Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Sanmar, suuret pahoittelut ja paljon onnea jatkoon. Toivottavasti tulet pian takaisin:hug:

Hupulle paljon onnea pikkuisesta pojasta:heart: Toivon myös, että täällä pinossa kaikki saisivat sen ihanaisen nyytin kotiin vietäväksi :)

Täällä oli uusikin tuokas, tervetuloa ja onnea kovasti:flower:

Täällä alkaa olla olo kuin tynnyrillä. mihinkään en taivu ja mitään en jaksa tehdä. Huomenna olis tarkistus aika äippäpolille ison sf mitan takia (viikko sitten 36) ja tuon rd:n kans. Haavaa tutkitaan ja ties mitä muuta. Vauvaakin luonnollisesti kurkataan siinä samalla. Vitsit kun on puhki-poikki-väsy olotila ja silti samalla tekis mieli tehdä vaikka mitä. Empä mitään oikeen saakkaan puuhastella, joten lähinnä olen vain ja yritän ajatella, että kyllä se aika kuluu, vaikka t untuu, että kellosta jumittaa viisarit, päivissä on 50 tuntia ja viikosta on tullut kuukausi. tylsistyn tähän hissutteluun jo|O

Ainakin on pari ilon aihetta, uusi tiskikone ja kuivuri. Molemmat kehtas pimahtaa pienellä ajalla ja jääkaappi siihen samaan rytäkkään. Nyt on vanha jääkaappi tuossa varalla ja uus pitäis ihan pikasilleen hankkia. Ihan kun ei sitä rahaa nyt palais muutenkin, niin kaikkien koneiden pitää kosahtaa kuukaudensisään:mad:

Jospa sitä menis hetkeks pötkölleen, ennen kuin haen tytön tarhasta. Tänään olis synnytysvalmennus toisen kerran, mihin mies välttämättä halus lähtee mukaan. No, eipä kait tuosta kertaamisesta haittaakaan ole.

Lumi-Marja ja Nuppunen 31+3

Hupulle onnitelut pojasta! :heart: Ihan tippa tuli linssiin,vissiin hormoonit hyrrää tai jotahi :rolleyes:

Täällä vähän mahan nippailuja ja oksetusoloja,toivotaan että kaikki ois hyvin. Lasken päiviä varhaisultraan joka on maanantaina,tuun sitten kertomaan kuulumisia :)

Diipeli ja kultsukka 6+1 :heart:

jäärikselle myöhästyneet synttärionnittelut! Siitä tulikin mieleen, että olikos meillä tossa etusivulla iät? Muistelisin niin... mulle vois päivittää 31. Tuli täyteen tossa 17.9. Viime vuonnahan mä olin ihan samassa vaiheessa raskaana kun oli sitten 30v-juhlat. Olipa kiva kun olin järjestänyt oikein juhlapaikan ja pidin siis normisynttäreitä isommat juhlat. Olin tehnyt samalla viikolla plussatestin, joten ajoitus juhlien suhteen ei ollut mitenkään paras mahdollinen. Sain kuitenkin juhlittua ilman, että muut hoksasivat. Olipa kiva sanoa, että menkää te vaan jatkoille ravintolaan mä lähden nukkumaan :D|O

Jaksuja tillukkaalle etuistukan kanssa!

Tosi hienoa, että saitte laina-asian kuntoon katjahei! Olipa kiva uutinen!

Hupulle onnittelut pojasta!

Ihania ultrakuulumisia Repalla!

Lumi-Marjalle jaksamista kovasti tylsyyteen ja mahan kasvuun. Varmasti on kyllä tukalaa. Koitahan jaksella!

Diipelille jaksamista ultran odotteluun. Kohtahan se jo on!

ON: mulla on ihan kauhea olo. Nukuin koulun jälkeen päikkärit ja oli kyllä taas tuskaa nousta, mutta pakko oli saada vähän torkahtaa. Poikaa kun lähdin päiväkodista hakemaan niin huomasin, että oksettaa ihan hirveesti. Saatiin kaupassa käytyä ja laitoin ruokaakin, mutta yök mikä olo. Sit pitäis vielä jaksaa pari tuntia kahdestaan pojan kanssa kun puoliso on pelaamassa jalkapalloa (vaihteeksi). No, suon sen ilon hänelle kyllä. Yritän sohvalla jotenkin pysyä kuosissa siihen asti kun tulee kotiin. Tuskanhiki meinaa välillä puskea. Huh huh!

Eipä mulla muuta. Tänään oli syksyn vika koulupäivä, ens viikolla opinnäytetyötä ja seuraavalla viikolla harjoitteluun Kättärille. Mukavaa!

