***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikukas, lupaavalta vaikuttaa. Mä heräilin n. 5 v sitten samoihin aikoihin aamuyöllä. Vaaleanpunaista vuotoa alkoi tulla myös supistusten lomassa. Iltapäivällä klo 13 jälkeen tyttö oli sylissä. Onnea matkaan :hug: :) Se voipi olla menoa ny sitte ;) !

Äitee2 Paljon onnea :flower: !

( . ) Pari päivää sitten vallalla ollut tehokkuus on kadonnut. Eilen olin niin kypsänä, että ihme kun en vetäny isäntää lättyyn ja sytyttäny koiraa palamaan :ashamed: . Kaikki sellanen houkuttais, mitä ei saa/voi tehdä, ja tää elbailu ja rauhallisesti ottaminen ei kiinnosta enää yhtään. Tahtoo hikilenkille, rankamettään, vuorikiipeilemään... :kieh:

-A- :headwall: *kahviki oli loppunu*

Oikukas,kohta se on menoa sielläkin :D

Äiteelle uudestaan onnea :D :D :flower:

Hei nyt ois taas pari kyssää :attn:

Eilen yllätti ilkeä kipuilu tossa häpyluun korkeudella,hiukan vasemmalla puolella. Siinä oli ihan sellanen aristava kohta,ikäänkuin mustelmaa ois painellut. Ja se kipu oli samanlaista kun ois revähtänyt jokin. Se tuli hiipien,ekaks en osannut paikallistaa sitä,mutta sit se ylty ja oli vaikeuksia liikkumisenkin kanssa. Muutama asento oli toimiva,mut yksikin virheliike :o Otin panadoliakin siihen,ja sen jälkeen sen kipukohdan pystyi paikallistamaan,kun se ei enää säteillyt muualle. No pikkasen se helpotti,joskaan ei kokonaan kadonnut. Ja nyt aamulla se on lähes ennallaan,mutta toi oikea puoli tuntuu nyt hiukan aralta :o
Mulla on kyllä jo jonkin aikaa ollut arkuutta tuolla alamahan /nivusten kohdalla ja kun neuvolassa täti tunnusteli vauvan päätä,se tuntui kanssa ilkeeltä...puhumattakaan jos kävelee liian kovaa... Huolissani en oo,koska vauva pyörii masussa kuin häkkyrä,niin ilmeisesti hällä ei oo onklemmaa :D

Eli onko kukaan kokenut vastaavaa?

Sit toinen kyssä,saako kotihoidontukea nauttiessa käydä töissä,esim.kahtena iltana viikossa menettämättä tukia? Lapsonen tietty hoidettais kotona...

Jään kärvistelemään taustalle...jos vaikka uskaltais vähän ulkona käpötellä... kauhee painajainen jos ei kohta pystyiskään käveleen tämänkään vertaa :o

Repa ja kutvonen rv 31+6

Jemina, täällähän minä!
Kiitos kaipailuista :heart:

Oon ollut saikulla ke-pe ja sitten viikonlopun vietossa... Rauhallisissa merkeissä mennyt viimeviikot kun kauhea päänsärky on vaivannut päivästä toiseen..
Nyt olen taas töissä mutta saa nähdä kuinka pitkään.

Olo on muutoin ollut loistava ja pahoinvointi on jo taka-alalla jos vain muistan syödä tarpeeksi usein. Massu on kipuillut ja vihlonut mutta olen tulkinnut vain kasvukivuiksi ja venymisiksi!

Eilen ehkä jopa taisin tuntea ekan potkun sillä kuunneltiin miekkosen kanssa dopplerilla kauheasti voimistuneita sydänääniä ja sieltä tuli sellanen kivulias muks jota en osaanut muuksi arvata kuin selväksi potkuksi! Aika aikaistahan vielä on kun esikkoa odottelen muttei kai kuitenkaan mahdotonta :)

Massu on ottanut kasvuspurtin ja näkyy jo todenteolla vauvamasuna, jännittää että minkälaisiin mittoihin sitä oikeen tullaan päätymään...

Oikukkaalla ja Ninnillä on jo pian nyytit sylissä, voi kun itsekin olisi jo niin pitkällä!
Kovasti tsemppiä teille viime rutistuksiin ja toivottavasti kaikki menisi mahdollisimman sutjakkaasti :flower:

Anteeksi kun taas tuli kovin omanapaista mutta on pakko taas jatkaa töitä.. haaveilen jo niiiiiiin niiiiin kovasti mammiksesta!

