*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

tere

kestoilusta, että meillä on tytöllä tommoset "jatkettavat" kestovaipat, kuori ja imu sekä ostin parit lisäimut yht. 3 kpl vaippoja. Merkki on bumgenius, olleet todella hyvät!!
http://www.vaippala.com/product_info.php?products_id=986
tyttö täytty viime kuussa 2v ja on ilman vaippaa nyt melkein koko ajan, myös yöt. Ulos olen laittanut vaipan koska alkaa olla kylmät ilmat ettei sit vilustuta jos vahinko sattuukin.
Ajattelin että nyt oikeen tsemppaan tytön kanssa niin saan hänet kuivaksi ja vaipat siirtyy sit vauvalle. Lisäks mulla on kuivaksiopetteluhousut (myös 3kpl), kans ihan loistavat!
Lisäks aikasemmilta on jääny harsot+kuoret ihan pikkuvauvalle.
Kestoilu mulla jäi tauolle sitten kun täysimetys loppui ja alkoi se ihana kiinteiden tuoma kakka rumba! Oikeesti kun 5 x päivässä tuli tavaraa en jaksanut, mulla oli kaksi vaippa lasta siis samaan aikaan.
Aloitin kestoilun uudestaan kun poika oppi potalle ja nyt keväällä tyttö.
Oman innon ja jaksamisen mukaan! Näin meillä ja nyt olen taas kestoilusta oikeesti tykännyt tosi paljon ja monelle suositellut noita jatkettavia vaippoja!

Juu rautaa vaan on nyt koittanut vetää, vetämätön olo sen kun jatkuu, no kestäähän sillä aikansa nousta...

saatiin hieno tappelutkin miehen kanssa aikaseksi eilen ja vieläkin on paha mieli...fyysisesti väsyneitä kumpikin ollaan, eri syistä tosin ja hermojahan se kiristää...kunnes napsahtaa eka toisella ja sit toisella! :kieh: :'(

MyAngels, minäkin kiinnitin huomiota tuohon kutinaan :attn:
kyllä itelläkin nahkaa välillä kiristää, mutta ei se kutise, kutina mun mielestä on aina huono juttu, kysäseppä vielä varmuudeksi neuvolasta asiaa :attn:
Koska sulla on se käännöskoitos?

Muu perhe on poissa joten jospa vaikka kävis kävelyllä kun on noin hieno keli B)
ja jos vaikka mielikin piristyis. Niin ja saan ens viikolla vihdoin sen UUDEN KAMERAN! jos onnistuisin ottaa parit uudet masukuvat rikkomatta laitetta... :D

Pamuk -mieli maassa

 
Nimra
Moiks,

kiitti NullPoints tuosta kestovaippa asiasta, vaikka se ei itsellä ole mielessä ollut, mutta täytyy sanoa, että äitini on ollut vahvasti sitä mieltä, että kestovaipat suosioon... =) itse hän on käyttänyt niitä minulla ja pikkuveljelläni ja hyvin on kuulemma pärjätty :LOL: Ainoa mitä hänkin tietenkin teki niin lähtiessä jonnekin otti noita kertakäyttövaippoja, mutta muuten käytti AINA kestovaippoja.

En tosiaan ole ollut itse kovin mietteliäs asiaa kohtaan ....ja kieltämättä hiukan ennakkoluuloinen :kieh: niin nyt kun kävimme miehen kanssa kaupassa ja tuli noita vaippapakettien hintoja ja paketissa olevien vaippojen määrää katseltua tarkasti niin täytyy sanoa, että KYLLÄ tuli heti mieleen kestovaipat :D Siis, ei meikäläisten rahat ainakaan riitä tuollaisiin kertakäyttövaippoihin. Kyllä elämässä on muitakin asioita mihin sen "ylimääräisen" rahan voi tunkea :whistle:

Ennemmin sitten ostelen perheelle parempaa terveellisempää ruokaa kuin se, että mätän jumalattomia summia rahaa "kakkaan" :LOL: ja järkyttävään (turhaan) jätteen määrään. Ei se vauva ole moksiskaan, vaikka käyttää kestovaippoja :heart: Enpä minä ainakaan pienenä ole asiasta äidilleni/isälleni valittanut :LOL:

Joten KIITOS isolla K:lla :hug:

Nimra + Hillitty Liikkuja 28+0 (ultra 28+3)
 
Nimra
Tässä olen tämän päivän lueskellut noita vaippa-asioita ja nyt on....ihmettelyä :ashamed: Siis noitahan tulloo kovin monia kerroksia... Mä mietin, kun äiti kävi tuossa juuri ennen lähtöään ulkomaille....(mäki haluun!!) niin meillä kun käytettiin niitä sideharso-muoviliinavaippoja niin onko jotain "tapaa", että ei tarviis ostella aivan mielettömiä määriä noita erilaisia imu osia...ja housuja.. ? Jotenkin tuossa lukiessa paljastui, että niitä on siis jokaiselle...tunnillekin melkein erilaisia lisäimuja, housuja, liinoja... Niin, siis yksinkertaisemmin esitettynä....

Jos teen niitä sideharso-osia itse (äiti kangaskauppias joten ilmaisia) niin onko jotain housuja mitä voisi käyttää sideharson kanssa niin ettei siihen tarvii ostella ihan kaikkia imuja, housuja,harsoja.. ?
 
nimra,
surffaa kestovaippa yhdistyksen sivuille, sieltä tietoa löytyy varmasti sekä joku keltä kysyä.
onhan noita vaihtoehtoja tosiaan, kokeilemalla, tutustumalla löytyy itelle paras.
onks sulla joku kaveri joka käyttää niin pääsee näkemään homman käytännössä.

käsittääkseni juu harsoja vaan kasapäin ja sit esim villahousun tapaset siihen päälle vois olla yks vaihtoehto.

