Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Tervetuloa Minsku ja tarrasukkia pikkuiselle:heart:

Milläs viikoilla kaikilla toi rakenneultra oikein on/oli? Tuntuu et mulla on myöhempään kuin suurimmalla osalla. Mulla siis vasta ens torstaina ja viikkoja sillon 20+4... no näkyypähän paremmin:D
 
Tervetuloa Minsku :)

Mulla ainakin Repa eilisellä neuvola käynnillä varattiin 2vko:n päähän toi rakenneultra, silloin mulla on viikkoja 19+1 mutta neuvola täti sanoi että sopii vielä siitä viikon tai kahen päähänkin, sain siis ite päättää minkä ajan otin. Siksi päädyin sitten tuohon parin viikon päähän että isäntäkin pääsee mukaan :) :heart:

Sasuma ja taapero 17+2
 
Lumimarjalle vielä viikkoja toivotaan!

Uusille tervetuloa!

repa ja rakenneuä: täällä ainakin toivotaan että viikon 21 paikkeilla, siten ainakin että 20 täynnä. Itse kävin 20+6. Täällä käydään terveystalossa ja on todella hyvät laitteet, mutta näkyy kuulemma sydämen toiminta paremmin noilla viikoilla.

vappupommi 24+6
 
Minskulle tervetuloa ja onnea paljon :)

Repa, muidän suunnalla on rakenne vasta 22-23 viikolla. Mulla oli 22+4, ellen nyt väärin muista. Kaikki näky todella hyvin verrattuna edelliseen rakenteeseen, joka oli 19+ viikolla.

Vaavi on ollu tänään kovin hiljainen. Muutama vaimea liike silloin tällöin. ihan erimoista taas eiliseen rellestyspäivään, kun piti niin jyskätä menemään, että koko maha heilu joka suuntaan. Haavaa ei ole tänään särkeny eikä poltellu, ainakaan vielä. Laitan tuohon vielä kuvan rv 30+0. Mihinkähän mittoihin sitä mahtaa ehtiä vielä kasvaa? Alkaa olo olla todella...kankea.



Lumi-Marja ja Nuppunen 30+1
 
|Otää kone tilttailee ihan jatkuvalla syötöllä,kirjotin jo kommenttia,ei lähettäny ja äsken hävis tekstit..

Piti vaan sanomani,et tuntu kun kaikki tosiaan olis jo rv 18-19 menos rakenteeseen,mut ei sentään näemmä kuitenkaan. Meilläkin päin se on ajotettu siihen rv 21 tuntumaan just sen näkyvyyden takia:)
 
Sateinen tervehdys!

Käyn lukemassa joka päivä moneen kertaan, mutta eipä ole ollut oikein kirjoiteltavaa kun olisin kuitenkin vain omista peloistani höpissyt : /

On niiiiin kurjaa kun täältä jotkut joutuu palaamaan tuonne kuumeilijoihin :'( Sitähän tässä itsekin pelkään aika jatkuvalla syötöllä, vaikka kyllä oikeastaan osaankin nauttia raskaudesta. Ristiriitaista siis.

Ihanaa, että tillukas sai mielenrauhan ja kaikki on hyvin!

Johan on tosiaan Lumi-Marjan massu kyllä omissa sfääreissään. Nyt vaan toivotaan, että pikkuinen saa kasvaa vielä, vaikka niin kuin muutkin ovat sanoneet, olet jo päässyt ylittämään tuon 30rv. Jaksamista sinne masun kanssa! Mullakin on sektio tehty, joten jänskättää meneekö haavan kanssa sitten kaikki hyvin.

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Uusille tervetuloa! Kiva kun on muitakin alkuvaiheessa menijöitä. Voi kun ei enää kenenkään tarvitsisi poistua pinosta muuten kuin vauvan syntymän kautta. On kyllä ihanaa täällä seurata teitä jo pidemälle ehtineitä, luo jonkin verran toivoa, että saattaisi itsekin päästä vielä yhtä pitkälle.

