Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Kiitos... mutta eipä mulla nyt suuria toiveita ole. Vähäinen lapsivesi meidän kohdalla on aina tarkoittanut samaa asiaa. Ei rakkoa tai toimivia munuaisia...

Olen kuitenkin aika tyyni... alan hyväksymään asian. Ei sillä että tämä olisi tullut täytenä yllätyksenä. Huoh. Kyl se tästä.

:heart:
 
en nyt mitenkään halua pelotella tai mitään,oot kuitenkin ilmeiseti ennemmin kokenut saman.
Meillä se keskeytys sillon v-08 johtui juuri sikiön viallisista munuaisista. eniten siinä ärsytti se kun lääkärit ja kätilöt "syyttelivät" minua ja mun läskivatsaani huonosta näkyvyydestä ultrassa koko raskauden ajan,kunnes vasta rakenneultrassa huomasivat että lapsivettä vähän ja sikiön munuaiset ei näytä normaalilta. Koko se ajan olivat ultranneet mahan päältä,paitsi alkuraskaudessa pari kertaa alakautta,sitten rakenneultrassa tekivät myös ultrauksen alakautta ja kappas,eihän siellä ollut lapsivettä paljon ollenkaan,siinä syy utuisille ja epäselville ultrakuville!
nyt aijon vaatimalla vaatia että ultraisivat alakautta niin ei tarvii valittaa ja vihjailla vatsanpeitteistä!

voimia sulle!

kaktus ja tyyppi 8+6
 
ElinaMaria voimia sulle todella paljon. Kenenkään ei pitäs kestää tollasta montaa kertaa :hug:

Ja kaktuspiikki mä en tajua tota vatsan peitteiden päältä ultrausta kun ainoo kerta kun mua on ulotrattu mahan päältä on rakenne ultra ja siellä ne ultras molempien kautta et kaiken näkis sit kunnolla niin et miks ne sit sulta ottaa mahan päältä!!!?? :O

Champpis ja Martti 32+3
 
Voi ei mitä uutisia täällä :( ElinaMaria ja Tillu olette kumpikin ajatuksissa :hug:

ElinaMaria Ei elämä voi olla taas näin epäreilua :'( Olisin niin toivonut teille tästä raskaudesta sitä pientä syliin asti. Kovasti voimia sinne :hug: Kurjaa että joudutte vielä oottamaan maanantaihin asti lisätutkimuksia. Toivon kuitenkin, että se pieni toivonripe voisi vielä kantaa ja kyseessä olisikn väärä hälytys :hug:

Tillu Kuinka jakselet? Ootko päässy jo pois sairaalasta? Toivon kovasti, että siellä pieni jaksaa edelleen pysyä mukana! Lähetän pienelle tahmaisimmat tarrasukat, mitä maan päältä löytyy!

Tuosta ultrauksesta. Mulla np-ultrassa ultrattiin kumpaakin kautta, eli mahan päältä ja alakautta. Ensin teki automaattisesti alakautta ja lopuksi vielä päältä, kun vauvan asennon takia näkyi päältä paremmin. Rakenteessa ultrattiin vaan mahan päältä. Sitä kyllä ihmettelen, että joillain on ultrattu np-ultrassakin vaan mahan päältä! Onhan sikiö sillon kuitenkin tosi pieni ja näkyvyys alakautta tarkempi.

ON: Täällä tuli torstaina Kelalta postia, että äitiyspakkaus tulee kahden viikon sisällä :) Jee! Eli näköjään noi päätökset (äitiysavustus, lapsilisä, päiväraha) tulee omissa kuorissan. Mulla on ollu ihme masukipuja parina päivänä ja viime yönäkin :( En oikein osaa sanoa, että onko ne kivut kohdussa vai jossain suolistossa/muualla mahassa. Sellaista lievää särkyä tuossa navan korkeudella....Ei onneksi mitään kovin kipeää, mutta inhottavan tuntuista kuitenkin. Voiskohan olla jotain kasvukipujakin?

