***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Myntti,kyllä minä olisin valmis uskomaan uuteen raskauteen...olis siitä oireita tullut jos sinne olis jäänyt edellisestä raskaudesta jämiä...ja kun menkatkin jo tuleet pariin otteeseen =) Joten onnittelut ja tulehan tänne kertomaan mitä neuvolassa sanoivat =)

Arskaenergy:Oli erittäin paha olo ihan alussa rv 6 lähtien pariviikkoa,sitten se alkoi helpottamaan niin,että välissä saattoi olla useampikin hyvä päivä ja sitten yhtäkkiä aamuyrjö :x Lopullisesti pahaolo hellitti sen maagisen rv 12 jälkeen....

Äitee:Mietin paljon tulevan lapsen terveyttä,rakenneultra helpotti jonkin verran,ettei ainakaan yleisempiä sydänsairauksia yms. Mutta kyllä se aikaajoin mietityttää...

Kaveri on ollut tänään vilkkaana :D Ihanan tuntuista :heart: Huomenna aamusta neuvolaan,tuun sit iltasella kertomaan miten sujui...

Repa ja kutvonen rv 21+6
 
ensiksi ultra-kuulumisia.
kaikki hyvin, kaverilla oli kaikki sormet, syrän löi ja aivot paikallaan. aina se on vaan yhtä ihmeellistä. no mehän ei haluttu tietää sukupuolta, mutta kätilöltä lipsahti se suusta. mä vähän petyin, ihan ku ois koko odotusilo menny ja joku kertonu "joululahjan" etukäteen. mua harmitti hirveesti, vähän mä oon pöhkö.
mutta tärkein: meille tulee siis poika, joka näyttää ultratutkimusten valossa voivan hyvin :heart: ihanaa.

arskaenergia: kyllä mäkin nukun huonosti. meillä on kans kotona tosi lämmin (sitä ei edes paljoa pysty säätämään) ja mun mies on sellainen patteri ja lapset viel siin 160cm sängys mukana. ja sitten mä oon yöllä :kieh: ja viel tupla :kieh: ja niin :LOL: , et mieskin nousee säikkynä hakee vettä ja viemään lapsia omiin sänkyihin, etten vaan tulis lisää :kieh: .

en nyt muista mitä muuta piti kommentoida, ku viel aika sekaisin tästä ennen aikaisesta uutisoinnista. ihanaa saada se pieni kaveri, älkää vaan luulko muuta, mut mun täytyy pääsät tän yli, et tiedän tai sopeutua ajatukseen, et tiedän etukäteen.

t: hiidi + terminaattor3 20+
 
Huomenia!
(en sano hyvää kun tää olo on kaukana hyvästä )

Repa: mä todellakin toivon että loppuis kahen viikon päästä tää olo...

Yöllä yhtäkkiä heräsin tunteeseen että nyt tulee oksu, ja äkkiä piti juosta vessaan.

nytkin yökkäilen koko ajan, ei kyllä vielä oo noussu mitään, mutta kyllä tää ottaa jo päähän.. :x :x :headwall:


toivottavsti teillä muilla on aamu alkanut paremmin...


:heart: :lla AE ja säde 9+5
 
Aurinkoenergiaa Täällä sama tilanne...Hirveä pahoinvointi, oksu lentää ja oikein mitään en saa alas. Oletko saanut mitään syötyä? Välillä tilanne oli parempi ja hehkuttelinkin tuolla Heinämammoissa. Senhän siitä sitten saa.
Jaksamisia! :hug:
 
AE Viikkoja 11+5, tänään ultrataan niin varmistuu viikot ja la. Itse en saa alas kun hedelmiä ja puuroa näin aamulla. Illalla ei mene oikein mitään alas. Kiva lähteä kohta liikenteeseen, kun puntti tutisee heikon olon vuoksi. :x
 
AE porukka on varmaan sen takia niin järkyttyneitä tästä mein raskaus uutisesta kun kaikki itse olettivat ettei me enempää haluta lapsia kun poikien kanssa on ollut vaikka mitä mut meidän mielestä ei voi koko ajan ajatella et mitäs jos näilläkin on jotain...sen näkee sitten ajallaan...Toivottavasti toi siun olo helpottaa pika puolin...mulla on onneks jo helpottanu sellain et saa aamullakin ruokaa alas ja jopa illalla saapi hedelmiä syötyä.

