Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Kiitokset onnitteluista :) Nostelenpa tätä ketjua ja kerron tähän tämän aamun ultrakuulumiset.

Ultrassa näkyi ihana pikkuinen "papu" jolla sydän löi vimmatusti :heart:
Koko vastasi hyvin menkoista laskettuja viikkoja, kun ultran mittojen mukaan olisi 6+1. Täällä leijutaan seitsemännessä taivaassa hyvän startin johdosta! Seuraava kontrolli on jo viikon kuluttua.

Lääkärin kanssa puhuttiin josko otettaisi tukitoimiin (keltarauhashormooni ja heparinpiikit) tällä kerralla lisäksi kortinsoni. Onko kellään kokemusta asiasta?! Mulle ihan uusi juttu! Nyt pitää alkaa etsimään tietoa tuosta ja ensi viikkoon mennessä pitäisi päättää aloitanko vai en..

Onnittelut kaikille muillekin hyvistä ultranäkymistä :flower:

Bebel ja Heinis 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: caisachu
bebel onnea oikein paljon hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ihanaa, että pieni ja syke löytyi! Tuosta kortisonista ei ole kokemusta. Mutta jotain siitä oon lukenut, että joissain tapauksissa voisi olla hyötyä lapsettomuuden/keskenmenojen hoidossa. Lähinnä niissä tapauksissa, joissa elimistö hylkii alkiota immuunireaktion johdosta. tai jotain sinnepäin. Uskoisin, että sun kannattaa sitä kokeilla! Itse kyselin sen kokeilumahdollisuuksista julkisella viime kesänä km-tutkimusten yhteydessä ja sieltä sanottiin, ettei "kuulu meidän hoitovalikoimaan". Sama lääkäri kertoi tietävänsä vain yhden tapauksen, jossa siitä on ollut selkeästi hyötyä, kun eräällä naisella 10:s raskaus onnistui kortisonin avulla. Tällä naisella oli oli kuulemma useampi autoimmuunisairaus ja km:t johtuneet pitkälti niistä. Mutta ainakin henk.koht olisin ollut valmis kokeilemaan tuota kortisonia, jos sitä joku olisi tarjonnut! Käytlö bebel yksityisellä vai julkisella lääkärillä?

Championille onnea poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Sitten pitkä oma napa: Täällä säikähdettiin eilen oikein kunnolla!! Illalla huomasin vessassa käynnin yhteydessä paperissa ruskeaa vuotoa ja pönttöönkin sitä oli tipahtanut vähän. Tuhrua tuli vielä sen jälkeenkin muutamaan kertaan. Voitte uskoa, että sydän hyppäsi kurkkuun, kun tajusin sen veren!! Kaikki mun kokemat keskenmenot on alkaneet tuollaisella ruskealla vuodolla ja muuttuneet aika pian veriseksi vuodoksi, joten tottakai ensimäinen ajatus oli, että "Ei kai taas!". Tärisin vain pelosta ja siitä ajatuksesta, että jos menetän tämänkin pienen :'( Olin vielä yksin kotona, kun mies oli myöhään lätkämatsissa. Aajattelin, että mun on pakko päästä tarkistamaan tilanne, muuten tuun hulluksi. Äkkiä siis nettiin etsimään tälle päivälle vapaita gyneaikoja ja kuin ihmeen kaupalla klo10 oli vapaa aika yhdelle hyvälle ja mukavalle gynelle, jolla olen käynyt ennenkin. Yöllä ei tullut nukuttua oikein yhtään. Sen ajan kun nukuin näin vaan unta aamun lääkärikäynnistä ja niin hyvistä kuin huonoistakin vaihtoehdoista. Aamulla lääkäriin sydän kurkussa. Mutta onneksi uutiset olivat hyviä :) Pieni oli edelleen matkassa, sydän sykki ja siellä se heilutteli käsiä ja jalkojaan. Kasvanutkin oli np-ultrasta, mutta ei ihan niin paljon kuin olisi viikkojen mukaan pitänyt. Vastasi kooltaan rv12+6, vaikka tänään np-ultran mukaan 13+4. Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että on ihan hyvänkokoinen. Kehui muutenkin sikiötä, mm. sanoi päätä "oikein kauniiksi" ja sivuprofiilia hienoksi :) Sanoi myös, että on "oikein hyvännäköinen raskaus". Kohdun suu oli kiinni ja kuulemma siistin näköinen, myös kohdunkaulakanava oli normaalin pituinen. Kohdussa ei näkynyt vuotoa/hyytymiä. Lääkäri oli sitä mieltä, että vuoto todennäköisesti johtui istukasta, joka tulee kuulemma ihan kohdunsuun viereen. Selitti jotenki niin, että kun kohtu kasvaa, voi se samalla hiukan supistaa ja tämä tirskauttaa vähän verta istukasta, kun on niin lähellä kohdunsuuta. Toivon todella, ettei tuota vuotoa enää tulisi! Nyt ainakin päivällä on pysynyt pois. En haluaisi säikähtää enää toista kertaa yhtä pahasti. Rahaa hujahti 150 euroa, mutta joka sentti oli kyllä sen helptuksen arvoista, kun sai tietää, että kaikki oli kunnossa! Sain pari uutta kuvaakin Papusesta mukaan. Ihan ihan vähän jäi huolettamaan toi sikiön koko, 5 päivää vähemmän kuin np-ultran mukaan. Mutta kai se on normaalia, että pienet kasvaa omaan tahtiinsa? Siihen yritän uskoa.

