Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
Masentaa?
Kiitos vastauksista.

sanna: Itsekin olen ajatellut, että onko mullakin vaan toi tilanne "lauennut" ja siksi nyt tälläinen olo. Jotkut ihmisethän käsittelevät fyysisesti ja jotkut henkisesti ongelmia. Oon kyllä varmaan aina kuulunut tähän jälkimmäiseen ryhmään.

Kyllä ajattelin silti ilmottaa näistä oireistani sinne teratologiselle tietolaitokselle, niinkuin myös ehdotettiin.

Tällä hetkellä oikeasti melkein "raiskattu" olo, ja nyt jos saisin vielä valita, niin en ottaisi piikkiä. Toivon todella, että mullakin helpottaa nää "olot" viimeistään parin päivän päästä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Masentaa?:
Kiitos vastauksista.

sanna: Itsekin olen ajatellut, että onko mullakin vaan toi tilanne "lauennut" ja siksi nyt tälläinen olo. Jotkut ihmisethän käsittelevät fyysisesti ja jotkut henkisesti ongelmia. Oon kyllä varmaan aina kuulunut tähän jälkimmäiseen ryhmään.

Kyllä ajattelin silti ilmottaa näistä oireistani sinne teratologiselle tietolaitokselle, niinkuin myös ehdotettiin.

Tällä hetkellä oikeasti melkein "raiskattu" olo, ja nyt jos saisin vielä valita, niin en ottaisi piikkiä. Toivon todella, että mullakin helpottaa nää "olot" viimeistään parin päivän päästä.
Jokainenhan rokote voisi aiheuttaa noita oireita, joten pidä tulevaisuudessa nämä oireesi mielessäsi kun otat rokotuksia. Olin viikolla 33 raskaana ottaessani rokotteen ja minulla oli käsi kipeä, maha toimi aivan 'liian vilkkaasti' koko päivän ja illalla olin hyvin väsynyt (ja sen myötä alakuloinen). Muista, että rokotteen ottaminen voi väsyttää niin paljon, että mielikin on matalalla.

Mielestäni oireesi eivät kuulosta pahoilta rokotuksen jälkeisiltä oireilta. Moni lapsi ja aikuinen saa tosiaan päänsärkyjä, kuumetta ja muita rankempia oireita. Ne on kaikki ihan mahdollisia. Jos voit, raportoi oireesi eteenpäin. Ainakin mua pyydettiin raportoimaan rokotuksen jälkeisistä oireista, jos jotakin tulee koska haluavat kerätä tietoa oireista. Mutta normaaleiksi mun oireita kuitenkin sanottiin.

 
Two reproductive studies were conducted with AS03-adjuvanted H5N1 antigen and evaluated the effect on embryo-fetal and peri-and post-natal development in rats, following intramuscular administration. Although no definite conclusion could be reached, regarding a possible relation to treatment with the H5N1 vaccine and/or the adjuvant AS03, and other findings were considered normal, the following observations deserve to be mentioned: In the first study, there was an increased incidence of fetal malformations with markedly medially thickened/kinked ribs and bent scapula as well as an increased incidence of dilated ureter and delayed neurobehavioral maturation.

In the second study, there was an increased incidence of post-implantation loss, and the fetal variation of dilated ureter. Not all findings were observed in both studies, and hence the toxicological significance is uncertain.

http://api.ning.com/files/Fvc-90-M*9QyftXtU30izPxvk3x3sbiG3yraKLsFamY_/ArepanrixH1N1PackageInsertCranbrookVaccine20092010.pdf


Näyttäis olevan ihan sama rokote, viruskantaa ja adjuvanttia myöten.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Two reproductive studies were conducted with AS03-adjuvanted H5N1 antigen and evaluated the effect on embryo-fetal and peri-and post-natal development in rats, following intramuscular administration. Although no definite conclusion could be reached, regarding a possible relation to treatment with the H5N1 vaccine and/or the adjuvant AS03, and other findings were considered normal, the following observations deserve to be mentioned: In the first study, there was an increased incidence of fetal malformations with markedly medially thickened/kinked ribs and bent scapula as well as an increased incidence of dilated ureter and delayed neurobehavioral maturation.

In the second study, there was an increased incidence of post-implantation loss, and the fetal variation of dilated ureter. Not all findings were observed in both studies, and hence the toxicological significance is uncertain.

http://api.ning.com/files/Fvc-90-M*9QyftXtU30izPxvk3x3sbiG3yraKLsFamY_/ArepanrixH1N1PackageInsertCranbrookVaccine20092010.pdf


Näyttäis olevan ihan sama rokote, viruskantaa ja adjuvanttia myöten.


