***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti vielä lisätä, ett mulla oli paikat jo 4 senttiä auki ja kypsyneet, mut kaulaa oli jäljellä 1 sentti... Syytä miksi ei lähtenyt itsellään, vaikka noin paljon olin auki, niin en tiedä. Siksi mulla varmaan oli niin nopea synnytys ja voitiin kalvot puhkaista samantien...

Mikäs sun tilanne muuten on siellä kohdunsuulla? Jos sulla on paikat valmiina, niin luulis ettei kovin kauaa menisi... Tsemppiä sulle hirveeesi... Ajatella, huomenna tähän aikaan sulla saattaa jo olla nyytti sylissä... :heart: Munkin raskaus muuten päättyi käynnistykseen rv 41+3!!!! Tsemiä hurjana ja iso :hug:

Riikkuli taas vaan

Viikko sitten kohdunsuu oli auki kahdelle sormelle ja kaulaa jäljellä 2 cm. Mut niin paljon on sen jälkeen ollu kipuja ja supisteluja et luulis niiden saaneen jotain aikaseksi, toivottavasti ainakin. Luuletko et ne ottaa mut helpolla sisään? Kun mun ei tarviis edes liiotella kipujani ja jaksamistani kun oon oikeesti ollu jo pidemmän aikaa ihan loppu, sekä fyysisesti että psyykkisesti :ashamed: Enemmän kyllä fyysisesti kun on niin kauheeta kun ei meinaa enää liikkeelle päästä, varsinkin jos oon istunu tai maannu pidempään, kumarassa saa hetken kävellä kun ottaa niin tonne kohtuun ja alavatsaan... Ei kiva ollenkaan. Nytkin on hankala tässä koneella istua, pikaseen tulin käymään ja aattelin mennä vähän maate kun supistaa taas kivasti, sas nähdä lakkaako taas kokonaan vai lähtiskö tää nyt sit itellään käyntiin, tuskinpa.

Ninni ja Muru 41+2

Niin ja suurkiitos ja :hug: kaikille mua muistaneille ja tsempittäneille :heart:

Heipähei!!

Ninni:onpa kiva jos nyt ottavat huomanna sut tositoimiin,ettei tarvis enää kärvistää...Onnea matkaan :heart:

Äitee: :laugh: :laugh: :laugh: Mikä maha...älä vaan eksy kauppoihin missä myydään arvokasta posliini tai lasitavaraa :D Mutta siis oikeesti aivan ihana.... :heart:

Oikukkaalla ja Riikkulilla se vauva arki pyörii... nauttikaahan pikkuisistanne täysin rinnoin =)

Irtikselle hyvää matkaa,rentoudu nyt oikein kunnolla B)

Miikkikselle ja Arskalle hyvää ultrareissua...kuulumisia odotellessa =)

Tapsu,tuttuja on noi kohdun tuntemukset,mulla oli paljon noita alkuakoina...aina sinne puoleen välin saakka. Se vaan kasvaa :heart:

Tultiin just sairaalantutustumis reissulta. Ihan kiva oli nähdä minne sitä sitten joutuu kun h-hetki koittaa...
Pitäis raivata eteisestä turhaa kampetta vintille ja naulakko veks,että mahtuu vaunut eteiseen parkkiin... ei oo turhan isot tilat täällä meidän kämpässä eikä talossa mitään vaunuvarastoa tai vastaavaa :kieh: Muuten on jotenkin veto pois...ei oo kunnon lenkkiä tullut tänään heitettyä,eikä jaksaiskaan kun on niin kymä,tuulinen ilma :ashamed: Ehkä huomenna sitten ennen valmennusta.
Lakanat sain ommeltua eilen ja noi liivinsuojukset odottaa saumurointia. Sittenhän toi alkas oleen,mitä nyt sitten se yks vaippa satsi kunhan kankaat tulee... Ens viikolla alan pesemään noita vaatteita ja muutenkin panen paikat kuntoon,ei tarvi sitten miettiä enää sitäkään...

