Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Enää 4 yötä ultraan! Jännittää,että löytyykö tuolta ketään. Pelot on nyt pysyneet vähän kurissa, kun joitain oireita kuites on. Nyt ollu edelleen palelua ja närästystä. Mies totes tänään saunassa,että rinnat on ainakin kasvaneet. :D Itestäkin tuntuu,että ne on ihan tiellä,joten muutosta on ilmassa.

Nyt nukkumaan ja huomenna töihin.

KrisJa & toive 6+3
 
Täällä kerrottiin tänään raskaudesta minun vanhemmille. Yksi etappi tämäkin, keskenmenneistä ei keritty kertoa. Jospa tässä nyt uskaltais jo kertoa muillekin. Aattelin että ens viikolla töissä tiimipalaverissakin julkistaisin asian. Vaikka todennäköisesti siellä kaikki on asian jo tajunneetkin. Tätä mahaa ei nimittäin enää millään löysillä tunikoilla peitellä :D

Sanle 12+2c
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille :wave: Ja pitäviä tarrasukkia jokaiselle!

Sanlelle ISOT onnittelut np-ultran hienoista näkymistä :heart:

Käytiin keskiviikkona miehen kanssa 4D ultrassa Femedassa. Kaikki oli edelleen kunnossa ja mittojen keskiarvoksi tuli 22+6, joka oli täsmälleen la:n mukainen viikko määrä. Ihana oli kyllä nähdä Papunen siellä ruudulla :heart: Siellä se rapsutteli koko ajan naamaansa ja yritti kovasti saada varpaita otsaan :D Oli ihan ihme asennossa aluksi, eli niin linkussa, että jalat oli melkein naamassa. Ei oo ainakaan äidiltään perinyt moista notkeutta :D Mussutti myös napanuoraa jossain vaiheessa ja availi suutaan. Varmistui myös se sukupuoli, eli "satavarma tyttö" on kuulemma tulossa. Eli rakenneuä:n kätilön varovainen veikkaus tytöstä oli oikea. Mukaan saatiin kasa kuvia ja koko ultra dvd:llä. Tuon dvd:n oonkin kattonut jo pariin kertaan uudestaan ;) Käytiin näyttämässä "viiden tähden leffaa" myös anoppilassa :)

Ummetus meinaa palata ihan väkisin, jos vähänkin unohtaa juoda tarpeeksi ja luumuja sais syödä jatkuvasti :$ Mutta muuten on kyllä niin onnellinen ja vieläkin epäuskoinen olo tästä raskaudesta :heart: Vaunujakin ollaan uskaltauduttu miehen kanssa miettimään ja katselemaan, vielä ei kuitenkaan ostettu, kun ei osattu päättää. Ja pari vaaleanpunaista vaatettakin oli pakko ostaa :heart:

Sanmar + superpapunen 23+1 :heart:
 
Täällä poksui eilen 9 viikko täyteen. Edelleen huoli mieltä painaa, mutta vuotoja ei onneksi ole näkynyt. Pitäisi jaksaa oottaa siihen np ultraan saakka, joka on 27 päivä. Hirvittävästi tekisi mieli käydä yksityisellä ihan vaan katsomassa, et ollaanko mahassa vielä hengissä. HUOH!!!!
Jos nyt niin pitkälle päästään, niin haluan kans käydä tossa 4D ultrassa. Paljonko etelässä maksaa kyseinen hommeli. Kajaanissa terveystalolla näytti olevan noin 215€, jos nyt en ihan väärin muista.

Tillu&Hippu 9+1
 
Ihana kuulla, että ultrassa on mennyt kaikilla hyvin. :)

Nyt kun sais joskus oman lähihoitajan kiinni nii vois itekki varata uusiks taas sen neuvolakäynnin ja sitä mukaa myös sen 12vko:sen ultran. :p

Sanoin jo tolle murulle, et JOS saan taas keskenmenon niin sit pidän taukoa... Tää raskaana oleminen on kaikkea muuta kuin kivaa, pakko pitää breikki tästäki touhusta sit jos pitää alottaa taas alusta..

Mulla on JOKA PÄIVÄ huono-olo, aamusta iltaan, joinakin päivinä voimakkaampi, etten voi tehdä yhtikäs mtn (onneksi näin on ollut vasta kahtena päivänä) ja joinain päivinä lievempi, et pääsee sentää töihi tienaamaa rahaa, mut siis 24/7 on huono-olo... Ei mulla aikaisemmassa raskaudessa ollu kokoajan. Mut ainakin tää on merkki, et kaikki on viel kunnossa. :)

Mites muilla? Onko kellään ollu jatkuva huono-olo?
 