Pandemic (H1N1) 2009 briefing note 14

30 OCTOBER 2009 | GENEVA -- The Strategic Advisory Group of Experts (SAGE) on Immunization, which advises WHO on policies and strategies for vaccines and immunization, devoted a session of its 27-29 October meeting to pandemic influenza vaccines. The experts reviewed the current epidemiological situation of the pandemic worldwide and considered issues and options from a public health perspective.

Items on the agenda included the status of vaccine availability, results from clinical trials on vaccine immunogenicity, and early results from safety monitoring in countries where administration of the H1N1 pandemic vaccine is currently under way.

Vaccines for pregnant women
Concerning vaccines for pregnant women, SAGE noted that studies in experimental animals using live attenuated vaccines and non-adjuvanted or adjuvanted inactivated vaccines found no evidence of direct or indirect harmful effects on fertility, pregnancy, development of the embryo or fetus, birthing, or post-natal development.

Based on these data and the substantially elevated risk for a severe outcome in pregnant women infected with the pandemic virus, SAGE recommended that any licensed vaccine can be used in pregnant women, provided no specific contraindication has been identified by the regulatory authority.

Lähde: WHO

 
selvennys
Ja jos joku ei tieä mikä WHO on, tässä lyjykäisesti:

Maailman terveysjärjestö eli WHO (lyhenne sanoista World Health Organization) on ihmisten terveyteen keskittyvä YK:n (Yhdistyneiden Kansakuntien) elin. Se perustettiin 7. huhtikuuta 1948 ja sen päämaja on Genevessä Sveitsissä.
...
Sen päätehtävä on torjua tauteja, etenkin tärkeimpiä tartuntatauteja. Terveysjärjestö koordinoi kansainvälisiä toimia muun muassa SARS:in, malarian ja aidsin torjumiseksi ja kehittää rokotteita. Lisäksi sillä on hankkeita esimerkiksi tupakoinnin vähentämiseksi.
...
WHO käyttää kuusipykäläistä asteikkoa arvioidessaan eläinperäisten virustautien pandemiariskiä.
 
tiedonjanoinen
otsikossahan se jo tulikin, tk:ssa sanottiin että korkea kuume kuuluu asiaan, jos kuumetta ei ole ei ole myöskään sikainfluenssaa. samoin sanottiin että nuha ei kuulu oireisiin ollenkaan. kertokaas viisaat että miten se sitten sairastetaan lievänä?
 
vieras
Meillä on viruspikatestissä plussannut kipeä taapero, ollut kunnolla kipeä jo neljä päivää, sikatesti vahvistuu pian, tauti alkaa hellittää. Nyt myös puoliso kaksi päivää vuoteen omana. Tamifluta syöneet molemmat tiistaista lähtien. Toinen lapsi terve. Itsellä lievää lihaskipua ja satunnaista verenmakua suussa joitakin päiviä, mutta muutoin ihan terve ja työkykyinen - tehnyt etätöitä kotoa. Olettaisin, että oireilu omalla kohdalla on sitä lievää sairastamista.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja tiedonjanoinen:
otsikossahan se jo tulikin, tk:ssa sanottiin että korkea kuume kuuluu asiaan, jos kuumetta ei ole ei ole myöskään sikainfluenssaa. samoin sanottiin että nuha ei kuulu oireisiin ollenkaan. kertokaas viisaat että miten se sitten sairastetaan lievänä?
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/556752.asp

voi olla myös kuumeeton
 
ja
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedonjanoinen:
otsikossahan se jo tulikin, tk:ssa sanottiin että korkea kuume kuuluu asiaan, jos kuumetta ei ole ei ole myöskään sikainfluenssaa. samoin sanottiin että nuha ei kuulu oireisiin ollenkaan. kertokaas viisaat että miten se sitten sairastetaan lievänä?
http://www.keskipohjanmaa.net/gen/556752.asp

voi olla myös kuumeeton
nenän valuminen on myös yksi oireista, ei tosin ehkä kaikilla
 
tietoa ja tietoa, mitä niistä uskoa
Alkuperäinen kirjoittaja tiedonjanoinen:
otsikossahan se jo tulikin, tk:ssa sanottiin että korkea kuume kuuluu asiaan, jos kuumetta ei ole ei ole myöskään sikainfluenssaa. samoin sanottiin että nuha ei kuulu oireisiin ollenkaan. kertokaas viisaat että miten se sitten sairastetaan lievänä?

Tk:ssa on sitten valehdeltu sinulle.

