Heippa kaikille! Mielenkiintoisia tarinoita, ja ajattelinpa, että voisin jakaa omanikin
Eli mulla menkat alkoi 13 vuotiaana. Kierrot kaikkea välillä 17-200 päivää. Ylipainoa on ollut pienestä pitäen n. 5 kg, ja kaikki navan ympärillä
Yletöntä karvankasvua ei esiinny, eikä myöskään näppylöitä, tai muuta ihovaivaa. 18-vuotiaana aloitin syömään pillereitä, joilla menkat tulikin säännöllisesti. 21 vuotiaana lopetin pillereiden syönnin, ajatuksena silloisen poikaystävän kanssa antaa vauvan tulla, jos on tullakseen. Kierto ei luomuna ollut alkuunkaan normaali,eli haarukka suurinpiirtein sama kuin teinivuosina. Ei tärpännyt kertaakaan kahden vuoden aikana.
Aloitin pillerit uudestaan 23 vuotiaana suhteen päättyessä. Söin niitä noin pari vuotta, kunnes nykyisen kanssa alettiin miettiä, josko joskus perheenlisäys olisi paikallaan. Tiesin, että raskautuminen noilla kierroilla epätodennäköistä. Vuoden verran oltiin ilman ehkäisyä, kierrot heitteli, ja minäpä marssin sitten gynelle, kun jotain selvyyttä tähän kaipasin. Odotettu diagnoosi, eli pco ovariot. Lääkäri oli kuitenkin loistava, ei tyrmännyt lasten saantia, tokaisi realistisesti, että hankalaa on varmasti, mutta apua löytyy. Olisi kirjoittanut samantien lähetteen lapsettomuushoidon tutkimuksiin, mutta haluttiin ensin miettiä vähän aikaa, miten paljoon sitä on valmis sitoutumaan, ja millä aikataululla. Sain sitten tero reseptin puoleksi vuodeksi, jotta saataisiin kiertoa tasoittumaan. Clomeja en saanut, ei halunnut antaa, koska monikkoraskauden riski on niin suuri. Lähdin gyneltä hyvillä mielin, koska olin saanut vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin, ja uskoa tulevaisuuteen.
No, nyt kaksi kuukautta tuon reissun jälkeen olen mukavasti raskaana viikoilla 9+5 :heart: Naureskelinkin samalle lääkärille, kun kävin tarkastamassa tilanteen, että ilmeisesti minulle riitti tuo psyykkisen puolen stressin laukeaminen
Raskautuminen on tapahtunut kummallisesti, mutta minun kierroillani ei ole ihmekään! Edellinen vuoto 13-16.12, hedelmöittyminen n. 18-20.12, tero-kuuri 27.12-5.1, joilla ei tietenkään tullut vuotoa, testi positiivinen 9.1
Eli ei ainakaan voi sanoa standardi tapaukseksi.
Lääkärin ohje ekalla lääkärikäynnillä oli, että on ihan arpapeliä, koska ovulaatio on, joten mahdollisuudet on pienet, ellei nyt sitten jaksa pupuilla 2x päivässä vuoden jokaisena päivän. Menisi varmaan tosin maku jo koko hommasta, epäiltiin molemmat. Meillä nyt kävi se hyvä arpaonni, ilman sen kummempia kuureja ja ponnisteluja. Toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka, ja seuraavat tulevat sitten helpommin
Kaikille tsemppiä, ja arpaonneakin!
Katrin ja mini 9+5