Eilen nauratti miehen kanssa kutvosen touhuilut. Kauhea mesominen mahassa niin että hytky ja pomppi,pynkäs ittensä kokonaan tohon oikealle puolella ja sitten rauhottu:D Maha oli erittäin hupaisan näkönen kun vasemmalla pelkkää tyhjää ja oikealla oli nahka ihan pinkeenä ja mahoton pullistuma:laugh: kaveri yleensäkin jostain syystä viihtyy tossa oikealla niin että jalat tulee sitten tohon vasemmalle.Tiiä sitten mikä tossa vasemmassa puolessa on vikana kun sinne ei voi majottautua...alkaa vaan tekee tiukkaa kun toinen on jo melkosen iso tyyppi :D

Repa ja kutvonen rv 33

Ninnille tsemppiä matkaan!
a055.gif

Äiteellä on ihana masu, elä häpeile sitä/ympärysmittaa, vaan kanna se ylpeänä
d025.gif
f045.gif

Sipulille onnittelut vauvasta!! Ihanaa!!
a045.gif

ON: Anteeks tämä lyhyt teksti, on vaan niin huono olo
g050.gif

Torstaina oli ultra, otettiin tulehduskokeita, josko tuolla kohdunkaulalla tai muualla olisi tulehdus...
Vauva heilutti ja heitti voltteja innolla
a044.gif
Ja pääsin sellaiseen laitteeseen ultrattavaksi että ensin koko ruudulla oli vauva, sitten lääkäri puolitti ruudun niin että oikealla puolella oli vauva ja vasemmalla puolella näkyi ja kuului pikkuisen sydänfilmi
s035.gif

Lääkäri sanoi sisätutkimuksen tehtyään, että ruskea vuoto on loppumaisillaan, eikä kirkasta verta näytä olevan tuloillaan....

La-su yönä tulin tosi rankkaan mahatautiin. Ripuloin sen yön ja sunnuntai-aamun
g030.gif

Mitään ei tehnyt mieli, ja nesteet tuli läpi samantien. Olo oli niiiiiiiin surkea!
a050.gif
a050.gif
a050.gif
a050.gif
a050.gif
a050.gif
a050.gif
a050.gif

Kun heräsin sunnuntai-aamupäivänä päikkäriltä, oli pöksyt ihan veressä
d035.gif
Ja verta tuli pönttöön tosi reilusti. Kirkasta vuotoa kesti 5h ajan, ja sen jälkeen se muuttui "vanhaksi vereksi". Silloin alkoi myös tuo oksentaminen, mikään muu ei pysynyt sisällä kuin Osmosal ja mehujää
g025.gif

Yöunille mennessäni alkoi taas vuotamaan kirkasta verta
d045.gif

Maanantai aamuna vuoto muuttui taas ruskeaksi, melkein mustaksi vereksi, ja ei onneksi ole enää kirkkaaksi muuttunut, eikä saa muuttua, ei!
d020.gif

Mieheni olisi lähtenyt viemään mua jo monta kertaa sairaalaan, mutta olin niin heikossa kunnossa etten voinut ajatella kuin nukkumista. Ja koska kipuja ei ollut, niin jäimme kotiin. Näköjään oli kropalle hiukkasen liian rankka kokemus tuo mahatauti, kun sai vuodon aikaan
d030.gif

Hassua sinänsä, mä oon aina olettanut että oksentaminen on kropalle rajumpaa kuin ripulointi, mutta ei näköjään.

Nyt sitten olen kolmen viikon sisällä sairastanut sekä rotaviruksen että noroviruksen, ja voin sanoa, että olen erittäin väsynyt niihin
a045.gif
a025.gif

Nyt on tauti helpottanut, ja vuotokin on niukkaa ruskeaa, mutta pahoinvointi on löytänyt tiensä tänne takaisin. Toki olen onnellinen jos vain raskaus jatkuu, mutta kroppani on melkoisen väsynyt tähän... Mikään ei maistu, ei sitten mikään... Tänään oon oksentanut vain 3 kertaa, mutta sekin tuntuu liialta kun kroppa on muutenkin kuiva ja kärsinyt
a040.gif

Nukuttaa ja viluttaa koko ajan...Kaadun takaisin petiin
g040.gif

g045.gif
:Surkea MyAngels ja niin rakas rv 11+4 --12+0 (jos osasin oikein laskea, ei ajatus kulje...)

