Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

No niin, nyt on rakenne uä takana. Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja.. Itseasiassa oli päivän vanhempi mutta eipä tuota lähetty muuttelemaan :) Pikkuinen polski siellä aikas kunnolla kun täti teki sitä ultraa, siinähän se sitten kysyikin että:"Tunnetko nuo liikkeet kun nyt näet ne tästä?" Sanoin että no joo, vähän jotain tuntuu mutta ei nyt mitenkään kauhean voimakkaasti. Sukupuolesta kysyin johon se täti tokaisi:"Ei sitä viellä tästä selville saa, ja muutenkin, en yleensä myöhemmässäkään vaiheessa sitä kerro." Mutta pääasia että pikkuinen siellä oli ja kaikki on hyvin :)

Sasuma ja taapero 19+1
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!!

Arvatkaas...eilen en antanut meidän 4v:lle mitään viljaa enkä maitoa ja yöllä ei tullut kipukohtauksia!!!! Huomenna onneksi jo lastenlääkäri ja tosiaan viime yö oli ensimmäinen kivuton kuukauteen. Itse tosin en nukkunut kun pelkäsin ja odotiun koska se taas alkaa...niinpä yhdessä vaiheessa yötä mulla pyöri koko maailma kun huimasi niin kovasti. Sitten nukahdin hetkeksi ja pysyin jo pystyssä.

Huomenna alkaa äitiysloma! Vaikka eipä se minulle tuo muutosta muuta kuin rahatilanteeseen koska olen ollut hoitovapaalla.

Tänään rv 31+4.
 
Onnea hyvistä ultrauutisista kaikille:heart:

Jääris
,onnea äippälomasta!!

Onneks meillä ei oo poika kyselly mitään mistä vauva tulee.... kun en haluu sepittää mitään,mut ei ton ikäselle nyt voi kauheen tarkkaankaan kertoo. Jos vaan sanois sit et alapäästä:D Voihan se olla et ei kysykään,ei hirveesti oo kiinnostunut.

Mulla meni puoliväli näköjään ohi juhlimatta,kun se sattu siihen ultran aikaan just...mut hyvä miä kans:Dja muut puolivälin ohittaneet:flower:

Repa ja säynävä 21+2
 
Ihan ensin kunnon onnentoivotukset puolivälin saavuttaneille :D Hienoa!!
jääris. toivottavasti teidän lapsella ei nyt kuitenkaan olis mitään keliakiaa tai vastaavaa. Kyllähän sen kanssa oppii toki elämään, mutta jos ihan kokonaan vaikka maidottomalle menee, niin siitä tuleekin jo haasteellista. Tiedän omalta kohdalta. Mut mitäpä sitä ei tekis, että pikkuinen voisi paremmin.

Onnittelut myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

On sitä meilläkin tyttö kysellyt, mistä se vauva oikein pääsee pois mahasta. Tytölle olikin helppo näyttää, mistä hän on tullut, kun navasta alaspäin näkyy pitkä sektioarpi. sit hän kysyi, onko nahan alla pitkä vetuketju? Voi olisipas :D Sanoin ettei ole ja siitä sitten ihmettelemään, miten sen mahan saa auki. Isoveli olis ollu kärevänä selittämässä hyvinkin tarkkaan asiaa, mutta estelin, että jos nyt et kumminkaan. Kyseessä siis 13v jolla kyllä tietona mitä leikkauksessa tapahtuu. Sit esikoispoika 18v tuli pelastaan tilanteen ja tuumas, että sitten kun vauva on valmis, se tulee ihan omasta ovesta joka on vain silloin auki kun sitä tarvitaan. Muuten on vain pieni kolo sillä kohtaa, joka on kaikilla naisilla ja tytöillä. Tyttöhän kysy että missä se on, niin poika siihen, siellä se on peppureijän ja pissareijän välissä, mutta sitä ei pikkutytöt tarvi. Tyttö istui sohvalla mietteliäänä hetken ja tuumas, ei sitte ja kyllä se vetoketju olis hyvä... Mitäpä minä tuohon enää mitään lisäämään, aika tyhjentävästi pojat siskolleen asian esitti :)

Tänään jaksanu vähän paremmin olla hereillä, kn nukuin melkein 12h yöunet, miinustaen neljä vessareissua. Mutta siitäkin huolimatta on vähän semmonen vetämätön olo. olen ollu koko päivän tiistaissa ja ihmettelin, miks poika ei lähteny yleisurheilukerhoon. Noh, kerrankos sitä väärässä päivässä elelee...

