Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Onnea sanmar!

Repa Ei liikkeitä, ei mitään. Kohdun koko on huomattavasti pienempi kuin esikoisesta. Torstaina on neuvola. Täti saa ihan ekaksi kuunnella sykkeet, sitten katsotaan, että puhutaanko raskaudesta vai tyhjennyksestä.

Ainiin, 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Tillukas: / oot ollu mun ajatuksissa nyt...Viikot ei mun mielestä kyllä oo hälyyttävät ja muistinko oikein et jotain kuitenkin tunsit tässä pienen ajan sisällä...? Kohdunkokoon en osaa ottaa kantaa,en muista kyllä omaani esikoiseen verrattuna... tulis nyt sit vaan torstai et päästään huokaisemaan,koska kaikenhan on pakko olla hyvin,muuten olis jo liian epäreilua:|
 
tillukas, minäkin tulin tänne tsemppaamaan! Eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin vai mitä? Pikkarainen on toivottavasti vaan löytänyt sellaisen asennon ettet tunne liikkeitä vähään aikaan.

Onnea plussapuhurista, kivaa saada tänne lisää porukkaa :)

Täällä ei mitään kummempia uutta. Maha kasvaa ja poika liikuskelee aktiivisesti. Viime viikolla saatiin taas yksi etappi ylitettyä, kun If myönsi meille syntymättömän lapsen vakuutuksen :) Tää oli jotenkin tosi tärkeä juttu mulle. Sain taas lisää luottamusta kun vakuutusyhtiökin on sitä mieltä että taannoisesta niskaturvotuksesta huolimatta bebe on kunnossa.

Viikonloppuna sain kaverilta ison pussillisen ihania pienen pojan vaatteita. Pesänrakennusvietti vaivaa eikä työt enää huvittaisi ollenkaan. Töitä on jäljellä nyt 7 viikkoa ja keskiviikkona on ensimmäinen neuvolalääkäri.

Ai niin, olen viettänyt hiljaiseloa koska oltiin viime viikko lomailemassa Roomassa. Hyvin jaksoin reissata, ei mitään ongelmaa.

SpanishDancer + poika (27+6 - toivottavasti muistan oikein)
 
Tillukas helppo tietty ite sanoa mut en usko et sun vauvalla on hätää. Luulen et sillä on vaan sellainen asento ettet tunne liikkeitä neikä noilla viikoilla liikkeistä ihmeitä kantsi odottaakaan. Toiset toisodottajatkin tuntee vasta 20 viikolla liikkeet. Ja kaikki raskaudet on erilaisia, ei kannata verrata mahan kokoa edelliseen koska vauva voi olla eri asennossa.. Uskon et kaikki on hyvin :)

(.) töissä uutinen raskaudesta otettiin ihan hyvin vastaan ja pojat lupas antaa rmoo joissakin töissä :)

Oli tänään body pumpissa ja tiedän ettei siitä vaaraa pitäisi raskaudelle olla mut silti jotenkin ei osannut nauttia kun mietti vaan et tuleeko vahinkoo.. Noh siellä oli nainen joka oli yli puolen välin raskaana ja hyvin tuokin siellä tuntui menevän :)

Hassuinta oli se kun ajattelin töissä tänään et hitsi kun sattuu oikein kun maha on niin turvoksissa ja jotenkin olo tuntu etukenoselta ja sit illalla body pumpissa kaveri kysyi et oonko raskaana :whistle: Ihan järkyttävää kun ei saa vedettyä mahaa sisään kunnolla ja en kyllä vielä haluis et kaikki alkaa nähdä ottaen huomioon et viikot on ihan olemattomat! Pitää hommata varmaan joku kureliivi..

Champion ja Öpö 4+5
 
Moi vaan pitkästä aikaa. Ei ole oikein jaksanut palstauudistuksen jälkeen kirjoittaa, kun ei enää löydä viimeistä kirjoitustaan ja kirjautumisenkin kanssa oli ongelmia. : / Jätetään nyt sitten vanhimmat kokonaan kommentoimatta. Osa uudistuksista on kyllä ihan kivoja, kuten se, että ensimmäiseen lukemattomaan viestiin pystyy hyppäämään.

