***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Gatsulle onnittelut hyvistä ultrauutisista!
a010.gif

ON: Tulen kommentoimaan enemmän kunhan pääsen kuntoon. Sairastellut olen kovasti. Viikonloppuna nousi tosi korkee kuume, en ole 7 vuoteen ollut kuumeessa, ja nyt 39 asteen kuume veti mut totaalisesti sängynpohjalle
n040.gif

Koko tauti tuli ihan puun takaa
a045.gif
e010.gif

Ei mulla ollut eikä ole yhtään flunssaa, ei yskää ei kurkkukipua ei mitään, ainoastaan kuume nousi, ja sen myötä joka ikinen luu muistutti olemassa olostaan valtavalla säryllä, ja samoten silmät ja pää
g040.gif

Eilen kuumetauti tuntui loppuvan, mutta tilalle sain järkyttävän mahataudin
c025.gif

Nyt on hiukka parempi päivä mitä eilen, ei tarvi jatkuvasti juosta vessaan... Tyhjä olo on ja häjyä tekee, eikä ruoka maita
a015.gif

Olen yrittänyt juoda, koska alkoi tulemaan jo tosi ikäviä lihaskramppeja vatsaan...mikä siis kertoo nestehukasta
a075.gif

Monta litraa on mennyt jo mehua ja vettä - en tippaan tahtoisi
c015.gif

Vauva voi hyvin, kai
c045.gif

En ole tältä sairastelulta oireita huomannut... Kontrolliultra olisi 20.3. ja niskapoimu-ultra sitten kuun viimeinen päivä
a035.gif

Jänskyttää niin että vapisen!
a010.gif

s020.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 9+4

Heissuli vei pitkästä aikaa!!
Aluksi Julietta :'( :hug:

Ei oikeastaan ehdi mitään enää kirjoittelemaan..yritän kuitenkin käydä lukemassa aina välillä teidän kuulumisia.. :) Kahden viikon päästä pitää palauttaa lopputyö ja eiköhän sitten helpota vähäsen tämä kiire.. :/

Viime viikolla kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, paitsi et hb oli 104 :whistle: Rautakuurille jouduin.. Viikon verran olen nyt rautaa syönyt ja tuntuu jo nyt et alkaa helpottamaan tämä väsy ja jaksaa paljon paremmin.. Voikohan se rautalääke noin nopeesti auttaa? :whistle: :
Neuvolassa mitattiin sf-mitta ja taas se näyttää menevän yläkäyrien yläpuolella, kuten viime raskauksissakin.
Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin meidän vauvalla hyvin :heart: Koko-arvio vastasi 21+2 viikkoja. Saatiin tietää sukupuolikin, mut se jääköön salaisuudeksi. =)

Nyt lähdetään lapsien kanssa kirjastoon =)

Minda ja Masukki 20+6

Heipähei jälleen...

Tökkäs pahasti nää sivut kun yritin päivemmällä pyrkiä tähän pinoon,mut nyt rulettaa taas B)

Irtis: Aika sama mitä riikka pystyy tekemään kun on ihan eri yksilö kuin sinä...jokaisella on erilainen raskaus,ei niitä voi verrata. Jotkun onnekkaat polkee tuolla spinnigissä laskettuun aikaa asti ja meikällä on tehnyt tiukkaa tavallinen lenkkeilu jostan 16 raskausviikosta lähtien. Kyllähän se nyppii,mut näin se vaan on. Joten ei muuta kuin haistaa huilun vaan se immeinen :D
Sinä et pysty kantamaan raskaita,niin et pysty ja otatkin sitten relax =) Tuollaset puheet toisesta korvasta sisään,toisesta ulos... uskon kyllä että pistää kiristämään pinnaa.

Äitee:ihana massu,mahdat olla jättimäinen sitten loppua kohden:laugh:

Riikkuli: Ihanalta kuulostaa sun vauva arki,tahtoo kanssa käärylän sylkkyyn :heart:

AE:Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :wave:

Oikukas on kanssa jo niin lähellä maalia,jänskää...

MyAngels: Kuulostaapa kovalta taudilta.... :( koitappa nyt lepäillä,masussa varmasti kaikki ok.
Pikaista paranemista :hug:

Viuhkis,mulla oli rusehtavaa vuotoa pariin otteeseen,vähän aikasemmilla viikoilla tosin,mut kuitenkin. Sellasta ihan paksua :ashamed: Erittäin todennäköistä että on harmitonta
=)

Täällä vaan ompelut jatkuu...eli ei mitään uutta. Huomenna on seuraava perhevalmennus kerta. Aiheena synnytys ja kivunlievitys,ihan kivaa ajanvietettä =) Perjantaina olis neuvola...