Sanmar + rakas superpapunen 13+4
 
:wave:

Täällä on käyty np-ultrassa tänään. Viikkoja oli kuulemma 10+5, mut mä pysyn edelleen siinä 11. Jaja.. kaveri oli 38mm "pitkä" ja niskaturvotusta oli kuulemma 1mm. Et shillai. Nyt on sen verran kovaa orastavaa päänsärkyä, et pikapika vaan päivitykset..

Alateitse kattoivat, kun ei oikein tosta päältä näkyny. Ei kuultu sydänääniä eikä saatu uusia kuvia, ihan paska lääkäri oli.. Ja sitte laskettu aika on 18.6., eka lapsi ja sairaalana TYKS. :)

Onnea onnea niille, joita en vielä oo onnitellu :heart: :flower:

Emby^ ja Jormaliini 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: caisachu
Bebel onnea plussasta ja ultranäkymistä! :heart:

Sanmar no kyllä varmasti säikäytti!! Ja varsin ymmärrän, että pakko oli ultraan päästä. Kyllä sunkin nyt on vaan hankittava se doppleri, se on kyllä mielenrauhalle niiiin kätevä kun joka ilta voi kuunnella sydämen pamppailut. :) Mulla ainakin kuulu jo 10+ viikoilla vaikka omaa mahaa oli "äänenvaimentimena" ihan riittävästi. Ultrakuulumisista myöskin onnea! Ja varmasti on ihan normaalia 5 päivän heitto! Ottaa kiinni sitten myöhemmässä vaiheessa. :)

Embylle myöskin onnea ultrakuulumisista! Harmi kun ette saaneet kuvia, mutta tärkeintä on, että kaikki oli hyvin. :)

(.) Oma napa on selkeesti ruvennu kasvamaan, kohtu tuntuu jo aivan selvänä kumpuna vaikkei vielä niin näykkään omien makkaroiden seasta. :LOL:
Ens pe pääsen sitten Tayssiin äippäpolille keskustelemaan noista sokerijutuista ja suunnittelemaan hoitoa. :) Niistä jo ihan positiivinen mieli, päivän sokerit saan järkevällä syömisellä pysymään aisoissa, mutta aamuja en. Jossain vaiheessa siis kyllä lääkitykselle joudun. Kun meen niin viikkoja ois jo 16+5, mahtaiskohan olla mitään rahkeita nähdä kumpi meidän rakkauspakkaus on...? :saint:
Närästys on myöskin rantautunu tänne. VOI TUSKA. Muuten menee kivasti!

Naive ja Sissi 15+3
 
Emby onnea tännekin hienoista ultranäkymistä :heart: Toi on kyllä ihan tyhmää, että ette saanu yhtään kuvaa mukaan :(

Naive Mä itseasiassa tilasin sen dopplerin jo perjantaina :D Eilen oli tullu saapumisilmoitus postiin, joten tänään pääsen hakemaan sen kotiin! Eli koekäyttöä tiedossa illalla ;) Mä niin toivon, että saan sillä äänet helposti kuuluviin. Voi olla Naive, että tuolloin 16+5 vois jo hyvällä tuurilla näkyä aavistus sukupuolesta. Pidetään peukkuja sille :)!

