Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Ja Championin uutiset minäkin bongasin vasta viestin jälkeen :hug:
Toivotaan että vuoto vaan säikyttelee eikä tarkoita mitään kurjaa! Mullakin oli vuotoa esikoisen alkuraskaudessa ja kaikki meni silti hyvin. Kovasti tsemppiä!
 
Aiempi viestini ei sitten ole tänne näköjään päätynyt joten otetaan uusiksi.

Olen todella pahoillani Cappuccino! Sanoja ei löydy, ainakaan sopivia. Jaksamista!

Champion Ymmärrän täysin ajatuksesi tilanteesta. Haluan kuitenkin minäkin kertoa edellisessä raskaudessa käyneeni päivystyksessä kolme kertaa ihan runsaidenkin vuotojen takia. Aina varmana, että mikään ei voi pysyä sellaisen vuodon kanssa kyydissä. Niin vaan jouduin yllättymään joka kerta sydämensykkeestä. Toivon, että vuoto on harmitonta. Jaksamista sinullekin odotteluun!!
 
Voi ei Cappucino:'(Olen todella pahoillani! Tässä pinossa ei kyllä tarvittaisi yhtään näitä uutisia, jokainen kun on joutunut niitä kurjia uutisia kuulemaan. Mä uskon, että vielä se toinenkin vauva sinne saadaan. Kovasti voimia ja iso :hug: Mulla on molemmissa raskauksissa (esikoisen ja nyt tämä meneillään oleva) ollut ekana clomit ja sitten oviksesta tukena Luget aina rv 10 asti. Niistä tuntui minulle olevan apu. Kaikki muut odotukset päättyneet kesken ja niissä ei tukea mukana, ns luomuja.

Champion:Toivotaan, että kyse viattomasta vuodosta! Ehkä kyse kaksosesta? Mulla esikoisesta vuosi runsaasti verta, hyytymineen rv5-8 ja oli kovat kivutkin, ihan kuin keskenmenossa ja aina ultrassa vauva sinnitteli. Jo ekassa ultrassa (6+4) havaittiin, että siellä ollut toinen joka ei alkua pidemmälle jaksanut. Vuoto laantui rv8+ ja loppuaika meni hyvin. Kovasti sinne siis peukkuja ja voimia tuskastuttavaan tilanteeseen :hug:
 
kiitos kaikille tsempityksestä :kiss:

Ei ole tullut vuotoo nyt ilta kohden ja kun mää oon aina ollut pakkomielteinen kn ronkkija (tosin en enää kun testi on positiivinen) niin oli pakko kokeilla ja ainakin kn on kiinni ja pitkä ja sormeen ei jäänyt yhtään verta kun suihkussa kokeilin.
Lantion alueella on edelleen kipua mut ei mitään särkylääkettä vaativaa ja ilkeintä taitaa olla tällä hetkellä se kun tuolla kohdun tienoilla on sellasta erikoista viiltelykipua aika ajoin.

Eipä tässä auta kun odotella mutta en mä jaksa olla kovin positiivinen kun mulla ei yleensä ole onni myötä missään asioissa..
 
Cappuccino,Voi ei:( Oon tosi pahoillani:hug:Onneks nyt sit ees tutkivat,on seuraavalla kerralla sit jo onnistumisprosentti parempi jos löytävät syyn...

Champion.toivotaan että olis kuitenkin vaan harmitonta... toi vuotelu kuitenkin on hyvin yleistä,mullakin esikosta oli.:hug:

Onpa ikäviä uutisia tullut: /

SD,Joo,kaikella on puolensa,myös istukoilla...huomaan. Mulla tässä lähinnä mielessä just tuo tillukas ja oma panikointini rv 30 asti,kun liikkeitä ei välillä tuntunut. Se on hirveen stressaavaa kun on taustalla näitä ikävästi päättyneitä raskauksia. Hyvä kun sulla on kuitenkin tuntunut liikkeet hyvin:) Ja mulla vielä jäi se pirulainen kiinni ja jouduttiin käsin irrottamaan...vaikkei sillä varmaan ollut sen sijainnin kanssa tekemistä varsinaisesti.

Tääl ei kummepia,paitti unohin eilen mainita et meilläpäin onkin 3 lääkärikäyntiä...kun muistin et esikoisesta olis ollu vaan kaks. On kyl eri neuvola,et sekin voi olla syynä. Ihan hyvä juttu.

Repa ja säynävä 18+4
 
Voi itku, Cappuccino! Toivottavasti syy löytyy. Meille pikkukakkonen olisi nyt tulossa Lugejen antaman alkuvauhdin jälkeen. Ja onko sinulta missään vaiheessa mitattu kilpirauhasarvoja? Voimia jatkoon teille!