Kiitoksia BM uudesta pinosta. :flower:

ON: En muista olenko jo kertonut, mutta rakenneultra oli melkein 4 viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Tyttö pitäisi olla tulossa. :) Istukka taisi sijaita kohdunpohjassa ja takaseinässä. Olisikohan tuo syynä siihen, että selällään maatessa maha pomppii oman sydämen sykkeen mukaan ja tuntee sen sykkeen välillä kädelläkin. Vatsa-asukilla, Tiitulla, on liikkeitten kanssa jo selvä unirytmi eli välillä ollaan paikoillaan ja sitten tiettyihin aikoihin alkaa vatsassa kunnon jumppailu. :)
Neuvolassakin kävin 22+2. Painoa oli tullut 540g/vko ja sf-mitta oli 23 cm. Tuo sf-mitta huiteli käyrien yläpuolella, mutta se on kuulemma normaalia tässä ekassa mittauksessa. Onhan tämä maha jo aikamoinen pallo. :) Hengittämisen kanssa on ollut välillä vaikeuksia, en tiedä mistä johtuu. Hemoglobiini on kuitenkin vielä 119 ja en usko, että maha vielä painaisi keuhkoja. Onko muilla ollut samanlaista hengityksen kanssa?
Sokerirasituskin olisi viikon päästä sukurasitteen takia. Se olisi kai pitänyt olla jo paljon aiemmin, mutta en muistanut tuota sukurasitetta alkutiedoissa mainita, vaan muistin/kuulin siitä vasta nyt myöhemmin. Ihan mielelläni siihen menen, vaikka siitä pelotellaankin. Kuinkahan se sitten on kamala, saa nähdä.

Onnea kretalle pienen pojan johdosta, jos täällä vielä käyt. :flower:

Katjahei: Täällä oli myös haikea olo, kun LA oli elokuussa alussa. Kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa, kun uusi raskaus etenee ja uskaltaa alkaa tosissaan iloitsemaan uudesta tulokkaasta. :hug: manna-: Hyvin kuvaa sitä tunnetilaa tuo sana "haikea". En tuntenut niinkään kipua, vaan lähinnä mietin, että miten asiat olisivat voineet olla eri tavalla ja että kuinka hoitaisin jo pientä kotona väsymyksineen kaikkineen.

Onnea Catalia, Champion, Cappuccino ja Sanmar82 plussista ja tervetuloa tänne puolelle. :flower: Paljon tarrasukkia matkan varrelle teille kaikille. Kävin vähän kurkkimassakin teidän kuulumisia kuumeilupuolella ja ihana plussamyrsky siellä silloin jylläsi.
Championille onnittelut polttamattomuuden johdosta. Voimia sen jatkamiseen.

Kyselin jo tarjouksen vauvavakuutuksesta Tapiolasta, mutta mies ei ole niin halukas sitä ottamaan. Onhan se yli 400 euroa (plus 100 euron omavastuu) suuri summa maksettavaksi, jos ei vauvan kanssa mitään ongelmia ole. Toinen vaihtoehto olisi ottaa se sitten 2 kuukauden iässä ja kolmas vaihtoehto olla ottamatta kokonaan. Jos jotain vaivoja ilmenee, niin olisihan se mukavaa, kun voisi suoraan mennä lastenlääkärille terveyskeskuksen yleislääkärin sijaan. Vaikeita päätöksiä. Onko teidän muiden puolisot olleet vakuutusta vastaan?

Tuittu- ja Tiitu 24+1
 
tervetuloa uusille!

tillukas, eiköhän kaikki oo ihan hyvin, itselläkin oli tuossa välissä kun olin liikkeet ensin tunnistanut, pieni kausi että liikkeet oli erilaisia, pisti vähän seurailemaan. Nyt potkii aika vilkkaasti, ja jännä kyllä että tunnen niitä parhaiten töissä ja nukuessa! Töissä istun välillä koneella niin siinähän kaveri potkii reippaasti.

vakuutuksesta; onnea spanishdancerille siitäkin! varmasti se tuntuukin hyvältä että vakuutusyhtiö on sitä mieltä että kaikki ok, nehän tarttuu nyt pikkuseikkoihinkin.
itsellekin tuli myönteinen päätös vakuutuksesta tapiolasta. Kallis on ja toisaalta sitä ei tarvitse täällä Suomessa. kaveriperheellä se on molemmilla lapsilla, toinen ei ole varmaan koskaan kipeä ollutkaan, mutta toisella kamalat allergiat ja infektiokierteet ja astmat.... eli heillä se on helpottanut käyntejä kun voi vaan mennä suoraan yksityiselle erikoislääkärille.