Sanmar + superpapunen 24+1 (*POKS* vaan, kun en eilen kerennyt poksumaan ;) )
 
Viimeksi muokattu:
niin,siinäpä se kun en tiedä. sekin munuaisvika olisi löydetty jo ennenmmin jos olisivat ultranneet alakautta,koska jo rv 15+ ultrassa se lääkäri höpötti jotain munuaisista,mutta ei puhunut niistä sen enempää kunnes vasta rakenneultrassa selvisi että ne ei toimineet ollenkaan ja papereista lääkäri (eri kuin ennen) luki että "ai,jo rv15+ on ollut eipällys" !! ja meille ei puhuttu mitään,mumistiin vaan epäselvästi jotain. eli aika paskan maku jäi suuhun. pitkään syytin itteeni siitä ylipainoni takia.
nyt vaan toivon ettei ois se sama kusipää lääkäri siellä kun torstaina menen. se oli kyllä tosi törkeä akka! eikös potilaalla ole oikeus pyytää toista lääkäriä?!
 
kaktuspiikki no onpa ollu tylyä kohtelua! Kiva saada jälkeenpäin kuulla, että epäilys on ollu jo monta viikkoa aiemmin ja itse ei oo tienny mitään :( Tuntuu kyllä, että välillä pitäis ite oikein nyhtämällä nyhtää lääkäreiltä noita tietoja! Mullakin oli viimeksi Kättärillä (km-tutkimusten yhteydessä) yksi tosi tyly lääkäri ja jos se olisi tullut vastaan seuraavalla kerralla, niin olisin varmaan myös vaatinut jonkun toisen lääkärin. Luulisin, että potilaalla on oikeus vaatia toista lääkäriä, jos ei se lääkäri nyt satu olemaan ainut asiantuntija kyseisessä asiassa. Toivottavasti teilläkin kaktuspiikki olisi parempi onni tässä raskaudessa, eikä tulisi mitään ikäviä yllätyksiä :hug:
 
kaktuspiikki joo, jos tässä käy huonosti niin tämä on kolmas keskeytys samasta syystä. Kaksi edellistä ollaan huomattu vasta rakenneultrassa! Eihän ekassa ultrassa mitään eroa normaaliin vielä ole, mutta siitä pari viikkoa tosiaan niin se lapsivesi pitäis alkaa uusiutumaan kun sikiö pissaa ja nielee... mut jos ei oo rakkoa tai toimivia munuaisia niin näin ei käy ja ei tule lapsivettä.

Onneks pääsen nyt maanantaina lisätutkimuksiin. Mä pelkään nyt eniten sitä tilannetta, että ne sanoo ettei vielä voida tehdä mitään ja et pitää odottaa ja tarkkailla. Uusi aika viikolle x. :/

Kiitos champion ja sanmar :hug:

Tottakai toivoa vielä on, et mitään lopullista tuomiota ei kukaan oo antanut mut kyllähän tää nyt aika varma juttu on. :( JOstain luin että veden juominen voi lisätä lapsiveden määrää, joten oon nyt juonut normaalia enemmän. Eihän siinä mitään totuuspohjaa varmaankaan ole mut teenpähän jotain ees... :ashamed:

Kaktuspiikki tosi törkeetä kohtelua mun mielestä. :/

Mut... näillä mennään. Minkäs teet? :/ Koitetaan selvitä taas tästäkin.

EM
 
Moi!

Eilen pääsin sairaalasta kotiin ja Hippukin on ihan kunnossa. 3,5cm toukka heilutteli käsiä ja oli yön aikana pyörähtäny pää alaspäin. Hematooma oli kanssa lähtenyt pienentymään, eikä verta ole nyt onneksi näkynyt.
Sairaslomalla olen ja mahdollisimman paljon täytyy olla vaakatasossa. Mitään ei saa nostella eikä edes kotitöitä tehdä. Perjantaina on sitten kontrolliultra, jossa katotaan tilannetta uudelleen. Olettaen siis ,että mitään ei satu ennen sitä.

Tillu&Hippu McGyver 10+0 POKS!!! :heart:
 
ihania uutisia tillu79!!:heart: nyt vaan lepoa!

elinamariaonko teille sitten tehty mitää tutkimuksia että onko se periytyvää kun usein ollu sama? me jouduttiin sillon tutkimuksiin missä selvittivät onko meillä geeneissä joku "virhe" mikä aiheuttaa munuaisvikaa,kuulema sellasta on olemassa ja jos molemmilla vanhemmilla se virhegeeni on,silloin on mahdollisuus että yksi neljästä sikiöstä saa sen munuaisvian.
Meillä ei onneksi ollut tätä geeniä,meidän tytöllä se munuaisvika oli vaan todella,todella huonoa tuuria.
nyt sitten kun kävin neuvolassa niin neuvolatäti kertoi sellasesta uudesta munuais seulasta mikä on vapaaehtonen,liitty just tähän perinnölliseen munuaissairauteen. suostuttiin siihen,vaikka meidät on jo testattu,mutta varmistellaan nyt vielä.

minä oon kans kuullu siitä että kun juo vettä paljon niin lapsivesi voi lisiä,mutta en tiijä onko se totta. Mulle sanottiin sillo viimeksi kun sitä lapsivettä ei ollu että sitä ei voi mistään lisää laittaa jos sitä ei ole ja jos lapsi ei voi virtsata.

kiitos sanmar82 sitäpä tässä itsekkin toivotaan että kaikki menisi nyt hyvin! Ja samaa toivon meille kaikille!!
 
