~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

SusSoo
Plussanneille onnittelut ja rutkasti onnea odotukseen =)

Frizzantelle onnittelut ihanasta vauvasta :flower:

Voi kun mullakin olis jo viikkoja kasassa vaikka 30, niin voisin alkaa lopettaa tämän jännittämisen. Kaikki sanoo, että ei vain kannata ajatella niitä huonoja muistoja... No, parempi tuolta sivulta on heitellä tommoisia kommentteja kun ei oo meikäläisen housuissa :kieh: Alkais edes niitä liikkeitä tuntemaan, niin vois niitä sitten kuulostella. Siinä se aika sitten taas kuluu mukavasti kun saa itsensä hermoraunioksi, jos ei just silloin liikkeitä tunnu kun itse haluais... :ashamed:

Kleolle muuten onnittelut huomisen muuton vuoksi. Älä kuitenkaan rehki liikaa! :)

Nyt mä menen nukkumaan. Viime yön 11 tunnin unet oli ihan sopivat kun olen tämän päivän jotenkin sinnitelly ilman päikkäreitä :whistle:

terkuin Sussoo ja Suloinen 14+6 (?) :heart:
 
Sussoo :hug: kyl se siitä. ehkä. :) Kyllä mä edelleenkin pelkään että jotain tapahtuu ja tämäkin viedään multa pois... :( Kyllä se edellinen keskeytys sen verran pahat arvet jätti ettei sitä pysty unohtamaan. Yritän ajatella vaan positiivisesti mut minkäs voit... välillä aina pelko valtaa mielen. :'(

esimerkiks nyt mulla on ollu pari päivää tosi paljon niitä harkkasupistuksia... ja enhän mä tiiä ees varmana et onks ne niitä vai jotain suolistokipuja. Mut kylkeä kääntäessä saattaa mennä maha ihan kovaks ja joskus ne vähän tuntuu ilkeeltäkin. Ei satu mut on sellasia ahistavia ja vähän ehkä menkkamaisia... tai ei... vaikee selittää. :ashamed: ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ihan varmuuden vuoksi, kun en tiiä et pitääks näistä huolestua vai ei...
 
voi vitsi, mähän sainkin ihan kunnon tervetulo-komitean vastaani. kiitos :whistle:
Jänskäillen mennään.
Ens viikon jossaki välissä pitäs rv.6:lle varata varhaisultra-aika sen ku:n vuoksi..
saapahan senkin ilmaiseksi joten en valita. :)
Pelottaa huimasti vaikka onnellinen oon..
En uskaltanut edes toivoa että jo näinkin pian :heart:

sarjassamme tyhmiä kysymyksiä:
niin muuten..kun pitää mennä varhaisultraan kuudennella viikolla..
millon se varataan?
onko siis viikolla 5+ vaiko 6+ ?
Milloin syke näkyy?
 
Onnea kovasti Dada!! :hug: :heart: Vaaviliimaa rutkasti matkalle mukaan! Kerrohan viel la ni saan siut listalle.. mie ku en millää jaksa laskea :p Laiska mikä laiska.. Ja syke näkyy noin 25 pvän päästä hedelmöityksestä :)

Voi hitsiläine että frizzanten tyttö oli kaunis!!! Ja iha hillittömän suloinen!! awwww... :heart:

Pistäskö joku pahakseen jos poistasin listalta tuon "vauvan pituus ja paino keskimäärin"...? ku niit o nii hankala aina laskea :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Onnea kovasti Dada!! :hug: :heart: Vaaviliimaa rutkasti matkalle mukaan! Kerrohan viel la ni saan siut listalle.. mie ku en millää jaksa laskea :p Laiska mikä laiska.. Ja syke näkyy noin 25 pvän päästä hedelmöityksestä :)

Voi hitsiläine että frizzanten tyttö oli kaunis!!! Ja iha hillittömän suloinen!! awwww... :heart:

Pistäskö joku pahakseen jos poistasin listalta tuon "vauvan pituus ja paino keskimäärin"...? ku niit o nii hankala aina laskea :ashamed:
Eli ikää 22v, sairaala tuleepi olemaan Kätilöopiston sairaala (onko se sitten KOS? ), Ku 7/08 ja esikoinen siis

:heart:
 
Huomenta!
Tervetuloa Woodoo, Nöttiäinen ja Dada! :flower: Mukavaa saada teidät tänne puolelle! Ja eiköhän me vielä päädytä kaikki tuonne kerhonkin puolelle, toivotaan kovasti niin!

