Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
miu
Alkuperäinen kirjoittaja huoh vaan itselles.:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
http://theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1744%3Ashocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stories-fr
No just ja tässähän te rokotevastustajat olette huutaneet koko ajan, että tuo adjuvanttina oleva skvaleeni tappaa sikiöt ja nää rokotetut naiset ovat juuri jenkkejä joille ei ole annettu adjuvantillista rokotetta. Päättäkää nyt että onko tää rokote teidän mielestä vaarallinen vai ei. Urpot.
En kyseistä linkkiä avannut enkä kommentoi siihen, kommentoin vaan sinun kärkkääseen kirjoitukseesi. Onko syytä alkaa urpoksi ketään haukkumaan? Ja jos joku ei rokotetta halua ja joku toinen sen taas haluaa, niin pitääkö näiden alkaa keskenään asiasta sotimaan. En ymmärrä..
 
huoh vaan itselles.
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh vaan itselles.:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
http://theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1744%3Ashocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stories-fr
No just ja tässähän te rokotevastustajat olette huutaneet koko ajan, että tuo adjuvanttina oleva skvaleeni tappaa sikiöt ja nää rokotetut naiset ovat juuri jenkkejä joille ei ole annettu adjuvantillista rokotetta. Päättäkää nyt että onko tää rokote teidän mielestä vaarallinen vai ei. Urpot.
En kyseistä linkkiä avannut enkä kommentoi siihen, kommentoin vaan sinun kärkkääseen kirjoitukseesi. Onko syytä alkaa urpoksi ketään haukkumaan? Ja jos joku ei rokotetta halua ja joku toinen sen taas haluaa, niin pitääkö näiden alkaa keskenään asiasta sotimaan. En ymmärrä..
No kun tämä huoh haukkui raskaana olevia rokotteen ottajia ensimmäisenä idiotteiksi niin ajattelin pudottautua saman apinan tasolle ja haukkua häntä urpoksi. Ihme kun et siihen tarttunut vai johtuiko nyt tämä siitä, että minun kirjoitus ei miellyttänyt, mutta vastustajan kylläkin. Mua ei kiinnosta paskan vertaa ottaako joku rokotteen, vaan se että täällä levitetään todella virheellistä propagandaa rokotteesta ja SE saa ihmiset hysteriaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh vaan itselles.:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
http://theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1744%3Ashocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stories-fr
No just ja tässähän te rokotevastustajat olette huutaneet koko ajan, että tuo adjuvanttina oleva skvaleeni tappaa sikiöt ja nää rokotetut naiset ovat juuri jenkkejä joille ei ole annettu adjuvantillista rokotetta. Päättäkää nyt että onko tää rokote teidän mielestä vaarallinen vai ei. Urpot.
En kyseistä linkkiä avannut enkä kommentoi siihen, kommentoin vaan sinun kärkkääseen kirjoitukseesi. Onko syytä alkaa urpoksi ketään haukkumaan? Ja jos joku ei rokotetta halua ja joku toinen sen taas haluaa, niin pitääkö näiden alkaa keskenään asiasta sotimaan. En ymmärrä..
Mä ymmärrän hyvin tän kommentin. Siinä kommentoitiin rokotteenvastustajien argumentointia, joka oikeasti on suoraan sanottuna täysin vailla järkeä. He valitsevat "tutkimustuloksia" ja uutisia sieltä täältä ja napaavat heidän teoriaansa sopivan osan. Niinkuin tässäkin tapauksessa: ensin vaahdotaan, että suomen rokote on vaarallinen koska siinä on sikiökuolemia aiheuttavaa adjuvanttia. Tämä todistetaan sillä, että jenkeissä tämä rokote on kielletty. Ja nyt yhtäkkiä vedotaan siihen, että jenkeissä tullut niin ja niin paljon keskenmenoja. Mikä teidän mielestä siinä rokotteessa olikaan vaarallista. Ja pitäisikö suomessa antaa raskaana oleville adjuvantitonta rokotetta vai ei rokotetta ollenkaan? Entä mitä sanotte tutkimustuloksiin, jotka kertovat keskenmenon riskin huomattavasta noususta sikainfluenssan sairastavilla? Loogisuutta peliin, kiitos.