Sanmar + superpapunen 13+5
 
Sanmar tuo koko juttuhan on niin et se on aika paljon mittaajastakin kiinni vauvan kanssa. Mulla on mittailtu reilu 3 päivääkin isommaksi vauvaa mut rakenneultrassa mitattiin juurikin ne viikot mitä kuukautisten mukaan on. vuva kun voi kasvaa eri tahtiin kun suositukstuset tai sit juurikin on mitattu erilailla kun viimeksi tai eri asennosta. Mut dopleri on mullekkin ollut kultaakin arvokkaampi vieläkin! Mulla tosin löyty syke siihen vasta n.15 viikolla kun oli toi halvin malli mut ehkä paremmalla mallilla sit saiskin jo kuuluviin :)

Emby
loistavaa et kaikki on hyvin :)

Huomenna mä saan uudet vaunut kotiin :D

Champion ja Martti 22+1
 
Embylle ja Bebelille Onnittelut ultranäkymistä! :heart:

Sanmar, hui kun sua on säikytelty! Tosi inhottavaa. Onneksi kaikki oli kuitenkin ok, tuskinpa tuolla kokoasiallakaan on mitään merkitystä. Ja riskiviikot on jo ohitettu, jee!

(.) Tänään oli ohjelmassa sokerirasituskoe, joka ei ollut yhtään niin kamalaa kun etukäteen kuvittelin. Aikakin meni nopeasti odotushuoneessa mammojen ja pappojen juttuja kuunnellessa. :) Pari päivää sitten neuvolassakin kaikki oli ok, paitsi painoa tulee kilo/viikko edelleen, mutta sillä ei mulle ole juuri mitään merkitystä. Pääasia että Mantti on ok eikä ole mitään vaivoja.

Rentouttavaa joulukuuta kaikille! Mulla on pitkä viikonloppu kun on maanantaina lomapäivä, ihanaa! =)

Imoen & Mantti 25+2
 
Minäkin tulin nyt joulukuun kunniaksi kurkkimaan tänne pitkästä aikaa :) tervehdys vain vain kaikki vanhat ja uudet :)

bebel,
Tuli oikein nostalginen olo noista sinun mukavista ultrakuulumisista. Kävin ekassa ultrassa rv 6+1, jossa pitkän etsimisen jälkeen löydettiin pieni ja hento syke :) Nyt on piiiirtkä odotusmatka takana ja raskausviikkoja 37+3!!!! Voi apua voitteko kuvitella että niin sitä selvittiin näille viikoille. Tänään näin taas 3kilosen pikkumiehen ultrassa, jolla kaikki hyvin. Vauva on täysiaikainen eli voi syntyä milloin vain, vaikka laskettu siis 19.12.

kyllä on jännää!

Onnea myös kaikille muillekin, mukavia uutisia täällä!

THE joululahjaa odottava
Viena rv 37+3 <3
 
Bebel ja Emby onnea ihanista ultrauutisista!! :heart:
Tänään ois itsellänikin ultra (KÄÄK!) niin hyviä uutisia toivon, pahoja pelkään...
Nyt ois omien laskujen mukaan 7+3.

Ja jättitsempit Vienalle loppukoitokseen!!! :hug: Voihan se olla et saatte ihan kirjaimellisesti joululahjan, tai sit vuoden ekan vauvan! :D
Mistäs sitä ikinä tietää. ;)

Katselin tuota etusivun listaa et kuka sitä ikinä päivitteleekään nyt niin:
(en muista mitä kaikkee piti olla, jos puuttuu jotain ni lisäillään :) )

Johanna26 / esikoinen / LA 16.7? / EKKS
 
  • Tykkää
Reactions: neljäskö ja viena
Huomenta taas naiset!