ElinaMaria: Voi ei! Olen todella pahoillani. Pidetään siitä viimeisestä toivon hippusesta vielä kiinni ja toivotaan,että kaikki kääntyisi vielä hyvin!

Tillu: Mukava kuulla,että oot päässy kotiin ja pikkuinen on kyydissä!

Kaktuspiikki: Mulla ois revenny ja pahasti jos ois käyny noin. Mitä ihmettä se eka lääkäri oikein ajatteli?!?! Että on ehkä vähän lapsivettä,mutta eipä tehä mitään! Älytöntä!

Noista lääkäreistä:
Kun olin kuopusta oottaessa sairaalassa verenvuodon takia rv 14+, niin viikonloppupäivystäjä oli aivan ihana. Ultrasi,otti osastolle,tippaan ja seurantaan. Ultrasi viikonlopun aikana pariin otteeseen ja tosiaan huomasi sen etisen istukan. Verenvuoto jatkui ja lääkäri antoi ohjeet,että sit ku pääsen kotiin,on lepo ehdoton ja kontrolli sairaalaan sit piakkoin. Maanantai-aamuna tuli osaston vakilääkäri,joka totesi,että kesken se tulee,jos on tullakseen,lähe kotiin. Kun kysyin saikusta ja kontrollista,se kysyi,mtä teen työkseni. Kerroin olevani sairaanhoitaja. Lääkäri sanoi,että joo,voit mennä töihin ja kontrolleja ei tarvita. Itkien lähin kotiin. Soitin kyllä sit myöhemmin sairaalaan ja toinen lääkäri kirjotti saikun ja antoi kontrolliajan. Mutta on noita lääkäreitäki vaan moneksi. Huhhuh!
 
Viimeksi muokattu:
kaktuspiikki joo, meidän diagnoosi on selvä. Mutta tämän perinnöllisyyttä ei voi tutkia, koska geeniä ei ole vielä löydetty. Eli mistään geneettisestä tutkimuksesta ei ole mitään hyötyä meidän kohdallamme. Ja niinpä - jos ei lapsella ole rakkoa niin ei mikään silloin auta... Meillä tuo sairaus selvästi ON perinnöllistä, vaikka sitä tosiaan ei voi mitenkään tutkia. :/ Yleensä vastaavaa ei osu yhden parin kohdalle kuin kerran. Meillä jo kaksi, ja todennäköisesti nyt kolmas. :(

Pelkään, että saanko enää koskaan lasta. Se on mun suurin pelkoni tällä hetkellä. :ashamed:
 
ElinaMaria Halusin vain sanoa myös voimia sinne tosi paljon ja pidetään peukkuja täällä et viel ois toivoo. :hug:

kaktuspiikki Kaikkee sitä saaki kuulla, todella ilkeää puhetta tuollainen. :'( No kuha nyt kaikki menis vaa hyvin ni jes! =)

Tillu Ihana kuulla hyviä uutisia sieltä. =) :heart:

KrisJa Valitettavasti juu noita lääkäreitä on moneksi. Ei mua aikasemmissa raskauksissa kauheen tosissaan otettu. Nyt vast kuunnellaa paremmin, ku eka enneaikane synnytys(rv25+0) ja toine myöhänen keskenmeno(rv21+0).

Missy 23+1 :heart: :heart:
 
Elina-Marialle paljon voimia.

Ultrauksesta: kahdessa ensimmäisessä raskaudessa np-ultra tehtiin alakautta,mutta nyt kolmessa viimeisessä np-ultrassa on tehty mahan päältä. Syy todennäköisesti se että sinne on saatu uusi ultralaite. Mut toi on kyllä tyhmää valittaa noista vatsanpeitteistä. Jos ultraaja huomaa että mahanpäältä ei onnistu niin eikö kannattaisi suoraa tehdä alateitse se ku ruveta siinä tilanteessa mahamakkaroista moittimaan.

Täällä ei muuten ihmeitä.väsymys ja pahaolo alkanut helpottaa, jaksaa tehdä muutakin ku sohvalla maata.