Eilen käytiin kävelemässä vähän pidemmällä kun normaalisti oon uskaltanut,kun oli niin kaunis päivä. Ei ees kävelty kovaa,mutta kostautu sitten niin tänään,että alamaha jotenkin hellänä
:ashamed: Vauva painaa sinne jo muutenkin,alas siis ja nyt ei sit kävelystä oikein tullut mitään...istueltaan ja täällä kotosalla sitä ei tunnu.
Kutvonen ilmeisesti teki aamupäivällä kevätsiivoa,kun niin kova touhuaminen käynnissä. Ihanaa
:D

Jep,mutta tässähän tätä tällä erää...

Repa ja kutvonen rv31

Viuhkis: kyllä ihan pahoivointia on tää...halailen siis pönttöä päivittäin :snotty: .
Kyllä sitä närästystäkin on ja se paranee renniellä (onneksi sitä on saatavana myös lakritsin makuisena :D ).
Mutta kyllä erotan aika hyvin pahoinvoinnin ja närästyksen...
Kun oksu aikoo tulla se ei nostele mitään etukäteen ylös, vaan nousee varoittamatta kaikki... :snotty: YöX!

Nyt täytyy lähtä nukkuun...väsy painaa päälle ihan hirmusena painona...

Öitä! toivottelee AE ja Muru 18+5

Huomenia...
Väsyttää vieläkin...huoh |O

tänä aamuna en (vielä ) ole halannut pönttöä :D ..ihanaa...
pitää yrittää syödä jotain...
sitten lähtä viemään tyttö kouluun ja pojan kans asioille...työt alkaa vasta puol 11 ja sitten tänään loppuu jo 12..kun on pojan astmakotrolli jo 12.30...
Ihanaa kun on lyhyt päivä...

Nyt syömään että kerkee vielä syödä..

Aamuisin tunnelmin AE ja Muru 18+6

Tervehdys leidit! :)

Onko meidän Ninnistä mitään uutisia?
Toivottavasti siellä jo nuuskitaan vauvantuoksua :heart: ja kaikki on mennyt hienosti...?

Toivon myös, ettei Arskan ole tarvinnut nuuskia posliiniallasta ja MyAngels alkaisi myös olla toipumaan päin.

Irtis, tsemppiä kaiken maailman Riikka-juttujen kanssa. Tollanen on niin :kieh: !!! Ihmiset ovat NIIN erilaisia. Ja jopa saman ihmisen raskaudet voivat olla ihan eri tavalla kuormittavia. Esikoista odottaessani porskuttelin näillä viikoilla about kaasu pohjassa. Nyt olen lähes sänkypotilaana. (Huomenna taas lääkäriin ja katsotaan, joskos saikkua pukkaa...).

( . ) Niinpä. Ei ole oikein hurraamista. Vauva liikuskelee ihanasti, mutta oma kroppa meinaa pettää. Oonkohan mä tullu vanhaks - vai?! :o . Hyvä jos jalat nousee niin, että vessaan pääsee kävellen. Panadol kuuluu olennaisena osana ruokavalioon. Tuntuu, kuin tuo vauveli olis saanu kätöseensä kuorimaveitsen, jolla vuoleskelisi kauniita lastuja meitsin lantioluista :/ . Valivali.. Säästän teidät enemmiltä vuodatuksilta ja alan miettiä perheelle lounasta.

-A- 28+1

Amira: Tsemppiä, ei kuulosta kivalta tuo olotila :hug: Kaikki kaverit on todennut mulle, että ensimmäinen raskaus on yleensä helppo ja sitten seuraavat ei, kuulemma luonto huijaa ihmistä hankkimaan lisää lapsia :laugh: Täällä siis mennään edelleen kaasupohjassa ;)

My Angels: jaksuja sinne sängyn pohjalle ja AE:lle pöntönhalailuun!

Viuhkis: Mulla oli silloin alkuraskaudessa ruskeaa vuotoa ja johtui verenpurkaumasta kohdussa. Meni muutamassa päivässä ohi, toivotaan että myös sulla loppuu pian. On inhottavaa ravata vessassa "tarkastamassa" tilannetta...

(.) lähdössä neuvolaan...

