~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Voi Haperotta, jaksamisia! :hug:

Scarleth Oltiin New Yorkissa ja Miamissa. New Yorkissa en käyny juurikaan kaupoissa, tuntui, että kaikki ärsyketulva passivoi.. Välillä tuli semmonen olo, että voisko mennä hotellihuoneeseen tuijottelemaan seiniä :D Mut Miamissa kävin semmosessa ku Destination Motherhood -liikkeessä, jossa oli toisella puolella kalliimpi, suunnittelijoiden puoli. Se siis nimeltään A pea in the pod. Toisella puolella sitten halvempi liike, Motherhood. Arvata saattaa, kummasta ne ostokset sitte lopulta tuli tehtyä.. Aika selkeä ero vaatteissa, kun otti molemmilta puolilta vastaavia vaatteita ja kokeili niitä peräkkäin sovituskopissa. Näin suomalaisena ehkä hiukka ahdistavaa, että semmonen pieni thaimaalaismyyjä survoutuu sinne koppiin mukaan ja asettelee vaatteita päälle, mut tosi hyviä vinkkejäkin siltä sitten sai. Mutta joo, vähän harhautu.. Katoin, että tommonen samanlainen Destination Motherhood liike on myös New Yorkissa, joten kantsii käyä kattomassa. Siinä on kuitenki ne molemmat jenkkien suurimmat äitiysketjut samassa.

(.) Tänään saa poksua. Jes. Mihin tämä aika oikeesti nyt menee.

kodehu + mukelo 24+0 *POKS*
 
Haperotta, tosi ikäviä uutisia :( Paljon voimia ja jaksamista uuteen yritykseen!

kodehulle kiitos vinkeistä! Katsotaan nyt tosiaan minkä verran siellä NYKissä jaksaa kierrellä, vai meneekö viikko kahviloissa fiilistellen ja hotellihuoneessa lueskellen :)

Nyt olisi yksi kysymyskin: miten tasaisesti teillä on raskauden mittaan paino kertynyt? Ja erityisesti siis kiinnostaisi vähän pidemmällä, tässä liki 30 viikkoa olijoiden kokemukset. Alussa mä murehdin, että tuleeko painoa liikaa (sitä tuli silloin ihan sopivassa tahdissa, ei siis varsinaisesti mitenkään liikaa mutta tuli kuitenkin tasaisesti), mutta nyt painonnousu on jotenkin stopannut. Katselin omaa kirjanpitoani aiheesta ja näyttää siltä, että jo noin viitisen viikkoa paino on pyörinyt samalla tasolla - nestemäärät heittelee sitä välillä +- kilon suuntaan ja toiseen, mutta perustaso pysyy samana. Neuvolassa oli viimeksi tullut viidessä viikossa vain 0,8kg, neuvolantäti ei asiaan ottanut muuta kantaa, kuin että pääasia että on plussalla. Mun lähtöpaino oli raskauden alussa normaali mutta lähellä normaalipainon ylärajaa, että sikäli maltillisempi painonnousu ei ole huono asia, MUTTA huolestun jotenkin kun näin pitkä aika menee ilman selkeää nousua. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Scarleth Mulla on näissä molemmissa onnistuneissa raskauksissa tullut painoa tasaisesti, välillä enemmän, välillä vähemmän aina n. 30 viikolle saakka, sen jälkeen nousu on hidastunut tai lakannut kokonaan. Ekassa paino laski viimeisen 8 viikon aikana kilolla-parilla, niin että en koskaan päässyt rv 34 neuvolan huippulukemaan. Nyt toivoisin, että olisi sama homma, eikä ainakaan tunnu, että olisin kovasti paisunutkaan viime punnituksesta. Mulla normaalipainoa on pari kiloa punaisen puolella, eli hyvä vaan, kun kauheasti ei tule. Ekassa kiloja tuli kahdeksan, nyt on tullut yhdeksän ja toivotaan, että siihen jäisi. Mä en olisi kyllä yhtään huolissaan tuosta pienestä noususta, vauva voi sitten taas yhtäkkiä ottaa spurtteja ja paino kasvaa sykäyksissä. Omalla kohdallani olen myös ottanut raskausaikana melko löysin rantein, eli herkutellutkin välillä ja tosiaan liikunta nyt pakostakin on hieman vähäisempää kuin normaalisti ja silti tuo paino on kasvanut maltillisesti.