No nyt se ultra on takana ja piina ja jännitys kärsitty!!!
Masussa kölli ihana pieni katkarapu kooltaan 1,24cm! :heart:
Vastasi kokoaan, 7+3.
Ja kun olin just alkujärkytyksestä selvinnyt niin tämä ihana lääkäri sanoi et "laitetaans vähän musiikkia korville" ihmettelin et mitäs hittoa niin sit kuunneltiin vielä sydänäänet! Mahdotonta jumpsutusta, syke oli 154. :)
Ja yksi pieni siellä majailee, huh.
Nyt helpotti, sanoi et tässä vaiheessa keskenmenon mahdollisuus on 1-2% luokkaa. Ja kävi tuuri, heillä oli koneet rikki ni ei tarvinnu maksaa. :D
(lasku tulee valitettavasti kyl perässä..)

Ainiin, ja LA siirtyi vähän, tällä hetkellä olis 18.7 mut varmistunee sitten nt-ultrassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Mä tuun varovasti kurkkimaan tänne puolelle. Perjantaina tein ekan testin joka anto himmeääkin himmeämmän viivan, mutta tänään piirtyi sitten jo selkeämpi viiva ruutuun. Eilis aamuna jäi pikkasen veristä vuotoa paperiin, mut onneks sitä ei oo enempää tullu. Mulla takana 3 km ja tutkimuksissa ei mitään vikaa löytynyt. Onneksemme meillä on myös 2 onnistunutta raskautta takana ennen näitä keskenmenoja joten kolmatta lasta tässä nyt haaveillaan. Omatoimisesti oon nyt ottanut foolihappoa ja Primaspania, katotaan miten käy. Oma mieli on kyllä aika apea, ei jaksa uskoa että tätäkään vauvaa syliin asti saataisiin. Maha on hieman oudon tuntoinen, koko ajan tunne että menkat alkaa. Mut eikai se auta kun vaan odotella mitä tuleman pitää.
 
Johannalle isot Onnittelut ultrakuulumisista! Lisäilin sut listalle. :)

vienalla alkaa olla jännät päivät, tsemppiä loppuun ihan hurjasti!!

Sanle, toivotaan kovasti että nyt olisi pysyvä plussa! Eihän siihen osaakaan alussa uskoa, ja odottelu on ihan tuskaa. Mutta on se plussakin toisaalta jo puoli voittoa. :)

(.) Täällä aletaan olla jo ihan joulufiiliksissä, pari viikkoa enää. :xmas:

Imoen & Mantti 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: viena
heippa!

Minä hiippailen tänne puolelle. :) Itsenäisyyspäivänä plussattiin, huhheijaa!
Taustalla siis kaksi geneettistä raskaudenkeskeytystä eka 08 ja toka viime helmikuussa, siinä välissä syntyi ihana terve tyttö.

Peukut pystyyn että geenilotossa prosentit olis meidän puolella tällä kertaa. Hyvä fiilis on tämän suhteen kyllä, jotenkin se vaan tuntuu oikeelta. Joten toivotaan parasta. Tai oikeastaan, ajatellaan että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.

Eli tiedot ois nettilaskureiden mukaan:

14.8.
ElinaMaria.... 28v.....phks..... RK01/08, tyttö 05/09, RK02/11...... 2.


Alussahan tässä ollaan mutta kuten ystäväni sanoi: jostainhan se on aloitettava. :D

-EM 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^ ja viena
Onnittelut plussasta ElinaMaria ja Sanle ja hyvistä ultranäkymistä Emby ja Johanna26 :flower: Toivottavasti tällä kertaa kaikki sujuu hyvin!

Kiitokset kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta :)

ON: Tässä on tullut taas jonkinverran takapakkia sitten ekan ultran... Maanantaina alkoi ilman ennakkovaroituksia todella runsas verenvuoto. Verta tuli suunnilleen pitkin lattioita ja olin satavarma keskenmenosta. Tiistaina menin gynelle kun olo alkoi olla aika heikko ja alavatsalla oli todella outo paineen tunne. Oli todella suuri yllätys, kun ultrassa näkyi kooltaan viikkoja vastaava ihmisenalku jolla syke pamppaili vahvana :heart: Kohdun sivulla näkyi suuri hematooma josta vuoto johtuu. Nyt olen viikon sairaslomalla ja lääkäri määräsi lepäilemään.