malttamaton&prinsessa rv 34+0

ultrauutisia Syke näkyi :heart: Laskettu aika jäi vaan vähän hämärän peittoon. Nyt pitäis mun kierron mukaan olla 8+0 ja sen neuvolakiekon mukaan 9+0. Lääkäri sai sikiön mitoista 8+2 ja merkkasi korttiin, ettei vaihdeta laskettua aikaa siitä alustavasta ajasta (joka siis heittää viikolla), ja laittoi mun viikoiks korttiin 8+5, joka taas ei täsmää sen lasketun ajan kanssa!!! Eli tajusko kukaan? Mikähän nyt sitten on mun laskettu aika ja viikot

tapsu 8+0/ 8+2/ 8+5/ 9+0 La jossain välillä 15.-22.8.08

huh.................... ultrassa käyty ja kaikki kunnossa :heart: =)
pikkuisen painoarvio oli n 300 g ja koko vastas viikkoja ja kaikki osaset näytti olevan oikeilla paikoillaan ja kunnossa, josko sitä nyt uskaltaisi nauttia raskaudesta =)
en kysyny sukupuolta enkä itekkään jalkojen välissä mitään nähnyt vaikka yritinkin kovasti tiirata ruudun sitä kohtaa mutta asia jääköön nyt yllätykseksi ellei myöhemmässä ultrassa näy =) mutta kyllä nyt on hyvin kiitollinen ja onnellinen olo :heart:

tapsu onnea hyvästä ultrakäynnistä, melkosen sekava tuo sun laskettuaika, mutta kyllähän se sieltä joskus niillä main syntyy, hyvä kuitenkin että muuten oli kaikki kunnossa =)

myangels voimia toipumiseen, karmeen kuulonen tauti :o :hug:

amiralle jaksamisia olossa, allekirjotan kyl täysin ton että eka on helppo ja muut jossain määrin hankalia, joko supistuksia tai liitoskipuja tai molempia, ihanaa =)

AE koita jaksaa väsymyksen ja pahan olon kanssa, toivotaan että pian helpottaa :hug:

ninnin kuulumisia odotellessa :heart:

mitenkäs oikukas joko tuntuu jossakin? =)

mindalle onnittelut ihanasta rakenneultrasta =)

me saatiin taas eilen mennä pojan kanssa lääkäriin kun maanantaina nousi korkee kuume ja ruokakaan ei enää maistunu ollenkaan , niin eikös edelleenkin ollu vasen korva tulehtunu, nyt on jo kolmas kuuri menossa, jos tämäkään ei auta niin täytyy puhkasta, vaikeeta on, ilmeisesti ainakin vähän helpotti lääkkeet oloa kun viime yönä saatiin nukkua koko yö. muuta ihmeempää ei meille nyt kuulukkaan, oma olo on oikein hyvä, onneksi =)

voikaahan kaikki paksusti =)

eliisa ja pikkuruinen 18+6

:headwall: :headwall: :headwall: , siinä mun fiilikset :ashamed:
Eilen kävin synnärillä kun supisteli jo 4-5 min välein pari tuntia ja sit masu jäi vaan sellaseks kovaksi, soitin synnärille ja pyysivät mua näytille. Eihä siellä alakerrassa sit kuitenkaan ollu mitään tapahtunu, kohdun suu sormelle auki ja kanava kiintee. Olin käyrillä kahteen otteeseen yhteensä noin puolitoista tuntia, siinäkin supisteli 4 min välein ja kipeesti. Kotiin lähettivät ja toivottivat tervetulleeks uudestaan :headwall: Tänään on taas supistellu, mut en oo vaivautunu edes välejä laskeen, ja kävellessä ihan kauhee kipu alapäässä, ihan kuin joku puukolla vääntäis. Toivottavasti ne kivut ois nyt sit jotain avautumiskipuja tms.

Onnea ihania ultrauutisia saaneille :heart: !

Muillekin ihanaa odotusta, tämä mamma on kyllä niin onnellinen et oon jo näin loppusuoralla, alkaa kroppa olla jo kovia kokenut...

Tuun taas kirjottaan kun jotain kertomista, alkaa olla niin omanapaisia nää mun jutut et teillä menee varmaan jo hermot mun kanssa :ashamed: .

:heart: :Ninni ja Muru 39+3

Äh, sain kirjoitettua pitkän viestin, ja puf! Yhtäkkiä sivu hyppäsi toiselle, ja kaikki katosi!
a025.gif

Mitähän mä nyt kirjoitin...
a015.gif

Äiteellä ja Malttamattomalla on ihanat masut!
a015.gif

Malttamaton: Vauvan sänky oli tosi nätti!
a040.gif

Sulla on kyllä kadehdittavan helppo raskaus
d025.gif

Tuosta rintojen kipeytymisestä, niin mä oon aina luullut etteivät ne voi kasvaa ja valmistautua imettämiseen ellei ole ns. kasvukipuja
a015.gif

Mindalle ja Eliisalle onnittelut mahtavista ultrauutisista!
a060.gif

Ja Tapsulle onnittelut sykkeen näkemisestä!
a115.gif
Mä ehkä uskoisin parhaiten tuota lukemaa minkä lääkäri sai vauvan koon perusteella
d010.gif

Miiiikkiiiis!! Ho hoi!!
b010.gif

Yritän sua tiirailla, missä meet?
a060.gif

Tulehan kertomaan sun ja pikkuisen kuulumisia
a090.gif

Niin ja mikä se epäselvä kohta oli siinä lääkärin epikriisissä? Pohditaan sitä yhdessä ystäväin!
c065.gif