 
Heips!!!
Profiilissa on siis uusi kuva. :xmas: "Pieni" kumpu on siis mulla. :LOL:
ElinaMaria Unelmia kannattaa jahdata. Itsekin sain sen työn minkä halusin. Opiskelin sikana ja sit vahtasin sitä oikeaa paikkaa. Stressaavaa on, mut antoisaa. Ei oo kertaakaan tullu mieleen et väärin valitsin. Ehdottomasti kannattaa ottaa se vastaan jos saat. ;)
Kestoista Noita on tosiaankin monta vaihtoehtoa. Voi mennä siis tosi ekologiseksi ja tehdä kotona kaikki. Oon tosiaankin kuullut et harso ja villahousut tai jotkut muut housut jotka pitävät kosteuden sisällä, mut hengittää. Villa sitoo kosteutta, joten se ei vuoda tai tunnu kosteelta...
Eli mun käsittääkseni harsojen yms kanssa joutuu laittamaan muutaman kerroksen. En oo varma minkälainen se pitää olla sisin kerros. Siis se harsoko vain vai onko siellä joku toinen materiaali mikä pitää pepun kuivempana?
Sen takia ajattelin just noita "all-in-one":ja, koska tosiaankin se on vaan yks juttu, eli ei tarte erillisiä kerroksia. Voi tosiaankin laittaa sisälle lisä imua, mut se on siinä.
Halvimmaksi varmasti tulee noi kerrokselliset jutut.
Mua asia houkuttaa sen takia, koska ne ovat kuulemma helppoja noi "A-I-O". Toivottavasti ainakin.
Se mua vaan tosiaankin epäilyttää mitä se sit on kun aletaan antamaan kunnon ruokaa. Ne kakat ovat nimittäin sillo tosi karmeita.... :headwall:
Jostain luin et olis sellaisia osia vaippoihin olemassa mitkä keräis ne kakat ja sen koko osan kakkoineen sit voi laittaa pönttöön. Eli se olis jotenkin paperimaista ainesta vissiin.
Noissa on niin paljo asiaa et täytyy mun lisää lukea jostain.
Varmasti jos esim Nimra sulla on mahdollisuus saada kankaita halvalla, se kannattaa hyödyntää. Totta on tuokin et rahat mieluummin laittaa muuhun kuin kakkaan. :kieh:
Haleja Pamulle. :hug: Kauheaa se on kun tulee riita. Mut sit kun se on sovittu, niin sit on varmasti taas ihanaa. :heart:
(.) Tänään on tullu tehtyy paljo juttui. Pari koneellista pyykkiä, ruokaa tein, käytiin ostoksilla: neidille uusia vaatteita (jalat & kädet sillä vaan venyy), lahja huomisiin 1v synttäreille ja viikon ruokaostokset. Nyt pian menemme kävelylle. Mies on sika kiireinen. Aamusta lähti ja huomenna päivällä tulee takaisin. Ens tiistaina se menee taas viikoks reissuun. Ihanan lämpimään paikkaa duunireissulle. Minä jään siis hoitamaan kaikki hommat tänne yksin. Onneks se joutuu enää harvoin lähtee pois pitemmäksi aikaa. Olis kurja muuten. Eli meillä ei oo aikaa tapella ainakaan....
Sovittiin aamusta et seuraavassa ultrassa aiotaan kysyä se sukupuolikin. Aiotaan pitää se sit salaisuutena kaikilta. Lähinnä nimen takia halutaan tietää. Jos se on typsy, mun keksimästä nimestä mieskin tykkäs, joten se on siinä. Jos onkin poika, niin tosiaankin on hankalampi juttu... :( Mä haluisin antaa sen suomalaisen nimen mikä on ollu mielessä. Mies haluaa oman maalaisen jonkun erikoisen. Joten huh, huh.... Eli parempi on tietää ettei meiän tarte turhaan kiistellä pojan nimestä, jos se sit sattuukin vaikka olee tyttö. Ongelmat kullakin. :headwall: Tosi omanapaista tekstiä, mut on ollu mielenpäällä joten purkaannun... |O
Nimra Kiva tosiaankin et toi mun juttu kestoilusta herätti mielenkiintoa. Ajoissa kun rupee miettimään, niin varmasti löytyy hyvä vaihtoehto....
Nyt eikun menoksi taas... Happee!!!!!

NullPoints ja Tirri 24+2
 
Lauantai-iltaa tältäkin suunnalta!

Tämä kestovaippakeskusteluhan saa ihan innostumaan..
En ollut asiaa ajatellut mutta kummasti alkoi kiinnostamaan minuakin
Onhan tuo kestovaippailu "kehittynyt" hurjasti. Ja jotenkin on jo asennoitunut siihen, että kun vauva tulee, niin pyykkikone pyörii kuitenkin koko ajan.. No niinhän se tekee muutenkin Tänäänkin tuli pestyä neljä koneellista
huokaus..

Täytyypä alkaa tosiaan aiheeseen tutustumaan paremmin. Mutta onhan tässä aikaa. Vaipat on kyllä hirmu hinnoissa!