Sanle ja tuulimuru 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Elina-Marialle voimia ja isot halaukset! :hug:

Alan olla vähän huolissani kun tuntuu että kaikki oireet on hävinny kun tuhka tuuleen.Ainut on että hampaita pestessä tulee hirvee olo. Mutta toivotaan nyt ettei mitään vakavaa ole. Tiistaina oilis taas se ultra ja sitte pitäis viimestään selvitä viikot ja laskettu aika tarkasti. Sitte voiskin alkaa varailemaan niskapussi ultraa. Mutta joka tapauksessa ollaan nyt pidemmällä kun viime raskaudessa! <3

Nyt lähen esikoisen kanssa aamupalalle kun ei halua olla isin kanssa kahestaan. :D

Riikka 8+6 tai 9+6.
 
elinamaria meille kans neuvolatäti sano että hän ei ole uransa aikana törmännyt sellaseen pariin jolle olisi sama käynyt kahdesti peräkkäin... Se ei kyllä minua hirveesti rauhottanu,kaikkeahan voi tapahtua!! minusta on aika typerää mennä edes tuollaista sanomaan,mistä sitä kukaan varmaksi tietää!
sama kun meille sanottiin jälkitarkastuksessa että vuoden päästä olette täällä taas mahapystyssä,niin on muillekkin käynyt! noooh,onhan siitä jo 4 vuotta kohta... Ihmettelen edelleen että miten lääkäri voi päästää suustaan sellaista!?
Minua pelottaa kans että jostain syystä se munuaisvika uusii,vaikka testit on tehtykin...

Mutta täytyy tunnusta että olette olleet hurjan rohkeita kun olette yrittäneet aina uudestaan! Mutta mitäpä sitä ei tekisi että saisi sen käärön syliin asti...

mulla on kans oireet hävinny,aamulla pystyi juomaan 2 kuppia kahvia ja söinkin vaikka mitä! tosin tää kesto nuha on edelleen! ja kova maha... :ashamed: :snotty:

kaktuspiikki ja tyyppi 9+0 Poks!
 
Kaktuspiikki, meillähän on tässä välissä syntynyt yksi terve tyttö. :heart: Se todistaa, että meidän on mahdollista saada terve lapsi. Kaipuu toiseen lapseen on ihan hurja. Jos tässä käy huonosti, niin en tiedä milloin yritetään uudestaan. Mutta tämä on sellainen asia, jossa ei ole varaa luovuttaa... en ole valmis luovuttamaan.

Pelkään kaikista eniten tässä maailmassa tosiaan nyt sitä, että en saisi enää kantaa kohdussani lasta loppuun saakka ja pitää omaa vauvaa sylissäni. Sitä pelkään. :'(

Mutta huomenna mennään kuulemaan uutiset. Luulen, että tässä tulee käymään niin, etteivät lääkärit huomisen perusteella halua vielä tehdä mitään ratkaisuja vaan meidät laitetaan odottamaan. se on just se worst case scenario. :headwall::headwall: Tietysti tämä pitää katsoa loppuun saakka ja keskeytyspäätös kun tehdään niin pitää olla IHAN VARMA.
 
me kun ei olla vielä lasta syliin asti saatu,meidän esikoinen oli tämä keskeytetty enkeli.
Nyt tämä toinen plussa saatiin aikaseksi clomifem-kuurilla,kauan antoi tämäkin odotuttaa vaikka suht " helpolla" alkuun saatiin. Ei tarvinnu sen rankempiin hoitoihin lähteä.
Pelottaa sekin että jos tässä käy nyt huonosti niin kuinka kauan me sitten joudutaan oikeen odottamaan,kun ei luomuna sitä plussaa tahdo tulla...

Tsemppiä ja voimia huomiseen! :hug:

Torstaihin tuntuu olevan ikuisuus! sitten pääsis kuikkaamaan mitä tuonne kuuluu.
 
Hei kaikille!

Piipahdampa tännekin ilmoittamassa, että pikku heppu edelleen matkassa, mikäli joku vielä minut muistaa (oiskohan lokakuulta?). LA on kesäkuun alussa eli yli puoli välin on jo päästy. Kaikki tällä kertaa vaikuttaa normaalilta, lääkäreillä joudun juoksemaan tarkastuksissa kyllä tosi usein mut en valita.

Kaikkea hyvää teille kaikille, koitan käydä jossain vaiheessa ilmoittelemassa kuulumisia!

Kitikat3 ja pikku heppu
 

Yhteistyössä