Iltaa Masukkaat Naiset ja Beibensä jo saaneet :D !

Mieli on ihana....
Rakenneultrasta uutisia...siellä oli tosi liikkuvainen mussukka...
kätilö koitti mitata aivoja, sydäntä, munuaisia, päätä tai mitä tahansa tärkeitä mittoja, niin kauhiat tsembalot oli päällä :laugh: Mutta kaikki oli sit kuitenkin kunnossa, onneksi, eikä löytynyt kolomea kättä tai pitkää häntää niin kuin näin unta ;)
koko vastas vähän isompaa mussukkaa mutta laskettua aikaa ei lähetty muuttamaan. painoarvio oli 403g..kauhian iso... :D

Ja sitten se mikä jännitti paljon oli se sukupuoli, kun kätilö alkoi sitä etsimään niin mussukka oli tyypillinen poika ja leväytti haaransa auki ja esitteli ylpeänä sukukalleuksiaan :laugh:
Vähän meinas naurattaa... :laugh:
Saatiin laskettua sitten myös sormet ja varpaat ja niitä oli oikea määrä :D
Näyttipä Vilho meille kieltäkin... :p

Sellaisia kuulumisia tänne...
Anteeksi kun on niin omaanapaa :ashamed:
Olen vaan niin onsku... :heart: :heart: :heart:

Terkuin AE ja Vilho 20+5

MyAngels kylläpä sinua nyt säikytellään :hug: toivottavasti nyt paranet kokonaan kuntoon ja saisit nauttia loppuraskauden ilman tuollaisia tauteja ja säikyttelyjä.

Aurinkoenergiaa Onnea tulevasta pojasta ja hyvin menneestä ultrasta. :flower:

Voi jösses mikä keli tuolla pihalla on,lunta on tullut jo 20cm ja lisää tulee taivaan täydeltä ja tuuli on ihan kauheen kovaa.

Huominen ultra pelottaa jo nyt...

Äitee ja tuplat 23+6

Rrrpele! *Kirjoitin jo pitkät pätkät ja kone nielas tekstit :kieh: *

Hei taas, pienoisen palstahiljaisuuden jälkeen.
Pääsiäinen meni suklaamunia mutustellessa - saas nähdä meneekö huomenna neuvolas puntarinviisari pohjaan :whistle: .

Täällä on tapahtunut paljon.
Ninnille onnea matkaan. Pian sul on vauva sylis :heart: .
MyAngels, kylläpä teitä nyt koetellaan. Pikaista paranemista, toivotaan, ettei verta enää tirskahtele! :hug:

( . ) Täällä alkaa vauvatavarat olla paikoillaan ja vaatteetkin kokojärjestyksessä kaapissa. Hiljoksiin oon niitä asetellu, mutta silti suppareita tulee päivittäin. Huomises neuvolas toivottavasti selviää, vieläkö musta työläinen tulee...

Isyyspakkausta oon myös salaa kasaillut. Saa nähdä, maltanko jemmailla sitä ja antaa koordinaatit vasta synnärillä - vai paljastanko hermoheikkona sen jo aiemmin. Sujautin mukaan jotain pientä muistamista myös isosiskolle :) . Olettekos te muut moisia pakkauksia vääntäneet? Ideoita otetaan vielä vastaan... :wave:

-A- 30+1 *viimenen kymppi menos!! Jiihaa!*

Pikainen käynti tässä pinossa.

AE:lle onnea rakenneultran tuloksista! Paljon onnea tulevasta pojasta!!!