Huomenna olisi seuraava kontrolliultra ja kyllä jännittää jo valmiiksi. Etominen on kuitenkin jatkunut joten olettaisin pikkuisen olevan vielä kyydissä. Verenvuotokin on onneksi jo vähentynyt ja alkaa olla enemmän tuhruiluun päin.

Eli tälläinen shokkiviikko ollut täällä... Saatiin sittenkin jatkoaikaa :)

Sanmar toivottavasti sinulla on vuodot jo loppuneet! Onneksi oli kuitenkin jotain harmitonta ja vauvalla kaikki hyvin :)
Kyselit käynkö yksityisellä vai julkisella niin yksityisellä käyn. En nyt ole vielä aloittanut sitä kortisonia kun tuli taas tälläinen epäselvä tilanne, argh! Jos huomenna on pikkuisella kaikki yhä hyvin niin pyydän sitä kortisonia tähän lisäksi. Hepariinin piikitykset lopetin kun tuli tuo verenvuoto mutta olen ottanut miniasperiinia sen sijaan.

Nyt kattellaan sitten rauhallisesti päivä kerrallaan ja toivotaan, että meidän pieni ihme taistelee sinne heinäkuulle asti!

Bebel ja Heinis 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Vooooiiiijj ElinaMaria!!! Ihanaaa!! :) Onneee! :heart: :flower:

Mä näin viime yönä unta, että tul verta kun kävin vessassa ja pyyhin :( Kamalia unia tollaset!! Pitäs lailla kieltää mielikuvitus..

Emby^ ja Jormaliini 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Oikein paljon ONNEA sanle ja ElinaMaria :heart::flower: Mä niiiiiin pidän peukkuja, että teille on ElinaMaria nyt arvottu siinä geenilotossa ne oikeat numerot!

Johanna26 onnea hyvistä ultranäkymistä :heart:

bebel HUH! Kylläpä sua tosiaan on säikytelty!! Onneksi siellä sitkeä pieni oli kyydissä ja kunnossa. Toivottavasti vuoto loppuu kokonaan ja pysyy poissa. Ja toivon kovasti, että tänään ultrassa saatte taas hyviä uutisia! Mulla se vuoto onneksi loppui sen keskiviikko aamun jälkeen. Tai oikeastaan sen ultran jälkeen se jo melkein loppui. Ja saa todella pysyä täältäkin pois!

Ah, ihanaa tää juoruilu täällä töissä! Yksi niistä harvoista työkavereista, jotka tietää raskaudesta tuli tänään sanomaan, että yksi miespuolinen työkaveri oli tullut tältä kysymään, että onko "Sanmar" raskaana! Tää mies oli kuullut, kun työkaverit X ja Y (naisia) olivat pohtineet, että olenko mä raskaana. Ja sitten tää mies oli selittänyt, että ei hän ollut mitään huomannut, mutta kun oli katsonut tarkemmin, niin "On se raskaana!". Ttää on niin meiän työpaikan meininkiä taas :D Kauankohan menee, kun joku viittii tulla kysymään suoraan miten asia on!

Tänään tää tyttö lähtee tyttöporukalla laivalle ja Tukholmaan :) Kiva, jos tulee kauhea myrsky, niin mulla on takuuvarmasti ihan kauhea olo siitä laivan keinumisesta :snotty: Aamulla oli pakko ennen töihin lähtöä kuunnella dopplerilla Papusen sydänääniä hetki, että voi rauhassa lähteä reissuun. Kesti jonkun aikaa ennenkun löysin, mutta miten ihana se ääni sitten taas olikaan, kun se lopulta löytyi :heart: Mun oma rakas puksujuna :heart:

Sanmar + superpapunen 14+6
 
Viimeksi muokattu:
ElinaMaria tervetuloa tälle puolelle ja ihan Hurjasti Onnea!!! :heart: Lasketut ajat menee jo elokuulle, mihin ihmeeseen aika oikein menee...? :)

Onneksi Bebelilläkin oli väärä hälytys! Tosi inhottavaa kun muutenkin saa pelätä sydän kurkussa koko ajan.

Sanmarille mukavaa laivareissua! Mäkin varasin uhkarohkeana risteilyn helmikuun alkuun, reilu kk ennen LA. Toivottavasti päästäisiin lähtemään. Ja hyvä ettei ole enää vuodellut!