sokerirasitukseen minäkin menossa reilun viikon päästä.... hirvittää kun tuota painoa on tullut että onko vaikutusta. liikkua olen jaksanut hyvin, paitsi nyt on vähän supistellut (kai), semmoisia kovettumisia mutta jotkut niistä kyllä selvästi tuntuu - en oikein tiedä onko kipeitä, ehkä? ovat kuitenkin satunnaisia, jokunen päivässä. Seuraillaan.

vappupommi 23+6
 
tillukas: Yhdyn edellisiin puhujiin ja uskon vakaasti, että hiljaisen kauden jälkeen alkaa se kunnon myräkkä ja liikkeet tuntumaan. Tiiän, ettei pelkoon auta toisten rationaalinen järkeily, mutta yritetään silti :hug: Ja tosiaan, raskaudet on yleensä niin erilaisia keskenään, että esim. kohdun/vatsan koosta on vaikea päätellä mitään tässä kohtaa.. Toivottavasti saat asioista tietoa pian, ja rauhaa odotukseen.

Sokerirasitus on sitten mulla huomenaamulla Taysin labrassa : / vappupommi: Onkos sulle jankutettu, että ennen viikkoja 24 pitäis mennä? Mulla nimittäin tuli kiire tän kanssa, kun nyt on viimeset hetket, torstaina tulee 24 täyteen..

vakuutuksista: Meillä taitaa jäädä ennakkoon ottamatta. Esikoisen kanssa tuli säätöä If:illä, kun aikoinaan neuvoivat väärin syntymättömän lapsen vakuutuksen suhteen, jouduimme maksamaan sen mutta sitten synnytystavan (hätäsektio) vuoksi eivät myöntäneet jatkoa vakuutukselle, vaikka meillä oli tarkka selostus sairaalasta siitä, ettei synnytystapa johtunut mistään lapsen sairaudesta ts. lapsi oli ihan kunnossa, mutta joutui olemaan sairaalassa tutkittavana nimenomaan sen hätäsektion vuoksi. Ei olisi pitänyt olla niin yltiörehellinen jatkolomaketta täyttäessä..
Nyt meillä on Turvalta lapsivakuutus esikoiselle, vaihdoimme sinne, koska he antoivat sen ihan no problem ja nyt muutkin vakuutuksemme ovat siellä. Toisaalta emme ole vakuutuksesta hyötyneet, lähinnä olen pitänyt sen nyt voimassa, koska lapsen tultua vanhemmaksi se on jo hiukan edullisempi, eikä siis kuormita liikaa. Tulevalle vauvalle emme tosiaan ole päättäneet vielä ainakaan vakuutusta ottaa, pitänee aiheesta keskustella piakkoin..

Tää lähtis ny Kelaan säätämään äitiysraha-hakemusten kanssa, jos sitä vaikka sais oikeita ohjeita ihan hevosen suusta :p

BM ja Putti 23+5
 
Viimeksi muokattu:
BM : mulle on sanottu sokerirasituksesta että viikon 24 jälkeen, mieluiten 26 rvk... itse meen viikolla 25 kun en pääse muulloin töiden takia. On nää neuvot niin erilaisia :)

Itse en ole vielä kelapapereita palauttanut, mietin että otanko äitiyspakkausta vai en.... tällä hetkellä olen kallistunut että en.

vakuutuksista laitan vielä että ei ne todellakaan oo pakollisia, mutta mulla, joka on vakuuttanut kaiken jo muutenkin, ei taida olla vaihtoehtoa ;) on siis koiralla ja puuvajalla ja molemmilla autoilla kaikki mahdollinen vakuutus, olen siis oikea vakuutusyhtiöiden toive. Ja vain kerran olen vakuutuskorvausta tarvinnut, ja sekin meni vastapuolen liikennevakuutuksesta. Mut tiedänpä minne menee reilu tonni vuodessa palkkarahoista - vakuutusyhtiöön:whistle:
 
Sanmar82 ,mulla on tainnu jäähä onnittelematta:heart:Eli onnea plussasta:heart:ja tervetuloa tänne puolelle!

Tillukas,tuli vielä mieleen et jos se etuistukka on niin se kyllä aiheuttaa harmia liiketuntemusten kanssa pidemmällekin...