AE:lle voimia pahoinvointiin!
h035.gif
Ja onnittelut liikkeiden tuntemisesta
a060.gif

Amiralla kuulostaa mojovilta kivut... Voimia myös sinne!
a010.gif

Toivottavasti Viuhkiksen vuoto on harmitonta!
a045.gif

Irtosora oli joutunut ikävään tilanteeseen... Kuuntele vain omaa kroppaasi, etkä rasita itseäsi liikaa.. Se Riikka ja sen ylistäjät vois painua...sanonko mihin...
a100.gif

ON: Täällä vointi huononi eilen tosi pahaksi. Nesteetkään ei pysynyt sisällä, kaikki oksensin, ja ripulointia oli kestänyt jo 2 päivää. Sitä ennen olin kuumeessa 2 päivää jolloin ei myöskään mikään maistunut
a015.gif

Eilen alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin vatsakramppeja, sydän tykytti triljoonaa, vapisutti ja oli tosi heikko olo. Soitin terveyskeskukseen, ja tällaista palvelua sain vastaanottoapulaiselta, hän sanoi että

"No mitä sä luulet että lääkäri voi sulle tehdä?!? Säkö meinaat tulla tänne ja tartuttaa täällä sitten jokaisen? Eksä tiedä että se on Norovirusta, ja se paha ripulointi ja oksentaminen kestää 24-48h ja sun on vaan kestettävä se niinkuin monen muunkin! Luuleksä että lääkäri sut muka parantaa? Vai luuleksä että sut laitetaan synnättäneiden osastolle? Et sä sinne voi mennä tartuttamaan toisia! Koita juoda jotain Gefilus-tuotteita etkä tee mitään vaan huilit. Jos sä nyt oot kaks päivää ripuloinu ja yhen päivän oksentanu, niin et sä ny mitään kuivumaan oo päässy, ja toi raskauskin on niin alussa että sun on vaan kestettävä."

Siis mä olin aivan sanaton!
c110.gif
Yritin sanoa että kun olin kuumees, en saanut silloinkaan oikein syötyä, ja yritin sanoa noista krampeista, mutta ei se akka kuunnellu. Olis pitäny kysyä siltä että kaikki muut jotka siellä käy, ni nekö on sitten terveitä eivätkä tartuta ketään?
a010.gif

Ois pitäny sanoa että emmä mihkään synnyttäneiden osastolle oo menos, enhän mä oo edes synnyttänyt tätä vielä!
a030.gif
Ja että miten jotkut hiton Gefilus-tuotteet muka pysyis mun sisällä kun ei pysy mikään muukaan!
e045.gif

Ja kun se sanoi että raskaus on niin alussa, niin mitä sitten? Kun raskaus on vasta tässä vaiheessa, niin sittenkö ei oo väliä vaikka mä ja vauva kuivuttais kasaan?
g015.gif

En antanu periksi, no sitten se kysy mun syntymäaikaa ja kun aloin sanomaan, niin se kesken kaiken rupes uudestaan huutamaan nauraen että "Mitä sä oikeesti luulet että lääkäri voi sulle tehä?!" Mun olis niin tehnyt mieli huutaa sille takaisin, että
s010.gif

Kun se lopetti sen huutamisen, sanoin syntymäaikani. Siihen se sitten, että "No et sä voi tulla tänne kaikkia tartuttamaan, mä annan sulle viimesen ajan, tuu klo:21." Sanoin että selvä, ja laitoin luurin kiinni
a040.gif

Itkuhan siinä tuli puhelun jälkeen kun oli niin heikko olo, ja tuollaista palvelua sain
a010.gif

Mikä se akka oli puhelimen kautta diagnoosia tekemään? Miten se voi äänen perusteella sanoa olenko kärsinyt kuivuudesta...?
a055.gif

Mä jo ajattelin että etin jotain kättä pidempää ja lähen käymään siellä arvauskeskuksessa...
c020.gif

Mikä vain olisi siinä hädässä kelvannut mukaani
a035.gif
c015.gif
c045.gif
c055.gif
e030.gif
e025.gif
e040.gif
e065.gif
k015.gif
s030.gif
s025.gif

Illalla sain Osmosalin pysymään sisällä, ja /&%¤%&% niin se akka sielä TK:ssa että soitin sinne joskus kaheksan aikaan ja peruin sen ajan. Eiköhän se kuspää vastannu, ja naurahti siellä että "No niin, joko alkaa olo helpottamaan?!" Sanoin että "Ei, mutta mä meen mieluummin työterveyteen." Jotain se akka jäi sinne sanomaan, mutta laitoin luurin kiinni. Vähänkö keittää vieläkin! Mä teen siitä kohta valituksen, ja uskon etten ole ainoa!
a095.gif

