***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

jdalmiina J Neila :hug: :'(

Buam kävin ultrassa, mutta ei vieläkään voinut antaa la aikaa, tirpukka oli 4:ssä päivässä kasvanut puoli senttiä mikä on hyvä asia ja sykekin löytyi vaikka oli piilossa pitkään. Eli mitat 6,5 mm vastaa viikko 7+. 18.1.10 uusi ultra milloin saa sitten tarkan mitan ku alkuraskaudessa on kuulemma mittaajasta ja laitteista noi mitat kii.. muutaman millinkin heitto tässävaiheessa mahdollista ku äärirajat ovat epäselkeet. Mut mulla on oikeesti elävä papu mahassa ja oon niin onnellinen.

Onnellinen ja tirpukka7+, 8-

Onnellinen, sullahan oli jo "pitkä" kaveri siellä! Mulla oli 4,8mm, aika hyvin täsmäs omia laskuja. Olihan se aika ihanaa ja helpottavaa nähdä se pikku :heart: siellä pampattamassa.

Mutta! Nyt sitten alkoi totisesti pelottaa, jos nyt menee kesken, kun on sen sykkeen nähnyt jne. Mulla ei ollut eilen illallakaan pahoinvointia ollenkaan, eikä nytkään. Ja heti miettii, että apua, oireet lakkaa!!! Tää on kyl ihan ärseestä, miksei osaa vain nauttia siitä, että on raskaana. Enkä mä uskaltanut niitä lugeja lopettaa. Katsotaan vielä...

Onko muilla ollut menkkakipuja tässä alkuraskaudessa, selkäsärkyjä jne.? Mulla on meinaan välillä niin paljon kipuja, että pitää oikein Panadolia ottaa.

Äh, ahdistavaa. Tosi älytöntä, kun eilen näin sen sydämen sykkeen ja lääkäri sanoi kaiken olevan hyvin.

Näihin tunnelmiin, näin aamusta.

MLL
Kreta mulla oli silloin alkuraskaudesta pahoinvointia, alkoi siinä 5+. Sitten joskus 7+ alkoi välillä olla päiviä, ettei enää oksettanutkaan ja olin ihan huolesta soikeena, mutta kyllä se iltaa myöden tai viimeistään seuraavana aamuna tuli takasin, yleensä korkojen kera :) Mulla myös loppui pahoinvointi melko aikaisin, elikkä joskus rv9-10. Mahakipujakin olen lukenut, että monella on, kohtuhan kasvaa voimakkaasti vaikkei se ulos päin näykkään. Puskee sielä lantiossa itseään ylöspäin. Huoli pois vaikka kaikesta murehtivana tiedän, ettei se tosiaankaan ole helppoa :hug:

MLL :heart: 30+3

minut saa poistaa listalta jälleen. Kiitos näistäkin viikoista ja palajan tonne kuumeilijoiden puolelle...eolen totesivat hcg:n olevan 52 ja kohdun hyvin tyjenemässä...joten, PALJON tarrasukkia teille kaikille, ja toivottavasti saan taas tulla tänne kurkkimaan mahdollisimman pian. Halauksin mutta hieman apein mielin, Neila

Tuosta alkion mittauksesta: ei mulla sanottu mitään mittaa ultrassa ettei oo aavistustakaan... Sen toki sanoi että vastaa aika hyvin sitä mitä itse olin arvioinut ja laskenut eli rv6+6. Pitäisikö niitä mittojakin ottaa? Taidan mennä vielä uuteen ultraan ens tai seuraavalla viikolla. Nyt rv 7+4.
Mullakin tuntemuksia kohdun alueella ja välillä lyhytkestoista jomotustakin. ei mitään kovia kipuja kuitenkaan. Ja pahoinvointia mulla ei ole juuri ollut. Vähän ällöoloa välillä jos ei oo vähään aikaan syönyt. Rinnatkaan eivät juurikaan arat. Eli eipä pahemmin r-oireita. onko se huono homma?

Pahoittelut jdalmiina ja Neila :hug: :'(

Ox5 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)

kreta Kyllä mulla ainakin on kanssa kaikenlaisia kipuja, varsinkin liikkuessa. Tai lähinnä juuri liikkuessa. Samat tunnelmat täälläkin, syke nähty ja lääkäri sanoi lähtökohtien olevan hyvät, mutta silti...

Onko teillä muilla ultrassa näkynyt munasarjassa keltarauhaskystaa? Mulla oli 4,5 cm keltarauhaskysta oikeassa munasarjassa. Kuulemma ihan normaalia alkuraskaudessa, enkä siitä jaksanut tarkemmin kysellä, kun keskityin vain sykkivään sydämeen. Luultavasti tuo kysta siellä kipuilee. Tuntuu vain niin kamalan isolta, alkion koko kun oli vain 16mm...

