*** Keskenmenon jälkeen plussanneet syyskuussa***

Tuossa syyskuisten pinossa oon vaan kirjoitellut ja välillä täällä taustalla kuitenkin lueskellut teidän juttuja. NullPointsille kiitokset onnitteluista ja päivityksestä =)

Meille tosiaan tuo poika syntyi 5.9 klo 22.57 pituus 51cm paino 3396 g ja pipo 34cm. (tuo virallinen la. oli 11.9 eli rv.39+1 syntyi)

Eilen päästiin kotiin ja ensimmäinen hulinayö takana :kieh: :D

Onnittelut tänne myös jo nyyttinsä lunastaneille :heart:
tsemppiä kaikille raskausaikaan =)
 
Nirtsu Hienoo et keinot on kehissä! Mul oli siis hiiva km jälkeen (antibiootit sain) ja sit kaksi kertaa tän raskauden alussa (molemmat antibioottien aiheuttamia), eli 3 kertaa 6kk sisällä. Eli vissiin tuo tasapaino on ihan kallellaan...
Opin tosta sen et nyt vetelen joka päivä maitohappobakteereita ihan varmuuden vuoksi. Monet lääkärit kuulemma suosittelevat heti tuon aloituksen jos saa antibiootit. Mulle ei sanottu, joten kokemuksen kautta joutui tuonkin oppimaan...
Toivottavasti selviää tilanne!
Kärppä Millos sulla on seuraava neuvola yms? Ei tota voi itse mitenkään tarkastaa. Tai en minä ainakaan rämppis..
En tiedä miten paljon joutuu supistelee et se tekee tuhojaan. Aika paljon luulis? Mulla on kans ollut noita sukkapuikkoiluja ja supistuksen mallisia muitakin, mut vaan sen verran et voi molemmilla käsillä laskea. Lepoonhan ne laittaa jos tosi paljon supistelee.

ElinaMaria Onneks olkoon yhden pykälän ohittamisesta!
Nuo päivät tulevat aina mieleen. Mul oli muutama päivä sitten mun km:n LA. Kauhulla odotin sitä ja sit kun se tuli olin niin kiireinen sillo (matkalle menin) et unohdin totaalisesti.
Eli tekiskö aika tehtävänsä vai raskausdementia - en tiedä.
iltsu-natsu Hyviä oloja sinne! ;)
(.) Mun silmät on vieläkin karmeet.......... Kaikkee sitä pitää saadakkin.
Jospa se siitä pian.

NullPoints ja Tirri 23+5
 
Heippistä pitkästä aikaa :flower:

Tulin vain nopsasti huikkaamaan että hengissä ollaan täälläkin, ainakin toistaiseksi!
Pienellä hirveet masuvaivat ja nyt kun mies palas töihin niin ei paljon mammalle lepoa kerry...
Meillä siis täytyy 24/7 olla jommankumman hereillä pienen kanssa, hyssytellä ja heijailla.


Nytkin pieni taas alkaa kipristellä sitterissä joten täytyypä lopetella.
Jaksuja ja hyviä vointeja kaikille!!!


Tini + Pikku-Pingu 3vko+ 4pv
 
NP En mä tarkottanut, että sä olisit jotain kadotellu vaan, tää palsta tökki niin pahasti että ihan suututti
mulla vielä tökkii useesti.
Kiitos uudesta listasta, ja hieno homma kun otin jobin vastaan


Katjuskalle onnittelut pienestä prinssistä


Miraclelle ja Danjuskalle onnittelut rouviintumisesta
toi nimen vaihtuminen tuntuu välillä todella työläältä muistaa, ite ollu rouva x jo yli vuoden ja vieläkin meinaan kirjottaa neiti z sukunimellä


ElinaMaria, Snowball ja Nirtsu oikein suuret onnittelut plussista, ja pois täältä ei pääse sitten kun 9kk päästä nyytin kanssa


MyAngels meiän esikko oli melkonen pyörähtelijä masussa ja sen näkee neuvola kortistakin, kaivoin sen tossa esiin ja tältä näyttää (siis pelkästään neuvolassa kotona olis voinu kyllä kirjottaa vielä pidemmän listan :D ) 32 viikolle oli aina rt, sen jälkeen, 33 poikkitila, 35 pt, 36 rt, 37 pt... sitten käänty rt ja siinä onneks pysy... mutta neuvolasta mulle sanottiin, että makaa lattialla niin, että lantio on ylhäällä ja polvet koukussa (tyyny siis lantion alla) sillon vauva tykkää kääntyä oikeeseen asentoon.
siitä vaan kokeilemaan