Se sama tapaus oli ollut puhelimessa kun siskoni oli varannut kolmelle muksulleen lääkäriaikaa. Se ei ollut meinannut antaa ollenkaan aikaa, sanonut vaan että kuumetta ja yskää on lliikkellä. Siskoni oli yrittänyt sanoa että nuorimmaisen (3.v.) on hankala hengittää, ja hengitys vinkuu, mutta ei se akka ollut kuunnellut eikä ottanut todesta. Siskoni ei luovuttanut, ja sai ajan. Se akka oli vaan sanonut että "Joo-o, nyt mä joudun siis antamaan joka tenavalle ajan, eli kolme peräkkäistä aikaa! Meinaaksä oikeesti tulla niitten kaikkien kolmen kans tänne?"

No, kun siskoni vihdoin pääsi muksujen kanssa lääkärille, niin kaikilla todettiin kurkunpääntulehdus, ja nuorimmaisella se oli niin pahana että siihen pistettiin heti kortisonipiikki ja annettiin adrenaliinia hengitettäväksi. Lääkäri sanoi että olis pitäny aiemmin mennä, ja meinas laittaa nuorimmaisen suoraan Keskussairaalaan, mutta onneksi sen olo helpottui kun ajoivat 3h:n välein TK:n adrenaliinia hengittämään.

Että tällaista palvelua täällä arvauskeskuksessa :o

No, nyt mulla on pysynyt Osmosal sisällä, ja jopa pari mandariinia ja mehua. Kyllä musta vielä kalu tulee, jotta pääsen tinttaamaan sen TK-akan!
n050.gif

Neuvolassa taas käyty ja tältä näytti:

rv: 39+6
pissa: puhdas
paino: -300gr(!)
rr: 126/70
syke: 155

sf: TAAS 37!! apua :laugh:
painoarvioksi 3.6-3.7kg

ja lähtöasemissa vieläkin. Kuten viime viikollakin :D

Turvotusta ei oo ollenkaan, johtunee ihan varmasti eilisestä tunnin lenkistä ja siitä kun join paljon vettä. Tuo reipas kävely oikeasti auttaa tähän turvotukseen ihan älyttömästi. Jes :)
Sf mittaa kauhistelin kun tosiaan viime viikolla oli hypänny 33->37cm vaikka oli sama mittaaja (ja yli 20v kokemus neuvolaterkkana) mutta hän sanoi vauvan vain olevan jotenkin "hyvin esillä" kun oon "niin hoikkakin" :laugh: ja painoarvioksi kun vielä sai ihan normaalin n. 3.6kg niin ei ollu yhtään huolissaan koosta. Itse kun kuitenkin vähän olin ihmeissäni niin hän kirjoitti ensi viikon neuvolaa varten (itse on lomalla joten menen toiselle) viestin että kokoarvioon saan lähetteen jos haluan :) Ja ihan varmasti haluan jos (kun) ensi viikolle vielä mennään. Ei niin että pelkäisin jotenkin "isoa" vauvaa, kyllä se aivan varmasti sieltä jotenkin ulos tulee :D ihan vaan mielenkiinnosta :)

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä hakemaan lähteneille! toivottavasti Heidi85sen käynnistys lähtee sujumaan sutjakasti :)

Terv. Oikukas 39+6

HUOMENNA LA! olo on kuin olisi viikolla 30, ei mitään kummempia vaivoja vieläkään :)

Ainiin, äiti sano eilen että me ollaan kaikki synnytty torstaina tai sunnuntaina (minä,sisko,veli,siskonpoika,äiti ja veljen isä) joten jos vauva on täsmällinen niin huomennahan olisi sopivasti torstai tai sitten ensi sunnuntaikin sopii hyvin :laugh:

Tervetuloa vaan hälle :wave:

tuo MyAngelsin teksti sai mut ihan hoomoilaseks.

Siis MITEN joku KEHTAA?!! :o :o

Yleensä oon todella sanavalmis enkä paljon säästele mutta pelkkä lukeminen sai mut nyt ihan hiljaseks. Mä tekisin sellasen 10sivusen valitusvirren tosta työntekijästä ettei se enää koskaan sais vastata puhelimeen. Missään. Ihan älytöntä!!

