***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

Vernalis Onnittelut nyytistä! Hurjalta kuulosti kertomuksesi, mutta lopputulos palkitsee :D Muistan itsekkin hyvin kuinka karjuin ja huusin kurkku suorana esikoista synnyttäessä,jälkeenpäin kieltämättä nolottaa hiukan,vaikka onkin aika tavallista tuo ettei kovin äänetön siinä tilanteessa olekaan.

[/b]Nanakuu taisi kysellä kelan pidätys prosentista,ja mielestäni se on aina sen vähintään 20% huolimatta vaikka sulla nollaprosentti muuten. Korjaa joku jos olen väärässä.

Kreta en tiedä mikä lasketaan tajuttomaksi paleluksi mutta edelleen nukun yöt kahdella peitolla ja ei tuu kuuma B)

Maanantaina kävin ultrassa ja siellähän se pieni sydän sykki :heart: kaksi raskauspussia näkyi mutta toiseen oli lähtenyt vaan kasvamaan, kuulema hyvinkin tavallista ,varsinkin lapsettomuushoidoissa. Tulevana maanantaina olisi ensimmäinen neuvola :p

Nanakuu yhdyn marsan kommenttiin, eli kyllä
se kela aina sen vähintään 20% ottaa.
Mulle ainakin tuli vielä ton mukaan viimeks mätkyjä
tukivuodesta, eli kantsii olla tarkkana..

Hurjan kuuloinen oli verniksen kertomus, mutta
palkinto maailman paras! :heart:
Kyllä se on pakko tunnustaa, että on alkanu nuo ajatukset
jo tässäkin päässä mietityttämään...varsinkin kun eka
synnytys käynnistettiin. Millanenhan se on itsestään
käynnistyneenä..? Ja miten on keston laita, kun viimeks
kesti sen 4h33min. kalvojenpuhkasusta..

Ja tokihan tuo mönkijäisen asento aiheuttaa huolta...
Eikö se nyt piruvie vois jo kääntyä?! Kun nyt on potkinu
mun alapään helläks ni tulis välillä pahoipiteleen kylkiluut. :D
Täällä tosiaan ne pukamat edelleen piinaa, säryt sentään poistu
lääkäriltä saadun rasvan myötä mutta vaiva ei...ei kiva!

Tänään mulla on kotitentti-päivä.. (kuten varmasti huomaatte :LOL: )
Pitäis aivan mieletön essee saada kirjotetuks kolmeen mennes,
mutta kiinnostus miinus sata!
Vielä olis pikkasen jäljellä ja kello juoksee vauhdilla eteenpäin..
Auttais varmaan jos sulkis netin ja keskittyis..?

vihdoin tuli päätökset :) äitiyspakkaus tulee 2viikon kulues.. äitiysrahankin sain varhennettuna mutta mitäpä hyötyä siitäkään kun se maksetaan vasta 4.3 olin toivonu et tulis viimeistään ens kuun alussa rahaa et pääsis shoppailee vauvan vaatteita mut ei näköjään sit :S

toi verohomma on kyl ihan tyhmä. mulle on aina tullu palautuksia mut nyt en niitä halua ku vouti vie ne et ois ollu kiva jos joka kuu ois jääny se muutama kymppi enemmän käytettäväks..

mun maha on kasvanu ihan tajuttomasti ja eilen tuntu et se ois jotenkin alempana :eek: ku vetäsin äippähousut jalkaan niin ne puristi alavatsaa ikävästi eikä siis toissapäivänä puristanu yhtään..

ihan tyhmä fiilis nyt noitten rahojen kans vaikka pitäis olla iloinen et edes jotain saa.. ei oo kiva olla köyhä.. joopa.. kaipa tässä pitäis "aamupalalle" mennä

kreta Onko sulla siis kilpirauhasen vajaatoiminta? Olethan siinä tapauksessa nostanut tyroksiiniannosta heti plussauksen jälkeen? Arvot olisi hyvä katsoa ekan kerran ensimmäisen kolmanneksen aikana ja sitten viimeistään rv 20.

Kreta mä palelen iltaisin ihan kamalasti.
Kela perii muutosverokortin mukaisen pidätyksen. Itselläni on ollut tuo 0 kortti muutaman kuukauden viime äitiysrahassa ku olin maksanu veroja jo niin paljo, joten kannattaa hake muutosverokortti muuten pidättävät sen 20%...