Aika lailla tullut suppareita
yritähän nyt ottaa rauhallisesti siellä


Nirtsu ootkin jo saanu monta vastausta, mutta sanon samaa... tässä raskaudessa ollut alusta asti jos jonkinlaisa kipua ja tuntemusta ja tuota hemmetin vuotoakin
mutta alkuraskauteen kuuluu kaikenlaista. Ottaa nyt vaan rauhallisesti siellä, se stressaaminen ei ainakaan auta... nimim. helpommin sanottu kun tehty


frizzante onnittelut sinulle hienoista tuloksista ja tyttö tiedosta


Tiniillä on ihana tyttö
ihan pakko kysyä vatsavaivoihin, ootko kokeillu kantoliinaa? Meillä oli kanssa koliikin poikasta poitsun kanssa, mutta apu saatiin kantoliinasta ja disflatyl-tipoista, sen jälkeen oli suhtkoht rauhallisia öitä


ON Kiitoksia ultra onnitteluista, kyllähän tää on ollu ihan erilainen viikko kun ei tarvii huolehtia koko ajan pikkusen kunnosta
On kyllä sellanen karuselli tapaus jälleen tuolla masussa, ettei rajaa. Potkuja tulee ihan koko päivän, ihan sama istuuko, makaako vai onko liikkeellä. Varsinkin bussissa tykkää ruveta potkimaan itelleen lisätilaa, mikä ei kyllä helpota yhtään omaa oloa, mutta en valita... Illalla kun äitee yrittää mennä nukkumaan niin alkaa kunnon leikki masussa potkut tuntuu missä sun sattuu ja näkyy todella hyvin jo vatsan päälle, ukon kanssa aina katellaan pikkusen menoa


Mä en tiiä kuinka kauan mä jaksan töissä olla tän selkä/iskias vaivan kanssa
ja yöllä saa kärsiä levottomista jaloista. Tänään tuli niin huono olo, että piti pakata kamat ja lähtee puolilta päivin kotiin. Pelottaa jo nyt, että näinköhän ne laittaa mut taas saikulle pitkälti ennen mammalomaa kun mulla on töissä kesken opinnäytetyö
sitä on hippasen hankala tehdä kotona. No aika näyttää, neuvola-aika on muutaman viikon päästä, ja ens maanantaina on rakenne-ultra, jospa sitä sais kuvia pikkusesta mukaan ku viimeviikon ultrasta ei saatu kunnon kuvaa
Saavatpahan ainakin kattoa missä se istukka on, kun se voi kuulema ihan muutamassa päivässä liikkua taakse omalle paikalleen.

Hohhoijaa pitäis jaksaa ruveta
ja
vaatteita mitä vien kirppikselle myyntiin. Valokuvia pitäis laittaa kansioon kun niitä tuli tossa tilattua vähän aikaa sitten 550 kipaletta


Kaikille masun kasvattajille oikein mukavaa joskin
syksyä


Orchid ja pikkunen Rumpali rv 18+6
huomenna alkaa 20. viikko
 
Kiitos ElinaMaria ja Orchid :heart:

JA Orchidille lisäkiitos kun jaksoit puuttua masuvaivoihin!
Kantoliinassa oon pientä kannellu sen verran kun se on siinä jaksanut olla, ei oo oikeen ollu muuta apua kun käsille lepoa, hyvä kyllä sekin.
Disflatyl oli ekana käytössä mutta autto vaan niiden ruokailujen yhteydessä kun sitä sai antaa. Nyt kokeilussa Cuplaton ja hyvältä on vaikuttanut vaikkei kylläkään vaivaa pois vienyt.
Myös vyöhyketerapia on kokeiltu ja sieltäkin hieman apua löytynyt muttei kuitenkaan mitään ihmeparannusta...

PS. Meillä ei oo rauhallisia yöt, aamut, illat eikä päivät :headwall:
 
Voi kun ihana vauveli:) Kunpa itsekkin saisi tuollaisen vielä syliin.

Jotenkin reagoin hyvin voimakkaasti kaikkiin kipuihin, vaikka ne normaaleja olisivatkin. Eilen oli tosi kipeitä alavatsa vihlasuja ja heti tuli olo että josko tämä nyt menee kesken.

