Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Palaan nyt vielä kun yöhuutajat on taas hetkeksi rauhoiteltu sänkyihinsä... Bebelillä ja Missyllä oli kivoja kuulumisia, onnittelut niistä! :flower:

Ja niin joo, oksuonnittelujakin piti muistaakseni jakaa :) :x

Oman navan puolella odotellaan, odotellaan... Ihan yhtä piinallista kuin aina aikaisemminkin. Kävin kyllä jo gynellä kysymässä, että mitenkähän tämän pystyisi pitämään sisällä, mutta lääkityksiin tai muihin kevätjuhlaliikkeisiin ei nyt lähdetty. Kuulemma mun keskenmenoprofiiliin sopisi lähinnä kromosomihäiriö, balansoitu translokaatio, joka ei aiheuta ongelmia kantajalleen, mutta epäbalansoituneessa muodossa alkiolle periytyessään aiheuttaa keskenmenon. Mitään ei asialle voi tehdä eikä tutkimuksia asian selvittämiseksi muutenkaan tehdä raskaana oleville. Mitäs tuohon nyt sitten... Joillakin on paska säkä ja joillakin paskempi säkä : /

Oksua ja/tai keskenmenoa ja parin viikon päästä tulevaa alkuraskauden UÄ:tä odotellessa...

Panacea n. 5 viikkoa

Täällä vanhat tutut km oireet pukkaa päälle... Eilen hulahti kirkasta verta ja nyt ruskeaa on tiputellu aavistuksen.. Samaa rataa tuntuu menevän kuin aiemminkin. Lääkäri totesi,et voi olla viatonta tai sit ei-- ihan kun en sitä tietäis, mutta 3 kertaa samat oireet kokeneena ei toiveet järin korkeella ole..
Jos vanhet merkit paikkaansa pitää tiputtelee 3-5 päivää ja sit aukee hanat kunnolla.

Tillu&Hippu5+4 toistaiseksi

morebabies :hug: mitä vääryyttä,että toiset joutuvat saman tuskan kokemaan uudestaan ja uudestaan.

Tillu Jaksamisia sinne. Toivotaan aina parasta! :hug: mulla oli ihan normi menkat rv4-5,en sillon edes tiennyt olevani raskaana. Ainoa mikä sai hälytyskellot soimaan tän jälkeen oli turvonneet ja arat tissit. Josko toi nyt sit on ne menkat joiden sieltä kuuluis tulla ja pelottelee vaan. Toivotaan niin.

Tillu, ei varmaan ole tunnelmat kovin korkealla, voimahalauksia ja peukut pystyssä, että tämä olisi väärä hälytys. :hug:

Mulla taas raskausoireiden häviäminen on ollut varma merkki keskenmenosta, paitsi viimeisessä onnistuneessa raskaudessa. Oireet hävis olemattomiin ja menin töiden lomassa naistenpolille tarkistukseen varmana siitä, että tämä oli taas tässä, mutta siellähän sitä sitten kuitenkin hengissä oltiin. Enää en siis usko mihinkään merkkeihin tai niiden puuttumiseen ilman ultraäänivarmistusta. Kotidoppler on jo, mutta vielä kun joku keksisi kotiultraäänilaitteen...

Panacea Juuh semmonen ultra-kotilaite ois kyl loistava,mut eipä sellast viel taia olla! Itel ei kyl dopleriakaa, mistäs semmosen ees saa? =)

Tillu Mullaki oli yhet menkat rv.4-5 esikoista oottaessa, vaikkaki niukemmat ku normisti. Muttenhä mä noist mitää tiiä. Tääl pidetää kans peukut ja varpaat pystyssä et ois väärä häly!