-Catalia 7+0 sehän olis poksista poks

Ihanaa Sanmar, että jaksat kuitenkin olla positiivinen! Palaahan pian tänne :)

Catalialta jos saa udella, niin missä/mitä opiskelet? Itse opiskelen kätilöksi ja jää juuri saliharjoittelut äitiysloman jälkeiseen aikaan, muuten siis käytännössä valmis, kun opinnäytetyökin tulee ennen joulua valmiiksi :)

ON: Rakenneultra huomenna! JAIKS! Vauva kyllä potkii menemään ja möyrii ihan reippaaseen tahtiin, joten uskallan olettaa että pieni a) on elossa ja b) omaa jonkinnäköisiä raajoja. Onhan sillä toki aiemmissa ultrissa ollut ihan oikea määrä kaikkea, mutta eihän sitä koskaan tiedä :D Toivottavasti mitään maatakaatavaa ei ilmene... Tämän ultran jälkeen ja maanantain 20+0:n jälkeen uskallan ehkä tehdä odotuksesta julkisen. Tai siis eihän se mikään salaisuus ole tähänkään asti varsinaisesti ollut, mutta että viitsii vähän etäisemmillekin ystäville kysyttäessä kertoa. Ja sitten uskaltaa ruveta vaippakankaita tilailemaan, ja ajateltiin ensi viikolla käydä kaupoilla vähän vaunuja kokeilemassa :)

Muuten, te joilla jo lapsia on, minkälaisilla menopeleillä olette liikkuneet? Itsellä on aika vahva näkemys, että minkälaiset haluaisin meille, mutta vinkkejä otetaan vastaan :) Todennäköisesti valinta tulee tapahtumaan Brion ja Emmaljungan välillä (ehkä myös puolikotimainen Ora?), koska haluan kerralla kunnon vaunut, ettei tarvitse sitten koko ajan olla korjaamassa tai samantien ostamassa uusia. Eli siis vaunuvinkkejä kehiin, ihan pikkuasiatkin saa kertoa, esim. onko jokin ominaisuus ollut teille ihan ehdoton :)

Ja hupsistakeikkaa, viikot unohtui :) Eli siis tänään 19+3

Viimeksi muokattu:
Onnea Hupu pojasta!

Vai teet sinäkin Repa "halvan" vauvan ;) Meillä siis on tyttöesikoiselle povattu pikkusiskoa, joten liikoja ei vaateostoksia ole luvassa (jos ei muutakaan).

Ja Lumi-Marja on siis vielä kasassa, hyvä, Viime yönä juuri mietin sinua. Toivottavasti kohtu kestää ja muutenkin paikat kestää, sekä pääsi kestää taatusti täysinäisen olotilan vielä vähän aikaa. Onneksi jokainen päivä on plussaa :)

(.) Pieni onnistui taas osumaan alavatsalle, jossa tunnen liikkeet. Edes siellä.

Viimeksi muokattu:
Kätsy Kätilöksi minäkin :wave: ja Metropoliassa. Mulla on nyt edessä lapsen, nuoren ja perheen harjoittelu ja Kättärin V37:lle olen menossa. Viime keväänä oli lapsivuodeharjoittelu. Eli tän syksyn jälkeen edessä on 1,5v ja takana 3v. JOS kaikki menee hyvin niin ehdin käymään ensi keväänä vielä neuvolaharjoittelun juuri ennen äitiyslomaa. Toivon mukaan.

Kerrohan sinäkin kuvioistasi! Mukavaa kun meitä on useampiakin, Diipeli myös!

: / ongelma tai pelko :( en oo uskaltanu olla yhdynnässä mieheni kans, pelottaa kun heinäkuus meni kesken.. vähän sen jälkeen..

onko muil tälläst pelkoo??

kamalaa muuten kun on eka kauhee nälkä ja sit syö ja tulee niin jumalaton etova olo.. ja sit portaat kun tulee alas niin rintoihin sattuu.. oikeen aristaa.. ja kikkunen akka :( :D

Minsku82 ja tärppi 5+5

Repa: Onnittelut tätäkin kautta hyvistä ultrauutisista!:hug:

Minsku82:Mulla oli sama homma :( Alkukuukausina seksi ei todellakan ollut vaihtoehto kun pelotti niin kovin verenvuodot ynnä muut. Esikoista odottaessa oli yhdyntäkielto kun vuosin niin rajusti ja kyllä siinä meni kauan ennen kuin uskalsin ekan kerran koittaa, oiskohan ollut vasta rv23 :ashamed:Onneksi mies on ymmärtäväinen ja onhan niitä muitakin tapoja pitää toista hyvänä... ;)Tässä raskaudessa taas ei meinaa millään löytyä mielenkiintoa koko touhuun :ashamed:Ei vaan meinaa jaksaa kun on töissä, vauhdikas 1v9kk ja masu jo hyvin tiellä ja siellä sinnikäs monottaja ;) :D Lohduttaudun sillä, etten tule olemaan koko ikääni raskaana ja kyllä siitä sitten taas palautuu joskus :)

Kätsy:Meillä esikoinen käytti/käyttää Brion Happy vaunuja ja ovat olleet meille mieluisat.Menee hyvin kelillä kuin kelillä ja näppärät olleet myös rattaina. Nyt harkinnassa jotkut tuplat kun toinen tulee...

Catalia:Tsemppiä pahoinvointiin!:hug:

tillukas:Hi hii, hyvin sanottu :D Täälläkin tulossa "halpa" vauveli kun kaappi täynnä pinkkiä unelmaa :D

Toive81 ja Sintti 23+1

Onnea Hupulle!!:heart::flower:

Kiitos synttärionnitteluista!:flower:

Tänään oli neuvola ja kaikki ihan ok. Hemoglobiini 117 kun viimeksi kuukausi sitten oli 116 vaikka olen siis syönyt tuplarautakuuria ja myös ferronolia sekä mustaa makkaraa jo nelisen kuukautta. SF-mitta oli 27. Neuvolatäti koitti käsillään miten päin vauva on ja perätilassapa tietysti, missä muussakaan kun on siellä kokoajan kököttänyt. Tänään siis rv 31 täyttyi. Kahden viikonn päästä uusi neuvola ja jos vieläkin on perätilassa niin pääsen terveyskeskuksen ultraan heti neuvolan jälkeen samalla reissulla niin neuvolalääkäri ultraa ja varmistaa asennon. Jos perätilassa niin sitten lähete taysiin kääntöyritykseen.
Verenpaine oli jotain 70 /100 kun aikaisemmin on ollut 60/100. Tänään lähti myös taysiin tiedot minusta eli se nettilomake synnyttämään tulevista.
Kuulemma kivuttomat supistukset /mahan kovettumiset eivät aiheuta kohdunkaulan kypsymistä...
Kokoarviotq kysyin mutta ei sanonut muuta kuin että syntymäpaino voisi olla jotain 3-3,5kg eli ei sittenkään mikään jättisokerivauva.

Kelan paperit tulivat vihdoin ja viimein eli päätös äitiysrahasta ja vanhempainrahasta...ens viikon tiistaina alkaakin jo äitiysloma.

Eli tänään rv 31.

Viimeksi muokattu:
Hupulle onnittelut poikavauvasta :heart: ja Repalle loisto-ultrasta :flower:. Myös synttäreitä oli vietetty, onnea kaikille sankareille, korjailen ikiä tuonne listaan!

Catalia: Tuo alun pahoinvointi osaa olla kamalaa. Mutta ONNEKSI se meinaa sitä, että homma etenee todennäköisesti hyvin, se ajatus helpotti ainakin mua :)

Mä raakkasin vinttiä tuossa jokin aika sitten, ihan vaan kartottaakseni järjetöntä vauvanvaate- ja tavaramäärää. Totesin, että meillä on vaatetta vaikka kolmelle pojalle, ja soitin Rouva Poppaseen myyntitiliä. Pääasia, että enimmistä pääsee eroon, ekalle ostettiin tietty itse paljon ja muutenkin tuli tavaraa ovista ja ikkunoista. Nyt ajateltiin toivoa, ettei ihmiset hankkis mitään, no ehkä kestovaippajutut on semmosia, mitä ois kiva vastaanottaa, jos joku haluaa jotain vauvalle antaa..

BM ja Putti 26+1

Äitipoliterveisiä. Nyt oli kaikki niin ok, kun vain olosuhteisiin nähden voipi olla. Kohdunsuun tilanne ennallaan. Haava ei ole enempää repeilly ja lääkäri puhui jotian arpeutumisesta, jotta tarkoittaapi sitä, että olis paranemaan päin eikä ainakaan huonompaan mennä. Sukupuoleen tuli 100% varmuus ja tyttöhän se siellä köllii:heart: siitä kuvakulmasta ei voinu enää erehtyä. Tytöllä painoa 2185g mittojen mukaan ja tännekkin on tullu 4D!! Ne on vaan vielä niin hukassa sen kans, että kuvaa ei mukaan saanu, mutta näkipä edes kasvot siellä. Ihan on isosiskon näköinen :heart: Mulla verenpaine taas matala 98/70 ja paino tasan lähtöpainossa. Sokerit kunnossa ja sf mittaa siellä ei otettu. Neuvola ens viikon perjantaina muistaakseni. Ihan on vaavi hyvän kokoinen ja syntymäpainoksi arvioi noin neljää kiloa. noh, sen aika näyttää. 36 viikolla seuraavan kerran, ellei ihmeitä ilmene sitä ennen.