(.) Täällä ei mitään ihmeellistä, lähinnä vaan jatketaan kasvua, molemmat. :) Olo ei juuri muutu, väsymys on ainoa vaiva ja muuten kaikki on loistavasti koko ajan. Vähitellen pitäisi alkaa tehdä isompia hankintoja, mutta tuntuu että aikaa on vielä vaikka kuinka paljon.

Ihanaa viikonloppua, voikaa hyvin!

Imoen & Mantti 26+3
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Hei! Tulenpa tälleen pitkästä aikaa tänne kirjoittamaan, onnea kaikille plussanneille.

Sanmar86 Minulla tuli myös alkuraskauden aikana paperiin ruskeaa vuotoa, muistaakseen rv7. Molemmilla kerroilla heti lääkäriin, jossa katsoivat miltä tilanne näyttää ja toisel kerral laittovat verikokeisii. Se kyllä säikäytti ja pahasti, mutta aina ei kuitenka tarkoita sitä pahinta(myöhemmässä vaiheessa, viikkoja oli yli 20, tuli myös paperii verta, mutta kaikki oli hyvin. Pahin mitä on käyny(viikkoja oli kasassa 34), oli kun menin ikeaan tarkoituksena kierel mitä kaikkee vauval olisi, menin vessaan ja kun olin vetämässä pönttöä huomasin, että pissani oli pelkkää verta, sydän hyppäs kurkkuu ja kauheel kiireel kaivoin Jorvin numeron esiin ja soitin sinne, juosten samal dösärille, onneks ikeasta ei ole pitkä matka Jorviin, totesivat syyksi virtsatietulehduksen.) Ja hyvä, että teillä on kaikki ollut hyvin =), nuo kyllä aina tahtoo säikäyttää.

ON: Täällä mennään nytten yliaikaa, eli 40+3, vois pikkunen maailmaa syntyä. Hirveä jännitys kokoajan on, että milloin päästään lähtemään synnyttämään, välillä on niin hirveitä kipuja, että jalat meinaa alta lähteä.
 
Pikaisesti tämänpäiväiset ultrakuulumiset: Hyvältä näyttää. Pikkuinen oli taas kasvanut ja vastasi kooltaan päivälleen viikkoja. 11mm oli mittaa kaverilla ja sydän pamppaili ihanasti :heart:
Hematooma näkyy vielä suurena alueena mutta siitä ei pitäisi olla raskauden jatkumiselle suurempaa vaaraa. Vuotokin on lähinnä pientä ruskeaa tuhruilua enää. Luultavasti tulee kuitenkin vielä vuotamaan tuo hematooma tai sitten katoaa jonnekin kudoksiin. Gyne oli kuitenkin tosi optimistinen ja sanoi että hyvältä näyttää tällä kertaa tuosta hematoomasta huolimatta :) Nyt vaan lepoa ja seuraavaan kontrolliin ensi tiistaina.

Nuo vuodot on kyllä niin syvältä ja saa sydän kurkussa entisestäänkin pelätä sitä pahinta...

chariot
ihanaa olet jo loppusuoralla ja pääset pian synnyttämään :) Tsemppiä vikoihin päiviin ja tulevaan koitokseen!

Viikonloppuja kaikille,
Bebel ja Heinis 7+2
 
Heissan! Tänne ei kuulu mitään uutta, odotellaan ja odotellaan vaan ajan kuluvan. Vuotoja ei oo näkynyt, maha välillä aristelee mut liekkö sit kasvukipuja kun tulee ja menee, eikä nyt varsinaisesti tosi kipeetä tee, lähinnä epämukavaa oloa. Oireita ei kyllä oikeastaan ole, ei väsytä eikä okseta. Se tietysti hieman huolettaa, mutta ei mulla onnistuneissakaan raskauksissa pahoinvointi alkanut kun vasta 10 ja 7 raskausviikoilla. Pitäs ens viikolla soitella neuvolaan, mut jotenkin ahdistaa sekin kun siellä on nyt monta kertaa kerinnyt käydä sen kerran tai pari ja sitpä se on ollut siinä.

