***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

pikasesti ajattelin tulla kirjottelee,anteeksi jo etukäteen etten nyt ehdi jutusteleen paremmin.. tuun sitten paremmalla aikaa kirjottelee novelleja kun tuo sauna tuolla odottelee..

mulla ollu ihan hirvee päivä tänään. onneksi nyt lopuksi kaikki on kuitenkin mallillaan. aamulla töihin lähin ja puoleenpäivään meni kaikki hienosti KUNNES alkoi hiljallee supisteleen alamaha :/ vetkutin ja koitin jaksaa mutta ei helpannut lainkaan, lopuksi olikin jo niin kipeitä et oli tuskenhiki otsalla. tietysti ihan paniikkiin menin ja työkaverit sitten laittoivat mut päivystykseen heti.
eipä paikkakunnan tk:n päivystyksessä mitään laitteitta ollut joilla oltais pystytty tarkistaan on kaikki kunnossa masussa (..ja miksi ei??!! se muakin ihmetyttää kun kuitenkin täällä on esim. naistenpoli samassa talossa.) laittoivat mut sitten keskussairaalan päivystykseen jossa päivystävä gyne ultrasi. kaikki hienosti, siellä meidän raksu-poksu köllötteli autuaan tietämättömänä kaikesta pahasta :heart: ja varsinkaan äitin tuskasta.

oli kyllä niin ihanan ymmärtäväinen lääkäritäti. ultrasi sitten vielä kohdunkaulan ja mittasi, kaikki oli o.k nyt hyvin mielin sitten muutenkin sinne rakenneultraan :D oli niin ymmärtäväinne ja rauhoitteli minua hysteeristä..

nyt ollaankin sitten jo kotisohvalla lököilemässä ja lämmitin tosiaan saunan. menen nyt nauttimaan kun kerta mieskin on koko päivän ollu tampereelle kisoissa. saan sen kotiin varmaan piakkoin jo *halii ja rutistaa sen puhki*. oli siinä paikassa lähdössä pikavuorolla jo kotiin kun soitin että päivystykseen joudun..koitin saada sen pysyy siellä koska tiesin olevan tärkeät kisat ja annoin luvan lähteä jos jotain vakavaa ilmeentyisi. onneksi ei ilmeentynyt :heart:

palataa taas.. voikaa kaikki paksusti :D

marleena83 ja vinski 19+1
 
Sunnuntaita!!

Stoppis ja irtis, Voimia teille koomaoloihinne :heart:

Arska,toivottavasti ellotus nyt helpottais lopullisesti,hyvältä kuulostaa =) Tosta paineen tunnusta kohdunsuulla...sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin onko syytä tutkia asiaa,jos se jokapäivä tuntuu....Kaikki on kuitenkin varmasti ok =)

Marleena,hyvä ettei ollut mitään ihmeellistä nuo supistelut =)

Täytyy jälleen todeta etten minäkään mitenkään erityisen kiintynyt ole tuohon toukokuisten pinoon. Siellä erittäin harvoin kukaan kommentoi yhtään mihinkään...mutta toisaalta on kiva seurata samoilla viikoilla olevien tuntemuksia...joka taas negatiivisuudessaan johtaa vertailuun,mikä on mulle pahasta :D

Jäin miettimään niitä neuvolatädin sanoja,kun siis pitäis tuntea päivittäin liikkeitä näillä viikoilla ja periaatteessa tunnenkin,mutta tosi laiskanlaisesti välillä...on päiviä etten tunne kuin jonkun laiskan muljahduksen ja sitten epäilee että oliko tuokaan nyt liike :eek: Mutta sitten on näitä päiviä/öitä kuten tänään että näkyy päälle päinkin kun toinen touhuaa :heart: Onkohan se nyt normaalia ettei kutvonen aina jaksa ? tai sitten jaksaa,mutta en vaan tunne niitä...Luulen että juttu on pikemmin noin.

Repa ja kutvonen rv 22+5

PS. Minusta ei taida olla listan päivittäjäks tai tarvin ensin atk-kurssin
:LOL: et jos joku viisampi haluais ottaa harteilleen,kun Ninni luopuu pestistään
=)
 
Heippa :wave: koitetaas nyt vähän saada juttuakin aikaiseksi =) Vaikka mies kyllä komensi päikkäreille, mutta nyt ei just uneta... hän on ollut niin lutunen nyt kun oon ollu sippinä, patistanut syömään ja nukkumaan kun mikäkin kanaemo :heart: Kurkkukivun iski ja nuhaa yrittää pukata, eli taisi se sitten olla niin kuin seuvolatäti arveli, että joku pöpö olisi tulossa. Aika jännä että veti eka kuitiksi ja sitten vasta huomattavampia oireita :eek: Noh, toivottavasti ei kovin pahaksi äidy!

Tinii jos en ole vielä moikannut, niin suuret onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle! :flower: =) Kiva nähdä sua täällä :hug:

Repa mulla on kans ollut levottomat yöt :( En ravaa pissillä kovinkaan usein, mutta herään keskellä yötä enkä saa heti unen päästä kiinni - ärsyttävää :/ Mutta tuttua edellisiltäkin raskauksilta... se on kai vaan siedettävä tätä... Kiitos voimansiirrosta :D

Äitee onnittelut potkuista =) :hug: Sun massussa käykin kohta semmoinen myllerrys että alta pois, kun vähän kasvavat ja alkavat tapella siellä :heart: Ja en tajua kyllä että sulle tullaan kommentoimaan teidän lapsiluvusta tai mistään muustakaan :headwall: Ihan ihme tyyppejä kerta kaikkiaan! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikös vaan! :hug: Mutta pahaltahan se silti aina tuntuu vaikka yrittäisikin olla välittämättä :( :hug: Niin ja ihan kuin oisin joskus kuullut että liitoskivut voi säteillä "pitemmällekin" jalkoihin, en ole kyllä satavarma, mutta joku tällainen mielikuva... En usko että siinä mitään hermoiltavaa kuitenkaan on :hug:

Gatsu onnea hyvistä ultra-kuulumisista :flower: Kyllä ultra kertoo paremmin lasketun ajan kuin menkat - ovulaatiotahan harvemmin tarkkaan tietää.

Satuka onnittelut asuntokaupoista! :flower: Mehän ollaan samaan aikaan samalla asialla! MEillä myös on tarjous mennyt läpi rivari-neliöstä. Nyt on edessä remppaaminen (pintaa) ja muutto meilläkin helmikuun loppuun mennessä jos kaikki sujuu asiallisesti!

arska mulla oli yksi päivä paineentunnetta alakerrassa, tuli mieleen ihan se heinäkuinen keskeytetyn synnytys ja olin ihan hädissäni vähän aikaa... mulla oli siis kivuttomia supistuksia ollut. Neuvolatäti rauhoitteli, että se vaan kertoo siitä että supistuksia on ollut ja kun kivuttomia olivat, niin ei uskonut että ne mitään aiheuttaa näillä viikoilla. Toivotaan niin. Nyt kun olen kanttuvei aika lailla makoillut, niin ei ole supistuksiakaan pahemmin tuntunut, jospa se oli vaan joku kasvuvaihe tms. Mutta uudelleensynnyttäjillä voi siis olla jos vaikka minkälaista eikä se välttämättä mitään tarkoita! Mutta voithan kysellä neuvolasta, jos sua huolettaa :hug:

irtis jaksuja kuitti-oloon :hug: ehkäpä se helpottaa sulla muutaman viikon kuluttua bd :hug:

marleena olipas sulla säikäytys! Onneksi kaiki on kunnossa! :hug: Löytyikö mitään syytä suppareille?

stoppis 18+6
 
Heippa!

Täällä oli monella iloisia kuulumisia :). Onnea!

(.) Nyt mennään henkistä aallonpohjaa. Mikään ei oo kivaa. Blääh! *säästän teidät tarkemmilta kuvauksilta*

Loppuviikosta saatte onneks lomaa mun ruikutuksista :kieh: . Me lähdetään nimittäin viikon lomalle... Toivottavasti se edes piristää B) .

-A- ja mälsä olo 19+6
 
Päiviä teillekin!

kiitos kommenteista tuohon paineentuntuun. neuvolasta sanottiin että jos kipua tuntuu paineen kanssa, pitää mennä päivystykseen ja siellä ultraavat sitten. mutta onneksi ei ole paineita ollu kipujen kanssa :D
hieman vihlonu enemmän nivusia, ja säikäyttikin tuossa lauantaina, mutta sitten illalla totesin alapesulla ollessani että kohdunsuu on lähteny matkalle.. :LOL: jonnekin yläsuuntaan :D joten kohtu ainakin kasvaa, ja pahoivointi ei ole ihan vielä jättäny rauhaan, että eiköhän sekin kerro että kaikki on ok... :D Luotan ainakin siihen!

Stoppis: tunnetko jo vauvan liikkeet?
Entäs Amira?
Repahan tuntee jo...
Eikö se ole ihanaa aikaa..voi että mie ootan noita viikkoja
Millä viikoilla aloitte tuntemaan liikkeet?
mie esikoisesta aloin tuntee 16+5 ja toisesta 14+6...
Joten ehkä ei mee enää kauaa... :whistle: toivottavasti :D

nyt puunaamaan taas paikkoja..

Ihanaa viikonalkua ja Amiralle voima :hug: :hug: !
toivottavasti se loma piristää.. :hug: :heart:

:heart: :lla AE ja säde 10+4
 
Arska kyseli, tuntuuko liikkeet. Jumaliste - kyllä tuntuu! Alkoivat joskus joulukuun alkupuolella. Siksikin tässä ollaan niin naama väärinpäin, kun ei meinaa nukutuksi saada. Kaveri on jossain Austraalian aikavyöhykkeellä ja jyskytteli viime yönäkin niin reippaasti :headwall: . Ihanaahan se on :heart: , tietää ainakin että mahassa voidaan hyvin, mutta nukkuminenkin olis kivaa..

Kiitos tsempistä :)

-A-
 
arska kaipa ne paineentunteet sun muut kuuluu meidän useampaan-kertaan-jo-asialla-olleiden repertuaariin... :/ mitenkähän tässä vielä tulee panikoimaan, kun nyt on just tullut sellaisia ajatuksia, että entä jos paikat aukeekin liian aikaisin jne... Pitkä matka kuitenkin niille turvallisille viikoille vauvan syntyä... No mutta joo, liikkeistä kyselit. Mä aloin epäillä jo rv 14 ja epäilin aika pitkään kun istukka on vissiin edessä, niin ajattelin että ei voi olla sitä, mutta olihan se kuitenkin :) Eli hyvän aikaa olen jo tuntenut liikkeitä ja tämän vuoden puolella ne on jo voimistuneet ihan kunnolla ja pari kertaa olen ulkopuoleltakin tuntenut kunnon mojauksen :) Kyllähän se on kiva kun kaveri päivittäin ilmoittaa itsestään :heart:

Amiralle toivottelen parempia unia :wave: Mulla unia sotkee nyt kurkkukipu, viime yönäkään en nukkunut paljon mitään kun se nieleminen... |O Olisko hyviä vinkkejä kurkkukivun lievitykseen?

stoppis 19+0 (puoliväli lähestyy ja RU ens viikon tiistaina, iiks!)
 
terve kaikille... oon yrittäny vähän pysytellä erossa tästä koneesta kun tuntuu et aina löydän täältä jonkun kauhujutun vaikka en ees yritä etsiä ja kuitenkin ihan muutenkin pelottaa tapeeks paljon niin ei nää nettijutut ainakaan helpota...

ensviikon keskiviikkona ultra ja yritän sinne asti kovasti jaksaa vaikka toisaalta tuntuu etten edes haluais mennä, siitä pelosta johtuen, mutta kyllä se taas tästä ja nopeesti tää viikko menee

mutta onneks täällä kaikille kuuluu hyvää =) paitsi äiteetä taas sorretaan, miten tollasia ihmisiä onkaan :hug: koita olla välittämättä

palailen taas viimestään ensviikolla ja toivottavasti siitä eteenpäin useemmin =)

:wave: eliisa 10+4
 
saatiin ultra-aika lopulta! 28.1. eli vielä 2 viikkoa ennenkuin varmistuu, että meillä on kaikki hyvin... noo, toisaalta - enää 2 viikkoa :D jei! (emme siis ole vielä käyneet yhdessäkään ultrassa/kuunteluttaneet sydänääniä )

irtis 9+5
 
Stoppis: ainakin noi fisherman´s friend pastillit on aika hyviä lieventäjiä ja aukasee varmasti tukkoisen nenän (siis se valkoinen pussi, se normaali )

Toimii mulla ainakin. Olen saanut jo 3 flunssaa nyt alkuraskaudessa, nyt meneillään se kolomas..kurkkuun koskee ja nenä vuotaa ja yskittää..
milloinkahan tää alkaa helpottaa??
astmalääkettäkään ei voi kunnolla ottaa, ku yökäyttää kun yrittää vetästä sen henkeen :/
 
AE Kaksi lasta meillä on ennestään joten kaiketi se jotain ahistaa että jos kaikki menee hyvin ni heinäkuussa meillä on 4 lasta.
Siitä paineen tunteesta ni epäilen et kellä on usemampia raskauksia ni tota paineen tunnetta esiintyy enemmän mut en tiedä täällä ainakin välillä tuntuu.

Häiriköt jättivät miut rauhaan kun valotin niille vähän mein taustaa ni ei ole kuulunut sen jälkeen mitään...enkä jaksa enää vaivata päätä heillä.

Stoppis suosittelen kanssa noita fisherman´s friend pastilleja ne nimittäin oikeesti toimii...

Mulla on taas matsit mahassa käynnissä...ihana tunne.

Huomenna lääkäri neuvola ja pelottaa vähän et mikä on hemppa kun väsymys on ihan valtava ja oli jo viimeeks laskenu 120 kun ennen oli 130-140,rauta laittaa mahan niin kurjaan kuntoon ettei tosikaan...

Miuta on himottanu nyt monena päivänä puolukka hillo ja pinaattikeitto joten tänään söin niitä sekasin ja oli meinaan tosi hyvää,ruisleipää syön kanssa aika paljon...kotivaakan mukaan paino on tippunu -3kg mut neuvolan vaaka on säädetty varmaan naisten kiusaks sellain et se näyttää aina ihan kauheita lukemia,oletteko muut huomanneet saman??


Äitee ja tuplat 13+4

Kuopuksella on taas kurkunpään tulehdus,kiva kun on astmaattinen lapsi jolla on nyt joku uus allergia eikä tiedä et mikä se on,tää on jo toinen kurkunpään tulehdus 4 viikon aikana.
 
stoppis komppaan aurinkoenergiaa, fisherman's friendejä imeskelen välillä nyt itse senkin takia, että en saa toistaiseksi syödä lainkaan sokeria liikahiivan takia ja fisuissa on sen verran vahva maku, että se hetkeksi peittää ällöttävän hiivan maun suusta... eli sokerittomiakin! ainakin siniset fisut. ja totisesti avaa nenän ja muut aukot :D ja sitten raskauden ja imettämisen jälkeen erinomaista drinksuainesta ;)

äitee mun kiusaks neuvolan vaaka näyttää just niin ankean matalia lukemia ku muutkin vaa'at :| huolestuttaa, että mahtaako olla rakennusaineita tarpeeks pienellä käytettävissä, ku oon ku hernekeppi ja nyt vielä ruoatki ällöttää tän liikahiivan takia :x

vaan aika iloisna meen nyt etiäpäin :) 2 viikkoo vielä ultraan... *laskee päiviä* :D
 
stoppis ei mittän syytä oikeen löytynyt. lääkräi vaan selitti että kohtu kun on ihan pelkkää lihasta ni toisille se aiheuttaa supituksia tässä vaiheessa jo (lähinnä vaan harjoitussupistuksia), toisille sitten hiukna myöhemmin ja jolleen ei olleenkaa edes h-hetkellä :/ näinhän se on. olen vaan ihan ällikällä lyöty edelleen voiko harjoitussupistukset alkaa jo viikolla 20??!!

marleena83 ja vinski19+3
 
Aikaisesta harjoitussuppareista olette puhuneet.... no kerron että minulla alkoi jo niinklin aikaisin kuin viikolla 12 supistukset ja niitä tietty pelästyin. Niitä seurattiin sitten kovasti, mutta eivät tehneet mitään muutoksia kohdunkaulaan tms. Joten harjoitussupparit näköjään voi alkaa aikaisin. Ja minun neitihän sitten syntyi marraskuussa ja yliaikaisena =) rv40+6. Oikein terve ja terhakka tyttö tuli silloin. Joten paljon jaksamisia teille tänne!!!!! Tuun taas tässä jossain vaiheessa kurkkimaan kuulumisianne. :wave:

-viivin ja mimosa-
 

Huomenta!
Väsyttää...
nukuin tosi huonosti viime yön...
Olen saanut hoitolapsilta kaamean flunssan, yskin koko viime yön..
väsymys on ihan hirvee..
ja töitä,töitä....
taidan huomenna pitää vapaapäivän ja sairastella ihan rauhassa..ja nukkua..

toivottavasti muilla on parempi aamu...

nyt silmät ristissä pienin unille...


Ajatuksin ja tosi väsynyt AE ja säde 10+5


 
Huomenta tännekin taas pitkästä aikaa!

Tulin äkkiä vaan pikavisiitille, pitää kohta viedä neiti kouluun, sit aattelin huilia hetken ja yhdeltä mulla onkin neuvola. Toi neuvola onkin hyvään aikaan kun menin ja kaaduin lauantaina :ashamed: . Olin koiran kanssa ulkona, koira ei edes vetänyt, oli vaan nurmikko niin liukas, ihan märkä ja mutanen ja siinä sit tein nätin ilmalennon suoraan selälleni/kyljelleni/pyllylleni. Vauva on ollu onneks ihan normaalin aktiivinen masussa, eli sillä kaikki varmaan ihan kunnossa, mut mulle on sen jälkeen tullu sellanen inhottava kiristävä tunne tonne alavatsaan, varsinki kävellessä.. Eilen mun piti soittaa neuvolaan, mut kun oli aamulla ihan hyvä olo ni en sitten soittanu, mut kyllä ne kivut sieltä sit vaan takasin tuli. Haluisinkin nyt johonkin neuvolalääkärille et ne tarkistais ton kohdunsuun ja -kaulan tilanteen ettei vaan oo lähteny aukeen/lyheneen. Sais nyt pikkunen pysyä masussa vielä ainakin 5-6 viikkoa ni ei mihkään keskolaan varmaan joutuis. Äitikin just eilen sanoi mulle et ei saa mitään pientä nyt synnyttää kun keskola on ihan täynnä ( meiän äiti siis töissä siellä )

Mutta tuun kirjottaan neuvolan jälkeen sit paremmalla ajalla!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+2
 
Kiitos kaikille vinkeistä, pitää kokeilla noita Fisherman's friendejä joskus... Mies toi mulle apteekista jotain, olikohan Bafucin tms ja ne auttoi ja nyt tuntuu kurkkukipu olevan menossa jo vähän pois, yskä tekee tuloaan - se on niin kivaa se yöyskiminen (makuullaan aina pahempi...) |O Huoh, milloinkahan sitä oikeasti saisi nukkua kunnolla yönsä...

Eliisa ja irtis kyllä se aika siitä kuluu :wave: Minäkin tässä vähän ihmettelen, että puoliväli kolkuttelee, häh-mitä-häh :eek: :LOL: Ainiin irtis, piti kysymäni, että mitä toi liikahiiva tarkoittaa tai siis miten ilmenee? *vähän tyhmänä nyt kyselee hän... :ashamed: *

Äitee mitäs neuvolaan kuului? Tai paremminkin sun masuun :D

marleena mullahan tuntui jo rv 14 ekoja harkkasuppareita... mutta täähän nyt onkin jo 4. raskaus, joten kaiketi se vaikuttaa...

arska parempia vointeja :hug: Itekin aloitin viime yönä yskimisen :/ Mulla auttaa kohoasento, paljon tyynyjä vaan :wave: Ota nyt tarpeeksi sairastusaikaa että menee nopeammin ohi :hug:

Tulehan Ninnikin kertomaan neuvola-kuulumisia :wave: Mitä sanoivat kivuista?

stoppis19+1
 
pitääköhän mun nyt huolestua???

pojan päiväkodissa on kaksi odottavaa hoitotätiä ja toinen on laitettu nyt " evakkoon" koska päiväkodissa on ilmennyt parvorokkoa..

ja nyt mietin että jos poika sairastuu niin silloin luultavasti minäkin olen kipeenä koska tauti tarttuu helposti ja itse en ole kyseistä rokkoa pienenä sairastanu...

hirvee paniikki tuli masukin takia. ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä vähän koska kyseinen tauti on minulle outo, mitä nyt olen netistä lukenut niin sen verran tiedän...

huoh...no ehkä tämä tästä.

huomenna mennään katsomaan asuntoa, mutta musta tuntuu että kerkee mennä ennen kuin sinne päästään... sekin on vuokra asunto mutta siinä on 20neliöö enemmän kuin tässä ja isompi tontti ja pienempi vuokra (asutaan siis omakotitalossa)

wiivi84 & ? 17+5
 
wiivi parvoa kannattaa kyllä ehdottomasti varoa kaikin keinon jos mahdollista.. jos se äitiin tarttuu niin eihän se välttämättä tartu vauvaan mutta riski on suuri ja sitten tulos voi olla todella paha :(

Mun mielestä joku olikin tossa toisessa topicissa ihan kysellyt parvosta ja saanut paljon vastauksiakin joten kannattaapi siitäkin lueskella!

Toivotaan ettei kyseinen tautimus pääse masuasukkisi lähelle :heart:



Täällä elellään hiljaiseloa kun viikkoja on vasta niin vähän.. huomenna mahtavat seitsemän! mutta hitaasti hyvä tulee?

Tini+Nuppu 6+6 :heart:


Ainiin ja kiitos kovasti taas onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! Toivottavasti pysyn teijän matkassa...
 
Heips!

Ja neuvolakuulumisia täältäpäin:

rv 31+2
painoa yht. alusta +4,7kg
turvotus +-
RR 115/80
U-Prot. -
U-Gluk. -
sf-mitta 31
tarjonta rt (raivotarjonta)
syke 135+
liikkeet ++

Kaikki hyvin, kaatuminen ei vaikuttanu vauvaan, ei oo vielä laskeutunut vaikka onkin raivotarjonnassa. Sf-mittakin alkaa läheneen viivaa, ei mennä enää niin käyrien yläpuolella, toinen kiva juttu oli et täti sanoi et jos tätä tahtia kasvaa ni ei tuu oleen mikään jättivauva kuten olin pelänny, kuulemma alle 4-kilonen tulis syntyessään oleen, ainakin näillä näkymin =) Seuraava neuvola 3 viikon päästä ja siitä sit 2 viikon päästä lääkäri. Ja kylpyluvankin sain ainakin siihen lääkärikäyntiin asti, ei kuulemma haittaa kun omassa ammeessa on puhtaassa vedessä. Nyt olikin sitten vauvalla "poikasykkeet", 135:n ympärillä huiteli koko ajan. Mä en usko mihinkään sukupuolijuttuihin kun vasta siinä vaiheessa kun vauva "ulkona". Mut en kauheesti uskalla mitään ostellakaan, ainakaan vaaleenpunasta. Mies osti tänään vauvalle tällaset ihanat Timberlandin saappaat:
http://www.timberland.com/product/index.jsp?productId=2734061&cp=1779793.1813433&parentPage=family
Saa luvan käydä kummalle vaan :) Otettiin kokoa 9-12kk ni menee sit ens syksynä kun ei täällä etelässä kuitenkaan mitään talvea enää maaliskuussa ole. Mies on lähössä tyttöjen kanssa katton jääkiekkoa ja mä meen sillä aikaa vähän vauvanvaateostoksille, pitäis muutama pieni body vielä ostaa, sit alkaa oleen tavarat hyvin kasassa.


Mut eipä tässä taas muuta, kohta tarvii taas lähteä!
Moikkis :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+2
 
Arska: Jep liikkeitä tuntunut noin rv 19 asti,riippuu miten sen laskee...mut tolla viikolla tiesin varmaks. Esikkohan on kyseessä meikällä.. =)

Ninni:Hyvä että kaikki kunnossa :heart:

Täällä on kipeetä porukkaa,yhteis :hug: kaikille :heart: Koittakaahan saada kurkut yms kuntoon....

Täällä sikäli ihanaa että tuntuis kaverin potkut vahvistuneen hiukan (koputan puuta) Tietty kohta taas tekee lakon :D Mutta ainakin tuntunut hyvin nyt viimepäivinä ja ihan potkuja :heart:

Postin kuriiri oli miehelle tänää koittanu soitella,ei ollut vastannut luuriin...mutta siis vaunut varmaan tulolla =) Nopeeta toimintaa...
Perjantaina käydään hakemassa pinnis yms.työkaverilta,mutta ne menee vielä säilöön toistaseksi =)

Täytynee suihkuun mennä,hiuspyykille....adios :wave:

Repa ja kutvonen rv 23
 
galluppia.. löysin tänää paikallisesta lastenliikeestä hyväntuntuset, halvat, ja lisäplussana työntöaisaa sai tarpeeksi ylös mieheni selkää ajatellen..
olivat sen merkkiset kun emma. jollain kokemusta, huonoja tai hyviä??!! ajateltiin nimittäin vakavasti harkita niiden ostoa..

marleena83 ja vinski 19+4
 
tinii alussa aika tuntuu tosiaan matelevan! nyt kun on "jo" 9+(laskee sormillaan )5 muistaakseni, niin jo vähän lakkaa laskemasta päiviä, mutta ei sittenkään ihan vielä ;)

stoppis neuvolan leidi sanoi, että raskauden aikana usein hiiva lisääntyy joko ala- tai yläpäässä/vatsassa. mulla on jälkimmäinen tapaus eli heti ruokailun jälkeen kielen päälle tulee harmaa kerros ja suussa maistuu aivan hirveälle :( myös mahassa tuntuu todella öklöttävälle ja jopa oksettaa ihan vain tuon takia. neuvolan omahoito-ohje on, että en syö nyt kuuriluonteisesti mitään sokeria (ei mehua tai hedelmiäkään ), kurlaan suolavedellä aamuin illoin ja juon lusikallisen sitruunamehua aamu- ja iltahammaspesun jälkeen. nuo toimenpiteet ovat auttaneet suun tuntemuksiin, mutta kyllä mahassa yhä tuntuu keljulta. kuuri on jatkunut nyt tasan viikon ja ajattelin ensi viikon alussa käydä lääkärissä, jos ei tunnu vielä silloinkaan helpottavan. lääkärillä on vielä joku temppu hihassa, mutta sitä ei kuulemma yleensä koiteta ennenkuin on omahoitanut riittävän pitkään. enpä ole hedelmiä ja marjoja ennen näin himoinnut kuin just nyt! eli kurja vaiva, mutta ei varmsti niin kurja kuin jatkuva oksentelu kuten arskaenergia-paralla tässä on ollut, mutta kyllä tääkin ruokahaluun ja energiatasoon vaikuttaa laskevasti :x että semmonen tapaus :D

vaan nyt mä lähden lenkille, jaksaminen kun on puolestaan vähän nousussa, niin jospa taas saisi kunnostaankin vähän kiinni :)

ihanaa tammikuun jatkoa kaikille!
 
irtis: kiitos...mulla onnex alkaa hieman helpottaa tää pahoinvointi, enää ei oo koko aikaista. välillä jopa helpottaa päivän aikana kokonaan, mutta illalla ja aamulla on varmasti.

mulla tuli tänään tulokset kun eilen otettiin noi kilpirauhasarvot kun on vähän kuristumisen tunnetta ollu. Ja ne oli liian alhaiset, eli vajaatoimintaan viittaa, oireina pitäis olla: palelua, hiustenlähtöä, väsymystä, vetämättömyyttä.
Joita myös voi olla alkuraskaudessa...kiva kun ei tiedä mikä nyt vaivaa..alkuraskaus vai kilpirauhaset...
Ja lääkäri määräs vaan uusiin verikokeisiin rv 20..sitä ennen ei mitään tehä..ihmeellistä!!
 

Yhteistyössä