Muutenkin olen ollut tosi väsynyt ja pahaolo jatkuu edelleen. Raskaus diabetes vielä pahentaa tätä oloa kun tekisi kamalasti mieli herkkuja ja nyt vain pitää sinnitellä kaiken terveellisen parissa. Jota sitten on vaikea saada alas pahoinvoinnin takia. Itkettää koko syöminen...

Tänään on vähän huono päivä, toivottavasti huomenna valoisampi.

Millaista muilla? Kun tuntuu että pitäisi olla vain onnellinen, että ollaan jo raskauden kanssa päästy näin pitkälle, eikä saisi valittaa mistään.

Lotta 13+6
 
Kiitos Pamu-muru huhuilusta

Mä oon yrittänyt olla ettimättä mitään tietoa tuosta kääntöyrityksestä, mutta sen verran etin tietoa että kauanko nykyään pitää olla sairaalassa section jälkeen. Samalla google-herra vei mut johonkin keskusteluihin joissa puhuttiin että välttämättä ei voida edes yrittää kääntää jos istukka on etuseinässä, ja mullahan se on just siinä

Ja lapsiveden määrä vaikuttaa käännön onnistumiseen...
Se on varmaa että perätilassa en aio synnyttää

Mutta kertoisitko omia kokemuksia noista kääntöyrityksistä,
kiitos

Kyllähän se mielessä on ja paljon, että mitähän kautta tämä pikkujätti sitten maailmaan loppuviimein tulee


Mutta kuten sanoin, että hän saa tulla vaikka korvasta, kunhan elävänä ja terveenä hänet syliin ja kotiin saamme

Mahiksia on vielä kovasti siihen että pikkujätti kääntyisi itsellään, koska viime yönä ja tänään päivällä on tuntunut pieni taas volttia kovasti heittävän. Sen pitäisi hoksata heittää vain puolivoltti

Eli tilaa on vielä kääntyä itsekseen


Kääntöyrityspäivänä mulla on viikkoja kasassa 36+5 ja neuvolantäti sanoikin että jos ei silloin saada käännettyä, niin tod.näk. ei pääse enää itse kääntymään, tätä kun on veikattu melkein 4kg painavaksi laskettuna aikana

Mutta eihän sitä ikinä tiedä ;)

Jeeeee!!!! Tuhannesti onnea plussasta ElinaMaria!!

Todella ihana uutinen!!



Frizzante kyseli tuosta että onko mahdollista että vauva käännetään ja sitten kääntyiskin itse takaisin. Terkkari sanoi että se on epätodennäköistä (siihen toki vaikuttaa pikkujätin koko, istukan sijainti ja lapsiveden määrä ) mutta minä jatkoin, että mun säkälläni se on erittäin mahdollista


Oi ihanaa, terve typy se siellä masussasi köllöttelee

Onnea siitä tiedosta!!!


Tuo selkäsärky on sitten ikävää

Mä oon vasta nyt viimeisen parin viikon ajan saanut nauttia siitä ihanuudesta



Danjuska ja Miracle: Onnittelut!

Ja tervetuloa rouvakerhoon!!



Nirtsu: Pienet menkkajomotukset kuuluu alkuraskauteen. Mulla alkoi km kivuilla. Sietämätöntä kipua alamahassa ja alaselässä, ja ne paheni parissa tunnissa ihan järkyttäviksi, ei kävelystä tullut mitään, kunnes pikku hiljaa helpottivat tavallisiksi menkkakivuiksi. Ja silloin todettiinkin km tapahtuneen...

Uskon ja toivon kovasti että sulla kivut ovat vain kasvukipuja kun pieni siellä raivaa itselleen tilaa



Luminialle toivotan kovasti voimia selän kanssa



Onnittelut Katjuska!!



NullPoints: Pikaista paranemista silmätulehduksen kanssa!!



Tiniillä on niin ihana pieni nyytti siellä

Toivon kovasti että masuvaivat helpottavat pian



Orchid x2: Melkoinen pyörähtelijä ollut tuo teidän vesseli

Samaa olen tässä pienessä havainnut - tänäänkin on voltteja heitellyt niin kovasti että on pitänyt ottaa seinästä tukea

Kiitos vinkistä, nyt vain peppu ylös makoilemaan



Lotalle kovasti voimia pahaan oloon!



Mihin Miikkis on hävinnyt?

Ethän lähtenyt synnärille maitojunalla takaisin tutustumiskäynnin jälkeen...?