Kätsy kyseli vaunuvinkkejä. Meillä ollu joskus ikivanhat Orat ja oli silloin ihan asialliset. Mut siitä nyt on aikaa vuosia, kun nykyisin vaunuissa nukkuja päästelee autolla :D Mä olen tykästyny noihin Emmaljungiin. Mallistosta löytyy kotoa scooter-rattaat, sity cross-rattaat ilman city-koppaa ja nyt nämä duo edget cypronite rungolla, jossa on se metallinen tavarakori. Näillä rapateillä ei sillä kankaisella juuri tee mitään, kun on aina hietaa täynnä. Kesällä ilmastoitu pohja on ollu hyvä, ei hiosta niin hirveästi. heittoaisalle yksissä vaunuissa ei ilmenny sittenkään tarvetta. Ne oli meilllä vähän aikaa lainassa, ennen kuin hommattiin noi city crossit tytölle. Vaununkopan kantokahvat, jokka on emmaljungissa sivutaskuissa piilossa on osottautuneet ihan käyttökelposiksi. Samoin kopan keinuominaisuus. Varapetinä mummulareissulla toiminu hyvin ja kantokahvoista kaverin luona kyläillessä ollu helpompi kantaa koppa kolmanteen kerrokseen, kun siihen ympäristöön en totta vie jätä vauvaa nukkuun ulos. Hissiä ei siinä talossa ole. Mitäs miuuta noissa emmaljungissa...no tukevuus on hyvä, kevyet työntää, jousituksen kovuuden säätö hyvä, kun on sekä hiekkaa, että asfalttia ja lapsen painon lisääntyessä siitä on ollu iloa. Materiaalit todella kestäviä, ei haalistu, helppo pitää vaaleakin kangas puhtaana. Taskuja riittävästi vaunuissa ja rattaissa. Helpot kasata ja menee suhteellisen pieneen tilaan. Monia merkkejä on ollu meilläkin, mutta emmaljunga tähän mennessä kyllä mun kohdalla saa sen isoimman pokaalin. Ainoa ratasmerkki/vaunumerkki mitä en todellakaan voi suositella, on ABC. Siihen ei kannata seota, ellei halua vaikeaselkoisesti toimivia, huonolaatuisia ja heppoisia vaunuja, joiden kanssa menee vain hermot, ei mitään muuta.

Nyt sain muutes luvan taas vähän liikkuakkin. Ei tarvi koko aikaa vain maata ja kyhjöttää sisällä. Ei siis kuitenkaan lupaa lähtee uimaan tai muuta, mutta voin kotosalla elää normaalimmin.

Vitsit, täällähän on kätilöopiskelijoita enemmänkin :) Vähän tässä itekki haaveillu, että jos vielä joskus sille puoelle suuntautuis. Ei kai se mahdotonta tässäkään iässä olis vielä opiskella lisää. Alkaa tuo dementiapuoli olla väsyttävää ja haluais íhan jotain muuta. Joskus aikaa sitten olin vastasyntyneiden teholla ja sinne kans vähän halajais mieli takas. Kävin lisäkurssejakin vaso:n tarpeisiin ja siellä ei kyllä todellakaan tullu aika pitkäksi eikä kahta samanmoista päivää koskaan. Mummu mulla onki kätilö ja ollu auttamassa mua maailmaan. Eläkkeellä tosin jo. Onhan mulla toi palokunnan envivastekoulutus käytynä ja hätäsynnytykset siellä opiskeltuna. Kolme kertaa olen päässy keikalle mukaan, jossa on tienpäällä/kotona/navetassa vauva maailmaan tullut, joten kolme synnytystä päässy hoitamaan mitä erikoisimmissa olosuhteissa. Siitä se kipinä on oikeestaan ajatukseen tullu, että tätähän vois tehä siistissä sisätiloissakin :)