Kaikille tiedoksi että eilen kerroin sitten kyselijöille ylpeänä odottavani tuplia :D joten nyt sen tietää koko mein kylä kun sattu yks kylän pahin juoruaja kuulemaan sivusta uutisen...mein kylälle on muuten syntynyt peräkkäisinä vuosina yht.3 kaksoset ja nää meidän on neljännet.

Äitee ja tuplat 12+5

Vähän aiheen ohi mut:Mitä ostaa nuorelle parille kihlalahjaksi kun samalla vietetään emännän valmistujaisia?? erilliset lahjat vai yksi vain??
Ovat keittiö ihmisiä (emäntä kokki) ja tykkäävät liikkua paljon luonnossa,oma pää lyö ihan tyhjää...
 
Nostelen tätä etusivulle...

Meinataan tippua... :/

olo parani...löysin salaisen aineen :D millä paha olo helpottaa, eli juon kuumaa mustaherukkamehua(itsetehtyä tietenkin )..on muuten menny varmaan kaks litraa... :LOL: nyt koko ajan pissittää...
No pienempi paha se on sekin kuin oksentaminen :D

nyt taas veden keittoon (käytiin ulkona ni johan se huono olo taas löysi tiensä tänne)

Ajatuksin AE ja säde
 
Ja tänne samat tekstit kun Heinämammoihin :) .

Terveisiä ultrasta! Kuulemma hyvin aktiivinen pikku kaveri :heart: Jalat ja kädet heilui koko ajan. Pituus 4,5 cm vastaa viikkoja 11+6. Laskettu aika muuttui 23.7.

AE Hyvä, että pahaolo helpottuu. Itseasiassa täälläkin. :)
Söin jopa paniinin ja paljon marjoja ja ainakin toistaiseksi pysyneet sisällä.
 
Jemina: Ihania ultrakuulumisia!
Ajatella miten iso on jo...hui..kylmät väreet meni..ihunaa!! :heart:

oih..kylläpä paniinia tekisi mieli..no kanaa uunissa ja piti naapurista hakea riisiä lainaan, ku omat loppui kesken :ashamed:

kohta syömään..

 
Tulin kurkkimaan, ett mitäs tänne kuuluu????

Hyvää näyttää kuuluvan....

Meillä arki lähtenyt pyörimään pikkuhiljaa. Neitillä on kovat masuvaivat, kun ei yksin tuo tisssimato riitä ja joudun lisukkeeksi antamaan hieman korviketta. Se taitaa aiheuttaa masuvaivoja ja kakka on tosi piukassa. Kuumemittarin kanssa joutuu avittelemaan. Eli sama juttu kuin esikoisella... Ollaan jo tilattu aikaa vyöhyketerapeutille ja ensi viikolle saatiin jo kaksi aikaa, onneksi. Nyt kaksi yötä mennyt paremmin (koputtaa puuta) ja on itsekin saanut pikkuisen nukkua... Väsyneitä ollaan, mutta päivääkään en vaihtaisi pois... :heart:

Joskus raskausaikana pelkäsin, ett voiko tätä toista lasta rakastaa yhtä paljon kuin ensimmäistä ja olin ihan varma ettei voi. Huoleni oli kuitenkin ihan turha... Kyllä sitä rakkautta kahdelle riittää siinä missä yhdellekin ja kyllä tämä pikkuinen on valloittanut meidän kaikkien sydämen. isukki on varsinkin ollut aivan haltioissaan, mikä mulle oli yllätys, ett hän on alusta asti noin paljon mukana tän neidin hoitamisessa yms... =)
Ristiäisetkin saatiin sovittua ja ne on 10.2 sunnuntaina...