Ja Champion oli myös kokenut piinahetkiä. Koita nyt ottaa rauhallisesti.

Eilen tuli selkeää ja vahvaa rumputulta. Hikkaa ja potkuja. Ei epäilystäkään, hengissä tuo on! Epäilykset etuistukasta vahvistuivat, sillä liikkeitä tuntui vain "reunoilla", keskellä on aivan hiljaista. Mutta mieluummin etuistukka kuin etinen. Siskolla oli nuoremmasta sellainen ja se tuotti "ihan hiukan" (eli koko ajan) ongelmia vuodellessaan vähän väliä ja runsaasti. Mutta iltapäivällä neuvolaan, saanpahan samalla ammattilaisen kantaa kohdun kokoon.
 
Cappuccino, suuret pahoittelut:hug: Toivottavasti pian syy selviää ja voitte aloittaa uuden yrityksen ja onnistua.

Championille tsempit ja jaksamista piinaaviin hetkiin.

Onnea uusille plussille ja Primroselle vauvan saannista:flower:

Hiljaiseloa kotosalla viettelen ja yritän jaksella kaikkien kipujen ja suppareiden kanssa. Tuntuu, että päivät ei lopu ikinä ja laskinkin, että 74 päivää jäljellä...odottavan aika on välillä pitkä.

Eilisen neuvolan kuulumisia:
verenpaine: 95/60
hb: 125
pissa: puhdas
syke: 15-160
tarjonta: poikkitila
liikkeet: ++
paino: lähtöpaino saavutettu (niitä grammoja/viikko ei nyt just muista ulkoo)
sf: 34

Tuosta sf mitasta tuli taas sanomista, kun on niin paljon. No, mulla ollu aina yläkäyrän yläpuolella, joten en osaa ottaa siitä paniikkikohtausta. Viiltävää kipua alavatsalla välillä on ja sektio haavaa kihelmöi ja polttelee. Ei tunnu kivalta. Lonkkakipu on välillä järjetöntä ja selkä ihan jumissa. Josko se tästä ennen joulua helpottais. Väsymys on mega luokkaa ja olenki nukkunu mennen tullen ja siinä välissäkin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 20+3
 
Heippa Kaikille!

Täällä opetellaan elämään kahden lapsen kanssa. Poika on oikea herkkis ja niin lempeä. Pitää otteet olla todella varovaisia tai säikähtää herkästi, ihan ei ole temperamentti kuin siskollaan, joka on hyvinkin letkeä. Kaikki on hyvin, väsyttää toki aika paljon, kun poika valvoo mielummin yöllä kuin päivällä.

Lähinnä halusin tulla toivottamaan kaikille oikein hyvää raskausaikaa ja sydämestäni toivon, että kaikilla kaikki menee hyvin. Haluan myös kiittää kaikkia onnitteluista ja raskausajan jakamisesta. Olitte tärkeitä :heart:

Minä pidän nyt lapsivuodeaikaa, pesimällä perheeni kanssa ja olemalla onnellinen näistä aarteista, joita olen kompastusten kautta saanut. Kaikkea hyvää kaikille, varmaankin tulen välillä vilkuilemaan, missä mennään!

kreta ja tyttö 3v ja poika 2vk
 
Kyllä mä valitettavasti poistun listoilta. Eli tänään menin hirveen selä ja mahakivun vuoks lääkäriin ja sain lähetteen taysiin naisten tautien polille. Kohdun limakalvo vastasi tilannetta mikä nyt kuuluiskin viikkoihin nähden olla joten otettiin hcg. Viime viikolla se oli 46 ja lääkäri sanoi et se oli tosi vähäinen siihen nähden mitä olis pitänyt. Äsken sain soiton et spontaani keskenmeno ja hcg 8. Ei kontrollia ja puhui kemiallisesta raskaudesta.

Uudella innolla vauvaa yrittään ja toivon et vuotais äkkiä pois niin kivut lakkais.

Onnea teidän muiden odotuksille :)
 
Voi itku champion! Voimia teille ja tule pian takaisin!

(.) Ja se siitä kohdun "kasvamattomuudesta" XD Täti mittasi sf:n, koska olin niin iso ja kohtu vastasi kahta viikkoa vanhempaa, jos kasvaisi yläkäyrällä. Siis eihän sitä kuuluisi mitata ennen 18. viikon täyttymistä... Sykkeet 152 ja paino +/- 0. Kohtu on takakenossa, kun esikoisesta oli etukenossa, en vaan ollut tajunnut, että kohdunpohjaa pitää kaivella niin syvältä. Reippaasti navan yli siis mentiin. Terkka myös totesi, että maha on aika hyvin esillä viikkoihin nähden, että en siis itse vain kuvittele, että on tuo melkoinen pömppis.