ON: Mulla on ihan mahanahka hellänä kun tuo pikkujätti on heittänyt niin monta volttia, ja junnaa päätänsä mun kylkiluihin ja jalkojansa virtsarakkooni. Se taitaa siellä kovasti venytellä

Koko päivän oonkin saanut sitten juosta vessassa - tuntuu että koko ajan on hätä

Tänään kaupassa tuli niin lujaa monoa, että tuli huudahdettua ääneen kun otti niin kipeetä


Eipä oloon ihmeitä. Alaselkäsärkyä ja jalkapohjien kipua on kovasti, ja lisäksi noita kipeitä suppareita tykkää tulla...

Mutta muuten on iloinen ja onnellinen mieli



Nyt ajattelin alkaa tekemään pizzaa!




:MyAngels ja pikkujätti rv 35+4 (ultra rv 35+6)
 
Kiitos vaan kaikille vastauksista! Joo, ja ei se tainnut onneksi mitään km:n viittaavaa se kipuilu. Vaan jotain ihan norm. raskauteen liittyvää.. Enkä kyllä itseasiassa usko, et on se virtsatietulehduskaan. Eilen vaan tuntu siltä. Tosin varma ei voi olla, mut ainakin on testissä käyty ja katotaan mitä se sanoo. Mutta hiivatulehdus kyllä on!
 
Ääk kun ootte olleet aktiivisia!Nyt tällanen tylsä kommentti: eli ONNEA uusille plussanneille (ainakin ElinaMaria on tuttu kuumeilusta) ja paljon liimaa matkaan!!! Kaikille vauvaihanuutta viettäville jaksuja, on teitillä ihanat nyytit!!!Kunpa vielä itselläkin joskus...?Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut niille saanneille! =) :heart:

Täällä palattu sateiseen Suomeen suru puserossa.Ikävä on jo kova miestä ja lasken jo päiviä, että pääsen muuttamaan perässä. Tulen turisemaan paremmin torstaina kun on silloin neuvolakin. Pitäkää nyt peukkuja, että sf-mitta ois suurentunut...Pahoin pelkään kun vatsakaan ei vain kasva...

Toive81 ja rakas kultu Mini 23+2 :heart:
 
Tinii Aivan ihana tyttö teillä.
Mielettömän söpö kerrassaan. Toivottavasti pian pienokaisen mahakivut helpottaa. Pidä huolta et keinolla tai toisella saat unta palloon et jaksaisit.

ElinaMaria Kyllä me kaikki saadaan nyydit. Kärsivällisyyttä se vaan vaatii valitettavasti.
Ei auta muu kuin ottaa päivä kerrallaan vaan.
Orchid Mulla oli hakusessa toi palstan laittaminen. Säikähdin et olin toheloinut juttuja nettitaivaaseen...
Sit tajusin ettei tainnu mitkään jutut olla kadonneet ainakaan mun takia...(Luojan kiitos) Eli toteamuksena vaan- en tainnu pahempaa saada aikaiseksi...
Toivotaan et jaksat nyt kipujen yms kanssa. Ei se kivaa oo kun alkaa kroppa temppuilemaan.

Lotta-75 Onpas sulla kans viikot alkaneet vierimään, hienoa! Ei se aina niin ruusuista ole raskaana olo. Toi raskausdiabetes on kyllä p-stä. Sulla on tullut se kans tosi aikaisin!!!!
Se on kurja juttu. Ei tietty aina osaa olla positiivinen ja joka raskaus on erilainen. Mulla oli eka tosi raskas ja varmasti valitin kovasti...
Pidin valheena sellaista et raskaus on ihanaa aikaa ja et jotkut tuntevat itsensä esim seksikkääksi. Noh, ihan hyvää mulla on olo ollut, seksikkäästä nyt en tiedä. :LOL:
MyAngels Silmä alkaa olla jo suht koht normaali.
Kovasti sulla sit jumpataan masussa! Siellä harjoitellaan vissiin uusia taitoja!

Nitsu Toivotaan et paranee olo siellä! Onneks ei ollut sen vaarallisempaa. Kyllä se siitä!

Toive Tervetuloa takaisin. Toivotaan et tulevat viikot menevät nopsaan niin sä pääset kultasi kainaloon lopullisesti. Pidän peukkui! ;)
Omaa juttua ei oo, kiirus jne. Onneks silmä on paranemassa jne. Pitäis laittaa pian uusi kuvakin. Tuntuu et masu kasvaa taas kovasti. Ja jonkin sortin jumpat on munkin masussa meneillään usein.

