***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Tinii:Tervetuloa vaan tällepuolelle!!! :heart:
Mulle oli pakollinen tuo varhaisultra,kun ajattelin etten pysty odottamaan sinne rv 12 asti. Ja ajattelin myös että jos vasta silloin sais tietää että on tm tai jotain,oisin vielä enempi hajalla...Tottahan se toki on ettei se mitään estä,mutta jos sykkeet nähdään niin ainakin tm ja ulkopuolinen on pois suljettu =) Mieti rauhassa kumpi tuntuu hyvältä vaihtoehdolta :heart:

Kiva kuulla teistä Puella ja Oikukas :wave:

Amiralle onnittelut hyvistä ultrauutisista ja Äiteelle kunnon potkusta :D

Täällä ei mitään uutta,huomenna vp,jee!!

Repa ja kutvonen rv 22+1
 
huomenta, oltiinko tiputtu toiselle sivulle, joten nostan samalla.

pikku hiljaa alan toipua yllärin menetyksestä ja sopeutua tietoon. ostin eilen kaupasta pojalle kaks bodya ja housut alesta. heti iski paniikki, että nyt tietää huonoa onnea ku ostin näin ajoissa. mut ne on niin ihania, nuuskutus. ensimmäistä kertaan alan iloita vauvasta ja se alkaa muuttua todelliseksi. :heart: toinen seinäänpäin juoksia sekopää-poika, keskimmäisen ikiliikkuja seuraksi.
lapset on innoissaan ja poika katselee ultra-kuvia. äiti missä se pippeli on...hyvä poika se on..näytä se pippelikuva vielä. :LOL:

värjäsin mun vaaleat hiukset tumman ruskeiksi eilen, koska kaipasin kovasti muutosta ulkonäköön. meinas mennä miehellä jalapsilla iltapala väärään kurkkuun ku tulin kylppäristä. kuulema on ainakin erilainen.

Gatsu onnea tälle päivälle, ja tuu sitten kertomaan kuulumiset

ja repallakin neuvola tänään, kiva.

äitee kylläpä sä aikaisin osaat erottaa liikkeet(no onhan sulla kaks). ku mä vasta maanantain ultran jälkeen aloin tunnistaa liikkeet. olihan mä tunten ne jo aikaisemminkin, mut nyt vasta tiedostan kunnolla. ihanaa ku kaverit tappelee jo nyt.

riikkuli mäkin pelkäsin ku kakkosta odotin, ettei sitä voi rakastaa yhtä paljon ku esikoista. vaan kyllä pystyy, ja paljon nopeammin ku esikoista. luulin myös, että kakkonen on esikoisen klooni, vaikka ihan oma persoonansa sieltä syntyi. miten kahdesta ihmisestä voi syntyä niin erilaisia jälkeläisiä? no tätä kolmosta jännätään, koska noi kaks ekaa on ihan saman näköisiä, valkoiset hiukset ja ruskeat silmät, että onkohan tämän ihan samaa sarjaa.ihana prinsessa teillä.

tiinii onnea plussasta. luin tuolta kuumeilu pinosta, että vuosi km:stä niin tärppäs(oliko oikein?) tuli oikein hyvä mieli sun tärpistä. nyt vaan peukut pystyssä, että okseaalto alkaa. :heart:

tuli kilometri viesti, mut mä alan olla ihan vauvatäpinöissä, vaikka tää kevät on kuolettavan pitkä, ja muutenkaan en oo mikään kevät persoona, joten tarpomista tää on.

t: hiidi (vauvatäpinöissä) +terminaattor3(osui työnimi oikeaan tällä kertaa) 20+
 
huutelit mulle hiidi :D

Juu tärppi tuli tasan vuosi sen jälkeen kun viime tärppi tuli, kesken meni helmikuussa.. uusi mahdollisuus esikoiseen joululahjana :heart:

Kovasti pelottaa edelleen ettei kaikki ole hyvin ja Repan puheista rohkaistuneena olenkin entistä enempi varhaisultran kannalla.. katsotaan mitä mies tykkää..