Jaksuja massukoille :heart:

Tini+Pingu rv 15+5

repa mulla oli poikaa odottaessa ihan samanlaista kipua, säikähdin sillon, mut meni levolla ohi ja ilmeisesti oli jonkunnäköstä liitoskipua et kai ihan normaalia, ei mulla siitä mitään ainakaan koitunu =) mutta kysy vielä neuvolasta jos huolettaa
kotihoidontukea saa vaikka kävis ihan täysaikasesti töissä kunhan lapsi vaan hoidetaan kotona, mutta äitiyspäivärahaan ja hoitolisään se kyllä vaikuttaa jonkunverran, kelassa ne sen laskee kun ilmottaa ne tulot mitä on saanut, et kannattaa kysyä sieltä =)

äitee iloista synttäriä teille molemmille :flower: :D

oikukas onnea matkaan kun lähtö koittaa =) jännää

äsken kun tässä sohvalla istuin ja kattelin mahaani niin näky selvästi kun muksautuksen tahtiin maha kohos, et näkyy jo päällepäin, vahva pikkuinen tuolla asustelee =) :heart:

eliisa ja pikkuruinen 19+4

Eliisa..täällä kyttäsinkin että koska joku vastaa :laugh: Otaksuinkin jotenkin että jotain semmosta liitoskipua tms... neuvolan tätsy on koko viikon lomalla,eli ei soittoaikaa...siltä nyt ois voinu huvikseen kysyäkkin,mutta polille en soita ilman todellista hätää... ei kai tässä mitään paniikkia =) Ens viikolla on taas neuvola. Hyvä juttu toi kotihoidontuki hommeli,se raha kun on niin pieni,niin vois hiukan tehä työtä ohessa ja silti sais hoitaa kotona pikkuista :heart:

Tinii: Mulla esikoinen ja liikkeet alkoi tuntumaan rv 15+3 eli kanssa aikaisessa vaiheessa!

äitee&repa: siis mun masu on ihan mitätön, kun vertaan teidän SF mittoja (mitä ei kyllä saisi tehdä ), viime viikolla neuvolassa 30cm, mutta jospa johtuisi siitä, että pää jo alhaalla?!? Ja repa mulla vihloi kanssa rv 33 tuosta alhaalta vasemmalta muutaman päivän ja työterveyslääkäri sanoi, että johtui siitä et vauvan pää painoi sinne niin voimakkaasti ja istumatyö aiheutti painetta alavatsalle.

Oikukas: Vitsi kuinka kaunis masu sulla on, tai siis tässä vaiheessa voi arvailla, että oli?! eli taidetaan olla jo vauvan haku reissulla ;)

Mitäs vielä, viikonloppuna oli veli perheineen kyläilemässä ja pyysivät meitä kummeiksi. Ristiäiset on 12.4. ja meidän LA 23.4., joten toivotaan ettei synnytys osu just tuohon päivään, mutta ei kai voi olla niin huono tuuri...Mutta oli niiin ihana hoidella poikaa, me miehen kanssa harjoiteltiin ihan innoissamme kylvetyksiä yms. Minä olen paljon hoitanut ihan pieniä, mutta mies enemmän vähän vanhempia vauvoja. Lauantaina oli meidän keskenmenneen vauvan LA, joten sytytin kynttilän ihan vaan muistoksi. Miehen kanssa mietittiin, että aika jännä et meillä voisi olla jo vuoden ikäinen pirpana, mutta ei saa jossitella! Ja eilen meidän toisesta koirasta tuli omien synttäreiden kunniaksi isä, jippii!!! 4 pentua ja kaikki n. 130g eli tosi iso chihu pentueeksi ja emo olikin jouduttu leikkaamaan. Normaalisti pentueet 1-3 kpl ja pentujen koko 60-70g. Mitäs vielä, olo edelleen loistava. Harkkasupistuksia muutamia päivässä ja ainoa "vaiva" on nämä tytsyn supervoimakkaat liikkeet: punkee peppua tosi kovaan koko ajan ylöspäin ja muljauttelee puolelta toiselle 24h. Sairaalaan käytiin tutustumassa perjantaina, mutta eipä siinä ollut mitään ihmeellistä tai uutta. Tuli vaan sellainen olo, että tänne ei päästä vielä pitkiin aikoihin...

malttamaton&prinsessa rv 34+5

jemina VTI eli virtsis ;) Toivottavasti se ei kuitenkaan ollut sitä?

Nyt vaan nopeasti huikkaan (töissä...), että ultrassa oli vauvalla kaikki superisti, koko vasta viikkoja ja kehitys oli kohallaan. Ja tattadadaa: may I present, irtosoran ja tulevan-herra-isän jälkikasvu on ilmoittautunut pojaksi :D

:flower: Onnea Irtiksen poikauutisista! :heart:
Kiva oli kuulla myös Tiniin kuulumisia :) .

Repa ihmetteli kiputilaansa. Kuulosti tutulta. Mulla nuo tuollaiset on diagnosoitu liitoskivuiksi. Ja toisinaan huomaan, että vauvan venkoilut ja pingispomput kyljestä toiseen aiheuttavat kaikenlaisia jomotuksia ;) .

Eliisa, eiks oleki ihana katsoo, kun maha muljuu puolelta toiselle :heart: .