Peukut on pystyssä ElinaMarian työn saannin puolesta. Ihan hyvällä omalla tunnolla vaan, ja jos sitten voimat tuntuu vähenevän raskauden takia, niin sitten niiden mukaan vaan. On tullut nähtyä läheltä pari kertaa aika törkeää toimintaa työnantajan puolelta raskaana olevia kohtaan, joten kannatan tervettä itsekkyyttä aina näissä asioissa. Vaikka laki on puolella, niin silti tuntuu porsaanreikiäkin riittävän. Mutta tietysti sitä haluaisi hoitaa hommat hyvin, kun mieleisen työn saa. Juttelin eilen työreissussa oman pomon kanssa joka on kyllä tosi jees noissa asioissa, täytyy sanoa. Minulla on aika pitkä ajomatka töihin ja hän tuumaili että jos alkaa tuntua raskaalta tuo ajaminen niin teen sitten mahdollisimman paljon kotona etänä töitä. Olin ihan luukku auki. Tokihan tartun tilaisuuteen

Nyt taidan painua sohvalle Suomen pelkokerrointa katsastamaan. Mitähän lie ovat saaneet aikaiseksi.. Tämä päivä on mennytkin taas vauhdilla, yhtä pyykkäämistä, imurointia
, lattian pesua
, kauppareissua
ja äsken pyöräytin vielä sellaisen jauheliha-aurajuustopiirakan jota nyt aion lähteä mussuttamaan..
Mutta täytyy sanoa, että tällä hetkellä tolu tuntuu maailman ihanimmalta tuoksulta, on tuota pikkukoiran pissan ja kakan hajua haisteltu aika tavalla


Rattoisaa lauantai-iltaa!
Luminia 20+1
 
AIO vaipoishan on se huono puoli, et ne kuivuu tosi hitaasti. Ja noi, missä on kuorivaippa ja sisävaippa sekä lisäimu ni ne tulee kai halvemmaks, ni semmosii mie varmaa sit ostan =) Huutikses onneks on tosi paljon hyviä kestisvaippapakettei. Ko niiden imukykyhän vaa paranee sitä myötä, ku niit käyttää =)
 
heipsan

pikaisesti tulin jutut lukemaan.

kestovaippailusta on ollut puhetta.. itseä kyllä hieman kiinnostaa juuri tuon jäte ongelmankin takia mut tiedän kyllä itseni että minusta ei siihen ole :ashamed: en vaan jaksa opetella ja hankkia noita monia eri osia jne.. joten varmaan samaan tapaan kertakäyttösillä mennään kun pojankin aikana...

PamuK:
Toivottavasti ei mitään vakavampaa riitaa ja saisitte pian sovittua, :hug: ihtee ainakin kalvaa aina niin pitkään että saadaan sovittua.

NullPoints: Etteköhän te yhteisymmärrykseen nimestä pääse vaikka pikkuinen poika olisikin ;) Saako udella onko miehesi mistä kaukaa kotoisin?

tulin tänään klo 18 töistä ja lähdettiin miltei heti järvenrantaan kodalle =) poika tykkäs kuljeskella ja koirat laukkasivat aivan hulluina pitkin metsiä :D
syötiin eväsleipiä, paistettiin makkaraa ja juotiin kuumaa kaakaota.. lopuksi paistettiin vielä tikkupullia jälkkäriks :p =)
vasta äsken toin pojan nukkumaan ja ei tarttenut unta houkutella, itse kömmin miehen viekkuun sohvalle elokuvaa kattomaan kohta.

danjuska ja toukka 12+0 :D vihdoinkin :heart:
 
Huomenta.
Täällä olen toiminut nyt sairaanhoitajana. Neidillä on oksennustauti. Eilen sorsan syöttö reissulla uli ekat ulos, sit kotona muutama. Annoin nyt aamulla hiilihapotonta limua ja sekin tuli ulos. Nyt lapsi nukkuu taas. Toivottavasti ei muhun tartu tuo. Nyt jää ne synttäribileet väliin. Hetkestä toiseen saa vaan mennä. Kurjuuden kurjuus, sydäntä särkee kun toisella on paha olla. :heart:
Miracle Toi on tosiaankin yks juttu ottaa huomioon miten ne kuivaa. Saa olla kunnolla niitä kestoja et ne kerkee kuivaa. Olen käsittäny et monet noista AIOsta voi rumpukuivatakin jos ei meinaa muuten kuivaa. Sen sit joutuu tekee. :ashamed:
Danjuska Mies ei vaan osaa nimeä ruveta miettimään ennen kuin tietää sen sukupuolen. Mulla on kans vähä sama ongelma. Ihan asutaan EU:ssa, eikä missään kauheen eksoottisessa paikassa. Paljon ei oo suomalaisia täällä suunnassa ainakaan, joten taidan jättää sanomatta. Tulee mieleen vieläkin äiteen tapaus kun joku sen täältä hoksasi ja rupes sit levittelemään kaikki jutut ympäriinsä... |O Eli joudun valitettavasti jättämään ton jutun tohon. Jos oliskin "suljettu" piiri, niin mikäs siinä, mut voihan se olla et on paljon sellaisiakin jotka vaan huvin vuoksi käyvät kyttää, en tiedä. :headwall:
Nyt tekee hommia ja katsomaan et jos toi sairas herää....

NullPoints ja Tirri 24+3
 
Kiitos kaikille työnsaantitsempeistä. :) Kai sitä selviää rankasta työstä vaikka raskaana onkin... eihän tässä sairaita olla kuitenkaan. =)

Luminia, pitää uskaltaa sitten vaan vaatia sitä aikaa itselleen mutta vähän nolottaa kun haastattelussakin sanottiin että tämä työ on kiirettä kiireen perään ja hyvin stressaavaa.... mutta en murehdi sitä etukäteen. On ihan mahdollista etten saa sitä työtä. Olin aika kovassa seurassa ja yllätyin jo haastatteluun pääsystä.

Kestoista, joo meillä ei ole rumpukuivaajaa että meilläkin pitää olla nopeasti kuivuvia malleja... rumpukuivaaja olis kätevä mutta se on sellainen sähkösyöppö ja energiatuhlari... pieni ekologinen minäni ei sitä haluaisi hankkia... :|

(.) näin viime yönä unta että oltiin ultrassa ja siinä näkyi selvästi että se oli poika. :D Saas nähdä pitääkö paikkansa mun uni. ;) Vaikka ei saisi mitään tällaista toivoa, niin musta olis kivaa saada ensin tyttö ja sitten poika... :p No, ilolla ja rakkaudella otan kumman tahansa vastaan!

 
Huomenta kaikille!
En osaa nyt oikein kenellekään erikseen mitään kirjoittaa, kun ei vaan ole jaksanut lukea ihan kaikkia viestejä.. Mutta kaikille on kyllä täällä päässä peukkuja pystyssä koko ajan pidetty!! Toivottavasti saadaan kaikki pienet nyytit! :heart:
Niin, ja kiitos kaikille, jotka on vastanneet näihin mua askarruttaneisiin asioihin!

Joo, yksi pieni etappi tässä raskaudessa on saavutettu eilen. Eilen oli nimittäin rv 6+1, ja silloin mulla alkoi viimeks se km. Joten ainakin sen päivän yli on päästy! Seuraavan etappi olis sit eka neuvolakäynti 25.9.

Tosta ElinaMarian unesta tuli mieleen, et silloin edellisessä raskaudessa näin sellaista unta, et sain km:n. Näin sen unen n. 2 viikkoa, ennenkun se oikeasti tapahtu. Olen sellainen ihminen joka näkee sellaisia enneunia. Meidän suvussa on myös äiti ja mummo sellaisia. Valitettavasti ne enneunet ei vaan aina ole positiivisia, vaan on niitä ikäviäkin. Mä oon nähny niitä varsinkin lähiaikoina tosi paljon. Niin, ja näistä mun molemmista lapsista oon nähny unta odotusaikana (siis olemassa olevista). Jälkimmäisestä näin jopa sukupuolen. Ja sit kun, näin viime raskaudessa sen keskenmeno-unen, niin aloin jo vähän pelätä pahinta.

Täytyy mennä, kun poika lähemmäs 3v. tarvii.. :)

T. Nirtsu ja pikkuruinen 6+2
 
Tulin pikaisesti sekaantumaan kestovaippakeskusteluun. =)

Itse olen ajatellut kokeilla osakestoilua ja katsoa miten riittää innostusta. Syyt on mulla puhtaasti ekologiset, en niinkään ajattele sitä rahansäästöä. Vaikka onhanse ylimääräinen plussa. Mutta tuon vuoksi en yritä etsiä halvinta vaihtoehtoa, vaan sellaista, joka itseni tuntien voisi toimia...
Olen myös saanut suositteluja noista Bumgenius - all-in-one -vaipoista ja niihin olen kallistumassa. Ajattelin hommata muutaman xs-kokoisen ja katsoa miten sujuu, sitten lisää jos hyvältä tuntuu. Niitähän on one size -malliakin, jonka pitäisi käydä vastasyntyneestä lähtien, mutta ehkä varmuudeksi aloittelisin noilla newborn-kokoisilla. Haluan, että myös mies hyväksyy vaipat ja tiedän, ettei ikimaailmassa rupeaisi mihinkään lisäimu-sisävaippa-kuorivaippa -hässäkkään. Näissähän joutuu koko vaipan pesemään vaikka pinta ei oliskaan likaantunut, mutta toisaalta ajattelin kyllä lykätä ihan muun pyykin joukkoon, joten ei minusta sinänsä ole sen epäekologisempaa. Ja mitä kuivumiseen tulee, näiden pitäisi kuivua narullakin yhdessä yössä.
Ja tällaiset saa kyllä varmasti myytyä eteenpäin jos hinta hirvittää, tai se, ettei tulekaan käytettyä.

Kauhea mainospuhe! :LOL: :LOL: Mutta ei muuta. Mielenkiintoista kuulla erilaisia mielipiteitä!

Muuten täällä kaikki hyvin.

frizzante + neiti rv 23
 
:LOL: Hyvä myyntipuhe Frizzante! :LOL:
Miehelle pitäis kans ton homman sopia ja sit kun menee vaaveli hoitoon, niin siellä sit kans... Eli taitaa olla mulle tollanen paras ratkaisu. Löysin netin kautta kaupan lähistöltä joka myy niitä sisään laitettavia suojia. Eli jos on pissa vaan, niin sen voi vaan pesasta n 4 kertaa. Jos on kakka, niin sen kakan kans voi huuhtasta vessanpöntöstä alas. Eli ei siis tarte mitään järkkyjä vaippoja huuhtoa. Vaipat voi kans värjäätyä jos ei oo suojaa... Harsot voi tietty keittää, mut laiskana en tuohon rupeis... :x Suojia saa täällä ainakin 200kappaletta 6eurolla, joten ei oo paha.
Muutamissa AIOssa lupasivat et pitäis kuivuu päivässä. Jotkut niistä ei oo totaalisesti ommeltu kiinni et ne kuivuvat nopeemmin...
Eli tässä oppii kun lukee tuolta... :ashamed:
 
heips
juu rauha maassa jo ja sovintoseksiäkin saatu :whistle:
meillä ei oikeen koskaa riidellä ja tapella ns. isoista asioista...semmosta pikkuasioista rähinää...jotka joskus sit paisuu kunnon riidaks ja mökötykseksi. No mutta tuulettaa ilmaa, ihan hyväkin kait.

kestoista vielä, että meillä on kylppärissä semmonen "rättipatteri" jonka päällä AIO imuosa kuivuu yhdessä yössä. ei siis sen puoleen ongelmaa.
meillä mies ei ihan niin innoissaan ollut harsoista ja kuorista pikkuvauvalla mutta noista bumgenius vaipoista sekin on tykänny, nehän on ihan samannälösetkin kuin normitarravaipat. Helpot käyttää!

palaillaan taas, kivaa sunnuntaita :wave:
 
Nimra
Heipsan,

Joo en minäkään "voi ottaa" tai sanotaanko, että mielellään en ottaisi sellaisia mitkä kuivuu hitaasti, kun on tuo kuivaus "ongelma", mutta eiköhän sieltä kestojen suunnalta löydy kuitenkin jottain joka sopii sellaiseen nopeampi tempoiseen kuivaukseen :D ja täytyy laittaa tosiaan mutsi vaiks omepeleen niitä lisää, kun totesi niin reippaasti, että niitähän on helppo ommella... :D Siinä on sit tulevalle mummolle tekemistä ja eipä se minnuu ahista, jos auttaa pystyy =)

Kyllä me ollaan ainakin kallistuttu noihin kestojen kulutukseen, vaikka tietenkin kerralla maksaa (ehkä) enemmän, mutta eipä tarvii sit huolehtia, että onko vaippoja...tai rahaa ostaa niitä riittävä määrä seuraaville viikoille :D Mä kun tuppaan aina ajatteleen tuota elämää "pidemmälle" eteenpäin :LOL: ja pakkohan se on kun joudun maksamaan muutenkin isoja kuluja kuukaudessa, kun mennee se 500 ?/kk tuohon lainaa minkä aikoinani takasin!!! :kieh: Nyt sitä on vielä jäljellä 20 000?, että muutama vuosi vielä maksellaan... :whistle: ja mies kun opiskelee ja ei saa mun tulojen perusteella tukia niin eipä siinä auta muuta kuin maksella miten pystyy ja säästämään sieltä kaikista mahdollisista asioista, että pääsee joskus edes eroon tuosta lainasta :) ja jää sitä rahaa muuhunkin kuin ainaiseen huolehtimiseen siitä, että mitä pystyy maksamaan ja miten, kyllä tässä välillä saa herätä yöllä hiestä märkänä, kun miettii...että riittääkö raha ja onko tehnyt kaiken voitavansa.... Välillä niin vit****** mieheni puolesta, kun joutuu mun hölmöyden takia kärsimään tästä raha-asiasta ja sekös mua kismittää!!!! En vaan ole miljonääri jolla olis rahaa maksaa tuo kerralla :ashamed: Eniten ärsyttää se, että velallinen itse on tehnyt itsestään varattoman ja jokaisen kerta kun nähdään se jossain niin ymäri päissään mennee mihin mennee ja ostelee (edelleen) leveällä lompakolla muille drinkkejä ja maksattaa mulla omaa velkaansa :headwall: Noh, jos nyt en omaa oloa purkaisi tän enempää, mutta tässä tosiaan osasyy siihen, että innostuin tuosta kestoilusta :D

Täällä menee muuten ihan hyvin eikä ongemia ole nyt tullut... Täytyy myöntää, että alkuaika... ja pidempäänkin olin aikalailla pidättäytynyt seksistä, mutta nyt siihen on jotenkin löytynyt taas syke.... :LOL: ja tulloo jo ehkä liiaksikin oltua :ashamed: mutta onpa ainakin ukko tyytyväinen het herättyään niin saa päivät sit tehdä omia tutkimuksia vaippa-asiassa ja muissakin....sit ku ehdottelee niin: Kaikki käy :p

Onnea Nirtsu ensimmäisen etapin saavutuksesta :hug: :flower:

Kiitti NullPoints linkistä ja vielä muutenkin tuosta jutustelusta vaippa-asiassa :wave:

Toivotaan täältä kovasti että PamuK riita on sovittu eikä ole mikään iso ja "paha" :hug: Kyllä se siitä ja tuleehan niitä riitoja kaikille... Meillä on kyllä ollut sellaisia riitoja, että huh huh, mutta kyllä ne aina loppuen lopuksi sitten on suhteen saaneet vieläkin lujemmaksi :D ja sitä oikeasti aina itsestään huomaa, että havahtuu siihen asiaan ja alkaa miettiä kunnolla ja yleensä silloin se ratkeaa ja saadaan sit puhuttua ;) Viimeksi miehellä meni hermo niin pahasti, että lähti kaverinsa luokse 300 km päähän ottamaan aikalisää :ashamed: ja sieltä tullessaan sitten oli jo kummatkin tahoillaan miettineet ja sovinto löytyi, vaikka kyllä se välillä ottaa koville ja tuntuu, että mikään ei ole hyvin ja kaikki vi***** mutta eipä ole tässä "lyhyehkössä" suhteessa vielä mikään iso ja paha asia mitään kaatanut vaan päinvastoin, lujittanut niitä tunteita toisiinsa ja näkemään silloin huononakin hetkenä niitä ilon ja onnen aikoja :heart:

Itsellä on onneksi tapana kirjoitella päiväkirjaa ja runoja niin saa tavallaan "levätä" ja selvittää ajatuksiaan rauhassa... ellei ukko kysele, että mistäs sä sinne nyt "valitat" :LOL: ?? Silloin yleensä reagoin sanomalla, että kirjoitan rehellisesti tunteeni ja päivien tapahtumia jolloin saan asiat käsiteltyä =) ja kyllä yleensä ymmärtää, että se on minun tapani ja oikeuteni tehdä. Onhan hänelläkin oma tapansa, vaikka onkin kalliimpaa mennä 300 km päähän sitä miettimään, mutta hänellä on oikeus mennä ja ajatella ;) yleensä tosin menee vain metsään kävelylle :LOL: rauhoittuakseen..

Voisin laittaa tähän loppuun erään runoni minkä kirjoittelin erään riidan seurauksena ja sen verran täytyy miestä kehaista, että on kyllä arvostanut sitä rehellistä minua :heart:

"Jos maailma hylkää sen
mihin uskon
niin tiedän sinun
uskovan siihen minkä
maailma hylkää.
Rakkauteen uskomme - YHDESSÄ."

Tulee todella paljon kirjoteltua noita runoja :) ja olen niitä joskus laittanut kustantajille, mutta eipä ollut ilmaa saaneet alleen..tosin eipä se ole niiden päätarkoitus ;) Niitä voisin kertoa tänne, vaikka millä mitalla, kun käyvät vähän jokaiseen tilanteeseen :LOL: runokirjassakin on tippoja paperilla mistä huomaa, että niitä kirjoiteltu todella herkkinä hetkinä, surun ja onnen kyynelten seuratessa sisäntä...

Tässä eräs runo minkä kirjoittelin suhteen pahimman katastrofin jälkeen ja selitin minkälainen oloni on...en osannut sitä puheeksi muokata vaan kirjoitin..

"Olemme vierekkäin,
käsikkäin.
Suutelemme,
mutta minusta
tuntuu,
kuin betonimuuri
olisi huuliemme
välissä"

Nimra + Vipeltäjä 28+1 (ultra 28+4)
 
Nimra haluakko tarkemmin kertoa miksi lainan takasit? Ku mulle vanhemmat aina opetti, et älä missään nimessä laita nimees alle mihinkään paperiin, enne ku oot kunnolla lukenu. Ja et älä koskaan ikinä takaa kenenkään lainaa. Meinaa äidin hyvä ystävä joutu velkavankeuteen ku oman veljensä ison lainan takas. Tosin onneks pääs joskus sit saneeraukseen mut todella kauan se sitä maksoi ja oli hirmunen stressi ja huoli siitä. Se opetti mulle aika paljon ku ei voi omaan veljeensäkään luottaa.
 
Hei!

Kiitos kamalasti teille kaikille kauniista ja lohduttavista sanoistanne. En minä ollutkaan ihan kokonaan tätä palstaa jättämässä, vauvan huonoista uutisista kuultuani tuntui vain että mitään muuta ei ajatuksiin mahdu, enkä osannut mistään muusta alkaa kirjoittamaan.

Olemme hakeneet ja saaneet asiasta paljon tietoa, ja vaikka tilanne on tietysti masentava kun omalla pikku vauvalla ei olekaan kaikki niinkuin pitäisi, niin toivoton tämä tilanne ei missään tapauksessa ole. Lopullisesti vauvan vointi selviää tietysti vasta syntymän jälkeen, ei ultran perusteella kaikkea voida selvittää. Mutta olemme erittäin toiveikkaita! Välillä tuntuu kaikki ihan mustalta ja musertavan masentavalta, mutta sitten tulee hetkiä, jolloin tuntuu taas ihan onnelliselta. Raskas tulee olemaan tämä loppuraskaus, ja monia raskaita toimenpiteitä tehdään vauvalle syntymän jälkeen, mutta eiköhän me saada elää onnen hetkiäkin vauvan kanssa, näin uskon.

Kunhan tässä pääsen vähän paremmin tolpilleni tämän asian kanssa niin palailen tänne teidän kuulumisia lueskelemaan. Nyt tuntuu että kaikki muu menee ikään kuin ohi...

Kaunis kiitos kuitenkin teille kun olette mukana ja tukemassa! Täältä saa parempaa tukea kuin omilta sukulaisilta... =)

Tuuliska ja Pieni rv 22 tasan
 
Nimra
Siitä lainasta...mistä Miracle kysyin niin takasin sen vuonna 2001 omalle avopuolisolle, kun hän oli perustamassa kuljetusalan yritystä missä itsekin olin hetken aikaa työssä kunnes sain siivousalalta työtä mitä hainkin.

Niitä lainoja on siis 3 kpl mistä tuo summa koostuu ( yhteensä ) elimme hyvin normaalia elämää silloin, rahaa oli eikä huolta mistään, mutta toki myönsin itselleni sen, että voi tulla ero ja joutua OIKEASTI maksamaan takaisin ja tulee tilanteita elämässä mitkä eivät ainakaan paranna maksukykyä ( kummallakaan ) sillä mistä elämää voi tietää eteenpäin...?

No, minä siis takasin lainat joissa kahdessa olen takaajana toisen ihmisen kanssa entisen appiukon ja ex:n vanhan ystävän kanssa. Kaikki tämä laina-asia on ollut jo epäilyksenä pitkään ja soittelin eri pankkeihin kysyäkseni miten asiat on/oli hoidettu, mutta lopputuloksesta voi päätellä miten ne EI oltu hoidettu :LOL:

Selvitin sitten omat "oikeuteni" ja tilanteeni ulosottovirastossa ( tutun ollessa siellä työsssä ) joka auttoi suuresti minua asioissa ja niiden hoidoissa eteenpäin ja neuvoin minua mitä minun täytyy missäkin tilanteessa tietää ja ottaa huomioon.

Appeni (siis entinen sellainen) meinasin minulta kiskoa väärin perustein 8 000 ?, mutta onneksi olin niin fiksu ( kerrankin ) :LOL: että kysyin asiaa kahdelta eri taholta ja väärin oli hoidettu, joten sen summan sain pois harteiltani :D

Tämä toinen takaaja oli/on tällähetkellä itsekin ulosotossa joten hänen osuuden joudun maksamaa sillä hänellä ei ole siihen mahdollista osallistua, kun palkka menee jo nyt ulosmittaukseen ja muutenkin oli kuulemma tuota velkaa jonkun verran :$ joten siitä sain itselleni sit vielä 4500 ? "ylimääräistä"

Nyt tänä kesänä tai siis ennen lomien alkua sain Käräjäoikeudelle laput joissa haen oikeuden päätöksellä sit itselleni oikeutta periä näitä summia takaisin ulosoton kautta, mutta summat mitä mahdollisesti saan on todennäköisesti erittäin pieniä eikä niitä tarvitse ihan lähitulevaisuudessa odotella... :x

Tämä ex:ni teki konkurssin uudella firmallaan (mihin minulla ei osuutta missään), mutta tämän kuljetusyrityksen oli lopettanut aiemmin, mutta velat mitä siitä jäi olivat siis "jääneet" maksamatta....Papereista luin, että jos hän olisi hoitanut ne asianmukaisesti tai edes sinne päin niin lainojen maksu olisi loppunut normaalisti viime vuoden joulukuussa :D

Onhan tuo iso summa, mutta olen oppinut maksamaan jo muutenkin muiden ihmisten kulut mm. kahden aiemman avokkini elämän kokonaisuudessaan, joten tällainen EI yllätä. Harmittaa vain, kun nykyinen (avio-)mieheni joutuu olemaan osallisena "kärsijänä" tämän asian takia, mutta on onneksi samanlaisen elämän kokemuksen pohjalta sitä mieltä, että aina ne toisten ihmisten jäljet (jossain määrin) on jonkun muun korjattava... ja itsehän niihin lappuihin nimeni laitoin :) en voi siitä syyttää ketään muuta!

Mieheni vain tuumasi, että paska juttu, mutta mitään sille ei voi tehdä muuta kuin olla nöyrä ja maksaa :) Minä en jätä tuollaista asiaa kyllä hoitamatta se on ihan selvä eikä jätä tai halua jättää myöskään mieheni. Sen verran ollaan tunnollisia kansalaisia, että oma velvollisuutemme tehdään niissä asioissa missä kuuluukin. Enkä halua meille sellaista tilannetta, että olisimme varattomia eli päästäisimme luottotiedot pilalle, sillä se vasta elämän saakin pilalle, kun ei mistään saa mitään mitenkään muuten kuin rahalla, tosin yleensähän kannattaa rahalla ostella eikä velalla :LOL:

Ollaan me jo tosiaan niin paljon koettu ja nähty tässä yhdessä elon aikana, että ei oikeastaan enää heilauta :) juuri mikään ja yhdessä pysytään, vaikka olis harmaita kiviä ylitettävänä joka päivä ;)

Olihan tuossa meidän suhteen alussa 6 kk päästä (tapaamisesta) ensimmäinen keskenmeno, sit kihlaus, sit mun raiskausyritys (eräältä seurustelu kumppanilta kun kävin kylässä nykyisen mieheni aikana ->tietää tapauksen), avioliitto, miehen pettäminen, toinen keskenmeno, (edellämainitun) lainan maksamisen alkaminen, uusi raskaus (siis meneillään oleva), joten onhan tässä ollut tosiaan.. kokemuksia jo ihan tarpeeksi :kieh: ...mahtuuhan tuohon tosiaan äitini sairastuminen tai sanotaanko, että epäilyt rintasyövästä ja aivokasvaimesta... ja huh huh, tosiaan meinasin tämän oman sairastumisenkin unohtaa :D mullahan on skoljoosi (synnynnäinen), migreeni, krooninen niveltulehdus (osittain mietitty mahdollisuutta reumaan ja fibromyalgiaan) ja sit olen vielä perfektionisti (eli pyrin "täydellisyyteen" ) itse elämässäni ja voin kertoa, että aiheuttaa sitten todella pahoja ongemia suhteeseen ( välillä ) sillä se "napitus" mitä multa tulee...ette osaa edes kuvitella :LOL: mutta mieheni se vaan kasvaa vierelläni - tosin käyn kyllä hoidattamassa tuota perfektionismiäni ja se on parantunut jo jonkun verran :p ja mies onnensa kukkuloilla, kun ei ihan jokaisesta murusta lattialla, pöydällä, väärästä tavaran asennosta kuule viikon saarnaa :whistle:

Siis, omassa elämässä on niin paljon asioita, että olenkin sanonut porukoilleni, että jos he tietäisi mitä olen elämässäni kokenut/nähnyt niin jälkeen jäisivät kokemusten määrässä :LOL: mutta EN ikinä ole hukannut elämäniloa tai myönteisyyttä tulevaisuuteen sillä, kun edes yrittää, kuuntelee ja auttaa niin voi olla itse onnellinen ja keskittyä nauttimaan niistä pienistä ilon hetkistä :heart: mitkä valitettavasti niin monilta unohtuu :(

Jos vielä sen verran "jatkan", että mennessämme naimisiin häämatkamme oli telttaretki eräälle pienelle lammelle ( vanhassa ) kotikaupungissa ja siellä olimme 2 yötä, katselimme lintuja, tähtiä...kiersimme maalla, käsikkäin käpertyen illalla toistemme syliin nauttien siitä ilosta, että olemme yhdessä nyt ja AINA, (vaikka koskaan ei voi tietää..)

Tämän asian kerroin siksi, kun tämän häämatkan jälkeen sain noin muutaman kuukauden päästä idean liittyä kirjakerhoon mistä sitten taas muutaman kuukauden jälkeen soitettiin, että onneksi olkoon, olet voittanut 1400 ? matkalahjakortin Aurinkomatkoille =) =) =) Arvatkaas mitä sillä teimme!!!?! :LOL: Vietimme ihan häämatkan Kreetalla, Haniassa 4 tähden hotellissa ja matka maksoi meille 14 ? :LOL: (ilman käyttörahaa) Tällä tarkoitin vain sitä, että AINA sen oman "huonon onnen" saa takaisin :) ja pieni ilo muuttuukin isoksi ;)

Täällä on tänään saatu kunnolla aikaan tapahtumia =) Ollaan laitettu jo vauvan sänky makuuhuoneeseen ja muutenkin vaihdettu järjestystä ja siivottu asuntoa lattiasta kattoon hiljalleen :D Kyllä täällä on heiluttu ja touhuttu niin, että on ihan supparitkin laittanut lepoon hetkeksi :(

Vielä olisi imurointia, lattian pesua....ja pölyjen pyyhkimistä...aiemmin laitettiin yhdessä ruokaa ja mies on touhunnut samalla tuossa omia kemiankokeitaan :LOL: ja sit kävi tamppaamassa matot...ja haettiin ja vietiin tavaraa varastoon ja kaippa se pitäis miehelle leipoa kakku kiitokseksi kauniista ja reippaasta avusta :heart: On se vaan niin suloinen ettei voi olla kiittämättä :D

Tällaista tämä elämä täällä meillä on - viikonloppuna uurastetaan porukalla, yhdessä että voidaan sit taas viikko nauttia "rennommin" :whistle:

Nimra

 
Nimra
Sanokaan vaan jos kerron liikaa tai liian pitkästi, kun mulla on tuo tyyli sellainen, että aina tuppaa innostumaan ja sit ei huomaakaan, kun on rivejä jo enemmänkin.. :ashamed: Tosiaan, sanokaan ihan suoraan vain !!!! että nyt hiljennäppäs vauhtia.... :LOL:

Ihanaa viikon alkua kaikille =)
 
Heissan! :flower:

Poikkean vähän kyselemään.....Onko teistä kenelläkään alkaneet voimakkaat raskausoireet jo noin kp 20 paikkeilla????

Ihan ihmeissäni olen täällä, lämpö pomppasi 37,3 asteeseen, kipeä en ole. :headwall: Rinnat ja varsinkin nännit ovat niin kipeät, että kaikki kangas niitä vasten sattuu, varsinkin pyyhe. Hajut tehneet tämän viikon pahaa ja , silleen, voisiko joku laittaa vaikka yv:tä jos on kokenut samanlaista???

Kiitollisuudella Rva Pikkumyy, pää ihan sekaisn näistä rajuista oireista. :headwall: :heart:

:wave:
 
Nimra Kiva minusta on ainakin sun juttujasi lukea. Kyllä se niin on et monenlaisia ukkoja sitä maan päällä kävelee. Onneksi olet saanut kivan kaverin nyt vierellesi asioitasi jakamaan.

Omasta kokemuksestani olen iloinen et olen hengissä. Niin ihania miehiäkin kun on olemassa.
Onneks pääsin pois moisesta ja ajan kanssa löysin ihanan miehe itselleni.
Et tekevälle sattuu.
Kurjaa tuo varmasti on et ootte noin tiukilla. Mut kurjempaa olisi olla täys sika ja polttaa kaikki sillat takanaan. Uskon karmaan ja oon sen nähny et tuollaiset saa aina paskaisen lopun. :x
Pamu Ihanaa kun on taas rauha maassa! :heart: Kunnon rakkaus kestää kaiken.

Tuuliska Voimia sinne paljon!!!! :hug: Kyllä varmasti kestää aikaa, että asian kanssa tulee olemaan täysin sinut. Olisin varmasti itsekin aivan tolaltani pois. Luulen kuitenkin et kun olette saaneet kaiken informaation ja imeyttäneet asiat, niin helpottaa. Aina on olemassa se pahin vaihtoehto ja yleensä asiat ovat paremmin kuin se pahin on.
Toivon todellakin et saat raskaudestasi kauheasti iloa. Huolestuttaa varmasti, mutta ota päivä kerrallaan. Se rakkauden määrä mitä tunnet lastasi kohtaan on varmasti aivan valtava kun sen pienoisen saat sit syliisi. Sinulle se lapsi tulee olemaan täydellinen, oli miten oli. :heart:
(.) Typsy sit ei oksentanutkaan aamun jälkeen, joten päästiin niihin pippaloihin. Nyt on taas kaikki hyvin. :D
 

Yhteistyössä