Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Tähänkö sitä on sitten avioerotilastojen mukana tultu, lasten menot hinnoitellaan ja riidellään niinkuin jonkun hankalan, mutta välttämättömän auton kulutuksesta. Ja kuitenkin nämä lapset ovat usein yhteisen rakkauden hedelmiä. Siis oikeesti; jos teidän mielestä lapsi ei ole riittävä syy yhdessä pysymiseen, niin älkää sitten tehkö niitä!
Ja sitten nämä isät, jotka "kylmästi jättävät perheensä" niinkuin ap miehestään kehuskeli ja jälkeenpäin mollataan oman lapsen äitiä niin taloudellisesti kuin henkisestikin; huolitteko te oikeasti tälläisen miehen itsellenne? Eikös se nyt kerro hänen henkisestä kehityksestä ihan riittävästi?
Sanoppas muuta. Ikävä kyllä nykyään riittää, kun puoliso hakee eroa, siinä ei toisen, eikä lasten mielipidettä kysellä. Ei auta, vaikka itsellä olisi riittänyt rakkautta ja halua pitää perhe kasassa, yksin kun sitä ei voi tehdä.
Minä olen toisaalta mielissäni, että on tehty yleinen kaava elarin laskemiseksi, sillä edelleenkin eksä, liki 10 vuotta erosta, on suuri marttyyri ja äiti kuulemma käyttää elarit itseensä ei lapseen!
Niin ja kukaan ei tänä päivänä voisi sinun ohjeesi mukaan lapsia tehdä, koska tässä kaikki mulle nyt elämässä, monet ihmiset ovat niin itsekkäitä, hakevat omaa nautintoaan ja onneaan ja siinä sivussa saa rikkoa kenet vaan!