-A- *jo hieman paremmalla tuulella kahden kahvikupillisen jälkeen :p *

Heippa kaikki muruset :wave: :hug:

Ihanan nopeasti on aika viime aikoina kulunut, kun oon keskittynyt tuohon remppa-hommaan =) Nyt mennäänkin jo rv 28, jee!!! Pienellä olisi jo hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin, jos syntyisi!

Meillä on remppa ihan hyvällä mallilla - tällä viikolla saatetaan muuttaa jos pari asiaa vaan saadaan ratkaistua :D Enimmäkseen on jäljellä vaan listoitusta ja koristemaalausta, mutta keittiön hanan mahtuminen on vähän kinkkisempi homma ja toinen sitten miten saadaan sähkö- ja putkimiestä kiinni (tuttuja ja senhän taas tietää että apua kun tutuilta/kavereilta kaivataan... no ei pidä etukäteen manata, jospa he tulisivat luvatusti... :whistle: )

Keskiviikkona menen äippäpolilla käväisemään, katsotaan mitä kuuluu kohdunkaulalle ja mahaankin =) Muuten olo ollut oikein hyvä, ei ole supistellutkaan sen kummemmin eikä muutakaan onkelmaa. Pari päivää on vasen reisiluun pää (?) tai joku kaihertanut välillä ikävästi, mutta nää alapään luu-tuntemuksethan kuuluu asiaan... Painoa on tainnut nyt kyllä kertyä, kun mammalle herkut maistuu :whistle: Kaveri on tullut isäänsä, kun pistää äipän märsyämään! Normistihan mä syön tosi vähän makeaa ja nyt on ollut ihan mahotonta!!! Mahakin tainnut kasvaa ihan kauheasti, kun mitkään paidat ei enää yllä (paitsi tietty mamma-paidat), nytkin on päällä IMETYSpaita :o Muutenkin nuo vaatteet on vähän ahistavia... :ashamed: En tajua, kun muuten (siis persiistä ja reisistä jne) mahdun omankokoisiin mamma-vaatteisiin (34), mutta se maha-osa alkaa jo ahdistaa suurimmassa osassa! :o |O Ja vielä on jäljellä vaikka kuinka... Pitää lähtee vaateostoksille...

No mitäs tänne kuuluikaan...

Äiteelle ja poppoolle synttärionnittelut :flower: =) ja onnea myös rempan loppuunsaattamisesta! *sitä odotellessa* :D

Oikukas ja Ninni taitavat olla pieniä hakemassa :heart: Onnea koitokseen ja vauva-uutisia odotellaan! :wave:

irtikselle onnittelut poika-uutisista :heart:

malttamaton ei teillä enää pitkä aika ole... :wave:

Eliisa sitä mahan muljuamista on hauska katsella :) Mulla näkyy kaverin kantapää ihan selvästi tuosta läpi kun hän venyttelee :) Siitä voi ottaa vähän kiinnikin :)

Tinii niin niitä potkuja alkaa sitten vähitellen sadella, onnea :flower:

Amira niin ne mielialat vaihtelee... :whistle: Hyvä että kahvittelu auttoi :D

Repa liitoskipuja tai kaverin punkeamista epäilen minäkin :wave: JOspa hän on päänsä parkkeerannut sinne alas ja se sitten tuntuu inhasti.

stoppis 28+0

irtis onnea ihanista ultranäkymistä ja onnea pienestä pojasta :heart:

stoppis tänään just aattelin että mitenkäs teidän remontti etenee ja mitä muutenkin kuuluu =) hyvä että hyvää vaan
mulla on kans ihan mahdottomissa mitoissa tää makeenhimo, söisin herkkuja ihan koko ajan, pakko yrittää vähän toppuutelle itteään ja syödä niitä terveellisiäkin vaihtoehtoja välilla =)

tini onnea liikkeistä :heart:

oikukas taitaa olla tositoimissa :D

amira hyvä että kahvi helpotti oloa =)

rupee noi liitoskivut vaivaan, vähänkään kun pitempään kävelee niin toinen lonkka on ihan älyttömän kipee, no ompahan hyvä syy ottaa rauhallisesti

niin malttamaton onnea haukunpennuista =)

irtosora: Oih, kiitos sanoistasi!
a010.gif
Ihan liikutuin
a044.gif

Sulla on kyllä mielenkiintoiset unet!
a035.gif

Mäkin näen hirveesti painajaisia, ja yleisin niistä liittyy exään, joka jahtaa mua ja uhkaa että saa mut vielä... Ihan hirveä uni
e040.gif

Mutta se tulee varmaan siitä että joskus 7 vuotta sitten hän todellakin uhkasi vaikka mitä ja "lupasi" hakea mut takaisin vaikka väkisin...
d025.gif

Senkus vielä yrittää,
mä oon täälä valmis käännyttämään ovelta!
e025.gif

No joo, nyt vähän eksyin aiheesta...
g050.gif

Tsempit rakenneultraan!
a020.gif

Tulehan pian kertomaan hyviä uutisia!
c025.gif

*MUOKS* Onnittelut mahtavista ultrauutisista ja pojasta!!!
b020.gif
IHANAA!!
a055.gif
a080.gif

