Alkuperäinen kirjoittaja miete tämäkin:Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:totta tämäkin. sen voi myös miettiä niin, että onko lähivanhemmalla oikeus lisääntyä, jos ei edellisistäkään lapsista saadut elarit riitä.....
et oo tosissas ? ei riitä ? joo-o.
mä olen lähivanhempi lapselleni ja lisäksi on uuden miehen kanssa yhteinen lapsi. me maksetaan perheenä kaikkien menot, myös siis tämä uusi mieheni ei-bio lapsesta.. KOSKA etävanhempi maksaa vain määrätyn elatustuen, joka senkin tulee kelalta.
sitten tämä etävanhempi seurustelee tytön kanssa joka EI YMMÄRTÄNYT tilannetta jossa minun ja exän yhteinen lapsi oli kipeänä ollutjo pitkään ja pyysin apua, niin rahallisesti kuin myös fyysisesti.. voitte arvata vaan mitä meillä tästä exästä ja uudesta "äitpuolesta" ajatellaan, tekevät vielä yhdessä lapsia vaikkei edellinenkään kiinnosta...
että eiköhän se yleensä (toki myös poikkeuksia) mene niin että tätä etävanhempaa ei jaksa enää "vanha lapsi" kiinnostaa, eikä niin että lähivanhempi odottaa etävanhemman maksavan kaiken...
oon minä tosissani. jos kerta elatusvelvollinen mies ei saisi enää lisääntyä, niin miksi sitten elatusta saava lähi? jos siis rahasta tiukkaa. äläkä nyt yleistä. kyllä mun ukkoani kiinnostaa etälapsensa, vaikka minunkin kanssa uusi. ja mun pojan iskää rupes poika vasta oikein kiinnostamaan kun vakiintui ja sai lapsen uutensa kanssa.