Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Uusille plussille kovasti onnitteluja ja vauvaliimaa :heart:
Ihanaa saada väkeä lisää tähänkin ketjuun. Jos vaikka juttua tulisi enempikin.

Tuolta kuumeilupuolelta bongasin, että ainakin Sanle oli sitä mieltä, ettei oikein osaa kirjotella noissa "normi" odotuspinoissa. Mulla vähän sama juttu!

Tänne ei muuta ihmettä kun raskausdiabetes. Vähän inhaa, mutta hyvähän se on saada heti aisoihin. Diabeteshoitaja oli tooosi mukava ja sain erittäin hyvää palvelua Tayssissa. :) Heti vaan alotettiin sekä sokeritabletit, että kahden eri insuliinin pistäminen. On piikkikammoselle vähän hommia, kun verensokerin saa mitata sormesta 5krt päivässä ja siihen 3 insuliinipiikkiä päälle :LOL: Mutta kyllä sitä kaikkeen pystyy kun on hyvä motivaattori!

Naive ja Sissi poksuu 17+0 (apua, kohta häämöttää jo puoliväli! :) )
 
Voi että noita sokerirasitus juttuja : / Mäki taidan kyllä joutua sellaseen.. Ei yhtään haluttais kyllä. Naivellekkin oikeen insuliinihoito alotettiin o_O hui.. Nniih, piikeistä en kans tykkää, ni ei pal innostais : / miten on pistämiset lähteny käyntiin?

On se kyllä.. Tää jännittäminen ja kehon kuunteleminen.. Joka ikisestä pienestä nipistämisestä sitä ajattelee, et "Pysy nyt siellä sisällä! Älä tee tätä mulle!" : / mut sit taas, eilen ajattelin, et jos tää nyt menee kesken, ni eipä sille mitään sitte voi. Edellinen meni kuitenki 15+3, nini, vielä olis pari viikkoa sinne.. Se oli kyl muutenkin erikoinen juttu, mut silti..

Nyt saa siis poksua :heart:

Emby^ ja Jormaliini 13+0
 
Täällä vissiin hieman meinaa väsymys nostaa päätään. Illan palelin takan edessä ja tälle aamulle ei meinaa saada virettä päälle. Kuopus herätti jo ennen 6 ja töissä ois vielä iltavuoro edessä. Oon päiväkodissa töissä ja tänä iltana ois joulujuhlat. harmittavasti omien poikien joulujuhla sattui samalle illalle, niin missaan ne. Pojat saa mennä isänsä kanssa sinne. Tänä aamuna pitäs soitella sinne neuvolaankin, kunhan soittoaika alkaa, saa nähdä miten pian saan sen ultra-ajan.

Sanle 5+3
 
Neuvola-aika varattuna. Pitäs viimenen päivä mennä käymään terkan luona, tammikuulle sain sitten vasta lääkärinneuvola ajan, mutta katotaan onko tarvetta aikasemmin niin pitää sit sopia uusi aika.
 
Emby pistelyt on itseasiassa lähteny tosi hyvin käyntiin! Insuliinin pistäminen ei tunnu miltään, pistän siis pitkävaikutteista reiteen ja lyhytvaikutteista vatsaan. Sormenpäästä verensokerin mittaaminen tuntuu jotenkin pahemmalta mitä kauemmin sitä tekee.. Mutta saan onneks tällä viikolla semmosen "ampujan" millä neuvolassa esim. mitataan hemoglobiini kun nyt oon pistäny semmosella manuaalisella jossa on perkeleen paksu neula. Kun nyt vaan noi arvotkin rupeis pysymään aisoissa, stressaa kamalasti. Hoitaja tosin sano, että lääkityksen vaikutukset voi kunnolla arvioida vasta n. 4 viikon päästä.. :eek:

Naive ja Sissi 17+1
 
Chamonille tervetuloa ja hurjasti Onnea plussasta! :heart: Niin kiva että teitä tippuu tänne nyt tasaisin väliajoin! :)

(.) Täällä saatiin eilen äitiyspakkaus. On se vaan hienoa vaikka tuota vaatetta on muutenkin ihan tarpeeksi, mutta kun ovat uusia. Onneksi meille tulee poika, niin poikavärejä/kuoseja tuossa tämänvuotisessa on.