NullPoints ja Tirri 23+5
 
hiphei,

ihania vauvoja Tinii & Irtis!
koittakaa saada paljon apua, että välillä kerkiää levätä, sitten jaksaa taas hoidella vaavia.

MyAngels Sinulle:
No niin tässä tulee sitä käännöstarinaa,
poikaamme koitettiin kääntää Hesassa NKL
kääntöpäivänä pitää olla jo ns. hyvät viikot koska on mahdollista, että kääntäminen/koitos
käynnistää synnytyksen, siksi tehdään suht myöhään.

Ekaks katotiin ett kaveri tosiaan on edelleen perätilassa.
sit sain supistuksia ehkäisevää lääkettä/ainetta, muistaakseni se oli joku pistos.
sit ooteltiin hetki ja otettiin käyrää.

Lääkäri oli se joka käänsi, kätilö oli mukana ultraamassa koko ajan, tarkkaili sykettä ja napanuoraa yms kaikkea mahdollista. Poika kääntyi kun käännettiin, mutta kun hänestä laskettiin irti, ponnahti hän saman tien takas!
Kaksi kertaa koitettiin ja sama juttu. Lääkäri lopetti koska kuulemma jos ovat kääntyäkseen
se onnistuu heti. Samaten vauvan ikään kuin tarvii haluta olla pää alaspäin ja itse auttaa/potkia käännösvaiheessa.

Kääntäminen ei suoraan sattunut, eikä kuulemma saisikaan tuottaa kipua, sit piti sanoa ja lopetettaisiin, mutta kyllähän se aika inhaa oli, masua on tottunut enimmäkseen varomaan ja nyt joku tunkee kädet mahan läpi ->siltä se melkein tuntui, ja väänsi.

Koitoksen jälkeen taas käyrät, sit sai mennä syömään yms. pariks tunniks pois ja vielä tarkistus käyrälle. ja kotiin.

Tuo yrittäminen laukas kyllä seuraavana päivänä aikamoiset supistelut, ei kivaa.
muuten ei mitään hätää.

Poikahan sitten kun synnytys käynnistyi itekseen rv 40+4, veti jalan alas,
perätila tarjonta vaihtui perä-jalkatilaan jolloin tuli sektiopäätös. (minä siis koitin synnyttää alakautta perätila vauvaa vaikka kaikkien läheisten mielestä olin ihan hullu! No mä vaan pelkäsin sektiota enemmän kuin mitään.)
Pääsin ns, tuntumaan kun olin tuossa vaiheessa 6cm auki!
iso 4kg potra poika syntyi ja sai täydet 10 pistettä sektiosta huolimatta!
->eli ihan oikea päätös muutenkin tuo sektio, iso vauva ja pää 36cm olis pitänyt puskee vikana...

Tyttö väänsi itsensä perätilaan viikolla rv36+ ja synnytystapa-arviossa samalla viikolla ei suositeltu mitään toimenpiteitä,
kääntämiseen sanoin jo valmiiks EI ! Jokin vahva tunne siitä tuli, ja tyttelillä olikin sit sektiossa 2 X napanuora kaulan ympäri, että jos ois lähetty kääntään.
en edes uskalla ajatella!! Tytölle puolestaan pisteitä 9.
Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Tosiaan olen kans sitä mieltä, että ihan sama miten syntyy kuhan hengissä säilytään, vauva ja äiti.

Sektioiden jälkeen olen päässyt 3-4 päivän jälkeen kotiin.

Muista muruseni, että kyllä hänellä on aikaa kääntyä!
Ja mullekin neuvolassa neuvottiin, että peppu ylös, ja konttaamalla etiäpäin niin paljon ku jaksaa, siten vauvalla on kuulemma eniten tilaa kohdussa.
no meillä mikään ei auttanut.
Itepäisiä lapsia, keneen lie tullut :D

Niin ja muistat varmaan sen mun ystävän, hänellä on kyllä ollut NIIN rankkaa...kaikki mahdollinen mikä on voinut mennä pieleen...on mennyt... :'( onneks heillä on toisensa!

sitten muuta,
sain nyt tilattua uuden kameran!! Jee, pääsen vielä ottamaan parit masukuvat ennen
h-hetkeä kun toimitusaika oli 3vkoa.
Huomenna neuvolalääkäri. odotan ens viikkoa kun sit pamahtaa viikko 30!
en kyll tiä miks sitä niin odotan...jotenkin vaan.