Lumi-Marja ja neiti-Nuppunen 31+4

Hei vaan kaikille!saanko liittyä tähän ketjuun?olen kyllä tuolla toukokuisissa mutta on kaksi keskenmenoa takana niin olisi mukava kirjoitella myös tänne:heart:

eli mulla on takana tuulimuna 08,poika syntyi 09 ja keskenmeno 10...ja nyt raskaana 5+6 ja pelko on ihan älyttömän suuri.varsinkin kun en ole vielä oksentanut niin kuin esikoisesta oksensin heti. muita oireita on kova palelu,väsymys ja vihloo vatsaa jos yskii tai vaihtaa yöllä asentoa ja ihan omituinen KUTINA,onko kellään muulla ollut?:p ja välillä jomottaa jompaa kumpaa kylkeä..en tiä mitähän se on??mitenhän mä saan tsempattua itseni ultraan,mä niin pelkään taas sitä et ei sykettä:'( ja siis neuvolasta varasivat mulle varhaisultran viikon päähän,näkyyköhän siellä ees mitään?kun ei ole niin hyvät laitteen kuin yksityisellä.onko muilla kokemusta?pitäisköhän siirtää vielä viikolla ni olis varmempi?

rusina+mama 5+6

Viimeksi muokattu:
Rakenneultrakuulumisia pikaisesti: kaikki rakenteet kunnossa, ja hyvin selkeä POIKA :heart:

Palailen tarkemmin lukemaan ja kommentoimaan jahka tästä ensin otan päiväunet! On meinaan päivän jännitys käynyt sen verran hermoille, että ultran jälkeen tuli ihan järkky väsymys :D

Hienoa Lumi-Marja että asiat kunnossa nyt! Onpas hyvän kokoinen vauva jo!

Rusina+mama tervetuloa ja onnea!! Viikon päästä sinulla olisi siis rv 6+6 ja itse kun olin 6+6 ultrassa yksityisellä niin sanoi minulle että mulla oli hyvä tuuri että näkyi jo sydämensyke että läheskään aina se ei vielä näy noilla viikoilla ja laitteet siis olivat varmaankin paremmat kuin mitä neuvoloissa mutta eivät ihan huippua kumminkaan. Olen muuallakin ollut yksityisillä päälle 6 rv:n ultrassa ja kerran oli epävarmat sykkeet ja toisella kerralla myös jotain epävarmaa kun oli jotain rv 6+4. Ja tuosta viikon päästä näkyi jo varmat sykkeet. Toisaalta olin tässä raslaudessa ultrassa jo rv 6+0 jossa huippulaitteet ja selvä syke näkyi, joten en osaa sanoa sitten...se on laitteista ja ultraajasta kiinni näkyykö jo 6+6. Mutta jos terveyskeskuksesta kyse niin sanoisin että ehkä vähän myöhäisempi aika vois olla varmempi.

Kiitos minua onnitelleet:flower:Olen vieläkin aika autaassa tilassa:p

Kätsy,sulla sitten samat uutiset,onnea vaan:heart:

Lumi-marja,hienoja uutisia:heart:

rusina+mama
,tervetuloa tänne puolelle ja onnea matkaan tähän raskauteen:heart: oon kolmeen otteseen käyny varhaisultrassa yksityisellä ja ne ei sinne ota ollenkaan,siis tähän kyseiseen paikkaan,ennenkuin on 7 viikkoa täynnä,että varmuudella nähtäis se syke... että siinä ja siinä jos laitteet ei oo priimaa...ehkä hiukan siirtäsin tai sit pyydät uusinnan:)

Vaunuista joku kysy... meillä perus oran jovi airit vm.2008 ja oon tykänny. Raskaammat on kun moni muu malli,mut oon kyl jaksanu nostaa sen mitä on ollu tarvis. Matkarattaat meillä enimmäkseen kulkee auton perässä ja kun itellä ei oo korttia,niin jalkasin mennään... tykkäsin erityisesti tilavasta kopasta ja tavarakorista,sekä leveistä isoista pyöristä,kyseessä siis erittäin perus vankat pelit. Ja hinta-laatusuhde kohdillaan,kun nää makso himpun alta 400e ja monista saa pulittaa sen 800e,toki niissä sitte varmaan kaikki hienoudet,mutta meikä ei oo sellasia kaivannut. Mutta sehän riippuu niin siitä mitä vaunuilta hakee,liikkuuko paljon maastossa vai enempi kauppakeskuksissa jen.

