Keskustelua sikainfluenssasta

Status
Viestiketju on suljettu.
yksi
Joko BBC:n sikadokumentin jäljiltä on käyty keskustelua ECMO-laitteiden määrästä Suomessa.

http://www.tohtori.fi/?page=5833192&id=1068411

Paljonko näitä löytyy? Onko hankittu lisää?
 
yksi
ECMO-hoitopaikkoja on muutamia ja ensimmäinen ECMO-hoito sikainfluenssan takia on jo käynnissä.

http://www.ts.fi/online/mielipiteet/lukijoilta/87220.html
 
eilen saimme minä ja 2-vuotias poika rokotteen tänään selviää muiden lapsien rokotusohjelma. oireina on käsi kokonaan pois pelistä on niin kipeä etten pysty tekemään sillä juuri muuta kuin nostamaan puoleen väliin ilman apua. poika valittaa pistoskohtaa mutta on reipas oma itsensä, ei väsyneempi tms.

mä olin ensin vastaan tätä rokotusta mutta juttelin th:n kanssa ja luin tietoa netistä ja muutin mieleni.
silti mä olen vielä pikkasen sitä mieltä että tätä suurennellaan vähän samaan tyyliin kuin lintuinfluenssaa ja suomessa tältä taudilta säästytään varmaan aika hyvin taas, koskaan ei kuitenkaan voi tietää ja kun rokote on saatavilla ja mahdollista ottaa niin tulimme miehen kanssa siihen tulokseen että otamme.
 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Tämä infektiolääkäri on enemmän huolissaan rokotteesta kuin sikainfluenssasta

http://www.youtube.com/watch?v=E1z7KSEnyxw&feature=player_embedded
Tuot tänne youtubea. Ei kai kukaan tosissaan tuolta hae tukea päätökselleen rokotteen suhteen..
 
piupa
Enpä tiiä liiotellaanko possulenssua, jotkut taas ehkä ottavat asian ehkä liiankin tyynesti. Tosiasia on kuitenkin se, että kukaan ei voi ennustaa kenelle lenssu äityy vaaralliseksi. Treellakin on 12 ihmistä sairaalahoidossa, joista 7 on lastenosastolla ja 3 tehohoidossa. Kyllä mie ainakin otan lasten takia lenssun tosissaan, kun kuuluvat vielä riskiryhmään.
 
vieras
Ihmisiltä unohtuu se, että tästä influenssavirus on "vanha tuttu" ja sen aiheuttama epidemia on neljäs influenssaepidemia maailmassa viimeisen sadan vuoden aikana.

"Vuoden 1918 H1N1 influenssa pandemia aiheutti enemmän kuolemia kuin ensimmäinen maailmansota tai neljän vuoden ruttoepidemia Euroopassa 1347 - 1351. Influenssaviruksen aiheuttamaa tautia kutsuttiin espanjantaudiksi. Taudin erityispiirteenä oli nuorten aikuisten suuri kuolleisuus.

Kuolonuhrien määräksi arvioidaan 20 - 40 miljoonaa ihmistä maailmassa. Suomalaisia arvioidaan kuolleen 19 000 - 27 000. Vähintään 2500 punaista sotavankia kuoli maassamme tautiin sotavankileireillä. Terveydenhoitojärjestelmä ei kyennyt vastaamaan taudin aiheuttamaan haasteeseen. Miten se toimisi nyt vastaavassa tilanteessa?"

Tämä teksti on kirjoitettu pari vuotta sitten ja aiheesta löytyy helposti lisätietoa ihan jo googlellakin.

Nykyään elintaso ja hygienia ovat paljon parempia kuin viime vuosisadan alussa. Suuri kuolleisuus SILTI kertoo ihan vakavan viruksen olevan kyseessä. Se, että tämän useampi ei tässä epidemiassa näytä kuolevan, on siis kehityksen ja hyvinvoinnin voitto influenssaviruksesta. Siihen ei kuitenkaan pidä sokeasti luottaa, että tämä virus olisi vain lastenleikkiä -ja taivaan kiitos viranomaiset ovat ottaneet asian tosissaan. On aika ymmärrettävää, että tautia varten on tällä kertaa olemassa lääkkeitä ja rokotteita -ja että niitä käytetään.