Moro! Täällä rv 8+1. Mulla on ollut pientä ällötysoloa viime viikkoina ja se on mennyt ohi aina syömällä jotain ja sitten taas tunnin parin päästä alkaa sama älllötys. Tänään kuuitenkin iltapäivästä lähtien ei olekaan ällöttänyt... siis nauratte varmaan kun teen ehkä tikusta asiaa mutta kun huolestuin et miten se pahoinvointi noin voi kuin seinään loppua :whistle: . Onko raskaushormoni kenties vähenemässä...ennakoiko keskenmenoa! Eli keksinpä taas ikävän asian pohtia. Mies vaan naurahti kun sanoin ton :/ . Mutta miten teillä, että onko se pahoinvointi jatkunut samanlaisena pitkin päivää vai onko päivissä eroja että jonain päivänä ei ällötä ja toisena ällöttää? Kyl tää on aikamoista kun kaikesta tekee ongelman . Mut silti oon huolissani!!!! jaa niin ja se iltapalelukin on melkein loppunut :eek: . Rinnathan mulla ei oo kokoaikana olleet juurikaan arat.

eli 1/10 km takana ja mietin ovuloinkohan tässä kuussa lainkaan ...ilmeisimmin nyt kp 6 ja hcg arvo jo 0...miten pian on tärpänny, sponttaani keskenmeno oli kyseessä eli lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa ei tarvittu..

Siis edelleen pahoinvoinnnista! Tänään ei oo myöskään pahoinvointia ollenkaan eikä mun nyt tänään tartte syödä sen takia et tulis parempi olo . Viime viikot eiliseen puoleen päivään asti oli sellaista pahoinvointia että melkein tunnin välein piti ahtaa jotain suuhun niin huono olo lähti. Miksi se helpotti jo nyt vaikka rv8+2.???? Pelottaa. Mulla oli mahakin jotenkin turvonnut mut nyt se ei enää oo yhtä turvonnut/vai onko ollenkaan turvonnut! . On vaan sellainen olo ettei siellä mahassa ole mitään . Outoa! Apua! Ne sydänäänethän nähtiin reilu viikko sitten ja silloin oli kaikki hyvin. Kuuluuko sen turvotuksen laskea jossain vaiheessa? Ihan kuin olisin ensimmäistä tässä odottamassa mut ei ku kolmatta ja ihan ihmeissäni kaikesta :whistle:

erka, kirjoittelin jo tuonne elokuisten pinoon mut turvotus on muuten mullakin tänään helpottanu...huonon olon helpottamisen lisäksi.

tänään nyt eka neuvola käyty ja siellä näkyi ötökkä köllöttelemässä kohdunpohjassa. kysyin sykkeestä, mutta täti tuumi että ei näy heidän huonolla laitteella... että oikean kokoinen ainakin on ja hänen mielestään liikuskeli vähän.tiedä tuota sitten, täytyy jännitellä vielä pari viikkoa sinne np-ultraan ja toivoa parasta... esikosta näkyi syke 9+2 noin 7v. sitten , mut ultraaja oli eri ja ja laitekin on varmaan vanhentunut siinä välissä....tai sitten muistan ihan väärin...? minusta se näki silloin että tuossa tuo musta piste pamppailee ja sit viel kuunneltiin sitä.ja liikuskeli et iteki näki.
kamalaa tämä alituinen hermoilu. nyt olen päässyt tuulimunapelosta, niin nyt pitää hermoilla onko se elossa !?!?
kaks viikkoa piinaa, sit np-ultra.... on tämä hermoilu kyl....

sokerirasitus on tiedossa rv 26-28:lla ylipainon takia (bmi 27)
hb oli huikeat 143. ladyvitaa kävin hakemassa, kun mun maidonkäyttö on niin nollissa. saanpa kaikki muutkin vitamiinit samalla. tosin sitä lisärautaa ei varmaan olis tarttenu, mitä niissä on mukana....
semmoista. ainakin mua rupes väsyttämään taas vaikka just nukuin aamupäiväunet ennen neuvolaa...ja on vähän huono olo kun söin just. jos hakis pari salmiakkia kaapista...
=)