Aivan mahtavan ihania kuvia oli Frizzante ja Toive laittaneet! :heart: Voi että. Onnea Frizzante mahdottoman paljon tytöstä! Ja Toiveen vauva-arjesta on mukavaa toki kuulla, tule vain kertomaan ihmeessä siitä uudemmankin kerran.

Dada, muistaakseni syke näkyy joskus 6+ viikoilla. Mutta voi olla, ettei näy silloinkaan, jos päivät heittävät. Minä kävin muistaakseni 6+5, ja silloin läpätti ekan kerran :heart:

SS, minun puolestani voit tuon "pituus ja paino keskimäärin" jättää tuosta listasta. Ei kai sillä niin merkitystä? Onhan ne painot ja pituudet siellä sitten kuitenkin. Vai mitä muut on mieltä?

SusSoo, ei tämä jännittäminen lopu vaikka viikkoja olisi kuinka paljon kasassa.. Pahin jännitys on tietty ohi, se mitä alussa oli, mutta nyt on sitten vaan eri aiheet jännittää. :/

Jep, nyt siivoilemaan, jotenkin ihmeesti virtaa heti aamusta. Kummallista.. :) Mut otettava sitten kaikki hyöty irti tämmöisestäkin ihmeestä.

Mukavaa alkuviikkoa,

Pirtsakka Luminia ja aamu-uninen tytteli rv 38+3
 
Täällä oli taas tapahtunut viime käynnin jälkeen vaikka mitä, työ ootte ihan mahottoman ahkeria kirjoittamaan B)

Onnea hirrrrmuisesti uusille plussanneille :heart: :heart: :heart: Woodoo, Nöttiäinen ja Dada taisi olla ainakin.

Am
Oli hankkinut ihania vaatteita, varsinkin nuo hirvijutut on minun mieleen, metsällä kun käydään molemmat ukon kanssa.

Kleo Onnea uuteen kotiin ja koita jaksaa muuton kanssa. Ei koksissa ainakaan ultrakuvat mitään maksaneet. Kaikesta sitä rahastetaankin :eek:

Frizzante ja Toive olivat laittaneet aivan ihania kuvia prinsessoista :heart: . Molemmat olivat kyllä aivan lumoavia ja kunnon rokkiletit vielä molemmilla :heart:

SS Mun mielestä se keskiarvo vois olla siellä ihan hyvin, eihän sun tarvi sitä joka kerta uudelleen laskea, voit käyttää vanhaa "pohjana". Parilla laskutoimituksellahan se tulee. Jos se tuntuu liian vaikealta, niin voin kyllä tarvittaessa antaa vinkkejä. :) (Niin no, mie oon insinööri... huomaako sen jostain...??? Toiset vaan tykkää enemmän taulukoista ja keskiarvoista ja... :whistle: )

(.) Tämä mamma alkaa muistuttaa sotanorsua. Perjantaina olisi lääkärineuvola, joten sitä odotellessa. Kävin sokerirasituksessa viime torstaina ja kaikki arvot oli kuulemma kunnossa. :D

Hauskaa päivää kaikille :)

-Snowball & peikkoliini 24+0 *POKS* :eek: Minne aika kuluu??
 
Onnittelut täältäkin kaikille plussanneille ja tervetuloa (woodoo,nöttiäinen ja dada[/i]) :wave: . On se aina yhtä mukavaa saada uusia porukkaan.

Kleo: Voimia muuttoon. Se on kyllä aina yhtä raskasta hommaa, mutta onhan se kyllä sit kivakin päästä laittamaan uutta kotia =) .