Sokerirasitus täälä rv 26 kuulema ja siis kaikki yli 25v joutuu meilläpäin siihen,joten mullakin on se edessä. sain ruokavalio lapun,mut se oli ihan perussettiä,syön normistikkin niin miten siinä ohjeistetaan...paitti hedelmiä pitää hiukan vähentää:D

Vakuutus,Meillä on esikoiselle ja siitä hyvästä oon juoksuttanut pikkuasioissakin yksityisellä... ihan vaikka vaan korvia tarkistuttanut. Ei poika varsinaisesti oo sairastellu,yks tulehus ja sillon pienempänä allergioita tutkittiin. Miä vaan en luota noihin terveyskeskuksiin,enkä välitä siellä jonotella.

Mahassa alkanut taas tuntua ikävästi rasituksessa...lepo auttaa,mut hirveen herkästi rupee aristaan. Esikosta oli sama ja pikkasen toivoin et nyt olis ollu toisin kun jää se liikkuminen sit pienemmälle heti mitä enempi loppuakohden mennään. Mut ei auta,mulle tää raskaus ei jotenkin fysiikan puolesta käy: /

Neuvolassa kaikki hyvin,painoa tullu reilut 500g,eli samaa tahtia kun pojan raskaudessakin,verenpaineet taas ihan eriluokkaa kuin kotona,118/83 (kotona 110/69)...en käsitä miks toi alapaine aina kohoaa siellä:O Sykkeet 140-155,kova meno oli tyypillä,monotteli ahkerasti doppleria. Hemppa 120,laskee siis, vaikka oon nyt syöny rautaa,otan tehokuurin avuks,eli 2 päivässä. sf 14,kauheen pien luku,mut keskikäyrällä mennään aika täsmälleen:)

Repa ja säynävä 18+3
 
tuittu- mulla myös ajoittain vaikea hengittää. Erityisesti iltaisin myöhään kun olen ahtanut itseni ihan täyteen ruokaa ja menen makuuasentoon niin voi mennä pitkäänkin ennen kuin pystyy hengittämään normaalisti...tulee vaan sellainen ahdistava olo ja täytyy haukkoa henkeä. Mullakaan ei hb päätä huimaa eli alhainen on mutta onneksi noista satasen lukemista on vähän noussut.

Tänään rv 28+5.
 
Heipsis pitkästä aikaa! Mä en oo tähän pinoon nyt muistanutkaan aihoihin kirjoitella.

Mutta tulin ilmoittelemaan vauvauutisia:). Meille syntyi tyttö 10.9.10 (41+2) mitoin 4160 g ja 53 cm.

primrose ja tyttö 4vrk
 
Onnea primrose pikkuprinsessasta! Vaikka nyt vastustaisit prinsessoimista, kyllä noista kaikesta huolimatta näyttää jossain vaiheessa prinsessoja tulevan. Nimim. pinkkiä vastaan vannonut ja anovien silmien edessä monasti nöyrtynyt.

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Alan olla aika lyhytpinnainen, mutta enää kaksi päivä piinaa. Pahinta on ehkä tuo kohdun koko, kun laahaa nykyään jo lähes kämmenenleveyden verran esikoista perässä ja kasvua on ollut kolmessa viikossa peräti pikkurillin leveyden verran. Jotain epämääräistä tuntemusta on nyt ollut parina päivänä, mutta olen minä ennenkin luulotellut liikkeitä. Mutta kovasti koitan ajatella, että etuistukka lie riesanani nyt ynnättynä kevyesti raskaaseen pikkukakkosprojektiin. Esikoista odottaessakin olin todella epäuskoinen raskauden onnistumiseen pitkälti yli puolivälin, eikä nuo välissä olleet raskaudet ole olleet omiaan ainakaan nostamaan luottamusta raskauden kestävyyteen. Toisaalta kun kerran ulkoisesti maha kasvaa (vaikka kohtu ei siis nouse), rinnat turpoaa ja heruttaa (ei onneksi vielä ulos asti spontaanisti), selkä oireilee, harkkareita (ja joskus niitä ei-toivottujakin) on alkanut tulla, selkä oireilee, eikä vuotojakaan ole, pitäisi vaan koittaa uskoa, että kaikki on hyvin. Että kai tuo kohtu kasvaa nyt jotenkin tuonne sisällepäin.