eli huomisiin,

pamuk

 
Kiitos Orchid, My Angels ja toive81. (muistankin sinut kuumeilusta.... oletpas jo pitkällä!) :)

NullPoints niinhän se vaatii sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä... mulla sitä ei kamalasti ole.. :p

(.) tämä päivä meni ihan ihmeellisissä fiiliksissä. Jostain syystä pelkäsin tänään koko päivän sitä että jossain vaiheessa tulee keskenmeno. :( Ihme homma. Nyt olo on jo reippaampi, ja uskallan taasen olla positiivisella mielellä. :) Jostain sielun syövereistä kumpusi kamalia pelkoja. Mutta kävin kävelyllä, saunassa ja join kupin kuumaa kaakaota. Se sai ajatukset taas tolalleen. :ashamed: Huomenna aamulla keräämään karpaloita ja katsomaan joko meidän suppilovahveropaikassa olis suppiksia. :D
 
Taidanpa taas kohta joutua poistumaan kuumeilijoiden puolelle. Eilen tuli ihan niukasti verta paperiin ja äsken jo selvästi. :( Toki on olemassa niitä vaarattomiakin vuotoja, mutta tämä ei ikävä kyllä taida kuulua niihin. Oikeassa pakarassa on jo muutaman päivän ajan tuntunut kipuilua, jonka olen yrittänyt selitellä joksikin muuksi. Mutta huomisaamuna sitten päivystykseen tilannetta tarkistamaan. Se on sitten kolmas keskeytynyt raskaus 11 kuukauden sisällä.
 
Voi Tinkatar!!!
Toivottavasti tuo olisi vain väärä hälyytys. Kylläpäs sua koetellaan taas.
Tule vaan kertomaan miten menee, täällä on meitä monta joka kuuntelee. Pidän peukkuja huomiseen. Enkä aio tuota listaa päivitellä ennen kun ei oo ollenkaan toivoa... Eli en vielä.
Sanaton olo on.... :/
 
Täällä ollaan edelleen, yhtenä kappaleena :wave: Kiitos huhuiluista...

On pitänyt niin kiirettä taas kun mies oli vkonlopun töissä ni tuli tehtyä kotihommia oikein urakalla ja eilen sitten käytiin ostamassa viimoiset hankinnat eli nyt on kaikki valmiina sit :heart:

Palaan omaan napaan iltapäivällä kun on toi lääkärineuvola niin tiedän sitten mistä kirjoittaa :D

Mutta..

Tinkatar: Toki kaikenlaiset vuodot kuuluvat raskauteen, joillain on tullut ihan toden teolla verta ja silti vaavilla ollut kaikki hyvin, joten käydän tarkistuttamassa tilanteesi, että jospa olisi vain vaaratonta eikä mikään olisi vialla :hug:

Tervetuloa ElinaMaria takaisin joukkoomme :heart: Tuhannesti vauvaliimaa matkalle tälle mukaan, uskotaan että tää on nyt tätä totista totta :flower:

Onnea myös Miraclelle ja Danjuskalle naimisiin menon johdosta :flower: Se on jotain niin taian omaista kun uskaltaa sitoutua toiseen ihmiseen koko loppu iäksi :heart:

Luminia: Otahan kuitenkin rauhallisesti niissä jumpissa. Hienoa, että jaksat kuitenkin harrastaa liikuntaa säännöllisesti!! Tsemiä jo nyt ensi viikon rakenneultraan, varmasti pienellä on siellä kaikki todella hyvin :heart:

Nirtsun tilannetta seuraan silmä kovana täällä... Joko olet saanut mitään tietoa, että oliko vtt vai hiiva? Itse tuosta vtt:stä voin sanoa, että itse yritin juomisella saada sen kuriin, mehua siis ja oireet jo helpottivatkin, mutta sitten pukkas kaamea kylkikipu ja 39 asteen kuume joka sitten osoittautui munuaisaltaan tulehdukseksi ja tiedossa oli 1,5 vkon sairaalareissu, joten kipin kapin hakemaan neuvolasta apua jos siltä vähääkään tuntuu :hug:

Katherinelle onnittelut uusista vaivoista, se on niin ihana toi toisen kolmanneksen loppu aika :D

