Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine:
Kirsikka toivottavasti sulla on hyvä gyne ja oot varannut tarpeeksi aikaa. Kirjota varmuuden vuoksi kaikki ylös mitkä mietityttää niin ei sitten tuu mieleen kun astut ovesta ulos. Näin kävi mulle vaikka olinkin ylös kirjoittanut :D

ralliperuna meillä kumpikaan ei noihin tikkuihin lämpiä, ostin vaan uteliaisuuksissani silloin syksyllä ja kai ne voi käyttää poiskin ennenkun roskiin heittää :)
Juu siis ei ollut tarkoitus millään tavalla ilkeästi kommentoida asiaa,kukin tyylillään. :)
Täällä ollut tiputtelua 2 päivää mutta kunnon menkkoja ei vieläkään.Ylihuomenna pitäis aloittaa metformin.
Kuin muuten ralliperuna vasta odottamisen jälkeen metut aloitat?
Mietin vaan kun mulle lääkäri sano että alotat samointein. Kun eivät kuitenkaan vaikuta mitenkään kuukautisiin (vrt. e-pillerit, clomit, terot ym).

ja joo, en usko että pahalla tarkoititkaan, välillä vaan pakko puolustella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine:
Kirsikka toivottavasti sulla on hyvä gyne ja oot varannut tarpeeksi aikaa. Kirjota varmuuden vuoksi kaikki ylös mitkä mietityttää niin ei sitten tuu mieleen kun astut ovesta ulos. Näin kävi mulle vaikka olinkin ylös kirjoittanut :D

ralliperuna meillä kumpikaan ei noihin tikkuihin lämpiä, ostin vaan uteliaisuuksissani silloin syksyllä ja kai ne voi käyttää poiskin ennenkun roskiin heittää :)
Juu siis ei ollut tarkoitus millään tavalla ilkeästi kommentoida asiaa,kukin tyylillään. :)
Täällä ollut tiputtelua 2 päivää mutta kunnon menkkoja ei vieläkään.Ylihuomenna pitäis aloittaa metformin.
Kuin muuten ralliperuna vasta odottamisen jälkeen metut aloitat?
Mietin vaan kun mulle lääkäri sano että alotat samointein. Kun eivät kuitenkaan vaikuta mitenkään kuukautisiin (vrt. e-pillerit, clomit, terot ym).

ja joo, en usko että pahalla tarkoititkaan, välillä vaan pakko puolustella :D
emmä tiä,sano mun mielestä noin.Ekan viikon 1 tabl päivässä,tokalla 2 ja kolmannella kolme.
 
Moi! Minä olen täällä uusi tulokas. Elikkäs mulla pco joka todettiin n. runsas vuosi sitten. Ollaan yritetty vauvaa jo vajaa kaksi vuotta. Nyt keväällä 2009 tärppäsi, mutta meni kesken rv5 :( raskauduin myös joulun 09 alla, mutta sekin meni kesken. Oli todella kipeä juttu henkisesti kun ultrassa jo näkyi se pienen pieni syke :( Kuitenkin tuleen en jää makaamaan, vaan yritys jatkuu! Mulla on ollu apuna clomifenit annoksella 2tabl./pvä kp3-7 on tullu sillä ovis, mutta nyt sit kuitenkin lääkäri haluaa nostaa annoksen 3 tablettiin. Myös metforminit sain ja väliin syön primolutteja vuodon aikaan saamiseksi. Pco:ssa minulla oireena ikävä karvan kasvu leuan/kaulan alueella,kärsin myös kuukautisia edeltävistä oireista. Minulla on myös ylipainoa mukavasti, jota kovasti yritän tiputtaa, mutta on erittäin vaikeaa :ashamed: On kiva kun on olemassa muitakin pco ta sairastavia..kuinka monella on ylipaino ongelma??Mulla metforminit on 3tabl. päivässä.
 
Hei!