Eliisa80: Kiitos kysymästä, täällä voidaan jo paremmin. On kuumeilu ja mahatauti taakse jäänyttä elämää, jei!
e050.gif

Se masun muljahtelu on kyllä huisia!
a050.gif

Repa: Mimmosta intialaista pääruokaa teitte kaverin kanssa? Mä oon hulluna intialaiseen ja kiinalaiseen sapuskaan, nam!
e060.gif

Onnittelut kunniatehtävästä, elikkäs kummiudesta!
a060.gif

Saiko vauva nätin nimen? Äh, no tottakai jokaisen vanhemman mielestä lapsellensa antama nimi on nätti. Hyvä minä!
a010.gif

Noista sun kivuista, niin ystäväni on viikon verran sua edellä, ja sille tuli samanmoista kipuilua. Hälle oltiin sanottu että vauva on "lähtökuopissa", että täytyy ottaa erittäin rauhallisesti, ja vaan istua koska se kuulemma tuntuu parhaimmalta. 34 viikolle asti "pitäisi" vauvan pysyä masussa niin olisi keuhkojen puolesta turvallista syntyä. Toki nykyajan sairaalahoidolla maailmaan syntynyt rv 23-24 viikkoinenkin lapsi saadaan pelastettua, mutta näin siis hällä. Toivottavasti kipuilu ei vie sulta kokonaan liikkumismahdollisuutta niinkuin tuolta ystävältäni
a055.gif

Äitee2: Onnea sulle ja esikolle oikein paljon!
k040.gif
s015.gif

Saitkos kivoja synttärilahjoja?
h090.gif

Mukavaa että voit paljon paremmin
a035.gif
ja kumpa hb vain lähtisi nousuun
d025.gif

Saako kysyä mimmoisia muutoksia teit ruokavalioon närästyksen takia? Jospa saisin vähän vinkkejä...
a015.gif
Kun mulla on ruokatorven refluksitauti ja astma, niin se on tosi paha yhdistelmä
a045.gif

Kun mua närästää, niin mulla nousee mahahapot osaksi keuhkoihin, mikä sitten tekee hengenahdistusta, ja se ei oo kyllä yhtään kivaa...
a065.gif

Oon huomannut että mulla pahimman refluksitauti-astmakohtauksen tekee hiilihapolliset juomat ja sitrushedelmät, jotka oonkin jättänyt jo heti plussatessani pois. Tulista ruokaa pystyn vielä nauttimaan
a050.gif

Tahtoisin mennä vaan niin pitkälle kuin ikinä ilman refluksilääkitystä, vaikka sanotaankin sen olevan turvallinen, mutta silti olisin mieluummin ilman lääkettä
a075.gif

Oikukas: Hiiiiiiiii!
g005.gif
Jokohan sulle on lähtö tullut? Jänskytän täällä!
Tai kaikkihan me täällä sun puolestas jännitetään ja peukutetaan!
d040.gif

Amiran olo oli vähän niinkuin
k035.gif
Mä keitin sulle virtuaalikaffit, ole hyvä!
c060.gif

Yritä malttaa mielesi, kohta puoliin on vauva maailmassa, ja sitten pääset taas tekemään mitä mieli tekee
s010.gif

Tinii: Minäkin oon sua kaipaillut!
h053.gif

Ihanaa, onnittelut potkuista!
a015.gif
Mäkin tunsin enkelin aikana varhaisessa vaiheessa liikkeet, rv 14+0 lähtien.
Ymmärsinkö oikein, että teillä on oma doppleri? Ootteko netistä sen tilannut? Millä viikolla kuului ekat sydänäänet? Oon tässä miettinyt tuota dopplerin ostoa itsellekkin
a090.gif

Niin, ja sitä piti sanoa, että tuo kutsumanimi Pingu on sitten ihana!
a044.gif

malttamaton: Onnittelut kummiudesta!
a085.gif

Voih, keskenmenneen vauvan LA laittaa kyllä aina hiljaiseksi...
a050.gif

Koiranpennut on varmaan tosi ihania! Onnittelut!
a075.gif

stoppis: Kiva kuulla kuulumisiasi!
a055.gif

Mukava että remppa on jo hyvällä mallilla
a040.gif

Omaa napaa... Lyhyesti ja ytimekkäästi eiliseen päivään kuuluu tällaista, eli: Veristä vuotoa...alamahakipuja...alaselkäkipuja...ultraus....ONNEN KYYNELEITÄ!
e040.gif

Eli mähän oli saikulla 5 viikkoa, jonka aikana ehdin yhden päivän tehdä töitä. Lauantaina menin iltavuoroon, mikä tuntui tosi mukavalta
d010.gif

Eilen, eli sunnuntainakin oli iltavuoro, ja tunsin että alaselkä oli ihmeen kipeä, samoten kuin alamahakin. No kesken työillan aloin vuotamaan runsaasti
c015.gif
Kun kävin vessassa, pönttöön oikein hulahti kirkasta verta!
a045.gif