MyAngels, teitä todellakin koetellaan. Toivottavasti pian pääset nauttimaan raskaudesta. :heart:

Äiteellä on niin ihanan iso maha, että on pakko laittaa vertailuksi toinen kaksio. Mahojen koossa voi todellakin olla eroja. Tässä uusin kuva meidän tuplien asunnosta. Mahan ympärys on muuten sama kuin malttamattomalla.

SatuKa ja tehotytöt 25+1

Talvista keskiviikkoa tytsät! :wave:

Nopeasti tulen kertomaan omia kuulumisia, mutta pitääkin ekaks kommentoida paria muuta ;)

MyAngels: Voihan.. Koita jaksaa muru tämän koettelemuksen keskellä ja uskoa siihen että kyllä tämä vauva teille suodaan :heart: On tärkeää että yrität ajatella positiivisesti kaiken keskellä :hug: Voimia!

AE:lle onnittelut hienosta ultrasta ja Vilhosta ;) :heart: Aivan ihana nimi :flower:

Tapsu: Mulla noi vihlonnat alkoi rv 9 tietämilla ja aina aika-ajoin niitä on edelleen, joskus enemmän ja joskus vähemmän! Kovasti vain pikkuinen siellä kasvaa :hug:

Ninnille voimia ja jaksamista :heart:

(.) Meillä kanssa ultran kuulumiset ovat ihan hyviä! Taisi joku olla päivälevolla kun ultrattiin, vähän joutui kätilö härnäämään että saatiin liikettä ja sitähän piisasi sen jälkeen :laugh: Pikkuinen on 55,3 mm pää-perämitaltaan ja kätilö sanoi ettei yhtään sen pienemmäksi häntä saa :laugh: Eli taas mennään ihan lasketun ajan mukaan!
Niskaturvotusta ei ole ollenkaan ja rakenteet hyvin mitä nyt näin pienestä voi vaan nähdä! :heart: Päätin että nyt aloitan nauttimaan tästä raskaudesta, siksi suuntaan nyt syömään :laugh:

Nähdään ihanaiset!

T. Miikkis ja mussukka 12+3

kohta neuvolaan lähdössä..aamulla soitin ja ainakin kaks päivää saikella nyt ollaan, katotaan tuleeko lisää :ashamed: sain torstaina lähetteen rusehtavan vuotelun takia labraan kokeille joissa sitten osottautui emätintulehdus. lääkekuurin alotettuani vuotelu loppui mutta eilisen työpäivän aikana alkoi uudelleen maha arastelun kera :o onneksi pääsee tutkittavaksi heti. epäilevät ainakin tällä hetkellä rasituksesta johtuvan kun teen noita tarjoilijan töitä jossa jaloillaan ollaan sitten ja juostaan kiireessa raskaiden lautasten ja prikkojen kera.

ilmottelen kun saan tietää enemmän, anteeksi etten nyt kommentoi muiden tekstejä.. lupaan tehdä sen myöhemmin! palataan ..

marleena83 ja vinski 29+5

myangels :hug: pikaista paranemista, kyllä sua nyt kaikki taudit kiusaa ja toivottavasti vuoto rauhottuu pian ja kaikki on kunnossa, koitahan jaksella ja toipua rauhassa :hug:

AE onnea hyvistä ultranäkymista ja pienestä pojasta :heart: =)

miikkis onnea myös hyvästä ultrasta :heart: mitenkäs sun pääkipu jaksaa, onko jo luovuttanu?

äitee hyvä et on vointi pysyny hyvänä. täytyy ensviikon neuvolassa kysyä josko mitattais taas se hb jos johtuis siitä vaan tää väsymys..
onnea huomiseen ultraan =)