ON: No, mitäs täällä, pää varmaan hajoaa ennen ensi viikon tiistaita, jolloin eka ultra klinikalla ja katsotaan tilanne. Sinne asti on vaan sinniteltävä. Toivottavasti siellä joku on ihan oikeassa paikassa. Pitihän munkin niitä testejä tehdä urakalla vielä sen ekan viikon aikana ja hetkeksi mieli rauhoittui kun eka digiplussa oli 3+4 (raskaana 1-2) ja 4+0 se näytti 2-3. Eli tuolloin ainakin ihan oikein tilanteeseen nähden. On kyllä jotenkin raastavaa ajatella, että pitäisi tammikuulle kestää, että pääsisi edellisen raskauden päättymisen rajapyykin ohi. Rakenneultra on meidän perheen ratkaisun hetki, jos sinne asti päästään. Tissit täällä on ihan järjettömän paisuneet ja samoin alamaha, vaikka tuota löllyrää löytyy omastakin takaa. Edelleen tekee tiukkaa istua pitkään, etenkin vähänkin etukenossa. Pakko vaan asentoa vaihdella.

No, nyt vois vaikka ottaa päikkärit.

-Catalia 5+5
 
Kiitos BlondeMoonson kun päivitit mut listalle :wave:

Catalia meillä on näköjään sama laskettu aika ja ehkä sama synnärikin! Saas nähä josko kävis niin hyvä tuuri, että sairaalassa törmättäis :D Kiva kuulla muuten, että sielä vielä ollaan tukevasti raskaana. Harmitaa niin pirusti "meiän palstalaisten", eli Cappucinon ja Championin kyydistä tippuminen tääläkin :'(

tillukas ihanaa, kun liikkeet alkoivat tuntumaan selvästi!

Lumi-Marjalle kovasti jaksuja viimesiin viikkoihin!

Täälä on jotenkin uskomattomat fiilikset tän raskauden suhteen edelleen. Luulen, että edellisessä raskaudessa km tapahtui varsinaisesti viikoilla 5+4, koska sillon oli aivan järkyttäviä mahakipuja koko päivän ja seuraavan yön + vähän verta, vaikka kunnon vuoto alkoikin vasta muutaman päivän päästä, eli 6+1. Niin tänään oon siis päässyt tässä uudessa raskaudessa jo päivällä tuon km päivän yli. Myöskään ruskeaa vuotoa ei ole tällä kertaa näkynyt, josta olen toooodella iloinen :) Eilen sain myös apteekin omaan testiin tasavahvat viivat, joka sekin pisti hymyilyttämään =) Koko ajan kuitenkin vainoharhaisena kyttäilen itseäni ja kuulostelen tuntemuksia....tää tuntuu vaan liian hyvältä ollakseen totta, että oon päässy jo näinkin "pitkälle" :heart: Ja toivottavasti loppuun asti mentäis... Perjantaina ois varhaisultra yksityisellä, sitä tässä jännityksellä oottelen.

Sanmar + pötkö 5+5
 
Repa:Meillä rakenneultra suositellaan viikoilla 18-20. Esikoisesta olin 20+2 ja tästä 19+6 ja molemmissa oli hyvät näkymät :)

Sanmar82 ja Catalia:Täysin ymmärrettäviä mietteitä siellä. Ja ihanaa kun aina yksi etappi tulee ohitettua :) Täällä ainakin uskotaan ja luotetaan, että sielläkin raskaudet jatkuvat ja loppuun asti :heart: Esikoista yrittäessä mun eka etappi oli rv7, sen ohi kun meni tuli ekan kerran pieni toivo josko raskaus onnistuisi, mulla kaikki keskenmenot tapahtuneet rv6+5 paikkeilla :/

Mitäs sitä muuta...Lumi-Marjalla kyllä aikamoinen masu jo! Kovasti jaksuja ja toivotaan, että vauveli vielä hetken malttaa siellä kasvaa ja kerätä voimia :heart:

Omia napuja...

Täällä voidaan ihan hyvin. Yöt nukun pershuurussa vaikka Sintti potkii silloin eniten :D Esikoistyttö taas oli yöt vaisusti ja mylläs päivät, tämä tyttö taitaa olla toista maata :LOL: Toivottavasti ei enteile yökukkujaa ;)

Kelan laput saa viedä työnantajalle huomenna, taas yksi etappi saapuu! Ja huomenna siis poksuu jo rv23! Aika kuluu nopsaan :)

Maha kasvaa vauhdilla ja en meinaa millään ymmärtää, että tämä masu kasvaa näin nopeaan :D Esikoisesta kun se oli vielä kovin pieni, mutta nyt jo paljon isompi. Omia paitoja ei voi enää pitää, napa nauraa. Painoa tullut yhteensä 3kg lähtöpainoon.