Soitin äippäpolille, ja käskivät lähteä Keskussairaalaan. Sain järkättyä tuuraajan töihin mua paikkaamaan.
Astmalääkkeen pakkasin mukaani, olin varma että joudun jäämään tyhjennykseen sairaalaan sisälle
g020.gif

Kurvattiin mieheni kanssa Keskussairaalaan, ja minä vapisin ja tärisin aivan hulluna pelosta
a025.gif

Mieheni yritti mua ajomatkalla lohduttaa ja tsempata, mutta romahdin kyllä aivan totaalisesti
g050.gif

Sairaalassa kädet ja jalat olivat ihan maitohapoilla, tuntui etten pääse edes omin voimin kävelemään. Sydän tuntui hakkaavan rinnasta ulos, ja pelko laittoi mut oksentamaan. Niin shokissa ja paniikissa olin
a060.gif
Hoin vai miehelleni, että ihan varmana lääkäri sanoo ultratessaan että vauvan sydän ei enää lyö...
a065.gif

Ja kun aloin miettimään raskausoireitani, niin pahoinvointi oli ihmeellisesti loppunut 2vrk sitten, ja sehän tietysti lisäsi pelkoani suunnattomasti
g025.gif

Mutta siellä masussani heilutteli päästä peppuun 3,7cm pitkä sitkeä rakkauspakkaus, jonka sydän löi vahvasti!
s035.gif

Uskomatonta!!
e035.gif

Vauva vastasi eilen (rv 10+2) viikkoja 10+5. Olen onneni kukkuloilla! JEI!
a020.gif

Lääkäri sanoi että vuoto tulee kohdunkaulalta, että pieni vuoto on kuulemma normaalia kun kohdunkaula ei ole vielä täysin kehittynyt. Kysyin onko tuo nosteleminen töissä aiheuttanut sen, koska sairaslomalla ollessani ei ollut mitään häikkää, ja heti kun menen töihin niin vuoto alkaa. Hän sanoi että saattaa johtua siitä, mutta saan nyt kuitenkin töissä olla, koska ei ole uhkaavaa keskenmenon pelkoa. Vaikka vuoto alkaisi uudelleen, se ei meinaa keskenmenon vaaraa. Jos vuoto pitkittyy, lisääntyy ja tulee hyytymiä, sitten mut laitetaan nostelukieltoon ja sairaslomalle. Pahimmassa tapauksessa mut otetaan Keskussairaalan vuodeosastolle ja laitetaan antibioottihoidot päälle
a025.gif

No, mä seison vaikka päälläni lokakuuhun asti, että tämän vauvan saisimme pitää!
d080.gif

k015.gif
:Onnesta sekaisin oleva
MyAngels ja niin rakas rv 10+3 -- 10+6

kylläpäs teidän pieni on kova säikäyttelemään myangels hui kamala, mutta ihanaa että kaikki on kunnossa ja pieni on hyvän kokoinen jo =) koita töissäkin ottaa rauhallisesti
ja hienoa että oot jo parantunut

kylläpäs täällä on tapahtunu..puoliakaan en enää muista, vaikka just luin :ashamed: .
Onnitteluja kaipaa moni ja niitä nyt sitten tästä huippu määrä lähtee jokaiselle :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

omaa napaa: viime viikolla supisteli tosi kipeesti useampana päivänä..olin ihan panniikissa.. mutta onneksi vauveli aina iltaisin päätti äiskää hieman piristää ja liikkui TOSI ahkerasti, nyt sitten liikkuu koko ajan :D . Masennustakin ja väsynystä on ihan mielenä... :'( itkettää kaikki.

tänään oli neuvola. 5viikossa hb oli laskenu 132:sta 116:sta, eli se on osa syy tähän väsymykseen, huomenna menen kilpirauhasverikokeisiin, ku alkuraskaudessa heittelivät kovin ne arvot, niistäkin saattaa johtua ne masennusjutut..
verenpaine oli 120/66, eli tosi hyvä.
Vauva liikkui KOKO ajan, ei 10sek pysyny paikoillaan, ajattelin ääneen että varmaan ADHD lapsi jo ennen syntymäänsä :laugh: .
130 oli syke, eli poikaan kallistuisi...vaikka ens viikollahan se selviää sitten...
painoo oli tullu +300g/vko, että ei kauhiasti, onneksi :D
ja pissi oli puhdas, luojan kiitos.
Johan tässä on syöty kax antibioottikuuria tulehduksiin, ja pitää kuulemma sellaista lääkettä kuin "Nitrofix" syödä joka päivä raskauden loppuun asti (???).
kauhian isoja tabuja, ja kauhian pahanmakuisia.. :x

Lämmintä ruokaa en pysty edelleenkään syömään, eli salaateilla mennään, ei kyllä närästäkkään.. :D