Aikamoinen poru kävisi yhteiskunnassa (ja tälläkin palstalla), jos terveydenhuoltojärjestelmät ympäri maailmaa eivät olisi reagoineet tähän virukseen vaan ajatelleet vaan että "kyseessähän on ihan tavallinen nuha, antaa ihmisten sairastaa".. ;)
 
Mulle tuli taannoin eskariopelta viesti että todettu eka tapaus ja jos haluaa, lapset voi pitää kotona (tänään vapaapäivä). Eskari on koulun kans samassa eli meille se kiertää kuiteski koululaisen kautta jos on tullakseen. Mies saa rokotteen huomenna ja lapsille oli sovittu maanantaiksi ajat. Saa nähdä ennättääkö tauti jo iskeä ennen sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jotain youtube videoita ruveta nyt tänne linkittään koko kansan iloksi ... :saint: ... Menee vähän yli jo tuo ilman nikkiä rokote vastaisuus! Anna olla jo herranjumala...
Minua ainakin kiinnostaa myös ne toiset puolet näistä jutuista.. tietysti pääsis helpommalla kun ei edes tietäis niistä mitään. Sais mennä muiden mukana ja ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan :)

Ei ole rokotevastaisuutta, jos ottaa selville myös muiden asiantuntijoiden mielipiteitä ja lukee myös niistä toisista tutkimuksista :) Jotkut rokotteet ovat ihan hyödyllisiäkin. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi niin moni infektiolääkäri ja asiantuntija on eri mieltä tästä rokotteesta? Et tietenkään, koska todennäköisesti et edes lue tai kiinnostu mielipiteistä jotka eivät vastaa yleistä käsitystä. Ei pahalla, kuten sanoin niin se on todellakin helpompi tie. Mullekin tämä tiedon hankkiminen avautui vasta kun saimme pysyvän haitan yhdestä rokotteesta.

Hyvää jatkoa sullekin ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jotain youtube videoita ruveta nyt tänne linkittään koko kansan iloksi ... :saint: ... Menee vähän yli jo tuo ilman nikkiä rokote vastaisuus! Anna olla jo herranjumala...
Minua ainakin kiinnostaa myös ne toiset puolet näistä jutuista.. tietysti pääsis helpommalla kun ei edes tietäis niistä mitään. Sais mennä muiden mukana ja ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan :)

Ei ole rokotevastaisuutta, jos ottaa selville myös muiden asiantuntijoiden mielipiteitä ja lukee myös niistä toisista tutkimuksista :) Jotkut rokotteet ovat ihan hyödyllisiäkin. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi niin moni infektiolääkäri ja asiantuntija on eri mieltä tästä rokotteesta? Et tietenkään, koska todennäköisesti et edes lue tai kiinnostu mielipiteistä jotka eivät vastaa yleistä käsitystä. Ei pahalla, kuten sanoin niin se on todellakin helpompi tie. Mullekin tämä tiedon hankkiminen avautui vasta kun saimme pysyvän haitan yhdestä rokotteesta.

Hyvää jatkoa sullekin ;)
Oletko jo katsonut youtubesta Suomen entisen terveysministerin Rauni-Leena Luukkanen-Kilden selostuksen sikainfluensasta? Hänhän taisi saada potkut ministeriydestään, kun paljasti asioita joita ei olisi saanut.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jotain youtube videoita ruveta nyt tänne linkittään koko kansan iloksi ... :saint: ... Menee vähän yli jo tuo ilman nikkiä rokote vastaisuus! Anna olla jo herranjumala...
Minua ainakin kiinnostaa myös ne toiset puolet näistä jutuista.. tietysti pääsis helpommalla kun ei edes tietäis niistä mitään. Sais mennä muiden mukana ja ottaa vastaan kaikki mitä tarjotaan :)

Ei ole rokotevastaisuutta, jos ottaa selville myös muiden asiantuntijoiden mielipiteitä ja lukee myös niistä toisista tutkimuksista :) Jotkut rokotteet ovat ihan hyödyllisiäkin. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi niin moni infektiolääkäri ja asiantuntija on eri mieltä tästä rokotteesta? Et tietenkään, koska todennäköisesti et edes lue tai kiinnostu mielipiteistä jotka eivät vastaa yleistä käsitystä. Ei pahalla, kuten sanoin niin se on todellakin helpompi tie. Mullekin tämä tiedon hankkiminen avautui vasta kun saimme pysyvän haitan yhdestä rokotteesta.