Pamulla suonikohjut tekee kipiää :hug: Se on niiiin äärettömän inhottavia, mutta tilanne mennyt tuosta jo seuraavalle asteelle eli peräpukamia |O |O |O Ne vasta shaisseja ovatkin :headwall: Reippaasti näytät niitä lääkärille, jospa sillä ois hyviä vinkkejä taskussa :attn:

Katjuskalle ja hänen perheelleen onnittelut pojan popsikkaasta :flower: Nopeasti kävi lähtö ja hienoa että koko perhe voi hyvin :heart:

Tiniin Pingukin on jo niin iso :heart: Aivan suloinen pikku tapaus :D Voimia kanteluun, nuo masuvaivat on todellakin vaiva, oletteko mitä lääkettä hänelle antaneet? Olen kuullut todella hyvää Relan maitohappobakteeritipoista joita saa apteekista jos ei koliikkimaista masuvaivaa ole...

Orchid: kandee suosiolla jäädä saikulle jos tuntuu ettei poveri riitä tai että jaksamisen taso on alhainen, mä itse kanssa jäin aikaisessa vaiheessa saikulle koska ajattelin ettei sellaista työtä tai tilannetta tule joka menisi tän vauvan ohi joten sen ja sun hyvinvointi on kaiken a ja ö!!! Voimisia :hug: Lisäksi jo tässä vaiheessa tsemppiä ensi vkon ultraan :heart:

MyAngels: No pikkujättihän taitaa jo köllöttää sivuasennossa mamman masussa :D Se on lohduttavaa ettei kukaan ole vielä masuun jäänyt, joten kyllä hän sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella :hug: Sellahan on jo parin päivän päästä se känti, jaksuja tuskailuun :hug:

Mutta palaan sit iltapäivästä uudelleen :wave:
 
Nullpoints mulla ois ollu nla vasta parin viikon päästä. Mut soitin eilen terkalle noista kivuista ja se laitto mut tänään lääkärille tarkistukseen. Vein myös pissanäytteen. Kaikki oli muuten kunnossa, mut yllättäen pissa ei ollutkaan puhdas. Eli sieltä kuulemma voi löytyä osasyy kivuille, osasyy sit kai normaalit kasvukivut. Näyte lähti viljelyyn ja huomenna saan tietää, onko mulla taaaaaaaaaaaaaaaaaaaas vtt.

Mut tulihan taas kurkattua papusta ultralla, kun lekuri ei saanu dopplerilla sydänääniä kuulumaan (hitto että pelästyin! :| ). Mut kyllä se siellä oli, mun mahamurinoiden takana piilossa. B)

T. Kärppä ja papunen 15+4
 
Hyvät päivät!
Joo, ei ollu vtt.. Hiivaa ei edes testattu, kun sen mä tiedän ihan muutenkin että on! Sen verran usein on siitä asiasta kärsitty! :| Siihen on sit Canesten-voidetta ja aion käydä hakemassa apteekista maitohappobakteereja, kun aikasemmin on hiiva pysyny hyvin sillä kurissa. Mut jostain syystä sen käyttö vaan jäi jossain vaiheessa.
Jotenkin ei tunnu yhtään, et olis raskaana! Kai se johtuu siitä, kun ei ole sitä pahoinvointia eikä nyt mitään ihan ylitsepääsemätöntä väsymystäkään, vaikka tavallista väsyneempi hieman olenkin. Rinnat on kyllä edelleen kipeät ja mieliala on tosi herkkä! Itku tulee ihan pienimmästäkin asiasta ja toisaalta hermot on välillä aika kireällä..
Miestäkin on mieletön ikävä, kun ei ole kotosalla. Viikkoon ei ole nähty, ja nyt sen äiti joutu sairaalaan ja odotellaan kuulumisia. Kyllähän se sekin siellä toisessa päässä kertoi, että ikävä jo on.. Mutta toivottavasti sen äiti tulee kuntoon ja kaikki olis hyvin. On siellä niin kauan kuin tarvitaan.
 

Suosittelen teille vtt:sta ja hiivasta kärsiville karpaloa ja puolukkaa. :) Siis jos ei vielä ole tämä niksi ehtinyt teidän luokse. Auttaa ennaltaehkäisemään ja kait hoitamaankin molempia...