Imoen & Mantti poksuu 27+0 ja tasan 3 kk LA (!)
 
  • Tykkää
Reactions: Champion
On se kyllä.. Tää jännittäminen ja kehon kuunteleminen.. Joka ikisestä pienestä nipistämisestä sitä ajattelee, et "Pysy nyt siellä sisällä! Älä tee tätä mulle!" : /
Emby, niin samat fiilikset! Ois paljon helpompaa, jos ei kuuntelis kehoaan koko ajan, mutta jotenkin sitä vaan on niin herkkänä jokaiselle pienellekin vihlaisulle ja kolotukselle : /

Chamon ONNEA!!! Ja tervetuloa tälle puolelle :wave: Kiva tosiaan, kun teitä tippuu tänne tasaisesti :)

Naive ultrasko ne sua siellä TAY:sin käynnillä? Kun etukäteen mietit, että näkyyköhän sukupuoli jo. Niin mietin tässä vaan, että näkyikö ;)?

Imoen ihanaa, oot päässy hipelöimään äitiyspakkauksen läpi :heart: En malttais odottaa, että sais itsekin sen pakkauksen jo kotiin ja käsiinsä! No, siihen on vielä aikaa...Tosin kerran oon jo sen pakkauksen kahlannu läpi kaverin luona, jolla LA tammikuussa. Aika poikavoittoisia värejä ne tosiaan on.

Ahdistaako teitä muita muuten puolituttujen/työkaverien raskaus utelut? Mulle tuli eiln yksi puolituttu työkaveri toiselta osastolta kysymään, että "Odotatko sä vauvaa?". Myönsin asian, mutta jotenkin kävi ahdistamaan. Mun mielestä mun maha ei ees näy vielä kunnolla! Mutta kai se sitten jostain näkyy...Kai noi keskenmenot on jättäneet jälkensä tässäkin asiassa, että haluais pitää raskauden tuntemattomilta/puolitutuilta salaisuutena mah. pitkään.

Täällä selvitty vklopun Tukholman risteilystä joten kuten elävien kirjoissa. Menomatka oli hirvein laivamatka ikinä!! Laiva alkoi keinua ihan hulluna jo heti satamasta lähdön jälkeen ja oksensin ekan kerran noin 1,5 tuntia lähdön jälkeen :snotty: Ja samaa jatkui koko loppu ilta/yö. Makasin vain hytissä ja oksenin tasaisin väliajoin. Vasta joskus kolmen jälkeen yöllä, kun keinunta vähentyi sain unta. Yhteensä oksu lensi varmaan yli 10 kertaa...naureskelinkin seuraavana päivänä kavereille, että otin sitten koko alkuraskauden pahoinvoinnit kerralla. Kun mähän en oo raskauden takia joutunut oksentamaan vielä kertaakaan. Netistä luin, että raskaus pahentaa matkapahoinvointia ja niin tuntui kyllä tekevän! Vaikka keinunta olikin ihan hullua, niin en usko, että olisin "normaalitilassa" ihan yhtä pahoin voinut. Tota pahoinvointia varmaan pahensi sekin, etten kerennyt syödä töistä lähdön jälkeen vielä mitään, ennenkuin tuo pahoinvointi alkoi. Enkä mitään pystynyt loppuiltana syömäänkään. Seuraavana aamuna oli vähän heikko happi, kun energiat oli ihan nollissa. Maihin silti päätin urheasti raahautua ;) Takastullessa myrsky oli onneksi rauhoittunut ja keinunta oli sellasta normaalia. Mutta kun edellisenä yönä ei oikein tullut oksentelun takia nukuttua, niin seuraavana iltana sammuin hyttiin jo 23.30, kun olo oli niin vetämätön ja väsynyt. Olinkin varmaan paskinta matkaseuraa ikinä :D Kotiin tullessa oli pakko tarkistaa dopplerilla, että kai Papunenkin selvisi matkasta hengissä. Siellä sen sydän taas jumpsutti :heart:

Kohta töistä neuvolaan hakemaan pissapurkit labraa varten. Täällä on tuntunu sunnuntaista asti ihan siltä, että vois olla virtsis päällä. Tosin mulla on ollu virtsatientulehdus joskus ihan pienenä viimeksi, joten en oo varma miltä se "tuntuu". Mutta kirvelee, pissalla saa juosta useammin ja tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla, niin soitin sitten varmuuden vuoksi neuvolaan ja sain lähetteen labraan.

Sanmar + superpapunen 15+3
 
Huomenta!

Mitäsmitäs, onko täällä jollain muuten endometrioosia? Olisin vaan kyselly, et tuntuuko jollain ne kipuina tms oikeella ja vasemmalla puolella.. Välillä painaa / polttaa niin lujaa tonne munasarjojen paikkeille, et huh..

Tosta äitiyspakkauksesta, jostain luin, että syksyllä tulee uus pakkaus! Ja oli kuvakin siittä vielä. Voi veljet se oli nätti. Siinä oli päällä sukupuu ja kaik hienot maalaukset :) Phöh! Me saadaan vielä se vanha..

Emby^ ja Jormaliini 13+2
 
Chamoen onnittelut plussasta :flower: tervetuloa tälle puolelle pysyvästi!

Imoen varmasti on ollut ihanaa hiplata äitiyspakkauksen juttuja! Itse en tule pakkausta saamaan ja se harmittaa kyllä : /

Täällä on nyt toinen vuodoton päivä. Eilen ultrattiin ja hematooma olla möllöttää siellä paikoillaan... Se on aika iso, 4cm x 2,5cm mutta gynen mukaan kohtuun nähden ihan suotuisalla paikalla. Mutta pelottaa silti milloin taas alkaa veri lorista.. Sairaslomaa mulla on ainakin tämä loppuvuosi tässä.

Muuten ultranäkymät oli taas ihania. Pieni kasvaa oikeassa tahdissa ja eilen erottui jo pikkuruiset kädet ja jalat :heart:

Bebel ja Heinis 8+0
 
Onnea kaikille plussanneille, monta tuttua nimeä täällä :)

Itselläni rv 40+5 menossa joten viimeisiä päiviä viedään.
Ihan huikeaa saada tammikuisen aivoinfarktin ja keskenmenon jälkeen kokea tämä ihanuus ja tajuta että siitä on melkein vuosi aikaa. Aika mennyt niin nopeasti. Saan olla niin monesta asiasta kiitollinen ja tämä neljäs tonttu kruunaa meidän perheen onnen varmasti :heart:

Oikein ihania odotuspäiviä kaikille :wave: ja noudetaan kaikki nyyttimme kun sen aika tulee.

Neljäskö 40+5 :heart:

Muoks:
Bebel, minulla oli kolmannen lapsen alkuraskaudessa hematooma. Rupesi vuotamaan rv 7 tienoilla ja säikähdin tietenkin asiaa. Vuoti jonkun aikaa ja muistelen että rakenneultrassa ei enään näkynyt hematoomasta merkkiäkään mutta pitkään se pyöri mukana. Terve tyttö syntyi rv 38+. Sain kanssa itse 2 viikkoa pakkolepoa/sairaslomaa töistä- Tsemppiä :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bebel ja Emby^
onnittelut uusille ja tervetuloa mukaan!! sen aikaa mitä itse olen tällä puolella pyörinyt ei joukosta ole palannut ketään keskenmenojen puolelle, joten hyvä pino tuntuu olevan. :xmas:

oon pitäny palstataukoa tuolta "normaalipuolelta" jo 1,5kk ja tuntuu siltä että taitaa jäädä tauko päälle. en ole edes käynyt lukemassa. ei kans oikeen vaan jutut sattunu niin yksiin.