Ihan kevyttä stressiä. Ihanaa, että te olette olemassa. Kukaan muu ei tätä tunnu ymmärtävän.

17+1 (menikö Kätsy oikein nuo viikot?)
 
Tillukas, ihan oikein meni :D

Onnea sekä uusille plussanneille että jo vauvaantuneille :flower:

ON: neuroottinen esikoisodottaja ilmottautuu :D Olen vaivannut sairaalani äitipolia sekä raskaanaolevien päivystystä roikkumalla puhelinlinjoilla ja tivaamalla että miltä ne supistukset tuntuu ja kuinka paljon saa sattua ennen kuin pitää hermostua. Olivat varmaan siellä jo laittamanssa puhelinnumeroa mustalle listalle, mutta kun mua huolestutti! Torstaina kipsautin siis reippaana tyttönä sitten päivystykseen, kun alavatsalla on ollut menkkamaisia jomotuksia ja kohdunsuuta vihlonut, eikä kukaan ottanut tosissaan että ensisynnyttäjällä voisi olla (harkka- ja tavallisia) supistuksia jo nyt. Uskoivat vasta, kun menin paikan päälle ja tarkemmin tutkittiin... Eli täällä on saatu lähes päivittäiseksi riesaksi supistelut, jotka onneksi eivät ole tehneet tuolle kohdunsuulle mitään. VIELÄ! Vuodelepoa ei määrätty, kun kerta on paikat pysyneet kiinni, mutta rennosti pitää ottaa. Käskyä noudatettu ja takapuolta kulutettu sohvalla maaten jok'ikisellä vapaahetkenä. Mutta että raastaa, kun mielelläni en IHAN vielä synnyttäisi.

Että semmosta. Muuten ei kummempia, neuvola on parin viikon päästä kuten myös rakenneultra. Olo on tyttöisä, joten saas nähdä pitääkö oma kutina paikkansa vaikka oireet viittaisikin vahvemmin poikaan :)

Kätsy ja Hilla-Helmeri 17+1
 
Kätsy Minä aloitin esikoisesta supistelun juuri 18. viikolla. Tästä se alkoi viikko sitten. Esikoisesta pystyin olemaan töissä rv 25 loppuun. Eli saas nähdä. Vuodelepoa ei minulle määrätty, mutta työperäinen stressi ja minun kropalleni liian pitkä pystyssäolo saivat supparit ihan mielenkiintoisiin sfääreihin. Nykyään supistelu alkaa puolen päivän tienoilla, eli 6 tuntia ylösnoususta ja helpottaa, kun menen kotona pötkölleen töiden jälkeen. Jos siis voisin pötkähtää jonnekin vaikka yhdeksi välitunniksikin, työssäpärjääminen pitenisi. Kannattaa muuten kokeilla laadukasta tukivyötä, joka kantaa osan vatsan painosta vatsalihasten sijaan! Itselläni Anitan vyö pidentää supistelemattomuusaikaa tunnilla.

17+2
 
primrosen koko perheelle paljon onnea pienestä tytöstä! :flower:

tillukas meilläkin on viime aikoina pikku prinsessa nostanut päätään. Esikoinen täyttää jouluna kaksi ja on ilmeisesti tarhasta oppinut että pinkit vaatteet on hitti. Juuri pari päivää sitten olin ostanut hänelle kaksi paitaa - fuksianpunaisen t-paidan ja harmaan raidallisen neuleen (unisex). Kuten arvata saattaa, neule lensi nurkkaan ja aiheutti melkoisen kiukun :cool: Ja meillä on pääsääntöisesti aina käytetty aika neutraaleja vaatteita toki tyttömäisillä vivahteilla maustettuna...

Repa jaan nykyään vain osittain sun fiilikset etuseinämässä olevasta istukasta. Mulla on sellainen molemmista raskauksista ja nyt tässä raskaudessa onneksi näin oli, sillä istukkabiopsian ottaminen onnistui sen myötä helposti. Lisäksi jo nyt potkut ja liikkeet tuntuu tosi tosi voimakkaina enkä uskalla edes arvailla miten jalat yrittäisivät tulla läpi mahanahasta jos istukka olisikin takaseinämässä... Mutta täytyy myöntää että alkuraskaudessa toivoin että istukka olisi tällä kertaa takaseinämässä.