kodehu Ihanan kuuloinen reissu! Ja kerranhan sitä nyt kunnon pöksyt itselleen ostaa, sinullakin vielä vajaa parisenkymmentä viikkoa aikaa käyttää niitä samoja :LOL:

Haperotta :hug:

kwaidan 37+2
 
Haperotta :hug: olipas ikäviä uutisia

ON Mulla on ollu sen ultran jälkeen jotenki niin ei raskaana olo ettei mitään määrää. Öklötyskin kun katos jo päivää ennen ultraa. Tosin tälle iltaa meinas taas vähän kuvottaa ku päivän syöny vähän huonosti ja sitten kävästiin tuossa synttäreillä ja siellä tuli ämpättyä kaikki herkkuja ja muutama kuppi kahavia niin meinas kotiin tullessa vähän kuvottaa. Muuten oireita ei oo enään yhtään. illasta tosin palelee mutta liekö liittyy vaan ihan puhtaasti väsymykseen se palelu. Onneksi kohta on jo maanantai niin selviää sitten mikä tuolla masussa se tilanne on.

zannukka
 
zannukka Sillon ku odotin toista lasta, niin mulla katos oireet kans ihan yllättäin. Ei ollu enään etovaa oloa eikä repäsykipuja, ja olin ihan varma että kesken on mennyt. No, varasin sen vu ajan viikolle 6+3 ja sillon tosiaan kävi ilmi että olikin viikkoa pienempi. Sitten kahen viikon päästä kun menin uudestaan niin näky tosiaan se syke, ja oireetkin oli palannu :) Mutta ymmärrän kyllä huolesi ihan täysin. Onneksi pääset jo huomenna ultraan, niin saat mielenrauhan :hug:
 
Marlin kiitos juuri tuollaisia uutisiä sitä kaipaakin :heart: Jotenkin tässä on vaan onnistunu lukemaan netistä kaikkia mahollista ei niin positiivista ja siksi kai jotenkin menettäny toivonsa. Eilen tosiaan mun kummi muksun äitiki sano, että hällä kans heittäny ultrassa jopa 2 viikolla ikä. Enemmän mua tosiaan huolestuttaa tuo kun ei sitä sykettä vielä näkyny ja viikkoja oli kuitenkin koon puolesta se 6+4. Mutta jospas se vaan ois sydän alkanu sykkiä hieman myöhemmin :)
Joo ja kyllähän tuo taas meinaa hieman kuvottaa mutta ei tosiaan mitään verrattuna siihen mitä vielä alkuviikosta oli.
Voi olla ettei ens yönä ihan hirveesti nukuta kyllä kun jännittää sitä ultraa : /

zannukka (8+1)
 
Kiitos Marlin :hug: Tässä ois tosiaan vielä muutama tunti jännäämistä kun se aika on 13.30. Pyörin vaan kämpässä ympyrää, enkä oikeen osaa tarttua mihinkään puuhaan vaikka ois hommaakin mitä pitäs tehä.
 
Anteeks, että mä tuun tänne teiltä kyselemään.. Tiellä joilla on enemmän keskenmenoja ja kun olette nyt tulleet taas raskaaksi ja pysyneet myös raskaana, niin onko teillä mitään lääkkeitä tai muuta vastaavaa nyt ollu apuna? Onko teillä vain ollut huono tuuri että olette saanut niin monta keskenmenoa?

Mä kun sain tuossa tammikuussa kolmannen keskenmenon niin multa sitten otettiin ne tarvittavat verikokeet ja mieheltä myös kromosomi verikoe, kaikki oli normaalit. Gyne mainitsi myös aspiriinin pienellä annostuksella esim. Disperiniä. mutta mua jäi kyllä vähän mietityttämään toi, onko joku muu kokeillut ja onko auttanu? :)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Oon tätä pinoa edelleen satunnaisesti seurannut, vaikka vauva saatiin jo viime heinäkuussa. Pisti sun kysymys vain silmään, kun on samasta asiasta omakohtaista kokemusta. Olen siis saanut kolme perättäistä keskenmenoa, yhden spontaanin ja kaksi tuulimunaa. Tutkimuksia tehtiin monenlaisia, eikä syytä keskenmenoille löytynyt. Ainoastaan fosfolipidivasta-aineet oli raja-arvoiset ekassa näytteessä, mutta kontrollinäytteessä täysin rajojen sisällä. Silti tutkimuksista vastannut TAYS:n lapsettomuus- ja hormonipolin lääkäri oli sitä mieltä, että seuraavassa raskaudessa kannattaa heti plussatestin tehtyä alottaa miniaspirin/disperin annostuksella 100mgXpvä ja niin sitten teinkin aina raskausviikolle 27-28 asti. Noin pienestä annostuksesta kun ei haittaakaan ole. Liekö sitten johtunut siitä tai mistä lie sattumasta, että neljäs raskaus sujui ongelmitta loppuun asti!? Tuulimunaraskauksissa ei tietenkään voitu sykettä nähdä ja tuossa spontaanisti kesken menneessä en ehtinyt käydä varhaisultrassa ja vuoto alkoi viikolla 8+. Kuinka masentavalta ja toivottomalta tuntuikaan kuulua siihen yhteen prosenttiin, jotka kärsivät toistuvista keskenmenoista (eli kolme peräkkäin), mutta vihdoin mekin saatiin vauva syliin asti eli tuokoon se toivoa muillekin samassa tilanteessa oleville! Onnea ja paljon toivoa matkaan teille! Samoin kaikille muillekin tässä pinossa oleville lämpimiä ajatuksia!
 
wallaroo Kiitos vastauksesta!!

Se mua tässä ihmetyttääkin, ja tiedän, että moniin keskenmenoihin ei löydy syytä, ja täälä ryhmässä tosi monilla on monta keskenmenoa, tuulimunia ja kohdunulkoisia raskauksia, mutta nyt monilla on onnistuneita raskauksia. Niin olis kiva kuulla teidän kokemuksia, kun olette tämän saman kokeneet. Niin ja tosiaan kun mulla ja miehellä ei ole ennestään onnistunutta raskautta.
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Meillä ei ehditty tutkimaan edes mitään, kun tulin nyt edellisen kerran raskaaksi. Mulla kyllä on kilpirauhasenvajaatoiminta, joka ei ole lääkityksellä pysynyt aisoissa oikeastaan ikinä, vähiten nyt raskauden aikana. Sitä kuitenkin on eniten ehdotettu aina syyksi keskenmenoille.

Oon kuullu, että tuota disperiiniä on monet itsenäisestikin ottaneet ja ilmeisen monilla on onnistuneita raskauksia sen kanssa, johtuu se sitten tuosta tai ei. Ilmeisesti noin pienestä annostuksesta ei ole haittaakaan (jos nyt ei satu sairastamaan jotain verenvuototautia), mutta tarkistaisin lääkäriltä kuitenkin.
 
miwwi Minua ei ole koskaan ehditty tutkimaan keskenmenojen välissä, siis kun siihen hyytymistekijäjuttuun pitäisi olla kolme kuukautta ei-raskaana. Vaikka minulla luteaaliaika on ihan normaalipituinen, Lugesteron on ollut minun apuni. Sen kanssa en kärsi alkuraskauden supisteluista ja vauvanalut pysyvät sisällä. Ainoastaan esikoinen (=eka kierto ja eka raskaus) pysyi sisällä kaameista supistuksista huolimatta, mutta muihin kohtu oli jo saanut treeninsä esikoisen syntymästä ja toinen lapsi ja tämä on Lugejen avulla pysyneet sisällä ja hengissä ne ekat viikot. Esikoisesta supistelu loppui 9.-10. viikolla ja näistä toisista olen Lugeja ottanut 11. viikolle saakka. Keskenmenneissä en ole Lugeja käyttänyt, kolmatta koitettiin kolmen km verran luomuna ja neljänteen raskauteen otin Luget ja ainakin vielä (23+) kaikki on hyvin.
 
kodehu Kiitos vastauksesta!

tillukas Muakin mietityttää, kun mulla on ovis ollu vasta joskus kp 22 paikkeilla ja menkat on sitten alkanu siinä 36-37 eli toi luteaaliaika on ollu ihan normaali, mutta ovis aika myöhään, ja nyttenkun olen ollut nää 3 kertaa raskaana niin siitä asti kun on ollut ovulaatio ja ihan sinne raskausaikaan asti jonka olen ehtinyt olla niin on ollut ihmeellistä menkkamaista jomotusta, tää voi olla ihan normaalia, mutta se tuntuu ihan siltä että johtu supistelis koko aika.. Eli voisko tässä olla jotain? Olen kyllä kuullut, että ovulaation ajankohdasta ei ole mitään vaikutusta keskenmenoihin..

Ja tuohon hyytymistekijään, kuulin kanssa, että pitäisi olla 3 kuukautta ei raskaana, mutta multa on kuulemma otettu osittain tukostaipumukset(en tiedä onko tämä sama asia) eli fosfolopidivasta-aineet ja kardiolipniinit ja multa pitäisi vielä ottaa APC resistenssi..
 
Huonoja uutisiahan sieltä ultrasta tuli :'( Ei ollu tilanne muuttunu viime keskiviikosta mihinkään. Paitsi nyt lääkäri mittasi että ois koon puolesta rv 6+3 eikä edelleenkään sykettä. Joten mut voi poistaa tuolta listalta ja taidan siirtyä tuonne muitten kuumeilijoitten joukkoon kunhan nyt saadaan tämä raskaus lopullisesti päätökseen. Nyt jään oottelemaan aikaa OYS:iin ja tyhjennyshän se varmaan taas on eessä, jos ei nyt ala itekseen tuolta ulos valumaan. Siihen viittaavia merkkejä ei tosin oo. Läheteteen sain kilppariarvojen mittaukseen ja pitää alkaa varaileen aikaa sinne labrasta. Nyt vaan on mieli niin maassa ettei tänään oo saanu aikaseksi :(

Kovasti tarrasukkia ja ihanaa odotusta teille kaikille tänne :heart: Käyn "salaa kurkkimassa miten teillä raskaudet etenee ja toivottavasti pääsen tänne takasin vielä.

zannukka ja sammunut iltatähtönen
 
Voi zannukka :hug: Kamalimpia mahdollisia uutisia. Todella suuret pahoittelut sinulle ja perheellesi. Toivottavasti pääset mukaan tälle puolelle joukkoomme uudestaan mahdollisimman pian :heart: Haluatko muuten, että lisään sinut etusivulla menetyksen uudelleen kohdanneet kohtaan, vai haluatko kokonaan pois listalta?

Miwwille kovasti tsemppiä kuumeiluun, nyt olisi todella teidän vuoro vihdoin saada nyytti syliin saakka :heart: Itselläni ei ole kokemusta peräkkäisistä keskenmenoista, joten en valitettavasti osaa kertoa omia vinkkejä, mikä niihin mahdollisesti tepsisi.

kwaidan 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Kiitos ootte ihania :hug: Kyllä mää takasi tuun vielä, ei me yrittämistä lopeteta. Tämä kuitenkin on miehelle ensimmäinen lapsi, niin yritetään kyllä vielä niin kauan että saahaan se oma iltatähtönen syliin asti :heart:

Kwaidan Laita vaan mut sinne menetyksen uudelleen kohdanneet
 
Voi ei zannukka, kurjimpia mahdollisia uutisia. Jaksamista! :hug:

Miwwi, Mulla on kolme perättäistä kkm:a (rv18, rv8, rv10). Jokaisesta nähty sykkeet ja sitten vaan sykkeet loppuneet ilman sen kummempaa selitystä. Testeissä multa ei löytynyt mitään poikkeavaa. Tosin nyt aloin miettimään, että koska multa on otettu hyytymistekijät ja varmaan ton ekan yhteydessä ja silloin ne otettiin kyllä heti eikä vasta 3kk päästä! Muistaakseni kysyin asiasta ja jos ne on normaalit, niin ei oo merkitystä koska ne ottaa. Jos on koholla, niin sitten otetaan 2kk ei-raskaana jälkeen.
Koska mulla on aina nähty sykkeet ja sitten mennyt kesken, niin lapsettomuuspolin lääkäri epäili jonkinlaista tukostaipumusta vaikka sitä ei testeissä näkynytkään. Sen takia piikitin klexanea plussasta rakenneultraan asti. Oli mulla myös lugesteron apuna ~rv12 asti, mutta lääkärin mukaan se auttoi vaan tota päänuppia.
Nyt siis mennään jo jonninverran pitkällä, mutta eihän tässä kai varmuutta ole koskaan lopputuloksesta...

(.) Omat fiilikset on aikalailla pohjalukemissa. Tuttavaperheen enkelivauva vetää oman mielen tosi matalaksi, se vähä mitä itse tiedän vauvan menettämisestä on kamalaa, mutta siitä ei voi vielä edes laskea mitä he nyt käyvät läpi. Ja kaksi läheistä pariskuntaa käy läpi lapsettomuutta. Olen yrittänyt lohduttaa ja etsiä tietoa heille, mutta näyttäis molemmilla pareilla olevan edessä seinä totaalisen pystyssä. Täytyy vaan toivoa, että lääkärit on keksii jotakin, kun kaikki näyttää mahdottomalta.

Ei siis oikein ole olo, jolloin hehkuttaisi omaa vauvaa. Tunnen jopa syyllisyyttä tästä, vaikka toisaalta ei meidän tie ole ollut helppo ja ollaan todellakin "ansaittu" nyt tämä vauva. Ja sitten tietty pelottaa, että uskaltaako kuitenkaan luottaa kun toisillekin voi käydä noin...

-iitu 23+0 pokspoks :heart:
 
Voi zannukka! Voimia teille!

miwwi Luget eivät minulta vieneet ns. menkkajomottelua, mutta supistelu loppuu niiden kanssa. Vaikka tässä raskaudessa harjoitussupistukset alkoivat 10. viikolla, nekin ovat erilaisia kuin ne minulla alkuraskaudessa esiintyvät supistukset. Minulla ne ovat samanlaisia kuin synnytystä ennakoivat supistukset joitakin tunteja ennen synnytyksen käynnistymistä.
 
Anteeks, että mä tuun tänne teiltä kyselemään.. Tiellä joilla on enemmän keskenmenoja ja kun olette nyt tulleet taas raskaaksi ja pysyneet myös raskaana, niin onko teillä mitään lääkkeitä tai muuta vastaavaa nyt ollu apuna? Onko teillä vain ollut huono tuuri että olette saanut niin monta keskenmenoa?

Mä kun sain tuossa tammikuussa kolmannen keskenmenon niin multa sitten otettiin ne tarvittavat verikokeet ja mieheltä myös kromosomi verikoe, kaikki oli normaalit. Gyne mainitsi myös aspiriinin pienellä annostuksella esim. Disperiniä. mutta mua jäi kyllä vähän mietityttämään toi, onko joku muu kokeillut ja onko auttanu? :)
Mulla löyty kilpparin lievä vajaatoiminta johon sain tyroksiinit. sitä ennen useita keskenmenoja, sitten tyroksiinit, onnistunut raskaus josta tyttö 10/11, sitten yks KM ja TM ennen tuplaraskautta.

Kunnallinen oli sitä mieltä ettei tyroksiineja, yksityinen määräsi välittömästi ja ihmetteli miksei aiemmin ole jo aloitettu.
(mulla 2 lasta entisestä liitosta, joita ennen ei keskenmenoja ainuttakaan)

ZANNUKALLE ja HAPEROTALLE:hug:



Täällä arki sujuu ihan hyvin. Pientä univelkaa, kuten asiaan kuuluu mutta kaksoset ovat kilttejä kuin mitkä:heart:

T:Neiti+Prinsessat 2 vkoaja pvä
 

Yhteistyössä