Pahoinvointi on tosi voimakasta ja muutkin oireet kyllä kertovat raskaudesta mutta samoin oli viime kerralla :headwall:

Vauvaliimaa kovasti meille kaikille km:n kokeneille, toivottavasti nyytit pysyis matkassa :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tiniille nyt tsemppiä alkutaipaleelle,se on kerrassaan raastavaa aikaa,mut sitten alkaa menemään nopeasti viikot :heart:

Meikällä sitten alkanut univaikeudet |O Kuselle saa herätä ja sitten ei saa enää unta toviin ja sitten kun sais niin taas kusettaa :ashamed: tai pitää herätä töihin...tänään onneks vp. Kaverin yöjumppaa oli kyllä hauska seurata,niin kova meno,et ois varmaan näkyny ulkopuolelle jos ois kattonut :D No ei pidä valittaa,mietityttää vaan että miten töissä jaksaa :whistle:

Repa ja kutvonen rv 22+2
 
Hiidi miekin ensin mietin et oliko se nyt varmasti potku mutta kun heti perään tuli toinen ni oli se...istuin kumarassa tuolilla ja kaverit ei vissiin tykänny hirveesti mun asennosta,illallakin kun menen pitkälleen ni tuntuu muljuntaa...Se on ihanaa kun ekan kerran ostaa tulevalle vauvalle vaatteita,ei niitä raaskis laittaa kaappiin ollenkaan =)

Tinii Miekin kävin alku ultrassa ja jotenkin se rauhotti mieltä kummasti kun näki että siellä on vauvoja ja ovat oikeassa paikassa...kyllä se oli oman mielenterveyden kannalta mulle ainakin hyväks.

Repa noi uni vaikeudet on syvältä :kieh: etenkin kun töissä käyt,toivottavasti helpottaa ja saisit nukkua yöt kunnolla.

Tänne ei mitään ihmeitä...vähän surullinen mieli kun heinämammoista kaksi päätti haukkua miut y-viesteillä ja arvosteltiin mein lapsimäärää,tupla odotusta ja miun tulevaa keisarin leikkausta...joten joudutte kärsimään miuta nyt täällä,tunnutte tosi läheisiltä kun on sama kokemus kaikilla taustalla...

Äitee ja tuplat rv13
 
Äitee Älä välitä,jotenki nous karvat pystyyn...Mikähän antaa näille henkilöille oikeuden sun arvosteluun.Eikä toi kaksos juttuakaan taija pystyä ihan noin vaan tilaamaan.Mä en aina oikein jaksa ymmärtää tätä touhua,etenki ku jotkut on tosi kärkkäitä arvostelemaan vaikka ei oo hajuakaan toisen ihmisen taustoista tai muusta.( Pienimuotoista jäpinää)

Pakko painua siivoileen,jätkät nukkuu...Huom... Mulla on omaa aikaa :LOL:

Vimpula
 
Heipsan pitkästä pitkästä aikaa... En oo kerinny kirjottelee mut lueskellu olen aina sillon tällöin. Monet kirjotteli liikkeistä...itse oon tuntenu jouluaatosta saakka aina välillä jotain tuolla alavatsalla mutta en ole varma onko ne potkuja... :/ kaiketi ne alkaa kohta puolin tuntua selvemmin....

Masukin alkaa jo näkyä ja lähes kaikki työkaverit tietävät jo vauvamasustani. Rakenneultraa odottelen jo innolla...se on noin kolmen viikon päästä. Mites ootteko kysyny sukupuolta rakenneultrassa? Itse ajattelin kysästä, jos kaikki muu vaikuttaa olevan kunnossa ja tulee sopiva hetki. Ihanaa kun mennään kohti kevättä ja monen laskettuaikakin häämöttää kesänkorvilla.... =) =)

tuutikki ja masuasukki 17+3
 
Pikaisesti taas..... :D

Äitee:Jaa....mikäs niitä teidän kaksosissa,lapsimäärässä tai keisarinleikkauksessa oikeen hiertää? :eek: Luulis nyt ettei noista aiheista sais ongelmaa itelleen vaikka yrittäis. Kaikenlaisia sitä on ihmisiä :kieh: Jätä vaan omaan arvoonsa,vaikka voin kuvitella että nyppii :/

Tuutikki: Joo,kysyttiin sukupuolta,mutta ei saanu täti selkoa =) Joten jännitys säilyy...
 