tänään käytiin sit terveyskeskuksessa näyttämässä pojan korvia kun kuuri loppu ja omalääkäri sano että juu ei oo yhtään parantunu eikä tärykalvo liiku yhtään ja laitto lähetteen tayssiin, lähdettiin sitten samantien ( oli muuten kiva mennä tossa myräkässä moottoritietä, hui ) juu ja siellä tosi asiantuntevan olonen lääkäri imi korvasta varmaan kilon vaikkua ja sano että hyvin on paranemassa tää korva että sinne vaan ei oo näkyny kunnolla kun on ollu niin vaikkunen, kysyin sit et ollaanko turhaan nyt syötetty lääkettä mut se sano ettei sitä voi tietää et missä vaiheessa sitten on parantunu, mutta hyvä nyt kun ei kummempia toimenpiteitä tarvittu mutta eipä noi kyl tuolla terveyskeskuksessa osaa muuta kun arvailla, välilä ainakin tuntuu siltä :headwall: että toivottavasti yöhuudotkin täs rauhottuu, ainakin tietää ettei johdu korvista

eilen mulla oli maha niin kipee et hyvä kun pystyin käveleen ja aattelin jo et oisko pissatulehdus, mutta tänään on ollu paljon parempi päivä, täytyy pyytää labraan lähete jos vielä jatkuu...

eipä taas tälläkertaa muuta =)

eliisa ja pikkuruinen 20+6

kuulumisia..
neuvolassa tosiaan kävin päivällä. hoitaja kirjoitti kolme päivää saikkea ja kotona nyt otetaan rauhassa ja katotaan loppuuko tiputtelu *peukutus* huolissaan ei ollut hoitsu, sanoikin että jos vaikka istukasta johtuis niin kivut olis kyllä ja kovat. vinskikin on onneksi pitkin iltaa melskannu masussa, ihan kuin lohduttaakseen äitiä :heart: ja kertoakseen kaiken olevan kunnossa :)
katotaan nyt perjantaihin...

my angels ia on kanssa koiteltu.. koita jaksaa siellä! :hug:

EAlle onnea poikalupauksesta :heart:

marleena83 ja vinski 29+5

Helou!

AE ja Miikkis,onnittelut hyvistä ultrauutisista ja arskalle bonusonnittelut pojasta :heart:

Amira,minä pykäsin isyyspakkauksen..ihan sellasen vaatimattoman. Laitoin sisua ja energiajuomaa. Hajusuojan ja kertakäyttökäsineitä...vauvaoppaan jne...

Eliisa,Jospa nyt sitten pojan korvat alkais pelittämään
niin sanotusti ja saatte nukuttua yöt =)

Marleena: Lepää nyt sitten kanssa kunnolla ja jospa se tiputtelu loppuis...Onneks pikkuinen kuitenkin touhuaa kovasti,sillä ainakin kaikki kunnossa :heart:

Viimenen valmennuskerta oli tänään...ihan jees keskustelutuokio taas. Jotenkin tuskanen olo ollut koko päivän,mitään ei oikein oo saanu aikaseks. Termiitti masussa on ollut aika rauhallinen,liekö eilinen riehuminen vienyt toiselta voimia :D
Eipä tässä kummempia,perjantain neuvolaa odotellessa.....

Repa ja kutvonen rv 33+1

anteeksi kun en ole kirjoitellut...

oon taas kipeenä :'( normaalisti mulla on yks flunssa talvea kohti mutta nyt on menossa jo varmaan 8 ...mikään ei auta...

tulen kirjottelemaan kunhan vaan saan itteni kuntoon

wiivi84 & ? 28+1

Talvista torstaita! *kadehtii kerrostalossa asuvia* :kieh: ;)

Onko Ninnistä mitään kuulunu? Pitänee käydä varalta katsomassa maalismasujen pinoa...
Onnea kivoja ultrakuulumisia saaneille. Eilen aamuises (ekassa kadonneessa) viestissä kommentoin asiasta enemmänkin - mutta siitä toisesta versiosta ne sit unohtui.

( . ) Meitsi on sit sairiksella mammalomaan alkuun asti. Olin lääkärillä ja jotain ne supparit olivat saaneet aikaseksi. Kohdunkaula oli pehmentyny :/ . Ny otetaan sit aikuisten oikeesti entistä rauhallisemmin. Muutoin verenpaineet ja pisut neuvolas ok. SF-mitta oli ny 28, syke 140/min ja kaveri vattas oli kääntynyt raivotarjontaan.. Epäilenpä kyllä, että asentoa vaihdetaan viel muutamaan otteeseen. Sen verran kova möykkä tuol vattas välillä käy.