Profiilissa kuva meidän tytöstä 2 päivää vanhana, jos kiinnostaa... :)

Tämmöistä tänne arkeen... :heart:

Tulen moikkaamaan ja kurkkimaan kuulumisianne taas.
Vointeja teille naiset...

Riikkuli ja pikku-neiti 2 vkoa ja 6 päivää
 
Riikkuli Söpö neiti teillä,huomasin että teillä on kumpikin syntyny joulukuussa...meillä pojat on maaliskuussa kuten myös itekkin,on viel esikon kanssa sama synttäripäivä =) mut nää tuplat tekee sitten poikkeuksen kun heinäkuussa meille tulevat.
Toivottavasti neidin masuvaivat helpottaa ja vyöhyketerapiasta on apua.Kaveri käytti muksuaan siellä ja kovasti kehu ja apua saivat.

Piti tulla kehumaan että myö löydettiin meille 7hengen auto =) Mersun Spritteri.Mahdutaan kaikki kerralla kyytiin,mies pystyy uunia kuskaamaan sillä ja saadaan ton tilan tuotteita sillä kuljetella...ollaan aika iloisia tuosta.

Äitee taasen
 
Äitee: Juu, esikoinen on syntynyt 18 joulukkuta ja tämä kakkonen 19, eli ihan peräkkäin mentiin... =)

Juu, ja esikoisesta tuli vyöhyketerapian ansiosta kuin uusi vauva, kun masuvaivat alkoi hellitäämään. Eli uskon minäkin vyöhyketerapian voimaan... :D

Onnea uudesta autosta!

Riikkuli taas
 
Arska:Voimia pahoinvoinnin keskelle :hug:

Riikkuli:Vallan söpö teidän pikkuinen :heart:

Jemima ja Hiidi
,Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Neuvolakuulumisia: Pissa puhdas,verenpaineet 130/83. hemppa laskenut 109 ja rautaa jotuu alkaa napsimaan. Painon nousu viikkoa kohden +550g,jouluruuat yms.painoi vaakassa :ashamed: Pikkuisen syke 160,oli kova liike kuuntelun aikana,täti merkkas kuitenkin vaan yhden + :eek: Vaikka itse siinä jutteli että kovasti liikkuu...
Sf mitta 18cm,eli ihan keskikäyrällä mennään =) Otti sen seuranta verinäýtteen nyt kun on tuo miinusmerkkinen veri.
Nyt kuulemma pitäis tuntea päivittäin liikkeet,eli kohta alkaa ravaaminen s.äänien kuuntelussa,kun en vielä tunne niin hyvin joka päivä...
|O
Yöllä saa herätä vessaan ja sitten ei tuu uni kun alkaa kyttäämään aamuherätystä....töissä sitten silmät ristissä.
Kelan laputkin sain tavattua ja täytettyä,eli pakkausta odotellessa
:heart:

Repa ja kutvonen rv 22+0
 
Hiiop! Eipäs tipahdeta pois etusivulta!

Riikkulin pikkuneiti oli NIIN suloinen! Kyllä tuota kannatti odottaa :saint: . Toivottavasti vatsa alkaa pian toimimaan!

(.) Tunnin sisällä rakenneultraan. Kaivoin esikoisen neuvolakortinkin mukaan, niin saa sit heti vertailla. Kauhistuin, kun katselin SF-mittojen eroja. Viimeks mul on ollu samat lukemat vkolla 22 kuin oli jo nyt vkolla 17+6. Mikähän norsu siel kasvaa :eek: ?!

Jemimalle onnittelut ultrakuulumisista :)
Äiteelle onnea uudesta biilistä ;) !

Nyt kahvin kautta lääkärin vastaanotolle.

-A- 19+1
 
Amira: muistahan tulla sitten kertomaan kuulumiset :)

Riikkuli: ihana pikkurinsessa :)
Odotus palkittiin ruhtinaallisesti

Sitä päivää odotellessa....:)

ON: tänä aamuna oli jo ihan hyvä olo ja syötin lapset ja hoitolapset ja sitten söin itsekin aamupalan, ja laitoin tuon pienimmän hoitolapsen(1,5v) potalle. Se teki sitten kakat ja kun rupesin peseen kakkoja pois potasta, niin se haju tavoitti mun nenän ja silloin nousi...kolme oksua nousi suuhun ja mie juoksin kiireen vilkkaa toiseen vessaan....jossa loputkin aamupalan rippeet nousi ylös. Kylläpä olen nyt kipeä...vatsahapot poltti nenän ja kurkun..
Anteeksi tarkka selostus :ashamed:

saa nähä miten loppupäivä menee...
Huomenna onneksi vapaapäivä...

mitenhän selviän toukokuun loppuun asti :eek:

Mutta ihanaa, huomenna jo tasan 10rv....

Ihanaa päivää teille..ja voikaa paksusti ;) niin minäkin teen :D

Ajatuksin AE ja säde 9+6


 
Heippa pitkästä aikaa!

Olisikohan minunkin välillä aika ilmoitella itsestäni? Täällä ollaan ja kaikki kunnossa. Suorastaan ihmeellisen hyvin, kun juuri mitään vaivojakaan ei ole. Joulun aikoihin vaivanneet issias, suonenveto ja hengenahdistus ovat yllättäen jättäneet minut taas rauhaan ja jatkuvaa mahassa tuntuvaa möyrintää lukuunottamatta on kuin en raskaana olisikaan. Aika tuntuu vaan menevän tosi nopeaan, töitäkään ei ole enää kuin vajaa kaksi kuukautta. No, loppuaika onkin sitten varmaan yhtä tuskaa, kun nyt näin hehkutan!

Mutta kaikille hyvää jatkoa ja pahan olon kanssa painiville tsemppiä!

Puella ja Kompiainen 25+1
 
Minäkin voisin tulla hieman huikkailemaan :)

Viikkoja kasassa tasan 6+0 eli ei vielä kyllä uskalla yhtään hehkuttaa.. Kovasti tekis mieli lähteä varhaisultraan mutta toisaalta voi se km senkin jälkeen tulla ja sitten vasta onkin tiputus korkeelta jos ensin vakuuttaa itsensä että kaikki on hyvin.. :headwall:
Mutta sitten taas jos raskaus ei ole edes kunnolla alkuun päässytkään niin mitä aiemmin tieto siitä tulisi niin sitä parempi.. huolia huolia!!

Toisaalta olen yllättänyt itsenikin positiivisella asenteellani ja innolla odotan pääsyä neuvolaan kahden viikon päästä. Viimeksi en edes ehtinyt neuvolaan kun se olisi ollut vasta joskus viikolla 10+..

Paha olo on läsnä lähes koko aika mutta ei edes haittaa, lähinnä pahempi on jos oireita ei näy niin olen heti huolesta sairaana.

Maha on kovin turvonnut ja pelkäänkin että duunissa alkavat epäillä jotain kun tiukoissa vaatteissa joudun olemaan..

Omanapaista oli kovasti tällä kertaa mutta toivottelen kovasti vauvaliimaa matkaan kaikille meille km:n jälkeisille :heart:



Tini+Nuppu 6+0
 
Heips!

eipä tänne mitään ihmeempää... ekat pienet liikkeet tunsin 16+5 ja nyt tuntuu päivittäin välillä pientä "kuplintaa"

ja päästiin siis taas uudelle viikolle...kohtahan tässä ollaan jo puolessa välissä...heh

Nyt vaan odottelen rakenne ultraa mikä on 25.1 tuntuu pitkältä ajalta...
viikot meni niin nopeesti eteenpäin kun oli reissussa mut nyt tuntuu että ei päivät kulu millään...

wiivi84 & ? 17+0 (ultran mukaan 17+4)
 
Terkut ultrasta! :D

Siellä kaveri viuhtoi, oikein isänsäkin ihmetteli, miten paljon vauva liikkuukaan! Lapsiveden määrä ok, istukka ok, sikiön mitat suhteessa toisiinsa ok. Mutta kuten jo alkuraskaudes polilla mittailtiin, taitaa vauveli olla viikon nuorempi...? Eli koko vastas 18+0 vaikka menkkojen mukaan ollaan 19+1. Tarkistusmittaus ja keskiarvon laskenta on 25.1. :) Eli lisää kuvia tiedossa. Jalkapohjat, varpaat, sormet ja sivuprofiili näkyivät jo nyt niin hellusesti.

-A-
 
Piti tulla kertomaan että justiinsa tunsin ensimmäisen kunnon potkun kohdusta,muljahtelua olen tuntenut jonkun aikaa mutta toi potku toi kyllä vedet silmiin (siis ilosta) nyt ne vissiin tappelee keskenään tuolla mahassa kun muljuaa kunnolla.

Amira Onnea hyvistä ultra kuulumisista :hug:

Äitee ja tuplat 12+6
 
Hei :wave:
Kiva kuulla teidän ultra kuulumisista. =)

(.) Pahoinvointi ollut seuranani koko päivän, kello 7.00 lähtien ja jatkuu vaan. Kaikki nielty ruoka tullut melkein samantien ylös. :x Eikö tähän saisi edes muutaman minuutin helpotusta? Ei auta kun kestää. yök yök
 
Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin:

Duunit loppu 31.12 ja silloin alkoi nyt sit loma! JEE :D Virallisesti äitiysloma alkaa vasta 16.1 mutta tässä jo harjoittelen olemista :) tänään meni jo aika hyvin, nousin vasta puolisen tuntia sitten. Postiluukusta tipahti uusin Meidän Perhe -lehti ja sitä ja Vauva -lehteä lueskelin parisen tuntia tuolla makoillen vaan. Ihanaa <3 Nyt pitää varmaan lähteä viemään koiraa ulos vaikkei sekään kovin aktiiviselta vaikuta. Makaa vaan :D

Neuvolassa pitäisi käydä nyt 2vkon välein mutta mulla on mennyt täydellisesti hermo neuvolan toimintaan ja tyyliin hoitaa mun asioita ja ilmoitinkin sinne eilen että ottaa sitten yhteyttä kun saa tähänastiset asiat kuntoon ja siihen asti voi peruuttaa mun kaikki ajat.

Pissat stiksaan kotona, täältä löytyy myös vaaka ja terveyskeskuksessa pääsee mittaamaan itse verenpaineensa joten tuskinpa tässä mitään hätää tulee. Ja jos jotain poikkeavaa ilmestyy niin marssin päivystykseen, jossa muuten jouduin käymään supistusten takia viime viikolla. Tuli kivuttomia parin minuutin välein mutta ei olleet aiheuttaneet yhtään avautumista vaan kohdunkaula on kiintee ja kiinni ja sitä on jäljellä yhteensä n. 6cm (siis sisäkanava mukaanluettuna) eli ei mitään hätää sen suhteen.

Vauva on nyt noin puolitoista kiloa ja sf-mitta (mittasin äsken) on suurinpiirtein 30cm eli vähän keskikäyrän yläpuolella mennään. Närästys on jotenkin vähän helpottanut (eiköhän se vielä pahene) mutta kumartuminen ja liikkuminen on vaikeutunut aika paljon :LOL:

Onneksi ei tarvi kuin levätä!

Nyt koiranulkoilutus ->

Terv. Oikukas rv 30+6
 
Heips!

Paljon onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: toivottavasti liityn joukkoonne huomenna.. voitte kuvitella mikä tärinä mulla on päällä, yritän kovasti psyykata itseeni että kyllähän mä jo kerran näin kuinka vilkas ja hyvin voiva sintti masussa pyöri et eiköhän se olis jo kertonu jos joku olis vinossa...ja kait nuo oireetkin puhuu puolestaan että siellä masussa menoa on.

Hyvä mennä heti aamulla 9.00 kun oon ollu aamu 6 töissä, voipi olla että verenpaineet on aikas korkeella :p

Anteeksi oma napa mutta nyt jännittää niin pirusti! Huomiseen...
 

Yhteistyössä