Seuraava neuvola on 25+0, mutta käydään omaksi iloksi vielä 4D-ultrassa 24+0, saas nähdä muuttuuko tyttölupaus vielä ;)

Lääkärineuvola on vasta 29+0 ja sillä reissulla tarttis viimeistään luovuttaa sairaalapaperi johon on rustattu vauvanimet sairaalalle :heart:

Voikaahan hyvin!

Toive81 ja huomenna poksuva Sintti 21+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Minsku!

Rakenneultra on täällä viikoilla 20-21. Tämä täti suuntaa sinne niukin-naukin rv 20 puolella, päivänä 19+0 ;) Mutta sainpa sellaisen ajan, että mieskin pääsee, kun lähtee tunnin ajoissa töistä ja pimu viettää puolisen tuntia pidempään hoidossa. Itse ehdin ultraan matalakiidolla (eli niin lujaa ajamalla kuin laki saltii) suoraan viimeiseltä tunnilta.

Voi Lumi-Marjaa... Ihan oikeasti, minun käy surku sinua. Viikkoja on vasta noin vähän ja senttejä niin paljon. Suuri osa synnyttää 34 sentistä. Esikoinen oli tasan viikkoa ennen syntymää sf 37 ja minusta jokainen milli 35 sentin jälkeen oli todella työläs kantaa. Samaa tuumasi sisko, joka tekaisi kakkosensa vaatimattomasta 41 cm kohdunkorkeudesta... Meillä esikoinen oli kuitenkin keskimääräisistä keskimääräisin 3,5 kiloa ja vajaat 50 senttiä, sisko sentään pullautti ulos 56 senttisen ja 5,2 kiloisen jössikän.

(.) Taas liikkeitä. Ihanaa! Minun puolestani niitä sopisi tuntua ihan joka päivä...

(Ja taas unohdin viikot merkata) 18+2

Käätsyyy!!!! Missä sinä olet?
 
Viimeksi muokattu:
Catalialle voimia,aika menee etenkin alussa aivan mielettömän hitaasti...

Sanmar,onnea ultraan:heart:

Meil ei oo tota lääkärinpaperijuttua,missä ilmotettas vauvan nimet varmuuden vuoks...onks muilla tätä tapaa?

täällä valmistaudutaan hautajaisiin lähtöön...huomenna matkustetaan keskisuomeen mun papan hautajaisiin pojan ja mun äidin kanssa. Joten palaan astialle parin päivän päästä. voikaahan paksusti:heart:

Repa ja säynävä 19+5
 
Hellurei! Täällä ollaan :)

Uusille taas kovasti tervetuloa (jos en ole jo toivotellut.. Mulla on jonkinasteista dementiaa jo havaittavissa!) ja Lumi-Marjalle ihan älyttömästi jaksamisia! On tosiaan reippaat sf-mitat. Toivottavasti pieni vielä jokusen viikon viihtyy yksiössään :) Itse olen työkseni hoitanut miniminikeskosia (lähtien siis niistä 23-viikkoisista), niin on tuo todellisuudentaju vähän hämärtynyt: 30-viikkoiset tuntuu jo ihan "isoilta" vaikka eihän se ihan niin ole.. :)

Rakenneultrasta, meillä se on viikon päästä perjantaina. Viikkoja silloin 19+4. Toivon kovasti, että näkyvyys on hyvä ja saadaan kaikki tärkeä tsekattua. Ja myös se vähemmän tärkeä, eli jalkoväli.. :) Minä olen nyt ihan satasatasatavarma siitä, että poika se on!