Miikkis kiitos kaunis. :heart: toivottavasti nyt nyytti pysyy kyydissä loppuun asti ja syntyy terveenä. =)
 
Neuvolasta on palattu... Oli siis lääkärineuvola ja voi v***u, olo oli kuin ois ollut piilokamerassa :eek: Kattelin ymrärilleni, että missä se kamera on :LOL:

Painoa 466g/vko nousua, yhteensä nyt 11,2 kg
Turvotus + (oli lähellä jo ++ )
RR 114/76 eli tosi hyvät
Pissa on puhdas
Hb 133
SF-mitta 32,5 cm eli päästiin takaisin norm. käyrille :LOL:
RT-tarjonnassa
syke 140 ja liikkeet + koska oli todella rauhallinen kun tutkittiin :/

Sit th:n tarkastuksen jälkeen menin lääkärin tykö ja huh huh!! Oli varmaan tempastu jostain varamiespalvelusta tonne aamulla |O Ei oikeesti ollut edes hauskaa.
Kättelin häntä ovella ja sanoin nimeni ja hän vaan että hei eikä esitellyt itteään :/ Sitten istuin penkille ja tuijotettiin toisiamme pari minuuttia, sitten hän uskaltautui kysymään multa että onko mitään ongelmia? Kerroin pukamista ja pistoskivuista niin kommentti oli että aha. Sitten sanoi että siirry pedille niin tutkitaan ja ronklas alapäätä sitten todenteolla, että oli ihan hellänä ja teki kipeää. Ei edelleenkään sanonut mitään vaan tarttu mittanauhaan ja mittas kohdunpohjankorkeuden. Ei vieläkään puhunut mitään ja tempas litran ultrausgeeliä masuni päälle ja alkoi ultraamaan. Käänti vielä p*****e ruudun sillee etten ite nähnyt mitään |O Pyöritteli sitä anturaa 5 min masuni päällä eikä sanonut edelleenkään mitään :/ Sitten otti sekunttikellon ja alkas mittaamaan varmaan sydämen sykettä mutta ei puhunut mitä tekee. Sitten lopetti, antoi paperia ja sanoi että voit pukea päällesi. Olin että WHAT???? Aattelin jo pahinta siinä vaiheessa ja puin ja istuin hänen viereen pöydän luo. Neuvolakortti oli jo pöydän kulmassa täytettynä ja sanoi että tässäpä tämä. Siis MITÄ?? Aloitin sitten oman kyselytunnin kun ei kertonut mitään. Tongittuani hänen sanallista arkkuaan :LOL: sain selville, että vauva on laskeutunut muttei kiinnittynyt. Syke hyvä, liikkeet rauhalliset kun taisi nukkua :D Kohdunsuuta edelleen 3 cm jäljellä ja oli kiinteä eli ei tässä vielä mihinkään synnyttämään olla menossa.
Ei osannut sanoa lapsiveden määrästä, kokoarviosta tai paljoa muustakaan mitään.
Että olipa kiva reissu :headwall: :headwall:

Ens viikolla neuvolassa kyllä aijon sanoa estä eksoottisesta kokemuksesta...
Oletteko te jotka olette aikaisemmin synnyttäneet saanut tässä rv 36:n neuvolassa kokoarviota?? Alkaa vähän pelottamaan meinaan :ashamed:
**************
Eilen tosissaan käytiin ostamassa viimoiset tarvikkeet ja vaavin huone on nyt valmis.. tässä muutama kuva...
Pinnasänky


Hoitopöytä ja kehto (kehto tulee meidän makkariin


Nyt ruoan tekoon!! Voikaa hyvin ja masuille silityksiä :wave:

T. Miikkis ja masukki 36+2
 
Miikkis,
Meillä RELA tipat vaan pahensi asiaa... :headwall:
Pitäis koittaa niitä ei-öljypohjaisia maitohappobakteereita kun vaan löytäisi niitä jostain apteekista!

Meillä siis kokeiltu disflatyl ja cuplaton nyt käytössä.
Kun disflatyl oli käytössä niin manasin kun sitä ei saanut antaa joka syötön yhteydessä ja nyt kun cuplaton pitää taas antaa joka syötöllä niin manaan sitä :D
Neiti kun syö jopa tunnin välein niin tuntuu että saa koko aika olla juoksemassa sen pullon perässä...

Ihana huone Miikkiksen pikkusella :heart:
Kauheen nopsaa aika menny kun sullakin jo nyytti ihan pian sylissä! Onnea matkaan ;)

Kiitos kaikille muillekin huolenpidosta, nyt lähen taas kun nälkäinen kultakurkku kutsuu!

Voimia ja hyviä vointeja koko porukalle!!

Tini+Pingu 3vko+5pv
 

Yhteistyössä