Mutta nyt pitää lopetella nää lötinät, vauveli liikkuu niin älyttömän ahkerasti että pitää kuulemma mennä sohvalle, että muutkin saa tuntea ne liikkeet ( tuntuuvat selvästi jo masun ulkopuolelle ) Ihanaa! :heart:

Ajatuksin AE ja Muru 19+4

MyAngels:Onneks kaikki oli kunnossa,huh..... Olisin varmaan ollut yhtä shokissa siinä kohtaa :( Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :heart: Nyt manaan vuodot huitsin nevadaan =)
Syötiin broilericurrya basmatiriisillä,joka maustettiin jeeralla,minttu-ananas raita ja naan leipää :p Kummitytöstä tuli Siiri :heart:

Irtikselle poika onnittelut :heart:

Malttamaton: Äiteen mahaan ei varsinkaan kannata verrata,hävitään kaikki :laugh: Sillä on kuitenkin ne kaks vilperiä siellä eturepussa :D Onhan tää ihan mehevän kokonen tää oma massukun on ihan edessä...en tiiä vaikuttaako mittaan. melko keskikäyrällä mennään,vain himpun yli...

Näistä mun kivuista kommentoineille,vauvan pää todellakin on alhaalla,se todettiin viimeks neuvolassa...oiskohan sit jo ihan kuopissaan...mene ja tiedä. Täytyy tosiaan nyt toivoo,että edes jokinverran pystyis liikkumaan... Kävin tossa raitista ilmaa haukkaamassa ja tiukkaahan se käppäily tekee :ashamed: Samoten pitkä istuminen...

heips mammat! ihan ensimäisenä my angelsille onnen töräykset..hienoa kuulla ettei ole mitään hätää vaikka pelästytettiin teidät kunnolla :heart:

oikukas onkohan vauvan haku reissulla :D onnea ja voimia. heti kertomaan kuulumisia kun kotiudutte :heart:

omaa napaa neukkalääkärillä olin aamulla.. kaikki kunnossa ja vinski voi hyvin.
vahva ja hyvä syke löytyi heti, kovin on pikkuinen. raivotarjonnassa kuten ennekin. sf-mitta 28. hemoglobiini laskenut taas (nyt 108) muttei lisärautaa ainakaa vielä määrätty. painoakin oli taas tullu lisää 1,2kg/vko (nyt koko raskauden aikana tullut n.13kg) :D muttei mitään kummallista sanottu asiasta *huoh*. kohdunsuu kiinni ja kiinteä. hyvillä mielin siis eteenpäin.. :)
seuraava neuvola sitten parin viikon päästä..

vapaa päivää täällä vietelty..siivoskelin tossa ja ruoan tein. lisäksi mustikkapiirakan leivoin. haen sitten iltalenkiksi miehen kanssa jädepaketin ja herkutellaan piirakka pois :D piti kyllä se pakkaseen leipoa mutta.. *hups*

ei kummempia.. nyt kyttäämään telsusta päivän saippua-annos :D

marleena83 ja vinski 28+3

Onnittelut kaikille jotka ovat hyviä uutisia saaneet :heart: :heart: !

Äiteelle myöhäiset synttärionnittelut :flower: :hug:

Täällä ollaan nyt sitten virallisesti ohitettu laskettu aika ja hermot aika kireellä meiän perheessä, tai no lähinnä mulla ja miehellä, tytöt joutuu sitä sit vierestä raukat kattoon :ashamed: Ei mua muuten niin stressais mut ne jokojokojoko-soitot alkaa pänniin, oonkin tänään pitäny kännyä hiljasella kun ei jaksa koko ajan toistaa samaa. Sitä paitsi musta tuntuu et mitä enemmän mä stressaan asialla ni sitä kauemin Muru viihtyy masussa.
Että sellasta tänne...

Eipä mulla muuta, oon nyt niin allapäin etten viitsi teillekään enempää ruikuttaa...

:heart: :Ninni ja Muru 40+1

Kiitos kaikille onnitteluista :D on tosi vanha olo jo.

MyAngels kylläpäs tein pieni teitä säikyttelee nyt ihan kunnolla,onneksi pienellä kaikki hyvin :hug: Mie muutin sen verran ruokavaliota jotta jätin kaikki rasvaset,suolaset,makeet ja hapokkaat (omenat ) herkut ja sapuskat pois...kuten myös mausteiset ja hiivalliset tuotteet pois,elikkä pien sappi ruokavaliota nyt itelläni ni on kummasti helpottanu oloa eikä happamia röyhtyjä enää nouse kun satunnaisesti.ilta seiskan jälkeen vältän syömistä ja jos syön ni syön vain helposti sulavaa ja kylmää ruokaa.Näillä olen saanut oman oloni aika hyväksi.

Synttäri lahjaksi sain mieheltä rahaa ni voin käydä ostamassa yhden äippähameen jota olen kytänny jo kuukauden verran.

Oikukas ja Ninni taitavat olla nyyttejä hakemassa joten täälläkin jännityksellä odotellaan kuulumisia.

Irtosora onnea hyvistä ultra kuulumisista ja onnea tulevasta pojasta.