Itellä ei oo oikein mitää oireita ollu nyt, mut onko ihmekää ku mitää en oikeestaa saa tehä. :O Potkut tuntuu onneksi. =) Nyt vaa toivotaa et kaikki menee hyvin ja mitää ei ilmaantuiskaa, mut tänne tuun ain avautuu ja lueskelee tekstejä ajankuluks koittakaa kestää. :headwall:

Missy 18+5

Ultrassa käyty ja vielä oli kaikki hyvin <3 Edelleen sikiö vastas noin viikkoa pienempää ku mitä menkoista laskettuna pitäs olla mutta kasvu normaalia 3vko takaiseen ultraan. Eli nyt vkot ovat n.tasan 9. Kovin oli eläväinen ja liikkuvainen sikiö, varmaan liki 15min ultrattiin kun ei meinannu mittoja saada. Nyt voi taas hetkeksi huokasta. Kuitenkin 3 piinaavan pitkää viikkoa seuraavaan etappiin ja np-ultraan.

Sain huomiselle yksityiselle ultraan ajan, kun lapsettomuuslääkäri suositteli. tahtoo tarkistaa,et ei oo kohdun ulkopuolinen raskaus kyseessä.
Tänää ei oo tullu oikeeta verta yhtään. Aivan aavistus ruskeeta tuhrua. Jotenki vaan tuntuu,et kyllä tää taas tässä oli. Digitesti vielä kaapissa oli ja sen päivällä tein. Kyllähän se 3+ näytti niinku pitääki ja oksettava olo ollu koko päivän. Mut eipä paljon rauhota. Viimeksi oli tiputtelua ja ultrassa nähtiin viikkoja vastaava sikiö+sydämen lyönnit. Seuraavana päivänä ambulanssilla sairaalaan massiivisen verenvuodon takia ja sepä oli siinä.
Miks vitussa tän pitää olla niin vaikeeta...

morebabies EIKÄ!! Niin epäreilua :'( Paljon voimia :hug:

Tillu Ei, ei, ei, ei mitään vuotoja sinne! Laitan kaikki peukut ja varpaat pystyyn sen puolesta, että on ihan harmitonta! Vaikka tiedän, että siihen on tuossa tilanteessa itse niin vaikea uskoa. Mutta se mahdollisuus on kuitenkin olemassa, ettei mitään hätää ole! Muistan, kun ite hypin sillon rv13 seinille sen oman verenvuodon kanssa, kun oli ihan samanlaista millä aiemmat keskenmenot on alkanu, mutta oli onneksi väärä hälytys. Ja niin toivon, että sullakin on! :hug:

Missy onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja sydänäänistä :heart:

sanle hienoa, että ultrassa edelleen kaikki hyvin! Onnea :heart:

ON: Rakenneultraan enää 2 yötä :) Nyt vähän harmittaa, ettei kuitenkin tullut otettua aamu aikaa, kun saatiin itse np-ultran yhteydessä valita. Joutuu perjantaina tulemaan ensin töihin kärvistelemään jännityksessä. Voi kunpa niin toivon, että kaikki olisi hienosti ja pienellä kaikki hyvin! Ja jos suostuisi näyttämään sukupuolensa, niin ois mukava bonus. Tuo ultra on tullut jo uniinkin. Toissa yönä näin unta, että olin ultrassa ja siinä näkyi vauva ihan selkeästi ja itsekin erotin, että oli poika. Ja viime yönä unessa selitin kaverille ultran jälkeen, että siellä olikin kaksoset :D Mitäköhän unia ensi yönä nään :LOL:

Sanmar + superpapunen 19+4 :heart:

Missy, mun Sunray-merkkinen doppler on peräisin nyttemmin konkkaan menneestä kuuntelevauvaa.fi:stä, oli vuokralaite mutta monen mutkan jälkeen jäi mulle omaksi. Nykyisin ainakin Raskauskeiju myy noita Angelsoundsin dopplereita ja taisi siellä olla jotain muutakin merkkiä.

Sanlella oli kivoja ultrakuulumisia, jee :)

Tänään on shoppailtu vauvanvaatteita, tosin ihan vaan tälle jo olemassa olevalle :) Olin jo ehtinyt raakata entisistä 74-senttisistä aika paljon pois, olivat kahden edellisen käytössä päässeet jo kulahtamaan. Ja toisaalta oli kiva ostaa jotain vähän tyttömäisempääkin (ihana rimpsullinen farkkumekko :D) kun kaksi vanhempaa ovat poikia ja vaatteet kuitenkin sen takia hiukan auto- ja robottipainotteisia... Unisex-vaatetus on ylevä tavoite mutta melko hankala toteuttaa ainakin noin perusvaateliikkeiden valikoimilla. Nnoh, äiti kyllä ihan vähän sitten piipahti myös urheiluliikkeessä ja nyt on sitten hankittu myös kunnon talvikengät edellistalvena prakanneiden tilalle. Alkoikin jo lenkkareissa hiihtely ottaa nuppiin pakkasella ja loskakelissä.