Nyt on hyvä olla <3

17+3
 
Viimeksi muokattu:
Champion,:hug:Koitahan jaksella,ei oo kyllä kiva päästää sua takas kuumeilupuolelle. Reipas asenne sulla,vaikka varmasti ketuttaakin...

Kreta,ihanaa... hyvää lapsivuodeaikaa sulle:heart:

Tillukas,No joo,sulla on isompi maha kun mulla ja oon sentään viikon eellä:DMulla oli siinä navan kohdilla. Nyt nauti hyväolon tunteesta,äläkä mee panikkiin jos pikkunen potkii muualle kun mahaan päin,siellä se kuitenkin elelee ja voi hyvin:heart:

Täällä vauva aktivoitunu hiljasemman jakson jälkeen,mukavata:heart:

Repa ja säynävä 18+5
 
Ja mää tein sen taas! Eli vaikka tiedän hyvin ettei netistä kannata ruveta lähtee hakemaan hakusanoilla mitään ikävää niin taas kun askarrutti pari asiaa niin menin lukemaan jos jonkinlaisia tekstejä ja siitäkös yöunet läks ja taas olis kysymyksiä lääkärille. Olen sellainen supervarovainen ihminen että mietin että jos ja jos niin mitä sitten tapahtuu. jos kukaan sai nyt kiinni tästä mun ajatuksesta. En edes viitsi tähän nyt kirjoittaa mitä pelottavia synnytykseen liittyviä juttuja sain selville. Meillä on nyt vuorostaan isäntä flunssassa ja pelkään itse sen saavani. Olen miettinyt että mitä jos nousee korkee kuume...se kun ei oo vauvalle hyväksi...huh kun sais nää pari kuukautta kulumaan vielä kunnialla!!!

Tänään rv29+2
 
Juu jäärpää, älä kerro kun mäkin olen vähän sellainen et alan kaikesta pelätä pahinta:ashamed:

:hug: Huonoja uutisia kohdanneille.Niitä ei tähän pinoon (tai kenellekkään) toivoisi.Onnea ja voimia seuraavaan yritykseen.Itsellä joka kerta toi vaan pahempia pelkoja odotuksen suhteen mut nyt onneksi ollaan jo loppumetreillä. Vauva antoi vaan odottaa itseään niin kauan et hermot meinasi mennä.Onhan siitä jo kaksi vuotta kun aloitettiin yrittämään...

Mulla oli torstaina pelkokeskustelu ja siellä kätilö muistutti et uudelleen synnyttäjillä voi paikat olla auki jo paljon ennen synnytyksen käynnistymistä.Nyt mä aloin sitten miettii et saakos silloin käydä uimahallissa uimassa? Tietääkös kukaan ku en mä silloin sitä tajunnu kysyy...

Sintsu ja öhkö 33+4

Niin ja Tillukas.Oi ku ihana kuulla.Hymy levisi korviin asti sinun hyvistä uutisista.Ihanaa kun pikkuisesi myllää niin et tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Jääris,onneks se paniikki yleensä lasehtii kun aikaa kuluu... miä oon ihan samanlainen,en sais lukee mitään,edes lääkärikirjoja...Harvemmin flunssa sellasta kuumetta nostattaa et siitä jo sikiölle olis haittaa ja ainahan kuumetta saa laskettua,älä huoli:hug:

Täällä ei kummempia,vauva liikkuu hyvin ja rakenne ultra jännittää enempi ja enempi,vielä 2 vikkoa aikaa koitokseen....

Repa ja säynävä 19+1
 
Heippahei! Uusi tahtoisi ilmoittautua mukaan pinoon =) Laitoinkin jo yv:tä listan päivittäjälle mutta siis toista odotellaan ja viikkoja kasassa vasta 4+6 eli la ois siinä 25.5. Minulla takana keskeytynyt km 10/08.

Vaikka tuosta kokemuksesta on jo pari vuotta aikaa,niin nyt raskauduttuani tunteet on taas pinnassa! Pelkään niin kovin että tämäkin päättyy samoin :'( Tänään yhtäkkiä nyt aamutuimaan iski semmoinen epätoivo ja pahanolon tunne että tuntuu että joudun pidättelemään kyyneleitä.Eihän tässä ole mitään järkeä etukäteen ressata näin paljoa! Samaan aikaan pitäis jaksaa ahkerana ja kiinnostuneena käydä opintojen harjoittelujaksoa läpi vaikka tuntuu että kaikista mieluiten olisin kotona pojan kanssa.