Repa ja säynävä 20+6

Tillukas,Mun on pitänyt sulle monta kertaa mainita,kun kirjoteltiin taannoin siitä vesirokosta ja kun sanoin ettei miehellä ole ollut sitä. Nyt ilmenikin sitten vasta-aine kokeessa,et vahva immuniteetti hällä kuitenkin on...liekö sitten sairastanut huomaamattaan. No säästyi rokotteelta kuitenkin=),onneks otettiin se koe. Ei tää nyt varmaan olennainen tieto ollut,mut aattelin silti jakaa:p

rusina+mama, tervetuloa ja paljon onnea minunkin puolesta:flower:

kätsy, onnea hienoista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta=)

Tänään on ollu joku megaväsy ja ajattelin hetkeks vähän torkahtaa, niin kolme tuntiahan siinä vierähti:ashamed: Onneks sentään oli mieski päivällä kotona, niin ei tenavat ihan seinille hyppiny. Alkaa taas olla kuvottava olo koko ajan, ihan kuin alkuaikaan. Söi tai on syömättä, niin etoo. Jos syö, tulee närästys kaupan päälle ja jos syömätttä, heikottaa. Jaksa enää tämmöstä... Typykkä on tuolla mahassa pitäny semmoset zembalot tänään, että oksat pois. Ainakin liikkuu ja hyvähän se on. Voihan haukotus, pitäisköhän sitä mennä jo pian nukkuun...

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 31+5

ui ui sä Lumi-Marja oletkin jo ihan voiton puolella=)

juu kyllä mä siirrän sitä ultraa maanantaina ni näkee sitte varmasti.täällä kaikki oireet hävinny:|
on kyllä niin sama olo kuin edellisessä keskenmenossa että on niin varma ettei tuolla ole ketään:'(
en vaan jaksais enää sitä keskenmenoa ym käydä läpi enkä myöskään jaksa sitä "yritystä" ja kun niin haluttiin lapset pienellä ikäerolla,voi voi ei mee elämä niin kuin suunnittelee.hah vitsit et oon positiivinen:LOL:

rusina+mama,älä nyt viel luovuta... oireet voi olla erilaiset,mulla ainakin alko tässä raskaudessa kunnon pahoinvointi vasta myöhemmin kun esikosta ja sit se olikin menoo aika pitkään.... mut toi on kyllä rasittavaa,olis kiva kun olis jotain kunnon elonmerkkiä:hug:

Tillukas,tosiaan,"halpa" vauva:D Olis kyl kiva ostella niit tyttöjen vaatteita kun ne on musta monasti mielikuvituksellisempia kun noi poikien. Tai toki rahalla sais,mutta... täytyy odotella jos pikkuveli sitten aikanaan tekis ne tytöt että pääsis soppaileen:p

Minsku,Ymmärrän huoles,ei munkaan tehny alussa yhtään mieli...oli niin huono olokin. Mut vanhasta tottumuksesta tiedän et näitä kausia on ja sitä ehtii sit myöhemmin touhuta sänkykammarihommia kyllästymiseen astikkin jos haluaa;)Kannattaa rauhassa odotella fiilistä. Mulla nyt vasta alkaa niikun oleen fiilareita siihen suuntaan,mut tuntuu et aina ollaan liian väsyneitä tai muuten ei keritä...pitää vissiin alkaa sopimaan oikeen senssejä:LOL:

Miä oon nukkunut hyvin ja pitkään,heräsin kyllä 7 maissa millon yleensä herätään pojan kanssa,sain sit unen päästä taas kiinni... poika on siis hoidossa mummolla ja vaarilla ja saatiin miehen kans nukkua univelkoja pois.Vauva liikkuu hyvin,välillä tuntuu ylempänä pari potkasua ja sit taas kohta alamahalla...taitaa pyöriä kuin hyrrä. ihanaa...oon niin täpinöissä edelleen tästä tulevasta pojasta,kiva kun saadaan veljekset:)

