bebel onnea oikein paljon hyvistä ultrakuulumisista :heart: Ihanaa, että pieni ja syke löytyi! Tuosta
kortisonista ei ole kokemusta. Mutta jotain siitä oon lukenut, että joissain tapauksissa voisi olla hyötyä lapsettomuuden/keskenmenojen hoidossa. Lähinnä niissä tapauksissa, joissa elimistö hylkii alkiota immuunireaktion johdosta. tai jotain sinnepäin. Uskoisin, että sun kannattaa sitä kokeilla! Itse kyselin sen kokeilumahdollisuuksista julkisella viime kesänä km-tutkimusten yhteydessä ja sieltä sanottiin, ettei "kuulu meidän hoitovalikoimaan". Sama lääkäri kertoi tietävänsä vain yhden tapauksen, jossa siitä on ollut selkeästi hyötyä, kun eräällä naisella 10:s raskaus onnistui kortisonin avulla. Tällä naisella oli oli kuulemma useampi autoimmuunisairaus ja km:t johtuneet pitkälti niistä. Mutta ainakin henk.koht olisin ollut valmis kokeilemaan tuota kortisonia, jos sitä joku olisi tarjonnut! Käytlö bebel yksityisellä vai julkisella lääkärillä?
Championille onnea
poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Sitten pitkä oma napa: Täällä säikähdettiin eilen oikein kunnolla!! Illalla huomasin vessassa käynnin yhteydessä paperissa ruskeaa vuotoa ja pönttöönkin sitä oli tipahtanut vähän. Tuhrua tuli vielä sen jälkeenkin muutamaan kertaan. Voitte uskoa, että sydän hyppäsi kurkkuun, kun tajusin sen veren!! Kaikki mun kokemat keskenmenot on alkaneet tuollaisella ruskealla vuodolla ja muuttuneet aika pian veriseksi vuodoksi, joten tottakai ensimäinen ajatus oli, että "Ei kai taas!". Tärisin vain pelosta ja siitä ajatuksesta, että jos menetän tämänkin pienen :'( Olin vielä yksin kotona, kun mies oli myöhään lätkämatsissa. Aajattelin, että mun on pakko päästä tarkistamaan tilanne, muuten tuun hulluksi. Äkkiä siis nettiin etsimään tälle päivälle vapaita gyneaikoja ja kuin ihmeen kaupalla klo10 oli vapaa aika yhdelle hyvälle ja mukavalle gynelle, jolla olen käynyt ennenkin. Yöllä ei tullut nukuttua oikein yhtään. Sen ajan kun nukuin näin vaan unta aamun lääkärikäynnistä ja niin hyvistä kuin huonoistakin vaihtoehdoista. Aamulla lääkäriin sydän kurkussa. Mutta onneksi uutiset olivat hyviä
Pieni oli edelleen matkassa, sydän sykki ja siellä se heilutteli käsiä ja jalkojaan. Kasvanutkin oli np-ultrasta, mutta ei ihan niin paljon kuin olisi viikkojen mukaan pitänyt. Vastasi kooltaan rv12+6, vaikka tänään np-ultran mukaan 13+4. Lääkäri kuitenkin vakuutteli, että on ihan hyvänkokoinen. Kehui muutenkin sikiötä, mm. sanoi päätä "oikein kauniiksi" ja sivuprofiilia hienoksi
Sanoi myös, että on "oikein hyvännäköinen raskaus". Kohdun suu oli kiinni ja kuulemma siistin näköinen, myös kohdunkaulakanava oli normaalin pituinen. Kohdussa ei näkynyt vuotoa/hyytymiä. Lääkäri oli sitä mieltä, että vuoto todennäköisesti johtui istukasta, joka tulee kuulemma ihan kohdunsuun viereen. Selitti jotenki niin, että kun kohtu kasvaa, voi se samalla hiukan supistaa ja tämä tirskauttaa vähän verta istukasta, kun on niin lähellä kohdunsuuta. Toivon todella, ettei tuota vuotoa enää tulisi! Nyt ainakin päivällä on pysynyt pois. En haluaisi säikähtää enää toista kertaa yhtä pahasti. Rahaa hujahti 150 euroa, mutta joka sentti oli kyllä sen helptuksen arvoista, kun sai tietää, että kaikki oli kunnossa! Sain pari uutta kuvaakin Papusesta mukaan. Ihan ihan vähän jäi huolettamaan toi sikiön koko, 5 päivää vähemmän kuin np-ultran mukaan. Mutta kai se on normaalia, että pienet kasvaa omaan tahtiinsa? Siihen yritän uskoa.
Sanmar + rakas superpapunen 13+4