~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Ai niin, pitihän mun vielä saamastani työkaluarsenaalista erikseen kiittää, näillä kyllä pärjää ja mukavasti vkl on tietty menny survoessa niitä alakertaan!!! Ainakin EM:llä ihan selkeesti mun antamat työkalut ovat auttaneet, toivotaan että auttaa vielä mullakin!!! Eli kiitti, ja niin paljon tuli naulapyssyä jne, että enköhän ojenna osan myös nöttikselle, dadalle ja merkulle. Siinä teille iltapuhdetta ja alakerran huoltoa liistereiden ja naulojen kanssa!!! on se nyt ihme jos ei kyydissä pysy!!!

:LOL:


:xmas: :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja woodoo:
Ai niin, pitihän mun vielä saamastani työkaluarsenaalista erikseen kiittää, näillä kyllä pärjää ja mukavasti vkl on tietty menny survoessa niitä alakertaan!!! Ainakin EM:llä ihan selkeesti mun antamat työkalut ovat auttaneet, toivotaan että auttaa vielä mullakin!!! Eli kiitti, ja niin paljon tuli naulapyssyä jne, että enköhän ojenna osan myös nöttikselle, dadalle ja merkulle. Siinä teille iltapuhdetta ja alakerran huoltoa liistereiden ja naulojen kanssa!!! on se nyt ihme jos ei kyydissä pysy!!!

:LOL:


:xmas: :xmas:


Ottaa auliisti vastaan kaiken mitä annetaan, kiitos! :D
:LOL:
 
realmerkku (vai mikä se nyt olikaan :D ):
Mulla on alkuraskauden ultra kuudennella viikolla edellisen kohdunulkoisen vuoksi,
ilmaiseksi pääsen. :)

woodoo: kiitos työkaluista, eiköhän se noilla nyt ala pysymään.

Joku kyseli mun La:sta.. 27.9.09 raskauskiekon mukaan :heart:
 
Tauski: joo esikoista synnyttäessä kokeilin nuo rakkulat ja ei kiitos enää!! Tosiaan kivun siirtoa.. kirvelee ja polttaa niin pirkuleesti että se kipu unohtuu/peittyy sen alle.. ja ei kyllä auta kovin kauaa.. kaks kertaa annoin laittaa ja sitten sanoin että jotain muuta kiitos!

Mymmyryy: Itsellä ei omakohtaista kokemusta.. soittelin kyllä km:n jälkeen (kun ei alkanut tärpätä millään ) niin homeopaatille ja varasin ajankin... meni aika parin kuukauden päähän.. sitä ennen hain kuitenkin luontaistuotekauoasta jotain homeopaattisia tippoja kierron tasaamiseksi ja aloin ottaa heti.. kierron puolivälistä seuraavan kierron puoliväliin otin ja jotenkin oli sitten tuli semmonen tunne että "lopeta". No jätin tipat ottamatta ja huomasin sitten että olin raskaana. Hyvää oon kyllä kuullut tuosta homeopatiasta mutta peruin sitten sen ajan. Voihan jollekkin homeopaatille soittaa ja kysyä onko mahdollista apua keskenmenoissa. Mikäs sulla vointi muuten?

 
Onnea uusille, hienoa nähdä teitä täällä! :hug: :hug: :hug:

Meidän kakkonen syntyi myös ilman kivunlievitystä ja minusta kokemus oli hyvä, ei millään lailla ylivoimainen, toki minä en kärvistellyt minkään pitkän synnytyksen enkä pitkän ponnistuksen kanssa vaan kaikki oli muutamassa tunnissa ohitse. Luomusynnytys on nyt tähtäimessä mutta sitä on lupa muuttaa matkan varrella jos tulee ongelmia.
Mulle liikkuuminen loppuun asti oli se juttu joka auttoi, vain viimeiset hetket ennen ponnistamista olisin voinut vaihtaa johonkin muuhun.

Frizzantelle onnea pienokaisesta!

Ja kaikille muille pitkää pinnaa, paljon uskoa ja halauksia!