Repa ja säynävä 21+1

Oon nyt tosi väsy kun kuukauteen en oo saanut kunnolla nukkua kun esikoinen (4v) ei ole edelleenkään parantunut. Kerrroin silloin siitä neuvolasta jossa annettiin se rokotus ja viime torstaina olin toistamiseen terveyskeskuksessa näyttämässä lapsia (toisella yölliset mahakivut ja toisella märkärupi ja sitten minulla oli kamerassa kuvat niistä näpyistä jotka jo häipyneet). Nyt vasta uskoivat että joo se nokkosrokko johtui siitä rokotuksesta ja oli erittäin harvinainen reaktio ja olisi voinut johtaa kouristuksiin ja pahimmillaan anafylaktiseen shokkiin. Niinpä terkkari soitti vielä peräänikin ja käski tulla täyttämään papereita jotka lähetetään THL:ään kun sinne täytyy kuulemma tehdä reaktiosta ilmoitus. Ja vastaisuudessa esikoisen rokotuksia harkitaan ja tarkkaillaan huolella. Mutta nää vatsakivut ja oksentelu on outoja ja laktoosi-intoleranssi hänellä onkin ja lääkäri meinasi että se on taas syynä mut en oikein usko. joku siellä suolistossa mättää...niinpä vien ens viikolla lapsen yksityiselle lastenlääkärille ja sitten on lasten alleergologillekin aika varattuna torstaiksi. Pakko selvittää tämä asia nyt. Tosiaan päivällä mahakivut pääasiassa poissa mutta yöllä alkaa ja esikoinen siis oikein huutaa kivusta ja viimeyönäkin oksensi jonka jälkeen helpotti. Epäilen keliakiaa tai sitten maitoallergiaa tai sitten sitä rokotusta. Kauhea huoli asiasta ettei ehdi itseään juuri tutkailemaan...pelkään että joudutaan vielä sairaalaan tutkimuksiin kun nyt ei vaan ole oikein hyvä ajankohta asialle. Että miks just nyt? Vaikka eihän se ajankohta koskaan ole sopiva. tuollaisille asioille. Sitä vaan toivoo ettei sellaisia tulisi ja kaikki pysyisi terveenä.

Tänään rv 31+3.

Huomenna olis meillä rakenneultra edessä. Haluaisin ite tietää kumpaa sukupuolta tänne lupailtaisiin mutta meillä päin neuvolassa se ultratäti ei kerro! : / Isännän mielestä se on taas hyvä ettei se täti kerro kun mies ei halua tietää kumpi olis tulossa.. Mutta nyt jännäilemään huomista... :)

Sasuma ja taapero 19+0 POKS :heart:

Onnea Kätsy ihanista ultrakuulumisista!

Ja hienoa, että Lumi-Marjan tilanne on tasaantumassa. Vaikka olo onkin aika muhkea...

Repa Miehellä on kolme veljeä, joista kukaan ei ole sairastanut vesirokkoa. Kuitenkin vanhimmalla veljeksistä on vyöruusua, eli hänellä on vasta-aineet. Joskus vesirokko on mystinen.

Tervetuloa rusina+mama! Itse olen sitä mieltä, että oviksen ja kuukautisten oletetun alkamispäivän väliset päivät eivät ole nähneetkään piinapäiviä. Plussan jälkeen se piina vasta alkaakin...

PUOLIVÄLI!!!!! Minä selvisin tänne saakka ja pienikin tuntuu olevan hengissä! Aivan käsittämätön tunne! Esikoinen (2v8kk) on alkanut kommentoimaan ulkomuotoani ja muutenkin juttelemaan vauvoista, että kaipa hänellekin tässä jossain vaiheessa pitää alkaa juttelemaan. Perjantaina tyttö katsoi saunassa napaani ja kysyi, että onko hän tullut navasta ulos äitin mahasta. Valotin, että äideillä on pepussa vauvareikä, josta vauvat tulevat ulos. Eilen tyttö tuumasi, että äitillä on möhkömaha. Ja viikonlopun mittaan tyttö on jutellut useamman kerran, että haluaisi, että meille tulisi vauva, mutta ensin sen pitää olla äitin mahassa pitkä aika.

Sitten vielä liikkis-juttuja vanhempien onnistumisen kokemuksista. Tyttö heräsi yöllä painajaiseen: *paniikki-itkua klo 4:03* -Missä Maija (=riepunukke) on? Onko Maija minun huoneessa vai onko Maija pesuhuoneessa? Maija jäi pesuhuoneeseen! Minä olin suihkussa ja Maija tippui! *sydäntäsärkevää suruitkua* Tyttö rauhottui saatuaan Maijan syliin. Olimme onnellisia a. koska lapsi osasi sanallistaa yöllisen kauhukokemuksensa ja b. koska pelkkä nuken suihkun lattialle tippuminen sai aikaan paniikki-itkun ja olemme onnistuneet suojelemaan pientä vielä kaikenmaailman hirviömielikuvilta. Jos pienikin saa ilonsa pienestä, osaamme mekin iloita vähästä <3

(Jos jollekin jäi epäselväksi) 20+0 POOOOOKS!!!!