Luvlucy Mulla on kotona kauheet hedelmä,jugurtti ja leipävarastot. Niitä kuluu jonku verran ruokailuiden välissä :D Töissä oliki vähän huono kun ei voi jääkaapillista raahata työpaikan jääkaappiin omia eväitä ku sinne tarttis muittenki eväkset mahtuu :p
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Hei kaikille tänne myös! :D

Täällä oli tänää neuvola ja kaikki on hyvin. Sydänäänet on vaa aina niin ihana kuulla!! :heart: :heart: :heart:
Tulipa sitten se raskaustodistus saatua, tuntuu nyt hyvin viralliselta tää raskaus, jos se nyt siltä voi tuntua. :LOL: :heart:

Liikkeistä Täällä edelleen masus jaksetaan myllertää ahkeraan ja taas jonain päivinä ollaa hyvinki rennosti. :heart: Mut kyl ne liikkeet on vaa ihana tuntea samoin ku kuulla noi sydänäänet!!!!! :D
Joteski nii hyvä olo että kaikki vaikuttas olevan hyvin ja toivotaan nyt että näin jatkuis. Tasan viikon päästä mul onki äitipolilla taas se lääkärin tarkastus, toivottavasti tuol alakerraski kaikki ois hyvin myös. :ashamed: :eek: =)

sf-mitta ylärajalla, onko muita? :whistle:

Missy 22+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Onneksi tämä palsta on saanut pysyä pääosin onnellisten asioiden kertomisessa lähiaikoina :)

(.) Mulla alkoi kans äitiysloma maanantaina kun varhennettuna alotin :) Virtaa mussa on kun pienessä kylässä joten tulee hommia tehtyä ja jaksaa lenkkeillä kivasti. Libidokin on taas löytynyt, ainoo vaan et mies puuttuu kun on armeijassa mut tulee onneks huomenna kotiin et pääsen tuskistani :D

Champion ja Martti 32+0
 
Tänään oli ultra. Pelotti niin vietävästi sinne mennessä. Mutta niin sieltä vain löytyi pieni sydän, joka sykki. :heart: Alkio oli oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Vastasi viikkoja 6+6 ja menkoista laskettuna tänään ois 7+0.

Lääkäri aikoi soittaa Oys:iin ja kysyä, miten mun kohalla tehään, että riittääkö mini-aspiriini, vai pistetäänkö Klexanea. Soittelee mulle asiasta sitten ensiviikon alkupuolella. Luget jatkuu nyt sinne 9. viikon loppuun.

Mutta näin siis täällä. =)
 
Onnea, onnea KrisJa! Ihania ultrakuulumisia :)

Ja Imoenille ja Championille äitiyslomaonnittelut!

Nyt ei ehdi enempää selata taaksepäin, mutta palaan sitten paremmalla ajalla kommentoimaan vielä muiden juttuja, jos kerkiän.

:heart: Mä sain tänään pienen sydänäänet kuulumaan dopplerilla! :heart: On vuotanu taas verta, toisina päivinä tarvii pikkuhousunsuojan, toisina siteen ja sit on taas välissä päivä ku ei tuu mitään. On meinannu usko välillä mennä, mutta siellä se sydän tänään tuksutti 160-170/min. Jei! :kiss:

Neuvolassa tuli myös käytyä eilen, pakko oli lopulta uskaltaa että ehtii seulonta-ajat saada... Terkka laittoi lähetteen naistenpkl:lle päivittäisten sydämen rytmihäiriöiden takia, siellä pitää sitten jossain vaiheessa mennä käymään kun kutsuvat. Viime raskaudessa oli jatkuvasti takyja ja joku lyhyt flimmerinpätkäkin eivätkä ole jääneet pois vaan päin vastoin lisääntyneet, lisäksi tulee jatkuvia lisälyöntejä tahtiin pari-kolme normaalia lyöntiä ja 1-2 lisälyöntiä jne. Eli ehkä ihan hyvä että tutkitaan.

Mutta kaikki siis toistaiseksi hyvin :)

Toiveikkaissa tunnelmissa

Panacea 9+3 (mennään nyt noiden neuvolan laskujen mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Hiih :)

Neuvolassa käyty. Kaikki loistavasti!
Oliko se nyt sit se SF mitta, mikä mitattiin, ni se oli 21.
Vauvva kasvaa hiukan käyrien yläpuolella, eli meille tulee jättiläinen o_O Kiva.
Ja painoa tullut tähän asti kokonaisuudessaan 3 kiloa :)
Pissassa leukkarit oli hiukan koholla, eli pissanäyte labraan täytyy viedä.. Hmph : /

Mut alles guut :heart:

Miekkonen on kolmatta päivää kovassa kuumeessa, toivottavasti ei oo influenssaa : / Murunen on ihan kipee :( tänään aamulämpö oli hiukan päälle 39. Jos huomenna sit taas lääkäriin, jos lämpö edelleen noin korkee.. : / Toivottavasti ei tartu muhun..

Emby^ ja nökö 21+3 :heart:
 
KrisJa onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: On se vaan ihana tunne vastoinkäymisten jälkeen nähdä se pieni siellä :heart: Meillä oli muuten ihan samalla tavalla, että menkoista laskettuna olin varhaisultrassa rv 7+0 ja alkio vastasi viikkoja 6+6 :)

Imoen ja Champion onnea molemmille äitiysloman alusta!! Siis mihin tää aika oikein katoaa?? Vastahan tekin plussasitte ;)

Pancea ihanaa kun sait sydänäänet kuuluviin :heart: Varmasti helpottaa noiden vuotojen keskellä! Toivottavasti ne tyhmät vuodot nyt vihdoin loppuis!

Tillu Se meiän 4D tuli maksamaan 178 euroa (Femeda Helsingissä) Kela korvausten jälkeen. Ilman Kela korvausta olisi maksanut täälläkin aika tarkkaan tuon 250€.

Naive kauan sulla kesti hakemusten toimittamisesta siihen, että sait pakkauksen? tahtoo itekin päästä jo hypistelemään ja ihastelemaan sen pakkauksen sisältöä :D Täytin hakemuksen viime viikon maanantaina netissä ja tänään kun katsoin Kelan sivuilta omia tietoja, niin äitiysavustuksen ja lapsilisän kohdalla luki "ratkaistu", mutta vanhempainpäivärahan kohdalla luki vielä "käsiteltävänä". Saitko sä kaikista noista (lapsilisä, pakkaus, päiväraha) päätökset kerralla vai tuliko ne kirjeet kotiin jotenkin jokaisesta erikseen?

ON: Papusen liikkeet tuntuu jo päivittäin, mutta ei ne vieläkään mitään hirmu voimakkaita ole. Kaipa tuo istukka sitten vaimentaa niin paljon. Kerran tunsin pari potkua käteen asti, kun potkaisi tuohon sivulle sopivasti :heart: Toisina päivinä Papusella on vaan selkeästi hiljaisempia päiviä ja sitten kerkeää taas huolestua, kun liikkeitä ei oo tuntunu pitkään aikaan. Eilen oli vaihteeksi ihanan vilkas päivä, sellaisia sais olla enemmänkin! On ne liikkeet vaan niin ihania :)

Sanmar + superpapunen 23+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä sairaalasta. Aamulla alkoi massiivinen verenvuoto- siis aivan kun olis hana avattu ja lorisemalla valu. Mies lähti viemään mua sairaalaan-matkaa 100km.. Sairaalalla tökkivät mun käden mustelmille,kun ei saaneet kanyylia laitettua. Lopulta pääsin ultraan. Siellä löytyi kuitenkin Hippunen,joka liikuskeli kovasti ja vastasi tasan 10+0 ,eli kasvussa pari päivää edellä. Tosi suuri km-riski edelleen ja vuodelevossa osastolla olen. Aamulla uusi ultra ja tilannekatsaus. Tillu&Hippu 9+5 toistaiseksi ja huolissaan..
 
Tillu79: Hui! Voimia ja jaksamista sinulle! Tuo on pelottava tilanne! Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin päin ja pääsen vauva masussa takaisin kotiin!

Mulla kävi tuota kuopusta odottaessa just noin. Itseasiassa kolme kertaa raskausaikana. 14 viikolla oltiin käymässä mun kotona, 100kilsan päässä sairaalasta, kun yöllä alko tulla verta lorisemalla ja supisteli. Osastolla olin tipassa viikonlopun, mutta niin vain vauva selvisi. Syynä oli silloin etinen istukka. Vuosin vielä pahemmin rv31, jolloin jouduin Oys:iin viikoksi ja hätäsektiovalmius oli koko ajan. Mutta niinpä vain poika syntyi rv 39+3 täysin terveenä. :heart:
 
Tillu79 jaksamista ja toivottavasti hippu sinnittelee kyydissä! Mullahan oli tässä raskaudessa 6+5 alkaen myös tuollaista hanat auki -vuotoa joka tuli suuresta hematoomasta ja silti pikkuinen pysytteli kyydissä ja kasvu eteni päivälleen oikeassa tahdissa. Minä lepäilin kotosalla ja olin 5 viikkoa sairaslomalla. Nyt porskutellaan jo rv 16+1 :) Useinhan näissä käy kuitenkin hyvin kuten KrisJa:kin tuossa edellä kirjoitteli.

Paljon oli taas hyviä ultra ym kuulumisia, onnittelut niistä kaikille yhteisesti :flower:

ON: Tänään olin ekaa päivää töissä 2,5 viikon sairasloman jälkeen :) Tuntuipa kivalta olla töissä kun tätä kotona makailua on tässä ollut jo noin puolet koko raskausajasta... Mutta mieluummin varman päälle!

Bebel ja Niksu 16+1
 
Tillulle kovasti tsemppiä sairaalaan! :hug:

Naive, mitä tykkäsit pakkauksesta? Musta oli kiva kun siellä oli monen kokoisia vaatteita, ihan pieniäkin. Esikoisen pakkauksessa koot alkoi vasta jostain 62 cm. Toppahaalari oli musta tosi söpö. :)

(.) Tällaisena aamuna kun mittari näytti -27 astetta, oli ihan kiva kun ei tarvinnut lähteä mihinkään. :) Muuten on kyllä vähän tylsää, vaikka pitäisi osata nauttia näistä hetkistä kun vielä on rauhallista. Vauvankaan tavaroita en viitseisi vielä ruveta laittamaan valmiiksi kun kuitenkin yli kk vielä aikaa, ainakin luulen niin.

Imoen & Mantti 35+3
 

Yhteistyössä