Täällä kans yksi PCOlainen! :wave:

Itse en varsinaista pco diagnoosia ole koskaan saanut, mutta minulla on kuitenkin monirakkulaiset munasarjat, tosi epäsäännölliset menkat, hiukan ylimääräistä karvankasvua ja painoakin on enemmän kuin tarttis. Eli mikäs muukaan kuin pco. Munasarjojen monirakkulaisuus kävi ilmi keväällä -07. Alettiin miehen kanssa yrittämään lasta tammikuussa 2007. Tuskailin, kun menkkoja ei tullu ja tein testejä, että oisinko raskaana. Huhtikuussa sitten mitta alkoi täyttyä ja tilasin yksityiselle gynelle ajan, jossa gyne totesi rakkulaiset munasarjat, mutta jotenkin sivuutti asian täysin. Ihan ku monirakkaisuus ois jotenkin ollut normaalia! Terolutit sain ja menkat tasoittui niiden avulla. Yritettiin kovasti raskautta ja ovulaatiotestejä tein, tuloksena pelkkä yksi viiva. Tajusin, etten ovuloi. Marras-joulukuun aikaan olin taas yhteydessä yksityiseen gyneen ja vaadin pääsyä verikokeeseen, jolla katsotaan ovuloinko. Itse jo arvasin tuloksen, joten kyselin samalla clomifenien mahdollisuutta. Olin ottanut itse selvää asioista melko pitkälti netistä, joten tiesin kysellä. Gyne ei vielä clomeihin sanonut juuri mitään vaan sanoi, että katsotaan verikokeet ensin ja miehelle antoi lähetteen sperma-analyysiin. Miehen sperma oli hyvää laatua ja verikokeista kävi ilmi, etten ovuloi. Sain sitten joulukuussa clomifen reseptin, joita pääsin syömään tammikuussa. Gyne laittoi myös lähetteen julkiselle puolelle tutkimuksiin, joihin päästiin tammikuussa. Minä kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa, jossa todettiin että putket on auki. Mitään estettä clomeille ei ollut, joten aloitin ne annoksella 1 tabletti kp 5-9. Ekalla kierrolla kävin ultrassa ja sielläpäs olikin kypsynyt kaksi oikein hyvänkokoista follia, limakalvo näytti myös erinomaiselta. Clomit siis toimivat kohdallani. Kuitenkin vasta 4. clomifen avusteinen kierto toi meille plussan testiin ja tammikuussa 2009 syntyi täydellinen pieni poika. :heart: Nyt poika on vuoden ja toivoisimme miehen kanssa hänelle sisarusta. Tiedän, että clomit siihen tälläkin kertaa tarvitaan ellei enemmänkin. Niinpä ajattelin varailla helmikuulle lääkäriaikaa samaiselta gyneltä toivoen, että saisin clomit käyttöön. :)

Minulle pco ei ole aiheuttanut varsinaisia oireita, muutakuin sen, että menkat tulevat milloin sattuu. Mitään sen isompia kipuja pco:sta johtuen en ole havainnut.

Eli täällä nyt siis kuumeillaan toisesta lapsosesta. Onneksi tuo pco on kaikista helpoiten hoidettavissa oleva lapsettomuuden aiheuttaja. Voi kuulostaa monenkin mielestä laihalta lohdulta, niin minustakin kuulosti silloin kun en vielä odottanut esikoistani. Mutta kun raskautuminen onnistui ja lapsi oli onnellisesti sylissä niin huomasin, että kyllä se vain pcolainenkin voi saada lapsia melkein siinä missä muutkin. Mieluummin olen pcolainen kuin selittämättömästi lapseton.

- Diinu
 
Hei kaikki! Tervetuloa nipsu86 ja Diinu!

nipsu86: minulla ei ole selkeää ylipainoa, mutta olen painoindeksiltäni normaalin ylärajoilla ja siksi yritän pudottaa painoa/hallita painoa, jotta lukemat siirtyisivät ihanteellisempaan suuntaan. Syön paljon kasviksia lautasmallin mukaan sekä noudatan vähempihiilihydraattista ruokavaliota (vähän tai ei ollenkaan perunaa, riisiä, pastaa, ei lähes ollenkaan valkoisia jauhoja ja sokereita). Tosin juhlapäivinä en nipota ollenkaan. Painoa on tippunut nyt tammikuussa 3 kiloa ja viimevuodesta yhteensä 7 kiloa. Tavoitteena olisi pudottaa vielä 5-8 kiloa. Liikuntaa harrastan päivittäin. Tsemppiä painonpudotukseen!