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+0 poksista poo
 
Onnea Kätsy!

Repa Pimulle onneksi nyt tähän hätään riitti tuo selvitys. Lisäkysymyksiä ei tullut. Mutta pitänee siis kohtapuoliin kertoa, että tytöstä on tulossa isosisko. Emme vaan millään vielä malttaisi, kun tyttö innostuu asiasta ihan varmasti, on tuo niin vauvafani ja hoitelee nukkevauvojaan sellaisella antaumuksella että. Vielä on pienen pitkä aika odottaa. Ja entäs se, millon vauva syntyy. La siis on yhdeksän päivää esikoisen syntymäpäivän jälkeen. Arvaako sitä sanoa, että vauva syntyy sitten, kun pimulla on ollut synttärit? Entä jos se tuleekin ennen..? (Tuskin sentään, esikko tuli päivää ennen eräpäiväänsä.)

On mullakin murheet.
 
Tulin kertomaan hyviä kuulumisia varhaisultrasta, sydän sykki pikkuisella vimmatusti ja kaikki oli muutenkin hyvin :) Ja lisäksi kohdusta löytyi toinenkin pussukka joka kuitenkin oli tyhjä, eli kaksi munasolua on hedelmöittynyt ja ollut siis kaksoisraskaus alussa mutta toiseen ei ole kehittynyt alkiota. Tämä selittänee voimakkaat raskausoireet,niin ultraaja ainakin sanoi. Olen ihmettellytkin tätä extraraskaana olo-oloa :) Aikaisemmin minulla ei ole ollut mitään muita oireita kuin vessassa ravaaminen,nyt on tissit niin hellät että aiai ja oksettaa 24/7,hajut tekee pahaa ym.

Anteeksi omanapainen selitys mutta olen niin onnellinen :heart: tyhjästä pussukasta ei tarvi kuulemma olla huolissaan,häviää sitten itekseen,vähän jäi vaan epäselväksi että saattaako se vuodella tai muuta,onkos teillä kellään kokemusta moisesta tilanteesta? :confused: Kuitenkin ultraaja sanoi että se vain tukee tätä raskautta koska hormoonia erittyy paljon.

Diipeli ja nöpsökkä 6+5 (tai ultran mukaan 6+3):heart:
 
Harhaanjohtaja,onnea paljon plussasta ja tervetuloa joukkoon:heart:

Diipeli,onnea ultrkuulumisista,hienoa:heart:

Lumi-marja,hienosti poika selitti asian,sainpa siitä itsellekkin vinkkiä:)

Repa ja säynävä 21+3
 
Moi! Pitkästä aikaa...

Ei ole tullut kirjoiteltua sen jälkeen kun tämä palsta uudistui...mulla meni hermo niitten kaikkien ongelmien kanssa että lopulta väsähdin ja olen käynyt vain lueskelemassa juttujanne...

Onnea ainakin Sasumalle ja Diipelille ja harhaanjohtajalle onnittelut plussasta :)

Omaan napaan ei kummempia kuulu kuin potkut ovat jo harvakseltaan tunnettavissa ja mieskin ne viikonloppuna bongasi ;) masu kasvaa ja reilun viikon päästä on rakenne ultra...muuten mennyt ainakin meillä hyvin...

Naureskelin tuolle kuinka lapselle selitetään mistä vauvat tulee ja huokaisin helpotuksesta kun meidän esikko ei vielä oikestaan puhu joten selvitään siitä hommasta toistaiseksi helpolla ;)

miiak ja Onni 18+0
 
miiak, kiva kuulla sunki kuulumisia :)

harhaanjohtajalle tervetuloa ja onnea paljon :)

Tännehän on tulla tupasahtanut jo mukava joukko uusia loppukevään ja kesävauvan odottajia :) On sitten kiva seurata teidän etenmistä, kun kuitenkin käyn täällä lueskelemassa. Tuskin malttaa pysyä poissakaan :D

Omaan oloon kuuluu ilmapallomainen olo hetki ennen sitä, kun se pallo sanoo poks. Ähky tuli jo puolen tomaatin syönnistä. Kyllä noi viikot sais mennä ny huristen ohitte. Samaa kuvotusta tänäänkin, kun alkuraskaudessa:x Väsyttääki ihan samaa tahtia... Mut eipä tässä maate pääse, kun tenavat pitää kiutenni hoitaa ja hiishollia siinä samalla. Mut lääkäri käski levätä enemmän kun touhuta, mutta todellakaan se ei onnistu tässä talossa.