Ainiin, ennenkuin unohdan: Jäärikselle onnea tasakymmenistä :flower:

Omasta navasta ei mitään uutta tai jännää. Pieni mennä möyriskelee. Välillä liikkeitä tuntuu enemmän ja välillä vähemmän, mutta joka päivä jo jotain elonmerkkejä. Dopplerin tarve vähenee päivä päivältä... :) Massu kasvaa, ja josko tässä joku päivä sitten ihan kuvaakin viitsisi ottaa, kun alkaa olla jo jotain kuvattavaakin :D Napakin on katoamassa: on nyt jo miltei samassa tasossa muun mahan kanssa ja on se myös levinnyt ihan kamalasti! Semmoinen leveä ja matala kraateri, joten eiköhän tuo kohta tuosta pullahda. Ainiin, ja nämä on kai nyt niitä liitoskipuja, kun juostessa tai pidempään seisoessa/kävellessä rupeaa nivustaipeet huutamaan sellaista hoosiannaa ettei pahemmasta väliä. Ja se kipupa ei lopukaan siihen, että lopettaa kipua aiheuttavan asian, vaan menee piiiitkään ennenkuin laantuu. Ei kiva! Että valitettavaa löytyy :D Ja silti olen ehkä onnelisempi kuin koskaan. Miehenkin kanssa tuntuu, kuin olisimme kliseisesti "löytäneet toisemme uudestaan", kun kaikki keskenmenoista ja stressaamisesta ja hampaat irvessä yrittämisestä on unohtunut. Tai no ei unohtunut, mutta sillä tavalla väistynyt taka-alalle.. Elämä on huomattavasti iloisempaa ja rennompaa, kun ei paskat housussa enää tarvitse odottaa että koska se plussa taas tulee ja myös menee. Kohta tulee vuosi ensimmäisestä keskenmenosta. Aika paljon sitä on vuoteen mahtunut...

Kätsy ja Möyriäinen (nimi muuttui ihan huomaamatta, kun mies rupesi sitä Möyriäiseksi kutsumaan :D ) 18+3
 
Sanmar: toivottavasti hyviä uutisia olette tänään saaneet ultrasta

Itsellä sokerirasitus oli eilen ja tänään sain soittaa tulokset; loistavat - ja miehellä lähti tekstiviestillä herkkukauppalista :p

Kätsy mielenkiintoinen ja rankka työ varmaan tuo keskosvauvojen hoito. vau kirjasessa oli jotenkin näin viikon 26 kohdalla että ennenaikaisella vauvalla on jo suuret mahdollisuudet selvityä näillä viikoilla....aika hurja väite mun mielestä? Mut eikös ne selviämisprosentit ole 30 viikon jälkeen jo aika hyvät?
Vappupommi 25+2 * 102 päivää laskettuun aikaan *
 
Juuh..ei sitten tullut niitä uutisia ultrasta mitä odotin :( Tänään pitäis siis olla viikkoja 6+1, mutta ultran mukaan vastasi 5+5, eikä näkynyt kun raskauspussi...Gyne meinas, että jos hedelmöittyminen ois tapahtunu myöhemmin, mutta en jaksa uskoa siihen kovin paljon, koska sain ovisplussan 26.8. (kp15). Mutta kuulemma vaikka oiskin oikeasti toi 6+1, niin tilanne voi olla silti normaali, kun alussa muutamakin päivä ratkaisee ja alkio voi kasvaa hitaammin. Tyhmä olin kun menin näin ajoissa....tiesin kyllä riskin, mutta hätähousu kun oon. Nyt saa sitten viikon piinailla ja murehtia ennen uutta ultraa...Kaiken päälle "kiva" riita miehen kanssa siitä, miksi menin niin aikaisin ja "aiheutan vaan lisää huolia." Kätsy mulla on kanssa se fiilis, että meillä jo se yksi km pisti parisuhteen aika lujille, samoin kun koko tämä vauvanteko. Ollaan molemmat niin stressaavia persoonia, että kaksi sellaista yhdessä ei aina ole kovin hyvä juttu. Toivon vaan niin kovasti, että tääläkin saataisiin vielä nauttia vauvaonnesta ilman km aiheuttamaa stressiä ja pelkoa : /

Kunpa tämä kyytiläinen pysyisi matkassa mukana ja kasvaisi vielä! Jos teillä on rohkaisevia kokemuksia varhaisultran "huonoista näkymistä", niin kertokaa ja helpottakaa tätä epätietoisuus piinaa. Viikon päästä aikaisintaan uudestaan ultraan.