Diinu: minustakin tuntui, että kun sain diagnoosin (PCO), gynekologi sivuutti asian lyhyesti sanoen jotain tämän suuntaista kuin "tämä näyttäisi olevan sinulle ihan luonnollista". Josta mielestäni sai ensin sen käsityksen, että tämä on ihan normaalia, ei syytä huoleen. Itse olen etsinyt lisää tietoa esim. terveysportista ja kansainvälisistä artikkeleista ja nyt kun menen eri gynekologille helmikuussa olen valppaampi ja osaan kysellä paremmin.

ON: täällä kp 41. Huokaus. Ei kai merkkejä oikein mistään. Loppuviikosta valkovuoto runsaampaa, muttei mitenkään erityisen runsasta. En luota oman kehoni toimintojen tulkintaan ollenkaan... Iho oli tosi huonossa kunnossa viikolla, mutta nyt näyttäisi rauhoittuvan jälleen. Odotan niin kovasti tuota gynekologiaikaa, koska tuntuu, että silloin asiaa taas käsitellään enkä ole vaan omien arvausteni ja huolteni kanssa yksin.

Viikonloppuja!
 
Kirsikka Ai sulla ollu samanlaisia tunteita. Mullekkin tosiaan gyne jotenkin tähän tyyliin totesi, että "näyttäis olevan paljon pieniä rakkuloita munasarjoissa, mutta niinhän niitä pitää ollakkin". Olin että wtf?? :eek: Olin aiemmin jo lueskellut pco:sta hieman ja tuon gynekäynnin jälkeen luin enemmän. Gyne ei siis puhunut mitään, että pco tosiaan vaikuttaa lastensaantiin. Mut onneks meille on nyt tutkimukset tehty ja tosiaan mussa on vikana tuo pco:sta johtuva ovuloimattomuus johon on onneksi lääkkeitä olemassa ja minun kohdallani vieläpä toimivat. Oletko sä kirsikka vasta saanut pco diagnoosin? Onko teillä esikoisen yritys menossa?

Mulla ois ens tiistaina aika gynelle. Toivon, että saisin clomit käyttöön ja päästäis yrittämään pikkukakkosta. :heart:

- Diinu
 
Tääl taas mietityttää kaikki....
oksettavaa ja outoa olo, no onko mulla alkava noro, jota meillä töissä paljon. nyt pitäs ovuloida, mut ovis testit negatiivisia, jos sittenkin olen raskaana vai johtuuko lääkityksestä. Tässä sitä pohtii päätään puhki et mikä on vai onko vaan tressaantunut.
Reilun viikon päästä alkaa LOMA ja siihen saa loppua tressi. Ja hetkeksi se tikkuihin kuseminen, joka on alkanut nyppiin mua todenteolla!!

Taas on alkanut ajatukset pyöriin enemmän lapsessa ja ahdistuskin tavallaan lisääntyy sen myötä. Olispa jo huhtikuu. omituinen tämä tyhjän sylin syndrooma, välilla kaikki on hyvin ja 2 sekunttia ja tuntuu et elämässää ei mitään sisältöä.

Kaverini kanssa meillä sopimus et laihdutaan 15 kg huhtikuuhun mennessä.Aloitimme ennen joulua ja saldoa nyt -1kg, eli ei taida tästäkään tulla yhtäänmitään :kieh:
 
Heip,

Diinu: PCO ultrattiin viime joulukuussa, kun mulla oli meneillään joku kp 80... Rakkulaisten munasarjojen lisäksi siis ilmeisesti pitkät kierrot (tuo kp 80 kierto oli elämäni ensimmäinen pitkä kierto, sitä ennen kierto n. 31 pv, neljä normaalia luomukiertoa hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen) ja ilmeisesti ovuloimattomuus nyt näissä superkierroissa ja lisäksi mulla iho-oireita, hiustenlähtöä... Esikoisen yritys aloitettiin nyt tammikuussa 2010. Eli kauan ei olla yritetty, mutta tiedossa olevat ongelmat ei tee tästä odotuksen odotuksesta kovin helppoa, vaan toivoo, että hoitoa saisi heti.