 
Tervehdys!
En ole viime kevään jälkeen mitään tänne kommentoinut vaikka teksejä olenkin käynyt lukemassa. Ajattelin kuitenkin ilmoittaa, että meille syntyi vihdoin käynnistyksen avulla pieni (4460g ja 54 cm!) tyttö viikoilla 42+1. Syntymäpäivä oli 30.9. Synnytys kesti 3h28min eikä mitään puudutuksia ehditty antamaan. Onneksi oli nopeasti ohi ja tyttö sai täydet 10 pistettä.

Toivotan kaikille palstailijoille onnea odotukseen. On tämä niin ihanaa kahden keskenmenon jälkeen saada terve vauva syliin asti!!!:heart:

Eelis ja Tytteli 5 vrk
 
Älä harhaanjohtaja heitä vielä kirvestä kaivoon!! Mulla on tullut verta jokaisessa raskaudessa SIIS ihan jokaisessa noin viikolla 6+. Ensimmäisestä syntyi (tosin keksosen mitoilla) mutta kuitenkin täysin terve vauva kaksi seuraavaa meni kesken ja tämä nykyinen raskaus on onneksi edennyt jo viikolle 18+1 ja tässäkin raskaudessa juoksin äitiyspoliklinikalla, koska verta tuli ihan reippaasti... Jaksamisia sinne :)
 
Harhaanjohtaja:Tsemppiä sinne!Mulla oli tässä raskaudessa ihan alussa hiukan verenvuotoa ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin!Tiedän, että se säikäyttää, mutta koita levätä!:hug:

Eelis:Onneksi olkoon tytöstä ja nauti vauva-ajasta!Se menee todella nopsaan :heart:

Diipeli:Ihania ultrauutisia!Ja jos nyt alkaisi vuotamaan (toivomme että ei tietysti) niin voi hyvinkin johtua toisesta! Nimimerkillä Kokemusta ;)

sasuma:Kivoja uutisia sielläkin :)

ON:Tänään iltapäivällä 4D ja jännittää!Uskoisin, että kaikki edelleen ok, mutta silti :D Ihana sitten verrata kuvia esikoisen 4D-kuviin.Katsotaan pitääkö rakenneultran tyttöepäilys kutinsa :) Tämä ultra siis ihan omakustanteinen kun oli niin kiva kokemus! Ja tänään poksuu 24+0!!! Hurjaa kun nyt voisi pienellä olla jo pieniä mahkuja selvitä kohdun ulkopuolella :O Taas yksi etappi ruksattu yli :D Noh, toivon tietysti, että Sintti viihtyy kammarissaan ainakin rv38+0 asti :LOL:Sitten alkaa häätö yritykset :D

Tässä vielä kuva mun pienestä masukummusta. SF-mitan mukaan se on juuri sen kokoinen kuin kuuluukin ja ultrassa köllii täysin viikkoja vastaava yksilö.Esikoisesta oli tällanen vasta rv30. Hassua kun se livenä on paljon isomman näköinen mitä kuviin saan napattua vai johtuuko se myös siitä kun itse yrittää sitä zoomailla?! :)



Toive81 ja Sintti
 
Viimeksi muokattu:
?4D oli edelleen ihana kokemus kuten esikoisestakin ja ei muuttunut Roosa Roopeksi ;D Hyvänkokoinen oli eli 24+0 ja painoa 670g.Tällä hetkellä arvioitu syntymäpaino olisi 3700g eli ihan kiitettävän kokoinen :) Esikoisesta arvioitiin 3400g ja oli syntyessään 3645g(rv40+3) joten en oikein noihin niin usko.Mutta niin vaan ..."pienetkin" masut sisältää hyvän kokoisia vauvoja :D
Hyvillä mielin siis ensi viikon neuvolaan ja uuteen sf-mittaukseen :D
 
Ihana masukuva Toive81 =) Kyselenkin sinulta kun mainitsit tuossa että omakohtaista kokemusta niin kävittekö silloin varhaisultrassa jossa näkyi kans kaks pussukkaa ja toisessa vaan alkio? Meillä pussukat oli lähes samankokoiset mikä vähän ihmetyttää ja mietinkin voiko se ns. tuulimuna aiheuttaa kipuja kun välillä on ihme kiputuntemuksia tuolla vaikka toki voi olla ihan normaaleja kohdun kasvusta riippuvia. Ja toivotaan tosiaan että ei ala vuotamaan. Netistä löytyi pari tapausta että nt-ultrassa löytynytkin sitten kaksi vauvaa niin vähän jäi kummiski jännittämään ku näkyvyys toiseen pussiin oli aika huono vaikka epätodennäköistähän se olisi.

