Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Tänään oli sitten se ultra jossa selvitettiin että onko pikkuisella kaikki hyvin kun tuo sf-mitta oli viime neuvola käynnillä kasvanut vain niin vähän. Ultra täti sano heti että ennen RV 24 tehdyt mittaukset on niin epäluotettavia ja vielä kun mulla on ylipainoa niin se on niin vaikea mitata sitä. Ultrassa kuitenkin pikkusella oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoa 25+2 eli oli 6päivää pienempi, mutta silloin aivan ensimmäisessä ultrassa tuli tuo 6pv lisää mitä ihmettelin silloin kovasti. Ite olin sillon aluksi laskenut että LA olis 5.3. ja nyt kun lisään tämän hetkiseen laskettuun tuon 6pv niin LA olis juuri tuo mitä ite silloin ovulaatiotestin mukaan olisin laskenut.. Onkohan nyt vaan niin että silloin aluksi pikkunen oli ottanut kamalan kasvuvauhdin ja nyt sitten "vanhempana" on ns.normaali mitoissa??? Painoa oli n.800g. LA:ta ei kuitenkaan muutettu että mennään nyt tuon saman vanhan mukaan.. Kolmen viikon päästä uudestaan ultraan ja katotaan onko kasvanut vai onko kasvuvauhti ollut samaa kuin tähänki asti..

Sokerirasituksessakin kävin samalla ja huomenna saa soitella tuloksia.. Vähä jännittää..

Lumi-Marjalle onnea pikkuisesta tytöstä :heart:

Sasuma ja taapero 26+1 :kiss:

Lumi-Marja,Vihdoinkin onnellinen loppu!!!! Niin paljon onnea pikkuisesta neitosesta koko perheelle:heart:

Harhis,Noniin,niin miä arvelinkin,ihana homma:heart:

Sasuma,Hyvä että kaikki kunnossa!

Repa ja säynävä 28+2

SD,Mulla on muutama arvo ollu alle 4,lähinnä aamupäivästä,ennen ruokailua kun ollaan oltu ulkona liikkumassa. Yks oli jopa 3,4:O Mut ilmeisesti mulla toi liikunta laskee paljon. Aamun paastoarvot on poikkeuksetta 4,1-4,2...paitti kun tein sen suklaakokeilun niin sit aamuarvo nousi jopa 4,9... et on sillä merkitystä.

Tänään sitten soittelin sokerirasituksen tuloksista. Niinhän siinä kävi kuinka epäilinki että arvot pomppaa sallituista lukemista : / Paasto arvo oli 5.6 ku sais olla 5.3, tunnin arvo oli ok mutta sitten taas 2tunnin arvo oli kohollaan. Maananataina sitten neuvolaan niin saan mittarin kotiin ja saan mittailla 6pv noita arvoja ennen ja jälkeen aamupalan ja lounaan. Onko muilla samaan tilanteeseen joutuneilla auttanut ruokavalion muutos? Ja miten olette sitä muuttaneet, mitä olette laittaneet "napaanne"?

Sasuma ja taapero 26+2 :kiss:

En tiedä muistatteko vielä, mutta tossa pari kk takaperin kirjoittelin tänne...no, tänään digitesti kertoi, että raskaana ollaan taas =) Joten varovasti kurkistelen taas tälle puolelle. Jospa tällä kertaa meille suotaisiin se pieni syliin asti, eli kolmas kerta toden sanoisi? Pessimistisen positiivisella mielellä mennään. Tonne kuumeilupuolelle jo kirjoitinkin, että alkaa nää plussaukset olemaan meillä kotona jo pessimistisyydessään lähes koomisia. Vähän sama kun oisin aamulla miehelle näyttäny testin asemesta jotain sähkölaskua ja sanonu, että "tässä ois tällänenkin" :D Eli usko ei ole kovin korkealla, mutta toivo sitäkin korkeammalla!