Aurinkoenergiaa toi hb lasku kyllä vaikuttaa tosi paljon olotilaan ja väsymykseen,miullakin hb nyt 101 ja olo myös sen mukainen...jaksamista siulle :hug:

Repa saitkin jo vastauksia noihin kipuihin ja sanoisin kanssa jotta liitoskipuja koska miutakin tuon tyyliset vaivas tuossa yhessä vaiheessa sen verran kovin jotta konttaamalla liikuin kotona...Tää mun maha on kyllä nyt jo pelottavan iso ja miuta ihan oikeesti hirvittää kuin isoksi kasvan,esikosta olin tän kokonen kun olin 8kk joten pelokkaana odottelen tulevaa...

Marleena83 myökin ostettiin miehen kanssa karamelli jätskikakku ja meinattiin herkutella sillä illalla...ihan vaan synttäreiden kunniaksi.

Omassa navassa on tänään ollu vähän heikko olo,miuta pyöryttää mutta ainakin paineet heittelee aika kovin ja ovat matalat ja miusta tuntuu jotta verensokeritkin on aika alhaalla.
Muuten olo on hyvä ja vauvat melskaa mahassa ihan koko ajan ja eilen potkivat kaukosäätimen mahan päältä pois...joo mie käytän tätä mahaani pöytätasona kun istun koska vesilasikin kestää siinä ihan hyvin ellei vauvat potki sitä alas siitä.

Maha on melkein koko ajan ihan kova joten en tiedä että supistaako vai puskeeko vauvat mahaa eteenpäin vai mistä johtuu...muuten olen onnellinen.Kuopuksen 3kk ripuli poistui ainakin vähäksi aikaa meiltä ja poika pystyy olemaan ilman vaippaa kotona :D mies hemmottelee miuta ja esikko on itsenäistyny tosi paljon tässä viime aikoina.

Vielä olisi reilu viikko ultraan ja lääkäriin jossa näkee pienet taas uudestaan.

Äitee ja tuplat 22+4

Julietta
mulle ei lääkkeellinen tyhjennys toiminut ollenkaan (viime syksynä;). Mutta vaativat Jorvista, että odotan kiltisti viikon lääkkeiden vaikutuksen alkamista, kun ne joskus vaikuttavat vähän hitaasti. Mun mielestä pyyntö oli kohtuuton, etenkin näin jälkikäteen mietittynä.
Lääkkeet ei juurikaan aiheuttaneet vuotoa mulle, pärjäsin yhdellä siteellä koko päivän. Sain km-palstalta syksyllä joltain vinkin, että itse tiedät sisimmässäsi vuodatko tarpeeksi. Jos et vuoda, soita sairaalaan ja ota ylös nimet, kenen kanssa juttelet puhelimessa. Palvelu paranee kummasti!!

Tsemppiä!!!

Hiii-op! Noustaanpas tuolta kakkossivulta vähän ylemmäksi.

Oikukkaalle SUURET :flower: onnittelut hienosti menneestä synnytyksestä ja ihanasta pojasta :heart: ! Se meni mallikkaasti ja nopeasti!

MyAngels, hui kauhistus, mikä päivä teillä on ollut. Ihanaa, että pikkukaverilla kuitenkin kaikki hyvin :) :hug:

( . ) Kiitos kaikille palstasiskoille, jotka eilen mua tsemppas, keitteli virtuaalikaffeja jne..
Mitäs meinaatte, saisko bonusta jos synnyttäis Prismassa :laugh: ? Mä jouduin eilen hetken miettimään ko asiaa. Olin kyl huilinu koko päivän, mutta illalla kun lähdettiin kauppaan, niin pääkäytävällä sain jo 4 tiukkaa ja pitkää supistusta. Irvistelin muille asiakkaille :whistle: ja roikuin kärryjen päällä. Noin rajuja ne eivät tän raskauden aikana ole vielä olleetkaan...!!? Ihan tuli tositoimet mieleen... Lopulta jätin miehen listan kanssa kauppaan ja puuskuttelin tipuaskelilla autoa kohti. Kotiin kun päästiin, ne loppuivat - kunnes menin hypistelemään vauvanvaatteita :o niin johan alkoi uudestaan. Kestoltaan sellaset 45 sek ja tulivat n. 3 min välein. Loppuilta meni ihan elbates. Hieman säikäytti :| . Onneks on sairaslomaa...

-A- :/

Oonko mä sokea kun en näe missään Oikukkaan jakautumisviestiä? :O
Mutta onnea tuhannesti pojasta :heart:

MyAngels oli kaipaillut, ihanuus :heart:
Olipas hieno lukea että teilläkin oli kaikki ultrassa hyvin!