Hyvää viikonloppua kaikille!

zanz, mulla oli alkuraskaudesta aika voimakkaitakin kipuja ja sitten ultrassa rv7 sanoivat, että näkyisi olevan nestettä ilmeisesti juuri puhjenneesta kystasta ja sen vuoksi kipuillut, ei mitään vakavaa siis. Ne pahemmat kivut loppui sitten aika pian. Mutta jos ne kivut pahenee eikä kysta puhkea itekseen niin olen ymmärtänyt, että kannattaa sille jotain tehdä. Sehän vie tilaa vauvalta.

oon tippunu ihan teidän kyydistä, luin sepustuksenne läpi, mut nyt en jaksa jokaiselle kommentoida erikseen, ku muuten tässä menis ikä ja terveys :D Haluan antaa oikein ison halin kaikille niille, jotka on saanu huonoja/hyviä uutisia :hug: :heart:

Ihania masukuvia olitte tänne laitellu :heart:

Neila olen pahoillani!! Voimia :'( :hug:

jdalmiina Eikä :'( Olen niin pahoillani, kovasti voimia surun keskellä!! :hug: :hug: :'(

Täällä puoliväli ylitetty ja sekös tuntuu aivan uskomattomalta, siltikin pelko on vielä persiissä, että mitä jos.. :ashamed: Maanantaina on onneksi rakennu uä, josta toivon saavani hyviä uutisia.

Alisa & Hippu 20+4

voi ei ikäviä uutisia tullut :( jdalmiina ja neila suuret halit sinne :hug: :hug:

alisa hui sinäkin jo noin pitkällä =) tässä sitä taas huomaa kuinka aika menee äkkiä.

MLL toi kateus kuulostaa tutulta mut kohtahan säkin oman nyyttis lunastat ei oo pitkä aika 10 viikkoa :O :heart:

tänään haettiin turvakaukalo ja pinnasänky :) ja kissatkin tuli pari päivää sitten kotiin voi että niitä olikin jo ikävä :heart: pienempi vaan on vähän peloissaan vielä uudesta kodista :( ainakun ulkoovi käy niin hän juoksee sängyn alle piiloon eikä tuu pariin tuntiin pois sieltä paitsi jos ite meen sängylle makaa nii tulee kyllä rapsuteltavaks.. mut eiköhän sekin ajan myötä ymmärrä että tää on nyt meidän uus koti..

tänää ruuan jälkee oli ihan kamala olo alko suppailee ja oksettaa :( onneks kuitenki meni ohi.. mies lähti kavereiden kans peliä taas katsomaan niin yksin koti-iltaa viettelen.. jätti se varmuudeks taksi rahan jos sattuu et joutuisin sairaalaan lähtee :D huomennahan taas poksuis viikotkin ja ens perjantaina ois neuvola..

rv28+6

Heippa :wave:

Neila ja jdalmiina Pahoitteluni :( :hug: :hug:

tinttamaaria Paree ois olla tulematta sit yhtää mitää kun tähänkin asti kaikki menny niin hyvin :kieh: ;)

Onnellinen x5 Onnittelut hyvistä uutisita :flower:

kreta Mulla oli alkuraskaudessa just sellasia menkkamaisia kipuja alamahalla sekä -selällä, mutt ne loppu sit jossai vaiheessa, mutt en kyläl enää muista viikkoja :)

|.) Tuli sit käytyä "pikavisiitti" Jyväskylässä. Oli tosi mahtavaa nousta ylös vajaa 5 tunnin yöunien jälkeen. Varsinkin nyt raskausaikana kun nukkuu kevyeen vähintään sen 10 tuntia niin nyt tuntuu, ett on kraplua. Paluumatkalla kyllä nukuin hetken ja äskenkin torkuin sohvalla hetken, mutt eipä piristäny. Varmaanki ruokakauppa, sauna ja nukkuminen seuraavaks mielessä :D Juu oltiin sis rompetorilla/swapissa, miten nyt jokainen kutsuskaan, kattelemassa josko moottoripyöriin ois löytyny osia. Mulle ie löytyny mitään, mutt avokille kyllä. No eipä mulla kiire ole, kun tuskin nyt heti keväästä ehtii ajelemaan ja ne on sellasia pikku muutoksia ulkonäön suhteen vaan. Pyörä on muuten ihan ajokunnossa.