(sori omanapaisuus, nyt ei kye muuhun :ashamed:)

Sanmar 6+1 (tai 5+5)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Sanmar :hug: Kurja tilanne, mutta ei kuitenkaan mikään mahdoton! Noiden ultrien tarkkuushan on +/- 4 päivää, joten ihan tuon vaihtelun piikkiinhän se menisi. Itse kävin tässä raskaudessa 1. kerran ultrassa 5+4, jolloin lääkäri ei nähnyt MITÄÄN. Ja kyseessä oli kuitenkin aikas arvostettu ja ammattitaitoinen yksityispuolen lapsettomuuslääkäri. 6+0 Käytiin julkisella puolella varmistamassa ettei ole kohdunulkoinen (tuon ed. ultran takia saatiin lähete), ja silloin näkyi raskauspussi, muttei tosiaan sykettä tai vauvaakaan. Toivotaan, että viikon päästä näkyy vauva ja kenties jo sykekin :)

Vappupommi: onhan se tosiaan rankkaa, ja totesin tuon työsuhteen jälkeen ettei musta kyllä olisi sitä työtä ihan jatkuvasti tekemään! Ja vaikka se hurjalta tuntuu, niin hyvin (tai no siis hyvin ja hyvin, mutta kuitenkin :) ) nuo alle 30-viikkoisetkin pärjää. Tietysti riippuu siitä, mikä on ennenaikaisuuden syy ja onko jotain kehitys- tai kasvuhäiriöitä ollut raskausaikana. Mutta jos pienellä on kyse ihan "vain" ennenaikaisuudesta, niin on meillä täällä suomessa niin laadukas hoito, että pärjäävät. Liitännäissairauksiahan pienille usein jää, kun keuhkot ja silmät yms. eivät ihan vielä pelitä, mutta kuitenkin elävät.. :) Hoitoajathan on tietysti pitkiä, puhutaan kuukausista. Kotiutuminen on yleensä vasta siellä LA:n kieppeillä aikaisintaan. Itse odotan sitä 23. raskausviikkoa kuin kuuta nousevaa, koska silloin voitaisiin jo tehohoitaa vauvaa ja sillä olisi mahdollisuus selvitä. Ihan kamalin tilanne olisi saada km joskus 22+0, jolloin ollaan rajoilla että hoidetaanko vai ei...

Muuten, tämä on vähän nolo vaiva, mutta onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Eli siis vatsa on vähän kovalla, ei mitenkään pahasti mutta sen verran että joutuu ponnistamaan. Ulostamisen jälkeen yleensä tulee alapäästä hiukan veristä limaa, ja saattaa tulla vielä seuraavanakin päivänä rusehtavampana. Siis todella niukkaa, eikä voi puhua että vuotaa, kun kerran pyyhkiessä vain tulee ja liittyy selkeästi tähän ponnistamiseen. Mutta että kannattaneeko huolestua? Vauva ei näytä olevan moksiskaan moisesta, joten laittaisinko sen piikkiin että herkät limakalvot siellä kohdunsuulla vuotelevat? Mulla on aina ollut herkkä se kohdunsuu, joka gynekäynnilläkin saavat sieltä verta vuotelemaan, ja nyt raskauden aikanakin ovat sanoneet että on ärtyneen ja herkän näköinen tuo kohdunsuu (kuten aina, PAPA kuitenkin ihan aina ollut normaali). Ei kai tässä mitään hätää pitäisi olla, kun ei satukaan?

Kätsy, kadonnut maalaisjärki ja mukana pyörivä Möyriäinen 18+5

ainiin, piti vielä kysyä toisestakin huolesta ja murheesta! Kun koulussa käydään nyt läpi raskauden hoitoa (neuvolatyötä), ja tarjouduin harjoittelukappaleeksi sf-mittaa varten, niin opettaja, kokenut neuvolakätilö, sai mitaksi vain 11,5 cm... Sehän on aika vähän näille viikoille, ja omasta mielestäni kohdun pohja ON korkeammalla kuin tämän tädin mittaamana! Onneksi oma neuvola jo maanantaina, mutta huolestuttaa. Tokihan sf-mittaa ei lähtökohtaisesti kannata mitata ennen puoltaväliä eikä asentokaan ollut ihan optimaalinen, muttamutta... Onko kellään kokemuksia näin pienestä mitasta? :( Googlaamalla löytyi muutama onnellisesti päättynyt tarina, onneksi :)
 