Nyt vähän ällöttää (jokohan vois sitä juhlia) joten ei kun jääkaapille...

Panacea 5+jotain

Viimeksi muokattu:
Tillu: Toivotaan että ois jotain harmitonta. Mullahan kans sillon rv5-6 välimaastossa hulahti verta ja sitten tuhrutteli sen 4-5pvä ja ite oli täysin varma että se oli siinä. Vielä on kuitenkin asukki mukana pysynyt. Nyt tuli sitten taas hieman ruskeaa tuhrua ja edelliseen vuotoon on sen 4vko joten lääkärikin epäili että hyvin voi olla että elimistö yrittää kuukautisia vielä läpi puskea kun keltarauhashormonitaso ei ole vielä tarpeeksi korkea. Ensimmäisessä keskenmeneessä mulla oli myös hematooma, joka hulautti verta joskus rv8 tienoilla. Verta tuli kans vaan kerran ja sitten tuhrutteli muutaman päivän. Silloin sikiö oli vielä kunnossa vaikka luulin että kesken meni. Kasvu kuitenkin loppui sitten rv 10+ mut sillon hematoomaa ei enää näkynyt joten lääkäri ei uskonut että ois siitä johtunut tuo sikiön menehtyminen.

morebabies, olen tosi pahoillani puolestasi. Paljon voimia tuleviin päiviin! :hug:

tillu, elämä on joskus kyllä niin käsittämättömän epäreilua. :( Toivon vielä että tk:ssa olisi tullut hyviä uutisia.

Sanmar, tulehan sitten heti kertomaan ultrakuulumiset! :)

Imoen & Mantti 31+2

Voi morebabies :hug:

Ja Tillu, toivottavasti pikkuinen olis vielä matkassa!

(.) Häpyluu ja koko alakerran luusto on niin kipee eilisen lenkin jäljiltä ettei meinaa pystyä käveleen.. Ei kovin hehkee olo.. Huomenna neuvolalääkäri.

Champion ja Martti 28+1

Moikka!
Yöllä tuli hyytymiä ja oli kovia alavatsakipuja. Kaiken toivon jo menetin. Aamulla terveyskeskukseen ja sieltä lähetteellä keskussairaalaan. Siellä ultrasivat ja siellä näkyi kuin näkyikin normaali raskauspussi ja ehkä jo vähän sikiökaikuakin. Mitään syytä mistä noi vuodot tulee ei löytynyt. Mahdollisuudet siis nämä: on menossa kesken parasta aikaa, se vuoto mikä on tullu ja ne hyytymät oli kaksonen tai sitten kyseessä on aivan normaali raskaus.
Mitään en saa nostella ja pitäis jokunen päivä olla lähes vaakatasossa.
Jos mitään radikaalia ei tapahdu pitää viikon päästä käydä uudelleen ultrassa.

Tillu&Hippu 5+5 ainakin toistaiseksi

Tillu Onneksi kaikki vielä ultran mukaan hyvin! Toivottavasti noi tyhmät vuodot loppuu nyt ja pysyy pois! Mäkin kävin tässä raskaudessa ultrassa rv 5+4, kun kävin hakemassa uuden lugereseptin. Silloin ei näkyny myöskään muuta kun raskauspussi, ei edes varmaksi ruskuaispussia sikiökaiusta puhumattakaan. Joten ihan sopii viikkoihin nuo sunkin näkymät. Tsemppiä!

ON: Musta tuntuu, että oon eilen ja tänään tuntenut liikkeitä :heart: Ihan 100% varma en oo, mutta eilen tuntui nukkumaan mennessä sellaisia "ilmakupla muljahduksia" muutama peräkkäin. Tänään töissä istuessa kerran sama juttu ja dopplerilla kuunnellessa nyt illalla tunsin samaan aikaan "jotain" epämääräistä, kun dopplerin kautta kuului se liikken ääni. Oispa ne nyt sitä itseään :)

Huomenna sinne ultraan! Kuinkakohan sitä saa nukuttua?!

Sanmar + superpapunen 19+4 :heart:

Tillu :heart:
Nyt pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä! Ihanhan ne menis niitten valemenkkojen ajankohtaan, joten uskotaan siihen!

Sanmar hyvää yötä! ;) Täällä on ihan samat ajatukset, voi jäädä yö vähän lyhyeks. Lähtö on kotoa 7:40 ja 8:20 on ultra-aika.

Naive ja Sissi 21+4

Tillu Täälläki ollaa peukut pystys et kaikki vuodot ny loppuis ja loppu menis oikein hyvin! :heart:

Täällä ultraa ootetaa ku kuuta nousevaa!! :headwall: :D Vielä 5 päivää!!!

Panacea Täytyy mennäki kattelee niit doplereita. =)

Missy 18+6

Sanle: Juu kaksiin pyyhkäsin taksilla lääkärin määräyksestä, kun ei uskaltanu laittaa ajamaan itte. Märisin sen verran paljon.
Joku nuorehko punatukkainen nainen oli päivystävänä gynekologina. Meni nimi ohi, kun olin niin asennoitunu kuulemaan pahimman tuomion. (eka kerralla just samoin kävi. eka tiputteli ja sit tuli hyytymiä kipujen kera ja ultrassa kohtu oli tyhjä).
Ruskeeta tuhrua hiukka tulee, mut ei oo verta onneks sen viime yön jälkeen näkyny.
Hitto,että menee vaikeimman kautta. Lääkäriki sano,et yritä ottaa rennosti, vaan kyllähän hän tietää et panikoit ja ymmärtää hyvin.

Tillu nyt sit vaan oikeesti vaakatasoa! Onneksi siellä vielä pieni matkassa,nyt toivotaan vaan parasta! :)

Ultrakuulumisia sitten HETI tänne!! :heart:

Täällä on pinna kireä ku viulunkieli jo toista päivää näemmä. Eilinen lääkärineuvola oli suorastaan shokki jo edelliseen neuvolakäyntiin. Tätäks tää nyt sit on tästä eteenpäin et saa harvase viikko käydä siel parkumassa,kyllä vissiin. Eli eilen siis lääkäri sanoi sokereista että lähete sairaalaan ja aloitetaan sitten insuliini. Painoa oli tärähtänyt 7 kiloa viime käynnistä joka oli 5.6!!!! 7kiloa seriously? No ei sen puoleen et nyt mulle on sitten raskauden aikana tullut tuo 7kiloa painoa,mikä nyt on kai ihan hyvä vielä tässä vaiheessa,mutta sisko kun kuuli tän....
"joo me miehen kans puhuttiinki et sä oot turvonnu IHAN SIKANA,mä sit vaa sanoin et ku olitte siel thaimaas ja kaikkee ni varmaa ootte herkutellu mut sit mies sano et ei tollaseks kyl tuu kahdessa viikossa. Onneks sä et turvonnu tollaseks raskauden aikana,onkoha siskolles tullut paljon arpia?" Oikeesti? Onneks mä kannan ihan itse nää kauhiat läskini eikä siskon mies. Ihan uskomatonta et joku voi päästää edes suulävestään tollasta. Ja vielä se tilannekomiikka. Et mää makaan pimeessä olohuoneessa äidin tykönä sohvalla kaikki 5 koiraa päälläni,parvun pää peiton alla ja sit sisko saapuu siihen kilpailuhenkensä kanssa paukuttamaan päätänsä. Tänään aamulla kun se soitti ni sanoin vaan et pahotin oikeesti mieleni et ei tässä oo mistään kilpailusta kyse ja et haluan vaan nauttia tästäkin hetkestä läheisimpien tukemana kun tää lapsi vihdoinkin on totta meille. Ketään ei varmaan ylläty ettei pyytänyt edes anteeksi. :(

Yhteistyössä