Ainakin meiän simpat ja munasolut on ymmärtäneet miten homma toimii, kun nyt kaksi viimeistä kertaa on tärpännyt ekasta yk:sta, jossa ajoitus kohdillaan. Vielä kun se alkio oppisi sen miten sielä kohdussa pysytään kiinni ja kehitytään :D

Tänään siis vasta menkkojen pitäisi alka, joten hyyyyyvin alussa vielä...siksipä mua ei tarvi vielä lisätä edes listalle, kattellaan nyt vähän aikaa kuinka tilanne kehittyy.

Lumi-Marjalle paljon onnea tytöstä :heart:

Sanmar + pikkupapu 4+0

Kiitos toive! Ei mulla ole edelleenkään mitään tukena : / Kävin sillon viime kerran jälkeen sielä gynellä kyllä ja kyselin asiasta. Kilpirauhaskokeet otettiin, mutta nekin oli taas viitteissä ja TSH oli jopa pienempi kuin missään aikaisemmassa mittauksessa (2,7), vaikkakin vielä aika korkea mun omasta mielestäni. Lupailtiin jopa lääkitystä edellisen arvon perusteella, jos ei ole muuttunut, mutta kun oli laskenut, niin ei sitten tullut sitäkään.

Keltarauhashormonista kyselin gyneltä myös. Mutta kuulemma on vanhaa tietoa, että keltarauhashormonilisällä voitaisiin vaikuttaa km estävästi, että keltarauhashormonin puute näkyy kuulemma siinä ettei raskaudu/alkio ei kiinnity tai jotain sinnepäin...että meiän tapauksissa ei kuulemma voi olla siitä kyse. Tosin hiukan ihmettelen, kun tääläkin ketjussa ollut päinvastaisia kokemuksia. Hyytymätekijäverikokeen olisin saanut, mutta ois kustantanut n. 400€ yksityisellä, joten en sitten ottanut.

Eli omin avuin mennään ja toivotaan parasta!

Sasuma ruokavalio auttoi mulla. Eli poistin ruokavaliostani tueremehun, hedelmät, vaalean leivän, "kovat rasvat", kaiken hyvän;) eli ei pullaa keksiä jäätelöä eikä juuri jogurttiakaan. Juomaksi join vettä. Paljon ruisleipää, vihanneksia, suht rasvatonta ruokaa. Arvot oli sitten ihan hyvät jonka jälkeen mittaukset lopetettiin. mulla eka rasitustesti oli ihan alussa raskautta ka sitten rv 26 oli toinen rasitus jossa arvot olivat kunnossa . Sen jälkeen olenkin laittanut suuhun ihan mitä vaan...eikä ainakaan pissassa ole ollut sokereita. Eli mm. tuoremehut otin takaisin ihan sen takia et sain anemiani korjaantumaan ja nykyään syön jopa pullaa ja jogurttia ja jätskiä. katkkia en syö enkä ole ennenkään syönyt enkä limsoja. Ja vauva ilmeisesti tulee olemaan alle 3,5kg.

Tänään rv 38+5

Jääräpää: Mulla taas oli juuri toisin päin, ensimmäinen rasitus n. rv 15 oli ok mutta nyt tämä rv 26 meni mönkään.. Josko sitä itekki siirtyis nyt sitten aamusin puuro ja ruisleipä linjalle.. (mulle kun tuo ruisleipä ei ole ikinä maistunut, aina syönyt sitä vaaleaa.. : / ) No, toivotaan että saadaan nyt tällä ruuan muutoksella kaikki kuntoon..