Oon kirjotellu tuolla elokuisten pinossakin mut jotenkin tuntuu että ite on niin eri maailmassa tämän odotuksen kanssa ettei oikein yhteistä juttua löydy ja ahistaa lähinnä lukea niitä vaaleanpunaisten lasien läpi kirjotettuja juttuja. Ihanaa tietysti että suurimmalla osalla odottajista on huoletonta tuo odotus ja vaunuja ja vaatteita ostellaan heti kun plussa pärähtää ruutuun ja keskenmenoa ei osata omalle kohdalle ajatellakaan, mutta minulle tämä plussakaan kun ei oikein ilon tunnetta saa aikaan. Lähinnä vaan huolta että mites kauan tätä nyt taas kestää. Ei siis mitään väliä vaikka testi näyttää positiivista tai vaikka ultrassakin löytys elävä sikiö, kun minun historian tietäen totuus paljastuu vasta siellä 10-12 viikoilla. Ehkä ois parempi kun pysyis erossa täältä palstalta siihen asti kun asiat ovat hieman varmemmalla mallilla.

Sanle 5+2
 
sanle vähän samaa minäkin oon miettinyt... jotenkin vaan tuntuu ettei löydy sitä yhteistä säveltä niissä jutuissa. JOtenkin tuntuu että on kokenut vähän liikaa että voisi samaistua. :) Mäkin kun mietin että tuleeko lapsi ylipäänsä edes elossa syliin, kun on kahta vauvaa pitänyt kuolleena sylissään niin on tuo suhtautuminen vähän erilainen tähän odotukseen... Noh, onneksi tällaisen eteen ei moni muu ole joutunut.

Imoen kiitos! :heart:

Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. :) Koitan uskoa että siellä joku kasvaa vaikka mitään oireita ei tunnu olevan... Mahaa vähän nipistelee ja tissit tuntuu vähän isommilta mut siinä se.

-EM 4+6
 
Olettepa te monet jo niiiiiin kadehdittavan pitkällä!:heart: Ihanaa kuulla hyviä uutisia!:) Ja on sekin kiva, että löytyy muutama muu myös joka on ihan alkutaipaleella!:)

Minä ilmoittaudun mukaan kans, varovaisesti tosin, koska on kans km ja tm takana... ja tämä on siis kolmas raskaus puolen vuoden sisään.. jospa nyt onnistaisi ja saatais elokuussa nyytti syliin!:heart: Ennen noita keskenmenoja on yksi onnistunut raskaus ja neiti tulee sitten ensi elokuussa 2v.

Kovasti oon etsinyt merkkejä tässä raskaudessa siitä, mikä olis eri lailla kuin keskenmenneissä.. Ainakin viivat on olleet alusta saakka tosi vahvat ja digiinkin pamahti "raskaana 3+" nyt viikkoa aiemmin kuin tuulimunassa... Eli josko toivoa olisi!!! Esikosiesta myös hcg nousi aikas nopsaan. Kuinka sitä spekuloikaan kaikkea positiivista ja etsii niitä positiivisia juttuja ja välillä onkin ihan hyvä fiilis... kunnes taas jostain hiipii mieleen ne synkemmätkin jutut...että mitä jos taas vessareissulla kohtaakin verta jne.. huoh.. mutta se ei vaan nyt auta, kun odotella... rinnat on arat ja armoton väsy on sekä heikko olo... ei oikeestaan mitään pahoinvointia vielä, mut hiukan ruokahaluttomuutta (herkut kyl menee;)) ja sit sellasta heikotusta, että sydän hakkaa tuhatta ja sataa.. myös treenatessa huomaa, että paaaaaaljon rankempaa on!

Elämä ei kyllä ole aina reilua tosiaankaan ja monet teistä ovat täällä kyllä kokeneet ihan liian paljon! Hienoa nähdä kuitenkin, että moni on jo ihanan pitkällä ja se antaa toivoa, että josko itsekin oikeasti pääsisi kasvattamaan sitä masua ja josko oikeesti tosiaan sen vauvan saisi syliin! Voi sitä riemua!:heart:

Chamon rv 4+5

LA 14.8 ...29v...VKS...km 07/11, tm 09/11....2.
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^

Yhteistyössä