Vähän pääsi "päiväunet" venähtämään.. Mutta tosiaan, TÄNÄÄN PUOLIVÄLI! Puuuuooolivääääääli! Jee! Onnea Tillukas ja minä! :D

En muista, että toivottelinko jo rusina+maman tervetulleeksi, mutta jos en niin TERVETULOA! :flower: Kiva saada aina tasaisin väliajoin uutta porukkaa, musta on jotenkin kiva, että meitä on täällä niin eri vaiheessa olevia :)

Kiitoksia kovasti vaunuvinkeistä! Meille kävi extempore-vahinko, ja kirppikseltä tarttui mukaan kaksi vuotta vanhat Brio Kombit ihanilla ruohonvihreillä kangasosilla. Selkeitä käytön jälkiä näkyvissä, mutta ne maksoi 100 euroa! Ihan älyttömän halvat hinta-laatusuhteeltaan, joten ne lähti sen kummempia miettimättä mukaan. Niitä on nyt sitten eilen täällä kämpässä veivattu ees ja taas, mieskin opetteli kääntymään ahtaissa tiloissa :D Aika jykeväthän nuo on, ainakin verrattuna niihin pieniin kaupunki-Brioihin mitä olen nähnyt, mutta me asutaankin melkein maalla :) Ei täällä pääsisi ainakaan talvella semmoisilla kovin siroilla liikkumaankaan. Ehkäpä sitä kaupunkiin lähtiessään voi sitten kietaista vaikka pienen liinaan :) Semmoinenkin sieltä kirpparilta meille eilen kotiutui, vaikka yksi oli jo ennestäänkin. Mutta pitäähän sitä nyt olla useamman värinen liina :D

Ja sitten jos siitä rakenneultrasta jaarittelisi... :) Elikäs tosiaan perjantaina viikkoja 19+4 ja ihan näitä vastaava poika siellä viuhtoi menemään. En nyt muista, että mikä mitta vastasi mitäkin viikkoja, mutta 19+4 - 20+0 ne mitat oli, joten niin pieniä heittoja ettei LA muuttunut mihinkään. Kaikkea oli ihan oikea määrä ja oikeassa paikassa, joten ei pitäisi mitään hämminkiä olla tulossakaan. Keskenmenoriskikin alkaa varmaan näillä viikoilla olemaan jo aaaaikas pieni, vaikkakin mahdollinen... Mutta jos rakenneultrassa kaikki on hyvin ja viikkoja jo tämän verran, niin ei kai keskenmenolle enää ole mitään syytä? Suurin osahan johtuu kehityshäiriöistä yms. ja niitä ei nyt ainakaan pitäisi näiden perusteella olla. Joten jokohan sitä uskaltaisi lakata pelkäämästä :D

Minsku82:lle voin kertoa, että meillä on raskaudenaikaiset yhdyntäkerrat laskettavissa yhden käden sormilla! Ensin pelotti molempia, kun oli niitä vuotoja, ja sen jälkeen ei vaan ole tehnyt mieli. Minulla siis, miehellä kyllä mielenkiintoa löytyisi :D Onneksi on sitten niitä muitakin keinoja harrastaa seksiä kuin yhdyntä (nekään ei mua varsinaisesti hullunkiilto silmissä kiinnosta, mutta sen verran että viitsii osallistua :D) Joten no worries. Jos pelottaa tai ei huvita, niin sitten jättää myöhemmäksi :) Kyllähän sitä aikaa sitten vielä on. Tärkeää on varmasti vaan muistaa puhua siitä, että miksi ei halua, ettei tule väärinkäsityksiä. Minä kyllä laitan oman haluttomuuteni myös pelon piikkiin - osittain. Varmasti taustalla myös sitä, että ennen tätä plussaa me harrastettiin lähes vuoden ajan seksiä JOKA PÄIVÄ (paitsi km-vuotojen aikana, jotka kyllä minulla on ollut aika lyhyitä). Siis jo-ka päivä. Ehkä on vähän yliannostuksen makuakin mukana ;)

Ainiin, ja niistä opinnoista! Eli siis kätilöksi minäkin ja Metropoliassa. Tämä ryhmä, jossa itse olen, menee synnytyssaliharjoitteluun tammikuun lopussa ja jakso kestää muistaakseni seitsemän viikkoa, eli omakin LA asettuu sinne synnäriharjoittelun aikaan. Ei kiva, että synnäri on täynnä oman ryhmän opiskelijoita, meiltäkin menee Kättärin synnäriin kuusi :/ Olenkin jo ilmoittanut, ettei tietojani saa opiskelijat lukea ollenkaan (en halua että joku puolituttu koulukaveri näkee kaikki gyn-puolen jutut mitä on ikinä tapahtunut!) Eikä kyllä synnytykseenkään opiskelijoita tule. Muuten kyllä saisi, mutta kun ne on mun omia koulukavereita... Plääh!

Jotain sanottavaa mulla vielä oli, mutta en saa millään päähäni että mikä se oli! Palaan asiaan, jos joskus muistan sen :D

Kätsy ja ihana pieni poika 20+0 POOOOOOOOOKS!

Yhteistyössä