Kohta neuvolalääkärille - ekaa kertaa tässä raskaudessa... Ihan käsittämätöntä miten näissä asioissa säästetään!

SpanishDancer & pikkuveli (28+1)
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista =)

Onpa jännä lukea teidän juttuja, kun tuntuu, että ootte kaikki jo niiiin pitkällä raskauden kanssa ;) Mutta eipä se viikkojen lisääntyminen näköjään vähennä huolen määrää. Saas nähä kuinka hermoheikko mustakin vielä tulee. Mutta aivan täysin ymmärrän teidän jokaisen huolenaiheet, vaikka en itse koskaan ole kovin pitkällä raskaana ollutkaan. Tilllukkaalle erityisesti zemppiä ja toivotaan, että kaikki on ultrassa hyvin :hug:

Täälä jänskättää, kun huomenna poksuu 5+0 ja viime keskenmenneessä raskaudessa samana päivänä oli ensimmäinen kova mahakipukohtaus ja alkoi ruskea vuoto, joka sitten jatkui reilu viikon päättyen keskenmenoon. Niin jotenkin ajattelen, että jos se ruskea tuhru ei saavu ystäväkseni huomenna, niin olen askeleen pidemmällä tämän raskauden kanssa. Jänskättää vaan ihan pirusti

Varasin varhaisultran ensi viikon perjantaille. Silloin siis 6+1, eli aika aikasta. Mutta gynelle jolle haluan mennä, ei ollut vapaita aikoja, kun tuolloin tai seuraava silloin kun olisi 8+1. En vaan millään jaksa odottaa tuonne kasi viikolle asti. Luin netistä, että monella näkynyt 6+1 viikoilla jo alkio ja jopa sykekin, joten jospa se tääläkin näkyisi. Tänään jos uskaltaisi soittaa neuvolaan.
 
primrose:Onneksi olkoon vauvelista! :flower:

Onpa tullut paljon tekstiä parin päivän aikaan, hyvä vaan! :D Nyt pikaiset omat navat ja paremmalla ajalla kommentoimaan :) Elikkä kolmas neuvola takana ja kaikki oikein hyvin :heart:Lisäksi sain kelapaperit ja sairaalalaput jo mukaan. Tässä lukemaa:

pisu: puhdas
oma paino: 54,1kg (lähtöpaino 51kg)
hemoglobiini: 132 (edellinen 125 eli oikein hyvin, noussut itsekseen)
liikkeet:++
sydänäänet:+155
verenpaina:109/jotain
SF-mitta: 17cm joka menee täysin keskikäyrällä JEE!

Eli vatsani on juuri sen kokoinen kun nämä viikot edellyttää, huh! Esikoisesta se laahasi alakäyrillä, vaikka vauva oli normin kokoinen :) Nyt saa hengähtää :) Ja tänään poksuu, 21+0 :D

Toive81 ja Sintti 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Champion Ei! Toivon, että kaikki hyvin vuodoista huolimatta. Toukokuisissakin tälle aamulle jo vuotelu-uutisia :( Ihan hirmuinen :hug: ja tsemppiä! Meinaatko käydä näytillä jossakin? Tule kertomaan kuitenkin kun tiedät tarkemmin, jookos?
 
Mulla meni tänään kesken. Varhain aamulla alkoi vuoto ja suihkussa tulikin kaikki sit ulos. Pääsin heti ultraan ja siellä oli tyhjä kohtu :'(
En ois ikinä uskonut et saan kolme varhaisraskauden keskenmenoa peräkkäin kun esikoista yrittäessä kaikki meni hyvin. Nyt ei saada edes yrittää, ennenkuin asiaa tutkitaan vähän :(

