Leevi-poika syntyi rv 40+4 ma 17.3klo: 13.43 ja mitat oli 348gr/49cm.
Sairaalassa jouduttiin olemaan perjantaihin saakka, ensin oli vähän ongelmia verensokerin kanssa (mullahan oli rd) mutta tosi usein syöttämällä saatiin se kuntoon. Sitten oli bilirubiini liian korkealla (300 oli kiuulemma valohoitoraja ja Leevillä se arvo oli 306) joten päivällä viivästyi kotiutuminen jotta poika saatiin valoon. Perjantaina kuitenkin siis kaikki arvot jo hyvät ja päästiin kotiin
Imetys sujuu hyvin, pojalla paino oli eilen bilirubiinikontrollissa jo
3550gr 
punnitsija totesi että taitaa maitoa tulla riittävästi kun alle viikon ikäisenä on jo ylittänyt syntymäpainon. Millanenkohan pikku pullero tästä tulee :heart:
Yllätyksenä synnytyksestä tuli takamuskipu. ei siis niinkään se mistä vauva tuli ulos kipeetä tehnyt vaan ihan peräpuoli

senkö takia istuminen muillakin synnyttäneillä on vaikeaa, eikä pimppakipuilun
kätilö sanoi että ihan normaalia mutta itse en ollut kuullutkaan.
Koira on ottanut vauvan hyvin vastaan, mutta mulle se mököttää. yleisilme on tosi surkea kokoajan

makaa vaan jossain nurkassa ja möllöttää. Jos vauva inahtelee jossain niin koira on ensimmäisenä katsomassa mikä on hätänä
Poika ei turhia kitise, äh äh -ääni kuuluu nälkäisenä ja vaikken heti kerkeäisi apuun niin ei ala huutaa kurkku suorana. Selkeästi isänsä kärsivällisyyttä, itse olen maailman huonoin odottamaan mitään. Yöt nukkuu meidän välissä ja suurinpiirtein kerran yössä herää seurustelemaan vähäksi aikaa. Yösyönnit hoituu niin että herään ähinään, tissi suuhun ja kummatkin nukahtaa uudestaan. Jos vauvalla on vaippa pissassa/kakassa niin se vaihdetaan kyllä öisinkin joka kerta. Ja kakkaa kyllä riittää lähes joka vaippaan

Kestoiluun siirrytään kunhan saadaan tää alku muuten arkiseksi
Meillä mies hoitaa päivisin ja myös öisin pääsääntöisesti vaipanvaihdon

Ekana yönä totesin sairaalassa (meillä oli siis perhehuone) ettei se suinkaan ole mun etuoikeus nousta öisin nyt kun kummatkin ovat lomalla vauvaa varten eikä mies onneksi luulekaan että mä sen mieluummin kukun yöt kuin hänkään. Eriasia tietysti sitten kun hän joutuu heräilemään aamuisin. Nauttii selkeästi vauvanhoidosta ja eilenkin kanniskeli tietokonetta räpeltäessään vauvaa rintarepussa pari tuntia. Kummatkin heistä tykkäävät reppuilusta

Meillä on siis tuollainen baby björnin rintareppu joka sopii 3,5kg alkaen. Vauva nukkuu siinä mielellään kun pääsee niin lähelle eikä heräile ollenkaan niin usein tarkistamaan ollaanko lähellä kuin mitä sängyssä yksin nukkuessaan.Nytkin hän nukkuu tuossa ja samalla siivoilen ja kirjoittelen kuulumisia
Tänään ajateltiin käydä pihalla kokeilemassa vaunuja kun syntymäpaino on ylitetty. Ihan vaan pikainen koiranpissatuslenkki tossa lähiympäristössä kun on niin kaunis aurinkoinen päivä B)
Hyvää maanantaita! (hahah meinasin kirjoittaa sunnuntaita

päivät ihan sekaisin

)
Terv. Oikukas ja Leevi-poika 1vk!
--------------------------------------------
Tervetuloa maisalle vielä! ja äitee2, sulla on ihana ja oikein kunnon vauvavatsa! ei ihme jos törmäilet

ja onnea tuleville ultrattaville! pakko se on kyllä käydä vielä kurkkimassa mitä tänne kuuluu vaikken paljon ehdi kirjoitella/kommentoida nyt