Repa sitä miekin ihmettelen et mikä oikeus niillä on minua arvostella kun eivät tiedä mein taustasta mitään saati mein poikien syntymistä ja kuin lähellä heidän menettäminen on ollu kummallakin kerralla ja vain ja ainoastaan ovat hengissä kaisarinleikkausen takia...mutta antaa hein murehtia toisten asioita jos omat asiat ovat noin täydellisesti että on varaa arvostella muita.

Vimpula miulle on nyt kolme ihmistä sanonu tätä kaksos raskaudesta negatiivisesti...kai niitä korpee omalla tavallaan mutta yksikin kuka miulle päin naamaa tästä sano ni ei osannu selittää et mikä siinä oikein korpee...

Saitko oman ajan kulumaan hyvin??

Voisko joku kertoa että mistä johtuu vihlova kipu tuolla alhaalla joka säteilee jalkoja pitkin polviin päin? Liitos kipuja on ollu joinakin päivinä kun tuntuu et pienet ottaa kasvu pyrähdyksiä ihan kunnolla mutta kuuluuko tuokin tähän?? neuvola on ens viikolla mut oisko jollain tietoa/kokemusta...

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti :flower: Miehellä on viikonloppu vapaa joten meillä on taas rakennus keskitysleiri :LOL: pitäis saada yläkerta valmiiks et sais lisätilaa taloon...

Äitee ja Tuplat rv13
 
Hyviä uutisia on minullakin ja suuri murikka vierähti omalta (ja miehen) sydämeltä kun kuva masusta lävähti ruutuun =) Sintistä on kasvanut ihan oikean vauvan näköinen kaveri ja sydän jumputti taas kovasti...on kyllä niin sanoin kuvaamaton tunne nähdä kuinka toinen oiko jalkojaan kädet korvilla ja välillä venytteli rinta kaarella itseensä, im so in lööv :heart: Isukkia nauratti kovasti pikkusen touhuilut ja tämäkin lääkäri totesi että vilkasliikkeinen kaveri sieltä tulossa.
Niskaturvotus oli normaali 1,8mm. Pituutta löytyi reilu 6cm joka tarkoitti että viikkoja onkin yksi lisää, tällä hetkellä siis 13. LA siirtyi 18.7.08. Kumpaa ootte pitäny "luotettavampana", menkkojen mukaan laskettua vaiko ultran mukaan?

Omat verenpaineet oli odotetusti hyvin koholla. Hb ja paino sen sijaan laskenut. Pissa puhdas.

Äitee, iloista mieltä sulle lähettelen =) Enpä olis uskonu että tämmöselläkin keskustelupalstalla aletaan ruikuttaan ja sotkeutuun toisten asioihin noinkin paljon...ei helkkari vieköön pitäs toisten p*rsettä kutittaa teidän asiat! Jätä tyypit omaan arvoonsa.

Tinii, mä ajattelin sillon positiivisien testien jälkeen että haluan tietää millanen tilanne masussa on ja kyllä se vaan kovasti helpotti kun näki sydämen läpätyksen. Pystyin itteeni sit tässä ultrien välillä psyykkaan että eikös se km prosentti oo aika pieni kun on jo nähty sydämen syke =) jokainen tyylillään. Onnea ja vauvaliimaa lähettelen teille =)

hiidi, harmillista kun teidän yllätys paljastu. Mutta ihania kommentteja lasten suusta,tulevat isoveikat täpinöissään :D

Riikkuli kiva kun käyt moikkailemassa ja kertomassa kuulumisia. Kaunis prinsessa siellä teillä köllöttelee =)

Sain eilen uuden H&M kuvaston ja olipas ihania äippävaatteita...jokohan uskaltais kohta laittaa tilausta menemään :D

