Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
=(
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
^^Olen myös halukas lukemaan ko. tutkimustuloksia, mutta kukaan ei ole osannut laittaa linkkiä tms., josta halutut tutkimukset löytyisivät.

Onko sellaisia muka olemassa?


Nainen, joka kuoli nyt, oli käynyt jo ottamassa viime viikolla rokotteen.
 
voi boring
Oletteko te nyt hieman jälkijunassa? Eihän tuosta adjuvantillisesta uudesta rokotteesta ole pitkäaikaisia tutkimuksia jos rokote on uusi. Ei hyvää päivää. Mistä ihmeen metsänkolosta ihmiset on nyt herännyt tähän tautiin ja rokotteisiin kun näistä on vaahdottu jo kuukausi tolkulla.
 
hmmm
Omituista myös että hetkeä ennen Tamiflu:n vanhenemispäivää ilmestyy toinen influenssavirus johon (yllätys, yllätys) tehoaa Tamiflu. Melkein jäi valmistajalla käteen miljardeja Tamiflu tabletteja... olipa hyvä että tuli sikainfluenssa niin saadaan nekin myytyä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Omituista myös että hetkeä ennen Tamiflu:n vanhenemispäivää ilmestyy toinen influenssavirus johon (yllätys, yllätys) tehoaa Tamiflu. Melkein jäi valmistajalla käteen miljardeja Tamiflu tabletteja... olipa hyvä että tuli sikainfluenssa niin saadaan nekin myytyä.
Paitsi että nuo tehoavat myös kausi-influenssaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jotain youtube videoita ruveta nyt tänne linkittään koko kansan iloksi ... :saint: ... Menee vähän yli jo tuo ilman nikkiä rokote vastaisuus! Anna olla jo herranjumala...
Minua ainakin kiinnostaa myös ne toiset puolet näistä jutuista.. tietysti pääsis helpommalla kun ei edes tietäis niistä mitään. Sais mennä muiden mukana ja ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan :)

Ei ole rokotevastaisuutta, jos ottaa selville myös muiden asiantuntijoiden mielipiteitä ja lukee myös niistä toisista tutkimuksista :) Jotkut rokotteet ovat ihan hyödyllisiäkin. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi niin moni infektiolääkäri ja asiantuntija on eri mieltä tästä rokotteesta? Et tietenkään, koska todennäköisesti et edes lue tai kiinnostu mielipiteistä jotka eivät vastaa yleistä käsitystä. Ei pahalla, kuten sanoin niin se on todellakin helpompi tie. Mullekin tämä tiedon hankkiminen avautui vasta kun saimme pysyvän haitan yhdestä rokotteesta.

Hyvää jatkoa sullekin ;)
olen kuullut jo sadassa eri ketjussa tuosta pysyvästä haitasta perheessänne, mutta et sinä kuitenkaan koskaan voi varmaksi todeta että tätä haittaa ei teillä olisi jos rokote olisi jäänyt ottamatta, samantapainen EPÄILY löytyy lähipiiristäni. Ja olen todellakin hakenut TIETOA rokotteesta, mutta minun käsitykseni tiedon hausta ei todellakaan liity mihinkään youtube "tietoon".


 
MIKSI ROKOTETTA EI SAA
Nyt minäkin pelkään :( Mitä tämä on, ettei rokotetta saa???????? Mun mies saa perussairauden takia ja lapsi saa ikänsä vuoksi. Minäkö kuolen???????????????????????????????
 
hei!
Alkuperäinen kirjoittaja MIKSI ROKOTETTA EI SAA:
Nyt minäkin pelkään :( Mitä tämä on, ettei rokotetta saa???????? Mun mies saa perussairauden takia ja lapsi saa ikänsä vuoksi. Minäkö kuolen???????????????????????????????
No, jos et saa rokotetta nyt näitten ensimmäisten joukossa, tarkoittaa se sitä, että olet perusterve ihminen etkä kuulu riskiryhmään. Sinulla on siis suurella todennäköisyydellä erinomaiset edellytykset selvitä taudista hengissä! :) Älä siis huoli!
 
sama
^ Piti vielä sanoa, että nuo menehtyneethän ovat olleet pitkäaikaissairaita sitä pikkutyttöä lukuunottamatta. Hänkin menehtyi, koska ei saanut hoitoa.
 
HUOM!

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Raportoikaa tuonne jos teillä on tullut rokotteesta oireita! Etenkin raskaana olevat jotka olette saaneet supistuksia tms. niin olkaa ystävällisiä. Näin saadaan kerättyä tietoa rokotteesta lisää.

"Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500
(normaalihintainen puhelu)

Jos olet saanut H1N1-rokotteen raskauden aikana, soita Teratologiseen Tietopalveluun. Keräämme tietoa sen käytöstä raskauden aikana. Rokotetta pidetään turvallisena ja viranomaiset suosittelevat sitä raskaana oleville. "
 
HH
Lääkkeiden käytön lisääntyminen kasvattaa väistämättä myös erilaisten haittojen ja sivuvaikutusten määrää. Lääketeollisuus korostaa kuitenkin hyötyjä ja todistelee tehoa itse rahoittamillaan tutkimuksilla mielummin, kuin kertoo kivuliaista ja kiusallisista, jopa hengenvaarallisista haittavaikutuksista.