Mites sulla Diinu ja muut, kuinka pian saitte tai toivotte nyt toisella kierroksella saavanne clomit? Tartteeko mun odotella vielä monta kuukautta, vaikka ovulaatiota ei testeillä tai pitkien kiertojen takia ilmeisesti ollenkaan tapahdu? Saan varmaan terot, kun meen nyt 17.2. gynelle ja keskustellaan tilanteesta. Mutta nehän ei välttämättä vaikuta ovikseen mitenkään... Entäs jos menee yksityiselle, tartteeko sielläkin olla paljon yritystä takana vai saako sieltä hoitoa jo aiemmin...? Tiedän, että meillä ei ole yritystä paljonkaan takana, ja jos tietäisin, että ovuloisin normaalisti, pystyisin hyväksymään paremmin, että tärppiin menee jonkin verrana aikaa. Nyt vaan tuntuu, että ei ole mitään yritettävää, kun en ovuloi. Viimeksi ovulaatio siis luultavasti tapahtunut syyskuussa 2009 eli viisi kuukautta sitten...

Nyt kp 46, ei oireita. Ovista testailin huvikseni viikonlopulla, kun oli mukamas vähän jotain oiretta, mutta negaa negaa... Samoin raskaustesti.
 
Hei vaan tännekin rakkaat kanssa sisaret :heart:

Puhkun taas tarmoa ja hetken ajattelin palstallakin pyörähtää.
Tuntuu teidän puolesta niin pahalta ja jopa epäoikeudenmukaiselta että mulla on nähtävästi pco voitettu.

Nyt jo 3:n kerran menkat tulee kuin junan vessa. Ekaa kertaa IKINÄ! Kp:t olleet näillä kierroilla 30 / 27 /30 eli aika normaalilta vaikuttaa. Ihaninta ehkä oli saada ovulaatiotestistä selkeä plussa tuntemusten lisäksi.

Syön todennäköisesti loppuikäni metuja - lääkäri sanoi että kokeillaan olla ilman vasta kun olen normaalipainoinen ja lapsiluku täynnä. Myös metuja tulisi syödä läpi raskauden.
Ei myöskään pahalla katsonut sitä että syön runsaasti d3-vitaa; jopa 1000µg päivässä. Itseasiassa suosittelikin syömään runsaasti nykysuosituksia enemmän näin talvisaikaan.

Mulle lääkäri anto tosiaan terolut reseptin jos menkat ei alkais. Myös sanoi että jos syksyyn mennessä ei mitään tapahdu niin hän määrää mut tutkimuksiin clomien jälkeen.

Näin siis mehiläisellä.

Toivottavasti tää hyvä mieli tarttuu myös muihin! Nauttikaa pitenevistä päivistä ja rakastakaa jne jne :D


 
Meikäläinen on nyt reilun viikon ajan tikuttanut ovista ja aina se tikku vaan näyttää negaa. No ompa sitten sanoa lääkärille, et ei sitä ovista näytä ilman apuja tulevan.

Nyt kun päivät pitenee ja on uudestaan yritystäpäällä tosi toimella, niin pieni vauvan kuva pyörii mielessä koko ajan. Kuume nousee auringon myötä. Nyt jo haaveilee et ensi jouluna saisi ihanan lahjan. Todellakin lahjan :heart:

Ei muuta kun ulkoileen ja voimia keräileen kaikki, kyllä me yksi PCO selätetään
 
Kirsikka: Mä luulen (ja toivon), että saisin nyt clomireseptin heti huomenna gynekäynnillä käteen. Esikoista kun yritettiin niin clomit sain, kun yritystä oli melkein vuosi. Sitä ennen katsottiin, että tapahtuuko mulla ovis. Mutta tuskinpa nyt on mitään syytä sille, etten saisi clomeja, koska ne viimeksikin auttoivat minua raskautumaan. Mun mielestä yksityisellä voi heti aloittaa tutkimaan lapsettomuuden syytä eikä tarvitse olla sitä vuotta yritystä takana. Uskoisin, että sulta kuitenkin tutkitaan se ovulointi ennenkuin määrätään clomit. Ja yleensähän myös miehen sperma tutkitaan ennenkuin naiselle annetaan clomit.