SusSoo:
Eiköhän se jännitys ja pelko meitä kaikkia salakavalasti välillä muistuta olemassa olostaan. Jokainen meistä välillä varmasti miettii menetettyjä enkeleitään :'( . Täytyy vaan yrittää uskoa parempaan huomiseen :hug: . Itse voin kyllä myös rehellisesti myöntää että huokasen helpotuksesta vasta kun vauva on terveenä ja turvallisesti sylissäni. Voi olla että mies saa sitten tapella kanssani vauvan sylittely vuoroista =) .

Luminia: :eek: Siis sullahan rupee viikot olee kasassa..... Kyllä on aika mennyt ihan ohi taas.

Siis tänne on kyl syntynyt ihan mielettömän tummatukkaisia söpöliinejä.....Mulla muksut on äitinsä tapaan ollu vaalea hiuksisia pellavapäitä enkä odota tästäkään vauvasta erilaista. Ultrassakin kävin viime viikolla taas kerran ja kaikki oli ok. Painoarvio oli 1,7kg ja vielä kolme käyntiä olisi tarkoitus ehtiä käydä ennen synnytystä. Haluavat nyt varmistaa että painoa tulee tasaisesti lisää, koska meidän enkeli tytöllähän koko nimenomaan jätätti. Seitsemän ultra käyntiä tulee nyt sit yhteensä, mut sano kyl et neuvola lääkärille ei enää tartte mennä sörkittäväksi kun katsovat sit ultrassa kaikki tarvittavat. Rv 30 kun tuli täyteen niin rupesin synnytystä pohtimaan ja karvat nous ihan pystyyn kun mietin et mä hullu meinaan tehdä sen neljännen kerran :eek: . Äijällekin sit marisin et se sattuu taas ihan järkyttävästi.....mut paluuta ei enää ole....onneks. Vielä olen kyllä pysynyt päätöksessäni et kivunlievitystä en ota, mut saas sit nähdä miten muijan käy =) . Eipähän täältä muuta tältä erää. Kasvatelkaahan mamuskat mahojanne....

Tauski ja Nuppu rv 30+3
 
Jaahas! Tervehdys kaikki ja saako liittyä seuraan? Keskenmenohistoriaa siis takana, viimeisin km syyskuussa 08 ja perjantaina tein plussatestin..tai siis kolme :ashamed: B)

Keitäs muita täällä oli ihan alussa?

Hirveästi jännittää, pahoinvointia on, joka rauhoittaa hyvin mieltä. Veskireissut ovat yhtä painajaista, kuten jokainen täällä tietää. Mulla on niin epäsäännöllinen kierto, etten tiedä, milloin sitä oikein aikaa varaisi alkuraskauden ultraan..

Ikää on siis 30 ja kasi lasta ennestään. :wave:
 
snowball eli kyllä mä sen olen kaavan tonne ain päivittäny ja näin.. mut mä en vaa itse näe tarpeellisena sitä tietoo, ku ne mitat näkee jo listalta muutoinkin ja sit siin aina pitää laskee silti se uus ka vaikka onkin jo aiemmat kaavat valmiina..

Haluisko joku muu päivitellä listaa ens kuussa? semmone, joka jaksas paremmin noide numeroide kans venkslata? Eli kyl mieki sen osaan, ei siin oo ongelmaa.. oon vaa sit kai nii laiska :D
 
Omaa napaa vaan.... onneksi viimeviikkoinen tuhruttelu on ainakin toistaiseksi loppunut. Huomenna on sitten se pelätty ultra..

Jotenkaan en muuten saa aikaiseksi kauheasti kirjoitella tänne.. luen kyllä kaikkien kuulumiset moneen kertaan päivässä, mutta ehkä tää on joku itsensä suojelemismekanismi, että en kauheasti kirjoittele, koska jos käykin niin, että ei täällä enää saa jatkaa kirjoittelua, niin sekin tuntuu sitten niin surullisesta, kun on päässyt mukaan hyvään porukkaan.. jaahas, tajusikohan tuosta joku sitten jotakin..