Sun on IHAN PAKKO tehdä siitä kirjallinen valitus sen esimiehelle! ihanihanpakko!

|O |O |O

heips pitkästä aikaa

eilen oltiin neuvolassa:

rv 25+6
paino: 87,4kg (lähtö 85kg)
RR 114/73
Hb 117 (rautakuuri päälle)
Sf 23cm
syke 153
pissa puhas.

ja neuvolatäti kyseli että oonko mä tyytyväinen mun parisuhteeseen.... olin hetken hiljaa ja kysyin sit et täh? ni tätsy sit siihen et nii onks teillä isojakin riitoja..... yms yms...tälläsii se rupes kyselee ihan yhtäkkii...hmm

Niin ja tänään sain äippäpakkauksen... tuli pojan kans katottuu ne pikaseen läpi... saman paketin kun olen jo kaverilla hypistelly viime vuonna. haalarin mallista tykkään kyllä todella paljon.

kauhee närästys vaivaa iltaisin ja nyt tullu "lonkka" kipeeks joka johtaa siihen että ei voi ees astuu... töissä pitäis jaksaa päälle kuukaus viel olla... huoh.

nyt pakko mennä sohvalle köllölleen ku masukki potkii kylkiluita ja väsyttää.

wiivi84 & ? rv 26

MyAngels :o :kieh: :headwall: siis voi järkky mitä palvelua olet sanut terkkarissa...mie kiehun täällä siun puolesta ja olisin varmaan sanonu sille akalle aika "nätisti"...mie olen nimittäin näiden hormoonien takia aika suorasananen.
Voimia siulle paranemiseen ja toivottavasti rupee ruoka jo pysymään sisällä.

Oikukas ihan kivan kokonen tuo siun SF-mitta :D toivotaan jotta pieni sieltä kohta syntyy ja pääsette nauttimaan vauva arjesta.

Onnea kaikille hyviä ultra ja neuvola kuulumisia saaneille :flower:

( . ) olo on väsähtäny,olen nyt sunnuntaista asti tehny tota mein muuttoa tonne yläkertaan ja siis miten hemmetissä tota tavaraa voipi olla noin paljon??? äsken kantelin ulkovarastosta laatikoita jotka on täynnä tavaraa mikä pitäis saada mahtumaan sisälle,onneksi siellä on vaatteitakin jonkun verran ja nekin käyn kaikki läpi ja osa lähtee kiertoon.

Pikkasen nyt supistelee mutta ei onneksi paljoa,ehkä hiukan liikaa yhden päivän osalle tätä työtä...pitänee mennä illalla ajoissa nukkumaan jotta jaksaa huomenna leipoa 150kpl karjalanpiirakoita :p

Nyt jatkamaan vielä siivouksia ja laittaa noi pojat nukkumaan...

Äitee ja tuplat 21+6

kiitos kaikille mua tsempanneille! tuli heti parempi mieli, kun sai teille purkaa mieltä ja sitten vasta tuliki hilpeä olo, kun luin teidän vastauksia :D

myangels todella mykistävää kohtelua oot saanut. ajatelkaa, jos joku voimaton, esim. masentunut, soittaa tollaselle eukolle, eikä uskalla vaatia palvelua :| mitkä vaikutukset tollasella pirttihirmulla voi olla! mäkin tsemppaan, että tee se valitus ihmeessä, muiden potilaiden takiakin jo.

(.) taasen hirmuisen väsynyt olo ja vatsaan sattuili tänään koko päivän about navan kohdalle. ehkä kohtu ja vauva kasvavat just siihen suuntaan ihan hirmusta tahtia :D

hyvää vointia teille kaikille!

irtis 18+0

My Angels: Sehän tämä mun ongelma onkin, että kun mä kanssa kuvittelin, et rinnat kipeytyy, koska valmistautuu maidon tuotantoon yms. mutta kun ei! Eli nyt olen alkanut etukäteen suremaan ettei imetys varmaan tule onnistumaan :ashamed: Näin hölmö on siis ihminen... Kai sitä maitoa voi tulla ilman kipujakin?!? Samoin, kun tosiaan ei ole noita vihlontoja yms mistä kaikki muut valittaa huhtikuun pinossa, niin olen varma että tämä raskaus menee toukokuulle. No eipä sille sitten mitään voi jos näin käy, mutta kyllä pikkaisen tälläisen kärsimättömän ihmisen luonnetta koetellaan tällä odotuksella...

Eilen neuvola jossa kaikki loistavasti: paineet 110/64, hb 130, SF 30, painoa 47g/vko (yhteensä 10,5kg koko raskaudessa), ei turvotusta tai muita vaivoja, liikkeet ++, syke 150 ja hienosti oli pää alhaalla oikeassa paikassa. Kohdun suun tilanne tsekataan sitten viimeisessä neuvolalääkärissä 27.3. eli sitä odotellessa. Huomenna mennään tutustumaan Naisten klinikkaan (mies vihdoinkin pääsee tuskastaan, kun on kuulemma miljoona kysymystä ) ja pääsiäisen jälkeen mennään sitten tutustumaan erikseen perheosastoon.

äitee2: Ota siellä nyt rauhassa ettei vaan ala enemmän supistelemaan!!