JA juu ostin angelsounds kotidopplerin käytettynä itse asiassa täältä kaksplussan kautta mutta niitä myydään paljon myös huudossa yms ja niitä kannattaa ehdottomasti bongailla käytettynä kun eivät kulu käytössä jos vain on säilytetty huolellisesti niin ovat kuin uusia.
Taisin omastani maksaa postikuluineen juuri alle 60eur. Hienosti on toiminut ja sydänäänet kuului heti kun paketin sain eli rv12 alusta ja niitä onkin tässä tullut usein seurailtua :)
On kyllä ihana kapistus, suosittelen! Aina kun meinaa suru ja huoli tulla puseroon niin kaivan tuon esiin ja jumpsutus tuo onnen tullessaan :heart:
www.kuuntelevauvaa.fi tuolta oli alun perin tilattu omani.

Sairaslomalle kaipailen minäkin, päänsärky vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.
Eilen tunsin ekan oikeen kunnon supparin kun juoksin kireessä bussille ja massu käski mammaa ottamaan rauhallisemmin :headwall:
Mutta en kyllä nyt ihan heti ole jäämässä sairaslomale jos ei mitään ihmeempää tule. 31.3 on neuvola ja sitten pitäiskin jutella että voisko mahdollisesti suunnitella pidempää sairaslomaa kun tää työtahti vaan tuntuu täällä kiihtyvän.. Vähän huolettaa rahallinen toimeentuleminen kun sairauspäiväraha ei olisi verojen jälkeen kuin 690eur/kk joka on alle puolet siitä mitä nyt saan käteen.. Mutta vauvan terveys ja rauha on tietysti tärkein ja kyllä pienemmälläkin pärjätään jos se siitä on kiinni.

Tulipas taaaaas omanapaista, hävettää :ashamed:

Hyviä vointeja massukoille ja voikaahan paksusti :flower:

Tini+Pingu rv 15+6

*Vink vink* Oikukas oli kertonut synnytyskuulumiset tuolla Maaliskuisten pinossa. http://kaksplus.fi/keskustelu/t984394,825#m10280682

En vaan osannut sinne käydä kommentoimassa, niin lisäsin onnittelut tähän pinoon.

-A- *kaurapuurolounaalla :p *

oikukas onnittelut pienestä ihanasta pojasta!!! :heart: :heart: :heart:

myangels Voi teillä mennään kyllä vaikeimman kautta, mutta onneksi kakki oli hyvin!

En kauheasti jaksa koneella käydä, kun väsymys, pahonivointi ja flunssainen olo vaivaa. Halusin käydä kertomassa hassun asian, kun sisko kävi sukulaisia tapaamassa. Mun täti oli sanonut nähneensä hyvin todentuntuista unta, jossa mä olin raskaana. Ei muuten tän tädin kanssa pidetä ees mitään yhteyksiä juurikaan. Sanoi olevansa ihan varma, et me yritetään perheenlisäystä! Onpahan vähän "pohjustanut" (siellä oli mun isä ja kaikki paikalla) jos tää raskaus menee loppuun asti :D Voi meinaan vähän yllättää monet tää pikkukakkonen.

Välillä hassusti tuntuu kun kaikki oireet häviäis, onneks on vielä sitkeesti aina tullut takaisin. Välillä rinnat on ihan älyttömän kipeet ja sit saattaa olla monta päivää, et ei tunnu mitään. Missä vaiheessa muilla tuo rintojen kipu on helpottanut?

Tapsu 9+6

Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen viettänyt hiljaiseloa np-ultraa odotellessa... Lisäksi meillä meni viime viikolla tietokone rikki, joten nyt työpäivän päätteeksi pystyn hieman kirjoittelemaan.

ELI me oltiin eilen siinä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Kyllä onni oli suuri, kun nähtiin pikkuinen ja kuultiin sydämen jumputus ekan kerran. Mittaa oli reilu 6 cm ja np 1,3 mm. Koko vastasi viikkoja 12+5 tänään eli laskettu aika 25.9. Miehen kans veikkailtiin jo sukupuolta. Hän on ainakin vakuuttunut, että poika on tulossa, kun kaikki merkit viittaavat siihen. :laugh: Kysyn vaan mitkä merkit! Kumpi vaan saa tulla, kunhan on terve.

Seuraava neuvola on vasta rv 16, enkä olis millään jaksanut sinne odotella sydänääniä, joten kiva kun ultrassa oli kaikki hyvin. Ja täälläkin edelleen hyvin levottomia unia nähdään. Väsymys on edelleen kova. Mammahousut ovat jo jatkuvassa käytössä. Töissäkin kaikki ovat jo arvanneet, on se vatsa sen verran iso.

Nyt uskaltaa odotuksesta alkaa nauttiakin. Toivotaan, että pikkuiset kasvavat ja vahvistuvat masuissamme. Kaikille oikein hyvää viikon jatkoa. Palailen heti kun saadaan tietokone toimimaan.

Ja mutkin saa laittaa viimeistään nyt listalle eli esikoinen ja km oli 11/07, la 25.9.

Oikukkaalle ihanaiset onnittelut!

MyAngels Kylläpä sua taas koeteltu, voimia ja jaksamista! Kyllä kaikki menee vielä hyvin. :hug:

Yhteistyössä