Eelis paljon onnea tyttövauvan johdosta!:heart::flower: voi kun tämä omakin raskaus päätyisi hyvin.

ja harhaanjohtajalle tsemppiä ja paljon vauvaliimaa!!! Kuin myös meille muillekkin joiden matka on vielä ihan alussa :)

Diipeli ja kultapieni 6+5 (7+0) :heart: (pari päivää pienempi oli ultrassa enkä nyt oikeen tiedä kumman mukaan laskisin..?)
 
eelis onnea pienestä prinsessasta :flower:

toive81 kaunis masu sulla! Ja ihania ultrakuulumisia :)

Tervetuloa uusille ja tsemppiä alkuraskauden hermoiluun ja haasteisiin!

Pitkästä aikaa laittamassa kuulumisia. Olen ollut tosi kiireinen töissä mutta nyt alkaa helpottaa kun olen saanut suurimman osan projekteistani siirrettyä seuraajalleni. Äippäloman alkuun on enää 3 viikkoa :) Onneksi vointi on edelleen suhteellisen hyvä - mitä nyt alaselkä meinaa vähitellen jumiutua. Vielä siihen on auttanut tehokas astangajooga-treeni pari kertaa viikossa mutta katsotaan kuinka kauan... Maha tuntuu valtavalta ja pikkumies on tosi aktiivinen liikkuja - nytkin yrittää punkea pepun läpi jostain tuolta kylkiluiden alapuolelta.

Eilinen neuvola oli yllättävän informatiivinen. Sain kuulla että bebe onkin jo laskeutunut ja kiinnittynyt! Olen ihan ymmälläni tästä uutisesta sillä esikoinen laskeutui vasta ponnistusvaiheessa... Tätä neuvolan terkan mukaan tapahtuu uudelleensynnyttäjillä eikä välttämättä ennakoi aikaista synnytystä mutta hän käski kuitenkin suhtautua vakavasti jos kipeitä supistuksia ilmaantuu, sillä synnytys voi sen myötä edetä nopeasti. (sen kun näkisi, esikoisesta säännöllisiä supistuksia oli 4 vuorokautta ja synnytyksen kestoksi on merkattu 23 tuntia). En osaa olla tästä kiinnittymisestä vielä huolissani mutta varmuuden vuoksi soittelin eilen kuitenkin esikoisen hoitokuviot kuntoon jos yllättäen jotain tapahtuisikin ennen joulukuun alkua. Neuvolassa kaikki arvot oli hyvin kohdallaan, mitä nyt paino nousee hirmu vauhtia (yhteensä jo 9kg)...

SpanishDancer & Pikkuveli (31+2)
 
Toive,Ihania ultrakuulumisia jälleen:heart: Ne taitaa olla vähän alakanttiin noi arviot aina,kun pojasta yliaika kontrollissa meinattiin sellasta 3100g painosta ja tuli 3400g...

Diipeli,menkkojen mukaan menisin kun noi alkuraskauden ultran päivät saattaa muuttua vielä np-ultraan mennessä. Siellähän sitte se laskettu muutetaan jos heittoa on tarpeeksi.

SD,Noniin,toivotaan et ei tule etuaikaa,mutta kuitenkin sit tullessaan nopeasti (joskaan ei liian):D

Täällä perusmeno,vauva taas sellasessa asennossa et liikkeet tuntuu kun keskittyy,mut vauhdissa ei juuri... sais kyllä kääntyy ihan kuperkeikkaa (vanha valitusvirsi) meinaan sit kun innostuu,tuntuu melkosen ilkeeltä alamahalla... vaikka ihanahan se on että toinen jumppaa:heart:

Repa ja säynävä 21+5
 
Onnea Eelikselle ja perheelle tytöstä :flower:

Päivityksistä: Laittakaahan uudet listalletulijat mulle yksityisviestillä nuo tiedot, mitkä etusivulla on listattu. Ehdin nykyään olemaan niin vähän koneen ääressä, että täältä tekstien joukosta en kaikkia varmasti huomaa poimia, joten toimitaan näin, niin pääsette listalle, jookos =)

Omaan napaan ei kummaa kummempaa, viimesen viikon sisällä on maha kyllä kasvanut jotenkin erityisen paljon, myös työkaverit ja mies on huomanneet sen.. Eilen huomas myös töitä tehneensä, kymmenen tunnin työpäivän saldona oli painetta häntäluussa ja tunne, kuin vatsalihakset ois todella pahasti revähtäneet. Selkä ei kumma kyllä edelleenkään liikoja vihoittele, mutta tuo häntäluun pakotus viittaa siihen, ettei jaloillaan kannata ihan noin pitkiä aikoja enää olla..

BM ja Putti poksuu 27+0 *poks*
 
Diipeli:Anteeksi kun kesti vastata. Mulla oli sikäli eri tilanne, että vuosin todella runsaasti verta+hyytymiä esikoisen alkuraskaudessa aina rv5-8.Joten keskenmenon uhka oli suuri. Heti ekassa varhaisultrassa 6+4 elävän alkion lähellä näkyi tummentuma jota lääkäri heti epäili menehtyneeksi.Mutta tämä oli tapahtunut heti ja hajoaminen jo hyvässä vauhdissa. Mutta en ollut toisaalta yllättynyt sillä munasolu-ultrassa oli irtoamassa kaksi munasolua joten tiesin kaksosriskin olevan olemassa.Toivottavasti ei sinulla ala vuotamaan, se epävarmuus oli inhottavaa!!!Ja voih, siellähän voi sittenkin tulla vielä kaksosuutisia myöhemmin :)
 
Täällä esikoisen mahakipuilut jatkuvat öisin edelleen. Lauantaina jotain tuloksia saattaa jo tulla näytteistä. Nyt kokeillaan antihistamiinia siksi että jos se nokkosrokko meni suolistoon kuten se kuulemma voi tehdä niin se voi kuulemma jäädä "päälle" se rokko sinne ja aiheuttaa kovat kivut. Tällöin syyllinen kaikkeen olisi se 4v rokotus Tällä viikolla ollaan kolme kertaa juostu yksityisellä tytön kanssa, toivottavasti vakuutus korvaa kun huomasin ettei hänellä olekaan lapsivakuutusta vaan henkilövakuutus.

Ens viikolla neuvola ja terveyskeskusultra ja mahdollinen lähete taysiin kääntöyritykseen. Täällä ollaan onnellisen tietämättömiä kohdunkaulan tilanteesta jota ei olla katsottu ties koska...

Tänään rv 32+1.
 
Ellikselle ja perheelle paljon onnea tytöstä:flower:

SD, mulla ollu sama homma tuon laskeutumisen kans. ponnistusvaiheessa vasta asettunu lähtökuoppaan ja kyllähän se tuon pojan kans sitte kestiki. Eipä ole kun kerran vauva laskeutunu ja kiinnittyny, kaikki muut on kellunu ties missä sfääreissä. Korkeella se tämäki neito tuolla viihtyy ja taas vähän enemmän pää sivussa kun kohdillaan. Kunhan vaan ei vielä poikittain ala itteensä vääntää, kun tila ei riitä. Toivottavasti sulla ei nyt kuitenkaam ihan vielä lähtö tulis. Menis nyt muutama viikko etiäppäin.

Jotain muutaki piti sanomani, mutta ei muista. Harva pää....

Neuvolakuulumisia kuitenkin:

paino +500g/viikko,
rr 102/70,
turvotus +,
hb 130, pissa -/-/-,
sf 38,
tarjonta rt,
syke 145-160,
liikkeet ++.

Tällä kertaa ei napistu painosta, kuulemma hyvä että nyt on +1kg lähtöpainoon tullut lisää. Terkalla oli onneks joku rauhallinen päivä ja oli ihan asiallinen. Oli lähinnä huolissaan täs...tä mun ihottumasta, joka alkaa riehua, kun ei voi mitään allergialääkkeitä käyttää. Tää on jokasyksyinen riesa ja talvet menee rasvaillessa. Noh, pahempikin joskus ollu. Väsyttää vaan ihan hirveesti *haukotus*

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+4 (vielä 52 päivää)
 

Yhteistyössä