Take care, sisters!

-A- 30+2

Äitipolilla taas käyty ja tuloksia seuraa:

A-vauva: 674g ja raivotarjonta

B-vauva: 644g ja peppu alas päin ja se tärkein juttu oli jotta pienen vatsalaukku näkyi tosi selkeesti =)

Miulla oli painoa tullu lisää 1kg elikkä kaiken kaikkiaan +8kg :ashamed:
Paineet on vähän noussu 136/77,pissi puhdas

Vauvat liikkuu tosi vilkkaasti ja pienet sydämet jumputti julmettua vauhtia :heart: :heart:

Istukat on kasvanu pienillä yhteen ja sekin tota miun mahan kokoa kasvattaa kun on tossa mahan edessä ylhäällä...Kohdun kaula ei ole lyhentynyt mutta kohdun suu on pehmeä joten rauhallisesti otellaan täällä...5kg nostorajoitus säilyi.

Amira muistat nyt huilia kun on mahdollisuus.

Wiivi kovasti paranemisia lähetän :hug:

Onnellinen Äitee ja tuplat 24

Tervehdys täältäkin lumivallien keskeltä =) Tsiisus mitkä kelit!

Ninnin uutisia odotellessa :heart:

MyAngels damn et sulla on rautaset hermot =) Mä olisin jo seonnu moneen otteeseen jos vuodot olis säikytelly, tsemppiä sinulle :hug: ja paljon paranemisia!

AE, Miikkis ja Äitee onnea ultrakuulumisista :heart:

Me käytiin eilen 4d ultrassa ja oli kyllä hieno kokemus, suosittelen lämpimästi mikäli joku miettii menemistä (tän lääkärin toivomus oli että rviikolla 24 pitäisi tehdä)! Mein muru oli kovassa liikkeessä ja "professori" totesikin saman minkä aiemmatkin lääkärit "kovasti on liikettä ja vilkas kaveri" :D Elvis vaan tunki jalkoja ja käsiä nassun eteen, välillä imutettiin peukkua ja potkittiin anturia...aivan ihana pikkumies siellä touhuili ja saatiin läjä hyviä kuvia sekä koko ultraus dvd:llä (n.30min.). Lääkärisetä onnitteli kovasti ja sanoi että masussa 90% varmuudella terve poitsu :heart: voi sitä meidän isin leveää hymyä kun lääkäri näytti pipeliinin...ja muutenkin koko miehenalku on niin isänsä näkönen että ei voi kyllä erehtyä :D

So so happy Gatsu ja Elvis rv24

Gatsu: Näköjään on eroja lääkärien suosituksissa, koska meille 4D:tä suositeltiin vasta rv 27, tämä siis Felicitaksessa. Mutta kiva, että saitte hyviä kuvia =) Se on jännä miten miehet ovat innoissaan pojista, paitsi meillä, tottakai oli ihan sama kumpi tulee varsinkin kun ensimmäinen, mutta silti mies, appiukko ja oma isä kaikki toivoivat tyttöä, ja minä ihan salaa pienesti kanssa toivon tyttöä ja olinkin ihan 100% varma.

MyAngels: Voi sinua raukkaa, kyllä on koeteltu tässä raskaudessa, kun on kaikki mahdolliset taudit ollut. Toivottavasti ne tarkoittaa, että loppuraskaus olisi sitten superhelppo ilman vaivan vaivaa ;) Ihan kun muutenkin teitä ei olisi koeteltu tarpeeksi. Tämä mun raskaus on vieläkin ollut niin helppo, että olen 100% varma, että kostautuu sillä et vauvelista tulee sitten koliikkivauva tai tosi temperamenttinen. Olen varautunut jo valmiiksi etsimällä sopivan vyöhyketerapeutin koliikkiin ja temperamentista olen varma, koska tytsy on niin supervilkas. Toisaalta sopii meidän perheeseen, emme me vanhemmatkaan ole maailman rauhallisimpia ihmisiä...