Jos edellinen raskaus olisi mennyt toisin, niin olisin nyt äitiyslomalla. Mies sanoi, että tuollaista on turha miettiä ja oikeassahan hän siinä onkin, mutta minkäs sitä itselleen vaan voi.

Huomista ultraa jännitän tietysti kamalasti, viimeksi kun raskaus päättyi siihen. Kotidopplerilla olen yrittänyt kuunnella ja saan kyllä masusta kuuluviin selkeän sykkeen, mutta se ei ole "kavioiden kopsetta", vaan ihan selkeä syke ja aika hidas sellainen ollakseen vauvan, vain n. 90 lyöntiä minuutissa. Oma syke oli n. 78, joten ei tuo masusta kuuluva syke oikein omaanikaan vastaa. En tiedä onko tuo tykytys oikeasti vauvan syke vai joku muu ääni. No, huomenna ollaan viisaampia.

woodoo,nöttiäinen ja dada, ihanaa saada teidät tälle puolle! Lämpimästi tervetuloa!

:)

Sini, rv 10+6
 
argh, kirjotin pitkän viestin ja kaikki katos kun painoin jotain... sählä. :headwall: :kieh:
No alusta siis.... =)

suukkis mun puolesta voi jättää ne keskiarvot niistä painoista ja pituuksista pois. Ne on ehkäs vähän turhia tietoja...

snowball mulla kans alkaa jokaiseen kumarrukseen yms liittyä sellainen "äh" -ääni. Huomaa ettei sitä enää liiku mitenkään sirosti... :LOL:

tauski ai meinaat ilman kivunlievitystä mennä? huh. aikamoista... mä meinaan ainakin ottaa jokaisen tropin mitä vaan mulle annetaan jos se helpottaa kipuja. :D :D mietin et miks turhaan kärsiä kun helpotustakin on olemassa... :whistle: mut ompas ihanaa että näätte pikkuisen masuvauvan noin monta kertaa ultrassa! :heart:

realmerkku tervetuloa ja ONNEA!! :flower:

Sini hienoa että vuodot on loppu!!! hirveesti tsemppiä huomiseen ultraan!! :hug: :flower:

EM ja Dodoliina 23+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
mahtuuko mukaan?

Eli mulla on leikattu kohdunulkoinen 7/08, esikoista nyt odotellaan.
Tänään plussasin :heart:

nöttiäinen: perässä tulin, tänään pv pissasta clearbluella selvä +


Dada ja Hippu rv 4+0
HIENOA!!! Onnea vielä täälläkin! :hug:

nöttis & kirppu rv 4
 
heips

Myös dadalle ja Realmerkulle tervetuloa mukaan ja toivotan että pikkuiset pysyvät mukana loppuun asti!!

Sini: Itsekkin aina aika ajoin tulee mieleen (ei nykyään oikeestaan niin usein enää) että jos kaikki ois mennyt viimeksi hyvin niin meillä ois nyt vajaan vuoden ikäinen vauva.. eihän se miettimällä tosiaan parane mutta minkä sitä itselleen voi.. :hug:
Meillä siis edekkisen raskauden la ois ollut 15.3.08 ja nyt on 28.3...
Täällä kaikki sormet ja vrapaat pystyssä että ultrassa kaikki olisi niin kuin pitääkin!

SS: Mullekkaan ei mitään merkitystä vaikka sitä keskiarvoa ei tuolla näkyiskään. Ihan miten päivittäjänä parhaimmaks näät ;)

EM:
Itse kyllä kans otan jokaisen tropin minkä antaavat jos olotila sitä vaatii.. paitsi niitä aqua rakkuloita :LOL: :eek:

nyt verho urakan kimppuun.. mulla jouluverhot vielä ikkunassa.. ja pitäis olohuoneeseen ommella yks verho..
 