Sasuma: Mulla rasituksessa rv 26+ oli toi 2h arvo koholla,kaks ekaa ei ollu lähelläkään "rimaa". Kotiin sain mittarin ja kaksviikkoa mittaan kolmena,neljänä päivänä ennen ja jälkeen aamupalan,lounaan ja päivällisen.
En muuttanut ruokavaliota ollenkaan ja arvot olleet hyvät,kertaakaan en ole rajoja hätyytellyt.
Mutta oonkin aina syönyt terveellisesti,paljon kasviksia,täysjyvätuotteita ja en juuri harrasta sokeria esim.jugurtissa. Hedelmiä syön edelleen 3-4 päivässä. Toki mullakin on herkuttelupäiviä ja oon huomannu et jos sellasen mahtavan hiilarikasan vetäsee napaan,niin arvot on korkeempia,etenkin illan mässäily näkyy aamun paastoarvossa. Esim. suklaata illalla,paasto aamulla 4,9 kun normisti 4,2-4,1. Mitään kevyttuotteita en myöskään käytä,vaikka olen toki sitämieltä että' rasvaa pitää nauttia kohtuudella,mut kyllä mielummin aitoa tavaraa kun kevyt sitä ja tätä mikä sit sisältää ties mitä,tuotteesta riippuen:) Rasvahan ei sisällä hiilareita,eikä siis nosta verensokeria. Mut tietty jos "linjoja" pitää vahtia,niin kannattaa ehkä olla tarkempi.
Sellanen vinkki minkä oon huomannu ainakin itellä,on että liikunta alentaa arvoja huomattavasti ja jos syö kerralla tuhdisti,sekin nostaa huomattavasti.

Sanmar,olkoon nyt onni myötäsi tässä raskaudessa:heart:Ihania uutisia:)

Tervetuloa Sanmar! Juuri noin se taitaa mennä useamman keskenmenon jälkeen, ainakin meillä meni. Siis kun raskautuminen ei ole ongelma, vaan raskaana pysyminen. "Ai jaa, ai oot taas raskaana. No, anns kattoo nyt," on suora lainaus miehen suusta. Annskattoonyt potkii tätä nykyä isosiskoaan aamutuimaan äitin mahanahan läpi <3

Sokerit oli puhtaat! Huh, mikä helpotus. Esikoisen kanssakaan ei niissä ollut ongelmia, mutta kun itse on ollut sokerivauva, ei tuota osaa olla stressaamatta. Huomenna kohdunsuuntarkistukselle ja saikun jatkamiselle taas. Töihin minusta ei ole, 5-6 tuntia päivässä on se aika, jonka voi olla pystyssä supistusten lisääntymättä. Eikä siis yhtä soittoa...

tillukas: "Ai jaa, ai oot taas raskaana. No, anns kattoo nyt," on suora lainaus miehen suusta."

meillä ollu sama homma :) nyt alkaa pikkuhiljaa ehkä uskomaan vauvaan, kun yks ultra on takana, sydänäänet on saatu kuulumaan, ja huomenna on niskapoimu-ultra :D

Harhaanjohtaja Meillä alkoi tulla jonkinlainen luottamus raskauteen rakenneultran tienoilla, kun liiketuntemuksetkin alkoivat olla päivittäisiä. 23. viikon jälkeen oli helpottavaa tietää, että lapsi olisi perhetiedoissamme aina, tapahtui mitä vaan ja reilun viikon olin täysillä raskaana. No, sitten paljastui aukeava kohdunsuu ja epävarmuus palasi. Nyt on 28. viikko menossa ja odotan kuin kuuta nousemaan tämän viikon täyttymistä, sitten on taas yksi rajapyykki saavutettu. Kaipa tämä stressi helpottaa, kun lapsi täyttää vuoden ;)

tillukas::hug: mä jouduin kuopuksen kohdalla sairaalaan rv 25 supistusten ja verenvuotojen takia..tiedän sen tunteen kun joka päivä saa plussaa laittaa yhden päivän lisää viikkoihin, ja odottaa vaan sitä viikkojen vaihtumista. Minäkin ensin sitä rv 28, sitten rv 30, sitten rv 32, ja sillon tyttö sitten syntyikin:)

Ootko kortisonit saanut jo vauvalle? Ne kai viimeseen asit viivyttää niiden laittamista, ja mä jouduin melkein vaatimalla vaatimaan että saatiin ne. Niiden pitää kuitenkin saada jokunen vuorokausi vaikuttaa että teho on suurimmillaan. En tiedä auttoiko kortisonit meillä, mutta kummallakaan keskosella ei ole ollut hengitysvaikeuksia synnyttyään.