Sikainfluenssa voi olla kuumeeton.


Googleta feverless h1n1 esimerkiksi.

 
tsekatkaa tätä!!
ÄLKÄÄ OTTAKO MYRKYLLISTÄ SIKAINFLUENSSA ROKOTETTA, ROKOTE.FI
SUOMESSAA ANNETTAVA ROKOTE KIELLETTY USA:ssa: AIHEUTTAA PERSIANLAHDEN SYNDROOMAA
Käytettävän "sikainfluenssa"-rokotteen ainesosien vaaroja koskevat tulokset
 
taudin kourissa
Itse olen taudin kourissa ollut jo 10 päivää. Huono olo, pää helevatin kipeä, pientä lämpöä, sitkeää yskää, kummallisia hermosärkyjä jaloissa tai vaan toisessa yms. ja ääretön voimattomuus.

Silti ottaisin rokotteen ja kunhan toivun juttelenkin lääkärin kanssa siitä kannattaako ottaa ja onko siitä hyötyä. Tulee kuitenkin pandemian toinen aalto ennen pitkää, ehkä kolmaskin....
 
äiti vm -79
Otin piikin reilu 2 viikkoa sitten, rv 28 oli menossa. Käsi meni kipeäksi samoin tein mutta sen kanssa pärjäsi. Muutaman tunnin päästä tuli vähän hömelö olo ja päätä alkoi särkemään, samalla lailla kuin silloin kun on juonut vettä liian vähän. Tankkasin nestettä ja nukuin tunnin. Kun heräsin olo oli ihan normaali.
Seuraavana iltana selässä tuntui polttavaa tunnetta ja vauva liikkui todella paljon. Tätä kesti n. puoli tuntia ja loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Ehdin jo hieman huolestua koska koskaan ennen ei moista selkäkipua ole ollut.
Meni 3 päivää kun tuli kamala nuha, nenä oli aivan tukossa ja vuoti kuin seula. Seuraavana päivänä ei ollut enää kuin kipeä nenä ja jälkimainingit. Keuhkoihin kerkesi mennä sen verran että viikon verran rohisi ja limaa nousi. Sairastan (infektio)astmaa.

En ole katunut piikin ottoa, onneksi sain niin ajoissa. Nyt meidän kylällä tauti pahimmillaan ja useimpia ei keretty rokottaa läheskään ajoissa. Olen enemmän kuin kiitollinen että kerrankin täällä tuppukylässä asiat oli järjestetty mallikkaasti. Neuvolasta tuli tekstiviesti milloin saa tulla rokotteen halutessaan ottamaan ja heti sinne pääsikin kun paikan päälle meni.
 
Mietin vain, kun kuulin tuossa Ylä-Savossa olevan ihan kamala epidemia menossa, että mitenkähän se todistetaan? Jos kaikki testausta haluavat eivät saa testausta ja osa testatuista on todistettu olevan ihan normaalin syysflunssan kourissa siellä... ja kuitenkin siellä on tällä hetkellä minun saamien tietojen mukaan ihan järkyttävä epidemia...

Kuinka paljon Suomessa "todetuista" tapauksista on oikeasti ihan vain flunssaa? Kun ei kuitenkaan kaikkia flunssassa olevia testata tapauksien todentamiseksi... Meilläkin on perheessä tällä hetkellä epidemia menossa, joskin ei kyllä ole sikaa... Mekin varmaan median mukaan olemme siis sikaflunssassa...

Tätä on jotenkin paisuteltu niin kamalasti. Minä en aio rokotuttaa meidän perheestä ketään. Jos me kuollaan johonkin tautiin, niin se varmaan sitten menee niin. En millään viitsisi panikoida ihan hirvittävästi. Voinhan kuolla alkuvuodesta sitten ihan normi influenssaankin ja sen jälkitauteihin....
 
äitykkä
Ei kai varsinaiseen sikainfluenssaan terve ihminen helposti kuolekaan. Ihan kuin ei kuole kausi-influenssaankaan.

Jos on jokin perussairaus, tauti on hengenvaaarallinen. Pienille lapsille myös hyvin vaarallinen JOS virus aiheuttaa viruskeuhkokuumeen. Siihen on kuollut iso osa USA: ssa kuolleista perusterveistä pikkulapsista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
No jos meinaa ravinnosta sen riittävän d-vitamiinin saada ni sillon on syötävä massiiviset määrät kalaa. Nykypäivänä kaloista löytyvien myrkkyjen takia ei tosiaan kannata lähteä sille linjalle, vaan ottaa mieluummin purkista.