Gatsu ja Elvi
 
Äitee, jopas on törkeetä porukkaa meillä heinäkuisissa. :eek:
Eihän se ole hyvänen aika kenenkään muun asia, miten joku haluaa/joutuu synnyttämään. Sehän on tärkeintä, että lapset saadaan elävinä maailmaan. Ja kaksoset ovat aina riski myös synnytystilanteessa. En olekaan hetkeen kirjoittanut heinäkuisiin, kun ei oikein ole ollut ihmeellistä asiaa. Uskaltaakohan sinne edes laittaa, että synnytyspelkoisena olisin ihan valmis sektioon vaikka alatiesynnytys olisikin mahdollinen.
Remontti-iloa teille!!!

Hiidille onnea tulevasta pojasta! (Vaikka et olisikaan sitä vielä halunnut tietää..) Minä toivon, että saisimme kuulla vauvojen sukupuolet rakenneultrassa. Sitten pystyy paremmin valmistautumaan kaksosten tuloon. Vaatteita täytyy kuitenkin olla aika paljon ja olisi kiva, että ainakin osa olisi punaisia tai sinisiä.

Oma maha kasvaa vauhdilla. Näkyy jo hyvin vaatteet päälläkin. Eilen aamuyöllä oli epäilevä hetki, että onko mahassa kaikki kunnossa. Aamulla taas heräsin todellisuuteen, kun heti noustua pyttyä halaamaan ja aamupa kävi mahassa ja sieltä suoraan roskapussiin. En pysty käsittelemään enää ollenkaan roskia, pistää aina oksettamaan. :x

Saatiin muuten tarjous läpi rivariasunnosta. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti ja päästäisiin muuttamaan helmikuun lopussa.

Nyt täytyy lähteä tekemään miehelle salaattia. Ainoa tapa että saan sen syömään vihreää, on viedä valmis salaatti nenän eteen.

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 14+2
 
äitee ei tuommoinen ole oikein, haukkuminen :( herramunjee :hug: sinulle! todella outoa. ite pyörin tuolla 35+-odottajissa, juur niukasti rajan ylittäneenä. siellä ja täällä tuntuu olo vähän levollisemmalta, elokuisisssa tuntuu, että sensuroin itsekin itseäni, kun tyyppien kirjo on niin laaja... mutta siellä on kiva seurata muiden oireita ja asioiden kehittymistä, kun aikataulu on sama :)

gatsu hienoa, että oli hyviä ultrakuulumisia ja onnea satuka tarjouksen läpimenosta!

).( mää olen saanut hillittyä suun/vatsan liikahiivan aiheuttamaa öklötystä ja ehkä siksi olin tänään jopa hyvin tyytyväinen olooni ja raskauteeni. mulla oli pitkään aika alavireinen olo - ei mitään hajua miksi, mutta nyt tuntuu siltä miltä pitääkin =) mutta perskule, missä viipyy sairaalan ultrakutsu, tahdomme päästä katsomaan, että tuolla on ylipäätään joku!

irtis 9+1
 
Nyt oon törkymöykky ja kopioin vaan tännekin saman tekstin mitä muualle :snotty: Mut pakko mennä tekemään aamupalaa niin en jaksa kirjoittaa kokonaan uutta :p :whistle:

ihanaa, nukuin 10h enkä vessaheräämisten välillä joutunut valvomaan yhtään vaan sain heti unta! :heart: toissayö meni ihan päin hittoa mutta sitä edellinen tähän tyyliin. Tänään mittailin tietoja taas itsestäni kun eilen tuli rv 31 täyteen ja tältä näytti:

Paino: +1000gr/vko
(no on se vähemmän kuin tähänastinen säännöllinen+1,5kg/vko :D)
Prot: +1
sf: 30cm
Liikkeet tuntuu hyvin
ja raivotarjonnassa edelleen.