:wave: Sinimarja ja Hemulin näköinen Ipana 8+6

täällä kanssa yksi uusi muutama päivä sitten plussannut. ikää 32v, takana keskenmenot 05/08 ja 06/09. laskettu aika on 19/09, pidetään sormia ja varpaita pystyssä että sinne asti päästään ja saadaan pienokainen sulostuttaan meidän elämää tänne atlantin toiselle puolelle kanadaan :)

krizze tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta :flower:

Alkuraskauden kanssa hermoilijoille stempitykset ja samalla totean, että ei niihin oireisiin kannata liikaa tuijottaa voi merkitä jotain tai olla merkitsemättä. Niin kuin jo aikaisemmin mainitsin, että mulla myös oireet alkoi loppumaan rv 8 ja raskaana ollaan edelleen =)

Sinimarja hienoa, että ultrassa näkyi se mitä pitkin vaikka ihan tyhjentävää vastausta et saanutkaan. Varmasti kaikki on niin kuin pitääkin :heart:

krizze Tervetuloa mukaan! Jospa tällä kerta pikku kyytiläinen pysyy matkassa loppuun saakka. :) Kiva kuulla, miten raskausajan seuranta eroaa Suomesta sielläpäin maailmaa. Asutteko Kanadassa ihan pysyvästi?

Mä pääsen töistä hetken kuluttua. Yritän tässä salaa tunnustella masua, vauva potkii kivasti tuohon mahan sivuun. :heart:

rv26+1

Tänään kävin siellä ultrassa. Sydän sykki yhä ja vastasi nyt viikkoja 7+3. Kaikki hyvin ja sanoi, että Lugesteroneista kannattaa konsultoida sitä lääkäriä, joka ne määräsi.

Mut pahaolo täällä on edelleen ja palelu on ihan tajutonta. Käyn joka ilta tulikuumassa suihkussa lämmittelemässä, jonka jälkeen on taas vielä kylmempi. Hrrr....

Kylmiä kuulumisia!

Ainii, ja tervetuloa taas uusille!!! Mahtavaa!

JA Neila, mulla tämä raskaus alkoi suoraan edellisestä keskenmenosta ja tikuttamalla sain olikos n. 15 päivää keskenmenosta, niin plussan ovulaatiotikkuun.

Ja vielä Empuu, eikös sun töissä tiedetä, että odotat vauvaa?

tervetuloa krizze :flower:

kiitos JulyForJoy, toivottavasti kaikki on ok, vaikka sitä ihanaa sykettä en päässyt näkemään. täytyy toivoa että pari viikkoa menisi siivillä... oikeesti, se kyllä mateli tähän eka neuvolaan. ainakin siellä oli hemuli, ja oikeankokoinen :heart: täytyy toivoa että siellä sydänkin sykkisi, ja jos ei, niin eihän sille mitään mahda :( tuo masiina nyt on vuodelta miekka ja kivi, ja lukiessani vanhaa raskauspäiväkirjaa totesin, et esikosta näkyi syke vasta 9+4 ja tänään oli vasta 8+6, onhan siinä viis päivää väliä, se tekee varmaan alussa paljon... *toivoo sormet ja varpaat ristissä*
ei se täti kauaa ultrannut. pari kolme kertaa käynnin aikana se täti tuumaili että toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuu hyvin, et aloin miettiä että oliskohan siellä kuitenkin vaan pitänyt jo näkyä se syke...

noh, np-ultraa odotellen, siellä sitten viisastuu....

kreta Kyllä nuo mun muutamat työkaverit tietää, mutta en mä viitti ison yrityksen respassa kamalan näkyvästi masua paijata. :whistle:

Vaunut hommattu! :) Haettiin Vigour 3+ tsydeemi vaunukopalla ja ratasosalla, kaupan päälle saimme matkarattaat.

Mäkin tulin raskaaksi 2viikkoa km:n jälkeen. Mulla on nyt se etominen pahentunut ja pahimmillaan illalla ja syönnin jälkeen joten ei paljo tee mieli syödä. Kävin kampaajalla ja hän totesi että et sä kyllä oo yhtään saanu lihaa luittea päälle, ei tiennyt mun olevan raskaana.
TURVOTUS on ähtenyt ja masu ei pömpötä enää, mun mielestä normaalia tässä vaiheessa ai sit noi kasvaneet tissit tekee masun pienemmän näköiseksi :LOL:

Turvotus on kyllä jotain aivan kamalaa. Mulla ei ole normaalisti mahaa juuri lainkaan, mutta nyt näyttää, että kuukausia olisi useampikin takana. Ja huomenna poksuu 10+0 vasta, mennään tuolla isommalla luvulla nt-ultraan asti.

