Äh, sain kirjoitettua pitkän viestin, ja puf! Yhtäkkiä sivu hyppäsi toiselle, ja kaikki katosi!
Mitähän mä nyt kirjoitin...
Äiteellä ja Malttamattomalla on ihanat masut!
Malttamaton: Vauvan sänky oli tosi nätti!
Sulla on kyllä kadehdittavan helppo raskaus
Tuosta rintojen kipeytymisestä, niin mä oon aina luullut etteivät ne voi kasvaa ja valmistautua imettämiseen ellei ole ns. kasvukipuja
Mindalle ja Eliisalle onnittelut mahtavista ultrauutisista!
Ja
Tapsulle onnittelut sykkeen näkemisestä!
Mä ehkä uskoisin parhaiten tuota lukemaa minkä lääkäri sai vauvan koon perusteella
Miiiikkiiiis!! Ho hoi!!
Yritän sua tiirailla, missä meet?
Tulehan kertomaan sun ja pikkuisen kuulumisia
Niin ja mikä se epäselvä kohta oli siinä lääkärin epikriisissä? Pohditaan sitä yhdessä ystäväin!
AE:lle voimia pahoinvointiin!
Ja onnittelut liikkeiden tuntemisesta
Amiralla kuulostaa mojovilta kivut... Voimia myös sinne!
Toivottavasti
Viuhkiksen vuoto on harmitonta!
Irtosora oli joutunut ikävään tilanteeseen... Kuuntele vain omaa kroppaasi, etkä rasita itseäsi liikaa.. Se Riikka ja sen ylistäjät vois painua...sanonko mihin...
ON: Täällä vointi huononi eilen tosi pahaksi. Nesteetkään ei pysynyt sisällä, kaikki oksensin, ja ripulointia oli kestänyt jo 2 päivää. Sitä ennen olin kuumeessa 2 päivää jolloin ei myöskään mikään maistunut
Eilen alkoi tulemaan tasaiseen tahtiin vatsakramppeja, sydän tykytti triljoonaa, vapisutti ja oli tosi heikko olo. Soitin terveyskeskukseen, ja tällaista palvelua sain vastaanottoapulaiselta, hän sanoi että
"No mitä sä luulet että lääkäri voi sulle tehdä?!? Säkö meinaat tulla tänne ja tartuttaa täällä sitten jokaisen? Eksä tiedä että se on Norovirusta, ja se paha ripulointi ja oksentaminen kestää 24-48h ja sun on vaan kestettävä se niinkuin monen muunkin! Luuleksä että lääkäri sut muka parantaa? Vai luuleksä että sut laitetaan synnättäneiden osastolle? Et sä sinne voi mennä tartuttamaan toisia! Koita juoda jotain Gefilus-tuotteita etkä tee mitään vaan huilit. Jos sä nyt oot kaks päivää ripuloinu ja yhen päivän oksentanu, niin et sä ny mitään kuivumaan oo päässy, ja toi raskauskin on niin alussa että sun on vaan kestettävä."
Siis mä olin aivan sanaton!
Yritin sanoa että kun olin kuumees, en saanut silloinkaan oikein syötyä, ja yritin sanoa noista krampeista, mutta ei se akka kuunnellu. Olis pitäny kysyä siltä että kaikki muut jotka siellä käy, ni nekö on sitten terveitä eivätkä tartuta ketään?
Ois pitäny sanoa että emmä mihkään synnyttäneiden osastolle oo menos, enhän mä oo edes synnyttänyt tätä vielä!
Ja että miten jotkut hiton Gefilus-tuotteet muka pysyis mun sisällä kun ei pysy mikään muukaan!
Ja kun se sanoi että raskaus on niin alussa, niin mitä sitten? Kun raskaus on vasta tässä vaiheessa, niin sittenkö ei oo väliä vaikka mä ja vauva kuivuttais kasaan?
En antanu periksi, no sitten se kysy mun syntymäaikaa ja kun aloin sanomaan, niin se kesken kaiken rupes uudestaan huutamaan nauraen että "Mitä sä oikeesti luulet että lääkäri voi sulle tehä?!" Mun olis niin tehnyt mieli huutaa sille takaisin, että
Kun se lopetti sen huutamisen, sanoin syntymäaikani. Siihen se sitten, että "No et sä voi tulla tänne kaikkia tartuttamaan, mä annan sulle viimesen ajan, tuu klo:21." Sanoin että selvä, ja laitoin luurin kiinni
Itkuhan siinä tuli puhelun jälkeen kun oli niin heikko olo, ja tuollaista palvelua sain
Mikä se akka oli puhelimen kautta diagnoosia tekemään? Miten se voi äänen perusteella sanoa olenko kärsinyt kuivuudesta...?
Mä jo ajattelin että etin jotain kättä pidempää ja lähen käymään siellä arvauskeskuksessa...
Mikä vain olisi siinä hädässä kelvannut mukaani
Illalla sain Osmosalin pysymään sisällä, ja /&%¤%&% niin se akka sielä TK:ssa että soitin sinne joskus kaheksan aikaan ja peruin sen ajan. Eiköhän se kuspää vastannu, ja naurahti siellä että "No niin, joko alkaa olo helpottamaan?!" Sanoin että "Ei, mutta mä meen mieluummin työterveyteen." Jotain se akka jäi sinne sanomaan, mutta laitoin luurin kiinni. Vähänkö keittää vieläkin! Mä teen siitä kohta valituksen, ja uskon etten ole ainoa!
Se sama tapaus oli ollut puhelimessa kun siskoni oli varannut kolmelle muksulleen lääkäriaikaa. Se ei ollut meinannut antaa ollenkaan aikaa, sanonut vaan että kuumetta ja yskää on lliikkellä. Siskoni oli yrittänyt sanoa että nuorimmaisen (3.v.) on hankala hengittää, ja hengitys vinkuu, mutta ei se akka ollut kuunnellut eikä ottanut todesta. Siskoni ei luovuttanut, ja sai ajan. Se akka oli vaan sanonut että "Joo-o, nyt mä joudun siis antamaan joka tenavalle ajan, eli kolme peräkkäistä aikaa! Meinaaksä oikeesti tulla niitten kaikkien kolmen kans tänne?"
No, kun siskoni vihdoin pääsi muksujen kanssa lääkärille, niin kaikilla todettiin kurkunpääntulehdus, ja nuorimmaisella se oli niin pahana että siihen pistettiin heti kortisonipiikki ja annettiin adrenaliinia hengitettäväksi. Lääkäri sanoi että olis pitäny aiemmin mennä, ja meinas laittaa nuorimmaisen suoraan Keskussairaalaan, mutta onneksi sen olo helpottui kun ajoivat 3h:n välein TK:n adrenaliinia hengittämään.
Että tällaista palvelua täällä arvauskeskuksessa
No, nyt mulla on pysynyt Osmosal sisällä, ja jopa pari mandariinia ja mehua. Kyllä musta vielä kalu tulee, jotta pääsen tinttaamaan sen TK-akan!