Tänään oli niskapussiultra, turvotus oli 0,9 mm, kun kätilö sitä kovin tihrusti ja mainitsi pieneksi mä aloin jo miettimään, että onko se nyt jotenkin huono juttu... Mutta olikin vain hankala mitata :p
Muuten Taimi sitten ilmeisesti oli päiväunilla, vapaaehtoisesti ei liikkunut lainkaan, kun kätilö töni niin reagoi, mutta tämä ei saanut mua kovin vakuuttuneeksi, edellinen vauva ei liikkunut ultrissa lainkaan ja kaiken piti olla hyvin, tämä ei nyt oikein sen takia vakuuttanut. No sain ylimääräisen rakenneultra- ajan mutta se on vasta maaliskuun loppupuolella. Soitinpa sitten neuvolaan jotta olisin saanut yhden ylimääräisen käynnin muutaman viikon päähän, mutta th antoikin ajan jo ensi viikon tiistaille, no toivottavasti Taimi on virkeämpi aamusta...
Kyllä tämä on hullua nykyään tämä meikäläisen ajatusmaailma. Mutta lieko toi nyt jotenkin uutta, että mie on hieman hullu :kieh:

Unicco ja Taimi rv 11+5 (taas hetken päivissä mukana :attn: )
 
danjuska vointi on suht hyvä. Vähän mahaa juilii ja jälkivuotoa tulee enää hyvin vähän. Ja pää nyt on sitä mieltä, että näihin on jotenkin turtunut. Se kolmas otti voimille ehkä eniten. Nyt ei vaan enää jaksa itkupotkuraivareita.
Sitä km:a kun koko aika odottaa tulevaksi, niin sitten kun se tulee, kyllä se kirpasee. Mutta se on aika pelottavaa, että näihin on "tottunut" ja tietää miten tää homma menee.
Nyt meinaan kyllä tapella lähetteen oikealle spesialistille. Olisin mennyt yksityisesti jo raskausaikana, mutta en saanut lukuisista yrityksistä huolimatta aikaa. Nyt meinaan päästä julkisen puolen kautta juttelemaan tämän lääkärin kanssa.
Voikaa hyvin ja paksusti :wave:
 
Moi! Osa tavaroista on uudessa kodissa.. huomenissa sänky ja jotain muuta.. =) Pitää muuttaa tässä pitkin viikkoa ettei rasitu liikaa.. Ihana kaksio oli, vasta rempattu =)

Vauvan mytykkä on riehunu tänään ku viimosta päivää, ihan mun napaa kohti monotti ja sydänäänet vaihteli sekunneissa paikkaa ku jälestin dopplerilla :LOL:

Hmm.. paljonkohan kirppiksellä maksais pinnasängyt ja hoitopöydät??? ku huutonetissä ei oo täältä päin ketään niin tulee rahtikulujakin 20e ylikin jos rupee tilailee :| Kyllä nauroin ku katoin IKEAn nettikaupasta et paljonko tänne korpeen ois toimituskulut niin oli yli 100e :LOL: :LOL:

Käväsin katsomassa yhen kaverin 3kk ikäistä vauvaa ja totesin et ooompas ne vauvat jo isoja 3kk iässä :eek: En muistanutkaan..

Mä kärvistelen viel sen viikon ennenku rakenneultra on.. hmm..

kleo ja mötkylä 18+4
 
:hug: Mymmyryy ...oon myös lääkäreille ehdotellut tutkimuksia, mutta pitäisi ensin olla 3 peräkkäistä... Saan kuulema olla kiitollinen/tyytyväinen siihen että kuitenkiin raskaudun. Nyt ois kyydissä 9. matkalainen ja oon muuten hermostuneempi kuin ikinä... Kunpa aika vaan kuluis... Tän päivän ultra oli niin paha paikka et kaipasin jo rauhottavia... :ashamed: kaikki kuitenkin toistaiseksi hyvin..sit vaan ootellaan kuukausien vaihtuvan...
 
Huomenta taas, pitkästä pitkästä aikaa täältä päin :wave:

Paljon on ehtinyt tapahtua tässä ajassa, kun olen ollut pois, ja paljon olette kirjoitelleet.

