***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

AE, hienoa että siellä voidaan jo hieman paremmin pahoinvoinnin suhteen =) On sulla kyllä jo hyvän kokoinen masu...kunpa itselläkin jo alkais näkymään..

Hyvä että Ninnillä ja Kirpulla kaikki hyvin :) . Ja aivan ihanat nuo töppöset...itse oon kans käyny hipelöimässä burberryn, Gantin ym. hinnakkaiden tuotemerkkien vauvanvaatteeita,tekis mieli jo ostella niitä ihanuuksia mutta jos hetken vielä malttais odottaa :p

Repako siellä saa monotusta nyt voimakkaammin, hyvä hyvä :D

Minä kerroin tänään töissä toiselle työkaverille että oon jäämässä kesällä äippälomalle...uuh kun alko heti pelottaa, mikä ihme siinä on että het kun jollekkin sanoo niin alkaa pelottaa että se jotenki kostautuu pahalla tavalla :ashamed: tekis niin mieli jo huutaa koko maailmalle kuin me ollaan niin onnellisia :heart:

Gatsu ja Elvi 13+4
 
Heih pitkästä aikaa :heart:
Täällä humputellaan huomenna viikolla 33 jo!!
Niin se aika vaan menee :)
Vauvalla oli painoa viimeksi lääkärissä torstaina 1792g!
ja tuossa 4d kuvaakin ennen kuin sen piilotan taas:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=marina^&image_id=73818599
Ainut miinus on että liitoskivut on kauheat ja kohdunkanava lyhentynyt olemattomaksi, paikatkin pehmeenä joten lepäillä pitäisi!
Just sain kaikki vauvelin vaatteet laatikkoon ja sairaalaa varten laitoin henkariin roikkumaan, kun nyt ei tiedä koska se lähtö tulee..
Hetkisen kun jaksaisi vielä itseään toinen kasvatella.. :heart:
 
|O Huomentaa!

Hyvä että Arskan vointi alkaa kohentua.
Repalle :flower: monotuksista, eikö olekin ihquja :D !
Sipulin 4D-kuva oli übersöpö! Olispa meidänkin kaupungissa moisia vekottimia!

(.) Täällä ollaan jo paremmalla tuulella kuin alkuviikosta :whistle: . Unen määrä korreloi siis suoraan hermoihin. Mitähän sitä onkaan kesällä sit odotettavissa kun mölyt tulee pois mahasta :headwall: heh :LOL: .
Hetken päästä neuvolaan tarkastukseen ennen reissua. Ehtiessäni tuun raportin vielä antamaan..

-A- rv 20+1 *jeah, uus kymmenluku avattu :D *
 
Aamupäivää kaikille!

Näinhän siinä sitten käy, kun kaikille hyvää olo hehkuttaa! Eilen alkoi alavatsalla tuntua menkkamaista kipua, jota sitten jonkun aikaa kuunneltiin ja kun ei alkanut laantua, niin illalla sitten soiteltiin synnärille. Käskivät tulemaan näytille ja tilannehan oli sellainen, että kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt. Lisäksi ulkosuu sormelle auki. Niin että saikullahan minä sitten ainakin seuraavat kolme viikkoa vietän, ja lepäillä pitäisi. Kontrollikäynti sitten äippäpolilla, missä katsotaan jatko. Kompiainen voi onneksi hyvin, pötkötteli poikittain kohdussa, nieleskeli lapsivettä ja liikui koko ajan oikein vilkkaasti. Pitkäksi vaan taitaa aika käydä jos ei enää saa oikeen mitään tehdä. Mutta ei auta, kovin on vähän viikkoja vielä syntyä!

Hyviä vointeja teille kaikille!