Tein aamupalaksi miehelle ja itselleni hedelmäsmoothiet tossa muutama tunti sitten. Siihen tuli päärynää,banaania,nektrariinia ja mandariinia, nams! Oon ruvennu syömäään aika paljon vihanneksia ja hedelmiä ja nyt lomalla on ollut aikaa tehdä ruoatkin aika pitkälle itse. Toissapäivänä tein porkkanapihvejä (oli porkkanoita kertynyt jo 4kg :LOL: ) ja perunamuusia pinaattikastikkeella. Oli sikahyvää!

Hehe taitaa olla nälkä täällä taas kun ruoasta puhun :D
aamupala2sta tekemään siis->

aijuu, ja äitiyspakkausta ei ole vieläkään näkynyt (sivuilla näkyy että tilattu 14.12). Kuten ei myöskään päätöstä äippärahoista.

Terv. Oikukas 31+1

muoks: päivitin muuten mahakuvan profiiliin :) onkos muuten kukaan muu mitannut mahanympärystä nyt? mulla näytti 98cm :LOL: kevyet 30cm tullu lisää normaaliin ympärykseen, ja painoahan on nyt tullu suurinpiirtein +18kg
 
Heippa kaikille :wave: En ole saanut aikaiseksi kirjoitella :ashamed: Oon ollut nyt jotenkin ihan kanttuvei, en tiedä mistä johtuu (hemppakin oli tosi hyvä viikko sitten neuvolassa, joten tuskinpa se niin äkkiä olisi humahtanut). Kävin antamassa pissinäytteenkin, että jos muhii joku virtsatietulehdus, mutta sekin oli puhdastakin puhtaampi. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että ehkä joku flunssa tulossa ja kun on ruokahalu vähän poissa, niin hoikka kun olen, niin sokerit helposti laskee ja sitten on heikko olo. Olisko sitten noin... Määräsi ihan mitä vaan syömistä saan menemään ja paljon juomista ja lepoa. Katsellaan sitten näillä eväillä mihin suuntaan menee. Plääh, tosi ärsyttävää - sellanen veto pois-olo niinkuin olisi kuumeessa, mutta ei ole kuumetta :/ Noh katsellaan.

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille mukavista uutisista :flower: =) Ja jaksuja pahoinvoinnista kärsiville :hug: *sorry kun en nyt yksilöllisemmin kommentoi :ashamed: *

Pitää yrittää lähteä etsimään jotain syötävää...
stoppis 18+4
 
Voi Äitee, on ne jotku sitten törkeitä! :hug:
Mitä oon lukenu niin 2 lastako sulla ennestään on?
miten kukaan voi lapsimäärästä toista seinälle lyyä? täytyy olla sellaisilla ihmisillä omassa p*ersuuksissaan piikki... :kieh: ärsyttää tuollainen.

Mie luulin että pahoinvointi olis ohi..eilen en siis oksentanu kertaakaan,ja tänä aamuna yökkäilin tyhjää masua, mutta mitään siis ylös tullu. Sitten ei oo ollu mitään, ei niin minkäänlaista pahaa oloa ja söin kaverin luona teen kanssa munkkia, niin johan ku lähin hakeen tyttöä koulusta, meinasi munkki nousta ylös. :x
Mutta ei silti noussu :D , toivottavasti se alkaa tästä helpottua...

Ainut mikä huolestuttaa on tuo paineen tuntu kohdunsuulla :( , voiko olla normaalia vai kannattaisko huolestua?
Mitään vuotoa (valkovuotoa lukuunottamatta) ei ole.

selekä on kyllä kipeä ja jumissa.

Päivystyksessähän ne varmaan ultrais, mutta tuntuu että ajattelevat että oon vaan turhan säikky.. :ashamed:

jospa joku viittis vastailla...

:heart: :lla AE ja säde 10+1
 
Pitkästä aikaa tännekin!

Tinii hurjasti onnea plussasta! Millos uskallaudut kertoon tietoja et saadaan sut kanssa listaan?

Onko joku muu jonka tietoja pitäis muuttaa/ei oo ollenkaan listassa??