useemmalla on ollu vuotoja. toivottavasti olis harmittomia kaikki. : / miulla vuoteli sillon tällön, mut vaan vähän kerrallaan, jonnekki rv 10 asti. sen jälkeen ei onneks ole enää tullu mitään. paitsi tietty valkkaria litroittain. :D

uteluita on alkanu kans tulemaan, mut ei mikään ihme ku mahaa on vaikka muille jakaa. painoa on tullu 6kg viimesen 1,5 kk aikana... :ashamed: ja painon pitäis siis pysyy kurissa korkeen verenpaineen takia, joten nyt kun on jo parempi olo, alko lenkkeily ja syömisen kurissapito. mut siis niistä uteiluista... ensin en osannu oikeen kertoo kenellekää raskaudesta ja ekat utelut oli jotenki vaikeita, mut nyt kun niitä tulee päivittäin, niin asia on alkanu jo helpottuu.

pitääki miettiä ostanko taas äitiyspakkauksen, ku ulkosuomalaisena en sitä muuten saa. viimeks kyllä oli aivan sen arvoista, joten luulen jos vaan mies suostuu hankin sen kyl taas. on se vaan jotenki niin must-juttu. =)

(.) tunsin liikkeet ekan kerran pe-la välisenä yönä!!!! =) perjantaina tuskailin ekaa kertaa ultran jälkeen, et mitä jos ei kaikki enää olekaan kunnossa ja yöllä kun heräsin niin tunsin heiveröiset liikkeet ekaa kertaa!! tosi ihanaa!! eilen neuvolassa vielä kuunneltiin sydänäänet, joten pakko se oli uskoa et kyl se pieni vielä siellä on! tuli silti vielä eilen helpotuksen kyyneleet silmiin niitä sydänääniä kuunnellessa, mutta pikkuhiljaa totutellaan ajatukseen.

ne seulontajutut on jääny jo täysin unohuksiin ja vaan sillon tällön tuli mieleen, et ai niin, olihan tässä vielä se korkee oireyhtymäriskiki. mut jotenki on niin vahva positiivinen tunne, et en osaa yhtään ottaa siitä paniikkia. hyvä näin. :)

eilen 2,5v tyttö nosti kadulla kävellessä takkia ja taputti alavatsaansa sanoen: "äitillä on täällä vauva". =)

caisachu 16+5
 
Sanmar vooooi, mun on jo pitkään tehny mieli risteilylle :LOL: ei se kyllä houkuttele jos kamalan paha olla on. Ultras ne tayssissa eikä vielä mitään näkyny.... Sano, että liian aikastakin voi olla, mutta hienosti piti koko ajan jalat niiin ristissä ettei vahingossakaan päässy selvyyteen. ;)

Sokereihin erittäin vittuuntunut Naive ja Sissi 17+3
 
hei.tulin tänne keskustelemaan sillä minulla oli n.kuukausi sitten km ja olen nyt raskaana,positiivinen tulos tuli 11.12. hyvin äkkiä keskenmenon jälkeen.

nyt olen hieman peloissani tämän raskauden kanssa mutta kaikki sanoo ettei edellinen keskenmeno vaikuta tähän raskauteen niin pakko kai sekin on uskoa :)

meillä on eka neuvola 30.12.tietääkö kukaan mitä ekassa neuvolassa tehdään? ite en muista.edellinen lapsi on jo 9 vuotta nin ei jaksa muistaa :D

kai neuvolassa selvii et kaikki on kunnossa, ainakin.
 
Onnea kaikille uusille plussanneille :) Erityisesti Chamonille joka tuolta huhtikuisita tippui pois! Pysyköön tämä pikkuinen nyt matkassa :)

Hallansuru pelko on läsnä varmasti pitkään, ainakin mulla on vieläkin päivittäin ja kaksi kenmenoa ennen tätä takana, yksi kkm rv 11+4 ja yksi spontaani noin rv 6. Mut uskon todella siihen ettei mussa ole vikaa itsessä vaan ne oli huonoa säkää mutta sureminen ainakin mulla kesti pitkään keskenmenojen kohdalla. En muista mitä ekassa neuvolassa oli vaikka ei siitä nyt kovin kauaa ole :D Mut sen muistan etten suostunut meneen sinne rv 8 kuten täällä kuuluis vaan vasta rv 10 et odotus oli hiukan pidemmällä.

(.) Ite oon joulun yli saikulla väsymyksen vuoksi ja tunsin ekat liikkeet käteen tänään ja se oli ihanaa :heart: Nyt vaan odottelen koska meitin koira saa pennut Helsingissä kun eilen tuli tieto et mahassa on yhdeksän pentua :) Ensi viikolla pitäisi vauvojen syntyä!

Champion ja Martti 24+0
 
Hallansuru: 1 km ei vielä lisää riskiä uuden keskenmenoon,joten kaikki menee todennäköisesti hyvin. Ekassa neuvolassa ei selviä oikeastaan raskauden sujumisen kannalta mitään tärkeää. Se on lähinnä semmonen keskustelu ja asioiden kirjaamis käynti. Noin aikasessa vaiheessa edes sydänääniä ei vielä kuunnella.
 
Kiitti teille kaikille tarrasukista ja liimasta, ne tulee tarpeeseen!:)

Champion Ajatella, että minäkin olisin jo "noin" pitkällä!:) Mutta perästä tullaan!!!:) Muistatko sillon, kun stressasin sen viikkonäyttöisen tuloksesta... sitä tuulimunaa se siis enteili!!! No onneksi nyt on kyytiläinen masussa ja toivotaan, että saisin sen siellä pitää!:)

Sanle Ei VOI olla totta!!! Ei siis vaan VOI!:( Mä olen tooooooooooosi pahoillani, että joudut taas huolestumaan!:hug: Toivon todella kovasti, että olisi harmitonta vuotoa.. itse et varmaankaan jaksa uskoa enää siihen, että normaalia voisi olla.. näin ulkopuolelta on helpompi nähdä vielä valoa ja toivoa! Tuleeko vuotoa paljon? Kovasti voimia ja haleja ja superhyperliimaa pienelle!:heart:

Oi, te olette osa jo tunteneet liikkeitä. Ihan mieletöntä!:) Esikoisesta tunsin ekaa kertaa rv 17+?, mutta se oli sellaista "silloin tällöin" meininkiä vasta..eli saattoi aina olla pari päivää välissä jne. Ekan kerran se tuntui sillai, että koiran pää lepäs masun päällä ja silloin siellä alkoi kutittelu!:D

Chamon & Olli 5+3
 
Ei sitä vuotoa enää tuu, semmonen pienehkö lorahdus oli, ei hirveesti edes siteeseen asti tullu, sit hieman rusehtavaa ja loppu kokonaan. Katotaan nyt miten yön aikana tilanne etenee. Oli mulla kyllä kuopuksen raskauden aikanakin pari tuhruvuoto kertaa ja kaikki meni kuitenkin hyvin. Mut kaikissa kolmessa keskenmenneessäkin on tuota tuhrua ollut niin ei jaksa uskoa että tää ois nyt harmitonta. Tietty nuo Primaspanit lisää vuotelun riskiä mut ei jaksa oikein uskoa siihenkään.
 
Voi ei Sanle, toivottavasti on väärä hälytys ja harmitonta vuotoa! Jaksamista sinulle, nuo epäselvät tilanteet on niin hermoja raastavia :hug:

Minullahan alkoi raju verenvuoto rv6+5 ja itsekin olin täysin varma keskenmenosta. Mutta eipä ollutkaan KM vaan hematooma. Olen miettinyt myös, että olisiko tuon verenvuodon taustalla miniasperiini/klexane. Ne olleet käytössä plussauksesta asti (klexanea 6+0 viikosta eteenpäin mutta tuohon vuotoon lopetin pistokset kun gyne suositteli vuotojen kanssa mieluummin asperiinia)

Neljäskö nuo onnistumistarinat valaa uskoa omallekin kohdalle joten toivottavasti minullakin päätyisi tämä yhtä onnellisesti...
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä ei ollut mitään tuntemuksia eikä vuotoa ole enempää tullu. Jotenkin alaselkä ja maha on kuitenkin jännän tuntosia. Ei siit mitenkään kipeitä tai selkeästi tunnu mitään, mut kuitenkin semmonen olo että jotain siellä on meneillään.
 
Voi Sanle, toivotaan nyt kuitenkin vielä että on harmitonta vuotoa! Jaksamista epävarmuuteen! :hug:

tömpsis, kiitos terveisistä, ja teille tsempit vauva-aikaan! :kiss:

neljäskö, sielläkin ollaan jo noin pitkällä! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti niin ku pitää.

hallansuru, pelko on varmaan yhteistä melle kaikille. Mutta tosiaan yksi km ei vielä nosta riskiä seuraavaan. Mullakin takana kaksi keskenmenoa ja nyt näyttäisi kuitenkin onnistuvan. :)

caisachu, liikkeet on vaan niin ihania. Mä en ymmärrä kun noissa opuksissa lukee että välillä liikkeet voi kyllästyttää tai häiritä vaikka yöllä, mulle jokainen liike on vaan merkki siitä että Mantilla on kaikki kunnossa ja niitä saa mun puolesta tulla vaikka tauotta. Ja välillä tuleekin. :D

(.) Firman pikkujoulut tänään, kiva päästä vähän juhlimaan vaikkakin aika eri tyyliin ku aikaisemmin... :saint: No, tänä vuonna keskitytään sitten enemmän syömiseen.

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!

Imoen & Mantti 27+3
 
Eilen tuli päivällä vaan vähän rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa paperiin eikä koko päivänä muuten mitään. Äsken sitten tuli taas verestävää vuotoa vessakäynnin yhteydessä paperiin. Pitää varmaan sittenkin maanantaina soittaa taas terkalle että voisko sitä lääkäriaikaa saada aikastettua, että jos tuolla ei oikeesti kukaan enää kasva niin turhaan tässä jahkailee. Eilen piti vielä uus testi tehdä ja vahvat viivat siihen tuli että ainakaan hormonitaso ei oo vielä laskenut, tosin eihän se ihan heti laskekaan vaikka kasvu ois loppunutkin.

Pitäs vielä lähteä miehen siskon valmistujaisjuhliin kohta puolin, toivottavasti ei ala vuotaan ja kipuilemaan siellä.
 
sanle Kovasti tsemppiä nyt näihin piinaaviin päiviin!!! Yritä ihmeessä saada johonkin aikaa, että voisivat katso mistä vuoto mahdollisesti johtuu! Pahinta ainakin omasta mielestäni on se epätietoisuus!!! Vaikka siis ymmärrän, että sinulla ne etapit on sitten siellä vielä pidemmällä, mutta ettei tarvitsisi yksin arpoa, että missä mennään! Haleja!:hug:

ON: Mä pelkään koko ajan, että tulee verta. Siis koko ajan käyn tarkastamassa ja pidän pikkuhousunsuojaa, että varmasti heti näen minkä väristä vuotoa tulee... voi huoh! Mullahan on se varhaisultra vasta 27.12, mutta taidan pommittaa Mehiläiseen koko ensvkon, josko sais sinne 22-23.12 jotain peruutusaikaa! Mä en jaksais MILLÄÄN odottaa!!!

Chamon ja Olli 5+4
 

Yhteistyössä