Tervetuloa uusille!

Viime yönä meni Putti sitten kääntymään perätilaan. Neuvolassa tänään todettiin, että päätä ei enää alhaalta löydy :( Väkisin meni mieli matalaksi, vaikka th muistutti, että tässä vaiheessa tuo ei vielä mitään merkkaa ja ehtii kääntymään takaisin helposti.. Oon ihan loppukuitti muutenkin, joten sain kaks päivää sairaslomaa ja täten aloitan äitiyslomani tänään.

BM ja Putti 33+6

Tervetuloa takaisin, Sanmar :) Ja noin se on meilläkin mennyt, viides raskaus vuoden sisään ei enää ollut niin iso juttu että olisi jaksanut ilosta hihkua... Ennemminkin fiilikset oli sellaiset, että "tää on niin nähty, milleköhän viikolle nyt ehitään? Mennäänkö Kättärille vai Naikkarille tällä kertaa?" :D

Mä lähen tästä kohta hipsuttamaan labraan, olis se sokerirasitus. Ärsyttävää joutua siihen ihan sillä perusteella että oma BMI oli ihan himpun päälle 25! Puoli kiloa vähemmän, ja oisin saanut jättää väliin :/ No, hyvähän se tietty on pelata varman päälle ja testata, mutta ei se nyt mitään erityisen hauskaa hommaa ole... Toivottavasti en jää kiinni, mun joulu nimittäin alkaa suklaasta, loppuu suklaaseen ja siinä välissä on vähän suklaata ja joulutorttuja :D Taitais jäädä jouluherkuttelut sujuvasti väliin, jos nyt arvot hälyttää...

Kätsy ja Möyriäinen 27+3

Viimeksi muokattu:
Jääris Vähiin käy ennenkuin loppuu :)

Harhaanjohtaja Onneksi tämä on sinänsä tuttua juttua. Esikosta ei lähtenyt paikat aukeemaan, mutta suppareita oli ns. liikaa ja kotiin jättivät. Nyt olen saanut tilanteen tasaannutettua levolla ja lepo-määräyksellä nyt pidetään paikkoja suht kiinni/vauvaa sisällä. Hissun kissun saa jotain tehdä pystyssä (pianonsoitto, ompelukoneenkäyttö, joulukorttien askartelu ja sukan neulominen on sallittua jonkun tunnin päivässä). Eli kortisonia ei ole laitettu. Ja pidän tavoitteena täysiaikaisuutta, olen kyllä erittäin varautunut ennenaikaisuuteen.

BM Esikoinen teki kuperkeikkoja useamman viikossa vielä viikkoa viikkojasi myöhemmin. Lopullinen pysähtyminen, onneksi päälleen, tuli 35+.

Maha on ottanut kasvuspurtin tällä viikolla. Siis ihan oikeasti maanantaina jo taivastelin, että onpas tuo pullahtanut. Ja sama tiistaina ja eilen ja tänään. Illalla tunnustelin kohdunpohjaa ja ihmekös, jos tuntuu pullahtaneen. Viikko sitten pohja oli kolme sormea navan yläpuolella ja nyt reunat menevät jo kylkiluiden alle ja korkeus on yli neljä sormea navasta.

Puolentoista tunnin päästä (taas) tohtorille. Jännittää.

27+3

Viimeksi muokattu:
Moi taas!!

Lumimarjalle onnittelut! Sen verran on itkuherkkyyttä itsellä ilmassa että itku silmässä luin sun synnytys tarinaa :)

ja Jääräpäällä rupeaa olemaan jo jännät ajat...toivottavasti kaikki menee hyvin!

Niin ja uusille tervetuloa:wave:

Omaa napaa nopeesti ja lyhyesti: neuvolalääkärissä kaikki ok kohdunduu kiinni ja kova ja kohdunpohjan mitta menee keskikäyrällä...kaikki ok...

miiak ja Onni 25+2

Yhteistyössä