Sinimarja Jee, onhan se hyvä juttu, että oli oikean kokoinen. :)

Tervetuloa uusille! Olettepa te monet nopeasti raskautuneet km:n jälkeen. :hug:

On: Voi kamala tätä väsymystä. Nyt on tullut pitkiä päiviä opiskelujen parissa ja iltaisin olen ihan tööt. Pakko varmaan heivata pois joitain ei välttämättömiä, mutta sitäkin mielenkiintoisempia kursseja, ei vain jaksa. Mahaa kivistää ja kiukututtaa. "Energistä keskiraskautta" odotellessa, sellainen olisi kyllä tilauksessa täksi kevääksi.... :headwall:

hei tänään sitten vaihtui viikotkin.. 30+0 :heart:
neuvolassa kävin ja kaikki oli hyvin.. hb ei ollu noussut ja on yhä 106.
kohdunpohjan korkeus oli huimat 32 mutta hoitaja sanoi että ihan normaali on vaikkain katsoin neuvolakortin takaa niin se on vähän yli ylä käyrän.. mutta kaipa se on sit normaalia..
painoa on tullut lähtöpainosta nyt 4,4kg ja tossa on mukana turvotukset.. jota on kyllä vaikka muille jakaa.. sormukset ei mahu vaikka kuinka yrittäisin ne änkeä sormeen, sekä jalat on hirmu turvonnut.

maanantaina on pelkopolli käynti..

tiitu ja nella rv30+0

tiitu onnittelut viikkojen vaihtumisesta =) perässä tullaan!

mä myös kävin tänään neuvolassa, mies ei päässy mukaan tällä kertaa nii otin tädin sitten mukaan ja terkkari pisti sille samalla sikapiikin :D
mutta joo pissa oli onneks puhdas
mönkerö on edelleen raivotarjonnassa kunhan nyt ei vaan kääntyis..
verenpaineet 123/87
sykkeet +139
liikkeet ++
sf 28,5 melkein yläkäyrillä mennään..
ja hb oli 135 eli laskenu vaan kymmenellä ihan ekasta neuvolakerrasta :)
niin ja lähtöpainosta mulle on nyt tullut kiloja yhteensä 2,2kg =) ihme kyllä kun en todellankaan syö mitenkään terveellisesti enkä paljoa liiku..

Rv 29+5

Meen näillä näkymin ultraan ens tiistaina. Ne raskausoireet on tosiaan laimentuneet huomattavasti ja muutos oli yhtäkkinen . Soitin neuvolaankin asiasta et miks ei oo enää huono olo vaikka vasta rv 8+4. Neuvolantäti ei pitänyt asiaa mitenkään outona tai ihmeellisenä. Sitten meniin taas lukemaan netistä vanhoja keskusteluja palstoilla hakusanazna raskausoireet loppuivat ja sain itseni hermostutettua uudestaan . Jos kaikki on hyvin niin sitten pääsen tosi helpolla jos oireet nyt jo helpottaa.
Nukuin viime yönä varmaan vaan tunnin kun esikolle (3v) nousi korkee kuume alkuyöstä. Ei oo nuhaa, yskää, kurkkukipua mutta kuumetta riittää. Meillä ei yleensä olla koskaan kipeenä niin huolestuttaa heti tuollainen. Sitten kun ei tuo edes syö kunnolla niin... Hän kjun on aina ollut tuollainen laiheliini ja huono syömään niin heti huolestuu kun ryuoka maistuu vielä tavallista huonommin ja paino laskee. No kattelen nyt pari päivää ja ens viikolla sitten täytyy toimia joa kuume vielä jatkuu.
Mulla on eka neuvola ens keskiviikkona ja samana päivänä kuopuksen 2v hammasläääkäri. Siellä neuvolassa ei varmaan rv9+1 vielä kuunnella sydänääniä ???? Sitten ei tarttis mennä ultraan jos tietäis et sydänäänet kuulis keskiviikkona. Inhoon kuitenkin epävarmuudessa elämistä ja koska viimeksi gyne otti vain kelakorvausten jälkeen 40 euroo niin meen samalle uudestaan ja katotaan tilanne niin ei tartte np-ultraan asti mietttiä.

Yhteistyössä