Itse olen sitä mieltä, että tietysti jokainen tekee päätöksesnsä itse. Mutta kyllä toivottavaa olisi, että päätös tehtäisiin oikeisiin tietoihin perustuen ja jos ei tehdä, niin ei niitä omasta päästä vedettyjä johtopäätöksiä pidä ääneen tulla laukomaan, kun moni ottaa ne sitten tosissaan!
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja huoh vaan itselles.:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh vaan itselles.:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
http://theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1744%3Ashocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stories-fr
No just ja tässähän te rokotevastustajat olette huutaneet koko ajan, että tuo adjuvanttina oleva skvaleeni tappaa sikiöt ja nää rokotetut naiset ovat juuri jenkkejä joille ei ole annettu adjuvantillista rokotetta. Päättäkää nyt että onko tää rokote teidän mielestä vaarallinen vai ei. Urpot.
En kyseistä linkkiä avannut enkä kommentoi siihen, kommentoin vaan sinun kärkkääseen kirjoitukseesi. Onko syytä alkaa urpoksi ketään haukkumaan? Ja jos joku ei rokotetta halua ja joku toinen sen taas haluaa, niin pitääkö näiden alkaa keskenään asiasta sotimaan. En ymmärrä..
No kun tämä huoh haukkui raskaana olevia rokotteen ottajia ensimmäisenä idiotteiksi niin ajattelin pudottautua saman apinan tasolle ja haukkua häntä urpoksi. Ihme kun et siihen tarttunut vai johtuiko nyt tämä siitä, että minun kirjoitus ei miellyttänyt, mutta vastustajan kylläkin. Mua ei kiinnosta paskan vertaa ottaako joku rokotteen, vaan se että täällä levitetään todella virheellistä propagandaa rokotteesta ja SE saa ihmiset hysteriaan.
Okei, en huomannut tätä aloittajan kommenttia. En kyllä tarkoituksella vain sinun tekstiä kommentoinut..Itseänikin ärsyttää juuri se, että palstalla levitellään virheellistä informaatioa paniikissa. Joko itse sikainfluenssasta tai rokotteesta.
 
vieras
http://yle.fi/alueet/tampere/2009/11/sikainfluenssarokotteen_vaikutusta_tutkitaan_tamperelaisilla_1157656.html

"Rokotteen kehittämisen kautta ei meneillään olevaan tautiaaltoon ehditä juuri vaikuttaa, mutta tuleviin epidemioihin varautumisessa työllä on suuri merkitys. Virus voi muuntautua seuraavaan epidemiaan mennessä, mutta kaikella nyt kerättävällä tiedolla on silti suuri merkitys. Tieto on tärkeää myös hoidon kehittämisen kannalta. "
 
vieras
http://yle.fi/alueet/turku/2009/11/ala_laakitse_flunssaa_aspiriinilla_1157584.html

"Influenssaoireiden lääkitseminen asetyylisalisyylihapolla eli aspiriinilla voi olla vaarallista. Infektiolääkäri Reijo Peltonen Turun yliopistollisesta keskussairaalasta varoittaa, että seurauksena voi olla vakava Reyen syndrooma. "
 
tähän sit
entäs me nuoret, joilla on se pelätty kamala perussairaus? Joka ei tappais meitä muuten, mutta nyt yhtäkkiä tappaakin ja te väitätte et oltais kuoltu muutenki?
Kamalan ilkeitä ihmisiä.... onko se joku "oma puolustus" et joo, sillä oli se diabetes tai reuma tms ja se olis kuollu muutenki"
vit.tu mä sanon, että ilman tätä sikainfluenssaa me oltais eletty vaikka miten monta vuotta, ettäs tiedätte!
 
rok
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://yle.fi/alueet/turku/2009/11/ala_laakitse_flunssaa_aspiriinilla_1157584.html

"Influenssaoireiden lääkitseminen asetyylisalisyylihapolla eli aspiriinilla voi olla vaarallista. Infektiolääkäri Reijo Peltonen Turun yliopistollisesta keskussairaalasta varoittaa, että seurauksena voi olla vakava Reyen syndrooma. "

siis mitkä lääkkeet sitten käy?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rok:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://yle.fi/alueet/turku/2009/11/ala_laakitse_flunssaa_aspiriinilla_1157584.html

"Influenssaoireiden lääkitseminen asetyylisalisyylihapolla eli aspiriinilla voi olla vaarallista. Infektiolääkäri Reijo Peltonen Turun yliopistollisesta keskussairaalasta varoittaa, että seurauksena voi olla vakava Reyen syndrooma. "

siis mitkä lääkkeet sitten käy?
Samasta uutisesta:

"Nykyisin runsaasti käytetyt parasetamoli-pohjaiset tulehduskipulääkeet ovat turvallisia flunssaoireiden lääkitsemisessä. "
 
Muumi65
Kuinka moni on ottanut lapsensa pois päivähoidosta siksi aikaa, kunnes rokotesuoja saatu? Itse mietin asiaa parhaillaan, kun 5-vuotias päivähoidossa ja kotona 1.5- vuotias.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samasta uutisesta:

"Nykyisin runsaasti käytetyt parasetamoli-pohjaiset tulehduskipulääkeet ovat turvallisia flunssaoireiden lääkitsemisessä. "
Hassua, minusta parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. "Parasetamolin erilaisesta vaikutusmekanismista johtuen sen teho ja erityisesti sen haitat ovat erilaisia kuin tulehduskipulääkkeillä" sanotaan eräässä dokumentissa. Sinällään merkityksetön asia, kunhan mainitsin viestilaskuria kasvattaakseni.
 
hanski
tehdä, nimittäin jos aattelee, että kausi-influenssa aalto ei oo edes viel juurikaan alkanut Suomessa, joten melkein kaikki influenssa-oireilevat on sikainfluenssan kourissa.. ja influenssan oireethan me kaikki jo tiedetään; korkea kuume, yskä, päänsärky, vatsavaivat jne.
 
hunnye
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi65:
Kuinka moni on ottanut lapsensa pois päivähoidosta siksi aikaa, kunnes rokotesuoja saatu? Itse mietin asiaa parhaillaan, kun 5-vuotias päivähoidossa ja kotona 1.5- vuotias.
mut nyt on jo liian myöhäistä, tyttö röhii korkeessa kuumeessa ja loppuperhe oottaa omaa vuoroaan :( ota vaan pois jos on mahis, ainakin pienentää riskiä sairastua ennen rokote-suojaa
 
rumaruu harmaana
Mun sisko on sikaepäilyn vuoksi sairaalassa. Kuume- ja muiden oireiden lisäksi oli RR alkanut putoamaan. Alin mittaus 40/40. Tänään saadaan testin tulokset.
 
tlll
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samasta uutisesta:

"Nykyisin runsaasti käytetyt parasetamoli-pohjaiset tulehduskipulääkeet ovat turvallisia flunssaoireiden lääkitsemisessä. "
Hassua, minusta parasetamoli ei ole tulehduskipulääke. "Parasetamolin erilaisesta vaikutusmekanismista johtuen sen teho ja erityisesti sen haitat ovat erilaisia kuin tulehduskipulääkkeillä" sanotaan eräässä dokumentissa. Sinällään merkityksetön asia, kunhan mainitsin viestilaskuria kasvattaakseni.
eihän se p.arasetamoli ookaan mikään tulehduskipulääke.. Tarkoitettiinkohan tuossa uutisessa nyt sitten paljon käytettyä tulehduskipulääkettä (ipubrofeeni) vai sitä tavallista vatsaystävällistä parasetamolia, joka ei siis ole tulehduskipulääke? Kumpi se nyt sitten oli turvallista käyttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanski:
tehdä, nimittäin jos aattelee, että kausi-influenssa aalto ei oo edes viel juurikaan alkanut Suomessa, joten melkein kaikki influenssa-oireilevat on sikainfluenssan kourissa.. ja influenssan oireethan me kaikki jo tiedetään; korkea kuume, yskä, päänsärky, vatsavaivat jne.
Täältä kun katsoo http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf niin sieltä näkyy että itse asiassa kausi-influenssaa on testattu enemmän kuin sikainfluenssaa. Osittain on tilastoharhaa kun tuolla lukee että alkuun kaikki testitulokset lukevat kausi-influenssan sarakkeessa mutta eiköhän ne kuitenkin viikottain päivity, joten kyllä niitä suunnilleen saman verran on testattu.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi65:
Kuinka moni on ottanut lapsensa pois päivähoidosta siksi aikaa, kunnes rokotesuoja saatu? Itse mietin asiaa parhaillaan, kun 5-vuotias päivähoidossa ja kotona 1.5- vuotias.
Minä otin. Tämän viikon ollut pois silmätulehduksen ja lievän kuumeen vuoksi pois muutenkin ja eilen soitin, etten tuo vielä ensi viikollakaan lasta hoitoon. :) Vauva (pian 5kk) kotona ja isomman lapsen päikkärissä on jo sikainfluenssa, mutta niin on kyllä koululaisen luokassakin..