Mulle oli tullu vihdoin ja viimein Kelalta päätös. Postissa ei vielä oo tullu, mutt netin kautta kävin kattoo sen äsken. Mulle tuliki yllätyksenä, ett työnantaja maksaa mulle sittenki olikohan se kahelta ekalta kuulta ja loput tulee sit kelalta. No en pistä pahaks :D Kumma vaa ku palkanlaskija ei sillo mulle sanonu ku kävin siellä, ett näin on. No iha sama se mulle on mistä sitä rahaa tulee kuha tulee :) Niin ja melkei tasan kuukaus ton päätöksen tekemisessä meni nii ku mulle Kelalta sanottiinki.

6 viikkoa töitä ja sit alkaa talviloma. Sen perään alkaakin sitten äippäloma :) Sain työnjohtajan sentäs perjantaina kiinni (seki etti minua) ja alustavasti sovittiin asia. Mulla ois se talvilomaviikon maanatai lomautusta, mutt se todennäkösesti perutaan multa, ku ei mulle siitä mitää hyötyä ole, karenssipäiviä ku ovat. Tulipas taas vähän liikaa omasta navasta kirjotettua :ashamed:

Sauna lämpiämässä ja jaffa pihalla. Niitä odotellessa kivat illan jatkot teille :)

JääKyynel ja Tuittu

Erka ei sitä alkioo ole pakko mitata, näillä viikoilla pääasia että oikeassa paikassa ja syke näkyy, näin sanoi lääkäri. Ne toukat on niin pieniä vielä ettei millit ,merkkaa....

Keltarauhaskysta kuuluukin olla alkuraskaudessa, pitää raskautta yllä, mullakin on semmonen. Tietää että ovulaatio on tapahtunut siltä puolelta missä keltarauhanen on.

Kreta jomotukset kuuluu kuvaan, voi kestää useita kuukausia, mäkin joskus aiemmissa raskauksissa mietin että nytkö ne menkat alkaa. Sit km raskaudessa niitä ei ollut ja tuli suoraan vaan kova kipu.

Neila surullista :hug: :flower:

Onnellinen mulla viimeisin km oli 26.11. ja sen ultran mukaan tän hedelmöittyminen on tapahtunut 8.12. sä taidat olla mua sen 10pvää edellä =)

Mulla on oireet todentotta kadonneet jonnekin! Tänään ei ole ollut mitään oireita. Mä kävin yksityisellä siellä ultrassa pe ja nyt mulla olis to taas ultra kunnallisella. Sain sieltä ykstyiseltä äitiyskortinkin. Mietin nyt, että onko mulla pokkaa mennä sinne kunnallisen ultraan... Mitä mieltä olette?
Toisaalta saisin taas nähdä, jos se sydän siellä yhä pampattaa, kun nyt pelottaa, kun ei ole oireita! Ei edes väsytä. Tää alituinen huolestuminen on kyllä todella raskasta. Miten se voikin olla niin. Miksen nyt suostu uskomaan, että raskaana oleminen vois olla mahdollista ja stressaisin mahdollisimman vähän... Noh, taas tosi omanapaista.

Jääkyynel mites toi menee, että työnantaja maksaa kahdelta ekalta kuulta? Mulla viimeks oli määräaikainen työsuhde ja loppui ennen äitiyslomaa (yllätys, eikä jatkunut) ja mitään ei tullut luonnollisesti työnantajalta. Ny olen vakkaripestissä ja koeaikaa on tämä tammikuu vielä. En todellakaan ole ajatellut kertoa töissä tästä raskaudesta tai siitä, että yritämme. Ihan hyvin voi keksiä syitä potkuille, vaikka ei vetoiskaan raskauteen. Jotenkin epäilyttää vaan. Onko muilla ollut työnhakutilanteissa, siis haastatteluissa kiusallisia kysymyksiä lapsen hankkimisesta tms.? Mä meinaan olin kerran haastattelussa ja siellä niin törkeästi kyseltiin, että huh! Aivan päättömiä. Pesti olis ollut hurjat viis kuukautta, oishan siinä ehtinyt äippälomallekin huitaista =)

Mutta näin tänne, mukavaa sunnuntaita!

kreta 6+5

:wave:

Täällä on tylsää. Ne harvat päivät ku oltas avokin kans yhtä aikaa kotona, nii eikös se oo menossa ja tuskin enen iltaa näkee ja sit lähteeki melkei heti yövuoroon. No antaa nyt mennä, asiat muuttuu kun on vauva talossa.