Mymmikselle ja muillekin pettymyksen kokeneille suuret osanottoni :hug:

Plussanneille tasapuolisesti onnea :heart: Tuttuja oli ainakin woodoo ja Dada :hug:

Ja muilekin halituksia, en muista oikeastaan mitään mitä piti kommentoida :ashamed:

Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman kerran, mutta ensin pitää mennä selälleen ja keskittyä... Ylihuomenna ois neuvola ja se hieman pelottaa, jos taas jotain tuleekin. Mieskin pirulainen on tän viikon työreissussa ja yritän ehtiä tekemään kotihommat ja käydä raksalla lämmittelemässä muksujen kanssa.

Synnytyksien kivunlievityksistä taisitte puhua viimeksi. Mullaoli esikoisella epiduraali, joka auttoi hyvin. Ainut paha oli, kun poika oli jumissa ja kätilöopiskelija ei osannut neuvoa, joten repesin ihan kivasti... Toisella oli puhdas luomusynnytys, hyvä kun ehdittiin sairaalaan. Kätilö oli vähän, että turhan nopeasti tulitte (soitettiin kun supparit alkoi), olisitte menneet uudelleen kuumaan suihkuun (joka muuten vaan vauhditti suppareita, vaikka kätilön mielestä olisi lieventänyt niitä ). Mikäs siinä, puoli tuntia autossa kun ponnistuttaa, jee :xmas: Pojan pää näkyi kun päästiin sairaalaan... Kolmas oli taas asia erikseen. Ilokaasua sain, mutta se ei tehonnut tai en osannut sitä ottaa oikein :ashamed: :snotty: Nyt en edes mieti ennakkoon, toivottavasti päästään sairaalaan asti, kun matkaan menee tunti :whistle:

Palaillaan, toivottavasti useammin :wave:

HP rv 18+5
 
Kaikki ultrassa HYVIN!! Olin niin hermona, että ihan jalat vapisi. Onneksi ultraajaksi sattui kokenut kätilö, oikein sympaattinen. Sanoin hänelle, että kyllä hermostuttaa ja hän heti aluksi laittoi sydänäänet kuuluviin, huimat 169 lyöntiä minuutissa! Kyllä sitä oli ilo kuunnella. Sitten katsottiin mitat ja ihan vastasi oikeaa, niskaturvotusta 0,7, mikä on hyvä ja nenäluu oli muodostunut hyvin, mitä ei down -lapsilla kuulemma ole. Joten kaikki hyvin! Äidin pikkuinen liikuskelikin siellä niin iloisesti ja oli oikein pirteällä tuulella.

Kyllä helpotti, ainakin taas hetkeksi. Ehkä tässä nyt vähitellen uskaltaa alkaa ajatella, että meille on todella vauva tulossa. Ja ehkäpä kerrotaankin nyt uutista eteenpäin, kellekkäänhän ei olla vielä kerrottu. Ensi viikolla vielä saadaan seulonnan tulos, mutta nyt on ainakin positiivinen mieli tuonkin suhteen. Toki tulos vähän jännittää, mutta ultran perusteella kaiken pitäisi kuitenkin olla ok.

Pää pilvissä,
Sini, rv 11+0
 
Uusille tervetuloa, ja vauvaliimaa mukaan :flower:

Sinille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :hug: :heart:

Frizzante onnittelut tytöstä :flower: kyllä on söpöläinen teiän uusi perheenjäsen heart:



Unicco myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :hug: :heart:

Toive kiva kun jaksoit käydä kirjottamassa vauva-arjusta =)

Mitäköhän mun piti vielä kommentoida... rupee tää raskausdementia vaivaamaan näin viime metreillä :D

ON Kiitos masu onnitteluista :D tollanen pallo se oli esikoisenkin kanssa. Neuvolan tätikin aina jaksaa ihmetellä, että mihin se liki 20 kg on oikein menny ku ainut mikä kasvaa on maha :p