Kiitoksia kaikille masu ja vauvansänky ihailuista! Huomenna tulee kylään veljen kuukauden vanha poika joka pääsee siis testaamaan kaikki meidän vauvakamat, myös sängyn. Kivaa!!!

:attn: Mulle vois päivittää lasketuks ajaks sen 15.10 :attn: Tarkastin neuvolasta, ja kuulemma laskettu aika muuttuu vain, jos heittää yli 10 pv siitä, mikä on laskettu kuukautisista! Ilmankos tuo on niin paljon yliaikaisia nykyään :laugh: No, pääsimpä sitten hyppäämään kokonaan yli 9. viikon!

Tapsu 9+1

:wave: piti tulla nopsaan iloitsemaan kanssanne, että eilen tunnistin vauvan liikkeet liikkeiksi! ja kävi niin, että kun mulla oli käsi alavatsalla ja tunsin kädelle, miten vauva muksautti mahaa, vaihdettiin nopeasti miehen käsi samaan paikkaan ja hänkin tunsi muksautuksen :) superia! siellä hän nyt möngertää!

irtis 18+1

Heipähei,torstulia kaikille tasapuolisesti :wave:

Irtis,ihanaa,se on niin huipputunne tuntea liikkeet :heart:

MyAngels: Samanmoisia p...reikiä tuppaavat olemaan täälläki,tai ainakin on ollut. En oo aikoihin käyttänyt näitä loistavia julkisia palveluja. Meillä on just tyypillistä että lääkäriaikaa ei heru vaikka ois pää kainalossa. Työterveydessä oon kaikki vaivat käynyt ruikuttamassa ja nyt neuvolalekurissa =) Harvoin onneks oon kipee... Äippäpolilla tuntus olevan hiukan saman moinen asenne että älä nyt hysterisoi..huokaillaan ja voivotellaan. YHDEN kerran oon saanu ihanaa palvelua siellä...
Vauvalle otettu vakuutus että voi hyvällä omalla tunnolla käyttää yksityisellä.
Koitahan parantua hani :hug:

Tapsulle onnittelut sykkeiden näkemisestä ja lasketusta ajasta =)

Amira: Koita jaksaa vaivoinesi.. :hug: Mulla eka raskaus ja siitä huolimatta hiukan vaivanen :ashamed: Kävely ei oikein luonnistu kuin etanavauhtia jne...vaikka olin olevinani ihan hyvässä kunnossa ennen raskautta B)

Ninnille tsemppiä,kohta se sieltä putkahtaa :heart:

Huomenna ois sitten neuvola,ihan jänskättää,että miten sitä painoa on taas kertynyt...Ja toivottavasti on muutenkin kaikki hyvin :heart:
Eilen oltiin valmennuksessa,ihan leppoisa puolitoistatuntinen. Seuraavaksi ois se sairaalaan tutustuminen...

Nyt täytyy lounastaa ja sitten lähteä ulos ennenkuin sataa...jos kerkeän :whistle:

Repa ja kutvonen rv 31+2

MOIKKA! Kiitos kaikille pahoitteluista!!!

Kysyisin vielä jotain, joka ei kyllä kuulu tänne palstalle, mutta pakko kysyä jos teillä on kokemusta näinkin ikävistä asioista....

Onko kellään tehty lääkkeellistä tyhjennystä?? Paljonko pitäisi olla vuotoa?? Laitoin eilen aamulla yhdet tabletit ja vuoto oli todella vähäistä, joten laitoin 4 tunnin kuluttua toiset. Muutaman kerran kävin vessassa ja silloin aina hulahti enemmän tavaraa, mutta muuten oli niin vähäistä että yhdellä siteellä olisin pärjännyt. Onko normaalia vai pitäisikö olla enemmän vuotoa?

Kipujakaan ei oikein ollut edelliskertaan verrattuna... Voisin soittaa osastolle, mutta tuntuu että kyselen tyhmiä.... :ashamed:

Jospa osaisitte vastata, vaikka näin ikäviä asioita täällä kyselenkin!!

Mukavaa masunkasvattelua!! Toivottavasti pääsen joukkoonne taas pian!!

Julietta mullahan oli tuulimuna toukokuussa ja sain sillon ne lääkkeet suun kautta otettaviksi kun mulla oli jo vuoto silloin alkanut. Ei mullakaan aluksi tullut kovin runsaana sitä vuotoa, oisinkohan tiistaina ottanu lääkkeet ja vasta lauantaina tuli ulos sikiöpussi, -kalvot ja muut jutskat. Kivutkin pysyi hyvin poissa kun otin panacodia aina ennen sitä tyhjennyslääkettä.
Toivottavasti noista tiedoista oli jotain apua, :hug: ja jaksamisia, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja pääsette pian uuteen yritykseen, ja saisitte pian oman nyytin. Meillähän kävi niin hyvä tuuri että raskauduin heti ekojen menkkojen jälkeen, nettilaskureilla vaan ovista bongasin.