Puella ja Kompiainen 26+1
 
Puella nyt sit vaan lepäät, lepäät ja lepäät!!! Viikkoja sulla vielä vähän, mut onneks jo kuitenkin sen verran et jo hyvät mahikset ois vaikka jo syntyis! Mut sovitaanko et pidät vauvelin vielä ainakin 10 viikkoa masussa, jooko? :hug:

Täällä kans yks kenellä menee hermot öiden kanssa... Siis herään vähintään 2 tunnin välein pissalle, ja se mikä tekee asiasta niin ärsytttävän on noi mun liitoskivut mikä tekee nousemisesta yhden helvetin :kieh: :kieh: Eli unen laatu ei mikään kauheen hyvä :ashamed:

Gatsu mä kyllä kerroin aika monelle tästä raskaudesta jo ihan alusta asti ihan jo senkin takia et jos jotain ois sattunu alkuraskaudessa ni ois sit ollu ainakin tukea niinkuin oli keskenmenneessäkin.

Nyt taidan mennä testaan uutta silitysrautaa äippäpakkauksen tuotteisiin mitkä oon jo pessy :)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+3
 
Puella: Voima :hug: sinulle...
jännä että vaan 3viikkoo saikkua...miksi ei enempää kirjoittanu??
Nyt lepäilet ja otat myös levon kannalta!
Mieki voisin lepäillä monta viikkoa, tosin vaan siksi että saisin nukuttua kaikki univelat pois.
|O

mutta mie täällä jännäilen...on neuvola tänään 14.15 ja odotan kovin jännityksellä että kuuluukohan sydänäänet :heart:

hermoillen AE ja säde10+6
 
Puella Iiks! Nyt iisisti! Vauvalle tarrasukkia täältäkin vielä ainakin siksi kymmeneks viikoksi.

Ninnille voimia liitoskipujen ja vessaherätysten pariin.
Arskalle onnea neuvolaan. Toivottavasti :heart: äänet kuuluu.

Josta pääseekin sit helposti köpötellen omaan neuvolakäyntiin.
Rr 100/64
Liikkeet + (hirvee ryminä kuulu taas doppleriin eikä kätilö meinannu saada vauvaa/ääniä kiinni, kun kaveri aina vaan mukelsi karkuun)
Turvotusta +-
Paino edelleen alle lähtölukemien, mutta ei onneks laske.

Vielä viimeset tunnit töitä ja sit lomalle lomps B) .

-A-
 
Puella nyt muistat sitten lepäillä ja toivotaan että tilanne rauhottuu ja pieni pysyy masussa vielä ainakin sen 10viikkoa.(mein esikko synty rv 36).

Arska Oliko kaikki neuvolassa hyvin ja pienen äänet kuului?
Sulla on kyllä aivan ihana maha...oletko ihan varma että siellä on yksi? :ashamed: anteeks,kysymys...mie ite inhoon kun joku kysylee tuollain mut oli ihan pakko.

Oma neuvola käynti:
Paineet hyvät,paino -2kg lähtöpainosta,hemppa oli laskenu 106 kun kk sitten oli vielä 120 joten rautakuuri aloitettu.
Lääkäri mittas myös sf-mitan vaikka eivät yleensä vielä mittaile ni se oli huimat 16cm...
Pienten sydänäänet kuului hyvin ja kummallakin oli 160 :heart: :heart:

Amiralle hyvää lomaa :flower:

Äitee ja tuplat 13+6
 
No nythän on juttua tullut, hyvähyvä =)

wiivi en osaa auttaa parvorokko-asiassa, vähän outo on mullekin :/ Joko soitit neuvolaan ja kysyit siitä? Varmasti tulee mieleen kauhukuvia... toivottavasti saat kunnollista tietoa! Mitenkäs kävi asunnon kanssa? :wave:

Tinii kyllä se aika siitä alkaa juosta ihan huomamatta ;)

Ninni hyvä ettei kaatumisella ollut mitään vaikutusta! Ja hyvä tuokin, että ei jättis-vauvaa näyttäisi olevan tulossa :)

Repa teillähän alkaa sitten varustelua jo olemaan ihan hyvin! Kummasti minäkin olen surffaillut enemmän vaunujen ja kantoliinojen perässä kuin tapettien ja kaakelien, vaikka remppaamaan pitäisi alkaa kuun alusta :LOL:

AE muhkea on masu =)

marleena ei varmaan pitäisi sanoa mitään noista vaunuista, kun ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen lukenut vähän negatiivista palautetta Emmoista. Itelläkin hirmu pähkääminen millaiset hankkisi, kun en viitsisi 800 e laittaa :whistle:

irtis kuulostaapa tosi inhalta vaivalta :( jaksuja sulle, toivottavasti helpottaisi pian! :hug:

Gatsu joo eikö ole ihme juttu, että jos puhuu vauvasta ilman jossittelua tai suunnittelee jotain että "sitten kun se vauvakin on", niin sitten tulee se pelko, että se kostautuu jollain lailla. Mä olen vissiin jotenkin skitso, koska mulla se pelko on edelleen...

sipuli on jo päässyt pitkälle, onnea loppuraskauteen :wave: Eikä se välttämättä vielä mitään merkkaa, vaikka kanava onkin kadonnut - tiedä vaikka menisi vielä ylikin! ;)

Puella nyt vaan sitten rauhallisesti! Mulla oli kuopuksesta myös ulkosuu sormelle auki jo rv 26+ (mutta kaula oli kyllä muutoin kiinteä, että siinä mielessä parempi tilanne - eikä tuohon siis millään lailla reagoitu enkä itsekään silloin tajunnut että siinä olisi jotain huolestuttavaa. Nythän varmaan huolestun heti jos mitään muutoksia kaulalla on... sitä lääkäriä odotellessa...). Millaista kipua tai kuinka kovaa sulla siis oli? Kun tuo paikkojen aukeaminen on jotenkin mulla nyt sellainen kauhukuva... Nyt vaan koitat lepäillä - ymmärtääkseni kaulan tilanne voi myös parantua (tai kiinteytyä) vai olenko väärässä? Tsemppiä ja jaksuja! :hug:

stoppis 19+2
 
Heips.

en siis tänään kerennyt soittamaan neuvolaan kun juuri soittoaikaan oltiin sitä asuntoa kattomassa.

asunnosta saadaan kuulla viimeistään alkuviikosta että saatiinko vai eikö...hakioita niin paljon :'( pitäkää meille peukkuja.

tiettekö mä oon aivan poikki...öisin heräilen tunnin välii ja aamusin pitäis reippain mielin nousta töihin... huominenkin kauhistuttaa vaikka töihin pitää mennä vasta 8. ja sitte vielä pitäis perjantai rutistaa mut millä voimilla...ja kumpiki päivä on viel pitkä.

Hain pojan päiväkodista niin se alotti huutamisen heti kun näki mut ja mietin jo et käännynkö takas autolle,mut niinhän en voi tehä...no ehkä tää tästä..kunhan sais ees nukuttuu kunnolla.

wiivi84 & 18+0
 

neuvolakuulumisia:
Eli kaikki ok, verenpaine 120/62, painoa oli tippunut :D , hb 124, ja ihanat sydänäänet saatiin kuuluville pienen etsiskelyn jälkeen :heart: ja ne oli 167 :heart:

kuulemma aika vahvat ja nopeaa...
eli kumpikohan siis tulossa???

Ihanaa, ens viikon perjantaina on sitten se np-ultra :heart:

Aurinkoisin ajatuksin AE ja säde 10+5


 
puella lupaa, että lepäät. se on niin vaikeaa vaan olla, kun kotityöt ja lapset (muistaakseni sullakin oli niitä ennestään) vaativat osuuden ja äitihän se aina venyy. peukut täällä pystyssä sulle, että vauva vielä pysyis kauan masussa.

oma neuvola oli maanantaina (taas sijainen, joten nopea käynti oli). antoi uuden ajan 2 viikon päähän, ett voin laittaa kela papereita sisään, ku kuulema lähettävät takaisin jos liian aikaisin laittaa hakemuksen.mä olin et häh :eek: voinhan mä lähettää ne sitten kahen viikon päästä vasta jos annat ne nyt, mut varas silti ajan. painoa noussu 600g viikko ja oikukas se tais olla jonka lukema näyttää vähintään yhtä hienolta ku mulla yleensä ;) ihanaa etten ole ainoa. kaikki ok ja poika voi hyvin. hemppaglobiinikin oli 116 joten viel en tarvii rautaa ku en tykkää sitä syödä(ummetus you know)

ninni onneks kaikki oli hyvin, varmasti pelästyit kovasti

wiivi84 meilläkin poika saattaa alkaa heti huutaa ku näkee mut tarhan pihalla ja niin usein tekis mieli tehdä u-käännös ja mennä yksin kotiin nukkumaan pikku unet.