Mä oon nyt toista viikkoa sairaslomalla ja viikon päästä alkaakin äippäloma ihan virallisesti =) ! Äitiyspakkaus tuli eilen, suurimmaks osaksi tosi kivoja tavaroita/vaatteita, ainoostaan ne mintunvihreet ja keltaset ei oikeen kuulu mun suosikkeihin, saa mennä mökkikäyttöön.
Ihanaa on olla pois töistä, jaksaa kotonakin tehdä paljon enemmän, eilenki tuli pesutuvassa pestyä 5 koneellista pyykkiä ja tänäänki 3. Kauhee pesänrakennusvaihe käynnissä :heart: . Vauvaa varten alkaa olla kaikki jo valmiina, muutama pieni body pitäis vielä ostaa, mut ne ehtii vielä. Oisin jo ihan valmis synnyttään, niin kauheet liitoskivut on mun vaivana, varsinki öisin, päivisin taitaa issias vaivata kun alaselkää jomottaa ja välillä vihloo jompaankumpaan jalkaanki. Jos toi pikkunen nyt pysyis vielä vaikka 7-8 viikkoa masussa ni sit sais mun puolesta jo ihan rauhassa ulos tulla.

Riikkulilla oli ihana kuva pikkuisesta profiilissa, tahtoo kanssa pian omansa syliin!!!

Äitee
oli saanu typeriä kommentteja joiltain heinämammoilta, eihän teillä nyt vielä todellakaan oo mikään suurperhe, se on kumma kun aikuiset ihmiset jaksaa huolehtia niin kauheesti toisten asioista, tökeröä toimintaa!!!

Hyviä ultrakuulumisiakin ollu, hieno juttu!!

Nyt en jaksa kommentoida sen enempää, tarvii mennä tekeen salaattia iltapalaksi!!

Vielä sellanen juttu et kuka haluaa jatkaa päivitystä helmikuussa??? Testamenttaan mielelläni tehtävän jollekin vapaaehtoiselle!!!
Kun luulen et siinä vaiheessa odotan vaan tulevaa synnytystä eikä sitä koskaan tiedä millon lähtö tulee!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+5
 
tinii jei, pääsit tänne! jes! superia!

ninni :wave: en oo listalla. 13.8. on LA, esikoinen tulossa ja NKL sairaala. kiitos!

).( superväsymys päällä, en kykene yhtään mihinkään :( makaan vaan. raajoissa ei yhtään voimia, hengästyn ihan lyhyellä kävelymatkalla ja olen ihan täysin koomassa. olin joitakin päiviä jo aika reippaana, mutta nyt, voi itku... no, onneksi juuri nyt ei tarvitsekaan kyetä mihinkään, mutta silti.

hyvää viikonloppua!

irtis 9+2
 
Hain tänään postista dopplerin minkä ostin käytettynä..
ensin oli vaikee käyttää mut kyllä ne jumpsutukset löyty :D :D

pojallekki kerrottiin ni se sano et siel se pikkuveli on, vaikka viel ei tiedetä et kumpi ees tulee.

masukki vaan meni doppleria koko ajan karkuun niinku neuvolassaki..liikkeetki kuulu kivasti sen dopplerin kautta.

wiivi84 & ? 17+2
 
Ninni: jos viitsisit laittaa mulle la ajaksi sen 7.8. kun sillä mennään nyt kuulemman ultran mukaan.
ihan massu muuten ;)

mikähän jätti mie olen tuossa vaiheessa :LOL:

wiiwi: mistä ostit käytettynä ja paljonko maksoi???

Mie alan voittaa pikkuhiljaa tän pahan olon..ei oo enää yhtään niin paha, vaikka välillä yököttääkin (mutten oo kahteen päivään oksentanu :D ) nyt kolomas päivä alkoi... :D

jospa se tästä pikkuhiljaa...

Mukavaa viikonloppua !!

:heart: :lla AE ja säde 10+2
 
AE ostin tän palstan kautta ja postituskuluineen tuli 40?

Tänään sain jo kuuluu kunnolla äänet mutta sitte kaveri rupeski muksimaan doppleria ni ei enää kuulunu muut ku liikkeet.. se ei ilmeisesti tykkää että sitä vakoillaan.

wiivi84 & ? 17+3
 

Yhteistyössä