kreta Rehellisesti sanottuna minä en oo tosta työnantajan maksamasta palkasta oikeesti kunnolla perillä kun luulin ettei meidän työnantaja maksa sitä. Kaikki työnantajathan ei maksa palkkaa kun jää äitiyslomalle. Mutt joka tapauksessa palkanlaskija toimitti Kelalle jotain tulotietoja tms. kun kävin äitiysloma- asiaa kysymässä. Siinäkään vaiheessa en tienny tosta palkan maksusta. Mutt joka tapauksessa työnantaja maksaa mulle ne pari kuukautta (ainakin päätöksessä olevian päivämäärien mukaan) ja Kela maksaa sit työnatjalle siltä ajalta. Sen jälkeen siirrynki kokonaan Kelan rahoille. Olikohan mahdollisimman epäselvästi kerrottu :D No saapi joku viisaampoi oikasta ja kertoa selkeemmin ton jutun ;) Niin ja ite oon ollu vakisuhteessa jo kohta 3,5 vuotta tai siis toistaiseksi, niinhän työsopimuksissa nykyään lukee. En itekään kertonu työnantajalle ennen kuin tossa vuoden lopussa. Lähempänä joulua oli tarkotus se vasta kertoa, mutt meillä alko yt-neuvottelut niin turvasin tavallaan selustani. Eihän ne voi minua sillä verukkeella potkia pois töistä, että oon raskaana tai keksiä jotai muuta syytä eli noihin yt:hen vedoten. Oisin nostanu siinä vaiheessa mekkalan asiasta, koska raskaus se oikea syy ois ollu. Meiltä ei kukaan loppujen lopuks saanu kenkää, mutt lomautuksia tuli. Onhan sinullakin vaikka kuinka aikaa kertoa työnantajalle raskaudesta kun noin alussa vasta on eli eiköhän toi koeaika ehdi mennä jo umpeen siinä vaiheessa. Jos siis on sellasta työtä että voi tehdä raskaanaki ollessa :) Ite en edes aatellu kertovani koko asiasta ennen kuin on täysin turvallisilla vesillä tän raskauden suhteen. Juu, nyt varmaa sekotin pääs entistä enemmän, ku iteki oon pihalla näistä jutuista näin ensikertalaisena :LOL:

Juu eipä täällä muuta kummallista oo tapahtunu.

JääKyynel ja Tuittu

nanakuu Onnittelut poksuista. Ettei pyhäpäivät vähän sotke ja pitkitä asiaa? ...tai ruuhka? Ite vein paperit 3.12. ja äippäpakkaus oli postissa leiman mukaan 23.12, ett ei mullekaa mitää supervauhtia tullu. Parissa viikossa...joillekin tuntu tulevan jo viikossa. Jos pystyt käy kattoo netissä Kelan sivuilta onko siitä jo tehty päätös :)

jääkyynel nii sekin kyl voi vaikuttaa niin kuin myös se et toi meidän kelan toimipiste muutti vuoden vaihtees toiseen paikkaan.. mä oon yrittäny siel käydä kattoo mut ainoo mitä löydän nii vanhempainrahahakemus kohdassa lukee asiakirja saapunut.. mut en löydä tietoja äitiysrahasta saati sit pakkauksesta :O vaikka henkilökohtaisesti vein ne paperit sinne ja varmistin et siin on kaikki tarvittava..

nanakuu Mullakin luki pitkään se hakemus saapunut ja päivämäärä. Sen jälkeen vasta kun olivat ottaneet käsittelyyn ja tehneet päätöksen näkyi se äitiysavustus ja -rahakohdat mullakin ja sitä mukaan sit millon päätös tehty, kirje postitettu jne. Eli pakkauksesta mulla näky eka päätös ja pitkään äitiysrahan kohdalla luki hakemus saapunu kunnes menneellä viikolla siitäki oli tehty päätös ja tiedot näky. Hmm..tajusitkoha :D Niin ja iteki vein henk.kohtaisesti Kelalle paperit ja sanovat siellä heti kuin kauan suurinpiirtein kestää käsittely.

JääKyynel ja Tuittu 27+5

nanakuu, pari päivää sua jäljessä vein kelalle ne paprut ja mulla lukee vain edelleen että asiakirja saapunut. Ei mitään merkintääkään siitä, että päätöstä olis tehty... Itsekkin nii malttamattomana oottais sitä pakkausta, et saapi hypistellä.

Pahoittelut joukosta tippuneille!! :hug:

Nyt pakko mennä herätteleen poikaa, et ehditään!

buam 24+5

Eka neuvola takana ja sydänäänet kuului! Yleensä ei kuuntele alle 10-viikkoisilta, mutta kokeili kuitenkin ja etsinnän jälkeen jumputus kuului. :heart: Ei mulla muuta, paperien mukaan jo 9+3, mutta torstain ultran mukaan 8+4. Ja kesällä kehitys loppui juuri näinä päivinä, ja tänään löi sydän vahvasti. Ole hyvä merkki, ole! d :) b Ja totta tosiaan, huomenna olisi la. Onneksi on muuta ajateltavaa...

Anteeksi omanapaisuus... Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! :hug:

Yhteistyössä