Hyvää jatkoa sullekin ;)

minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
Allergiaa ja ihottumaa nyt ei mistään muualta voi tullakkaan... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja piupa:
Enpä tiiä liiotellaanko possulenssua, jotkut taas ehkä ottavat asian ehkä liiankin tyynesti. Tosiasia on kuitenkin se, että kukaan ei voi ennustaa kenelle lenssu äityy vaaralliseksi. Treellakin on 12 ihmistä sairaalahoidossa, joista 7 on lastenosastolla ja 3 tehohoidossa. Kyllä mie ainakin otan lasten takia lenssun tosissaan, kun kuuluvat vielä riskiryhmään.
Mä otan minkä tahansa infektiotaudin lapsen kohdalla vakavasti. Joo-o, joku voi leimata hysteeriseksi - tällä hetkellä vietetään aikaa ja leikitään enimmäkseen perhepiirissä eikä käydä esim.sisäleikkipuistoissa. Näin toimin pahimpien rs-viruskausienkin aikaan. Itse olen lapsena ollut viikon happiteltassa hengittelemässä rs-viruksen vuoksi, sittemmin olen itse ollut sairaan tyttäreni vierellä sairaalan infektio-osastolla samaisen viruksen takia. Toki voi kauppareissullakin tartunnan saada, mutta ehdointahdoin en SI-virusta enkä mitään muutakaan pöpöä meille halua. Hengitystieinfektiot (mistä tahansa johtuvat) voivat olla kohtalokkaita.
 
fff
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
Allergiaa ja ihottumaa nyt ei mistään muualta voi tullakkaan... :)
pitkälti allergioita aiheuttaa rokotukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
Allergiaa ja ihottumaa nyt ei mistään muualta voi tullakkaan... :)
No kaksi lääkäriä vahvisti tämän mulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko jo katsonut youtubesta Suomen entisen terveysministerin Rauni-Leena Luukkanen-Kilden selostuksen sikainfluensasta? Hänhän taisi saada potkut ministeriydestään, kun paljasti asioita joita ei olisi saanut.
Sai sitten vissiin potkut ennenkuin "ministeriksi" edes ehti :LOL: Googletapas vähän lisätietoa tästä rajatietotädistä...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko jo katsonut youtubesta Suomen entisen terveysministerin Rauni-Leena Luukkanen-Kilden selostuksen sikainfluensasta? Hänhän taisi saada potkut ministeriydestään, kun paljasti asioita joita ei olisi saanut.
Sai sitten vissiin potkut ennenkuin "ministeriksi" edes ehti :LOL: Googletapas vähän lisätietoa tästä rajatietotädistä...
Tunnen kyllä tapauksen hyvin, siksi sen laitoinkin, varoittavaksi esimerkiksi youtuben luotettavuudeksi. Ja malliesimerkiksi salaliittoteorioista.

Tosin vastaus on yleensä, että me olemme erikoistapaus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
lääkäri on myöntänyt, että lapseni neurologinen vamma johtuu hurjista rokotusoireista. Hänen oireistaan on tehty 2 lääkärikantelua ja hän on saanut vammaansa myös ilmaisen kuntoutuksen joka ikään kuin on "hyvitystä". Lapseni kohtaloksi koitui elohopea jolle hän on allerginen. Nykyäänhän sitä ei enää rokotusohjelmassa ole. Tässä ko. sikainfulenssarokotteessa on. En LIETSO hysteriaa, tiedän ja tiedostan, että meillä oli äärimmäisen huono tuuri. ´Piti kuitenkin kertoa, kun joku kysyi, mitä on tullut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisiltä unohtuu se, että tästä influenssavirus on "vanha tuttu" ja sen aiheuttama epidemia on neljäs influenssaepidemia maailmassa viimeisen sadan vuoden aikana.

"Vuoden 1918 H1N1 influenssa pandemia aiheutti enemmän kuolemia kuin ensimmäinen maailmansota tai neljän vuoden ruttoepidemia Euroopassa 1347 - 1351. Influenssaviruksen aiheuttamaa tautia kutsuttiin espanjantaudiksi. Taudin erityispiirteenä oli nuorten aikuisten suuri kuolleisuus.

Kuolonuhrien määräksi arvioidaan 20 - 40 miljoonaa ihmistä maailmassa. Suomalaisia arvioidaan kuolleen 19 000 - 27 000. Vähintään 2500 punaista sotavankia kuoli maassamme tautiin sotavankileireillä. Terveydenhoitojärjestelmä ei kyennyt vastaamaan taudin aiheuttamaan haasteeseen. Miten se toimisi nyt vastaavassa tilanteessa?"