ihan kamala olo :'(
 
Champion Ei! Toivon, että kaikki hyvin vuodoista huolimatta. Toukokuisissakin tälle aamulle jo vuotelu-uutisia :( Ihan hirmuinen :hug: ja tsemppiä! Meinaatko käydä näytillä jossakin? Tule kertomaan kuitenkin kun tiedät tarkemmin, jookos?
Soitin neuvolaan ja ne käski tarkkailla tilennetta ja ottaa yhteyttä jos tulee oloon muutoksia. Vuoto ei ole kirkasta vaan sellasta vaaleanpunasen ruskeaa ja sitä on hulahtanut nyt pari kertaa.. On menkkakipujakin jonkun verran. Ei mulla tällasta ole ennen ollut enkä jaksa oikein uskoa enää positiivisesti. Mut ainakin on nyt merkattu tietoihin mahdollinen keskenmeno tulevaisuuden varalle. Mulla on ens perjantaina lääkäri ton selkärankareumaepäilyn vuoks joten meinas neuvolan täti et oli tilanne mikä tahansa niin voisin pyytää samalla ultraan lähetteen. En viitsi nyt mennä kun ei se hyödytä mitään kuitenkaan ja voin ihan hyvin odottaa ensiviikon loppuun niin tietää sit paremmin. Toki haluan nähdä sit et kaikki tulee ulos ku on toi kauhukuva edellisestä keskenmenosta kun ei sit millään meinattu saada tavaraa pihalle tuolta kohdusta vaan mentiin lopulta kaavintaan.

On niin turta olo ettei jaksa edes itkee, päätä vaan särkee..

Cappuccino Sympatiat sinne :hug: Kaveri sai kolme varhaista keskenmenoa ja nyt odottaa yli puolen välin lasta joka ilmeisesti pysyi mukana clomien voimin. Tän kaverin myötä jaksan uskoa et meillekkin vielä vauva tulee.
 
Voi kurjuus Cappuccino :hug: Ei tuosta oikein muuta positiivista voi löytää kuin sen, että ainakin nyt pääsette tutkimuksiin. On tärkeetä saada ongelmat selville mieluummin heti kuin myöhemmin. Kovasti jaksamista toivotan teille, ja toivon myös, että ongelmat ei ole liian suuria ja jossain vaiheessa se raskaus onnistuu ja menee loppuun asti!

*muoks* No voi ei, nyt vasta luin Championin uutiset :ashamed: Toivotaan nyt kuitenkin vielä, ettei kyse ole keskenmenosta, itelläkin oli ekan kanssa vuotoa joskus viikon 6 tietämillä ja sitten kuitenkin kaikki oli hyvin..

Sanmar: Mulla on sun plussaus menny nyt ihan ohi, mutta onnea joka tapauksessa :flower: Laitathan mulle kaikki tarvittavat tietosi yksityisviestillä, niin lisäilen sut listaan!

ON: Sokerirasitus lusittu tänään. Pikkasen oon kuitti, kun aamulla ennen seitsemää oon lähteny liikkeelle ja mitää päikkäreitä en oo ottanu ja kohta pitää poika hakee tarhasta. No onpahan alta pois se homma. BTW, musta se uusi vadelmamehun oloinen juoma on (kaikessa karmeudessaan) kuitenkin helpompi niellä, kuin se kolajuoma, jota kolme vuotta sitten jouduin litkimään :whistle:

BM ja Putti 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Cappuccino :hug: Kovasti tsemppiä ja onneksi pääset nyt tutkimuksiin! Ja onneksi teillä on esikoinen jo kotona - antaa varmasti vaikeina hetkinä uskoa siihen, että pikkusisaruksenkin vielä saatte!

Päivitän pikaisesti kuulumiset neuvolalääkäristä. MÄ PELKÄÄN ULTRIA - KAMMOKSUN NIITÄ! Ja meidän neuvolassa on ultra jota lääkärit käyttää... Kohdun suu oli kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm kuten kuuluukin, eli siltä osin kaikki hyvin kuten oletinkin. Mutta lääkäri tarkasti beben mitat ultralla ja ultraus kesti ja kesti - yli puoli tuntia. Voitte kuvitella miten paniikissa olin kun odotin taas jotain huonoja uutisia (takana siis yksi ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno ja tässä raskaudessa liian suuri niskaturvotus + istukkabiopsia). Kaikki kuitenkin on onneksi hyvin ja pikkuveli kasvaa hienosti käyrillä. Reisiluun mitta oli ainoa joka jäi hieman keskikäyrän alapuolelle mutta tietäen meidän taustan, lääkäri kertoi ettei hän näe mitään syytä miksei kaikki olisi hienosti kunnossa ja sikiö terve. Tyypin painoarvio on nyt 1100 g ja odotettu syntymäpaino himpun verran vähemmän kuin esikoisesta joka painoi 3848g.

Kaikki muukin oli neuvolassa kunnossa joten hyvillä mielin eteenpäin...

SpanishDancer & Pikkuveli (28+1)
 

Yhteistyössä