Ite hylkään rokotteen monesta muustakin syystä kuin vain elohopean takia. Otan mieluummin d-vitamiinia.
Että ravinnosta saa tarpeellisen määrän d-vitamiinia pitää syödä kalaa 2 kertaa viikossa ja juoda päivässä 3 lasia maitoa. Ei minusta kuulosta massiiviselta kalansyönniltä. Ainakin näin tämän päiväisessä Tiede-lehdessä jossa itse asiassa on suuri artikkeli d-vitamiinista ja vaikutuksesta influenssaan jne.
Pitääkin käydä lukemassa, kiitos vinkistä. Voitko kuitenkin lyhyesti laittaa noita suositeltuja määriä artikkelista? Ei taida olla lähellekään 150ug? Nuo tiede-lehden suositukset tulevat minulla kyllä täyteen.
Ja kun vastausta ei tullut, niin kävin itse lukemassa. Eli aikuiselle 50ug maksimissaan. Mustaihoisilla naisilla olivat testanneet tavan influenssaan, jolloin 25ug vähenti sairastumisia huomattavasti ja 50ug poisti sairastumiset kokonaan. Itse otan nyt 40ug lisä D:ta ja lisäksi vielä rokotteen.
 
Tinii harmaana
Pakko laittaa tänne toiseen ketjuun kirjoittamani yölliset laskelmat rauhoittamaan hysteerikkoja :)

'Mutta ajatelkaa sitä että jos jenkeissä on väestöä yli 305milj joista alle kymmenesosa eli 22milj on sairastunut ja heistä taas kuollut tämä 4000henk (0,02%) ja tästä 20% on perusterveitä eli 800henk.

800 kuollutta perustervettä ja väestöä 305milj, mikä lienee prosentti?
Pyöristettynä 0,0003% eli Suomen väkiluvusta (n.5milj) tämä tarkoittaisi 15 kuollutta perustervettä. (ilman pyöristystä prosentti muistaakseni 0,000282 joka tarkoittaisi 13 kuollutta)

Onko tässä nyt todellakin aihetta hysteriaan??

Itse olen kovasti pelännyt kyseistä tautia mutta tämä uutinen oli minulle hyvin positiivinen ja silmiä avaava :)'
 
näin
Kun Risikko nyt ilmoitti, että kaikki suomalaiset rokotetaan, on aivan varma, etten lähde jouluostoksille. Evvvk. Mies on saanut rokotteen ja lapsi saa. Mies ostaa itselleen ja lapselle lahjat ja that's it.
 
huoh
Kannattaa vähän miettiä ottaako raskaana olevana rokotteen koska usasta on alkanut valua tietoa että siellä on alkanut naisilla tulla keskenmenoja 1-2 päivää rokotteen ottamisen jälkeen.

Vauva syntyy kuolleena.

http://community.babycenter.com/groups/a1296095/june_2010_birth_club

Teitä oli varotettu ottamasta rokotetta mutta kaikki jotka synnytätte nytten kuolleita vauvoja ni saatte just sen mihin älykkyytenne tällä pallolla riitti. Idiootit.
 
Niinistö huolestui valtioneuvoston rokottamattomuudesta. Se, ettei edes poliittisen eliitin kohdalla poiketa rokotusohjelmasta, herätti minussa rajua ylpeyttä maamme puolesta. Se oli varmaan tarkoituskin. Sekä eduskunnan puhemies että valtioneuvosto saivat nyt sulan hattuunsa.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Kannattaa vähän miettiä ottaako raskaana olevana rokotteen koska usasta on alkanut valua tietoa että siellä on alkanut naisilla tulla keskenmenoja 1-2 päivää rokotteen ottamisen jälkeen.

Vauva syntyy kuolleena.

http://community.babycenter.com/groups/a1296095/june_2010_birth_club

Teitä oli varotettu ottamasta rokotetta mutta kaikki jotka synnytätte nytten kuolleita vauvoja ni saatte just sen mihin älykkyytenne tällä pallolla riitti. Idiootit.
Kiitos varoituksesta.

Ehkä nyt kuitenkin luotan enemmän asiantuntijoihin ja muuhun lähteistöön tässä tapauksessa kuin keskusteluryhmiin. Näistä keskenmenoista tullaan kyllä puhumaan julkisesti vielä jos ne rokotteesta tapahtuivat. Kannattaa muistaa että raskaana olevia on rokotettu heinäkuusta lähtien joten jos rokotteessa olisi jokin aine joka laukaisisi keskenmenon niin siitä olisi meillä jo tietoa.

Kanattaa muistaa että keskenmenot on valitettavan yleisiä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä