Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

..siis saahan sen itte päättää? o_O
ei saa. mikäli tulot ovat 20% parantuneet, niin silloin vaaditaan/saa antaa sen 6kk palkkatodistuksen josta se lasketaan, muuten se menee lasketun verotuksen mukaan.

LUVLUCY, jos sulla siis nyt töitä koko vuodeksi, niin sulla tod. näk tulee se 20% enemmän tuloja jolloin voit sen 6kk:n todistuksen toimittaa?

Korjatkaa jos olen väärässä

Moi!
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :)

Meillä oli eilen ultra, viikot oli 9+2 ja kaikki oli oikein hyvin. Vastasi viikkoja täysin. :) Nyt sitten normaali raskauden seuranta ja ensi viikolla eka neuvola ja kolmen viikon päästä niskapussi ultra!! Hui kun jännittää. :D

En voi uskoa että oon taas raskaana. Kaks kuukautta keskenmenosta ja kohta ollaan jo ensimmäinen kolmas menty tästä raskaudesta! Iloitsen joka päivä tuosta pienestä ihmeestä tuolla vatsassa, oon pitkästä aikaa näin onnellinen. Ja sitten vielä ne häät kesällä! Kyllä tipun korkeelta ja kovaa jos jotain sattuu mutta sitten mennään. En haluu murehtia nyt mistään! <3

Niin ja sitten vielä isäni sai eilen tiedon ettei mahasyöpä oo levinny mihinkään muihin elimiin, marraskuussa todettiin syöpä ja nyt kaikki on menny siltäkin osalta oikein hienosti. Tosi pirtee on ja jaksaa puuhailla koko ajan. Toinen lapsenlapsikin piristää valtavasti. :)

Kerroin tänään pomolle vauvasta, oli pakko kun mulla semmonen työ jossa joutuu paljon kantamaan ja tekemään raskaita hommia. Myös kemikaaleja joutuu haistelemaan joissakin hommissa. Otti asian hyvin ja kiitteli kun kerroin. Työkavereille kerron vasta niskapussi ultran jälkeen. :) Yksi tosin tietää jo kun on minun hyvä ystävä muuten.

No nyt takasin ruuanlaittoon. Vähän flunssaa niin kiva kun kerrankin jaksaa kokata kunnolla. :)

Riikka ja niisku 9+3

ei saa. mikäli tulot ovat 20% parantuneet, niin silloin vaaditaan/saa antaa sen 6kk palkkatodistuksen josta se lasketaan, muuten se menee lasketun verotuksen mukaan.

LUVLUCY, jos sulla siis nyt töitä koko vuodeksi, niin sulla tod. näk tulee se 20% enemmän tuloja jolloin voit sen 6kk:n todistuksen toimittaa?

Korjatkaa jos olen väärässä
Joo ei saa, ihan kelaan vielä nimittäin soitin ja varmistin.

Mulla ku on vaa keikkahommii nii ei sit yhtään tiedä, miten tulee noit töitä olemaan ja miten pystyn tekemään... Ja 5kk ajan tekisin, kuka ihminen nyt tekee töitä vikalla raskauskuukaudella?? Sinänsä hölmösti on, että la:sta 6kk taaksepäin katotaan sit ne palkkatulot, mutta eikös se oo normia et äitiyslomalle jää kun kk aikaa la:kaan? Niin en tiie sit saanko riittävästi töitä 5kk aikana... :/

Huh.

Kyl on raskas olo. Jotenkin ahistaa hengittää ja sellanen.. ei kauheen hyvä fiilis.. :O : / Aamulla, kun heräsin ja vedin sydään henkeä, ni ei onnistunukkaan. Sattus ja luulin, et tukehun siihen.. Hyi : / Mitä tää on?! :( ..hengitys muutenki koko ajan vähän sellasta.. outoo..

Emby^ ja nökö 22+2

Quu
Hei taas pitkästä aikaa! Tuli taukoa palstailuun, kun lapsi ja mä saatin kunnon oksennustauti ja perään flunssat, mutta nyt aletaan olla suht kunnossa taas.

Oon tainnut tippua pahasti kuulumisista, vaikka koitin lueskella ketjua taaksepäin..

Ensiksi ElinaMarialle isoimmat mahdolliset onnittelut, miten ihania uutisia :heart: !!!

Paljon onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Kovasti tsemppiä Tillu lepäilyyn, onneksi kaikki kuulostaa kuitenkin tilanteeseen nähden olevan hyvin?

Missylle onnea jokaisesta mittariin tulleesta päivästä ja toivotaan niitä tulevan vielä paljon lisää :)

Äitiysrahasta, se 6 kk mukaan laskettu palkka ei ole 6 viimeistä kuukautta, vaan mä ainakin muistelen toimittaneeni Kelaan palkkatiedot paljon ennen LA:ta, täytyyhän se päätöskin olla jo tehtynä ennen loman alkamista, eikä Kela tunnetusti ole kovin nopea. Oisinkohan laittanut silloin, kun kela-papereita muutenkin piti täyttää, jonka muistelen olleen joskus rakenneultran jälkeen? Tosin mun tiedot on kolmen vuoden takaisia, eli on mahdollista että on muuttunutkin?

Omia kuulumisia, nt-ultra oli ma (täällä tehdään kaikki ultrat varhaisultrien jälkeen mahan päältä, jos näkyvyys vaan on tekijän mielestä riittävä) ja kaikki oli kunnossa! Sain kieltäydyttyä oman toiveen mukaisesti verikoeseulasta, kun niskaturvotus oli ok, enkä halua enää yhtään lisää stressiä tähän odotukseen, kun käsittääkseni mahdollisuudet downia pahempaan kromosomihäiriöön on varsin pienet, jos turvotus on normaali ja lapsivesipunktioon liittyy kuitenkin pieni km-riski. Täällä on tullut käytäntö, jonka mukaan nt-ultra ja verikoe tehdään pakettina, eli ultraa ei periaatteessa sais, jos ei suostu verikokeeseen, mutta tutkimuksen tehnyt kätilö oli aivan ihana ja ymmärsi meidän perustelut täysin :)
Mikäköhän nyt ois seuraava etappi, jota odottaa? Ehkä kuukauden päästä vois liikkeitä tuntua, se olis todella ihanaa =). Tukilääkkeistä Luget loppui ma, muutama päivä täytyy vielä jännittää, tekeekö lopetus mitään vuotoa.

Quu 12+4

Kela - Päivärahan määrä työntekijälle

LuvLucy: käys lukee tuolta vielä tuo loppuosa. Mä ymmärsin jos on ollut pätkätöitä ja työttömyyttä niin ne palkkatodistukset voi esittää muutenkin kuin pelkän edellisen 6kk mukaan.
Mulle ainakin puhelimessa sano kela täti, et nimenomaan 6kk ennen laskettua aikaa... :/ No oli miten oli, toivon että tää pahoinvointi loppuis et vois töitä tehdä!! Viime viikolla tein yhden vuoron, taino olin tekemäs kunnes joudun menemään hakemaan saikkua kesken työvuoron just tän pahoinvoinnin takia... Jotkut päivät on sellasia, mm. eilinen, et pelkkä kävely / tekeminen ja jopa istuminen oksettaa.... Tänään on sit kiva päivä. :) Uskalsin ottaa nyt sit huomiselle ja perjantaille työvuoron, mut molemmat iltavuoroi ja 4h mittasii nii enköhä mie sen aikaa jaksa. 8h työvuoroo en uskalla ottaa, maksimissaan 6h vuoron..

Kelan sivuilta: "Jos sinulla ei ole ollut tuloja sairauden, työttömyyden tai muun vastaavan syyn vuoksi yhtäjaksoisesti päivärahakautta edeltävältä 6 kuukauden ajalta, voit esittää tulot niiltä ajanjaksoilta, joina olet työskennellyt. Voit esittää työtulot kuitenkin vain päivärahakauden alkamisvuodelta ja sitä edeltäneeltä kalenterivuodelta yhteensä enintään 6 kuukauden ajalta. Jos olet viimesten 6 kuukauden aikana tehnyt pätkätöitä ja ollut niiden välissä työttömänä työnhakijana, voidaan vanhempainrahasi laskea myös pätkätöistä ansaittujen vähintään kuukauden tulojen perusteella."

Eli kyllä mä tosta ymmärrän, että tulojen ei tarvi olla yhtäjaksoiselta 6kk ajalta, jos siihen on syy (esim. pätkätyöt). Ja eihän se 6kk tosiaan voi olla viimeisiltä la:ta edeltäviltä kuukausilta, koska pitäähän se päivärahapäätöskin olla tehtynä ennen äitiysloman (päivärahakauden) alkua. Eli 30 päivää ennen la:ta. Luulisi, että ne 6kk tulot katsotaan niiltä edeltäviltä kuukausilta, kun päivärahaa haetaan. Noin rv22 tienoillahan sitä saa hakea, kun saa neuvolasta sen raskaustodistuksen.

Mutta on noi Kelan jutut kyllä ihanan sekavia ja kapulakieltä ja välillä tosiaan tuntuu, ettei ne Kelan tyypit itsekään ole kaikesta perillä :kieh:

Quu onnea hienoista ultrakuulumisista :heart: Muakin jännitti lugejen lopettaminen, että tuleeko jotain vuotoja. Mutta ei mulla ainakaan tullut, eikä oikein mistään huomannut, että ne loppui :)

Riikka90 Onnea sinnekin hyvistä ultrakuulumisista :heart:

ON: Viime yönä oli yöpaitaan tullu ekat maitotahrat :O Hurjaa :heart:
Vitsit kun toivoisin, että tuo meiän Papunen liikkuisi enemmän! Välillä tulee ihanasti möyrintää ja potkuja ja sitten saattaa olla monen tunnin taukoja, ettei mitään. Mistä ihmeestä sitä tietää, mikä on normaali määrä liikkeitä tässä vaiheessa? Huomenna neuvolalääkäri! Kun muistais taas kaiken, mitä piti kysyä, kun tuntuu ettei tässä päässä pysy nykyään mikään :D

Sanmar + superpapunen 24+5

Eli kyllä mä tosta ymmärrän, että tulojen ei tarvi olla yhtäjaksoiselta 6kk ajalta, jos siihen on syy (esim. pätkätyöt). Ja eihän se 6kk tosiaan voi olla viimeisiltä la:ta edeltäviltä kuukausilta, koska pitäähän se päivärahapäätöskin olla tehtynä ennen äitiysloman (päivärahakauden) alkua. Eli 30 päivää ennen la:ta. Luulisi, että ne 6kk tulot katsotaan niiltä edeltäviltä kuukausilta, kun päivärahaa haetaan. Noin rv22 tienoillahan sitä saa hakea, kun saa neuvolasta sen raskaustodistuksen.

Mutta on noi Kelan jutut kyllä ihanan sekavia ja kapulakieltä ja välillä tosiaan tuntuu, ettei ne Kelan tyypit itsekään ole kaikesta perillä :kieh:
Eli jos nii pitkälle päästää niin täytyy sit käydä kelassa paikan pääl selvittämässä toi. Toivottavasti asia on noin, kuten sanoit.
Tää k-täti kun sano jotain muuta..

Nyt on pakko kysyy, mikä lyhenne on toi "ON:"? :D

Kelasta nopsaan kommentoin.. Mähän saan sen 6kk mukaan äippärahan, kun 2010 oon ollu opiskelija ja töissä vaan puoli vuotta. Nyt kun oon ollu koko ajan töissä niin soitin kelaan ja kysyin. Mulla kun on työsopimus ja mulle työnantaja maksaa 72 ekaa äitiysloman päivää normipalkkaa, niin mun tämä 6kk on ajanjakso on kuusi viimeisintä maksettua palkkaa ennen äitiysloman alkua. Eli kun mulla alkaa 13.4. äippäloma ja palkanmaksupäivä on kuun vika, niin mulla ne 6kk tulee olemaan maalis, helmi, tammi, joulu, marras, loka. Työnantajan pitää heti maaliskuun palkan maksettuaan lähettää palkkatiedot kelaan koska ovat saaneet mun äitiyslomahakemuksen. Mun ei pitäisi siitä joutua huolehtimaan tämän enempää. Ajattelin kuitenkin tarkistaa asian, varmuuden vuoksi, onhan kyse kelasta ;)

Äitiyspakkauksestakohan se Imoen oli kyselly :) Nyt vasta muistin! Mun mielestä se oli kivempi kun netissä pelkistä kuvista näytti. Pari sellaista vaatetta oli, jotka menee suoraan kiertoon, kun oli mun mielestä "poikavaatteita" :D

Naive ja Sissi 26+3

ultrassa kaikki hyvin! laskettuaika 8.9,sen vois päivitellä.
viikkoja olikin enempi!
oli siellä kalvoissa kiinni joku nestepussukka,mutta lääkäri sanoi ettei se häirihe sikiötä kun on siitä erillään,mutta seurataan sitä kasvaako se vai mitä sille käy... hieman kyllä huolestuttaa se. : /
ihanan symppis lääkäri oli tällä kertaa,kyseli miten on toivuttu siitä keskeytyksestä ja oli paljon puhetta munuaisista ja että niitä seurataan nyt sitten tarkasti,mikä on kyllä hyvä!
nyt ei jaksa kirjotella enempää,kauhee väsymys kun päivän juossu asiolla pitkin kaupunkia!

kaktuspiikki ja tyyppi 10+5 :heart:

Moi!
Ja taas jäin sairaslomalle, aivan kamala flunssa. Lämmöt ollu nyt neljättä päivää iltaisin koholla, kurkku hirveen kipee ja nenä vuotaa koko ajan. Oon typerä kun oon ollu töissä sairaana. Huono omatunto ja pelottaa vauvan puolesta. :ashamed:

Mies sano tänään että nyt kyllä jäät kotiin kun töistä tullessa olin taas ihan poikki ja kipee.

Eikai tää voi olla mitenkään vaarallista vauvalle? Oon tosi huolissani enkä anna itelleni anteeks jos jotain sattuu kun en oo levänny tarpeeks.. :(

Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn apua.

Riikka ja niisku 9+4

riikka90 ei normaalin flunssan pitäs olla vaaraksi vauvalle,juot vaan nyt paljo ja lepäät,ota vaikka 2 panadolia kerralla kun se kuume alkaa nousta. Mulle sano neuvolan täti että 2 voi ottaa kerralla kun minä kärsin kauheista päänsäryistä.
kannattaa kuiteskin sinne neuvolaan soitella.
Toivottavasti paranet pian! :flower:

Heippa!

Mulla katottiin silloin viimeksi tulot sellaisen 6kk jakson mukaan minkä olin ollut töissä, vaikka ei olleetkaan juuri ne viimeisimmät kuukaudet ennen äitiyslomaa. Olin siis työttömänä ennen äitiyslomaa, mutta suostuivat katsomaan mun työjakson tulojen mukaan.

quu kiitos paljon! :heart: toivottavasti olette jo parantuneet.

kaktuspiikki onnea hyvistä kuulumisista!

(.)

Masu kasvaa. Kaikki hienosti.

EM

Moikka!
Lääkäristä kotiuduttu. Kontrolliultrassa selvis,et hematooma on kadonnu kokonaan ja et istukka on kohdun etuseinämässä- siitä ilmeisesti noi vuodot johtuu. Edelleen saikku jatkuu,eikä mitään raskasta saa nostella, eikä itseä muutenkaan rasittaa. HIPPU pötkötteli kyljellään ja oli ilmeisesti untenmailla, kun ei hirveesti liikuskellu. Ei kyl tosin kauaa katottukaan. Sydän jumputteli kuitenkin normaalisti ja pituuttakin oli huimat 3,7cm. Lääkäri sano tosin,et varmaa vähän heittää, kun oli niin kippurassa toinen. Seuraava ultra onki sitte 27 päivä oleva nt ultra.
Toistaiseksi siis taas kaikki hyvin ja ODOTUS jatkuu.. Käytiin sen kunniaksi miehen kanssa pizzalla ja juuri ja juuri sain nieltyä. Nyt on tosin hyvä olo,kun sai vähän suolaa elimistöön. Ei oo noi lämpimät ruoat uponnu muutamaan viikkoon.
Muutenki mies on ihana, kun toinen on niin innostunu nyt kun kaikki näyttää kohtalaisen hyvälle. Kaikille kavereillesa puhelimessa sanoo,et justiin tultiin ultrasta ja siellä se pikkuinen käsiään heilutteli.

Tillu&Hippu 10+6 (huomenna poksuu... )

Neiti-81, johan sä ehdit poissa ollakin. :D Hurjasti Onnea uudesta plussasta! :heart:

Itsellä sama haaveissa kun ikääkin alkaa jo olla, vaikka toisaalta taas tulisi tosi pitkä pätkä olla sitten pois töistä. Mutta se on sitten kohtalon käsissä, ehkäisyä ei aiota aloittaa synnytyksen jälkeen, kun en ota sitä riskiä että kakkostakin saa odottaa vuosikausia.

Äitiyspakkaus on juu TOSI poikavärinen, mutta muahan se ei haittaa yhtään. =)

(.) Just kun oli edellisestä flunssasta selviämässä niin iski toinen heti perään, kun perheen miehet sairastui alkuviikosta. Ollut muuten kohtalaisen rankka viikko kun on miehen ja teinin kanssa oltu 24/7 neljän seinän sisällä monta päivää... huh. Onneksi ne alkaa olla terveitä, eikä mullakaan ole kuumetta.

Rentouttavaa viikonloppua, voikaahan hyvin!

Imoen & Mantti 36+3

Kaktuspiikki Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin ja viel viikkoja enempi! :heart: :flower:

Imoen vetelee jo loppusuoralla, kivaa kuulla että on täällä pitkälle päässeitäkin. =) :flower:

Tillu Oikein paljon onnea että kaikki on hyvin ja täällä pidetää peukut pystyssä et nyt menee kaikki hyvin loppuun asti.

Itsellä tänää alkoi tämä vika ERITTÄIN jännä viikko. Vain 7pv ja oisin pidemmällä ku ikinä mun raskauksista!!! :ashamed: :eek: Kylä vähä täytyy sanoo et tää viikko jänskättää kovasti!! :O
Onneksi on ollu hyvä olo ja sillai ei ainaskaa tartte ressata, mut no tiedättehä te varmasti ku huono historia ni positiivisena olo on joskus hyvinki haastavaa. Mut yritetään kyllä! :| :)

Tuli soitettuu neuvolaanki tänää ku mun ei oo järkee neuvolalääkäriä nähdä ku konttrollissa joudun n.4vk välein käymää äitipolilla kuiteski. :whistle: Joten neuvolas muuten käyn normisti et näkee hemoglobiinin, verenpaineen, painon ja pissinäytteen. Sokerirasitus on ens pe ja sit neuvola onki siit seuraaval viikolla, mikä on kiva juttu. Onpaha tässä vähä mitä odotella ja keskittyä kuin vaa näihin viikonpäiviin. =)

Äitiyspakkauksesta Tääl odotellaan että tulis ilmotus että sais hakea sen postista.

Missy 24+0 :heart: (uskomatonta :D ) :heart:

KAKTUSPIIKKI JA TILLU, ihania ultrakuulumisia :heart:

ELINAMARIA:heart:

MISSY :heart:

(.)
Nyt mä lopetan testailun:ashamed:

Neuvolaan menen pikkuneidin kanssa 20.pvä niin otan puheeksi uuden raskauden:heart:
Pikkuneiti onkin jo kasvanut kovasti:heart:
Pakko laittaa yks kuva kun sain sen puettua mekkoon:heart:

Mihin tää aika juoksee? Sille tulee siis 4kk ikää 21. pvä:heart:

Ollaan kökitty kotona kun on tuo pikkuneiti vähän kipeenä. :snotty:

oma olo ihan ok, heikotusta....

T:Neiti + ChuckNorris rv ???

Yhteistyössä