Viimeksi muokattu:
sanmar Minulla on ollut molemmissa onnistuneissa (joksi alan tämänkin laskea) raskauksissa ollut ultramitat pahasti perässä varhaisultrissa. Ja siis paljon enemmän kuin sen neljä päivää, 6-7 päivää järjestään. Ja kuitenkin nt-ultrassa pieni on vastannut molemmilla kerroilla omaa arvioidun lasketun ajan ikää. Silloin, kun neljä viikkoa tietoisesti kanniskelin kuollutta, pieni oli lähes kaksi viikkoa oletusta pienempi, eikä kasvanut. Ymmärrän huolesi, mutta tsemppiä nyt vaan! Pieni on kuitenkin niin pieni vielä!

Kätsy Oletko ihan sata-varma, että vuoto tulee emättimestä? Itselläni siis vastaavaa tulee tuolta peräkamarin puolelta vastaavassa yhteydessä ja päivän-kaksi jälkeenkin päin. Siis ulostustiheys ei ole ihan normaali ;)

Ja siitä sf:stä en osaa muuta sanoa kuin että en usko, että on syytä huoleen, kun kerran tunnet liikkeet. Minulla kun tuo sf on jotain aivan käsittämätöntä (itse mitattuna 19,5 ja ainakin esikoisen aikana piti aina paikkansa), mutta esikoisestakin vetelin koko ajan yläkäyrällä ja sanotaan, että uudelleensynnyttäjällä kohtu kasvaa suuremmaksi.

18+5
 
Heipparallaa piiiiitkästä aikaa! :wave:

En ole käynyt täällä edes lukemass teidän kuulumisia muutamaan viikkoon, ja syy on ihan se, että kolme viikkoa sitten palasin töihin. Ei vain ole aikaa eikä jaksamisia, kaiken vähänkin ajan haluan viettää esikoisen kanssa. Ihan kamalaa, kuinka vähän jää päivässä aikaa olla oman lapsensa kanssa, vaikka minäkin haen pojan jo iltäpäivällä kolmen aikaan! :(

Töissä ollessa on alkaneet ihanat liitoskivut vaivata! Nivuset vaan soi päivän aikana, ja olen ihna varma, että häpyluu vielä putoaa joku päivä pois, niin kivasti jomottaa! Tällaista ei ollut esikosta ollenkaan, joten olen vähän ihmeissäni... :kieh: Ja paheneeka tämä sitten vain loppua kohti?!

Tänään aamusella tuntui ekaa kertaa jo liikkeet vatsan päällekin! :heart: Pienoisia tönäyksiä, ihanaa! :) Vähän aikaisemmin, kuin esikoisesta, muistaakseni...

Kätsy, luulisi, että siinä sf-mitassa oli joku virhe, kuulostaa aika pieneltä. Ja jos susta itestäkin tuntuu, että kohdunpohja olisi jo korkeammalla, niin elä hätäile. Voiha se kokenutkin täti mitata joskus päin honkia.

Eipä kait muuta näin pikaiseen. Yritän tässä vähä aktivoitua, ettei käy niin, että seuraavan kerran kuulette minusta helmikuussa, kun olen jo synnyttänyt! :D

Tällä hetkellä oikein onnellinen Viuhtis ja pieni rv 18+2

Niin ja anteeksi lievä omanapaisuus... :/
 
Sanmar toivotaan että pikkuinen on aloittanut kasvun hieman hitaasti mutta kasvaisi kuitenkin.

Mulla onkin piiiiitkä aika ku viimeksi olen tänne kirjoittanut... On ollu vaikka minkälaista häslinkiä tässä välissä..:| Meille luvattiin pankista asuntolaina ja tottakai me sen toivossa tehtiin tarjous rivari-neliöstä ja se hyväksyttiin. No mentiin keskiviikkona pankkiin kirjoittamaan papereita alle niin se pankin nainen sanoi vaan että ette te saakkaan lainaa.. Oltiin vähä että kuinka???:confused: No kävi ilmi että miehelläni on joku vanha merkintä luottotiedoissa joka kuulemma estää lainan saannin. Mutta sitä ihmettelen kovasti että miksi meille soitettiin kuukausi takaperin että laina on teille luvattu ja sitten kun tarjous on jo tehty sanotaan että ette saakkaan.. Olin kyllä NIIN raivona sen illan.. Ja kaiken tän paskan lisäksi jos me ei saada muualta lainaa me joudutaan maksamaan asunnon myyjälle 4tonnia koska kauppa purkaantuu...:kieh::'( Kaiken tän lisäks itkin koko keskiviikko illan jonka seurauksena alavatsa oli aivan tulessa.. No onneks sain rauhoitettua itseni, illalla oli pakko kuunnella dopplerilla sydän äänet, hienosti jumputti:)