Elikkä mulla siis huomenna gynelle meno. Jospa saisin sen clomireseptin niin päästäis sitä pikkukakkoista aloittamaan ensi kierrossa. :heart:
 
HEI

Kun söin clomeja, niin minulla oli koko kuurin ajan kamalan huono vointi, oksetti, maha sekaisin ja erittäin kovat vatsakivut, jotka ei kipulääkkeellä menneet ohi. Onko teillä muilla ollut samanlaista kokemusta? söin yhden tbl päivässä.
 
Heippa kaikille! Mielenkiintoisia tarinoita, ja ajattelinpa, että voisin jakaa omanikin :)

Eli mulla menkat alkoi 13 vuotiaana. Kierrot kaikkea välillä 17-200 päivää. Ylipainoa on ollut pienestä pitäen n. 5 kg, ja kaikki navan ympärillä :) Yletöntä karvankasvua ei esiinny, eikä myöskään näppylöitä, tai muuta ihovaivaa. 18-vuotiaana aloitin syömään pillereitä, joilla menkat tulikin säännöllisesti. 21 vuotiaana lopetin pillereiden syönnin, ajatuksena silloisen poikaystävän kanssa antaa vauvan tulla, jos on tullakseen. Kierto ei luomuna ollut alkuunkaan normaali,eli haarukka suurinpiirtein sama kuin teinivuosina. Ei tärpännyt kertaakaan kahden vuoden aikana.

Aloitin pillerit uudestaan 23 vuotiaana suhteen päättyessä. Söin niitä noin pari vuotta, kunnes nykyisen kanssa alettiin miettiä, josko joskus perheenlisäys olisi paikallaan. Tiesin, että raskautuminen noilla kierroilla epätodennäköistä. Vuoden verran oltiin ilman ehkäisyä, kierrot heitteli, ja minäpä marssin sitten gynelle, kun jotain selvyyttä tähän kaipasin. Odotettu diagnoosi, eli pco ovariot. Lääkäri oli kuitenkin loistava, ei tyrmännyt lasten saantia, tokaisi realistisesti, että hankalaa on varmasti, mutta apua löytyy. Olisi kirjoittanut samantien lähetteen lapsettomuushoidon tutkimuksiin, mutta haluttiin ensin miettiä vähän aikaa, miten paljoon sitä on valmis sitoutumaan, ja millä aikataululla. Sain sitten tero reseptin puoleksi vuodeksi, jotta saataisiin kiertoa tasoittumaan. Clomeja en saanut, ei halunnut antaa, koska monikkoraskauden riski on niin suuri. Lähdin gyneltä hyvillä mielin, koska olin saanut vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin, ja uskoa tulevaisuuteen.

No, nyt kaksi kuukautta tuon reissun jälkeen olen mukavasti raskaana viikoilla 9+5 :heart: Naureskelinkin samalle lääkärille, kun kävin tarkastamassa tilanteen, että ilmeisesti minulle riitti tuo psyykkisen puolen stressin laukeaminen :) Raskautuminen on tapahtunut kummallisesti, mutta minun kierroillani ei ole ihmekään! Edellinen vuoto 13-16.12, hedelmöittyminen n. 18-20.12, tero-kuuri 27.12-5.1, joilla ei tietenkään tullut vuotoa, testi positiivinen 9.1 :D Eli ei ainakaan voi sanoa standardi tapaukseksi.

Lääkärin ohje ekalla lääkärikäynnillä oli, että on ihan arpapeliä, koska ovulaatio on, joten mahdollisuudet on pienet, ellei nyt sitten jaksa pupuilla 2x päivässä vuoden jokaisena päivän. Menisi varmaan tosin maku jo koko hommasta, epäiltiin molemmat. Meillä nyt kävi se hyvä arpaonni, ilman sen kummempia kuureja ja ponnisteluja. Toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka, ja seuraavat tulevat sitten helpommin :)

Kaikille tsemppiä, ja arpaonneakin!