Anteeksi näin negatiivinen aloitusviestini mutta tuntuu ettei viitsi tuolla toukokuisten pinossa kokoajan ruikuttaa ja ihana päästä vähän purkamaan :) Tuntuu etten millään malttais odottaa varhaislutraan jota en kyllä ole edes vielä varannut :D

Heh mutta eiköhän tämä tästä,kiitokset jo etukäteen vertaistuesta :)

Diipeli ja pieni 4+6
 
Kaikille huonoja uutisia saaneille isot halit:hug:

Uusille plussanneille paljon paljon onnea ja tervetuloa minunkin puolesta:flower:

Nyt tulee vain omaa napaa, kun on niin puhki-poikki-väsy-olo. Minä olen vain oikeastaan makoillut ja yrittänyt olla rauhassa. Sektiohaava meinaa pettää ja tilannetta seurataan kerran pari viikossa. Tilanne ei ole hirveän hälyyttävä, mutta sellainen, että sen kanssa ei ole leikkiminen. Sf se vain jatkaa kasvuaan ja nyt vajaassa viikossa on tullut sentti lisää, eli af nyt 35. Alkaa olla maha aika valtava mun pineneen mittaani nähden. Haavassa on lihaksen pintakudoksen repeämä, johon mahtuu hyvin paukalo leveydeltään. Pystysuunnassa on mittaa aukon alulla noin 10cm. Repeämä ei onneksi ole vielä uhkaamassa kohtua, mutta mitään takeita ei lääkärikään antanut, kuinka kauan tämä "hyvä" tilanne kestää. Jokainen päivä on siis tärkeä, mikä nyt vauva saa vielä kasvaa.

Lumi-Marja ja Nuppunen 30+0
 
Diipeli,pahoittelut kokemastasi:hug:Ja tervetuloa uuden odotuksen kera tänne palstalle:heart:Kyllä se valitettavasti hiukan onnen syrjästä nakertaa kun on keskenmenon kokenut,ei pysty samalla lailla nauttimaan uudesta raskaudesta...melkein kaikki taitaa pelätä etenkin alussa ja monilla se menettämisen pelko seuraa loppuun asti. Toivon sulle kuitenkin niin huoletonta raskautta kun on mahdollista ja tänne vaan tuntoja kelailemaan kun siltä tuntuu,tää on just se paikka:)

Lumi-Marja, Onneks olet nyt jo kolmenkympin rajapyykin ohittanut,mutta todellakin vauva sais vielä tovin kasvaa... nyt vaan todella rauhallisesti,varmasti rasittaa henkistä puolta kun on suuria huolia. Jaksamista:hug:

Repa ja säynävä rv 19+2
 
Lumi-Marja voimia ja rauhallisia päiviä toivottelen sinulle! Noista sektiohaavoista en tiedä omalta osaltani mitään mutta kuulostaa hurjalta. ja tosiaan onneksi jo rv 30 koossa, nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin niin kyllä se siitä!:hug:

Diipelille tervetuloa!
 
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Sydänääniä kuunnellessa neuvolatäti sanoi pienten sähinöiden olevan vauvan potkuja tai liikkeitä. En ole kyllä vielä ite tuntenut liikkeitä mutta ei tässä varmaan hirveästi tarvi enää odotella niitäkään :) Sykkeet oli 153 :)


Ja tervetuloa uusille!! :)

Sasuma ja taapero 17+1
 
Tervetuloa Diipeli! Emmeköhän me ymmärrä, missä ne piinaviikot todellisuudessa on... ;)

Lumi-Marjalle jaksamisia! Koita nyt vaan ottaa mahdollisimman lunkisti, jos vaikka kuokset vielä jonkin aikaa kestäisivät. Tosin jos sf on tuota luokkaa, kohta kohtu ilmoittaa, että olen täynnä ja aloittaa synnytyksen :S Onneksi sinulla tosiaan viikkoja on edes jo tuo 30 kasassa.

Ja sasuma oli saanut hyviä ultrakuulumisia, hienoa!

(.) Taas on niin hiljaista, niin hiljaista. Tylsää. Rakenneultra on ensi maanantaina. Mieskin pääsee ekan kerran mukaan ultraan tässä raskaudessa!

18+1
 
heipsankeipsan... taidan varovasti ilmottautua tänne.. koin KM heinäkuussa ja nyt syyskuussa plussasin uudestaan.. Nyt vaan kaikki peukalto ylös ja sormetristiin että kaikki menee hyvin loppuun asti... eli Minsku82 la 28.5.2010 PS toinen lapsi.. yks km..
 

Yhteistyössä