Nii ku mietin noit keskiarvoja sitenkin, et eihä ne kerro ees mistään mitään.. Ku seki o aina nii äidistä ja geeneistä ja ties mistä kiinni, et minkä kokonen tulee. Ku ne kummiski näkee ne tiedot sit tuossa listassa.. Jos mie sit poistan ne, ja jos jota kuta (esim. snowball :)) häiritsee keskiarvotietojen puuttuminen liikaa, niin vaihdetaan päivittäjää? =)
 
Woodoo, Nöttiäinen ja Dada; te olette mun kanssa ainakin alkumetreillä olevia. Koskas olette ajatellut alkuraskauden ultraa?

Suukko suulle; epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi heitä lasketuksi ajaksi 26.9.

Sini: Mulla on ollut joka raskaudessa vuotoa ja on kuitenkin kaksi lasta, eli vuoto on rasittavaa, mutta onneksi on ihan vaarattomia vuotoja myös. Tiedän kyllä, että pelottaa. Täällä ollaan hengessä mukana huomista ultraa ajatellen!
 
ElinaMaria: Juu ihan luomuna olis tarkoitus yrittää tämä nuppuli ulos vääntää. Ajattelin et kerta viimeiseksi jää niin olisi ihan kiva kokea se kaikessa kamaluudessaan :kieh: . Kohtuun menehtyneen armaan kyllä synnytin kanssa ilman kivunlievitystä, mutta siinähän ponnistus olikin helppo vauvan koon takia. Kahdesta muusta olen epiduraalin ottanut aika lopussa. Mieshän nyt on kyllä ollut aika kauhuissaan päätöksestäni, mut ottakoon se sit siinä kaasuja et kestää :LOL: .

Sinille: tsemppiä huomiseen ultraan :hug: .

SuukkoSuulle:
Täällä kans ei noita keskiarvoja kaipailla. Eiköhän meistä jokainen saa sen oman kokoisensa vauvan :D .

Realmerkku: Onnittelut sinne kans plussasta ja tervetuloa joukkoon mukaan :wave: . Ahkerasti vaan kirjottelemaan..... Itse kyllä välillä vähän laiska sen suhteen :ashamed: , mutta lukemassa käyn kuitenkin ahkerasti. Koitan nyt parantaa tapani....Itsellä meni muuten kanssa kolme testiä ennen kuin uskoin plussan todeksi :whistle: .

Danjuska: Ootko sit aiemmin kokeillu noita aqua rakkuloita? Mä oon vaan kuullut et ne polttelee ihon alla ihan järkysti? Ehkä se on sitä kivun siirtoo :LOL: ....
 
AAM
heippis !
Äkkiä kommentoin kun ehdin ja muistan.. mähän olin kans että luomuna joo :xmas: KUNNES kipu alkoi kanavan olemaan siinä 6-7 cm auki ja unbearable, epiduraalin otin ja sitä en ole katunut kivut katos ja vauva sykkeisiin sanoi ettei tullut mtn outoa..! :D toisaalta se oli eka synnytys mutta multa meinas taju lähteä ja silmissä mustui jo.. :(
et ei se epiduraali niin paha ole kivempi mulle muistona toi synnytys oli.. katsotaan tän kakkosen kanssa sit... jos EHTII edes puuduttaa. olen varma että kun kärvistelin himassa tänkin kanssa viimeks sinne 4-5 cm auki niin veikkaan että vähättelen tänkin tulevan kipuja ja hups heijaa äippäpolille ko tullaan niin pää kellotta ulos haaravälissä :LOL: meiningillä ... hih se oli niin mä aina viime tingassa..

) .) täällä siis kotona perkeleen viruksen kanssa, sarvikuonolla on nenä ajettu ja toivotaan ettei poskionteloihin asti jaksa täyttyä räkä :snotty:
miehellä vaatimattomasti lääkärin diagnoosin mukaan enterorokko :xmas: |O ei pysty kiinteitä nielemään, litkinyt kuppikeittoja ja mehujäitä ja valittelee kun on nälkä pitänee sille hakea jotai paksumpaa lientä.. tai tehdä jotai juuressosekeittoa kun noi kaupan on niin hepposia..
Poika voi hyvin ja on tarhassa :) THANK GOD !!