Viikonloppuna oli tällä mammalla oikein tehosiivous päivät. Keittiön pesin ja siivosin muutenkin ihan lattiasta kattoon unohtamatta kaappeja :p Huonekalujen järjestystä muutettiin kun mä sain päähäni, että tahdon toisen lipaston makuuhuoneeseen. Siinä oli ukolla ja appiukolla tekemistä ku liki 60kg järkky iso lipasto piti hilata olohuoneeseen ja pienempi lipasto makuuhuoneeseen :whistle: no nyt sain sitten mahtumaan hoitopöydänkin makkariin :D
Vauvan vaatteet on nyt mallikkaasti laatikoissa, ja osa pitää vielä pestä =) kaikki tavarat on nyt löytynyt ja putsattu pikkuselle valmiiks. Nyt vaan sitten odotellaan koska hän päättää tulla maailmaan :heart:

Mutta tää saamarin flunssa ei vaan tahdo talttua. Poskiontelot on nyt ok, mutta ihan järkky yskä tullu sen tilalle. Koko ajan saa rykiä, ja aina vaan sattuu enemmän mahaan ku yskii :eek: no lääkäriä lainaten, saapahan pikkunen hyvät vasta-aineet :D

Esikoisen synttärit olis tarkotus pitää vielä viikonloppuna =) jos siis yhdessä kasassa vielä sillon ollaan. Ja perjantaina olis hänen 3-v neuvolakin vielä. Ens viikoks oon jo varannu pankkiin keskusteluajan... no onneks noi kaikki on peruttavissa jos lähtö tulee... :whistle:

Kylläpä eilen sai esikoinen mut itkemään. Käytiin Onni-enkelin haudallla, ja esikoinen kyllä tietää että käydään pikkuveljen haudalla, vaikka ei varmaan kuitenkaan ymmärrä mitä se tarkottaa. Mutta sieltä haudalta ku lähdettiin pois, niin toinen niin hiljaa mun sylissä on mietteissään ja sitten tokas "Kyllähän minä tämän pikkuveljen saan kotiin, äiti saanhan" Ei siinä sitten muuta tarvittu ku multa rupes kyyneleet valumaan :'( Kuinkakohan paljon pikkunen on tuotakin asiaa pohtinut itsekseen :heart: Jaksaa vaan aina välillä yllättää äidin ajatuksillaan :heart:

Nyt vois lähtee pakkaa sairaalakassia ja laittamaan viimosia pyykkejä koneeseen. Jonkun sortin limatulppaa on alkanut tulemaan ja supistuksia ihan mukavasti aina iltasin. Muistelin tässä, että limatulppa on esikoiselta alkanut lähtemään 3pv ennen syntymää... joten voisko tässä jo ruveta lähtöä odottelemaan. ÄH kuitenkin kirjottelen vielä kaks viikkoo yliaikasena, että kyllä nyt vois jo ruveta jotain tapahtumaan... :LOL:

Orchid ja myllertäjä 37+6 :heart:
 
sini onnea hienoista ultrakuulumisista!!! :heart: :heart: Ihanaa!! =)

orchid voi olis kyllä mullakin tullut tippa linssiin... :'( Mut pian saatte mylleräjän syliin!! Voi että!! :D

:attn: Onkos kellään kokemusta LANTION LÖYSTYMISESTÄ? Kun mä luulen että mulla on se vaivana... iskiaskipuja noustessa, kumartuessa.... lantioaluetta jomotti yöllä ikävästi. kääntyminen sängyssä on aika hankalaa ja tuskaista. :/ huomenna on aika fysioterapeutille, toivotaan että löytyy syy kipuihin.

Vauva on tosi vilkas...
=) myllertää ja potkii pitkin päivää, välillä pitää taukoja ja jatkaa sit taas. Illalla on potkumaraton mut rauhoittuu siitä sit, aamulla kun herään niin vauva herää samalla. :D Hyvä rytmi. :)



EM ja Dodoliina 24+0 POKSIS!!! :heart:
 
Sini74 Ihanaa, onnea hyvistä ultra kuulumisista. Mullakin menee tämä alku tonne rv:lle 20 kamalissa peloissa enkelivauvan takia, toivottavasti nyt masussa kasvais terve vauva. :heart:

ElinaMaria IHANA MASU!! Mäkin jo niin tahtosin olla tossa vaiheessa. :heart: Mutta hiljaa hyvä tulee... :whistle: Ihana. :heart:


nöttis & kirppu rv 4+4
 
Kaikille uusille onnea! :heart: :flower: =)

Sinille onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Orchid, olisi itelläkin kyllä tullut itku silmään. Pieni on miettinyt ja toivoo tietysti, että kaikki menee hyvin.

Synnytyksien kivunlievityksestä olitte ainaki jutellu. Mä oon ihan valmis kaikkeen, jos vain sitten siltä tuntuu. Mä oon muutenkin nykyisin vaan kaikesta, että ihan sama, pitää kattoo miten menee. Mun kaikki mielipiteet ja periaatteet on kadonnu jonnekin. Aikaisemmin mulla oli esim. suunnitelmissa tottakai käyttää kestoja, nyt vaan mietin, että varmaanki käytän kestoja, mutta jos on hankalaa tai se vauva on joku ylivaikee, niin enpä jaksa tehdä mitään ongelmaa siitä, jos käyttäisinki kertsejä. Kaikki pikkuasiat, mitä oon miettiny monta vuotta, miten yritän toimia sitten kun meillä on vauva on kadonnut jo ennen kuin ensimmäisen elävän vauvan saan syliini. Toisaalta kai ihan hyvä, ettei stressaa pikkuasioista, mutta onko musta tullut vähän tylsä.

Mulla pitäis olla nyt vaikeaa monen mielestä, kun lähenee se sama viikkomäärä kun enkelivauva syntyi. Nyt on menossa 20+5. Mutta en mä tiiä, nyt on joku sata kertaa helpompaa kuin alussa. Ainoo huolenaihe on se, kun tän vauvan liikkeet tuntuu niin harvoin, mutta kun mulla on se kotidoppleri, niin voin aina testata onko se hengissä. (Oli aamulla ainakin)
Tasoitin jo vauvan huoneen seinät, jospa sais tällä viikolla tapetoituakin. En mä sitä vauvaa sinne huoneeseen tietty eka laita, haluun vaan sen huoneen valmiiks kuitenkin ennen kuin se tulee.

Kaikille kaikkea hyvää! Ja Kleopatrako oli muuttohommissa. Onnea sinne! :)
 
Heipsis!

Onnittelut heti alkuun hyviä ultrakuulumisia saaneille, ainakin Unicco ja Sini olitte käyneet. :flower:

ElinaMarialla ihana massu! Ja onnittelut poksuista!

Orchidille voimia flunssaa vastaan. Sullahan on hyvät merkit ilmassa, kun limatulppaa tulee ja suppareita on noin hyvin. Täällä ei mitään.. :( Olet varmasti nyyttiä hakemassa ennen minua :) Ainoa "vaiva" on että vauva painaa aivan sairaasti tuonne alakertaan ja pissalla saa ravata yölläkin parin tunnin välein. Mutta ei yhtä ainutta kivuliasta supparia :/

Täällä on kyllä muitakin malttamattomia kuin minä.. Isot siskot on ihan hepulissa, miksei vauva jo synny. Koulusta tullessaan alkoivat kiukutella koska olin kotona, olisi pitänyt olla synnyttämässä :LOL: Mies soittelee töistä vähän väliä, että "miltä tuntuu" ja mummo on valmiina lapsenvahtipuuhiin ja aika käy kuulema pitkäksi odotellessa.. No, voihan tässä mennä vielä vaikka reilut kolme viikkoa.. Toivottavasti vaan ei. Minulla ei ole ehtinyt aika käymään pitkäksi, tekemistä olisi vaikka mitä ja ensi viikkoonkin olen sopinut kavereiden kanssa treffejä jne. Mutta voisi lähtö jo tulla, ettei vauva ehtisi kasvaa niin kovin isoksi :(

Luminia ja neitokainen rv38+4
 
nyt on sitten Dadalla aika soitettuna varhaisultraan kätilöopistolle,
huh miten jännittää.
Odottavan aika on pitkä, sanotaan..ja mä saan odottaa kolmisen viikkoa. pitkä aika.
Haluavat että menen sinne niin, että sitten sykekin voidaan nähdä ja silloin mulla on viikkoja kasassa 7+4. sinne asti kun pärjään ilman kummaa vuotoa tai vatsakipua ni kaikki on jo paremmin :heart:

Dada ja papunen 4+2
 
No voi itku Realmerkku! Voisko päiviä olla kuitenkin vähemmän, mitä pitäisi? Onko sulla uutta hcg:n mittausta edessä? Täällä peukut pystyssä! :hug:

EM ja Kleopatra, tuo selkäsärky voi kuulema johtua painopisteen muuttumisesta mahan kasvaessa. Voipi mennä ohitse tai pahentua. Itsellä oli noihin aikoihin juuri tuommoisia kipuja, mutta meni ohitse. Ja kuvastahan näkyy, että EM:lla ainakin maha alkaa varmasti jo painaa :D

Dadalle jaksuja odottamiseen!

Luminia
 
realmerkku: oletko varma ettei ovulaatio ole ollut myöhemmin kuin aiemmin?
Mietin, kun omat kierrot ainakin heitelleet.

EM: masu on tosi ihana :heart: tahtoo kans :whistle:

nöttiäinen: Jeeij, me mennään melkein samoilla päivillä :)

 
AAM
Selkäsäryt ja alakerran vihlonnat se on se vauvan pönkääminen ja luiden/liitosten löystyminen sit tokan kolmanneksen puolessa välissä.. täällä kans alkaa pahin natina toistaiseksi olemaan taas ohi kunnes.. :whistle:

EM:n suloinen masuuliini ..

) .) noihin liitoskipuihin/naksuihin.. yks aamu ko "loikkasin" sängystä puolitokkurassa niin alakerta sanoi konkreettisesti *NAKS ja RUTS* kipeetä ei siis ottanut kuului vain ikävä ääni :xmas: ukkokin kysyin että joko se solahti housuihin :D :LOL: huikkasin vain että tilaa ottaa itselleen...

Unicco ja Sini :hug: ihania hyviä uutisia. . .:)

Dadalla onkin sit piiitkät viikot edesssä.. :) patience is a virtue.. lainaus elokuvata "the mummy" ... =) *sou NOT important information*

Kleo varovaisesti muuvailet siellä uudessa kodissa nyt ettet rasita itteäs liikaa :hug: :)

Orchid :'( :) ihan tippa tuli linssiin täällä aktuaalisesti kun luin esikoisen pohdinnoista.. että ei sitä aina tosiaan tiedä kuinka paljon pienetkin miettii juttuja omassa pienessä päässään..
mikäköhän siinä on että jättää usein paljon tekemistä ja juttuja siihen viimoisille viikoilla vaikka pitäis relata :D oman jaksamisenkin suhteen :whistle: heh .. se on vaan niin energistä kai ? muistan että ykkösen kohdalla (syntyi siis 41+1) vielä kävin ed perjantaina töissä työkaverin läksiäisissä ja siellä naureskelin että tässä sitä menossa tän häpeningin jälkeen sinne osteopaatille paineltavaksi (ei suinkaan viime tipassa..) .. niin no siitä sen painelusta kolme päivää (sanoi painelija että apaut sen verran pitäis mennä ) niin limis tosiaan meni ma-iltana ja ke aamulla oli poika sylissä. . .

Mä en noista mymmyryyn homeaopaattisista tiedä onko toi mitä söin se ambrosiavalmiste niin onko homepaattinen mutta kyllä ovulaatiot sillä ainakin tuli todella vahvana ja napsahti nakki ?

menipä mun juttu taas päätä ja häntää ettei tosikaan :D

AM & Hippunen 28+1 :heart:
 
Voi kun tuo ElinaMarian massu on niin ihana! Oikeasti ihan kateeksi käy. :heart:

Orchid, lapset ovat niin suloisia. Siskollanihan kävi niin, että hänellä kuoli vauva synnytyksessä. Esikoinen oli tuolloin 3 -vuotias. Hautajaisissa esikoinen kävi silittämässä arkussa olevan vauvan poskea ja kääntyi meitä kohti ja sanoi, hysss, vauva nukkuu. Kyllä siinä oli kaikilla tunteet aika pinnalla. Pari vuotta sitten kului ja uusi vauva ilmoitteli tulostaan. Nyt viisivuotiaalta kyselin, että onko kivaa saada sisko tai veli ja hän sanoi, että no jos saadaan. Kauheinta on tää odottaminen, että tuleeko se kotiin vai ei. Hänestä ihan selvästi huomasi, että häntä oikeasti pelkäsi miten asian kanssa käy. Ihan kävi sääliksi, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Dada, odottavan aika on niiiiiiiiin pitkää. Mutta kyllä se aika sitten vaan kuluu... täällä kun meidän kanssa kirjoittelet, niin hups heikkaa, johan me kohta luetaan sun ultrakuulumisia! =)

Itsellä kävi eilen tosi nolosti. Emme siis olleet kertoneet vielä kenellekään tästä vauvasta, mutta eilen näin sattumalta yhtä työkaveria pitkästä pitkästä aikaa. Ensimmäiseksi hän sanoi, ai, sinä näytät odottavan vauvaa, onneksi olkoon! Ja minä en saanut sanaa suustani... menin vain ihan punaiseksi ja taisin saada suustani ulos vain öh... vieressä oli sitten minun lähin työkaverini, istutaan vierekkäin, ja hän tavallaan pelasti tilanteen toteamalla vain, että ei Sini mitään vauvaa odota, hänen vauvansahan on jo iso. Ja minä sain suustani ulos vain, että niin, jo 3 -vuotias.. ja sitten matka jatkui ja minä olin niiiiiiiiiin punainen ja niiiiiiiin nolo. Olin varma, että tuo lähempi työkaverini kysyy asiasta, mutta ei ainakaan vielä ole sanonut mitään.. en ollut sitten niin yhtään ajatellut etukäteen mitä sanon jos joku noin kommentoi. Onhan tuo masu jo ihan selvästi turvonnut, mutta en silti nyt ihan vielä haluaisi täällä töissä tätä kaikille kuuluttaa, vasta vaikka kolmen - neljän viikon päästä...

No, tuon episodin jälkeen oli sitten pakko illalla soittaa äidilleni ja kertoa uutiset, haluan kuitenkin hänen saavan ensimmäisenä tietää asiasta. Soitin ja sanoin, että mulla on kivoja uutisia, johon äitini sanoi, että onneksi olkoon. Kyllä minä sen jo arvasin, mutta en viitsinyt mitään sanoa. Just... ei tää raskaus taida enää mitenkään salassa pysyä keneltäkään. Näin siis äitiäni viime lauantaina. Äitini ihmetteli vain sitä miten joulupöydässä sitten join punaviiniä, jos silloin jo odotin. Mutta mulla olikin viinilasissa mustaviinimarjamehua, oli kuulemma mennyt ihan täydestä läpi. :LOL: :LOL:

No, katsellaan nyt sitten koska tämä raskaus tulee kaikille julki, itsellä on sellainen tunne, että varmaan jo tänään...

Sini, rv 11+1
 
Pakko kommentoida Sini sun juttuas! Siis mä olen ihan samoilla linjoilla sun kanssa, etten halua kertoa kellekään liian aikaisin, koska pelkään keskenmenoa (kuten me kaikki). Noh, mun kaverit on kysynyt multa ihan suoraan (ei mitkään läheiset kaverit), että oletkos raskaana. Punastun helposti ja näin on todellakin käynyt, mutta olen vaan valehdellut takaisin, että en ole. Miksi ihmiset lähtee kyselemään, miksei ne vaan odota? Tai miksi ihmeessä ne kysyy asian isossa porukassa, julkisesti? Luuleeks ne oikeesti silloin saavansa rehellisen vastauksen? Aika vaikea uskoa. Ja siis toinen näistä kysyjistä on jo äiti, luulis ymmärtävän. Joten en ole pitänyt tuota mun valehtelua isona rikoksena, jos niille joskus kerron hyviä uutisia ja ne ihmettelee miksi valehtelin, niin aion valistaa heitä hieman km-tilastoilla ja kertoa, että he olivat täysiä idiootteja kysyessään. Ehkä jatkossa ovat hieman hienotunteisempia, en tiedä. Mun rikos on kuitenkin pienempi. Joten musta on ihanaa, että sun äitis on odottanut, että sä itse kerrot, eikä patistanut sua yhtään. Ihana äiti :heart:

Lymis, rv 8+6
 

Yhteistyössä