Katrin ja mini 9+5
 
Hei kaikille!

Oli mukava lukea tarinaasi Katrin! Kiitos siitä.

Mites meni gynellä Diinu?

Vaikuttaa siltä Ambrosine, että olet hyötynyt metuista ja painonpudotuksesta sekä mahdollisesti vitamiineistakin! Hieno juttu!

Täällä kp 53, ei uutta kerrottavaa. Kauheen listan kysymyksiä olen kehitellyt ens viikon gynekäynnille. Nyt alkaa mieli vähän rauhottumaan, kun tiedän saavani jotain vastauksia ja mielipiteitä jatkon kannalta. Ai niin, ja painoa on lähtenyt helmikuussa kilon verran, ihannepaino täältä tullaan!

Voimia kaikille!

 
Kirsikka joo kovasti uskoo että on auttaneet, painonpudotus, metut ja vitamiinit ym.

Pahoin vaan pelkään että nyt alan kuitenkin kaikesta huolimatta stressaamaan että koska koska? Koska olen RASKAANA?! koska on MUN vuoro?

Tähän asti on mennyt niin helposti, mutta ny tosiaan kun kroppa toimii lähes kuin junan vessa niin alkaa odottamaan ihan oikeasti että jotain tapahtuisi :(
 
Ei hyvää päivää..voin pahoin viikon ajan siis aivan järkyttävää ja soitin gynelle ja suostui että pienennetään annos 3 tabletista yhteen tablettiin..siis metformineja.Ei niin pahaa pahoinvointia oo mutta en tiä auttaako sit niin paljon raskautumistakaan
 
Kiitos kysymästä Kirsikka, gynelle meni aika nappiin. :) Clomi-reseptin sain kouraan ja myöskin semmosen ku Divina. Gyne ultrasi ja totesi, että kohdun limakalvo on niin ohut, että paremmat mahikset on raskautua jos syön tuon Divina-kuurin, jossa on siis estrogeeniä sekä progesteronia. Vaikuttaa kohdun limakalvoon positiivisella tavalla tuo lääke. Clomit aloitan sitten joskus maaliskuun alussa. Lähdin gyneltä 115e köyhempänä, mut naama virneellä ku sain clomit. :p

Kirsikka Onnea painon pudotuksesta. Itse kans yritän pudottaa painoa ja oon tehny ruokaremontin. Tilasin myös Zumban ja tänään ekaa kertaa zumbailin... Luulis kalorit palavan, melko hiki tuli! Tiedän tuon tunteen, kun on päässä miljoona kysymystä vailla vastausta. Onneksi saat asiaan helpotusta ensiviikolla.
 
Mulla kanssa nuo zumbat mutta ei oo tullu kokeiltua kun kahdesti. Kivalta vaikutti, mutta en vieläkään oo keksiny millä yhdistelmällä jalkapohjat ei pala kiinni parkettiin :D Villasukilla varmaan pitäs yrittää. Ilman sukkia ei tuu mitään, "normisukilla" ei onnistu, ja noilla lenkkilenkkareilla en edes yritä :D

Mulla loppus menkat tänään ja olo kun oravalla. Mies pihtaa eikä anna, käyttäydyn kuulema paremmin jos ens saa silloin kun mä haluan :LOL: Tänään lähdetään sen sukulaisten kanssa juhlimaan, joten varmaan pitää katsoa asiaa huomenna ;)

Alotin myös taas vähän pienetä ruokaremonttia. Vaikka suht terveellisesti syönkin nykyään (entiseen verrattuna) niin jätin nyt melkein kokonaan perunan pois. Tein töihin 2:ks päiväks nakkikeittoa johon laitoin vaan yhden pienen perunan :D parsakaalia ja kukkakaalia ja paljon mausteita. Lopputulos, keitto oli pirun hyvää, mutta nakit pahoja ja kiloja lähti 1,5 :D

 
Heip kaikki!