AM & hippunen 28 RÄTS :heart:
 
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.
Onko teistä kukaan käynyt homeopaatilla keskenmenojen takia?
Eräs ystäväni kärsi lapsettomuudesta ja kävi homeopaatin luona ja olikin pari kuukautta tuon jälkeen raskaana, no uskokoon ken tahtoo homeopaatin voimaan.
Olisiko apua myös km:hin? Osaako kukaan sanoa?
 
Moikkamoi,

Ja kiitti tervetulotuksista. Ja heti tuli tuttujakin tuolta mukaan, ni mikäs sen kivempaa.

Merkulle, siitä ultrasta, mä en tiedä meenkö lainkaan, viimeksi kävin 7+5 kun vuosin verta ja se pirulainen oli vielä hengissä. Nyt odotan, että alkaako vuodot tossa 7+ viikolla ja siitä odotan ainakin viikon ennenku meen ultraan. Viimeksi siis viikolla 12 todettiin, että oli kuollu noin samana päivänä ku viimeksi ultrattiin. Eli jos vuodan ni odotan silti hetken. Ei sillai, kaksi kertaa on siis tuhruttelu alkanu rv 7+3, ja kaks kertaa raskaus onnistunu ilman mitään töhnää, että jos nyt alkaa tuhrua tulemaan ni eiköhän se peli ole siitä selvä, oli ultra koska tahansa. Jos en vuoda ni en ehkä mee ultraan, ekalla km-kerralla menin yksityiselle ja tuntu vaan himputin kalliilta se kaks minuuttia ja diagnoosi juu ei ole mitään. Ton tokan kanssa siis menin suoraan polille. Joo, ny on jo ekat ja tokat ja kohta kolmannetkin sekasin, että se siitä.

HEI, mä oon kuullu, että luomusynnytyksestä voi kiillottaa sädekehää ja olla superäiti, MÄ olen sellanen. :saint: Toka tuli ilman mitään. Se ei suinkaan johdu siitä, että olisin ennakoinut, ja halunnut olla superäiti, vaan siitä, että anestesialekuri oli sumpilla tai jossain eikä kerenny tuikkasemaan. Jälkeenpäin katsottuna tokan synnytys OLI parempi kuin ekan, ekan kanssa sain epiduraalin just väärällä hetkellä, pitkitty tilanne ja oli vaikeeta. Tokan kanssa olis varmaan käyny samoin, senverran myöhään totesin, että ny piruvie kaikki maholliset napit tänne!!! Eli kokemuksesta viisastuneena ja superäidin kruunusta pönkittyneenä, jos vielä synnyttämään pääsen, ni sit menee luomuna. Sitte pitää pahin tuska purkaa vaikka mäiskimällä miestä tmv, mutta mielummin ei epiduraali.

Tilanne tietty kaikilla yksilöllinen, mikä sopii toiselle, ei sovi toisille, ja eiköhän me kaikki olla oikeesti SUPERÄITEJÄ, eiks je? :saint:


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :xmas: :xmas:

w rv 5+ ehkä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Woodoo, Nöttiäinen ja Dada; te olette mun kanssa ainakin alkumetreillä olevia. Koskas olette ajatellut alkuraskauden ultraa?

No, ensi vkolla soitan neuvolaan ja luultavasti saan ajan sinne vkolle 7-8 ja siellä aina ultrataan joten en ole menossa muutoin. Muuten mulla tuleekin olemaan noita ultria aika tavalla koko raskausajan mikäli kaikki hyvin menee. Mulla on todella suuri ennenaikasen synnytyksen riski (kohdussa rakennevika, vauva ei mahdu kasvamaan) ja viime raskauden takia (amnion band syndrooma). Et rv 12 tienoilla sit äippäpolille ja sit sen jälkeen tiiän enemmän kuinka tarkkaan tullaan seuraamaan. =) Että pelkoa ja huolta riittämiin.
 

Yhteistyössä