Tämä teksti on kirjoitettu pari vuotta sitten ja aiheesta löytyy helposti lisätietoa ihan jo googlellakin.

Nykyään elintaso ja hygienia ovat paljon parempia kuin viime vuosisadan alussa. Suuri kuolleisuus SILTI kertoo ihan vakavan viruksen olevan kyseessä. Se, että tämän useampi ei tässä epidemiassa näytä kuolevan, on siis kehityksen ja hyvinvoinnin voitto influenssaviruksesta. Siihen ei kuitenkaan pidä sokeasti luottaa, että tämä virus olisi vain lastenleikkiä -ja taivaan kiitos viranomaiset ovat ottaneet asian tosissaan. On aika ymmärrettävää, että tautia varten on tällä kertaa olemassa lääkkeitä ja rokotteita -ja että niitä käytetään.

Aikamoinen poru kävisi yhteiskunnassa (ja tälläkin palstalla), jos terveydenhuoltojärjestelmät ympäri maailmaa eivät olisi reagoineet tähän virukseen vaan ajatelleet vaan että "kyseessähän on ihan tavallinen nuha, antaa ihmisten sairastaa".. ;)

Tässä vastaus siihen onko sikainfluenssa roktetehtaiden keksimä tapa tehdä rahaa..

Oikeesti mistä teitä sekopäitä salaliittoteorioitsijoita riittää? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko jo katsonut youtubesta Suomen entisen terveysministerin Rauni-Leena Luukkanen-Kilden selostuksen sikainfluensasta? Hänhän taisi saada potkut ministeriydestään, kun paljasti asioita joita ei olisi saanut.
Sai sitten vissiin potkut ennenkuin "ministeriksi" edes ehti :LOL: Googletapas vähän lisätietoa tästä rajatietotädistä...
Tunnen kyllä tapauksen hyvin, siksi sen laitoinkin, varoittavaksi esimerkiksi youtuben luotettavuudeksi. Ja malliesimerkiksi salaliittoteorioista.

Tosin vastaus on yleensä, että me olemme erikoistapaus.
B) No näin olin haistavinani kirjoituksestasi... Mutta tällaiset foliohattupäät valitettavasti saavat monen herkemmän pään sekaisin. Itse ei tarvitse onneksi enää punnita rokotuksen suhteen juuta eikä jaata kun on koko perhe rokotettu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälainen pysyvä haitta (kenelle) rokotteesta on tullut teidän perheellenne?
Esikoiselle allergiat + atooppinen ihottuma.. lääkärissä asia myönnettiin muttei kirjattu haittarekisteriin. Siitä on jo aikaa. Lisäksi oli ongelmaa jalan kanssa, siis sen johon rokote laitettiin. Pdt oli kyseessä.
Allergiaa ja ihottumaa nyt ei mistään muualta voi tullakkaan... :)
No kaksi lääkäriä vahvisti tämän mulle.
Harmi. Sittenhän sinä tiedätkin kuinka kaikki rokotteet voivat aiheuttaa terveysongelmia. Mitään sen erityisempää ei tässäkään rokotteessa ole; samat riskit kuin rokotteissa yleensäkin.
 
Me saadaan vasta ensi viikon alussa lapsille tuo rokote.. ehtii varmaan koko tyhmä tauti sitä ennen meille. ja sitten menee 3päivästä 2 viikkoon kun tuo rokotteen suoja aökaa tulla.. niin onko siinä nyt sitten enää järkeä ottaa edes sitä..?
 
Vierailija
Moni on kirjoittanut tämän uuden rokotteen tutkimustuloksista eri foorumeille, mutta selventäisikö joku minulle että mistä näitä uuden rokotteen tutkimustuloksia oikein saa?

Kun THL:kään ei saa sopimuksen mukaan julkaista lääkevalmistajien tutkimustuloksia? Onko tutkimuksissa myös selvennetty uuden rokotteen keski- ja pitkäaikais vaikutuksia?

En hae nyt vanhojen rokotteiden tutkimustuloksia, joiden avulla voisi päätellä sikainfluenssarokotteen vaikutuksia, vaan tämän kyseisen Suomeen tilatun adjuvantillisen rokotteen tutkimustuloksia.

Lukisin mielelläni itse tutkimustulokset, sillä ne kiinnostavat minua.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä