*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

moikka

kiitos kaikille onnittelijoille! =) :flower:

mitäs pitikään.. eilen jo yritin kirjoitella mut kone jumi...

Kärppis:
sinä puit sanoiksi tuon kivun jota yritin kuvailla! siis just semmosta kuin menkkojen alussa/ekoina päivinä mut välillä kovempana. Tänäänkin.. ja myös selässä tuntuu heti kun raskaampi työ pv.. mitä tsät sittent ulee parin kk:n päästä jos nyt jo tämmöstä :ashamed: siis jos sinne asti edes pääsen..
Toivottavasti sulla ei pissassa mitään kummepaa olis.

Miikkis: ihana näköinen huone vauvalle tulossa :D
pitipä ihan omaa neuvolakorttia vilkaista ja Tatua odottaessa kävin synnytystapa arvioinnissa (vai miksikä sitä nyt kutsutaan..) kun viikkoja oli 36+3. on merkattu että sikiön paivoarvio tuolloin 3300g.. poika oli sitten syntyessään 4250g

Tinkataren puolesta toivon parasta! Tulehhan kertomaan kuulumiset jahka pystyt! :hug:

Suloisia vauvoja teillä Irtis ja Tiinii!! :heart: :flower: =)

katjuskan
perheelle onnittelut vaavista!! :flower:

itsellä hirveä väsy ja ei jaksais mitään :ashamed: mut kyllä lähdetään poitsun kans ulkoilemaan jahka tästä keretään.
on niin ihana ilmakin :D ihanan aurinkoinen ja syksyinen! B)
Eilen käytiin urheilukentällä kun poika haluaa aina sinne radalle kävelemään ja juoksentelemaan.. josko tänään olis puiston vuoro.. ja jos keretään niin vois vanhemman koiran käyttää ihan pyörälenkillä.

oon kyllä ihan tajuttoman poikki työpäivän jäljiltä ja tuntuu että itku pääsee kohta kun poikakin tuntuu taas vaan telovan ihteesä teki mitä tahasa ja natisevan.. noh, jospa raikas ilma virkistäs molempia ja parantas mielialaa..

danjuska ja toukka 11+4
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä!

Nyt on ultrassa käyty ja vielä tällä hetkellä sikiö oli ihan kunnossa, sykekin löytyi. Itse olen kuitenkin edelleen aika pessimistinen jatkon suhteen. Viimeksi kun oli ihan vastaavaa: vähän verta, ultrassa kaikki kunnossa ja sikiö kuoli 1-2 vuorokautta ultrauksen jälkeen. Eipähän tässä auta muu kuin odottaa.

Tinkatar ja pikkiriikki 6+6 (ultran ja omien laskujen mukaan)
 
Pamu k: Kiitos kovasti vaivannäöstä kun jaksoit kirjoittaa kokemuksiasi

Hyvä että sulle tuli tytön aikana vahva tunne ettet kääntöyritystä halua. Mulla ei ole minkäänlaista tunnetta...luottavainen vain yritän olla

Ja kovasti toivoa ettei mitään pahaa satu...


Toki muistan ystäväsi... Voi, mitähän heille on vielä sattunut...lohtuhali heillle...


Mäkin ootin ihan hirveesti rv 30 täyttymistä



Miikkis: Voi sentään mimmoista sulla oli lääkärissä

Tosi kurja että piti lypsää tietoa lääkäristä


Jänskyttää miltä mun paikat näyttää, onko supparit saaneet mitään aikaiseksi

Kurja ettet saanut kokoarviotakaan

Kyllähän lääkärin pitäisi kokoarvio antaa vikalla kerralla, ehdottomasti! Ja vähän kertoa painoarviota jos menee la:n asti. Tosi kurja olo sun puolesta...


Ite kävin tänään töissä, ja pomoni joka on myös kätilö koulutukseltaan kokeili masuani ja sanoi kokoarvioksi 3200g. Saapi nähdä viikon päästä pitääkö paikkansa. Pomo kyllä sanoi että mun pitäisi olla makuulla että hän saisi paremmin kokeiltua, nyt kun kokeili vain ohimennen


Ihania kuvia!!



Danjuskalle lähtee täältä energia-tuulahdus
Ja parempaa mieltä!!



Tinkatar: Ihanaa että vauva voi hyvin!!!

Toivotaan että pieni pysyy matkassa!

Tämä pikkujätti säikäytti mut rv 14 asti vähän väliä verisellä vuodolla, mutta tuolla masussa se vain myllertää

Toivon että pikkuisesi tekee samoin



ON: Eipä tänne ihmeitä. Outoa että viikon päästä tiietään miten tämä pieni maailmaan tulee... Ellei sitten kääntöyritys käynnistä koko synnytystä

Nyt syömään, kamala nälkä



:MyAngels ja pikkujätti rv 35+5 (ultra rv 36+0)
 
Hei ystävät!

Turhaan en rakenneultraa jännittänyt. Pienellä oli hyvin moni asia kunnossa, mutta saimme myös huonoja uutisia vauvastamme. En halua alkaa niitä täällä internetissä ruotimaan, koska en halua tulla tunnistetuksi, ja muutenkin arveluttaa kovin paljon omista ongelmista kirjoittaa kaikkien maailman ihmisten nähtäville, vaikkakin nimimerkillä.

Vauvan me kuitenkin näillä näkymin saamme ja elämä hänen kanssaan tulee olemaan varmasti täynnä niin onnen kuin huolen ja surunhetkiä, kuten kaikilla muillakin vauvan vanhemmilla. Sen tiedän että raskaita aikoja on edessä, hoitoja ja toipumista.

Taidan jäädä täältä vähin äänin taustalle seurailemaan teidän muiden kuulumisia.

Hyvää jatkoa kaikille odottajille, onnellista odotusta ja kaikkea hyvää! Kiitokset kaikesta tuesta mitä teiltä olen matkan varrella saanut!

Tuuliska ja Pieni rv 21+3
 
Tere arvon Ladyt,

Katjuska, en enää muista onnittelinko jo niin tässä varmuuden vuoksi vielä kerran;
ONNEA! ihania yhteisiä hetkiä koko perheelle!

Mites Lotta, oliko tänään parempi päivä?
En oikein osaa sanoa omastani.hirmuisesti tekemistä ja menoja.
ja jotenkin taas oon ihan rätti poikki katki.

Miikkis, mullakin oli tänään se lekuri neuvolassa, meillä oli uusi lääkäri
harmi, että ne aikas tiuhaan tuntuu vaihtuvan.
mutta tämä nainen oli oikein mukava.
Mulla EI oo peräpukamia (onneks) olen kuullut ett ne on tosi häijyjä ja kipeitä!!
Yhdellä kaverilla ne oikeen riemastu synnytyksessä ja hän joutui pieneen operaatioon eli
ne jotenkin leikattiin pois.toivottavasti säästyt pahimmilta.

Tinkatar, voimia ja tsemppiä sinne teille! Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhainpäin.

Tinii, en muista merkkiä, mutta jotain maitohappojauhetta käytin minä esikolla ja se auttoi.

Tuuliska, en osaa sanoa mitään. :'(
voimia! Ja hienoa kun teillä on noin paljon uskoa tulevaisuuteen,
kyllä kaikki varmasti järjestyy. Älä nyt kuitenkaan kokonaan katoa täältä pois.

MyAngels, eikös olekkin hienoa kun olette jo noin pitkällä ja hienoilla, turvallisilla viikoilla!

oma napa osio Neuvolasta:
turvotuksia ei,
pissa puhdas
paineet edelleen alhaset 111/69
ja HB vain 105! mihin puuttuivat sekä terkka että lääkäri
nyt vaan rautaa 2 x päivässä.joo ei oo siis ihme jos väsyttää.
sf 25cm eli hyvin käyrillä
omaa painoa tullut lisää yhteensä n +8 kg
pikkuinen melskas mahassa, lääkäri oikeen naurahti, sykkeet 145
eli kaikki ok.
seuraavan kerran kuun lopussa käymään.

palaillaanpa taas,
koko päivän tehny mieli pullaa!!
ja nyt kyllä yhden syön. :p

Pamuk
 
Tuuliska tsemppiä ja jaksamista sinne. :hug: Toivottavasti Pieni ja vanhemmat selviää hyvin tulevista koettelemuksista. :hug:


Tinkatar toivotaan nyt että vain pikkuinen siellä peloitteli ja kaikki menisi hyvin. :hug:

(.) Täällä on koko päivän ollut VÄSY! |O Huomenna pitäisi lähteä seikkailemaan helsinkiin työhaastatteluun... jännittää löydänkö sen paikan mihin pitää mennä... :LOL:
 
Irtosora Ihana vauva on sinnekkin siunaantunut!

Pamu Sulla on ollut hurjaa menoa noiden kääntämisten kanssa. :eek:
Miikkis Ihana vauvan "kolo" tulee olemaan. Kauniita värejä jne. Todellakin.

Mulle ei tehty koskaan koko arviota (yllätys, yllätys...). Olisin ollutkin kouhusta kankea jos olisin tienny patukan koon etukäteen. Aina sanoivat vaan et on "normaali kokoa". No, normaali on sellainen käsite et se merkkaa kaikille eriä...

Kärppä Toivotaan ettei oo pahempaa... Kaikenlaisia juttuja aina tulee. Vtt on tietty helppo silleen et lääkkeillä lähtee. Tietty voi olla joskus kroonista raskauden aikana, joten ei se oo hauskaa..........

Nirtsu Toivottavasti pääset pian miehesi kainaloon...
Sulla on ollutkin muutama inha päivä takana. Tsemppiä sinne!
Tinii En tiedä annatko rintaruokitusta vai äidinmaidonvastiketta... Monesti äidinmaidonvastikkeen vaihto auttaa asiaan. Mun tuttu antoi vauvalleen maitoa siten et oli vaan muutama tippa siinä imuosassa (eli pullo ei ollu kiinni siinä..). Joskus valitettavasti ei mitkään keinot auta... Sinne kans tsemppiä kamalasti!
Danjuska Relaile siellä vaan kun voit. Toivottavasti helpottaa oleminen.

Tinkatar Toivotaan et sul on sitkeä sintti mukana, joka ei lähde mihinkään. ;)
MyAngels Sulla tulee nyt sit jännittävät hetket pian. Aivan varmasti kaikki tulee menemään hyvin.

Tuuliska Elämä voi joskus heittää eteen kummallisia haasteita. Toivotan kamalasti voimia sinne oli tilanne nyt minkälainen tahansa. Tääl ei esim kromoja tutkita ollenkaan, joten mul ei oo hajua minkälainen vauva on tulossa. Tutuillemme tuli Down-lapsi 2v sitten. Vasta syntymän jälkeen se selvisi. Ihana lapsi se on, eikä vanhemmat varmasti vaihtais häntä erilaiseksi. Tuo on esimerkki. Toiselle tutulleni syntyi tosi vaikea sydänvikainen lapsi ja 6 leikkauksen jälkeen kaikki on ok (nyt).
Voihan täällä kirjoitella mitä haluaa, ei tarte kaikkea paljastaa. Tule ihmeessä kirjoittelemaan asioita, jotka sinun yksityisyyttäsi ei paljasta. Ei tarvitse kokonaan kadota pois.

Pamu Onnee hienoista neuvola tuloksista! Rautaa nassuun vaan et jaksat! :heart:
ElinaMarialle Tsemppii haastatteluun!!!
(.) Kamala kiire koko päivän ja Tirri villiintyi potkimaan kauheesti... Kiva siinä on sit keskittyä. :kieh: Mulla on pöytä täynnä paperia töissä ja lisää vaan kantavat...


NullPoints ja Tirri 23+6
 
Hei,

Tinkatar: Voi kun ihanaa kuulla, että ainakin vielä kaikki on kunnossa. Tämä on tällaista päivä kerrallaan elämistä. Tästä raskausdesta kolmannen keskenmenon jälkeen en ole osannut nauttia tai iloita. Pelko on takapuolessa koko ajan. Välillä tuntuu että kyllä kaikki on kunnossa ja nyt taas kun ultrasta on jo aikaa ja vasta 30. päivä on seuraava neuvola, tuntuu että josko sittenkään ei kaikki ole niinkuin pitäisi. Vaikka raskausoireet jatkuu ja maha jatkaa kasvamista.

Tässä itsellä on sienimetsässä tullut rämmittyä tämä viikko. Rakastami sienisalaatti ei kuitenkaan kaikista odotuksistani huolimatta saanut suurtakaan suosiota. Joten pakko luopua siitä herkusta. Ei kertakaikkiaan vain mene alas vaikka kuinka yrittäisi. Tällä ruokavaliolla on sitten 2 kiloa tipahtanut paino.

Tullut varmaan joku pesärakentamisvietti kun pitää tuolla metsässä juosta ja haalia "ruokaa" kokoon:) Mies lähti tänään työpaikan vuosittaiselle viikonloppuretkelle. Haikeaa kun kukaan ei silittele mahaa ja minua.

Kaikille oikein lämpimiä syyspäiviä:)

Lotta ja "Pekka" 14+1
 
Heips!
Puolukoita keräämästä äsken tulin.. Melkein neljä tuntia könysin metsässä. Nyt oon sit ihan poikki! Pitäis vielä lähteä tuo juniori hakemaan hoitopaikasta. Tuli vaan mieleen, että onkohan se tollanen 4 tunnin reuhkaaminenkaan ihan hyvä juttu. Siis ettei sillä aiheuta mitään km:n vaaraa! Ärsyttävää, kun pitää joka asiaa pelätä. :(
Ja miestäkään en saa kotiin vielä varmaan pitkään aikaan! Sitä tarvitaan nyt muualla, ja eihän sille mitään voi, mutta alkaa jo olla niin kova ikäväkin ettei tiedä miten päin olis. Eilen pääsi jo itkukin! :'( Ne hormoonit...

Nirtsu ja pikkuruinen 5+6
 
Heippa pitkästä aikaa

Pikaisesti tulin kirjoittelemaan Tuuliskalle. Älä tosiaan tätä palstaa jätä kokonaan, vaikka odotusaikaa leimaisikin nyt toisenlaiset ajatukset tulevasta. Täällä on itse kullakin huolia tulevasta, vaikkei muilla varmasti olekaan samanlaista diagnoosia kuin teillä.
Meidän esikoisella on sydänvika, jota ei havaittu odotusaikana. Olisi ollut kiva tietää siitä jo etukäteen, koska ensimmäiset päivät olivat aika rankkoja. Hyvä kun pystytte valmistautumaan tulevaan. Kannattaa varmaan etsiytyä vertaistukipalstoille, niin pääset puhumaan tuntemuksistasi kokeneempien kanssa. Pääasia on, että lapsi syntyy elävänä ja saa parasta mahdollista hoitoa. On se teidän muksun vaiva sitten korjattavissa oleva tai krooninen, varmasti niitä hyviä hetkiä ja normaalia kehitystä löytyy roppakaupalla.

Omia kuulumisia sen verran, että seesteinen keskiraskaus tässä on meneillään. Tai ei seesteinen, vaan aika energinen :) Esikoista odottaessa olin huippuvireessä näillä viikoilla, ja aika samat fiilikset on nyt. Iho on hyvässä kunnossa, hiukset eivät rasvoitu, maha ei vielä paina, eivätkä pahat supistukset vaivaa. Vauvakin liikkuu ahkerasti, joten on jo kuitenkin ihan raskaana oleva olo :) Vielä kun päästäisiin niille turvallisille viikoille... Varmaan joskus rv26 paikkeilla uskallan jo ihan oikeasti suunnitella tulevaa.

Niin ja esikoiselle on iskenyt uhma, joka ei tämän tapauksen kohdalla ole ihan pikkujuttu...

Tuttiritari 23+0 tai 23+2
 
Morjens!

Tinkatar: Täällä pidetään kanssa peukkuja, että vuoto on viatonta.Mä vuosin tämän raskauden alussa todella runsaasti, kera hyytymien ja kipujen!Heti plussauksesta aina rv8 asti.Epäiltiin, että olin odottanut aluksi kahta, joista toinen luovutti heti alussa ja vuosi hyytymänä kohdusta ulos. Tämä yksi sintti on onneksi jaksanut kaikesta kivuista ja vuodoista huolimatta eli TOIVOA on aina!Ja hyvä juttu, että pienellä syke löytyi =) Ja tiedän miltä tuntuu se tunne että "mitä sitten vaikka syke löytyi".Mulla aiemmat 2 keskenmenoa meni juuri niin, että syke löytyi ja siitäkin huolimatta syke oli hiipunut pari päivää ultran jälkeen.PAITSI tässä raskaudessa! Joten peukut pystyyn ja positiivinen mieli mukaan vaikka TIEDÄN ettei se ole helppoa.Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. :hug:

Nirtsu: Epäilen, että tuosta "rehkimisestä" on mitään haittaa pienelle vauvanalullesi =) Hän on siellä kohdussa hyvässä suojassa =) Menet omien tuntemustesi mukaan, kyllä keho kertoo kun täytyy himmata vauhtia =) Täällä kanssa elelen tällä hetkellä ilman miestäni joka työskentelee toisessa maassa ja ikävä riipii sisuskaluja!!!Hemmottele itseäsi niin ehkä helpottaa edes hiukan ikävää :hug:

Tuuliska: :hug: ja voimia!!!

Oma napa: Neuvolassa kävin jälleen ja kaikki ok! Pissa puhdas, hemoglobiini lähtenyt itsekseen taas nousuun (129) ja verenpaineet alhaiset 105/64 mikä selittää yllättävät huimauskohtaukset. SF-mitta edelleen alakäyrillä, mutta sen yläpuolella onneksi ja oli nyt vain 18cm.Painoa oli yllätyksekseni tullut 2kg edellis kertaan ja nyt on mittarissa ennätykselliset 53,6kg! :D Ainakin Mini on kasvanut sillä syön edelleen samat määrät kuin aiemminkin. Minin syke oli vahva ja tasainen 145 ja muisti hän potkiskellakin dopplerille :D Liikkeiksi merkattiin ++. Neuvolalääkäri on 3 viikon päästä joten siellä oiskin jo se seuraava etappi, rv26... :)

Profiilissa uusin masukuva!

Ihanan kaunista syysillan jatkoja toivottelee...

Toive81 ja ihana rakas kultu Mini 23+4 :heart:
 
Enpä olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, aika on mennyt loppuraskaudesta hurjan nopeasti. Äitiysloman aloitin ihan virallisten päivien mukaan ja nyt pari viikkoa on mennyt kaikenlaisissa askareissa.

Onnea kaikille, jotka ovat jo omat pikkuisensa saaneet ja voimia niille jotka vielä kamppailevat piinallisten alkuraskauden viikkojen kanssa.

Tuuliskalle paljon haleja, kuulostaa kovin raskaalta teidän tilanne. :hug:

Täällä oli kanssa raskas päivä ja pitkästä aikaa alkoi huolestuttaa. Minulla oli neuvola tränään ja menin sinne sillä mielialalla, että nopeasti tsekataan asiat ja että kaikki kuitenkin ok, koska voinnissa ei ole ollut erityistä.

Ensimmäiseksi pissassa prot oli +/- sitten leuk 3+. Terkkari meinas lähettää mut labraan näytteille. Sit kun mittas SF-mittaa, se olikin yllättäen entisestään laskenut, nyt 32. Mulla kun SF-mitta meni alkuun ihan yläkäyrällä ja nyt käyrä näytti tosi kurjalta, kun sukelsi alle keskikäyrän melko jyrkästi. Terkka kävi kyselemässä muidenkin mielipidettä ja yritti saada mulle lääkäriaikaa. Sanoi, että istukan virtaukset pitäis tarkistaa ja kyseli onko vauva ollut hiljaisempi. Aloin toden teolla huolestua. Lääkäriaikaa ei ollut, mutta lupas huomenna kysellä neuvolanlääkäriltä asiasta ja käski mun soitella. Lisäksi käski seurata liikkeita tarkasti ja merkata ylös. Tuli kyllä ihan kauhea olo, että jos vauva kärsii hapenpuuttesta tai jotain.

Varasin sitten yksityispuolelta gynekologin iltapäiväksi, onneksi järjestyi näin pian, kun ajattelin, etten saa muuten mielenrauhaa. Ultran mukaan kaikki näytti olevan kunnossa, sikiö liikkui vilkkaasti, istukka näytti toimivan hyvin. Ainoastaan huolta aiheutti, kun lääkäri yritti mitata aivovaltimon ja jonkun sikiön mahasuonen (ductus jotain) virtauksia. Vauva oli kuitenkin päättänyt olla ultraajan kannalta väärässä asennossa, eikä virtauksia saatu kunnolla mitattua. Lääkärin mukaan: "Sikiön vointi ja olosuhteet kohdussa vaikuttavat hyviltä", joten kai sitä voi olla luottavaisin mielin. Lääkäri epäili, että olisi jo laskeutunut, kun sanoi, että pää oli painunut hyvin lantioon, kohdunsuu oli lyhentynyt, pehmeä ja sormenkärjelle auki. Painoarvioksi veikkas nyt 3,3 eli ihan keskikokoinen.

Lisäksi mulla todettiin hiiva ja kehoitti käyttämään canesten puikkoja. Harmittaa, kun kaikenlaista vielä loppuraskaudesta ilmenee. No, kuhan vauvalla kaikki hyvin. On tää kauheeta tää murehtiminen. Nyt tuli ekan kerran olo, että syntyis jo, että tietäis, että kaikki on hyvin.

juuliai ja pikkuinen rv 37+6
 
Nimra
Moi kaikille :wave:

Onnea uusille plussanneille Nirtsu, Snowball, Elina Maria ja kovasti vauvalimaa matkalle ;)

Danjuskalle ja Miraclelle: Kovasti onnea rouviintumisesta, niin se elämä muuttuu - samaan kerhoon olette tosiaan tulleet kuten MyAngels sanoi, ONNEA :D

Katjuska-78: Onnea pojasta ja mukavia hetkiä tulevaisuuteen :p

Tinii: Onnea kauniista tytöstä, ihanan suloinen =)

Orchid x 2: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja olit kyllä erittäin aidolla tunteella, jopa käsin kosketeltavin sanoin kirjoittanut :heart: Nyt ei muuta kuin nauttimaan jokaisesta päivästä täysin rinnoin :D

Tinkatar: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja eiköhän se pikkuinen siellä matkassa pysy ja kaikki menee hyvin loppuunasti ;)

Toive: Kiva, kun kaikki oli neuvolassa hyvin. Niin se vaan aika menee eteenpäin :whistle:

Luminia: Tsemppiä selkä ja iskias vaivaan!!! Itsellä kanssa samaa vikaa ja työssä alkaa olla tuon iskiaksen takia jo viimeiset tunnit ennen kotiin lähtöä niin yhtä "Kärsimystä", kun ei pääse oikein kävelemään... ja kumartumaan eikä se olo tuolla raksalla muutenkaan mitään kevyttä ja helppoa ole :LOL: Toivotaan, että sulla helpottaa olo!

Juuliai: Hyvä, että pienokaisella oli kaikki hyvin. Onhan se ilkeää, kun säikäyttelee tuollalailla...hyvä että pääsit käymään tarkistuksessa :)

Miikkis: Jopas oli varsinainen lääkäri :eek: Olisihan tuossa tosiaan jo parantamisen varaa käytöksellä!!! Jotkut ne ei näköjään vaan osaa olla ja ajatella toisia :kieh: Harmi, että sattui noin "kykenemätön" tutkija. Teillä on aivan ihanan lumoava tuo vauvan huone :p :heart:

Lotta-75: Tuo raskausdiabetes on sitten ilkeä vaiva, mutta saahan sitä kuitenkin herkutella tietyin varauksin :D Mullahan tuo on kanssa ja ruoalla korjataan asiaa ja kotimittauksilla.

Tuossa kysyit, että kun pitäisi olla onnelinen, mutta on vaikeaa niin mä olen samanlainen...tai ainakin ajattelen liikaa negatiivisia asioita, vaikka ei edes ole syytä..En ole edes pystynyt juuri itsekään nauttimaan, mutta tässä olen omien kokemusten (lähipäivinä) ja erään laulunsanojen kanssa nostanut pääni "pystyyn" ja saanut todellisen tsempin päälle ;) (kappale on Mamban - Oon lakannut huolehtimasta, aivan mahtavat sanat!!!! käy kyllä kaikille) Kyllä se olo siitä paranee ja lienee täysin normaalia, että keskenmenojen ja muiden koettelusten jälkeen se olo ei aina ole sellainen, että osaa vain olla ja nauttia - Toivotaan, että saat stempin päälle :hug:

Kärppänä heinälatoon Hyvin se raskaus teillä vaan etenee päivä päivältä :heart: Onnea kovasti!

MyAngels: Toivotaan, että vauva ymmärtää itse vielä kääntyä ja jos ei hoksaa niin toivotaan kääntöyrityksen "tekevän tehtävänsä" ;)

Frizzante: Onnea hyvistä tuloksista ja tulevasta tytöstä :D

Tuuliska: En oikein osaa muuta sanoa kuin, että voimia tulevaisuuteen, mutta en tosiaan halua, että kokonaan täältä lähdet eikä varmasti kukaan toivo. Varmasti asia on mielessä ja painaa päivässä mieltä, mutta elämästä ei valitettavasti aina ota selvää mitä se meille kenellekin antaa. Hyvä, kun olette kuitenkin toisenne tukena ja uskon, että myös kaikki täällä haluavat olla, jos vain haluat. Muistan kun kirjoittelin ensimmäisen runoni vuonna 91 ollessani 10v: Se kuuluu näin:

Suru on osa elämää.
Ilman surua emme
osaisi arvostaa
elämän pieniä asioita
mistä onni koostuu
(Teille omistettu runo :hug: ) Kovasti toivon sydämestäni elämäänne voimia ja onnen hetkiä, rakkauden täytteisiä ilon päiviä :heart:

Omaa nappaa olis sit seuraava kertomus:

Olen ollut hyvin hiljainen (täällä), kun viimeksi kävin mutta olen ollut erittäin huolissani siitä, että vauva ei ole juuri liikkunut ja olin jo aivan paniikissa... :/ Siis tiistai meni niin, että aamulla mietin, töytäisin mahaa...ei kuulu mitään...illalla..yöllä...ihan hento tömähdys ei muuta :( Keskiviikkon aamulla mä päätin, että nyt sitten soitellaan äitiyspolille, että en jaksa alkaa miettimään enää ja stressaamaan...

No, menin sinne aivan tutisten ja selitin että en tunne vauvan liikkeitä eikä liikelaskenta eikä mikään ole auttanut...olin siis ihan tärinä kunnossa..naama kuin aaveen nähnyt :/ ja kuulin, kun kätilötja eräs lääkäri puhuu, että "MINÄ en ainakaan mene tutkimaan ja ultraamaan...että joku saa tulla, mutta minulle ei tuollainen kuulu... Äidillä on raskaudenaikainen diabetes ja pienet viikot, että katotaan nyt...tehdäänkä mitään" Siis, tuossa vaiheessa meinasin mennä sanomaan, että mitä hel..te täällä sitten teette, jos ei kerta toisen hätä ja tulevan elämän tilanne kiinnosta, että olisko alanvaihto paikallaan, mutta sitten tuli onneksi kuin enkeli nurkan takaa ja pyyti tutkimushuoneeseen.

Siellä sitten ultralla katseltiin niin ensin ei puhunut mitään, mutta sitten: Kyllä täällä sydän on voimissaan ja vauvalla on pää alhaalla ja selkäranka vatsan ulkopuolelle kääntyneenä ja jalat on selkärankaa vasten :D täällä liikutaan ihan todella vilkkaasti, että todella on vilinää ja näyttää vauva tekevän jo ihan hengitysharjoituksia :D ...katsotaanpas vielä tuo painoarvio...jep, 1,2 kg eli keskikäyrällä mennään - Kyllä täytyy sanoa, että eipä ole mitään niin kaunista katsella, kun omaa kehittyvää lastaan... ja tietää, että se nyytti on sieltä äidin masusta tulevan syliin kotiin :heart: Olin aivan myyty.... :p

Nyt onkin sit taas liikkeitä tullut melkein jatkuvasti, että ehkä se oli jotenkin taas päässyt vaan niin piiloon :/ Täällä on iskias tosi pahana edelleen, mutta töissä mennään :D Välillä on sellaisia päiviä, että tekis mieli oksennella, mutta onneksi vielä on "tavara" pysynyt sisällä :D Muuten aikalailla mennään hyvillä mielin!

Mukavaa viikkoa kaikille!!!!

Nimra + Säikäyttelijä 27+4 (ultra 28+1 eli 8 kuulla!!!!!!!!!!! :heart: Wau, kun oikein ajattelee....)
 
Lotta Tuo on tuttua tuo pelokas olo.
Mulla se helpotti kun aloin niitä liikkeitä tuntemaan. Olisko se ollut joskus rv17??? Mut siihen asti oli sellainen olo et no jo... :| Montaa viikkoa ei ole sulla enää et kun liikkeiden pitäis tuntua, sit toivottavasti helpottaa.
Nirtsu Kylläpäs sinä jaksat. Jos nyt ei aivan hulluna vaan huhki, niin ei kai siinä mitään. Yritä kestää siellä ilman miestä. Sit kun se takaisin tulee, niin on varmasti aivan ihanaa.

Tuttiritari Mikä seesteinen keskiraskaus??? Mulla on ollut hermot tosi kireellä lähiaikoina, syyttä ja suotta...
Tänään meni hermot "vaan" kolme kertaa. Kieltä purin vaan ja menin muualle sadattelemaan...
Täytyy vaan yrittää hillitä itseäni jotenkin... :headwall:
Juuliai Ihanaa kuulla et kaikki menee kivasti siellä. Tuossa kun päivittelin (uutena), niin ajattelin et mitenköhän sulla menee kun en oo sua tavannutkaan. Tosi loppusuoralla olet jo.
Harmi et tuli vielä hiiva, mut se on pientä verrattuna moniin muihin juttuihin. Katsotaan kukas siis on seuraava jakaantuva??? Hmmm... Innolla sitä odotan. :heart:
Nimra Onneks oli kaikki hienosti! Ajatella et vaavelisi on jo noin iso!!!
Liikkeistä sen verran et mun esikoinen oli hiljaisempi tyyppi. Olisko sen aiheuttanut myös se et mulla oli paljon lapsivettä? Tällä kaverilla on taas aivan eri meno.
Outoo miten voi vaihdella... :eek:
(.) Hermojen menemisen lisäksi mieltä on vaivannu kestovaipat. Ajattelin et voisin joitakin niitä kans hommata. En tehny sitä viimeks joten opettelun alla tuo tulee olemaan. Jos jollain on tietoo asiasta käsi ylös! :wave: Neuvoja siis kaivataan! Vaikka yv:llä jos ei muuten.
Sit nyt on alkanut tuntumaan mahan paino. En jaksa niin ripeesti enää liikkua ja selkää pitää välistä suoristaa. Tänään kun lähdin liikkeelle toinen jalka lukkiintui.
Sit on liitoskipuja ilmaantunut. Ne ovat vähäisiä, mut tunnen et "siellä" jotain tapahtuu.
Kyllä täs jaksaa, kunhan vaan saan mun tempperamentin pidettyä kurissa, niin kiva on. Yleensä mul on pitkät piuhat, mut nyt vissiin hormoonit ovat lyhentäneet ne... :x

NullPoints ja Tirri 24+0 (poks taas)
 
väsy ihminen ilmottautuu |O

oottelen miestä töistä nii lähdetään sitten saunaan.. paleltaa niin että on kiva lämmittää =)

Tuuliska: sanattomaksi vetää.. ei varmasti ole sanoja jotka lohduttaisi tai korjaisi tilannetta mutta jos mahdollista älä meitä kokonaan jätä.. vauvahan teille tulee ja toivotaan että mitään todella vakavaa ei ole tiedossa. Kuitenkin hän varmasti teille todella rakas on. voimia teille jatkoon ja vaikka et haluaisi oloasi täällä "purkaa" niin tule kertoilemaan kuulumisia ja keskutelemaan. :hug:

Nirtsu:
ei tuosta rehkimisestä pitäis olla mitään haittaa.. onhan monet raskaissa hommissakin 8h päivässä.. itsellä keskiverto raskas työ ja hyvin olen jaksanut (no hyvin ja hyvin mut ei mitään vakavaa ole ollut)
kyllä oman kropan pitäis sanoo jos liikaa tehnyt. ainakin luulen niin.
itse olen kyllä aina töitten jälkeen ja näin iltaisin aivanm piipussa mut mulla on ollu kemee väsymys jo alusta asti.. mut ei passaa aloilleen jäädä etä jaksaa kotihommat tehdä ja tuon pikku vesselin kans touhuta ja ulkoilla ;)

Juuliai:
Onneksi kaikki näyttäisi kuitenkin olevan kunnossa! Ja ei tiedä milloin lähtö tulee jos vauva laskeutunut jne =) tsemppiä vaan loppu metreille ja sitten tositoimiin kun aika koittaa.

NullPoints
: voi kun mullakin poksuis viikot tota vauhtia :whistle:
tuntuu että nämä matelee ja maha vaan turpoo vaikka viikkoja vasta näin vähän.

huominen ultra pelottaa valtavasti.. entös jos pikkuinen ei eläkkään :'( entäs jos jotain häikkää.. tuhat kysymysmerkkiä päässä ja ensi yönä ei varmaan nukuta.. msun koosta päätellen siellä kyllä pitäis elämää ola.. viimeksi mileti tasan vuosi sitten sanoin miehelle ultra aamuna että minusta tuntuu että kaikki ei oo ok kun masun koko(turvotus) pienentynyt/laskenut.. ja niin oli pikkuinen pari viikkoa ollut elottomana :'(

mut parasta haluaisin toivoa..

joo ja illan paras.. meidän herra 2v9kk kahteli massua ja kysyi että "mistä vauva on menny masuun.. suustako??" minä vähän hämilläni että sovitaan vaikka niin.. poika sitten tuumas että "tuo se laatikko". kysyin että mikä laatikko? "no se vauvalaatikko!" :LOL:
pätkä varmaan aatteli että äiskä on vetäny vauvan jostain karkkilaatikon tapasesta ja haluaa ite kans :whistle: :LOL: :heart:

mut nyt moikka

danjuska ja toukka 11+5
 

Tuuliska: Voi kurjuus...

Todella hyvä asia, että ultra näytti mikä tilanne tulee olemaan, niin saatte siihen varautua. Varmasti shokki, mutta nyt teillä on aikaa käsitellä asiaa. Toisin jos se olisi ilmaantunut vasta synnytyksen jälkeen.
Ethän kuitenkaan kokonaan täältä katoa...?

Vertaistukiryhmää minäkin suosittelen, ja toivon että pysyt myös täällä meidän seurassamme

Ymmärrän kuitenkin sen ettet halua tuoda ilmi ongelmaanne, etkä halua siitä täällä puhua. Mutta puhutaan jostain muusta

Tee vain kuten itse parhaaksi näet, me ymmärrämme kyllä

Siitä olen äärettömän onnellinen, että vauvanne huonot uutiset eivät ole niin huonoja uutisia ettei lääkärien mukaan tulisi kohdun ulkopuolella elämään

Voimia ystävä!!



Pamuk: Toivotaan että hemppa lähtee nousuun!!




Nirtsu: Oma kroppa ilmoittaa sitten jos liikaa rehkit

Rennosti nyt vain eteenpäin



Toiven masu se siellä kasvaa kohisten



Juuliai: Voi, varmasti säikähdit ja lujaa

Harmi tuo hiiva, mutta onneksi pikkuinen voi hyvin!



Nimra: Ihanaa että pääsit ultraan ja sait selityksen vauvelin vähäisille liikkeille!

Sama juttu kuin mulla oli rv 28+3 ultrassa, että ruudulla näkyi miten paljon pieni siellä mua monotti, mutta mä en tuntenut mitään

Hyvänkokoinen pikkuisesi jo, meillä oli tuolloin rv 28+3 painoarvio 1400g-1500g



Vai meinaa NullPointsilla mennä hermot

Pitkää pinnaa täältä, ja voimia liitoskipujen kanssa!



Danjuskan poika on ihana omine ajatuksineen

Kovasti onnea ultraan!!

Hengessä ollaan mukana!

Tulehan sitten kertomaan hyvät uutiset




Oma iso napa: Taitaa pikkujätti kasvaa ihan kohisten, kun nyt on taas se vaihe menossa, että nälkä on koko ajan

Viime yönäkin piti nousta syömään 01.30 aikaan


Toinen koiranpennuista tuli mun perässä keittiöön ja pää kallellaan silmät ristissä katsoi mua ihmetellen
että onko nyt jo muka aamu?


Lisäksi masua kutittaa ihan hirveesti! Yleensä rasvaan itseni aamuin illoin, mutta nyt pitää yölläkin rasvata, sekä lisäksi pari kertaa päivässä

Luinkin jostain rv 37 kohdasta, että vauva kasvaa nyt 30g päivässä, eli viikossa 210g

Joten ei ihme että nälättää ja iho venyy

Onneksi olen kuitenkin vielä raskausarvilta säästynyt, ja toivon ettei niitä tuliskaan

Vaikka mitä sitten vaikka tuliskin



MyAngels ja pikkujätti rv 36+0 (ultra 36+2)
 
helou

pikaiseen tulin ilmoittamaan että ultrassa käyty ja siellä toukkanen kölli :heart: oli kooltaan pari päivää isompi mitä viikot nyt. Kystakin hieman pienentynyt että kaikki ainakin toistaiseksi ok =)

jospa sitä uskaltautuisi alkaa nauttimaan sen sijaan että koko ajan murehtisi onko kaikki hyvin.

nyt töihin valmistautumaan..

danjuska ja toukka 11+6
 
Kiitos Nimra! =)

Onnea Danjuska hyvistä uutisista! :flower:

(.) tuntuu että päivät matelee järjettömän hitaasti eteenpäin! Olikos teillä samaa ongelmaa alkuraskaudessa?! :attn: Eilen seikkailin helsingissä työhaastattelussa, löysin perille ja hyvin meni haastattelu. nyt vaan odotellaan saanko paikan. Vähän jännittää koska työ olisi aika stressipitoista ja hektistä.... miten tämän raskauden kanssa jaksaa enkä haluaisi pettää heti työnantajia... noh, murehditaan sitä jos saan paikan. :) Aamulla okse olo ollut mutta otan kaikki oireet ilolla vastaan. :D
 
Omaa napaa täällä taas, anteeksi. Mut mulla on ollu tänään vähän kovempia nippailuja tuolla mahassa, kuin aikasemmin. Pelottaa taas ihan sikana, et nytkö se sit kohta tulee pois! :( Kuinkahan pian se verenvuoto alkaa, jos olis keskenmenossa, siis siitä kipuilusta? Kun tuossa aikaisemmassa keskenmenossa ei ollut mulla juurikaan mitään kipuja vaan vuodoilla alkoi. Kyllähän mä tiedän, et tää voi olla ihan normaaliakin, mut kaikki tällaset kivut ja muut alkaa heti pelottamaan ja mietityttämään.. Sitä on kohta jo ihan vainoharhainen kaikesta!
Joo, ja yritän kyllä rauhoittua, mut ei ole ihan helppoa...
No, ei voi muuta, kun odottaa ja katsoa miten käy. Huomenna olis samat viikot, kun silloin kun se km tuli.

T. Nirtsu ja pikkuruinen 6+0
 
Heps
nostetaan pinoa vähän, kun ollaan tiputtu tonne toiselle sivulle..

Onnea tasapuolisesti kaikille uusille plussanneille :flower:
Ja hyvin ultrakuulumisiakin oli paljon, onnea niistäkin =)

Mulla on jäänyt näiden palstojen "kyttääminen" vähän vähemmälle.. Oma raskaus etenee tasaisesti, mitä nyt joutunu verikokeita ottamaan kun hemppa ei tahdo nousta ja rautavarastot on kuulemma olemattomat- en o varma mikä merkitys sillä sitten on- mutta nyt sitte nsyödään obsidania tuplana ja kahden viikon kuluttua uudet verikokeet labrassa..

Muuten täällä möyrii vilkas vaavi ja ei ihan niin vilkas äiti =)

Findy :heart: 27+1
 
Iltaa!

Palattu kolmen päivän työreissusta ja on kyllä aivan nääntynyt olo.. Mutta pakko oli tulla vielä vilkaisemaan teidän tarinoinnit.

Vauvakuvia oli Tinii ja Irtis laittaneet, aivan ihania! Toivottavasti löydätte Tinii keinon pienen massuvaivoihin. Menikö minulla ohi, mitä neuvolassa niistä ovat sanoneet? Ovatko ehdottaneet sinulle jotain ruokavaliota, jos imetät? Voimia kovasti teille.

Katjuskalle myös onnea pikkuisesta!


Toivekin oli päivittänyt kuvan, hieno massu! Jaksamista ikävässä kärvistelyyn..

Miikkikselle kiitokset ultratsempityksistä, niitä tarvitaan. Maanantaina sitten koitos. Olipa sinulla muuten lääkärikäynti, mistähän noita löytävät?

MyAngelsin edellisissä viesteissä vessakuva sai nauruhermot herkäksi.. Sitähän se oli loppuraskaudesta, kauhean kaukana vessasta ei halunnut olla.

Toivottavasti Tinkataren vuoto on harmitonta. Hyvä, että sait nähdä sydämen sykkivän. Eikös se laske jo aika tavalla keskenmenon riskiä?

Pamuk:lla oli hemppa aika alhaalla, varmasti aika vetämätön olotila. Toisilla rautakuuri auttaa onneksi aika nopsaan. Minulla auttoi muutamassa viikossa 114:sta 130:een ja huomaa kyllä olossa, vaikkei kauhean alas pudonnutkaan.

Danjuskalle toivottelen onnea ultrakuulumisistasi!

ElinaMaria kyseli päivien matelusta alkuraskausesta. Kyllä ne olivat niiiiiiiiiin pitkiä.
Sitten jossain vaiheessa ne alkoivat sitten mennä ihan huomaamatta vauhdikkaammin. Mutta aluksi kyllä tuntui, ettei viikko kulu millään! Ja kaikki nipistykset ja jomotukset tuntui varmasti tuplana tai triplana, toivottavasti on Nirtsullakin ihan harmittomia alkutaipaleen nippailuja vain.

Tuuliskalle toivon mahdottomasti voimia matkaan.


(.) Reissu vei voimia, ja kyllä huomasi ettei tuo paikoillaan istuminen sovi ollenkaan. Päivät kun piti olla ihan vaan paikoillaan, niin kyllä alkoi illalla tuntua selässä. Alkuviikon jumppa tuntui taivaalliselta tuolle selällekin, sai kunnolla liikettä sellaisetkin lihakset siellä mitä ei ole käyttänyt. Vetreytti kummasti. Olo ei vaan jostain syystä ollut niin ketterä kuin olin olettavinani..

Hiiva on tullut vaivaksi tällä viikolla tännekin, grr..

Jotain mukavaa tuosta työreissusta sentään, pitkät päivät istuskellessa tuntui hyvin vauvelin liikkeet.
Nyt nukkumaan, ihanaa päästä omaan sänkyyn!

Viikonloppuja,
Luminia rv 20 (poks! puolivälissä ollaan!)
 
Hei! (taas)
Danjuska Samaa vauhtia ne sunkin viikot poksahtelee kun munkin!
Joskus tietty tuntuu et aika matelee, mut eteen päin vaan pikku hiljaa...
Hyvä homma et se kysta on rauhoittunut!
Ja et kaikki oli muutenkin hyvin!
Ihana tuo teidän poika kun se tollaisia mietti.
Meil en oo joutunu selittelemään mistä/miks vauvoja tulee. Sanoin vaan et jos on kärsivällinen ja et toivoo kovasti, niin voi vauvan saada. Typy sit on sanonutkin et hän on ollut kärsivällinen ja siks hänestä tulee isosisko. :/ On tässä kaikki oltu kärsivällisiä ja monet itkut itketty... En koskaan olisi halunnu hänen olevan ainoa... Sydäntä niin särki. :heart:
Ainut hyvä asia on tässä se et neiti on omatoiminen, joten ei sit tarte "huoltaa" kuin vain yhtä. Kunnialla katselen niitä joilla on monta tosi pientä. Miten ne jaksaa??? :eek:
MyAngels Mulla oli kans kamala nälkä viime yönä. Pistin vaan pään takaisi tyynyyn ja jätin syömisen aamuun.
Ei huvittanu keittiö reissulle lähteä, tarpeeksi on pissareissuissa. :/
Mulla on jotenkin kans mahanahkat tiukilla... Taitaa olla taas joku kasvupyrähdys. Valtava minusta taas taitaa tulla.

ElinaMaria Mä kans sain mun duunin samaan aikaan kun tulin raskaaksi. Kun aloitin siellä en ees ollu testiä tehny. Ei ne tietty hyppineet riemusta, mutta ovat loppujen lopuksi ottaneet asian ihan hyvin. Sanoin suoraan et kun en tienny et saanko sen paikan, niin yritimme sit lasta. En minä ainakaan halua loputtomiin odotella et tuleeko jostain jotain vai ei.... Odotin nimittäin sen duunin varmennusta yli 2kk (sillo tuli ne keskenmenotkin...).
Toivotaan et saat sen paikan! :wave:
Nirtsu Toivotaan et toi olis vaan kasvukipuja. Mä en ainakaan huomannu mitään kipuja koskaan, verenvuodolla se alkoi....
Muuten on raskauden aikana ollut kaikenlaisia kipuja & kolotuksia ja vieläkin oon kasassa. Joten hmmm... ei ne aina kivutkaan ole vaarallisia.
Findgirlille toivon raudan nousua... Toi taitaa melkein kaikkia vaivata näillä viikoilla. Vaaveli vissiin vetää raudat itselleen ja sit äiti väsyy. Mä oon ainakin aina poikki, joten en tiedä koskaan milloin on alhainen ja milloin en. Syön niitä kun muistan ja sitä ei olla mitattu sit sen rv14 jälkeen, joten luoja tietää millaset ne nyt on.... :ashamed:
(.) Tänään kauhisteli työkaveri et miten mun masu on yhtä äkkiä kasvanu kovasti taas. Huomasin itsekin saman asian. Huh, huh.... :kieh: En taida uskaltaa laittaa uutta kuvaa profiiliin... kaikki kauhistuu...


NullPoints ja Tirri 24+1
 
Syksyistä lauantai päivää mamuskat :wave:

Voi Tuuliska :hug: Olette mahdottoman vahvoja molemmat kun yritätte elää silti positiivisin mielin vaikka ultrassa saadun uutiset pysäyttivät :heart: Toivon teille kaikille voimia matkaan ja rakkauden täytteisiä hetkiä sitten pikkuisen kanssa :hug: Muista että sitten kerhon puolella tavataan, jonne ei ulkopuolisilla ole asiaa :wave:

Danjuska oli saanut ultrassa hyviä uutisia, onnittelut koko perheelle :flower: Todellakin nyt on aika aloittaa raskaudesta nauttiminen, kohta siitä voi olla nautinko kaukana niinkuin täällä :LOL: 9kk menee kuitenkin niin nopsaan että...
Ajattelin pyytää ensi viikolla neukkatädiltä että jospa pääsisin synnytyssairaalaan tohon kokoarvioon että saisin jotain tietoja edes, niin avuoton ja tyhjä olo jäi ton lekurin jäljiltä...

Hienoa Tinkatar että kaikki oli kuitenkin hyvin.. Alkuraskauteen kun kuuluu kaikenlaista ongelmaa mikä saa aina varuilleen :hug:

juuliai HUH mikä säikytys!! Onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa :hug: Kamala miten sitä säikytellään vielä tässä vaiheessa. Onneks teillä tuo maaginen 37+0 ylitetty joten vauva lasketaan jo täysiaikaiseksi jos vaikka olisivat käynnistäneet :heart: Voimia loppumetreille, tiedän miten kenkkuista aikaa tää voi olla kun kaikkea ilmenee :headwall:

Luminiaa onnittelen maagisesta rv 20 saavuttamisesta, nyt vasta se aika alkaakin mennä siivillä ;) Onnea hiivan kanssa taisteluun!

Nirtsulle voimia. Alkuraskauteen kun kuuluu kaikenlaista nippailua ja poltetta masussa, voi olla täysin harmitonta. Niin raskasta kun tää on kuullä niin on myös sanoa se, että vaikka km tulisi niin mitään emme itse asialle voi. Itse monta kokeneena myös tiedän että alkuraskaus saa hermot kireälle ja sitä tarkkailee itseään jatkuvasti kaikkien merkkien varalta, peloista kandee puhua, ehkä se rauhoittaa osaltaan :hug:

NP: mä ainakin tahdon nähdä masukuvia ;) Mun masu on nyt navankohdalta mitattuna ympärysmitaltaan 115 cm joten revi siitä huumoria :LOL: Mittaan sen aina miehen saamalla mitalla, jossa on WHO:n raja-arvot että miten suuri riski on sairastua diabetekseen, tai sydän- ja verisuonitauteihin niin mä oisin sen mukaan kävelevä katastrofi :LOL: :LOL: :LOL:
Itse kanssa kestoilua miettinut ja tutustunut erilaisiin vaippavaihtoehtoihin ja merkkeihin. Kysäise vaan niin voin vinkata jotain vinkkejä!
Mut pysäytti osakestoiluun se kun luin että vauvalla kuluu alusta kuivaksi asti n. 5000 vaippaa :eek: :eek: Järkyttävä määrä :eek: :eek:

MyAngels: en halua pelotella mutta kandee neuvolassa ottaa esiille toi kutitus ettei vaan ois sama tilanne kuin Tiniillä... Toivotaan että ei :hug: Ihana kun pikkujätti ilmoittelee itsestään sulle useasti! Kumpa meidänkin masukki, mutta kun tää on MAAILMAN RAUHALLISIN VAUVA että mä oon tääll välillä sydän syrjällään kun ei liikeitä ole ollut koko päivänä....

( . ) Ei uutta ei, maanantaina vyöhyketerapiaa odotellessa... ;)
 
Huomenta!
Miikkis ja muut. Kestoista laitan vaan muutaman linkin. Mulla ei oo muuta tavaran ostoa tuolle uudelle tulokkaalle, joten ajattelin "sijoittaa" ja ostaa noita kestoja. Ne kun kestää toisillekin, eli jos saamme joskus kolmannen, niin on sit vaipat valmiina. Tai sit ne voi myydä tai antaa pois.
Mun mielestä ne ovat tosi kivoja, hauskoja kuoseja jne. Se vaippojen määrä on IHAN kauhee... Roskis täynnä. Sit ne ovat aivan hirveen kuummia, ja ihottumaa tulee helposti. Rahallisesti kans tulee halvemmaksi noi kestot.
Nykyaikana ovat kuulemma hyviä ja helppoja käyttää. Mä oon katsellut noita "All-In-One":ja, eli ne näyttävät vaipoilta ja ei tarte mitään lisiä, ehkä vaan yöksi lisäismu palasen. Sit on sellaisia vaippoja jotka pitäis mahtua aivan pienestä sinne 2v ikään, eli kun kerran ostaa, niin se on siinä.
Meillä on niin vähä valkopyykkiä muuten, joten samalla ne sit pesee.

Tuossa on Blueberryn (kalliimpi merkki) kestoja. Erilaisia kuoseja löytyy:
http://cgi.ebay.ie/Blueberry-minki-pocket-med-BLUE-SPOT-ON-CHOC-insert_W0QQitemZ150291874187QQihZ005QQcategoryZ26269QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Sit toinen neutraalimpi:
http://cgi.ebay.ie/ALL-IN-ONE-NAPPY-BN-7-20lbs-with-inner-liner_W0QQitemZ220277251093QQihZ012QQcategoryZ26269QQcmdZViewItem

Jos sulla Miikkis tai muilla on tietoo, niin tänne vaan.... Minä taidan ruveta kestoilemaan ihan tosissani ja huutaa noita eBaysta.

Muutama muu linkki asiasta:
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/index.php
http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/
http://www.google.fi/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNA_enFI243FI243&q=kestovaipat

NullPoints ja Tirri 24+2
 
Mä oon vähän pohtinut että kestoilisin ainakin osittain. :) Eli aina kotioloissa voisi käyttää kestoja, sit jos lähtee johonki nii taitaa kertakäyttöset olla kätevämpiä.... Anoppi lupas niitä meille ommellakin. =)

NP, no katsotaan nyt miten käy... jos en tuota hommaa saa niin sitten koita löytää jonkun vaan työn. =) Se mitä mä nyt hain olis ihan mun unelmatyö... mut en tiiä miten mä jaksaisin siinä stressissä ja kiireessä tän raskauden kanssa... :ashamed: :snotty: Vähän jänskättää.

(.) vaihdoin lakanat, siivosin, pesin pyykkiä! Olimpas reipas!! :D *taputtaa itseään selkään* Kohta lähden käymään robinhoodissa ostoksilla. Eteiseen pitää saada muutama kori johon sitten voi laittaa lapasia ja pipoja yms. joita jo alkaa tarvitsemaan... :p Voi olla että sieltä sattuu jotain muutakin mukaan. saas nähä!
 

Yhteistyössä