Hei taas pitkästä aikaa! Tuli taukoa palstailuun, kun lapsi ja mä saatin kunnon oksennustauti ja perään flunssat, mutta nyt aletaan olla suht kunnossa taas.
Oon tainnut tippua pahasti kuulumisista, vaikka koitin lueskella ketjua taaksepäin..
Ensiksi
ElinaMarialle isoimmat mahdolliset onnittelut, miten ihania uutisia :heart: !!!
Paljon onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille!
Kovasti tsemppiä
Tillu lepäilyyn, onneksi kaikki kuulostaa kuitenkin tilanteeseen nähden olevan hyvin?
Missylle onnea jokaisesta mittariin tulleesta päivästä ja toivotaan niitä tulevan vielä paljon lisää
Äitiysrahasta, se 6 kk mukaan laskettu palkka ei ole 6 viimeistä kuukautta, vaan mä ainakin muistelen toimittaneeni Kelaan palkkatiedot paljon ennen LA:ta, täytyyhän se päätöskin olla jo tehtynä ennen loman alkamista, eikä Kela tunnetusti ole kovin nopea. Oisinkohan laittanut silloin, kun kela-papereita muutenkin piti täyttää, jonka muistelen olleen joskus rakenneultran jälkeen? Tosin mun tiedot on kolmen vuoden takaisia, eli on mahdollista että on muuttunutkin?
Omia kuulumisia, nt-ultra oli ma (täällä tehdään kaikki ultrat varhaisultrien jälkeen mahan päältä, jos näkyvyys vaan on tekijän mielestä riittävä) ja kaikki oli kunnossa! Sain kieltäydyttyä oman toiveen mukaisesti verikoeseulasta, kun niskaturvotus oli ok, enkä halua enää yhtään lisää stressiä tähän odotukseen, kun käsittääkseni mahdollisuudet downia pahempaan kromosomihäiriöön on varsin pienet, jos turvotus on normaali ja lapsivesipunktioon liittyy kuitenkin pieni km-riski. Täällä on tullut käytäntö, jonka mukaan nt-ultra ja verikoe tehdään pakettina, eli ultraa ei periaatteessa sais, jos ei suostu verikokeeseen, mutta tutkimuksen tehnyt kätilö oli aivan ihana ja ymmärsi meidän perustelut täysin
Mikäköhän nyt ois seuraava etappi, jota odottaa? Ehkä kuukauden päästä vois liikkeitä tuntua, se olis todella ihanaa =). Tukilääkkeistä Luget loppui ma, muutama päivä täytyy vielä jännittää, tekeekö lopetus mitään vuotoa.
Quu 12+4