(.) ensi viikolla kun tulee rv 37 täyteen niin alkaa vauvan houkuttelu ulos ;) Ain niin, oli neuvolalääkäri eilen ja kaikki loistavasti. Kohdunsuu pehmentynyt ja kaula lyhentynyt, paineet ok ja hb 138, tein oman painoennätyksen: 840g/vko eli ison mitä koko raskausaikana. Yhteensä tullut 12,5kg koko raskausaikana, mutta nyt alan vähän tarkkailemaan mitä suuhuni laitan, koska tähän mennessä sinne on mennyt herkkuja monta kertaa päivässä ja paljon :laugh: Olen kyllä ihmetellyt että miten syömälläni kalorimäärällä paino ei ole noussut enempää...

malttamaton&prinsessa rv 36+2

mua on askarruttanu tällänen aisia kun miten teillä noita pienokaisen liikkeeitä.. onko teillä esim. välillä päiviä välissä jolloin masukki liikkuu vähemmän?! itellä masussa mennään välillä sellasta rumbaa että ja välillä on päiviä jolloin ei ole niin aktiivinen. asennostahan se voi kanssa vaikuttaa??!!

marleena83 ja vinski 30+0

Perjantaita tytsät :wave:

Ninnin uutisia odotellaan :heart:

Gatsulle onnittelut poika-lupauksesta... :heart: Varmasti on aivan mielettömän ihana tunne nähdä kaikki nassun piirteet ym.. Mäkin ehdottomasti haluan sitten aikanaan mennä 4d:hen! Onnea että kaikki näyttäisi olevan hyvin :flower:

Äiteelle myös voimia, hienoa että molemmat jakselevat hyvin :hug:

Eliisa: joko teillä vietetään rauhallisempiä öitä?? Kiitti kysymästä, päänsäryt ovat toistaiseksi poissa. Itseasiassa tällä viikolla ei hedareita ole pahemmin ollut. Luojan kiitos jos alkaisivat hilajelleen helpottamaan ;)

marleena: toivottavasti vuoto loppuu nopeasti!

Amira: tossisaan, nyt lepäät kun voit niinku Äitee kirjotteli! kohta teilläkin riittää hulinaa joten lataa akkuja nyt :hug:

Wiiville toivottelen pikaista paranemista :heart:

Repa: Joko sulla oli neuvola? Miten meni? Ihanaa kun sullakin alkaa nuo päivät olemaan kohta luetut :D Yx etappi takana, nimittäin nuo valmennukset. Epsulta isot terkut :attn:

( . ) Olo on todellakin tuollainen turvonnut. Eilen ensimmäinen työtoveri onnitteli ja olin että skökke että joko näkyy.. En vielä olis halunnut töissä kertoa, mutta empä toisaalta halua tätä ilon asiaa salatakkaan :D Mä en vaan tajua miten mun masu voi pullottaa jo, vastahan mulla on rv 13 menossa :o Ei oo mikään sellainen pikkukumpu alavattassa vaan musta tuntuu että vaavi on potkinut kaikki mun sisuskalut navan korkeudelle ja ne on kerääntynyt siihen :laugh: :laugh:

Neuvolasta terkkari soitti äsken. Alkuraskauden verikokeiden vasta-aineissa näkyi kuulemma jotain. Ensi viikolla uudet verikokeet. Mitä se tarkoittaa? Tarvitseeko pelätä vauvan menettämistä?

Sain viime km:n jälkeen sen rokotteen. Kuukausi oli väliä ja sitten tärppäsi. Voiko se rokote aiheuttaa sen?

Onko kellään löytynyt niitä vasta-aineita ja mitä käytännön toimenpiteitä siitä seuraa? Meille ei sitten pikkukakkonen helpolla tule...

Yhteistyössä