Niin käytiinhän me siellä nt-ultrassakin. Siellä oli kaikki hyvin nt oli 1,2mm ja pituutta oli 6,6cm (12+0) ja päänympärys 2cm. Mieskin sai kuulla sydänäänet, minähän tietysti herkistyin itkemään..:heart: Meillä täällä kainuussa piti käydä muutamaa viikkoa ennen verikokeissa ja sit nt-ultran jälkeen sai vasta tulokset.. Puhuivat että viikko menee kun vastaukset tulee mutta me saatiin jo kahden päivä jälkeen ultrasta ja vastaus olikin että ei vaadi jatkotutkimuksia=)

Mun vanhemmat jo tietääkin raskaudesta eivät ensin meinanneet uskoa varsinkin isä tuumas että onko nyt aprillipäivä..:) Mies haluaa pitää omia vanhempia vielä jännityksessä.

Tulipas nyt omanapainen teksti, anteeksi..:ashamed:

Katjahei ja vaavi 13+5
 
Huomenta.. tää yskiminen alkaa sattumaan jo tonne vasemmalle puolelle lonkan sivulle.. :/ muuten ei oo oikeen mitään uutta.. eilen kyl soittelein ja kyselin ultraa ja hoitaja oli kyl niiiiiiiiiiiiiin ihana puhutteli masukkia "hän" muodossa. kun hän on niin pieni että ei ole vielä syytä tulla. ja kyllä voi gynelle varata ajan mutta sielt sanottaan samaa että hän on niin pieni.. :D

Minsku82 ja tärppi 5+0 :D
 
Sanmar: Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin :) Voihan se tosiaan olla että hedelmöitys ei ole tapahtunutkaan silloin vaikka se ovisplussa on tullut. Mullakin kävi niin että ovisplussan mukaan mulla olis LA 5.3. mutta kuitenkin neuvolassa käytyä ovis olisi tapahtunut ennen kun tein ovistestiplussan joten LA aikaistui sitten silloin 27.2. Olin itekki vähä pihalla että miten voi asia olla näin ku o-testi näytti niinkuin näytti mutta sitten taas se ei kuitenkaan pitänyt paikkansa.. Tiedä sitten että viittiikö koko testeihin edes luottaa enää tulevaisuudessa..... :confused:

Sasuma ja taapero 17+6
 
Sanmar :hug: Piinaavaa tuollainen.Meidän pieni oli kans "viikon jäljessä" kehityksessä kun käytiin ultrassa joskus 7+ viikolla. Ja mä olin ihan varma et kaikki ei ole hyvin. Np-ultrassa kuitenkin vastasi ihan viikkoja ja kaikki on ollut hyvin. Ja oli siis saanut alkuns aihan silloin ku piti ;)

Mulla kans alkaa muisti vaivata.Mä en ikinä muista olenko jo tänne kirjoitellut kuulumisia.
Kaikki aika hyvin.Selkä hiukan vihoittelee.Tällä viikolla oli koko arvio ja vauva on n.2300g ja tytöksi varmistui :heart:
Insuliinit aloitettiin toissaviikolla kun ruokavaliolla ei oikein arvot pysy hyvinä.Joten seurantaa on nyt useammin ja lääkäri sanoi et käynnistetään ennen laskettua aikaa.Jos siis ei itsestään lähde tulemaan.Mihin mä en kyllä usko.Mut käynnistys kuullostaa hyvältä :)

Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea :flower:

Sintsu ja rakkaus 34+4
 
Kiitos kaikille ihanista ja helpottavista kommenteista!! Ihanaa kuulla, että muillakin on ollut varhaisultrassa vähän "huonompia" näkymiä, mutta silti kaikki hyvin. Kätsyä ja tillukastakin pieni pelotellut ihan huolella ;) Onpa tosiaan hassu tilanne ollut sasuma sulla ton oviksen ja hedelmöittymisen kanssa :rolleyes: Kaikki on näköjään mahollista :D

Tosin nyt jatkan tätä "valivali" linjaa sen verran, että eikös sitten eilen illalla pyyhkiessä jäänyt vaaleanruskeaa limavalkkaria paperiin :'( Eli tuttu ystäväni "ruskea tuhruvuoto" viime km:stä raskaudesta ilmestyi kuvioihin...ja kun viimeksi kävi aika heikosti, niin arvaatte varmaan ajatukset nyt...vaikka tiedän, että vuodot voi olla ihan normaalejakin. Toisaalta mietin, että oisko toi vuoto voinut johtua eilisestä ultrasta? Jos se ois ärsyttänyt kohdunsuuta tai jotain? Yöllä oli siteeseen oli tullu jonkun verran vuotoa, nyt aamulla pyyhkiessä vain "rippeitä". Toivon niin koko sydämestäni, että tämä ois vaan jotain harmitonta!

katjahei onpa ollu tosi inhottava tilanne teillä ton lainan kanssa!! Melkein sais se lainaa ensin luvannut pankki maksaa teiän puolesta sen 4000€ , jos joudutte sen maksamaan. Toivottavasti asiat selviää parhain päin ja saatte muualta sen lainan!
 
Sanmar Minulle tämän raskauden toinen varhaisultra 6+3 sai aikaan ihan kunnon verisen vuodon ja sitten tuhrutteli, mutta erona km, vuoto ei sattunut. Lepää nyt ja rauhoitu, se on paras apu niin pienelle kuin sinullekin.

(.) Eilen illalla pieni potkiskeli uutterasti tuonne alavatsalle (toisiksi ainoa paikka, jossa hänet tunnen). Olimme jo menneet nukkumaan. Nappasin puoliksi unessa olevan mieheni käden ja nostin varovasti vatsalle. Pieni potkaisi muutaman kerran napakasti isäänsä. Ja minä näin maailman onnellisimman hymyn ja kyyneleen silmäkulmassa <3

(En koskaan muista noita viikkoja merkata) 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tillukas zemppauksesta! Täälä kuitenkin meni sitten kesken :'( Toinen km peräkkäin, eikä vielä yhtään lasta ole meille suotu...

Eilen aamulla se ruskea vuoto muuttui kuukautistyyppiseksi vereksi hyytymineen kaikkineen ja on siitä vaan yltynyt. Eilen myös lievää mahakipua. Eikä tän aamun jälkeen jäänyt enää mitään epäselvää, kun pönttöön muljahti muutamankin kerran iso hyytymäklöntti...sinne tais mennä meiän pieni :'( Ihan helvetin paska olo ja fiilis....olisin niin halunnut pitää tämän lapsen. Miten elämä voi olla näin epäreilua?? Sitä luulis, ettei salama iske kahdesti samaan paikkaan, mutta niin tuntuu vaan iskevän. Pakostikin alkaa miettimään, että onko joku vialla, kun molemmat km lähes samoilla viikoilla/päivillä. Vielä en ole käynyt lääkärissä, mutta empä mä sieltä mitään varmistusta edes tarvi. Vuoto on ihan samanlaista, kun viimeksi ja noi hyytymät ei jätä arvailun varaa. Täytyy kai silti mennä, että saa tämänkin km virallisesti papereihin.

Tääläkin pinossa onneksi toivoa antavia esimerkkejä, siitä että useammankin km jälkeen vielä onnistaa...ehkä meillekin vielä joskus se oma vauva suodaan...vaikka siihen tällä hetkellä aika vaikea uskoa.

Onko teillä, joilla ollut useampi km, niin ollut onnistuneessa raskaudessa jotain ns. "tukilääkitystä" käytössä? Onko teillä todettu joku syy, joka on aiheuttanut usemman km? Kiitos, jos viitsitte kertoa kokemuksistanne.

Kasa tarrasukkia kaikille tasapuolisesti ja onnistunutta odotusaikaa teille muille! Mut vois siis poistaa pinosta.
 

Yhteistyössä