Repa ja muut kiitos tsempityksestä, huomenna neuvola, toivottavasti viimeinen ja toivon myös et vauvan pää ois jo vihdoin kiinnittyny kunnolla lähtökuoppiinsa. Eilenkin olin niin tuskissani kipujen kanssa etten voinu kun itkeä ja olla selkä kumarassa, ei ollut mitään asiaa kävellä suoraan. Mut eiköhän tää tästä pian jo helpota...

:heart: :Ninni ja Muru 39+4

Kiitos ihanaiset myötätunnosta
a065.gif

Jokseenkin on vieläkin paha mieli...
a045.gif
ja ketuttaa
a025.gif

Olis pitänyt sanoa sille akalle, että oon mäkin nyt sen verran lukenut, että tiedän että lihaskrampit kertoo nestehukasta
a010.gif

Repa: Mäkin oon yrittänyt vältellä tuota tk:ta, mutta melkeimpä sen takia että lääkärit on työterveydessä mukavampia, eikä tarvi maksaa joka käynnistä 15 egee. Noin kamalaan vastaanottoapulaiseen en ole eläissäni törmännyt
a045.gif

Mutta mutta, kello oli yli 16 joten en työterveyteen päässyt, ja täällä saa tooooosi huonosti neuvolalääkärille aikaa. Ne menee aina yli viikon päähän
a050.gif

Tuolta Keskussairaalan äippäpolilta olen aina saanut hyvää palvelua, mutta sinne nyt ei ole tullut oltua yhteydessä muutakuin ultrissa, synnytyksessä, keskenmenossa, ja tämän raskauden verisessä vuodossa.

Malttamaton: Kyllä varmasti imetys onnistuu
a070.gif
Onko sun rinnat kuitenkin kasvaneet? Jospa ne on kasvanut veikeästi ilman kasvukipuja, ja maitorauhaset on kunnossa pikkuista varten
b015.gif

Irtikselle onnittelut liikkeiden tuntemisesta
a055.gif

Ninnille voimia loppusuoralle!
n020.gif

ON: Ei tänne kummempaa... Eilen lenti vielä kaikki ruoat pois mitä suuhun sain, mutta onneksi nesteet pysyvät sisällä
p030.gif

Kun tietäis onko tämä olotila enää ite tautia, vaiko raskaudesta johtuvaa
d065.gif

Naama kukkii...tai no, muutama näppylä, mutta semmosta on ollut viimein murkkuiässä. Ei tee yhtään mieli katsoa itseään peilistä
g020.gif

Kovasti on vielä heikko ja väsynyt olo
b010.gif
mutta kyllä se tästä kunhan vain nuo juomat pysyisivät sisällä jatkossakin. Töihin menen lauantaina =)

Eilen tein pienen kävelylenkin, otin vanhimman koiran mukaani ja käveltiin kaikessa rauhassa pyörätiellä
k015.gif

Oli pakko päästä vähän ihmisten ilmoille. Mahakipuja ei ole enää ollut muutamaan viikkoon, jei!
a055.gif

s010.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 9+6

julietta ei mullakaan tullu kauheesti vuotoo muuta kun vessassa käydessä, kyl varmaan sitten tulee hyvin jos niitä hyytymiäkin tulee, mutta soita vaan osastolle jos tuntuu siltä, sitähän varten ne siellä on ja parempi on et kaikki tulis nyt ettei enää kaavintaa tarvita, jaksamisia edelleen :hug: toivottavasti pääset pikavauhtia tänne takaisin

myangels aivan törkeetä käytöstä :o miten kukaan hoitotyötä tekevä voi olla tollanen, vaikka tiedän mäkin täältä yhden yhtä kamalan, tee ihmeessä se valitus
hyvä kuitenkin et sun olo alkaa paraneen, koita nyt toipua, sullakin alkaa huomenna 11 viikko jo =) vauhdilla menee aika

malttamaton oota ihan rauhassa, kyl ne tissit sit on kipeet kun maito nousee =)

irtis onnea kunnon potkuista =) eikö oo ihanaa =)

ihmettelin eilen miehellekkin, kun tän liikkeet tuntuu eniten tuolla alamahalla ja ultrassahan se oli pää ihan alhaalla ja siinä mis liikkeet tuntuu on kädet ja navan vieressä jalat, aika hassua et voimakkaimmin tuntuu nyt käsien heiluttelu, mikä nyrkkeilijä siellä =) nii ja pyöriihän se vielä ihan miten päin vaan
kolmen viikon päästä jo seuraava neuvola ja sillon jo katotaan kelan paperit, kauheeta kuinka nopeesti aika menee

eliisa ja pikkuruinen 19 tasan

Yhteistyössä