aurinkoenergiaa ehkä sullekkin on tulossa poika termiitti :heart: hienot sydänäänet
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta! Hirveän huolestunut en vielä osaa olla. Luotan siihen että tilanne ei etene kunhan vaan otan rauhallisesti. Suppareita kyllä tänäänkin tuntunut, mutta ei ollenkaan kipeitä. Niiettä eiköhän tämä tästä.

Stoppis Kivut ei ollet mitenkään hirveen kovia. Tavallisilta kuukautiskivulta tuntuivat. Enkä niitä osannut suppareiksi ajatella, kun ei oleet mitenkään aaltomaisia vaan kipu oli enemmänkin jatkuvaa. Mutta missään nimessä ei tuntunut mitenkään asiaan kuuluvilta esim. kasvukivuilta. Aiemmissa raskauksissa ei mulla tämmöisiä kipuja ole ollut.

Äiteelle ja aurinkoenergialle Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!
 
Puellalle tsemppiä kotoiluun :hug: Eiköhän se sillä tokene =)

Täällä kanssa silmät ristissä,ei jaksa keskittyä..... yöt menee kusirallissa. Onneks kutvis on edelleen niin reippaasti potkiskellut :heart:

Tuli just vaunut ovelle,lähden tutkimaan niitä...jee!!!

Repa ja kustvonen rv 23+1

PS.sipuli,ihku 4d kuva,ei vaan meilläpäin tommosia.. :D
 
Repa ihana ilmaisu toi kusiralli :LOL: :LOL: sitä se nimenomaan on se munkin vessassa öisin juokseminen!

Hiidi ymmärrän täysin ettet halua alkaa rautaa ottaan, mun oli vähän pakko kun alko huippaan niin helposti ja muutenki oleen huono ja väsy olo, ja sieltä tuli sit kylkiäisenä raudan mukana se ihana ummetus :kieh: :kieh: . Hermot menee kun on jo muutenki ihan täysi olo ja sit ei edes suoli kunnolla tyhjene...

Arska ihanaa et saitte sydänäänet kuuluviin :heart: niitä on sit joka kerta vaan aina yhtä ihana kuulla. Ite en usko noihin sykejuttuihin, pojilla mukama matalat sykkeet ja tytöillä korkeemmat. Mulla eilen 135, tai siis vauvalla. Sen näkee sit kumpi tulee kun ulos tulee =)

 
heippa..

huhuh..selvitty jo tänne asti tänä päivänä.. :whistle:
oltiin kerhoilemassa lasten kanssa ja sieltä palatessa ajaessani autoa yhtäkkiä yökkäsin ja oksu nousi suuhun asti :x siinäpä sitten lähimmälle bussipysäkille kurvaaminen ja sinne kopin taakse oksulle... :snotty:
Lapset oli aivan ihmeissään... :eek: :LOL:
Eikä ees ollu huono olo...


meillä oikeestaan kaikki tietää että oon raskaana, kun tuo massu on niin iso :LOL: tänään kerhossakin tuli moni kysymään että onkos tulossa vauva. ja sitten milloin on laskettu aika, ja kun sanoin että vasta elokuussa niin JOKAINEN kysyjä kysyi onko masussa kaksi...siinä sitten selitteleen että ei kun muuten vaan on heti niin iso massu... ;)
Pakko ottaa jo huumorilla tää juttu..


Mutta päivän jatkoja....

Elämää pohtien AE ja säde 11+0
 
Heips!

Hiidi ja Ninni,mulla ei oo toistaseks rauta ummettanu vaan päinvastoin p...a luistaa oikein liukkaasti :LOL: Parempi näin =)

Piti käydä arskan mahaa tsiikailemassa prohviilissa ja kyllä,aika messevän kokoinen on :D

Täällä on vaunuja koe ajettu ja jämäköiltä menopeleiltä tuntuu =) Turvavyön alentajan kävin kanssa hankkimassa... että kaikkea löytyy =)
Työ motivaatiota sen sijaan ei kyllä oiken :ashamed: Pääsispä jo pois....

Repa ja kutvonen rv 23+2
 
Täällä olisi kanssa yksi uusi odottaja liittymässä joukkoonne. Keskenmenoja takana useita, ja taas pelko p..seessä mennään. Oireita ei liiemmin ole ja sehän tässä huolestuttaakin. Niin kuin mieli koko ajan odottais, että milloin alkaa homma mennä reisille... Miten muut olette tämän pelon kanssa pärjänneet?

Jovitar 5+1
 
Kovasti onnea Jovitarelle plussasta :heart:

Täällä on kanssa pelon kanssa koitettuselvitä ja yllättävän hyvin onkin tähän asti päästy.. Aika tuntuu matelevan kauhean hitaasti ja viikkoja ei millään tunnu kertyvän kun riskiviikkojakin on jäljellä vielä vaikka muille jakaa.. :headwall:

Ei siihen oikeen vinkkej varmaan löydy kuin että yrittää pitää mielen positiivisena ja keksiä mahdollisimman paljon kaikkea muuta ajateltavaa kunnes pääsee kunnolla nauttimaan raskaudesta ;)
Itse odottelen vaan kovasti että pääsisin ekaan ultraan näkemään masuasukin tilanteen, josko sitten vaikka pystyisi rauhottumaan..

Kovasti vauvaliimaa ja tarrasukkia niin sinulle kuin meille kaikille km:n kokeneille :heart: (enää ei onneks tarvitse plussatuulia puhallella)


Tini+Nuppu 7+2


PS: Täällä taistellaan edelleen aivan kauhean pahoinvoinnin kourissa...
 
Höh, ei toiminut tuo aikaisemmin rekisteröimäni nimimerkki Jovitar, nyt siis olkoon Trine, jos toimii...

Kiitos, Tinii :)

Olen usein taustalla lukenut sinunkin kirjoituksia, ja monta kertaa ajatukset on aivan samat. Mullakin pitäis pari viikkoa kärvistellä vielä ennenkuin on eka ultra, sikana jännittää...

Onneksi mulla on niin kiireinen työ, että työvuorojen aikana ei ehdi kyllä raskautta paljon ajatellakaan, mutta kotona sitten senkin edestä. Ja pientä etovaa oloa on ollut havaittavissa, mistä olen todella onnellinen, koska pahoinvointi on yleensä merkki hyvin toimivasta istukasta. Jospa niitä muitakin oireita ilmestyis.

Kovasti onnea matkaan meille kaikille :flower:

Trine eli Jovitar ( mahdollisimman sekavasti...)
 
Ihan vaan pikaisesti tulin moikkaamaan :wave: Lähdetään kohta pankkiin ja sitten ollaankin asuntovelallisia!

Trine onneksi olkoon :flower: Ja tervetuloa joukkoon skitsoon :D :hug: Alku oli mulle ainakin tosi ahdistava ja olin aika romuna (meillä edellisessä raskaudessa np-ultrassa kuolemantuomio ja keskeytys sen jälkeen - eli en niinkään pelännyt km vaan että taas löytyy jotain ja sitä pelkoa riitti sinne ultraan saakka... eikä sitä kunnollista luottoa ehkä tulekaan tässä raskaudessa, mutta pahimmista peloista sentään on päästy.) Että tsemppiä sulle, kaikki me täällä tiedetään millaista se alkuaika on :hug:

Puella hyvä että kivut ainakin meni ohi, nyt vaan sitten pötköttelyä :hug:

Ninni ja hiidi tuosta raudasta: mulla tepsi kaavinnan jälkeen (kun hemppa tippui 96) Ferronol niminen rautajuoma ja se ei vaikuttanut vatsan toimintaan ikävästi (kuten obsidan joka ei mulla edes nostanut hemppaa kuopuksen odotuksessa...). Saa ihan sokkarilta, anttilasta ja vastaavista ja on hyvänmakuista toisin kuin Kräuterblutsaft :x Kannattaa kokeilla jos rauta aiheuttaa vatsaoireita :wave:

Jaa mutta pitää mennä, palataan!
stoppis 19+4
 
Arska laitoin yv:tä!!!

Stoppis mulla on ferroforte-merkkistä litkurautaa, varmaan aika samaa tavaraa kun noi sun mainitsemat, mut silti aiheuttaa tota kirottua ummetusta :kieh: :kieh: Ja maistuu ihan laimentamattomalta itetehdyltä herukkasekamehulta, ei siis mitään pahanmakuista, edes jotain hyvää siinäkin...

Trine tervetuloa joukkoon! Joko haluat jotain tietojas etusivulle?

En nyt ehdi enempää kirjotella, keittiössä odottaa kokonainen raaka broileri täyttämistä ja uuniin pääsyä!
Huomenna taas paremmalla ajalla!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+5
 
sipuli missäs kävit 4d:ssä? oliko minkä hintanen? minäkö utelias...

marleenako se oli joka niistä emman vaunuista kyseli? me ostettiin tuolle esikoiselle ne ja voin sanoa että huonot oli. Ainakin meidän mielestä. Oli tosi raskaat työntää ja kääntää ja kerkes olla noin puolivuotta kun rupes jo hajoomaan |O Tosin saattoi olla susikappalekin mutta itelle jäi tosi huono maku niistä vaunuista. Nyt ostettiin reilun vuoden vanhat teutoniat mitkä on aivan kun uudet, niillä ei paljon ole kärrytelty. Että kannattaa katella käytettyjäkin!

Mulla oli neuvola tossa torstaina, muuten kaikki ok mutta alapaine oli koholla :/ Viimeksi tuli raskausmyrkytys niin sen takia nyt vähän huolestuttaa. Vielä ei ole muita oireita, pari kertaa ennen ens neuvolaa mittaan ite paineet ja otan sit yhteytttä neuvolaan aikasemmin jos muita oireita tulee. Vauvan syke oli 135 että ihan samaa kaavaa menee kun neidistäkin, että tuliskohan sisko...

Vinja ja Urmi 34+5
 
Tuntuu siltä, että juuri täältä itkien lähdin, ja ny jo olen itseäni takaisin tuuppaamassa... :wave: Kamalan paljon vanhoja tuttujakin vielä on paikalla erikokoisten mahojen kannsa. :)

Eli eli... Km:t 12/06 (rv 11+) ja 11/07 (rv 13+), ja eilen juuri plussasin vahvasti uudestaan. Ensimmäisestä täydestä kierrosta siis keskenmenon jälkeen, mikä on tosi omituista, koska olin taas varautunut yli puolen vuoden odotteluun. Pienen vinkin mahdollisesta raskaudesta sain kyllä jo viime viikolla, kun olin jälkitarkastuksessa, ja lääkäri ultratessa sanoi limakalvon näyttävän oudolta kierron loppuvaiheeseen nähden. Vaihtoehdot oli kuulemma vanha raskausmateriaali tai jokin muu ylimääräinen, tai sitten ihan alussa oleva raskaus. En todellakaan uskonut raskauteen, mutta näin vaan kävi, että plussa tuli. Olen edelleen melko hämmentynyt... :whistle:

Pelottaa niin penteleesti, mutta ei kait tässä voi kuin odottaa ja toivoa pientä ihmettä! :| Ja täytyy sanoa, että jos tämäkin on kesken mennäkseen, niin tulkoon sitten nyt, eikä niin, että ensin on yritetty vajaa vuosi tulla raskaaksi, ja sitten se menee kesken :kieh: Yritän kovasti olla sressaamatta, mutta senhän tietää, että kuinka helppoa se on... :D

Lueskelen tässä edellisiä kirjoituksia vähän läpi, kunhan saan aikaiseksi, niin pääsen vähän kärryille. Sen verran jo endin tekemään, että kävin katsomassa Aurinkoenergian kuvaa, kun sitä niin paljon taivasteltiin, ja kyllä, iso on maha! Ihana... :D

Viuhtis
 

Yhteistyössä