Esimerkiksi kuolemaa niittänyt tulehduskipulääke Vioxx vedettiin markkinoilta vasta siinä vaiheessa kun yli 3000 lääkkeen käyttäjää oli menehtynyt lääkevalmisteen sivuvaikutuksena saatuun sydänpysähdykseen ja reilut sata saanut halvauskohtauksen.


Monet kansainvälisesti arvostetut tutkijat varoittelivat lääkevalmisteen käyttöön liittyvistä riskeistä, mutta heidät peloteltiin hiljaisiksi lääkeyrityksen toimesta erilaisin herjauskampanjoin. Tutkijoiden tieteellinen ura uhattiin mitätöidä ja tehdä arvottomaksi lääketeollisuuden järjestämällä mustamaalausprojektilla.


http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?993844
 
Pakko oli tulla tähän ketjuun, vaikka tää puheenaihe vähän ärsyttääkin. En koko ketjua jaksa lukea, joten kysynpä nyt, että onko joku sairastanut SI:n kuumeettomana? Olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on tauti todettu nyt ja tänään itselläni alkoivat ihan yhtä-äkkisesti lihaskivut, tuntuu kuin joka paikka olisi jumissa, päähän sattuu, puhua ei kärsi kun koko kaulan alue tuntuu olevan jotenkin tukossa. Sirdalud ja Voltaren tabletti eivät ole auttaneet ollenkaan. Mietin vain että olisiko tätä tautia vai jotain muuta, huomenna olen kuitenkin soittamassa tk:een jos ei olo ole aamulla helpottanut.
 
kipi
^^ Suurin osahan sairastaa taudin ihan huomaamattaan kuumeettomana, kuten jo moneen otteeseen todettu. Voi olla tautia tai voi olla ettei olekaan...soita tk:n aamulla
 
katrinainen harmaana
Norjassa nyt yli 900 000 tartuntaa. koko yhteiskunta käy täällä hiukan ylikierroksilla. vieläkään ei tiedetä onko epidemian huippu nyt saavutettu vai paheneeko tilanne tästä. Ihanaa olla täällä viimeisillään raskaana...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen harmaana:
Norjassa nyt yli 900 000 tartuntaa. koko yhteiskunta käy täällä hiukan ylikierroksilla. vieläkään ei tiedetä onko epidemian huippu nyt saavutettu vai paheneeko tilanne tästä. Ihanaa olla täällä viimeisillään raskaana...
aika kovasti on epidemia lyönyt sinne norjaan:( ja tosi suuri määrä väestölukuun nähden sairastunut vielä. millä mallilla siellä on rokotukset, milloin ne alotettiin?
toivottavasti se on nyt huipulla ja alkaa pikkuhiljaa taittua.

 
katrinainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen harmaana:
Norjassa nyt yli 900 000 tartuntaa. koko yhteiskunta käy täällä hiukan ylikierroksilla. vieläkään ei tiedetä onko epidemian huippu nyt saavutettu vai paheneeko tilanne tästä. Ihanaa olla täällä viimeisillään raskaana...
aika kovasti on epidemia lyönyt sinne norjaan:( ja tosi suuri määrä väestölukuun nähden sairastunut vielä. millä mallilla siellä on rokotukset, milloin ne alotettiin?
toivottavasti se on nyt huipulla ja alkaa pikkuhiljaa taittua.
Täällä nyt 17% väestöstä sairastanut sikainflun. Tällä hetkellä noin 500 000 sairaana. Riskiryhmistä yli puolet rokotettu. Riippuen kunnasta. nyt rokotetaan terveitä lapsia, mutta automaattisesti ollaan nyt myöhässä. Tamiflu on vapautettu käsikauppaan ja koulut/pk:t toimivat aikamoisessa oppilas ja henkilökunta vajeessa. Rokotukset aloitettiin samaan aikaan suomen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Pakko oli tulla tähän ketjuun, vaikka tää puheenaihe vähän ärsyttääkin. En koko ketjua jaksa lukea, joten kysynpä nyt, että onko joku sairastanut SI:n kuumeettomana? Olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on tauti todettu nyt ja tänään itselläni alkoivat ihan yhtä-äkkisesti lihaskivut, tuntuu kuin joka paikka olisi jumissa, päähän sattuu, puhua ei kärsi kun koko kaulan alue tuntuu olevan jotenkin tukossa. Sirdalud ja Voltaren tabletti eivät ole auttaneet ollenkaan. Mietin vain että olisiko tätä tautia vai jotain muuta, huomenna olen kuitenkin soittamassa tk:een jos ei olo ole aamulla helpottanut.