Mulla huomenna aamulla lääkäri ja jännittää ihan kauheasti! Viimeksihän sain kuulla PCO:sta ja siitä kerrasta jäi muutenkin jotenkin huono fiilis... Nyt eri gyne ja toiveet korkealla, että saisi ymmärrystä ja apua. Tai siis ainakin tietoa ja vastauksia. Oon oikein tulostanut hienon listan, jossa kysymyksiä ja tähänastisia havaintoja PCO:stani ja kuukautiskierrosta ym.

Ja nyt siis kp 58, raskaustestin tein varmuuden vuoksi ja negahan se oletetusti olikin. Mitään ovikseen tai kuukautisiin viittavia oireita en ole havainnut ja totta puhuakseni olen vähän koittanut olla tarkastelematta joka limaa ja vatsanväännettä...

Silti jännittää, jos huomenna jotenkin voisi selvitä vielä lisää jotain huonoja uutisia... Vaikka todennäköisesti saan uuden ajan tutkimuksiin ja tää kerta on keskustelua ja vaihtoehtojen miettimistä. No, huomenna se selviää!

Diinu, hienoa, että sait apuja! Alotatko heti ton divina-kuurin vai miten sitä otetaan?
 
Lääkärillä käyty, jälleen ultrattiin ja tilanne ennallaan. Kohdun limakalvo ohut, joten spontaania vuotoa oisi kai saanut aikansa vielä odotella. Nyt kp 59. Määräsi mut prolaktiinikokeisiin, kun kilpirauhasarvot oli jo katottu, mutta tätä ei. Terolut-resepti kouraan, samoin clomifen. Oli sitä mieltä, että kannattaa jo nyt kokeilla ennemmin kuin odotella kuukausia. Pelkkiä teroluteja ei suositellut, tai sanoi, että ovulaation aikaansaaminen niillä on kuitenkin hyvin epävarmaa.

Mulla siis vielä tällä viikolla se verikoe ja terolutien aloitus, sitten kp 3-7 clomit 50mg/pv. Seurantaultra sovittiin myös ja myöhemmin keväällä tehdään aukiolo ja siemennestetutkimukset, jos tarttee. Nyt oon vielä aika ihmeissäni, että clomifenit jo alkaa, vaikka tietysti iloinen, että homma etenee. Jännittää nyt ihan uudella tavalla.

Mukavia päiviä ja plussatuulia!
 
Kirsikka Mä aloitin sen divina-kuurin sillon samana iltana, ku kävin gynellä eli nyt oon reilun viikon syöny niitä. :) Hienoa, että säkin sait clomit! Aika jännä, että gyne kuitenkin nyt käski sun syödä niitä clomeja vaikka sun miehen spermaa ei oo tutkittu eikä sulle tehny aukkaria. :eek: Meinaan et JOS sattuis että sun miehen sperma ois tosi huonoa laatua tai sulla ois putket tukossa niin sähän syöt ihan turhaan clomeja ja ne kun kertyy elimistöön. :| Sillon ku ite sain ekat clomit niin miehen sperma tutkittiin eka ja kävin tossa aukiolotutkimuksessa ennenku gyne suostu antamaan clomireseptin. Mut toki jokainen gyne tekee asiat eri tavalla. Toisaalta, jos sulla ei oo ollu mitään minkä takia putket vois olla tukossa (mitään lantionalueen leikkauksia/tulehduksia yms) niin on suuri todennäköisyys että sulla on putket auki. Mut toivotaan, ettei sulle tartte tehdä tuota aukkaria eikä sun miehelle sperma-analyysiä vaan raskaus alkais jo ennen niitä. :)
 
Tänään tein elämäni ensimmäisen ovistikuttelun.Ekan aikana en tehny ollenkaan.Tilasin raskauskeijusta testipaketin ja josko nyt löytäis sen oviksen..Tai sit ei.Negaa näytti.Paljon en noihin aio rahaa laittaa mutta unohdan hetkeks sen tikuttelun kun iski hiivan. |O
Jäi yritykset sit täks viikoks.Ja vissiin kahden viikon päästä alkaa menkat,jeejee. :/
JOS alkaa. :D
 

Yhteistyössä