostaa. meillä poika ei enää kakkaa housuun ja hän painaa nyt 13kg. kertakäyttö vaippoja meillä menee päivässä 4. pitääkö kestoja vaihtaa useemmin? kuinka paljon kestoja pitäis olla, että niillä pärjää ja ei tarvis joka päivä pestä?

Kertokaa joku joka tietää kestoista.

Heippa!

Me aloteltiin pikkuhiljaa kestoilemaan pojan ollessa 9kk. Alussa käytin niin paljon kestoja kun riitti ja lisäksi kertiksiä. Päivässä meillä meni silloin ja oikeastaan nytkin 4-5 vaippaa. Yöllä edelleen kertis.

Minä pesen joka toinen tai kolmas päivä vaippapyykin. Eli semmonen 15 vaippaa pyörii meidän rumbassa mukana. Meillä käytössä pääosin kosteussululliset taskuvaipat ja silloin tällöin harsoja. Myös sisävaippa/kuorivaippa systeemi on alkanut kiinnostaa.

Mutta ehdottomasti kannattaa aloittaa. Mä en ensin ymmärtänyt yhtään mitään eri systeemeistä mutta kun vauhtiin on päässyt niin alkaa tajuamaan sen mikä omalle mussukalle parhaiten sopii. Ja varoituksen sana: tähän voi hurahtaa ;)

Käy katsomassa www.kestovaippainfo.fi Sieltä löytyy paljon hyvää tietoa. Meillä kestoiltu harsoilla ja vaippakuorilla ja yöllä kertiksillä (lähinnä siksi, että ei ole ollut aamulla niin hoppu vaippaa vaihtamaan). Pikkuinen nyt reilun 1v. ja vaippoja kuluu vain muutama päivässä, kun pottailukin jo onnistuu useinmiten. ajattelinkin jo siirtyä päiväaikaan harjoitteluhousuihin ja yölläkin pärjättäisiin jo kestovaipoilla.

niin vielä, meillä on ollut harsoja käytössä sellainen 18kpl ja kahdet vaippakuoret. Nyt selvittäisiin paljon vähemmillä harsoilla. Mutta eipä tarvitse hosua pyykinpesun kanssa - nyt meillä pyörii käytössä sellainen kymmenisen harsoa.

Kestoiluun voi tosiaan jäädä koukkuun... Minun tekisi vieläkin mieli välillä ostella söpösiä vaippoja vaikka typy on jo ihan päiväkuiva. Aikaisempiin kirjoituksiin lisäisin vielä että suosittelen noin isolle jo ostamaan parit harjoitteluhousutkin. Vaikkapa alkuun kotona käytettäväksi... Ovat tosi käteviä pottaharjoitteluvaiheessa, pitävät pikkuvahingot pois lattialta mutta tuntuvat melkein kun pikkupöksyiltä. Ja vielä siitä että millasia kannattaa ostaa... Jos haluat tosi helpolla päästä niin täyttövaippoja, esim fuzzy bunz. Jos taas halvemmalla niin kuorivaippa (esim. bumby)+ harso/taittoflanelli. Meillä oli vähän kaikkia, eniten käytössä kuori+taittoflanelli yhdistelmä. Jos kovin rauhaton tapaus niin kannattaa kyllä ostaa täyttövaippoja, nopea laittaa päälle vaikka lapsonen ei malttaisi kunnolla edes pysähtyä. :) Ja kannattaa pitää jokunen kertiskin laatikossa, ettei tarvi stressata pyykkäämisestä jos loppuu vaipat kesken.

Yhteistyössä