Me luullaan, että ollaan sairastettu ja mä vielä sain jälkitaudin, joka on tyypillistä sikaflunssalle eli mulla oli vaan outoa oloa mahassa jotenkin sekasin maha, mut en ykänny ja sit oli selkeesti kahden viikon flunssa, väsynyt olin, ei kuumetta. Jälkitauti iski heti flunssan jälkeen (virtsatietulehdus).
 
täällä aletaan jo rokottaa 3-7-vuotiaita lapsia huomenna, eli meidän vanhin poika saa sen myös nyt jo. miehen rokotuksesta ei tietoakaan ja vauva 5,5kk saa sen vasta joulukuun alussa joten luulen että vähän myöhäiseksi jää..
tosissaan tossa jo aiemmin kirjoitin että en ole uskonut että tää tauti olis tosissaan niin suuri vaara kuin maalaillaan mutta kyllä näiden uusien uutisten valossa alkaa jo hieman pelko hiipiä mieleen..
mun oireet paheni eilen roktuksen jälkeen ja olin tosi kipeä eilisen ja voin vain kuvitella millaisena olisin taudin sairastanut jos se olisi tullut..
varsinkin tuota norjan tilannetta kun seuraa niin kauhistuttaa..

toivon vain että mahdollisimman moni ehtii rokotteen saada ajoissa.
 
Guest
Eikös Norjassa epäillä olevan eri H1N1 viruskantaa kuin meillä Suomessa? Mikäli näin on, on meidän ja Norjan välistä tilannetta turha verrata. Ruotsissa epidemia on ilmeisesti ollut huomattavasti lievempi ja siellä se näyttää pysähtyneen todennäköisesti voimakkaana jylläävän perusflunssan takia. Tutkijat ovat sitä mieltä, että hengitysteihin ei ainakaan kovin helposti pääse useampi kuin yksi virus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Moni on kirjoittanut tämän uuden rokotteen tutkimustuloksista eri foorumeille, mutta selventäisikö joku minulle että mistä näitä uuden rokotteen tutkimustuloksia oikein saa?

Kun THL:kään ei saa sopimuksen mukaan julkaista lääkevalmistajien tutkimustuloksia? Onko tutkimuksissa myös selvennetty uuden rokotteen keski- ja pitkäaikais vaikutuksia?

En hae nyt vanhojen rokotteiden tutkimustuloksia, joiden avulla voisi päätellä sikainfluenssarokotteen vaikutuksia, vaan tämän kyseisen Suomeen tilatun adjuvantillisen rokotteen tutkimustuloksia.

Lukisin mielelläni itse tutkimustulokset, sillä ne kiinnostavat minua.
WHO:n sivuilta pääset hyvin eteenpäin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Guest:
Eikös Norjassa epäillä olevan eri H1N1 viruskantaa kuin meillä Suomessa? Mikäli näin on, on meidän ja Norjan välistä tilannetta turha verrata. Ruotsissa epidemia on ilmeisesti ollut huomattavasti lievempi ja siellä se näyttää pysähtyneen todennäköisesti voimakkaana jylläävän perusflunssan takia. Tutkijat ovat sitä mieltä, että hengitysteihin ei ainakaan kovin helposti pääse useampi kuin yksi virus.
Kllä tässä tilanteessa voi hyvin verrata. Ollaan sitten vertaamatta, jos oikeasti radikaalisti erilainen viruskanta löytyy. Se miksi epidemia iskee yhteen maahan voimakkaammin kuin toiseen, on hyvin monen asian summa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jotain youtube videoita ruveta nyt tänne linkittään koko kansan iloksi ... :saint: ... Menee vähän yli jo tuo ilman nikkiä rokote vastaisuus! Anna olla jo herranjumala...
Minua ainakin kiinnostaa myös ne toiset puolet näistä jutuista.. tietysti pääsis helpommalla kun ei edes tietäis niistä mitään. Sais mennä muiden mukana ja ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan :)

Ei ole rokotevastaisuutta, jos ottaa selville myös muiden asiantuntijoiden mielipiteitä ja lukee myös niistä toisista tutkimuksista :) Jotkut rokotteet ovat ihan hyödyllisiäkin. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi niin moni infektiolääkäri ja asiantuntija on eri mieltä tästä rokotteesta? Et tietenkään, koska todennäköisesti et edes lue tai kiinnostu mielipiteistä jotka eivät vastaa yleistä käsitystä. Ei pahalla, kuten sanoin niin se on todellakin helpompi tie. Mullekin tämä tiedon hankkiminen avautui vasta kun saimme pysyvän haitan yhdestä rokotteesta.

Hyvää jatkoa sullekin ;)
Moniko luotettava asiantuntija ja infektiolääkäri on rokotteesta eri mieltä..? :) Annapa tulla niitä linkkejä ja nimiä. Täällä oli niitä muutamia, mutta ne oli ihan huuhaa -julkaisuja.

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä