~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Pikaisesti täällä työpäivän lomassa...

EM Ihana massu, oma näyttää aikalailla samalta. Enää ei piilotella...

(.) Eilen oli ensimmäinen perhevalmennus, fysioterapeutti antoi jumppaohjeita. Onneksi ei ole vielä mitään suurempia kremppoja ollut (mitä nyt liitoskivut vaivaa välillä ). Näin siellä yhtä tuttua, jolla la pari päivää ennen ja sillä oli jo ihan kunnon MAHA. Oma näytti niiiiin pieneltä vaikka on olevinaan omasta mielestä ihan kauhean iso jo nyt... :LOL: Perjantaina olisi neuvolalääkäri, joten katsotaan mitä terkka mussuttaa painosta tällä kertaa. Pitäisi kyllä varmaan vähän katsoa mitä syö :whistle: . Sunnuntaina kun tein ihan älyttömän hyvää juustokakkua, niin eihän sitä nyt voi jääkaappiin jättää pilaantumaan, vaan eilen piti ahmia loput vaikka ei olisi olkeastaan edes tehnyt mieli... Sitä kun on niin heikko luonne kaikkien herkkujen suhteen :p

Mukavaa päivää kaikille :heart:

-snowball & peikkoliini 24+2 :heart:

AAM
snowball juustokakkua... :p tell me more :xmas: *droool*
eilen tuli juro syötyä taas itsetehtyä vadelmarahkaa ja omena-raparperipiirakkaa :ashamed: .. joo kyl se paino tästä nouse.. :whistle: ehdoin tahdoin pitäisi tsempata mutta kun ei pysty niin ei pysty.. :kieh: MOON HEIKKO !!

Moikka kaikille!
Mahtuisiko mukaan?
Km:n sain jo 2/07 eli pitkään meni ennen kuin raskauduin uudestaan. Se oli keskeytynyt km joka todettiin viikolla 9+0. Nyt kauhulla odotan ensi viikon ultraa että mitä se tuo tullessaan. Laskettu aika mulla on 11.8 mutta ensi viikon ultrassa sehän voi vielä muuttua. Eli ikää mulla on 25v, synnäri on HYS ja esikoista odotellaan.

Päksäkkä 11+1

Heippa hei taas!

Hirmuinen läjä tullut tekstiä taas sinä aikana, kun hetken on poissa koneen äärestä. :D Oon tässä aloitellut jo epävirallista äippälomaa ja ollut vähän laiskana koko viikon(alun). Se virallinen äippäloma alkaa perjantaina. B)

En tiedä tuosta lantionlöystymisestä, onko mulla just nimenomaan sitä vai vaan löystymistä, mut pitkin poikin raskautta on selkä ja lantio poksuneet. Ei kipeesti, mut välillä poksahtaa, kun esim. sängystä nousee, poksahtaa niin kuuluvasti, että itsekin pelästyy. :LOL: Liitoskipuja ja erinäisiä nivuskipuja on ollut myös pitkin raskautta, tällä hetkellä taas niin saaaaaaaaaplariin kipeenä, että voi tuska. Ja lonkat huutaa taas niin kipeesti hoosiannaa yöllä, ettei nukkuminen ole just mun lempparipuuhaa. ...mikä taas ei mene yksiin sen kanssa, et väsyttäs ihan pirusti. :saint: Noh, tyynyjä vähän joka väliin tukemaan ja tunnin välein kävelyä yölläkin.

Realmerkulle peukut pystyssä, jospa raskaus ois vasta aikaisemmassa kuin luulit? :)

Allusmamma auttaa tuohon herkkuhimoon (ja muutenkin syömishimoon), kun varaat ajan hammaslääkärille ja käyt jollakin suuhygienistillä kaivatuttamassa hammaskiveä pois. Saaplari se sanoi, et sitä ei ollut edes paljon, mutta kyllä oli koko lego-osasto sen tuntuinen sen jälkeen, et ei tehny mieli syödä tai pistää suuhun yhtään mitään... :xmas: ...näitä "jos mikään muu ei auta" -vinkkejä. :LOL:

Mutta jep, nyt lähden herättelemään tuota meidän neitiä. On taas niin hiljasta tämän aamua ollut, että tarttee vähän mennä houkuttelemaan. Tosin eilen illalla rumbasi koko illan, saattaahan tuota tänään taas vähän väskättää... B)

T. Kärppä ja papuneiti 34+4

KIITOS kaunis masukehuista. :) :ashamed: :saint:

AM mulla on ihan sama vika!!! Heikko mikä heikko!! Ja ennen raskautta mä en ees syöny herkkuja!!! :eek: minen tajuu miks nyt tekee mieli ja koko ajan pitää jotain vetää...

Realmerkulle tsempitykset!!! Ehkä kaikki kääntyy vielä hyväksi? toivotaan!!

Päksäkkä tervetuloa! :D

(.) fysioterapeutilla käyty ja diagnoosi: yliliikkuvuutta nivelissä, seison polvet takalukossa ja selkä notkolla ja mun toinen jalka on pitempi kuin toinen. Ei mikään ihme että vihloo selkää!!! Sain si-nivelen tukivyön lainaan 2 viikoks ja voin soittaa sen jälkeen et onks ollu hyötyä, jos on niin saan pitää niin kauan ku tarviin. Siis ihan mahtava! Tää on sellanen joka tulee tuohon alas ihan mahan alapuolelle... helpottaa liitoskipuja ja toivottavasti selkäkipujakin. Selän asennon korjaus ja korokepohjan ostaminen auttaisi noihin muihin selkäkipuihin. Mut oli ehottomasti vaivan arvoista käydä siellä!!

EM ja Dodoliina 24+1

Lymypiilo, kiitos, minustakin minulla on ihana äiti! :heart:

Itselläni ei tulisi ikinä milloinkaan mieleeni sanoa kenellekään ääneen mitään arvailuja. Voihan sitä itsekseen miettiä, mutta ääneen en sanoisi. No, eihän tuo eilinenkään kommentti ollut mitään arvailua vaan hän vaan totesi, ai sinä näytät odottavan vauvaa.. ei se kyllä oikeasti vielä niin selkeästi mahasta näy. Mutta tiedän kyllä ihmisen, joka näkee toisen silmistä, että tämä on raskaana. Oletteko koskaan kuullut moisesta? Meillä on töissä tämä yksi nainen, joka sanoo aina välittömästi plussaamisen jälkeen, että toinen on raskaana. Kerran kertoi yhdelle työkaverille ennenkun tämä oli tehnyt edes testiä, että silmät paljastaa. Kiva, kiva... minutkin paljasti ekassa raskaudessani n. vko 8. Nyt olenkin välttänyt häntä kuin ruttoa ja onnistunutkin hoitamaan kaikki hänen kanssa tehtävät työasiat puhelimitse. Kunhan ei tarttisikaan tavata häntä ainakaan vielä pariin viikkoon... että sellainen noita-akka meillä! =)

Sini, 11+1

Sini kyllä oon kuullu tuosta, et joistakin näkee silmistä/kasvoista, onko raskaana vai ei. Mun mummi kuulemma näki musta rv 8 alussa, että oon raskaana. Kuulemma vanha osaa erottaa, onko maha läskistynyt vai muusta syystä turvoksissa... :whistle:

Kysäisenpä samalla teiltä jo synnyttäneiltä, et paljonko varaisitte niitä liivinsuojia sairaalaan mukaan? Kertakäyttöisiä ja pahimman kaavan mukaan laskettuna? Mulla on käytössä (jos nyt osaan käyttää :D ) myös maidonkerääjä, mikäli se vaikuttaa asiaan... Sairaalakassia tuossa aloin kokoamaan, vaikka eihän sitä voi vielä kokonaan pakata. :D

Jep, papuska sai tänään taas uusia vaatteita. :snotty: Nyt riittää, lupaan. Ainakin siihen asti, kunnes vauva on syntynyt. :xmas:

T. Vauvanvaatehörhö ja pikkuprinsessa B)

heips!

sini meijän äiti sanoi nähneensä et olin raskaana ennen ku olin ees testiä tehnyt... :whistle: silmistä kuulemma. :D

Käytiin ostamassa vaunut. :D Emma Bestar- yhdistelmät, mustat tuli. B) toimii hienosti ja tykkään! :D

Eipä muuta - tukivyö ollut tän päivän ja tuntuis toimivan aika hyvin noihin selkäkipuihin. :)

Kärppänä heinälatoon: Mulla ei ollut liivinsuojuksia kummallakaan kerralla mukana, maitokin nousi vasta pari päivää kotiutumisen jälkeen (2 vrk. olin sairaalassa). Pärjäsin ilman.

EM hyvä että vyö auttaa, selkäkipu on aika inhaa, varsinkin, kun sun pitäisi vielä "jokunen" viikko sinnitellä..

Hcg oli noussut vuorokaudessa 582:sta 931:n. Lääkäri ei ollut tyytyväinen (yllätys :kieh: ) tähänkään, eikä määrännyt tukilääkitystä, sen sijaan kontrolli-hcg:n ensi tiistaille ja mikäli tulos ok, ultran torstaiksi..Ideoita ajan tappamiseen?? :D

:wave: Merkku

Ok en sitten ota noita suojia mukaan kuin muutaman ja helmimahoista osasivat huomauttaa senkin, että eihän niihin verkkopökiin käy tuo tavallinen side, joten kai se on mentävä sillä sairaalan vaipalla. Onhan mulla siitä kokemusta ...kaavinnan jäljiltä.. Tuli silloinkin kaikki vaippamainokset mieleen, joissa mainostetaan, et tämä meidän uusi vaippa on näin ja näin kätevä ja kuinka hyvin pääsee liikkumaan...

No joo, she shiitä. B)

Realmerkulle peukut pystyssä. Mä en noista osaa sanoa yhtään mitään, mut toivotaan, että lääkäri on väärässä. Ihmisiä nekin on ja toisinaan tekevät virheitä. :)

kleo mä sain neuvolasta numeron fysioterapeutille, käyntimaksu oli 7 euroa. Sain niiltä ilmaiseksi tukivyön lainaan. Soita neuvolaan ja kysy sieltä... voin nimittäin suositella kyllä!! Ootkos jo saanu muutettua? :)

Merkku kiitti, kyllä tässä sinnitellään. :) Pidän tosi paljon peukkuja sulle että pieni olisi siellä kyydissä! :hug: :hug: aikaa voi tappaa vaikka käymällä läpi vanhoja papereita, siivoamalla vaatehuonetta, kattilakaappia... :D

EM ja Dodoliina 24+2

moikat

täällä toivutaan okennustaudista :x toissayön valvoin pahanolon takia ja aamulla kun mies lähti töihin niin alkoi laatta lentämään vaille kuusi :$
no eikun soitto miehelle että tuu takas.. en jaksa olla pystyssä..

meni jonkun aikaa ennen kuin pääsi tulemaan.. sen verran jaksoin että mentiin pojan kans alakertaan ja sain puurin keitetyksi. taisi poikakin tajuta että äiti vähän pipi kun popsi ruuan hyvällä ruokahalulla kun minä pötkötin sohvalla ja katoin syöntitoimitusta.. ;)

tänään saatiin pojalle sitten hoitopaikka ihan siltä varalta että tauti jatkuisi.. no heikko olo on mutta ruoka pysyy sisällä.. meni kuitenkin hoitoon että saan lepäiltyä.

Kärppis: En varmaan minäkään kovin älyttömästi ota noita liivnsuojia mukaan.. mutta sen tiedän että niitä tulen luultavasti tarvitsemaan jos maito nousee niin kuin esikon aikaan..
Ja sairaalan siteillä mennään.. vaikka ovatkin jotain aivan valtavia mutta mulla kyllä vuotokin oli sen mukainen ekat päivät.. Otin myös pari sidettä kotiin (okei en tiedä oisko saanut.. ) että saa yöllä olla rauhallisin mielin.

Päksäkälle
tervetuloa mukaan!!! ja onnea!
Tulehhan sitten kertomaan mitä ultrassa näkyi =) täällä peukut pystyssä.

nyt tli lähonnä vaan omaa napaa.. taidan lähetä jotain haukkaamaan...

danjuska ja vilma 30+5

Nyt vaan nopeesti omaa napaa... nälkä kurnii jo niin kovaa :D

Neuvolassa
rv: 38+1
paino: +1000g / vko, yhteensä 19,5kg :whistle:
turvotus: -
RR: 110/71
pissa puhdas
hb: -
sf-mitta: 32 oli pienentynyt 2cm viikon takasesta
vettä: normisti
tarjonta: RT porautunut niin alas että hyvä kun ei tipahda kyydistä :LOL: jää pää on kiinnittynyt
syke: +135
liikkeet: ++

Tuon sf-mitan pienentymisen takia laitto vielä neuvolalääkärille, että kattoo kohdunsuun tilanteen. Auki on 1cm =) Vauva on niin lähtövalmiina, että täti vähän epäili näinköhän vietetään esikoisen 3-v synttärit laitoksella (täyttää maanantaina).

Nyt sitten jännätään, palailen myöhemmin uudelleen
:wave:

Orchid ja melskaaja 38+1 :heart:

AAM
orchidilla vaava siellä lähtövalmiina :D b:)d tsemppiä jos äkkiälähtö tulee..

Danjuskalle laatankarkoitusloitsut *piks paks poks*

selkäkipuisille.. :hug: :/ ei kiva.. varsinkaan sängynpohjalta ylösnousu.. AUAu !

). ) täällä poika sit rippetaudissa.. !! jeejee ! :kieh: pomolle soitin aamusta että en tulekaan.. oli taas niiin syvä huokaus :( kiva on että oikein aikusten oikeesti odotin töihinmenemistä. pakkasin luntsit ja tavarat ja menin pojan herättää ja se tossa hengaili ja katteli pikkukakkosiiaan ja *plöööörrrt froooot lits läts* kuului housuista ja epämääräinen dunkkis :xmas: :x
Niiiiiiicee... jep jep ! ! iha vellillä.. no ei muuta ko soittoa että sii juu joskus jos tää ei tästä pahemmaksi mene = ei ole enteroa niin jätä puolison kanssa tuon huomenna kotiin ja lähden töihin edes päiväksi.. kun tuo kuitenkin on tautuinsa kanssa kotona kans. Onneks se jo syömään pystyy sentään mutta silti sille lekuri pani ens tiistaihin kotona oleskelua.. :whistle: ettei lähde levittelemään töihinsä sitä lisää.. minä ja poika jos ollaan saatu niin sit ollaan, paha on vältelläkään mutta käsidesiä ostettiin kotiin ja sitä koko ajan käytössä. Muuta ei oikein voi. :( *huokaus*

Vaava voi hyvin ja maha on oikein alkanut heilumaan kun tyttö vetää ripaskaa siellä :D eilen istuttiin koko perhe sohvalla telkkua & mun vatsaa katsomassa :LOL:

AM & hippunen 28+3 :heart: :wave: sii juu leitörs

Neuvolakuulumisia äkkiä...

Opiskelijatyttönen oli tänään, mutta hyvin osasi hommansa. Mulla on ollut vähän pieniä ennakkoluuloja opiskelijoista (sori vaan :whistle: :ashamed: ), kun esikoisen synnytyksessä viimeisen vuoden opiskelija ei osannut neuvoa yms... :xmas:

Mutta kuitenkin, pelot hävisivät taas vähäksi aikaa ja puolentoista viikon päästä onkin äitipolikäynti. Tietoja:

paino +0,093 kg/vko (miksi ne noin tarkasti sen laittaa???), yht +2,5 kg
RR 114/84 ("sie höpötät kokoajan, mutta paineet kohdillaan" - kuulemma puhuessakin paineet nousee, en tiennyt tuollasesta)
hemppa 128, jatketaan raudan syöntiä.
kohdunpohjankorkeus 18 cm
syke 145
liikkeet +

Sit piti käydä labrassa verikokeissa ja kuopus oli ihan kauhuissaan, "äiti, sattuuko?"

Heippa taas, HP 19+0 POKS :wave:

herkkupeppu ei mulla oo viel ees merkattu tuota painonnousua korttiin.. :whistle: siis painot on merkattu mut ei tuota viikkokilomäärää... :/

AM pojalle pikaisia paranemisia ja samoin Danjuskalle! :hug:

Orchid siellähän alkaa olemaan jännät paikat!! =) =) =)

millasia oireita muilla on ollut ihan alussa?
Mä en osaa olla miettimättä..

Kun niitä oireita ei tosiaan oikeen ole..
Pisuttaa hitusen useammin, nännit on arat, ja ihan joskus harvoin masussa nipistää.
Onko se oireiden uupuminen sitten ihan norm.?

Huokaisen kyllä,
edellisessä oli kovastikkin kipuja,usein, ja sitten aloinkin jo vuotamaan.
Mut..
Kai se on niin että jos halaisin koko ajan pönttöä niin tajuisin olevani raskaana.
Edelleenkin siis tosi epätodellinen olo, ja tekis mieli tehä vielä yks testi josko ne testit valehtelikin. :LOL:
No, kai tää tästä ajan kanssa :) ihmettelen ettei stressaa varsinaisesti, enkä oikein osaa pelätäkkään.

dada & papunen rv.4+4 (jee yksi päivä lisää ) :heart: :LOL:

Heippa hei kaikille!

Dada, mullakin oireet alko vasta joskus 7-8 viikoilla, so don't worry be happy :) yritä
ainakin.

EM siis toimiiko sulla se tukivyö?! mua se vaan ahistaa ja en oo kai sit jaksanu pitää tarpeeks sitä. Pitää ehkä yrittää, musta kyllä tuntuu et se anto mulle liian ison, aika löysälle se jääpi?

TERVETULOO Merkku ja Päksäkkä, ja onnee kovasti mukaan. Merkulle pien peukkui nyt pystyssä tuosta epävarmasta tilanteesta.

AMja Snowball, ruoka on hyvää :) ja kaikki herkut menis, moon ehket ollu nyt vahva taas ja pitäny näppini erossa niistä. AM meilläkin vedetään masussa ripaskaa, se on niin huvittavaa, pojalle pikaista paranemista, onneks noi ei useesti oo kovin pitkäaikasia pöpöi (ainakaan itelläni)

Moni on käyny neuvolassa tänään, itsekin, niinkuin tais olla herkkupeppu ja Orchid myös, viimemainutulla jännät paikat, lykkyä pyttyyn jos lähtö tulee!! =)

Danjuska parka :hug: Toivotaan et AAÄMMÄN loitsut tehoaa, lähetän kuitenkin loitsuvahvistuksia *sirrruuuurrhhh* :D

Sit kleolla ja elinaMarialla oli ihanat masut *tapu* tapu

Ja oma neuvola joka siis oli neukkulääkäri:

paino +700 g (5vko) eli 140g per viikko yht. tullu nyt n.13 kg HUH
pissa oli ok
RR 126/70
Hb 140 (vaikka lopetin sen raudansyönnin ja 2 vkoa sitte!!!) HYVÄHYVÄ
Painoarvio oli 1,3 kg
liikkeet ++
syke + (ikinä ei oo mulla mitattu et montako lyöntii per min)
pikkunen oli jo raivotarjonnassa, toivottavasti ei käännykkään enää!
kohdunkaula kiinni ja kiinteä, 3cm
sf mitan unohti vissiin kun ei sitä otettu :(

Pelkäsin jo et paikat ois lähteny avautumaan kun on niin paljon kuitenkin ollut niin kipeitä supistuksia tässä, nimenomaan liikuntaan liittyviä. Mut onneks ei!

Saako teillä synnytyssairaaloissa ilokaasua vielä, meille just siellä valmennuksessa kerrottiin et täällä Joensuussa ainakin siitä on luovuttu tuli aika yllätyksenä, mut kaipa tuon ilmankin vetää hehe

Iloisella mielellä UUNA 29+2

Tässä vielä meitsinki masu:

Tattista kaikille paranemis toivotuksista!! Ne on auttanu ;) ruoka pysyy sisällä ja olo jo virkeä.. jaksoin kurssillekkin lähetä tuon pennun kanssa.. nyt siis kyse koirasta :LOL:

AM:n vesselille pikaista paranemista! :hug:

Orchid:
Vau, sullahan alkaa h-hetki olla käsillä! Tsemppiä loppu rutistukseen kun se alkaa!!

nyt jos jotain kevyttä iltapalaa ja sitten nukkumaan..

AAM
:wave: iltapäivitys päivän tapahtumiin
poika voi paremmin, no katsotaaan mitä yö tuo tullessaan.. :|
päiväunilta siis heräs annoin välipalan, kiisseliä joka sitten saapuikin pikatoimituksena yläkautta ruokapöydälle n. vartin päästä.. kun minä nautin kahviani :xmas: |O NAM !! no onneks mies oli hereillä siinä vaiheessa jo ja kiikutti hämillään olevan oksentelijan suoraan suihkuun.. siellä se sitten leikki kuin mtn olisi tapahtunutkaan vähän ajan päästä.. :whistle:

Annettiin osmosalia ja vähän ja pienissä erissä sitten nestettä ja keksiä kun selkeästi kaveri pyysi jotai ruoka.. no mariekeksit ei oo niitä pahimpia onneks :D
iltaruokana mietoa kanasotkua ja pala banaania ja maitoa ja kaksi puuhapetenamia :heart: toinen on niin pieni sissi.. eikä mtn ainakaan vielä tullut ylös.. joten jännä yö tulee.
Saas nähdä huomisen töihin menon kanssa, mies voi kyllä jo paranemaan päin joten hän jää pojan kanssa kotiin huomenna varmaan mutta silti toivon sisimmässä että toi on joku tarhasta tullu ärtsy vatsaflunssa eikä suinkaan se enterorokko.. joka pojassa vasta nyt puhkeaisi. Ja edelleenkin minussa ei mtn oireita :saint: THANK GOD !!

Aamulla viisaampi (tai ei :D )

Am & hippunen 28+3 :heart:

Yhteistyössä