Epäilen kyllä hiukan voisiko myös meidän perheen lievä kuumeilu ja kovat kurkkukivut olla lievempi versio tuosta si:stä.
 
Öh?
Tietäisköhän joku, että miten pitkään aikaan ei sitä parasetamolia saa käyttää, kun on sen rokotteen ottanut? Kaverille sanottiin, että sen ensimmäisen vuorokauden rokotuksen jlk tulisi olla ottamatta, mutta sen jlk voi ottaa.. Mietin vaan kun oon tolle lapsoselle ti ottanut rokotteen ja oon nyt to-pe ja pe-la välisinä öinä joutunut sille supon laittamaan. Ensin to-pe yönä nousi kuume korvatulehduksen vuoksi ja viime yönä oli ilmeisesti rokotus kohta niin kipeä, ettei millään nukkunut.. niin vaikuttikohan toi nyt pahasti sen rokotteen tehoon? :/
 
sahrami
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja hanski:
tehdä, nimittäin jos aattelee, että kausi-influenssa aalto ei oo edes viel juurikaan alkanut Suomessa, joten melkein kaikki influenssa-oireilevat on sikainfluenssan kourissa.. ja influenssan oireethan me kaikki jo tiedetään; korkea kuume, yskä, päänsärky, vatsavaivat jne.
Täältä kun katsoo http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf niin sieltä näkyy että itse asiassa kausi-influenssaa on testattu enemmän kuin sikainfluenssaa. Osittain on tilastoharhaa kun tuolla lukee että alkuun kaikki testitulokset lukevat kausi-influenssan sarakkeessa mutta eiköhän ne kuitenkin viikottain päivity, joten kyllä niitä suunnilleen saman verran on testattu.
Luit väärin tilastoa. Myös H1N1 kuuluu A-viruksiin. Sehän on (A)H1N1. Itsekin luin alkusyksystä tuota väärin, ennen kuin tajusin.

Siis eka sarake on KAIKKI A-virukset yhteensä, toka on (A)H1N1-virukset tästä ekasta ryhmästä.
 
hanski
ajanjaksossa 09.11.-15.11. on YHTEENSÄ 501 A-virus- influenssaa todettu, joista 404 on todettu sikainfluenssaksi. Eli silloin on huomattavasti enemmän sikainfluenssaa liikkeellä mitä kausi-influenssaa. Tulkitsinko oikein?
 
myy
ketju on niin kovin pitkä, 16 sivua jaksoin lukea...

osaako joku kertoa, että mitä tauteja tosta rokotteesta nyt sitten voi mahdollisesti saada 10v sisällä ? musta kun tuntuu tyhmältä, että maailmanlaajuisesti rokotetaan ihmisiä jos olis pieninkin pelko että siitä voi saada jonkun tappavan/lamaannuttavan taudin.
 
yksi
Oijoi. Pakko laittaa linkki. Olen nauranut tälle niin, että vatsaan koskee. Sikainfluenssa vauhkoaminen on jo osittain hulvatonta, mutta tuo uutinen/propaganda iski nauruhermoon. Tahatonta komiikkaa :)

209.85.135.132/search?q=cache:H90EU4XTXR0J:www.sikainfluenssa.fi/rokote/elainkokeet/+http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/elainkokeet/&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a"

Toivottavasti linkki toimii. Tuo on jo poistettu virallisesti noilta sivuilta, mutta Googlen muistista löytyi.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
Oijoi. Pakko laittaa linkki. Olen nauranut tälle niin, että vatsaan koskee. Sikainfluenssa vauhkoaminen on jo osittain hulvatonta, mutta tuo uutinen/propaganda iski nauruhermoon. Tahatonta komiikkaa :)

209.85.135.132/search?q=cache:H90EU4XTXR0J:www.sikainfluenssa.fi/rokote/elainkokeet/+http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/elainkokeet/&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a"

Toivottavasti linkki toimii. Tuo on jo poistettu virallisesti noilta sivuilta, mutta Googlen muistista löytyi.

Siis tämä tekstikö?


Sikainfluenssarokotteen valmistaja GlaxoSmithKline on testannut rokotetta eläinkokeilla. Eläinkokeissa hyväksikäytettiin yksinomaan frettejä.

Lähde: Euroopan lääkevirasto (EMEA/540835/2009, Liite 1)


 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä